Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    Zo weer opnieuw moeten inloggen wachtwoord andere naam gekregen, hopelijk de laatste keer ja.Was net gewend aan de andere.

Olove: en??? ik ben 3 keer wakker geworden vannacht en dacht: het is toch volle maan waarom voel ik niks hahaha
    We wachten gewoon af, voel me momenteel iets beterder dus vind het minder erg om te moeten afwachten, we gaan gewoon voor de 40 weken haha.

2. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    hoe krijg ik nu een nieuwe banner eronder?Waar moet ik die invullen het lukt me niet.

wijzig: toch gelukt haha

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ai wat zonde dat alle berichten van de afgelopen weken weg zijn....
    Nuja, laten we hopen dat dit de laatste verhuizing is geweest!

Margit: wow wat doen je meiden het goed!! Ongelooflijk dat ze al bijna tweemaal zo zwaar zijn als bij de geboorte!
    Hoop dat ze het steeds meer zelf kunnen doen allemaal en dat jullie ze dan snel mee naar huis kunnen nemen.
    Hoe is het verder met jou? en met je man? Lijken me toch allemaal erg heftige dingen die jullie doorgemaakt hebben en nog steeds doormaken!

Sweepy: hoe is het bij jullie?

Olove: nog altijd zwanger??

All: hoop dat we snel een beetje kunnen wennen aan het nieuwe forum!! We l lastig dat steeds alles weer ergens anders staat....

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    diana: hoop voor je dat de volle maan er toch voor gaat zorgen dat je snel bevallen gaat! SUcces!

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik vind dit best onduidelijk. Vond de vorige site veel fijner..

Nu m'n banner nog ;) Foto's zullen ook wel weg zijn...

Iedereen nog zwanger??

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja ik weet ook niet zo goed wat ik van het nieuwe forum moet denken... Kwam even kijken of er al nieuws was.... Maar nog niets!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    even updaten dat ik een berichtje krijg :)

8. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    En olove?Hopelijk heeft de volle maan bij jou wel geholpen!

Ik was gister pcies 37 weken zwanger, en weer een weekje verder brengt ook weer wat emotioneels met zich mee.Had niet verwacht de 37 weken te halen en eigenlijk gewoon gehoopt om al te zijn bevallen.Vannacht bijna niet geslapen door zere buik, ik heb de twins al toegesproken dat ze me pijn doen dat me buik niet verder uitgerekt KAN worden en als ze willen trappen ect ze naar buiten moeten komen,maar helaas.Ben het momenteel weer zo zat, gemiddeld komen tweelingen met 37 weken,dus het kan wel deze week,maar ja gemiddeld wil zeggen dat er dus ook tweelingen zijn die later komen en daar zal ik dan wel weer bijhoren.

9. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Nou Diana,
    Ik wens je veel sterkte! Ik heb nu ook zooooveel last, maar bij jou kan het alleen maar veel erger zijn!
    Het past gewoon echt niet meer! Hier schoppen ze gelukkig niet pijnlijk, de buik is gewoon te groot.
    Vannacht ook voor het eerst amper geslapen. Hoop niet dat dat zich voortzet :(
    Meiden veel succes!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Olove! Ik ben nu toch wel héél benieuwd hoe het met je is!

Funny, had jij nog meegekregen dat ik had verteld dat wij naar Le Bastiane gaan (in Puget sur Argens, vlak naast Frejus) maar dat Alex járen heeft gecampeerd op Le Columbier?! Ik vind het zoooo toevallig! :)

Diana: ik kan me voorstellen dat je had gehoopt bevallen te zijn.. Wanneer moet je weer naar de gyn? Ik hoop dat hij/zij naar je wil luisteren en toch wil inleiden.. Sterkte!

Krista, jij ook sterkte. Ik hoop ook voor je dat het eenmalig was, 't wakker liggen.

Hier: alles goed; heb alleen de hele dag al menstruatieachtige pijn. En kreeg er ook pijn in mijn zij bij dus ik ga morgen voor de zekerheid even mijn urine inleveren bij de huisarts. En bil-pijn (ischias) was vandaag echt extreem. Helaas. Maarrr nog maar 2 dagen werken! En dan vakantie!

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh en ik heb ENORME honger op dit moment.. Heb me gelukkig nog weten te beperken tot een waterijsje en een banaan maar vrees dat 't daar niet bij blijft vandaag. ;)

12. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    he kar,niet teveel eten hoor!

vannacht weer niet veel geslapen,buik doet halverwege de nacht zon pijn van het liggen dat die helemaal hard wordt en hard blijft totdat ik van narigheid maar ff naar de wc loop ofzo.Dan zakt de ergste hardheid weer af maar het begint even later zo weer.Dus lig de halve nacht steeds wakker.Omdraaien doet ook zon pijn, ik trek het gewoon niet lang meer.Donderdag weer gyn, ik hoop zo dat ze me volgende week willen inleiden.Anders ga ik daar een potje staan janken denk ik, want dit is gewoon niet meer leuk.

13. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    He allemaal,
    Even een nieuwe naam want niks deed het meer. Dus gewoon maar even opnieuw geregistreerd en geen HJ meer.

Geen kindjes geboren nog? Ik ben zo beneiuwd wie er als eerste aan de beurt is!

Hier alles oké. Lex heeft zich gisteren voor het eerst helemaal zelf omgedraaid in de box! Wat een knapperd hé. Hij zat helemaal onder de snot van de inspanning, maar hij lag uiteindelijk heel triomfantelijk op zijn buik te kijken. Tijd dus voor een tweede box, want Midas lag half onder Lex. Weliswaar te slapen hoor, maar toch...
    Midas heeft bedacht dat hij wel eens met geluid kon gaan lachen en grinnikt er de hele dag op los.
    Erg gezellig dus in Huize Helena.

Donderdag moeten we weer naar het ziekenhuis voor controle. Ben heel benieuwd wat ze van de jongens vinden.

Met mijzelf ging het even niet zo heel lekker. Antibioticumkuur gehad voor een blaasontsteking en ik ben gestopt metg de nuvaring. Ik bleef maar bloeden van dat ding en heb de tweede er twee dagen in gehad. Toen was ik er klaar mee.
    Over twee weken maak ik weer een afspraak met de dokter en ga ik maar weer gewoon aan de pl. Of misschien houden we het wel gewoon op condooms. Pfff lastig hoor. Zwanger worden is ook niet verstandig vanwege de keizersnede, haha. Dat zou wat mij betreft de enige oplossing zijn. Zwanger raken en daarna de boel laten afknopen. Geen gedoe met hormonen.

Dames, volgende keer lees ik weer wat verder terug. Moet nu mijn heren voeren. Groetjes!!!

14. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Hey meiden!

Hier een kersverse moeder!!! Olove!
    Hetzelfde verhaal als bij HJ..gebruikersnaam deed het niet meer!
    Ik heb nog geen tijd gehad om bij te lezen...
    Maar hier mijn verhaal...en nee..het is niet de 7e gebeurd maar de 5e!

Donderdag had ik nog controle..bloeddruk was wat hoog; 135/90
    Voor de zekerheid een urinetest en bloedtest..en alles was ok.
    Gaf aan dat ik niet zo lekker was de afgelopen dagen..soms duizelig/zweterig..en weeig.
    Die dag/avond ook meer krampen en harde buiken, de krampen waren anders als de weken ervoor..meer steken erbij.
    De nacht goed geslapen, en vrijdagochtend om half 8 wakker geworden van heftige krampen. Op naar de wc en daar liep ik leeg...dacht nog; zal dit een voorbode zijn.
    Weer terug in bed, niet verder kunnen slapen en uiteindelijk om een uurtje of tien gaan douchen.
    Na het douchen nog even op bed gaan liggen..want de laatste dagen en zo ook die ochtend was ik erg moe.
    Ik was net een beetje aan het weg doezelen toen ik ongeveer om 10.40uur wat voelde lopen..en het bleef maar lopen...Ojee het waren mn vliezen!!
    Olaf was net even weg...ik was dus alleen, nou ja alleen.......de hond en de katten lagen bij me..ook heel apart.
    Ik durfde me niet te bewegen, bleef dus liggen en gelukkig had ik mn gsm binnen hand bereik.
    Ik belde Olaf op of hij naar huis wou komen want mn vliezen waren gebroken.
    Daarna belde ik mn moeder..die op haar beurt weer mn vader belde..en allebei hebben ze een ambulance gebeld, de gekken!
    Daarna belde ik 2 vriendinnen..en oja...het ziekenhuis moest ook nog even. Het viel me op hoe kalm ik was..een soort van roes.
    Ik had de verloskamers aan de tel en vroeg of ik mocht komen.
    Ik moest mn tasje in pakken en die kant opkomen.
    Ik bleef rustig liggen, want durfde nog steeds niet te bewegen.
    Had geen weeenactiviteit en voelde me voor de rest prima.
    Ondertussen kwam mn zusje met mn vader binnen, mn zusje had de ambulance centrale aan de lijn..die wilden weten of ik weeen had etc.
    Ik wou de centrale spreken want die ambulance was helemaal niet nodig waarop zij aangaf dat er nu 2 ambulances onderweg waren omdat er iemand in paniek opbelde..Ik keek mn vader aan en die wist zogenaamd van niks..haha!
    Olaf kwam en voorzichtig hebben we wat kleding aangetrokken en toen volgde ook de beruchte slijmprop.
    Hup in de auto en 20min later waren we in het ziekenhuis.
    Meteen aan de CTG en gelukkig deden de kleintjes het hier prima op.
    Ik kreeg al snel wat krampen in mn rug die ik niet als prettig heb ervaren.
    Ik had 2cm ontlsluiting en baarmoedermond was verstreken.
    De Gyn kwam en die zag aan mijn gezicht dat het was begonnen, waarop ik nog droog zei dat het waarschijnlijk kwam omdat ik geen make up op had. Maar nu weet ik wat ze bedoelde..er waren foto´s gemaakt en in 1 keer hield ik zoveel vocht vast in mn gezicht...ik schrok ervan..had echt een stierennek..zag er niet uit!
    Ondertussen werd er een echo gemaakt om te kijken hoe de kleintjes lagen en aan de hand daarvan een stappenplan..Want onze meid lag immers nog in stuit.
    De Gyn gaf aan dat haar advies was om voor een veilige manier te kiezen en dat was een keizersnede, waarmee ik akkoord ging.
    Ondertussen werden de krampen wat pijnlijker..om de tien minuten alleen vanuit mn rug.
    De volgende scenario deed zich voor...er was geen plek meer op de couveuse afdeling..wat betekende dat ik in een ander ziekenhuis zou moeten bevallen..Hoorn, Den-Helder of bv Beverwijk.
    De Gyn baalde enorm want ik was inmiddels kind aan huis daar..alle artsen waren van onze situatie op de hoogte en dan moesten ze uiteindelijk de bevalling uit handen geven.
    Ik daarentegen had er vrede mee...maar de Gyn ging tezamen met de kinderarts proberen wat plekjes te bemachtigen en dat lukte..dus ik kon gelukkig in Alkmaar bevallen..Dat was wel heel fijn want al gauw ( 13.00uur ) kreeg ik heftige weeen om de 4min vanuit mn rug.
    Olaf was bij me en samen pufte we ze weg...zo fijn dat hij bij me was.
    Om half 3 zou de OK klaar zijn...dus ik moest nog anderhalf uur.
    Om een gegeven moment trok ik het niet meer..wou stoppen met ademen...met alles eigenlijk..Ik kon ze niet meer opvangen..het was niet meer om de 4 min..sneller..continue..vreselijk!
    Maar dankzij Olaf kwam ik erdoorheen.
    Om half 3 werd ik op de operatietafel gelegd...de Gyn zorgde hiervoor want anders had het nog langer geduurd..en zij wou me eigenlijk al die weeen besparen.
    Op de tafel kreeg ik de ruggenprik...en wat een wondermiddel is dat zeg!!!...Meteen tintelingen in mn tenen..Ik ging liggen en gaf me volledig over...ik voelde me zo heerlijk dat ik zei dat ik wel een dansje kon doen..
    Daarna heb ik alles op me af laten komen.
    Om 14.47uur is Britt geboren met een gewicht van 2100gram
    Om 14.48uur is Steijn geboren met een gewicht van 1950gram.
    Wat een heerlijkheid.
    Olaf mocht meteen mee om de navelstrengen door te knippen..en bij mij haalde ze mijn placenta eruit..die ik overigens daarna nog heb gezien en waar we foto's van hebben...heel speciaal!
    Daarna werd ik dicht genaaid...op de uitslaapkamer en rond 1700ur naar de kleintjes die in de couveuse lagen.

Nu ben ik thuis, herstellende.
    De kleintjes liggen nog in het ziekenhuis.
    Ze mogen mee als ze 2000gr wegen en min 36 weken zijn..Steijn weegt nu rond de 1820gr en Britt 1950gr.
    Ze doen het uitstekend.
    1 nacht in de couveuse daarna naar de wiegenkamer.
    Zondag zijn ze van de monitor afgehaald en werd alleen hun temp nog in de gaten gehouden en sinds vandaag geen infuus meer voor de antibiotica.
    En het enige wat ze nu nog hebben is een sonde voor de voeding.
    Het drinken uit de fles gaat steeds beter. Britt is erg gulzig en geeft totaal geen problemen met de fles, Steijn daarentegen is wat luier en laat vaak de helft nog achter die dan nog via de sonde moet.
    Ook gaan ze aan de borst, althans dat proberen we...en daar is Steijn wel weer wat beter in de afgelopen dagen.

Vandaag ook een gesprek gehad met de kinderarts en alles ziet er goed uit.
    We hopen ze met anderhalve week ( max ) mee te nemen...maar dat is dus afhankelijk van het drinken en het groeien.

Ze zijn zo mooi..en we zijn zo verliefd op ze, dit gevoel is niet te beschrijven. Ik heb er ook veel moeite mee om ze daar achter te laten..voel me tekort doen...maar het is niet anders.
    Het enige wat ik nu kan doen is flink kolven thuis..wat echt prima gaat!!!
    Het is zo'n groot wonder..dit had ik niet verwacht..maar tevens is het raar geen dikke buik meer te hebben, ze niet meer te dragen en ze niet meer voelen....

Zal morgen even wat foto's plaatsen.

Nu ga ik even terug lezen.

Liefs

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jaaaaaaaaaaaa! Olove (toch maar even) en Olaf, van harte met Steijn en Britt!

Wat een verhaal! Ik ben blij dat alles zo goed is met jou en met je zoon en dochter! Wat klinkt dat gaaf he?! Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

Jeetje wat ontzettend goed van je meid! :) :) Ze mogen vast snel naar huis, en dan begint het genieten pas écht!

16. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hiep Hiep Hoera, Olove + man hartstikke gefeliciteerd met jullie wondertjes, mooie namen, gewichten en ze doen het volgens mij prima. Dat heeft die mamma maar mooi voor mekaar gekregen. Hoop dat je zelf snel weer helemaal opgeknapt bent en de kleintjes mee naar huis mag nemen! Geniet van elkaar!

Liefs Maddy

17. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    :(Even vraagje waar kan ik nu aankruisen dat ik een mailtje wil krijgen bij een nieuw bericht. Ik ben helemaal het spoor bijster.

18. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ja irritant he, geen mailtjes meer.
    Ik denk dat ik het heb uitgevonden, maar ik heb nog geen mailtje gehad natuurlijk, dus even afwachten.
    Naar gebruikersinstellingen. Aan de linkerkant kun je 'abonnementen weergeven' aanklikken.
    Ik heb mijn abonnement op 'tweeling' aangevinkt, en vervolgens kun je bij 'geselecteerde onderwerpen' 'directe emailnotificatie aanklikken en dan ok.

@Olove, of nu ylaisa:
    Gefeliciteerd!!! Jullie hebben het lang uitgehouden en ze zijn er zo goed uitgekomen! Echt goed!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik weet het, ik moet me schamen dat ik hier zo weinig ben en ook zo weinig lees.

Maar Olove/Ylaisa271982 & Man Olaf ;)!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Steijn en Britt! Hopelijk mogen ze snel lekker mee naar huis hoor! Geniet van jullie kleintjes meiden!

Overigens voor degene die niet meer met hun oude account in kunnen loggen op daar -> Zwangerschapspagina - FAQ: Algemeen gebruik forum -> http://www.zwangerschapspagina.nl/login.php?do=lostpw -> een nieuw wachtwoord aan vragen voor je oude account, dan moet ie het weer doen, heb ik ook gedaan. Anders kan je ook even contact opnemen met Jan/Lotte dan kan je weer verder op je oude naam, als je dat wil natuurlijk!

20. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    gefeliciteerd olove!!!

Deel Deze Pagina