Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HJ: wat een superlieve foto's!!!
    Echt om op te vreten zijn ze!!

Balen dat de berichtjes weg zijn van de afgelopen week, maar ja niets aan te doen...

IEdereen een fijn paasweekend!!

2. Ik dacht ook al: volgens mij missen we wat berichten, maar dat klopt dus. Jammer.

HJ: wat een moppies!

Maaike: gelukkig dat het zo goed gaat nu met beide. Hoe oud zijn ze nu precies? Leuk he, zo'n knuffel. Fay en Isis hebben ook beide een echte knuffel, zo schattig! (late reactie van mij zie ik nu....)

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik dacht dat het door mijzelf kwam dat ik berichten mistte ;)

Wat een schattige foto's!!!

Fijne pasen allemaal!! =D>

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @ Essie: ze zijn van 14 oktober, dus bijna 6 maanden nu.

Ik heb rotnieuws. Ik had wat vage klachten: licht in mijn hoofd, diarree, snelle hartslag, gewichtsverlies (vond ik niet erg moest toch nog wat zwangerschapskilo's kwijt!, maar het ging wel heel makkelijk). NOu nik dacht, misschien een tekort ofzo..

Maar het is een erfenisje van de zwangerschap. Ik heb een te snel werkende schildklier (komt door de zwangerschap), nu medicijnen, elke twee weken bloedprikken en met een beetje pech blijf ik hier mijn hele leven last van houden. Uiteindelijk een trage schildklier. Ik heb ook chagerijnige buien, want het heeft ook invloed op je psychische gesteldheid.. Baal enorm..

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Mijn superlange bericht is dus foetsie, voor niks al dat werk gedaan. Hopelijk blijft het nu dan wel goed gaan hier.

Daisy wilde nog wel even zeggen dat ik het prachtige foto's vond van de meiden.
    HJ ook jij had mooie foto's van de jongens geplaatst.

Maaike wat rot zeg dat je je hele leven hier last van blijft houden. Lijkt me geen pretje.

Wij gaan even een wandeling maken met de kleintjes en ze daarna op bed brengen, dan kunnen we vanmiddag even met alle meiden naar de kermis. Vanavond gaan wij naar Nick en Simon. En morgenvroeg moet ik om 8.30 in de kerk zitten omdat we met een groepje muzikanten de dienst moeten begeleiden. Ben benieuwd of ik het allemaal ga redden.

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Maaike1982: wat ontzettend vervelend zeg! Sterkte!
    @ Sascha78: Lekker even wandelen met dit mooie weer!

Wij hebben al heel lang gepland om vandaag te gaan shoppen voor de uitzetlijst, dus gaan zo lekker naar Babypark in Gouda. Echt fijn om nu eindelijk van alles aan te gaan schaffen!

Gisteren trouwens begonnen met de zwangerschapsyoga. Echt grappig om dan alleen maar tussen zwangere vrouwen te zitten (uiteraard als enige a.s. tweelingmamma). Voelde me opeens op en top zwanger! Voornamelijk ademhalingsoefeningen gedaan en ervaringen uitgewisseld. Vond het heel fijn! En de ukkies ook, want die waren af en toe lekker aan het schoppen. Ben ik echt heel blij mee, want vond het helemaal niet leuk dat ik ze vorige week helemaal niet voelde :( . Denk dat het toch ook te maken heeft met hoe ik me voel. Als ik ziek ben/ te druk dan heeft dat ook invloed op hen. Heb dus maar tegen mijn vriend gezegd dat ie streng tegen me moet zijn als ik me te druk maak/teveel doe. Hopelijk helpt dat :D !

Fijne Paasdagen allemaal!

7. Maaike, wat vervelend voor je. Ik hoop niet dat je er echt heel je leven last van blijft houden. Krijg je er nu medicijnen voor?

Margit, leuk he die zwangerschapsyoga. Ik heb het ook gedaan en ik heb er ook echt wat aan gehad tijdens de bevalling.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Vandaag echt ff een baaldag :( We zijn lekker naar de stad gelopen (10 min) en ik kan geen stap meer verzetten. In de stad is mijn man steeds de winkel ingelopen en ik moest gaan zitten want ik kreeg steken bij mijn schaambot en onderrug.. bah..
    Zijn dit dan tekenen van bekkentroubles??? Iemand ervaring mee, en misschien tips? Of gewoon een kwestie van rustig aandoen.. :rolleyes:

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Karel, klinkt als bandenpijn. Die rotdingen zitten overal helaas. Ik wist het ook niet, maar zitten zelfs bijna aan je stuitje vast! Heb ik erg veel last van gehad.

Maaike, wat vervelend zeg! Lijkt me erg rot. Ik ken mensen die ook last hebben van hun schildklier en zij moeten heel stipt medicatie gebruiken. Moet jij dat ook?

Margit, leuk hè om zo bewust bezig te zijn met je zwangerschap. Ik heb geen yoga gedaan maar wel een gewone zwangerschapscursus. Vond ik vooral leuk omdat je dan met allemaal zwangeren bent. Ben je nog geslaagd bij het babypark?

Olove en Adi, hoe gaat het met jullie?

Sascha, lekker druk programma zeg! Speel je zelf iets of zing je? Veel plezier in ieder geval.

Wij gaan morgen gezellig bij mijn schoonouders eten. We doen dan vaak dat we allemaal wat koken. Vindt Berry, mijn man heel leuk. Hij maakt dit keer twee hoofdgerechten en mijn schoonmoeder de rest.
    Maandag is Berry jarig! Wordt hij eindelijk ook eens een dertiger, hihi. Je kunt je misschien even voorstellen hoe onze boodschappenkar er vanmorgen uitzag, pfffff.
    Groetjes, Ellen

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Karel zou idd goed bandenpijn kunnen zijn. Hoop het, dat liever dan nu al bekkenklachten! Die bandenpijn die komt en gaat. Op momenten in de zwangerschap dat je kleintjes een groeistuip hebben heb jij er meer last van, later normaliseert het weer wat. Althans dat is mijn ervaring. Hoop dat het vlug beter gaat!

HJ: hihi ik heb mijn wagen volgeladen vol met boo-oodschappen ;) Alvast van harte met je man!! Mijn broertje is ook jarig maandag, hij wordt nog nét geen 30, maar heeft nog 1 jaartje als twintiger voor de boeg ;)

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Maaike, wat een vervelend nieuws! Sterkte!

12. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik gebruik nu idd medicijnen ja. Door de bijwerkingen ben ik in 1 dag al 1.6 kilo kwijtgeraakt. Ben nu zo ongeveer mijn zwangerschapskilo's eindelijk kwijt. Maar heb er eigenlijk geen zin in om straks als een skelet rond te lopen. Was voor mijn zwangerschap ook al veel te dun.. mm.. hoop dat het niet iedere dag zo gaat..

13. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hi Meiden!

IK heb niet zulk leuk nieuws, lig vanaf maandag in het ziekenhuis..bijna een week nu dus al!
    Ik ging maandag gewoon op controle en daar bleek mn cervix ( baarmoedermond ) nog maar 7 mm te zijn..deze hoort ongeveer 3 a 4 cm te zijn...hij stond dus al bijna open.
    Mn mannetje een rolstoel halen en acute bedrust...ik heb dit helemaal niet gevoelt behalve de laatste tijd een druk in mn onderbuik maar dacht dat dat met drukte te maken had. Wel had ik ( zoals sommige misschien nog weten ) een voorgevoel..dus kwam ik met vragen wat handig is om mee te nemen naar het ziekenhuis etc etc..heb ik overigens dus al snel wat aan gehad!
    Ik lag in Alkmaar..nadruk LAG..want sinds vandaag in het AMC omdat ik vanaf vanmorgen al krampen heb...die nu weer erg beginnen.
    Mn cervix weer opgemeten en die is nu 5mm...weer verkort dus.
    De kleintjes doen het goed..en lopen volgens schema..CTG is niet te doen omdat ze zo beweegelijk zijn..dus morgen proberen ze dat weer.
    Ik..Ik ben ontdaan..kwaad verdrietig en onzeker..maar tegelijkertijd laat ik het ook over me heen komen waardoor het net lijkt alsof ik het me niet realiseer.
    Ik ben ook zo bang...voor wat er komen gaat.
    Ik blijf sowieso nog 5 weken hier..althans hopend dat ze nog al die tijd blijven zitten..
    Hier dus even een update...
    Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat..en aan de zwangeren...je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden dus als je het even niet vertrouwd trek aan de bel!
    Ik had geluk met mijn controle..kans was namelijk groot dat ik anders deze week al had kunnen bevallen..omdat ik gewoon door was blijven gaan met mn dagelijkse dingen.

14. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    O wat naar Olove!!!
    Hoe ver ben je nu?
    Ik hoop echt dat ze nog een tijd blijven zitten hoor!
    Ik had ook een verkorte cerrvix en kwam in het ziekenhuis met 27 weken en 2 dagen, maar niet zo verkort als bij jou.
    Heel veel sterkte!

15. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Ik ben nu 27weken..kwam erin met 26wk en 1dg..
    Hoe kort was die van jou...en hoe is het bij jou verders verlopen?

16. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Die van mij was geloof ik zo'n 20 mm, dus lang niet zo kort. Maar ik had er ook weeen bij toen.
    Ik kreeg longrijpers en weeenremmers en ben negen dagen in het ziekenhuis gebleven. Het bleef stabiel en ik wilde heel erg graag naar huis, had enorm veel heimwee. De weeen waren ook verdwenen. Ik woonde toen nog in Zwitserland en ze hadden me eigenlijk nog willen houden in eerste instantie omdat wij een uur van het ziekenhuis woonden, in de bergen, en ik zou met de heli moeten komen als het toch mis zou gaan. Maar toen er geen acuut gevaar meer dreigde mocht ik naar huis en moest ik daar verder liggen en mocht echt niets doen. Tot 32 weken moest ik plat en daarna bleef het aardig stabiel en mocht ik wel wat meer doen. Uiteindelijk met precies 37 weken zijn ze geboren.. dus tegen verwachting zijn ze nog lang blijven zitten. '
    Ik telde echt de dagen. En zette steeds doelen. Eerst 28 weken. Dan 30 etc.
    Hoop echt dat ze een tijd blijven zitten hoor! Niet leuk om zo je zwangerschap door te komen..

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Olove, wat vervelend! Vond het al zo vreemd dat we je al zo'n tijd niet op het forum hadden gezien! Wel fijn dat ze er achter zijn gekomen bij de controle! Ga toch ook tijdens mijn controle maar vragen om zo'n baarmoedermondmeting. Dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en kom je af en toe even langs hier (als je kan) om ons op de hoogte te houden van hoe het gaat? Ik duim voor jullie! Hoe gaat het met je zusje trouwens? Is die inmiddels wel weer thuis?

Ego: Ik zit de laatste dagen weer niet zo lekker in mijn vel. Hele tijd aan het piekeren of alles wel goed gaat en of we het wel aankunnen, een tweeling. Dat we nog een heleboel moeten verbouwen de komende 3-4 weken werkt natuurlijk ook niet mee.... Word echt stapelgek van mezelf :confused: . AAAAAHHHH!
    Weet iemand trouwens hoe je het verschil tussen urine, afscheiding en vruchtwater kunt bepalen? Ik verlies elke dag wel wat vocht (sorry voor het onsmakelijke verhaal) en ga er vanuit dat het urine of afscheiding is (had gelezen dat dat normaal is als je zwanger bent), maar wil wel zeker weten dat het geen vruchtwater is (jullie merken al dat ik me echt overal zorgen over maak op dit moment :confused: ). Zal het sowieso ook bij de controle vragen donderdag (groeiecho), maar wil het eigenlijk wel eerder weten en wil niet weer naar de gyn bellen. Anders word je ook zo'n hysterische patient.

Sorry voor het geklaag, ik weet dat er dames zijn die er meer 'recht' op hebben om zich zorgen te maken (o.a. Olove, Bolbuikje en Sweepy), maar wil toch mijn hart even uitstorten.

Ga maar eens richting mijn bedje!

18. gemke

gemke Niet meer actief

zo mijn mannekes ook maar effe showen hierho
    links is deejay en rechts is mike overduidelijk 2eiig of nie dan
    mike heeft sinds gisteren ook hetzelfde kapsel als zijn broer zijn lange haar werd zo lang dat mensen hem voor meisje aanzagen en dat was dus niet de bedoeling
    nu heeft ie een stoer koppie
    stiekem vind ik het wel jammer want hij had echt zo'n engelenkoppie hihihi

19. gemke

gemke Niet meer actief

oh deze foto is trouwens alweer van een paar manden terug moet nog steeds een recente van samen maken maar dat wil niet echt lukken of de een kijkt niet of de ander niet hihhihi

effe vraagje nog hoe groot is de kans dat je bij een volgende zwnagerschap weer een tweeling krijgt
    weet niet of het van belang is maar deze tweeling was niet via ivf ofzo gewoon op de natuurlijke manier dus

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @ margit: Heb ik ook hoor! Ik pieker me suf. Bij elk pijntje/ongemak denk ik; is dit we normaal? Gaat het wel goed? ik heb ook last van een te hoge bloeddruk en dat piekeren helpt daar niet bij :( Ik moet a.s. donderdag naar de gyn en dan ga ik het ook bespreken. Mijn man zegt ook steeds dat ik meer moet rusten maar voor mijn gevoel doe ik al bijna helemaal niets en ik wil ook niet als een "zeikerd" worden aangezien.

@olove: heel veel sterkte. Ik hoop dat alles goed gaat! Ik duim iig ook voor je mee. Ik begrijp dat je al die tijd in het ziekenhuis moet blijven? Is dat dan tot aan de geboorte?

Ik krijg met mijn 20 weken echo een meting van de baarmoedermond. Dus ik ben heel benieuwd. Maar he liefst zou ik wel elke week een check up willen hebben :(

Fijne tweede paasdag allemaal!

@ Gemke; wat een leuke foto's weer! 2 stoere kerels hoor ;) wat de kans is op weer een tweeling weet ik niet. Ik denk normaal. Misschien dat de gyn dat weet? Een kennis van mij kent iemand die heeft 3 tweelingen dus het zou zomaar kunnen =D>

Deel Deze Pagina