Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jennyvanerum

Apr 11, 2007
    17
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Valkenswaard
    ik moet mijn eerste echo nog krijgen. Volgende week donderdag is het zover!

Groetjes Jenny

2. Fiekebolletje

Oct 31, 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    hey
    Mima, zoals reeds gezegd meten ze beentjes en zo en dan via een tabel wordt alles uitgerekend.
    Erg hoe een mens de hersenkronkels maakt hè :) Ik heb het ook constant.

Om even te antwoorden op de vraag van de echo van Mars. Ik( in België) krijg elke keer een echo omdat ze een tweelingzwangerschap een groter risico vinden. Bij een normale zwangerschap werd er mij verteld dat er maar 3 keer een echo gemaakt wordt.
    Toch ben ik blij als ik elke keer naar onze kindjes mag piepen.

Deze middag heb ik de doopsuikertjes voor de kindjes gemaakt, en ik moet zeggen, ze zijn geslaagd. Nu nog de suikertjes voor de volwassenen :)

tot later

3. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    @mars, ik krijg om en om een echo, dus de ene keer kom ik voor controle dan krijg ik een echo en de volgende keer kom ik en dan luister ze met een doptone.

ik heb nu in mijn hele zwangerschap 7 echo`s gehad, volgende week krijg ik er weer 1 om te kijken hoe hard ze weer zijn gegroeid, misschien wordt het mijn laatste ;)

4. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik heb nu in totaal al 6 echo's gehad. Met 8 weken, met 12 weken, met 14 weken (omdat we het niet helemaal vertrouwden), met 16 weken, 20 weken en 23 weken. Tot nu toe heb ik bij elke controle een echo gehad. Dat is nu elke 14 dagen.

Ik vind het wel vreemd dat er zo'n groot verschil zit tussen de ene gyn en de andere (of per ziekenhuis). Bij ons wordt er niks opgemeten, althans niks over verteld en de echo's zijn zo kort dat hij dat volgens mij nooit kan zien ook.

Van 1 kindje weet de gyn zeker dat het een meisje is, als het dus echt 1-eiig is krijgen we twee meisjes. Het andere kindje doet hij steeds een beetje vaag over, hij zei de laatste keer dat hij er echt geen jongens van kon maken. Over 14 dagen heb ik een andere gyn, denk dat ik hem ook eens ga vragen wat hij denkt.

Ik ben blij dat wij niet over suikertjes en zo hoeven na te denken, dat kennen wij hier helemaal niet. Geef je die aan de kraamvisite als ze komen? Bij ons (in Nederland) krijgt de kraamvisite beschuit met muisjes.

5. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey sascha, ik denk dat het ook heel erg verschillend is of je een twee eiig krijg of dat ze samen een placenta delen, dan heb je toch meer risico`s en moet er uiteraard vaker naar je kleintjes gekeken worden.
    bij mij verloop alles tot nu toe nog perfect, mijn kleintjes hoeven niets met elkaar te delen dus daarom krijg ik ook wat minder echo`s!

ik ben nu 33 weken en ik kom nog steeds om de 2 weken op controle ;)

er spelen dus allerlei factoren mee....

6. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Ik heb bij bijna iedere controle een echo gehad. Dan bedoel ik echt een uitgebreide bij de echoscopiste waarbij ze alles opmeet en de hartjes bekijkt, en de doorbloeding in de placenta. Met 9 weken was de eerste, en 13 weken de termijn, daarna had ik met 20, 24, 27, 30, 32 en 34 weken. De volgende staat met 36 weken...

De vraag is of ik het haal...ik ben vrijdag met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan...k heb vaak last van pijnlijke harde buiken en donderdagavond was het vaak achterelkaar met krampen ertussen. Ik heb tot de ochtend gewacht en dat was nog het geval. Ik kon om 14 uur bij het ziekenhuis langskomen, en toen was alles rustig...k heb aan CTG gelegen, de kleintjes deden het goed en mn buik was rustig..

Ik kreeg wel te horen dat de kindjes zich ieder moment kunnen aandienen, omdat mn buik al een redelijk grote omvang heeft, en die harde buiken komen niet voor niets. Het weekend was wel rustig, maar nog steeds harde buiken en krampen. Dinsdag heb ik een controle dan kijkt ze of het hoodje is ingedaald...das mn enige zorg...daarnaast hooooop ik dat ik de 37 weken haal..dus ik doe heeeeeeel rustig aan en tel de dagen af.....

Trouwens...ik zie hoopvol niet meer...zou ze al bevallen zijn?

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mima: succes meid! Idd hopen dat ze het nog even volhouden bij je, maar aan de andere kant, als ze zich nu aankondigen hebben ze het "buiten" misschien beter dan "binnen". En je bent tenslotte al 35 1/2 week! Spannende tijden hoor!

Ik zelf heb een echo gehad bij 10 1/2 week (termijnecho) toen bij 12 1/2 week, 16 week, 18 1/2 week en nu dus elke twee weken, op het laatst misschien wel vaker. Maar idd ik krijg een eeneiige tweeling en dan controleren ze je vaak om te kijken of niet de een al de voeding van de ander inpikt, zeg maar. Het is wel leuk elke keer, maar toch ook weer spannend en een opluchting als blijkt dat alles goed is.

Verder lekker aan de klus in ons nieuwe huis, volgende week behangen en sausen. Een roze kamer voor onze dochter en een groen met blauwe kamer voor de twins!

8. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    haa noor leef je lekker uit!

mijn twinkamer heeft een winnie the pooh thema...het ziet er wel schattig uit! ik wacht alleen nog steeds op de hemeltjes, die heb ik laten maken met bijpassende lakens..maar ze zijn bijna klaar.

waarom zouden ze buiten beter af zijn dan binnen? k heb alnachtmerries van heen en weer gereis omdat ze in een couveuse zitten enzo...k wil echt wel zoveel mogelijk rust krijgen, aangezien ik dat nu niet heb met al die gekneusde ribben enzo :(

Maar tis rustig gebleven in t weekend, morgen heb ik een gewone controle...hopen dat t hoofdje verder ingedaald is en niet terugefloept is...dat heb k ook gedroomd...hahha

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nou ja, misschien dat ze zich dan niet voor niets aankondigen snapje? Misschien is de koek een beetje op (bijna letterlijk) Maar zolang ze lekker warm binnen blijven en het gaat goed is dat natuurlijk het allerbeste voor iedereen! Gelukkig dat het het weekend rustig is gebleven, even volhouden nog! (Wie weet haal je de 40 weken wel! ;))

10. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    Aah zo, 40 weken! doe maar niet! dat is een hele maand! twee weken oke....mn ribben en mn botten...dat wil je niet weten joh :confused:

11. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    We krijgen 2 jochies!
    Ben er zo blij mee en ben zo trots!

12. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ben zo blij.... :p

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nou meid, je zit alweer bijna op de 36 weken, geweldig toch! Ik hoop dat ze bij mij ook nog lekker binnen zitten rond die tijd! Maar ik leef met jou (en met je arme lijf ;)) mee hoor! De laatste loodjes wegen echt het zwaarst denk ik! Succes!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Mila: GEFELICITEERD! Leuk hoor twee knullen! Wij krijgen ook 2 mannetjes! Lekker genieten!

15. Fiekebolletje

Oct 31, 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    Wow proficiat met de twee jochies.
    En Mima, 40 weken zie ik ook niet echt zitten hoor. Ik zal ook al blij zijn als ze aan 38 weken komen, liefst niet vroeger. Mijn ventje droomt ervan om de kindjes in hun bedje mee te kunnen nemen naar de kamer. En ik hoop dat eerlijk gezegd ook hoor.
    Een klein vraagje: Ik heb sinds deze week minder beweging in mijn buik. Ik voel ze nog wel hoor, maar het is niet meer zo fel als voorheen. Is dat doordat ze minder plaats hebben? Donderdag terug op controle, ik ben al eens benieuwd.
    Tot later

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai fiekebolletje, volgens mij is dat idd omdat ze minder plaats hebben, kan me dat van mijn eerste zwangerschap ook nog wel herinneren, dan kunnen je kindjes niet meer echt "uithalen" alleen nog een beetje "schuiven". maar donderdag gewoon even navragen hoor, dan voel je je er misschien ook weer wat relaxter bij.
    Groetjes!

17. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    @ Mila: gefiliciteeerrd! Geniet ervan!

@fieke: ja dat had ik ook rond die tijd, ik voelde ze niet, maar als mn oog op mn buik viel zag ik het wel alle kanten opgaan! Maar ik zou het donderdag gewoon even melden...voor de zekerheid, had ik ook gedaan...als ze een ctg nodig vinden heb je iig zekerheid.

Mijn gevoel zegt de laatste tijd dat ze tussen de 37ste en 38ste week komen...dus dat k de 38 net niet haal...dat zou ik wel heeel mooi vinden, zoals fieke zegt, meteen de kindjes meenemen...dus ik hoop dat mn gevoel dit keer juist is...en niet dat de wens de vader van de gedachte is...

greetz!

18. sas25

sas25 Actief lid

May 3, 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Ik heb ook een tweeling,maar die zijn inmiddels al zes,eens kijken of ik was pics in mijn album kan zetten

19. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    oh mila gefeliciteerd meid, wat leuk voor je!

(er worden wel een hoop jongetjes binnenkort geboren he?)

@sas he een ervaren tweelingmama, dus met vragen kunnen wij jou bereiken ;)

20. Linda76

Linda76 Actief lid

Jun 4, 2006
    377
    0
    0
    Hoi iedereen! Ik wil me ook graag even melden :D Drie dagen terug hebben mijn man en ik te horen gekregen dat we zwanger zijn van een tweeling! Erg spannend allemaal en superleuk!

@noor28: Ik lees in je onderschrift dat jullie zwanger zijn van een 1-eiige tweeling. Hoe kunnen ze dat zien? Mijn kindjes zitten nl beide in een compartiment, en de dokter vertelde daarbij dat ze vroeger dachten dat het dan tweeeiig was, maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Hij zei, je weet het pas als ze er uit zijn.

Ik zou het wel leuk vinden om het te weten iig!

Share This Page