Chaya: hihi twee nieuwe mannen in mijn leven, die onthoud ik! En zo is het natuurlijk wel! Wat heerlijk dat je natuurlijk mag gaan bevallen! Het schiet al op voor je! 13kg is idd erg netjes! Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen, vind ik ook netjes, al denk ik wel dat het echte groeien nu begint. ben volgens mij de eerste maanden 2kg afgevallen. Buikje begint te komen (zie album) Fiekebolletje: hoe was het by de gyn? Woepie: mooie buik zeg! Die gaat ook voorwaarts mars he?! Leuk hoor! Ik voel me goed. merk wel dat ik het nu al anders, zwaarder vind dan bij mijn eerste zwangerschap. Toen had ik energie voor tien en nu ben ik 's avonds wel moe, maar overdag niet meer gelukkig. verder groei je natuurlijk sneller, dat begin ik nu wel te merken. Maar nog weinig klachtjes moet ik zeggen. Wel het idee dat mijn hart soms even op hol slaat, is dat herkenbaar? En gisteren (op mijn werk) had ik zo'n jeuk aan mijn borsten! Maarja, kan er moeilijk de hele dag aan gaan zitten kriebelen haha! 'sAvonds de dames lekker in de zalf gezet en nu is het over haha. Met jullie alles goed? Liefs Noor
hey Dames! houden jullie het nog vol met de warmte? Ik heb hele opgezwollen voeten en mn handen ook maar wat minder....en ik voel dat t nu echt zwaar is...'s nachts heb ik nauwelijks kunnen slapen...mn rug en mn bekken doen steeds pijn en dan moet ik weer omdraaien...poeh! ik denk dat een normale bevalling er voor mij niet meer in zit, eerst lag de onderste de hele tijd met het hoofdje beneden, en sinds week 28 niet meer....allerlei andere rare houdingen, dat wel, maar de laatste keer lag die in een stuit. Ben benieuwd hoe de ligging aanstaande dinsdag is.... dan wil k t wel bespreken met de gyn, want voorheen zeiden ze dat ze nog tijd hadden...maar k vind dat t nu wel krap is! Ik ben 15 kilo aangekomen...vind k ook wel netjes!maar ik eet heel weinig de laatste tijd. Ik weet nog dat ik de eerste 9 weken al 3 kilo aangekomen was...terwijl k nu weinig tot geen eetlust heb, onder meer door de warmte...maar k voel me een beetje misselijk ook. Ik zal jullie dinsdag laten weten wat het bezoekje aan de gyn heeft opgebracht!
Mima: succes joh bij de gyn! Spannend! Maarja, anders wordt het een keizersnee, niet leuk, maar wel het beste voor jou en je kindjes, kun je je er inieder geval op instellen. Bij mij wordt het ook mogelijk een keizersnede, omdat een gedeelte van de placenta voor de "uitgang" ligt. Maar wei weet trekt dat nog wel mooi omhoog. En anders is het maar zo. Hopelijk slaap je de komende nachten een beetje beter!
Jah die mentale voorbereiding is wel nodig, toen ze met 30 weken al zo lagen begon ik me erop in te stellen... jij hebt nog genoeg tijd...dus ik zou me daar nog niet zo druk om maken..toch?
Trouwens, chaya: je bent voorbij de 32 weken! Dus een zorg minder...ik kan me nog herinneren dat je met 28 weken iets had toch.... Op naar de 38:d
Oooh nee, maar dat doe ik ook absoluut niet hoor! Maar stel dat het zo zou zijn dan is het niet anders toch? Daar ben ik wel vrij makkelijk in. (daarin dan weer wel ) Al een beetje beter geslapen?
Prijs jezelf gelukkig dat je daar niet zo moeilijk in bent. Ik was helemaal down toen ik zag dat de onderste met 30 weken van een kruit naar stuitligging is gegaan...en ik had zeker de tijd nodig om t even te verwerken en te accepteren...misschien ligt t aan de hormonen... maar nu denk ik van k neem genoegen met de beste oplossing voor mij en de kids... k heb even beter geslapen maar ik heb gister een hele rare kramp onder in mijn buik gekrgen en pijnlijke harde buiken die om de 10-15 min kwamen...en die kleintjes waren de hele avond aan t spartelen.....k dacht even dat ze eruit wilden.... slapen is nog steeds vermoeiend, ik denk niet dat t beter wordt, want ze zijn nu echt groot, dat merk je goed...dus ik tel de dagen af....k heb toch liever dat ze in mn buikje zitten dan in een couveuse
Dat geloof ik Mima, en ik hoop ook dat we niet zo'n extreem hete zomer krijgen als vorig jaar met 38 graden... Ach, dat zien we dan wel weer.
haaaa ik heb goed nieuws! Wonder boven wonder.... mijn onderste kleintje heeft besloten het hoofdje naar beneden te keren, en het zit ook al in het bekken, nog wel wat beweegelijk...maar volgens de gyn is dit wel goed Volgende week kijkt ze weer of het kindje wat meer ingedaald is.... ik ben zo blij, want ik het eigenlijk niet verwacht, en had me voorbereid op een gesprek over keizersnede en alles erom heen! De rest is ook helemaal in orde....
hey mima wat goed nieuws meid, wat een opluchting moet dit zijn voor je. maar hoe lig je andere kleintje dan? bij mij lig nummer 1 met het hoofdje beneden en nummertje 2 met het kontje, dus die zal met de stuit geboren worden... enne noor hoest met jou meid? ik hoop voor je dat je placenta nog omhoog wilt trekken, je hoort het wel vaker, dus duimen maar !
Mima; wat een goed nieuws! Helemaal omdat je het niet verwacht had! Heb je het niet gevoeld dat die kleine zich nog helemaal omdraaide? Spannend, hoop dat je ukkie nu mooi zo blijft liggen! Chaya: ja hier goed hoor! Morgen krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis, joepie! Donderdag weer een echo en dan ga ik me uitleven op het vinden van een leuk behangetje voor de kamer van mijn dochter en de kamer van de tweeling! Ik voel trouwens de ene dag heel veel drukte in mijn buik en de andere dag veel minder, komt dit omdat ze dan anders liggen ofzo? Geen idee, omdat het er natuurlijk twee zijn is het toch wel weer anders. Enneuh: hoop idd dat de placenta nog mooi mee omhoog groeit, maar zo nee, dan is het niet anders, daar ben ik vrij nuchter in. (Nu nog in andere dingen )
Alweer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb zie ik. Mima fijn dat je kindje toch nog gedraaid is, een hele geruststelling lijkt me. Noor28 gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Lekker zo'n nieuwe fris huis voor de tweeling komt. Chaya lijkt me best een eng idee dat het tweede kindje met het kontje eerst komt, t scheelt wel dat de weg dan al is vrij gemaakt natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu al tegen op zie dat het eventueel een keizersnee zou kunnen worden. Als het zo is is het natuurlijk niet anders, maar ik ben nooit geopereerd en t lijkt me 10 keer niks. Zoals het nu lijkt kunnen ze waarschijnlijk wel gewoon geboren worden omdat ze elk hun eigen vruchtzak hebben. Vandaag ben ik weer op controle geweest naar het ziekenhuis. Alles was goed gelukkig. Helaas pakte het aparaat de videoband niet, dus geen beeldmateriaal, ook geen fotootje gekregen jammer genoeg. De kindjes liggen nog steeds overdwars met de gezichtjes naar elkaar toe.
Goeiemorgen Vanaf gisteren zijn wij ( mijn man en ik ) dus ook officieel connected to the web . @ mima, leuk dat ze zich toch gedraaid hebben he, volgens mij hebben we allemaal dezelfde angst voor die keizersnede. Maar het is zoals je zegt, als het de beste oplossing is voor de kindjes, dan maar beter zo en leg ik me erbij neer. We zijn dus op 26/4 naar de gynea geweest en alles is ok met de kindjes. Onze frummeltjes lagen de vorige keer zo: de ene ligt met het hoofdje naar beneden toe en bips omhoog en het andere ligt in dwars over mijn buik ( T vormig dus). Het hoofdje lag rechts. Tot ik twee weken geleden het gevoel had dat ik een gekneusde rib geslagen was. Wat blijkt nu bij de dokter, dat het kindje zich gedraaid heeft, met het hoofd nu links ligt. Mijn man heeft ook een gevraagd hoeveel ze nu elk wegen, ik was toen 29 weken en het ene woog 1kg 440 en het andere 1 kg 250. Nog altijd boven en op het gemiddelde. Ben ik wel trots op Ziezo volgende week moeten we terug want we moeten nu om de 2 weken op controle. groetjes en veel sterkte in de warmte met de dikke buik. Oh ja wij hebben een tweelingenpark gekocht, het is echt supermooi, ik verlang al om ze er in te zien liggen
Hey dames, wat fijn om te lezen dat het allemaal in orde is... ik ben wel opgelucht dat het kindje gedraaid is, maar ik heb de afgelopen nachten gedroomd dat toen ik op mn zij lag het hoofdje uit het bekken gerold is De bevalling komt steeds dichterbij en je houdt je er mentaal steeds meer mee bezig... Daarbij komt dat ik afgelopen vrijdag mn Bachelor heb gehaald 8) dus ik kan me nergens meer op focussen behalve op die kindjes.... Oh ja, bij ligt de onderste dus met het hoofdje beneden, en de bovenste dwars, dus in T-vorm. Ik vroeg de gyn hoe het zou gaan met de bevalling, toen zei ze dat het kindje vaak zelf draait, en als dat niet zo is, dat ze dan óf van buiten proberen te draaien, en anders pakken ze 'gewoon een voetje' Op het moment dat ze dat zei deed het me niet veel...maar nu krijg k er vreemde gedachten bij *jah mn hersens stoppen geen minuut* dus ik ga dat volgende week weer vragen. Ik ga nu iedere week, en 1 keer in de 2 weken een echo. @fieke: k weet alles van gekneusde ribben..hihihi ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel ze wegen...hoe bepalen ze dat gewicht? op schattig nav de metingen ofzo?
hey fiekebolletje, fijn dat je er weer bent meis... mima, ze kunnen aan de hand van een echo zien hoe groot je kleintjes zijn, ze meten de beenomtrek,de hoofdomtrek en de omtrek van hun buikje en daaraan berekenen ze ongeveer hoe zwaar ze zijn. moet je anders maar eens aan je gyn vragen! hier gaat alles nog wel oke, al hoewel ik snipverkouden bent en het idee heb dat soms met het hoesten mijn longen uit mjin lijf worden gerukt wat een timing, ik voel me echt beroerd als een hond en hoop maar dat ik snel weer bent opgeknapt, want om nu een bevalling te doen pfffffff
oh ps....noor ben je al kunnen slagen voor het behangetje? als het goed is ben je je nu aan het uitleven in je nieuwe huis! gefeliciteerd hoor, ik hoop dat jullie er met veel plezier mogen wonen....
Ga van het weekend kijken voor behang! Heerlijk gisteren de sleutels gekregen en er is met hulp van vrienden al aardig wat gebeurd! (Er staat echter ook nog aardig wat te gebeuren...) Net echo gehad en alles zag er goed uit, inderdaad twee mannen! Liefs Noor
Meiden mag ik jullie wat vragen? Krijgen jullie nu bij elke controle ook een echo, of hebben jullie ook al eens een controle gehad waarbij ze alleen de doptone op je buik hebben gezet? Vroeg me dit eigenlijk eens af.