Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel,
    Ik zelf vond zo'n voedingskussen niks, maar heb er van anderen wel positieve verhalen over gehoord. Probeer het eens uit zal ik zeggen. Na de bevalling kan je iig heerlijk voeden in zo'n kussen. Maar die slechte nachten.....het wordt alleen maar erger vrees ik.

Olove,
    De tijd gaat zo snel en als ze er zijn lijkt het wel (vond ik tenminste) alsof ze er 'opeens' zijn. Ik 37 weken zwanger geweest??? Nee toch, die baby's hebben ze gewoon naast me gelegd ;)
    Dus meid, probeer er echt zo veel mogelijk van te genieten en er bij stil te staan dat je zwanger bent.

2. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hé dames,
    Ik ben net met de jongens naar het CB geweest. Ze hebben weer prikjes gehad. Lex deed 3 huiltjes en was daarna klaar. Midas zette het even op een gillen, maar die heeft ook een stuk minder spek dan zijn grote broer. Vorige keer hebben ze bijna de hele dag geslapen. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren maar vooralsnog lijkt het erop dat ze lekker moe zijn. Dat komt goed uit, want ik ben zelf ook best moe. (gisteren heel veel schoongemaakt in huis...)
    Midas was in 4 weken 6,5 cm gegroeid! Hij gaat echt supergoed. Hij is nu 52,5 cm lang en weegt 3840 gram. Ook meer dan een kilo zwaarder dan vorige keer.
    Lex is 5 cm gegroeid en is nu 57 cm lang. Hij is een stuk zwaarder geworden! 5240 gram!
    Echt fijn dat het allemaal zo goed gaat. Midas mocht wel weer wat meer voedingen met Lex kunnen we binnenkort proberen over te gaan op 5 voedingen van 200 ml. Waarschijnlijk vindt hij dat wel erg lekker, zo'n volle fles

Margit, Midas is met 30 weken nog gedraaid van stuit naar hoofdligging. Daar heeft hij twee weken in gelegen en uiteindelijk bij de keizersnede lagen beide kinderen in onvolkomen stuit, ongeveer half-overdwars (op tien voor half zeven, haha). Ze kunnen dus nog wel draaien, maar ik moet zeggen dat Midas dan ook wel de ruimte had omdat hij zo klein was.
    Een keizersnede heb ik dus ook gehad. Dat viel mij erg mee. IK herstelde er vrij snel van en ik heb weinig pijn gehad. Een dag na de keizersnede stond ik al weer naast mijn bed en na drie dagen mocht ik naar huis. Als je kindjes gezond zijn betekent dat dus dat je dan thuis nog kraamzorg krijgt (waarschijnlijk wat meer dan normaal omdat je een indicatie krijgt voor een tweeling) en dus lekker uit kunt rusten. Ik ben nooit teleurgesteld geweest over het feit dat ik zelf mijn kinderen er niet uit heb kunnen persen. Als ik sommige verhalen hoor ben ik zelfs wel een beetje blij dat ik geen weeën heb gehad. Wel blijf ik nieuwsgierig naar de oerkracht waar sommige vrouwen het over hebben die over je komt als je natuurlijk bevalt. Misschien komt dat ooit nog eens, maar dan hopelijk wel van een eenling ;)
    Over de borstvoeding: ik wou dat ik de cursus had gevolgd, dan had ik er misschien niet zo snel de brui aan gegeven. Andere vrouwen van mijn pufcursus hebben het wel gedaan en hebben er veel aan gehad.
    Hoe sta jij eigenlijk zelf tegenover een keizersnede? Zou je er erg tegenop zien?

Olove, wat komt dat dichtbij hè! Ik kan me zo goed voorstellen dat je je afvraagt of je wel goed voorbereid bent. Volgens mij is dat eeen heel normaal gevoel en zeker in jouw situatie. Wat ik je kan aanraden is om alles gewoon over je heen te laten komen. Mijn ervaring is dat het allemaal wel goed komt.

Sweepy, hoe is het ondertussen met jou en de kleintjes? Groeit je kleine kindje nog steeds lekker?

Hanneke, hoe is het met jou? Is Benthe weer beter?

Maddy, hoest met de jongens?

Susi en Sette, leuk dat jullie ook mee schrijven.

Gemke, op naar nummer 5 lees ik! Gezellig hoor zo'n groot gezin. Over dat voedingskussen: ik vond het dus drie keer niks. Ik was dat ding altijd kwijt. Ik heb mezelf op een gegeven moment gestut met een extra dekbed aan mijn buikkkant. Zo sliep ik geweldig!

3. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Is ook leuk om al ff mee te lezen moet ik zeggen. :oops: ;)
    Voor mij is het nu een hele "rare"week...de 28ste april vorig jaar werd ik opgenomen in Maastricht met t gebroken vliezs van 1 kindje en 1 mei werden ze allebei geboren na een zwangerschap van 30 weken en 3 dagen..Kyara en Rebecca..
    Het is zo leuk voor mij hier de verhalen van zwangeren van een tweeling te lezen...erg herkenbaar en lief.. ;) :D

XXSusi

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Hey ik wilde even zeggen dat ik me hier weinig meld maar dat ik wel alles meelees..
    Door die schildklieraandoening ben ik aardig uitgeput geraakt. Op paaszaterdag ben ik heel erg ziek geweest en in 1 weekend 2 kilo afgevallen en daarna nog meer. Ik krijg gewoon uitstekende heupen en ribben en mijn lijf is gewoon op.
    Na de pasen kreeg ik een bijholteontsteking die nog steeds niet voorbij is en nu heb ik weer 39 graden koorts.
    Heb weinig puf meer, energie is weg..
    Maandag ga ik weer naar de huisarts voor de uitslag van mijn bloed. Hopelijk slaan de medicijnen aan.
    Vandaag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Ik moet maar mensen in gaan schakelen voor het behangen want ik kan niet meer..

Over het voedingskussen; ik vond het heerlijk, heb er de laatste negen weken altijd mee geslapen en gebruik m nu nog. Als kussen als ik op de bank lig, of om de kids in te leggen als ik ze rechtop wil houden na de voeding. Had ik niet willen missen.

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden, ik lees wel mee maar heb een tijdje geen zin gehad om te reageren. En op een gegeven moment werd het zoveel om te reageren dat ik al helemaal geen zin meer had. Dus heb ik nu besloten dat ik gewoon hier weer inspring!
    Met hubbie gaat het goed. Het bleek een ontsteking in zijn hersenen te zijn (of had ik dat al verteld?) Hij is sinds 2 weken weer aan het werk. Hij heeft nog wel veel hoofdpijn maar elke dag gaat ietsjes beter.
    Met de meiden gaat het super! Wij zijn 9 apil naar het CB geweest. Anna was 67 cm en 6785 gram en Sophie was 67,5 cm en 6815 gram. Ze gaan nog steeds lekker gelijk op!
    Met Anna loop ik alweer een paar weken bij de fysio. Zij houdt ongeveer vanaf haar geboorte haar armpjes heel ver naar achteren. Af en toe lopen haar handjes ook blauw aan. De fysio dacht dat het kwam omdat ze best vaak benauwd is geweest. Ja geweest want de laatste 2 weken ofzo gaat het heel goed!
    12 mei moet ik ook met beide meiden naar de kinderarts. Anna voor de armpjes (ook de kinderarts wilde er even naar kijken, de fysio had contact met haar opgenomen) en voor Sophie omdat ze nog dagelijks spuugt. De oorspronkelijke klachten waar we voor kwamen, benauwdheid bij de meiden gaat goed. Weinig last meer van.
    Vandaag met de meiden naar de kinderboerderij geweest. Anna is echt een kindje wat wel een beetje bang is. Zij kijkt de kat een beetje uit de boom. Sophie is nergens bang voor en zat zelfs bij de konijnen (die ze telkens aaide) in het hok! Ook de geiten, ezels en paarden vond Sophie geweldig! Grappig he dat er toch zo'n verschil is tussen een 1eiige tweeling qua karakter?
    Ik heb morgen sollicitatie, dus ben benieuwd! Ben wel beetje zenuwachtig aan het worden, maar goed we zullen morgen wel zien!

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    nou, dames,ik lig ook in mijn bed. Toch allemaal beetje teveel, het fulltime werken, en ga nu echt goed naar mijn lichaam luisteren. Moest tijdens mijn bezoek aan de gyn afgelopen dinsdag urine inleveren en volgens het ziekenhuis zit ik ook tegen een blaasontsteking aan, dus uitrusten, veel drinken en ervoor zorgen dat de harde buiken minder worden. Ook hebbeb ze vanochtend nog een urinekweek gedaan, maar daarvan krijg ik pas over 5 werkdagen de uitslag. Al met al gaat het dus even niet zo lekker hier. Heb met staan en lopen ook veel last van onderbuik, liezen en onderrug. Zou dat bandenpijn kunnen zijn? Met liggen heb ik er minder last van (behalve met omdraaien). Nou,ik ga weer slapen. O ja, en straks de bedrijfsarts bellen om te overleggen over minder werken. Heb ik ook al aangekondigd op mijn werk en konden ze gelukkig begrijpen.

Sorry, even geen reactie op de andere berichten. Komt de volgende keer weer.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @ margit! Beterschap!! Goes uitrusten en naar je lichaam luisteren hoor!
    Wat je beschrijft over pijn in je liezen/ onderbuik etc kan id bandenijn zijn... Misschien lekker in een warm badje gaan??

@ funny me: fijn dat het met je man weer beter gaat! En succes met je sollicitatie!!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha meiden ben ik weer eventjes! Even een beetje bij gelezen ;)!

Funnyme,
    Gelijk heb je hoor! Lekker inspringen! Haha! Heb ik ook gedaan :oops:! Fijn dat het met je man weer beter gaat en jullie weten wat het nou was! Wel fijn denk ik! Kleine meiden weer lekker gegroeid zo te lezen is ook mooi! Hoe is de sollicitatie gegaan? En waarvoor ben je gaan solliciteren als ik vragen mag :D?

Kar,
    Idd Benthe is weer een stuk minder suffig en echt wakker als we haar wat ‘pesten’ ;)! Fijn dat je een datum voor je echo hebt! Super! Veel succes/plezier alvast!

Margit,
    Hmm niet zo een ideale positie dus waarin de kleintjes liggen. Hoop voor je dat ze nog draaien! Hier lag Malou (de eerste) met het kopje naar beneden, en Ruben (de tweede) er een beetje dwars boven. Dus kan je niet echt helpen. Maar als een keizersnee gewoon nodig is is er weinig andere keus natuurlijk. Borstvoeding, wel heel veel lezen dan he ;)! http://www.borstvoeding.com is trouwens een site waar veel info op staat. Verder zijn er vast nog boeken, maar dat durf ik zo niet te zeggen welke goed/fijn zijn. Ik ben namelijk erg eigenwijs geweest, en had me totaal niet voorbereid bij de tweeling, achteraf heel veel spijt van gehad :oops:! Beterschap overigens!

Karel,
    Lekker dan…zit je daar te wachten…maar gelukkig toch wat info gekregen! Succes met de prikken ;)! De vit b 12 waar Margit het over heeft krijg ik ook, en ik vind het vooral naar omdat ik weet wat er gaat gebeuren en daarna doet mn bil echt even een dagje of twee zeer, maar verder heb ik er weinig last van. Maar weet niet of het te vergelijken is. Voedingskussen, kan ik je ook al niet mee helpen! Nooit gehad en nooit gemist ook ;)!

Susi,
    Welkom! Tenminste ik had je hier nog niet gezien geloof ik :oops:! Bijna alweer 1 jaar dus jullie meisjes! Alvast een fijne dag gewenst!

Sette,
    Hmmzz..tjonge das niet niks! Ik snap dat jullie voor een keizersnede gaan. Bijna 35 weken al zie ik! Duurt niet lang meer dus!

Olove,
    Klinkt allemaal best goed dus eigenlijk! Hopelijk draait jullie eigenwijze prinsesje nog even ;)! Veel praten en vertellen wat de bedoeling is helpt misschien ;)!

HJ,
    Alles eigenlijk goed dus op het cb! Hebben ze nog last gekregen van de prikjes? Hoop het niet voor ze (en mama+papa ;))!

Maaike,
    Beterschap! En rustig aan hoor!

Hier gaat het best aardig eigenlijk! Benthe drinkt steeds wel eventjes wat aan de borst (maar een paar slokjes hoor daarna gewoon wat spelen met het tongetje of gewoon liggen, maar toch, ik vind het geweldig ;))! Hoop dat ze snel meer gaat drinken, dan nemen we haar lekker mee naar huis :D! Maarja das nog even afwachten, al zie ik zelf wel echt weer vooruitgang (of dat wil ik zien :rolleyes: ;))! Nouja we wachten nog even af… ;)!

Met Malou en Ruben gaat het ook prima! Al mis ik ze wel hoor :oops:! Zie ze savonds en smorgens sowieso en soms smiddags even. Maar tis zo weinig eigenlijk, maarja vind naar Benthe gaan ook heel belangrijk. Verder zijn ze nu echt groot :oops:! Haha! Ze waren altijd mijn kleintjes, maar nu als ik dan zie hoe groot ze eigenlijk alweer zijn denk ik dat ik ze klein heb willen houden! Haha! Klinkt gek, maar eigenlijk zijn ze gewoon al heel groot en echt geen baby’s meer! Maar gelukkig vinden ze lekker kroelen met mama nog altijd fijn! Verder zijn ze gewoon lekker de boel aan het ondekken. Moeten binnenkort weer naar de kinderarts met ze, ben wel benieuwd of we daarna nog terug moeten.

Ga nu weer stoppen! Tot de volgende keer weer!
    Prettig weekend alvast!

Liefs Hanneke!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Goeieavond meiden!!

Funnyme: kan je helemaal begrijpen hoor!! Welkom terug ;)
    Fijn dat het met je man weer een stuk beter gaat!! En wat heerlijk dat je dames zo goed groeien!! Alvast succes bij de KA! Komt vast helemaal goed!!

Margit: rustig aan meid, je kleintjes zijn nu het allerbelangrijkste! Wat dacht je van Helemaal stoppen met werken?? De laatste dingen afronden en er dan gewoon mee ophouden? Lijkt me niet gek in jouw situatie!! Beterschap! Denk idd dat het goed bandenpijn kan zijn wat je beschrijft. Ik had met regelmaat een verstevigende buikband aan, dat hielp wel goed!

Karel: voedingskussen vond ik heerlijk!! TIjdens de zwangerschap en daarna, zeker de moeite van het aanschaffen waard!!

Bolbuikje: fijn dat het weer een beetje beter gaat met Benthe! Hopelijk nu iedere dag wat beter en vlug mee naar huis!! Lekker dat Malou en Ruben het zo goed doen! Ja, wat worden ze snel groot en wijs nu he?

Sette: jee, wat een verhaal! Kan me idd goed voorstellen dat je je veel happier voelt bij het idee van een keizersnede!! De allerlaatste loodjes voor je: zet m op!!

Susi: jee je meisjes bijna 1 jaar, wat een mijlpaal!!

Olove: fijn dat je thuis bent!! Geeft toch weer moed denk ik he? En idd, wat Hanneke al zegt: stuur de kleine dame maar de goede kant op. veel ontspannen, men zegt dat hoe soepeler je buik is, hoe makkelijker je kindje evt nog kan draaien!

HJ: goed gegroeid hoor die twee kanjers! Verder geen last meer gehad van de vaccinaties??

Maaike: veel beterschap meid, klinkt echt niet lekker! Hoop dat je medicatie aan gaat slaan!! En idd: lekker wat klussen uitbesteden, nu even pas op de plaats maken!!

Hier lekker weekend, joehoe!!!

10. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Hallo allemaal,

De datum is gepland 18 mei wordt de dag dat de tweeling geboren zullen worden Tenij zij er anders over denken en eerder willen komen.
    @margit: het klinkt wel als bandenpijn en misschien toch blaasontsteking? doe maar mooi rustig aan en het werk op een laag pitje zetten Ik ben met 28 weken gestopt (maar werk als verpleegkundige) en ben blij dat ik vanaf toen rustig aan kon doen een tweeling zwangerschap is wel zwaarder dan een eenling zwangerschap.

@bolbuikje: fijn dat het met Benthe de goede kant op gaat niets is erger dan je kleintje achter te moeten laten in een ziekenhuis. Hopelijk mag ze snel met jullie mee naar huis.

@karel een voedingskussen helpt hier niet want ik ben een woelrat en bij het draaien moet dat kussen ook welke keer weer mee.

gr sette

11. Ff snel wat reacties:

Sette
    Op mijn vejaardag!! Mooie dag om geboren te worden hoor ;)

Funnyme
    Leuk dat je er weer bent en fijn dat het weer goed gaat met je man.

Maaike
    Wat een ellende, heel veel beterschap en een dikke knuffel!

Margit
    Doe rustig aan! Denk goed aan jezelf en de kleintjes dat is nu even het belangrijkste.

12. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hè dames,
    De kereltjes hebben donderdag helaas nog behoorlijk last gehad van hun prikjes. Gelukkig geen zere beentjes, maar wel verhoging en huilerig. Vrijdag waren ze er gelukkig weer helemaal.
    Vandaag druk geweest met de voortuin. We hebben twee jaar lang geen in zin gehad om er iets mee te doen, maar nu moeten we er dan toch maar eens aan geloven. Vandaag eerst alle onkruifd er uit gehaald en zand erin. Kindjes lekker in de wagen gelegd en die hebben heerlijk geslapen in het zonnetje.

Maaike, wat ontzettend balen voor je dat je je zo beroerd voelt. Vooral nu je net in je neiuwe huis aan de gang kunt. Hopelijk stabiliseert de boel snel.

Funny me, welkom terug! Fijn dat alles beter gaat bij jullie! Leuk trouwens dat jullie meiden qua karakter zo verschillen. Merken we nu ook al heel sterk bij Lex en Midas. De karaktertjes zijn absoluut niet identiek ;)

Margit, pas je goed op jezelf? Helemaal geen gek idee hoor om gewoon te stoppen met werken.

Sascha, hoe is het bij jullie?

Groetjes, Ellen

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Gisteren op wagenjacht geweest! Dat is echt leuk. Bij de babydump stonden de meeste merken naast elkaar en dan kun je goed vergelijken.
    Maar als je ze dan in het echt ziet staan, dan besef je pas hoe groot ze zijn! Nu ben ik niet zo groot, dus ik lijk wel een beetje op een kabouter als ik erachter loop ;) :)

We hebben toch besloten om voor de easywalker te gaan. We hebben getwijfeld om een andere (weet ff de naam niet meer) maar daar kon helaas maar 1 maxi cosi op gezet worden.
    M'n man moest natuurlijk even rondlopen met de wagen en die had meteen veel bekijks van alle klanten :)

Als we dan volgende week de 20 weken echo hebben gehad en we weten of het rose of blauw moet worden dan gaan we hem meteen bestellen =D>

@margit; voel je je alweer beter? Ben je nu helemaal gestopt met werken of tijdelijk? ik moet morgen weer aan de slag en ik zie er zo tegenop :(

@sette; Nu kun je dus echt gaan aftellen! Spannend. Vind je het niet raar dat je nu echt een datum weet? Lijkt me soms zo vreemd om dan te bedenken dat je dan op de 18de echt 2 kleintjes erbij hebt :D

Nou, ik moet helaas ook wat in de tuin gaan doen... Dat onkruid probleem HJ is heel herkenbaar #-o

14. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Dag Meiden!
    Weer een week gewonnen..vandaag precies 29 weken!
    Vooralsnog gaat het goed..alleen heb wel sinds vannacht dat ik ongelovelijk veel moet plassen..eerst nog onveer 3x per nacht..afgelopen nacht 6x...en ook overdags is het continue naar de wc gaan..Dat maakt wel een beetje bangig.
    En ook heb ik het idee dat ik wat meer last heb van harde buiken..alhoewel nog steeds niet helemaal zeker weet hoe ik dat kan weten..De 1 zegt namelijk dat het vanuit je rug komt en je buik dan helemaal hard word..Bij mij wordt het alleen hard echt op mn buik..rondom mn navel en voel het helemaal opkomen.

Vraag: ..het valt me op dat ik af en toe en gister 2x, dat als ik naar de wc ga ..kleine balletjes/rondjes/korreltjes ( 4 stuks ofzo, kleur donkerrood/bruin ) in mn urine heb..Zat te denken aan mn slijmprop die geleidelijk aan afbrokkelt..maar het deed me ook aan nierstenen denken..heb die nog nooit gezien..maar vond het zo raar.
    Wie herkent dit?

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Olove: heb je niet een blaasontsteking?? Daardoor moet je ook baak plassen, heb je makkelijker harde buiken enz. Zou toch even bellen en miss alvast wat urine opvangen!!
    Wel doen hoor!!

16. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hey dames,

@Olove,
    Ik heb hetzelfde, dat ik niet weet wat een harde buik is, maar volgens mij heb ik er vandaag zeker een gehad, en nee die kwam niet uit m'n rug! M'n buik werd gewoon zo hard dat ik niet meer rechtop kon staan.
    Maar ga zo door met weken winnen! Dit is al een goed begin.
    Ik denk dat je zeker last van niersteentjes kan hebben, want allereerst dat je zovaak naar de wc moet en dan nog kleine balletjes in je plas! Ga maar snel even langs de dokter want je kan daar urineweginfecties van krijgen!

@Karel
    Ja de Easywalker is echt een gave wagen he! Alleen vind ik het er niet mooi uitzien met 2 maxicosi's, die trapsgewijs moeten. Toen ik 2 weken geleden bij Babydump was zei de verkoopster dat de adapters voor de Maxicosi's niet leverbaar zijn, omdat ze teruggehaald zijn vanwege onveiligheid. Heb jij daar niks over gehoord?

@Margit
    Voel je niet stom he, om minder te gaan werken. Het is echt heel belangrijk om je lichaam niet te overbelasten! Straks heb je alleen nog maar klachten en moet je de rest van de zwangerschap plat, dat is pas erg! Ik heb gelukkig nog geen last als ik werk, behalve vandaag dan, maar het was ook zOO druk! Ik heb zelfs minder last van alle kwaaltjes als ik werk :D

Hier onwijs last van obstipatie, hebben jullie dat ook? Alle middeltjes die zouden moeten helpen, zoals Movicolon, volgens de apothekersassistente echt een paardenmiddel, hielpen een hele week niet. Volgens mij werkt Roosvicee Laxo wel een beetje, sinds gister kan ik weer naar de wc. Wat een feest :)

17. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Olove, laat het gauw controleren hoor, klinkt als een blaasontsteking! Nierstenen voel je geloof ik wel (onwijze pijn). Fijn dat je op 29 weken zit! Op naar 30!

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi meiden,

@Olove: gefeliciteerd met je 29 weken! :D En even naar de huisarts met je urine, wat de rest ook al zei. Denk niet je slijmprop hoor. Dat is echt 'slijmerig'. ;) Maar je weet het niet.

Harde buiken: ik heb ook nog nooit gevoeld dat het uit mijn rug kwam hoor. :( Het is gewoon net of je buik een harde bal wordt, je voelt weinig meer qua baby-acitiviteit, en het is zwaar en érg ongemakkelijk. Als ze pijnlijk worden moet je meteen de gyn bellen. Trust me, dat verschil voel je wel. ;)

@Krista: ja, hier ook zoveel last van obstipatie. Nu heb ik ook een paar weken Laxo en kan sinds een week eindelijk weer normaal naar de wc. Héérlijk inderdaad!

Over wagens: wij zijn er nog niet uit; ik wil die Firstwheels City Twin (?) wel eens zien. Ik wil gewoon persé een wagen waar de kindjes in het wandelwagen gedeelte naar mij toegekeerd kunnen zitten en tot nu toe heb ik dat bij duowagens alleen bij de Firstwheels en de Teutonia gezien. Helaas kunnen daar weer geen maxi-cosi's op.
    Maar, zo vaak heb ik bij Sverre de maxicosi niet op de Quinny gehad eigenlijk. En desnoods kan ik nog zo'n maxi-taxi kopen. En het blijft waarschijnlijk gewoon een enorm gesleep met twee kindjes en een peuter dus als we ergens heen moeten met 2 cosi's zullen we met zijn tweeën moeten gaan denk ik. ;)

19. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Hallo allemaal,
    @karel: het is echt wel een raar idee dat we de datum hebben maar ook fijn je kunt nu echt aftellen en het zal zeker niet langer duren eerder korter.

@krista: ik heb ook last van obstipatie maar activia (ff reclame) en floradix (ik moet toch extra ijzer innemen) werken prima en veel water op de nuchtere maag drinken.

@kinderwagens: wij hebben de abc zoom besteld in Duitsland scheelde 300 euro met nederland. Ik vond de reiswiegje mooier omdat deze ruim zijn en van die nestjes lijkt mij zo smal en benauwd aangezien we de zomer ingaan.

Verder gaat het hier zijn gangetje wel heel veel last van mijn schaamstreek (scheurend gevoel) en jeetje wat kan een mens vaak nar het toilet moeten 's nachts.

sette

20. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Afgelopen vrijdag hadden we een uitgebreide echo bij de gespecialiseerde gyn.
    We hebben ruim 3 kwartier moeten wachten, want hij liep nogal uit.
    Toen we naar de baby’s gingen kijken zagen we gelukkig snel dat baby A.(de kleine) weer gegroeid was. Het verschil tussen de baby’s is nog steeds 2 weken gebleven. Ook was er voldoende vruchtwater aanwezig. Dat was positief zeiden we en gaven aan er blij mee te zijn.
    De arts was dat over die punten met ons een maar vond de uitslag en echo onveranderd slecht. Misschien leuk om te weten: Baby A. is ong. 455 gram en baby B. ong. 780 gram. Toch wel een heel groot verschil.

Daarna heeft de gyn. ons duidelijk het probleem laten zien en horen. Dat de placenta dus niet toerijkend is. Hij heeft ons met doppler de bloedstroming door de navelstreng laten zien en horen. Wij zagen niet echt iets geks, tot we die van de andere baby te zien en horen kregen. Toen was duidelijk welk gevecht ons kleine baby’tje iedere minuut moet leveren om te overleven. Het is heel duidelijk uitgelegd, maar zal proberen het verhaal redelijk kort te houden. Dit nieuws en vooral het zien en horen kwam toch echt harder aan dan ieder ander nieuws. Voorheen hebben we nooit echt iets afwijkends gezien, en nu dus wel.

De arts ziet de mogelijkheid van overlijden van het kindje in mijn buik nog steeds zeer aanwezig. Uiteraard hopen we dit niet. Ook hebben we gesproken over de vruchtwaterpunctie en we gaan de punctie laten doen over een paar weken, als de baby’s in ieder geval levensvatbaar zijn mocht het mis gaan. Dat was ook absoluut zijn advies. Wrs. De vorige keer niet goed overgekomen of uitgelegd.

De baby’s zullen niet gehaald worden met 27 weken aangezien ons kleintje dan nog maar 25 weken zou zijn zeg maar en het of niet zou overleven of dat er een grote kans is op handicaps later. En ook voor het grote kindje zijn die kansen aanwezig.

Zoizo als ze allebei geboren worden moet het met een keizersnede, anders zou het kleine baby’tje het zoizo niet overleven, maar dat had ik al begrepen.

Over een week moet ik weer naar mijn eigen gyn en dan wordt ik doorgestuurd nog dezelfde week naar een Neonatoloog om alles te bespreken.
    En er zullen ook ctg’s gemaakt moeten worden (hartfilmpjes) van de baby(‘s) en dat moet iedere dag of vaker en dan moet ik dus opgenomen worden. Wanneer dit gebeurd is nog niet bekend, dat horen we met die afspraak.

Tijdens deze afspraak kregen we dus heel veel slecht nieuws te horen maar hebben er een goed gevoel aan overgehouden en hebben antwoorden gekregen op al onze vragen. We zijn ook bijna een uur binnen geweest en waren daarna toch wel behoorlijk verdrietig. Daarom ben ik ook een paar dagen niet geweest op het forum. Alles moet weer even een plekje krijgen.

Sorry dat het weer zo'n lang verhaal is geworden.

Deel Deze Pagina