Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tijn en ik lekker wandelen, het zeewater vond ie toch wel érg koud aan zijn voetjes

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Chris met mij (let niet op de melkflessen hihi)

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    zo, dat was mijn spam ;)

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    ff snel, leuke foto's Noor! Heel herkenbaar van dat klimmen op de glijbaan en rennen zelfs het lekkere eten zie ik hier ook. Ze kunnen de hele dag door wel eten. Mama koek, happies en ze wijzen het zelfs even voor me aan, voor t geval ik niet weet waar het staat, hihi.
    Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's plaatsten.

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    ook ff snel: ontzettend leuke foto's Noor! Mooie kids heb je!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Noor wat een leuke kids!!! =D>

@ kar: mijn urine heb ik nooit laten controleren. Ik heb dat een keer gevraagd aan de assistente of dat niet moest en ze keek me heel vreemd aan :confused: ... :)
    Mijn HB is alleen bij de eerste keer gemeten en was prima! Ze houdt dit nu wel extra in de gaten omdat ik heb aangegeven dat ik nog steeds zo ontzettend moe ben :-s

@Olove: Ben je aleer terug in het andere ziekenhuis? hopelijk heb je nu meer rust!

@Bolbuikje: Hoe doet Benthe het? Mag ze misschien al snel naar huis?

8. Ik ook ff snel:
    Noor, mooie mannetjes hoor!

Olove, wat een naar verhaal over het ziekenhuis. Je bent ook opgenomen om RUST te houden, gaat lekker zo.....Sterkte!

Alle zwangeren: gniet van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij! (zit even in een sentimentele bui, net mijn bevallingsverhaal terug zitten lezen vanndaar, hihi)

9. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    hey meiden..

Waai even snel naar binnen!!
    Ik heb besloten me toch echt af te sonderen van het forum....lees wel alles mee maar reageren lukt me niet en dat vindt ik ook nog erg moeilijk.
    ik het niet kan opbrengen hier vrolijk mee te typen.
    Heb het nog steeds erg moeilijk met het feit dat het zwanger worden en zijn echt defintief voorbij is Het doet pijn echt heel veel pijn!!!
    Mijn lichaam werkt tegen en het wil gewoon nog niet lekker gaan....ik geniet echt volop van onze meiden hoor maar heb het gewoon moeilijk en zwaar.
    Als ik de zwangeren zie en al die lieve kliene babies wordt ik eigenlijk stiekem best jaloers...tuurlijk gaan alle zwangerschappen niet vanzelf en zijn er genoeg die het moeilijk hebben..dan denk ik ook bij mezelf ''kom op stel je niet aan'' Maar het feit dat het gewoon NOOIT meer zal gaan gebeuren dat doet pijn echt pijn!! moeilijk te beschrijven lieve meiden.Ook wij hebben het erg moeilijk gehad met zwanger worden en ook tegenslagen gekend...ook van te voren vele ellende gehad.
    En als ik dan onze meiden zo zie echt HEERLIJK maar diep in mijn hart ben ik verscheurd van verdriet omdat ik het niet kan begrijpen waarom het nou zo moest uitpakken allemaal...het ''huisje'' van onze meiden is weg NOOIT zal het weer bewoond worden...het was bewoond door verkeerde indringers en die hebben ervoor gezorgd dat het weg moest....geen twijfel mogelijk het MOEST!!!!

Lieve meiden weet dat ik er wel ben op de achtergrond!
    wens jullie en jullie kindjes en aankomende beebjes heel veel geluk en gezondheid!!

Kus kreeftje (janke)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha meiden, sorry dat ik een paar dagen niet hier geweest ben. Maar had gewoon helemaal geen zin in het forum :oops:! Geen idee waarom, maar het was gewoon zo! Ik heb alles terug gelezen, zal proberen wat te reageren, maar sorry als ik iemand over sla!

Kreeftje,
    Hele dikke vette knuffel! Zeer begrijpelijk! Geniet maar lekker van jullie meiden idd en probeer het een plekje te geven! Prachtige meiden overigens meid! Ben daar maar trots op!

Essie,
    Fijn dat het daar aardig goed gaat! En lekker dat de venkelthee bij jullie lijkt te werken! (er staat mij iets van bij dat het juist eigenlijk niet goed is voor baby’s, maar dat geeft niet natuurlijk, als het voor jullie werkt is het prima!)

Sweepy,
    Fijn dat jullie voor zoals het er nu voor staat toch een keuze hebben gemaakt! Lastig hoor! Tjonge! Heel veel sterkte nogmaals meid!

Kar,
    Hoe gaat het bij jou nu ondertussen (leest over overgeven, misselijk, maagzuur)? Jammer dat de borstvoeding bij Sverre niet gelukt is! Maar och ook met kunstvoeding groeien ze hoor ;)! Succes alvast bij de echo! En leuk hoor dat je zo jezelf terug hoort in die kleine! Hoe oud is hij nu? Dankje voor je berichtje, maar die twee andere zijn veel bij opa en oma ;)! Vinden ze prima en wij ook. Wel slapen ze bijna elke nacht thuis, dus savonds lekker even bij ons, dan naar bed en Leander naar Benthe. Smorgens lekker bij ons in bed een flesje melk, dan wassen en aankleden en dan gaan ze naar opa/oma en wij naar de kleine. Tenzij ze mee gaan dan gaan we lekker met zn allen!

Karel,
    Hoe is het bij de gyn geweest meid? Veel plezier vast bij het uitzoeken van de wagen ;)! Fototje van Benthe staat in mn banner ;)! Zal binnenkort eens bedenken of ik er nog een andere in zet of de oude van Malou en Ruben weer terug komt. Eigenlijk hebben mijn vriend en ik de afspraak dat er geen foto’s online komen.

HJ,
    Haha slapen was dus gewoon even een nachtje! Nouja wel lekker een keer! De wekker zou ik idd ook niet doen! Wij hebben heel lang overdag op een strikt schema gevoed, maar dan snachts voedde ik alleen als ze er zelf om kwamen (en reken maar dat ze dat deden :))!

Olove,
    Hoest nu? Lekkere kamer heb je zeg! Hoop dat je snel naar je ‘oude’ ziekenhuisje terug mag ;)!

Margit,
    Kinderwagen is al goed gekeurd dus! Leuk hoor! Borstvoedingscursus is nooit weg denk ik! VBN (vereniging borstvoeding natuurlijk) geeft goede cursussen naar wat ik gehoord heb! Verder kan je een lactatiekundige vragen om een consult voor de bevalling, maar met een cursus krijg je denk ik wat meer informatie! Ik heb hem overigens niet gedaan, en wel spijt van gehad eigenlijk!

Daisy,
    Leuk je weer eens te zien hier! Lekkere drukke ondernemende tantes daar dus! Leuk hoor! Geniet er maar van en probeer idd rustig aan te doen meid!

Noor,
    Gaat super daar dus! Leuk hoor! En jullie hebben zo te zien een heerlijk dagje strand gehad! Super!

Sascha,
    Daar alles dus eigenlijk goed! Fijn hoor! En ze weten dus prima te vermelden wat ze ‘nodig’ hebben ;)!

Marian,
    Lees je ook nog zo af en toe mee? Hoest bij jullie? Met de zwangerschap en met Martijn en Lotte?

Alle vragen aan mij heb ik even niet in de losse stukjes beantwoord, maar zal ik gewoon even in 1 ego stukje beantwoorden want dan heb ik meteen een update ;)!
    Benthe zou idd naar huis mogen wanneer ze een hele voeding of aan de borst of uit het flesje drinkt. Maar na een paar slokjes/minuutjes stopt ze gewoon en valt weer in diepe slaap. Naar huis met sonde hebben we het met de kinderarts gehad toen ze 5 dagen was, hij vond het toen niet verstandig en eigenlijk durfde ik het toen ook nog niet aan :oops:! Was namelijk toch bang dat ze nog problemen zou krijgen met dat ademen. Inmiddels ben ik daar niet meer zo bang voor. Maar sinds maandagmiddag/avond is haar temp wat aan de hoge kant (in de 38), dus krijgt ze sinds gister ochtend antibiotica. Maar temp schommelt nog erg, gister middag was het weer normaal, gisteravond was het 36.8, maar vanmorgen was het weer 38.4 en vanmiddag 37.7. Maar als dat normaal is dan is het idd een goed plan om er zelf nog een keer over te beginnen, kijken wat de kinderarts erover denkt.

Met Malou en Ruben gaat het nog altijd prima! Zijn trouwens wel beide weer echt bezig met wat stapjes te gaan zetten! Leuk leuk leuk! Haha! Verder zijn het gewoon heerlijke moppies! Eten doen ze voor hun doen ook prima, niet zoveel, maar wel genoeg want spekkies hebben ze inmiddels genoeg!

Liefs, Hanneke!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  12. Kreeftje: kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Het lijkt mij ook vreselijk en dan op zo'n jonge leeftijd. Je hebt overigens wel 2 hele mooie, schattige dochtertjes! Hoop dat je het allemaal een plekje kunt gaan geven. Dikke knuffel en veel sterkte!

Bolbuikje: bedankt voor de link. Het blijkt dus dat je het een baby niet mag geven :confused: . Wat moet ik nu?? Ze doet het er zo goed op. Ik voel me gelijk schuldig. Ik bel maandag gelijk even met het cb, misschien dat zij wat weten. Nogmaals: bedankt voor de 'waarschuwing'.
    Sterkte met Benth. Ik hoop dat het snel goed gaat met haar en dat ze dan naar huis mag.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Essie,
    Ik bedoelde het echt niet om je bang te maken ofzo hoor meid! Als ze het er zo goed op doen zal ik het gewoon (met mate) blijven geven. Hier slaapt Malou ook al vanaf de geboorte op haar buik, en Benthe vind het ook heerlijk. Is natuurlijk ook niet goed! Maar ik weet dat het voor mijn kindjes goed is, dus vind ik het prima! Denk dat als je geen liters van die thee geeft het niet veel kwaad kan eigenlijk, maar misschien even met je cb bellen idd.

En dankje! Dat hopen wij ook eigenlijk!

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0

Ik zal ook even spammen. Wat lijken ze hier alweer groot he? Komt vooral door die staartjes en ook door de manier waarop de foto genomen is. t Zijn eigenlijk nog maar kleine opdondertjes, maar als ik deze foto zie dan zou ik wel weer willen dat ze weer voor even zo hulpeloos en klein waren als in het begin zodat ik even lekker met ze kon troetelen. Soms heb ik wel eens het idee dat ik daar te weinig tijd voor had toen ze klein waren. Ik kan het me soms ook niet voorstellen dat ik nooit meer zo'n klein hummeltje van mijzelf in mn armen zal houden. Heb soms ook het gevoel of me 1 zwangerschap is "afgepakt". Anders zouden we misschien rond deze tijd zijn gaan proberen voor een derde. En vier kinderen is ook niet een optie, daar moet je toch met zn tweeën achterstaan plus dat het rationeel/financieel gezien ook niet praktisch is. Heb toch wel even moeten slikken toen ik de kleine maatjes in de doos stopte.

Kreeftje ik kan me heel goed voorstellen dat je t moeilijk vind om hier te lezen over zwangerschappen en kleine baby's. t Zal ook wel heel dubbel zijn, enerzijds heel gelukkig met je prachtige dochters anderzijds het gevoel nooit meer zwanger te kunnen worden en je droom van een groot gezin aan de kant te moeten zetten. Probeer toch zoveel mogelijk van je meiden te genieten voor je t weet zijn ze groot.

De tweelingbeurs was overigens niet zo'n succes. Weinig kleertjes verkocht, wel wat grote dingen gelukkig zodat het toch uit kon. Zondag naar de meerlingendag in Hellendoorn, lijkt me heel gezellig. Zijn er nog meer van jullie die ook gaan?

15. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Kreeftje, ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is. Vergeet niet te genieten van die twee prachtige meiden van je.

Margit, wauw! Al weer 1100 gram! Nog 10 gram, dan zijn ze net zo groot als Midas was bij zijn geboorte. En ik kan je vertellen, dat is echt heel klein!

Daisy, wat balen dat je zo'n last hebt van je bekken en dan ook nog spit erbij... Zeker met twee van die watervlugge kruipertjes.

Olove, sterkte hoor. Hou je het nog een beetje vol? Die NICU-rondleiding vonden wij best wel meevallen. Als je zwanger bent kun je er nog best afstandelijk naar kijken. Het werd pas echt heftig toen we onze eigen kinderen daar hadden liggen. Dat klinkt heel cliché en stom, maar je kunt je er pas echt iets bij voorstellen als je je eigen kleintjes aan die toeters en bellen ziet liggen. Maarrrrr, we gaan er vanuit dat jouw kindjes daar helemaal niet komen te liggen natuurlijk.

Hanneke, kan me voorstellen dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan een beetje op het forum rondhangen. Die wisselende temperatuur van Benthe wijst waarschijnlijk op een infectie toch? Ik neem aan dat ze daarvoor de antibioticum krijgt. Hopelijk is ze er snel weer bovenop. Als ze straks sterk genoeg is en ze drinkt de helft van haar voedingen is het misschien meer de moeite waard om na te denken over Benthe meenemen met een sonde lijkt me. We hebben het bij Midas wel gedaan, maar dat kwam ook omdat hij al best goed dronk. Sondevoeding geven stelt trouwens geen fluit voor. Da's echt heel makkelijk. Sterkte en pas goed op jezelf.

Noor, wat een leuke foto's zeg! Echt lekker zo'n dagje strand.

Echo's: Ik had dezelfde echo's als Noor. Lex en Midas zijn ook 1-eiig met een gedeelde placenta. Ik kreeg ze om de 3 à 4 weken. In het begin om de 4 weken, daarna om de drie. Naast alle dingen die ze bij Noor hebben gemeten, deden ze bij mijn echo's ook nog flow-metingen. Dan kijken ze wat de doorstroomsnelheid van het bloed is van de kindjes in de navelstreng en de hersentjes. Daaraan kunnen ze ook problemen signaleren. Aan de hand van zo'n flowmeting ben ik opgenomen.
    De 20-weken echo heb ik zelfs in twee delen gehad! Eerst drie kwartier de buitenkanten van de kindjes en de placenta, daarna nog een extra echo voor de binnenkant van de kindjes.
    De gyneacoloog deed de echo's tijdens de afspraak en vertelde me altijd precies wat hij aan het doen was. Alle metingen vertelde hij en de groeigrafieken vulde hij in waar ik bij zat en liet deze ook zien. Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik 1 keer een echo gehad van een echoscopiste, maar die heeft er zo'n potje van gemaakt dat de gyneacoloog de echo zelf nog een keer over heeft gedaan. Een echoscopist interpreteert geen echo's en daarvoor moet je inderdaad nog weer een keer naar de gyn. Ik heb wel het idee dat een echoscopist bij een 2-eiige tweeling eerder in beeld komt dan bij een 1-eiige. Mijn urine is alleen gecheckt toen ik in het ziekenhuis lag en mijn bloeddruk wat hoog was.
    1 keer bloed geprikt aan het begin van de zwangerschap, daarna op de helft nog een keer en toen ik in het ziekenhuis lag nog een paar keer.

Hier gaat alles goed. Lex heeft sinds een paar dagen niet meer genoeg aan zijn voeding. Hij krijgt al 160 ml. wat best veel is voor zo'n kleintje, dus we zijn vandaag begonnen met rijstebloem door zijn eten. Ben heel benieuwd.
    Ik ben ook bezig met fotoalbums voor de jongens maken. Ik maak van die losse bladen digitaal en die doe ik dan in een map. Ik doe er bladen tussen waar ik allerlei dingetjes opplak zoals de kaartjes die we hebben gekregen toen ze werden geboren, hun armbandjes uit het ziekenhuis, CTG uitdraaien en echofoto's. Wordt erg leuk. Ik ben bang dat als ik het nu niet doe, ik een heleboel dingen ga vergeten. Wel leuk om al die foto's weer door te kijken. Er is al weer zo veel veranderd!

16. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0

Nog eentje om te laten zien dat ze toch ook nog heel klein zijn. Deze is genomen na het paaseieren zoeken op paasmaandag. Ze zijn hier lekker aan t snoepen van de chocoladefiguurtjes die ze kregen.

Hj leuk die fotoboeken en knap dat je daar nu al mee bezig bent! Ik ben nu pas bezig met het geboorte (scrap)boek van de kleintjes.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou Hanneke, Benthe ziet er knap uit hoor ;) Hopelijk knapt ze snel op en kan ze naar huis! Ik snap best dat je het niet aandurfde om haar mee naar huis te nemen toen ze 5 dagen was. Ik zou dan de hele nacht wacht houden :rolleyes:

Hier alles goed! Ik begin steeds meer beweging te voelen. Echt grappig :) ze hebben ook een voorkeur qua plek in mijn buik. Rechtsonder zit soms echt een bult, die dan ook wat harder is. De gyn zei ja dat zijn dus echt je kindjes :)
    Mijn buikje begint ook steeds meer te groeien en ben er trots op. Alleen in het ziekenhuis zei e verpleegster dat ze al dacht dat ik niet zo ver was want ik had nog ene bescheiden buikje. Nou :( Ik vind hem al enorm :p

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sascha,
    Mooie meiden hoor! En lekker aan het smullen ;)! Veel plezier alvast voor morgen in Hellendoorn. Wij gaan niet ;)! Door de omstandigheden lijkt me dat logisch maar anders hadden we ook niet gegaan hoor ;)! Jammer dat de tweelingbeurs wat tegen viel!

HJ,
    Idd schommelende temp lijkt ergens van te komen alleen weten ze dus niet waarvan. Ze krijgt nu tot maandag die antibiotica en dan hebben we een gesprek met de kinderarts. Heb nu een beetje het gevoel dat we alleen maar blijven hangen op waar we zitten zegmaar :oops:! Zie niet echt meer vooruit gang, alleen een meisje dat steeds vaker gaat weigeren om te drinken en nog steeds zo een beetje de hele dag slaapt. Eerst leek ze wat vaker wakker te zijn en ging ze steeds meer de borst accepteren en wat slokjes uit een flesje nemen. Maar we wachten maar eventjes af. Jij dus druk met je fotoboek! Leuk hoor! Succes ermee! Ik heb al die spulletjes in een plastic box zitten. Fotoboeken loop ik ernstig achter ;)! Maar nu moet ik ook zeggen dat wij niet zulke fotomakers zijn ;)!

Karel,
    Leuk zeg dat je steeds meer beweging gaat voelen! Geniet er maar lekker van! En idd ik weet niet wat het precies was dat ik dat toen niet wilde, maar mijn gevoel zei dat we dat niet moesten doen, ook kinderarts adviseerde om het niet te doen. (bij Malou en Ruben was mijn gevoel heel anders, die hebben we na 2 dagen mee naar huis genomen en is ook prima gegaan eigenlijk ;))! En dankje het is idd echt een prachtig meisje ;)! Maar dat vind iedereen van zijn/haar eigen kindje(s) natuurlijk!

Liefs, Hanneke!

19. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    @HJ: zoals jij de echo beschrijft, zo deden ze het bij mij ook, ook al zijn ze 2-eiig. Zelfs die flowmetingen deden ze altijd. Eerst om de 4, later om de 3 en daarna om de 2 weken een echo door de gyn.
    En iedere controle urine check, bloedafname, gewichtscontrole. Later ook altijd een CTG.
    Maar dat was wel in zwitserland. Ik vond het wel prettig al die controles.

20. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hanneke, Midas heeft ook hoogstwaarschijnlijk een infectie gehad toen hij op de NICU lag. Hij kreeg antibioticum. Hij wilde toen ook bijna niet meer drinken en heeft twee dagen bijna alleen maar geslapen. Daarna begon de antibioticum goed aan te slaan en knapte hij zienderogen op. Dat spul heeft blijkbaar even tijd nodig om zijn werk te doen en soms worden kindjes er zelfs eerst nog iets zieker van.
    Daarnaast hebben mijn man en ik eigenlijk ook niet zo veel op met foto's van de kinderen op internet zetten. Ik doe het wel eens, maar echt heel zelden. Bij mijn banner heb ik ze ook weggehaald. Voelde gewoon niet goed.

Maaike, wat super hoe die zorg en controles geregeld zijn in Zwitserland! Ik zou er zo gaan wonen, haha.

Deel Deze Pagina