Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hoi,

even een vraagje... zou je gekneusde ribben kunnen krijgen van het geduw tegen je ribben aan?
    Een kindje zit steeds tegen mijn rechter ribben aan te drukken. Het doet me zo zeer, zo net onder mijn rechter borst. De pijn straalt helemaal uit naar mijn rug, net onder mijn schouderblad... Nu merk ik ook dat het aan de andere kant komt en dat adem halen soms erg pijnlijk is..

Het doet me soms zo pijn dat ik de tranen in mijn ogen krijg. Maar het lijkt ook wel alsof de kindjes harder groeien als mijn buik. Ze zitten steeds zo te duwen.. In het begin is dat leuk, maar nu zo pijnlijk...

Ik vraag me af of jullie dat herkennen. Dinsdag moet ik iig naar de gyn.. vorige keer zei ze al dat dat waarschijnlijk alleen maar erger werd, maar zo kan ik bijna niets meer. behalve in bed liggen :(

Zo sorry voor mijn gespui, maar zit er echt helemaal doorheen vandaag :( honger...misselijk...pijn in mijn rug en rechterzij.. bah :x

2. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hey Karel,
    't zit jou ook niet mee he!
    Ik had die klachten ook, ik denk iets eerder in de zwangerschap dan jij. Volgens mijn fysio zijn dat je tussenribspieren die heel erg oprekken, omdat je ribben uitrekken natuurlijk.
    Wel weken gehad ja, en bij de gedachte dat je nog zo lang moet en die kinderen alleen maar groter worden, word je echt wanhopig! Draaien, bukken en tillen zijn bijna onmogelijk door de pijn :(
    Maar het is veel minder geworden, sinds 2 weken denk ik, en nu heb ik er alleen nog last van als ik veel til en de was ophang enzo.
    Het lijkt ook dat m'n babies wat lager zijn gaan liggen: eerst begon m'n buik meteen onder m'n borsten, nu loopt het iets minder steil, en heb ik een hangbuik :p Dus ik denk dat je daar even op moet wachten!
    En bij mij leek het ook alsof m'n buik te klein was voor die babies! De hele dag zooo'n strak gevoel, alsof het ECHT niet meer ging passen!! Maar dat is ook weg sinds ik die hangbuik heb, de huid van m'n buik is zelfs een beetje slap! Heerlijk, nu is het weer leuk hoor!
    Ik heb wel van een paar moeders gehoord dat ze echt gekneusde ribben hadden, maar dat was van het schoppen van hun kindje.

Het helpt ook echt als je rustig aan doet, dus probeer dat maar echt!
    En wat mij betreft is dit forum voor spuien; ik vind het ook altijd zO fijn als ik weer een kwaaltje heb en meer ervaren moeders me gerust kunnen stellen dat het erbij hoort! Dus blijf het vooral doen :) Bovendien ook fijn dat ik eens iemand kan helpen :)

3. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    O ja, t is wel handig als je weet dat ik 29 weken zwanger ben, dus je hoeft hopelijk niet zo lang meer te wachten op verbetering!

4. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Herkenbaar hoor Karel, ook ik heb regelmatig last van mijn ribben. Al moet ik wel zeggen dat het wat minder is dan voorheen.
    Ik begin steeds meer last te krijgen van mijn heupen en mijn schaambeen. Je zou zeggen dat de pijn in mijn heupen door het lopen komt, maar ik heb het juist als ik in bed lig. Vooral in de ochtend heb ik er redelijk veel last van en dan is het moeilijk om nog een goede houding te vinden. Lig tegenwoordig helemaal tussen de kussens ingebouwd.
    De pijn in mijn schaambeen is dan weer wel met name overdag.

Fijn weekend allemaal!

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Das wel fijn te weten ja! Kan ik daar naar uit kijken ;)
    Wel fijn te horen dat het er toch ook weer bij hoort ;) Gewoon even tandjes op elkaar zetten dus en lekker rustig aan doen!

Bedankt maar weer dames! :)

6. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    ja ook ik herken het ribben verhaal, kon soms gewoon niet meer zitten van de pijn,maar net als het maagzuur verdwijnt het als er 1tje indaalt.Ik twijfel of ik het zal vermelden;) maar vooral het maagzuur komt na een tijdje toch weer meer naar voren helaas:(.

Ik heb nu dat ik afentoe een hele venijdige steek in me been krijg aan de achterkant, gelukkig meestal als ik zit,want als ik sta dan zak ik gewoon echt door me been heen,zal dan wel net door een kindje een zenuw beklemd raken o.d.

ik ben zo bang dat we maandag gewoon weer zonder wat naar huis worden gestuurd, want ja als de baarmoedermond niet verstreken is en er niet al heel iets ontsluiting is kunnen ze helaas niet de vliezen breken,lijkt me zo erg, dan moet ik misschien wel doorlopen tot week 40, nog maar niet aandenken:(

7. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    ff klagen hoor, nu is dus echt iedereen in me omgeving die ik ken en die toevallig allemaal in juni uitgerekend waren al bevallen, allemaal met 1 kindje, hoezo komt een tweeling meestal eerder???

Willen jullie allemaal duimen voor maandag?Kan het nu wel extra gebruiken!!!

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja ik zat net te denken; de meeste van ons maken zich zorgen over een vroeggeboorte en bij jou kan het niet snel genoeg gebeuren!
    Ik duim heel erg mee... Ik hoop dat je goed nieuws krijgt maandag!! :)

9. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Diana ik ben toevallig bevallen met 37 weken en 6 dagen (net zover als jij nu zwanger bent). Het was een geplande keizersnede. Als het aan de gyn gelegen had dat had ik in ieder geval nog een week doorgelopen. Heel veel succes voor maandag ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten.

10. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Ylaisa (meteen maar de nieuwe naam inburgeren) gefeliciteerd met je kindjes! Leuke namen en superschattige koppies!
    Wat fijn dat ze het goed doen. Geniet er maar van.

Margit, wat groeien je meiden hard zeg! En wat goed dat ze al in de wieg mogen. Ik vond het vanaf het moment dat onze jongens in de wieg lagen heel snel gaan. Wacht maar af, die meiden van je zijn thuis voordat je het weet.

Zwangere dames: heel veel sterkte met de laatste loodjes en weken. Lijkt me echt zwaar, zeker als je al 38 weken zwanger bent. Ik ben met 33 weken bevallen en toen had ik er al behoorlijk last van.

Karel, wat raar dat je geen groeiecho's meer krijgt. Ik kreeg er juist meer aan het einde omdat je op elk moment van de zwangerschap TTTS kunt ontwikkelen. Misschien moet je dit eens aangeven bij je gyn.

Kar, hele fijne vakantie!

Funny me, wat doen je meisjes het toch goed zeg! Leuk om die filmpjes te bekijken.

Hier verder alles oké. Het omdraaien van Lex lijkt een toevalstreffer te zijn geweest. Hij heeft het nog niet weer gedaan
    Donderdag naar het ziekenhuis geweest voor controle en we hoeven pas weer te komen als de jongens 1 jaar zijn! Goedgekeurd dus.

Groetjes!

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi lieve meiden,

@Oolove,van harte gefeliciteerd met jullie 2 prachtige kindjes!!!

@Alle zwangere mama's nog heel erg veel succes met de laatste loodjes!!!

@All,het spijt me meiden maar ik kan het echt niet bijhouden,helaas...
    Ik kom dus afscheid van jullie nemen,heel misschien dat ik nog ns kom spieken..
    Bedankt lieve meiden voor het luisteren,advies geven en jullie verhalen!!
    Dikke knuff voor jullie allemaal!!!!

Liefs,
    Daisy,Fenne en Linne...

12. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Daisy wat jammer zeg dat je hier stopt. Ik vind het persoonlijk niet erg als je niet elke keer op iedereen reageert, vind het altijd erg leuk om te horen hoe het gaat. Vooral nu je over 7 weekjes alweer bent uitgerekend. Maar goed als het niet meer lukt dan lukt het niet meer, heel veel succes gewenst met de laatste loodjes en alvast een goede verjaardag voor de meiden!

13. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    ff test voor banner

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    even kijken of het nu goed is

15. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    @ Diana
    Ik ga echt heel hard voor je duimen meid! Hoop echt dat jullie morgen jullie twee kindjes in je armen mogen sluiten.
    Of vandaag nog natuurlijk!
    Heel veel succes meid!

16. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    hopelijk is het nu goed (Sorry voor alle berichtjes)

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Daisy, ik kan het goed begrijpen hoor! Ik hou je gewoon goed in de gaten bij de augustusmama's en ik zal je heus nog wel pb-en! Succes met de laatste loodjes!

Diana, succes vandaag bij de gyn! Hoop dat ze actie gaan ondernemen! (enne de 16e is ook een mooie dag om te bevallen hoor, wij zijn 16-06-06 getrouwd)

Hier is t heerlijk! We zijn donderdagavond al weggegaan en als verassing een dagje naar mn ouders geweest. Daar overnacht (in de alpen) en toen de volgende morgen op naar frejus!
    Meiden doen het super, alleen wel een beetje jammer dat ze telkens rond 6.30 wakker zijn. oke vanmorgen was het 8 uur maar ze lagen er ook pas om 00.15 :confused: in! De reis ging goed. Meisjes zijn vrolijk, we hebben heerlijk weer, dus wij vermaken ons wel!

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    FunnyMe: wat heerlijk!! Lekker genieten!!

Dais: erg jammer maar wel begrijpelijk hoor!
    Hoop dat je hier nog eens een berichtje plaatst, persoonlijk vind ik het niet erg als je alleen een update geeft zonder te reageren op anderen hoor! Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!

Diana: hoop dat vandaag dé dag is!! Denk aan je!

Helena: kijk dat zijn goede berichten! Fijn hoor dat de mannen het zo goed doen!!

Sascha: je banner geeft aan dat je meiden 1 1/2 zijn, loopt ietsje achter dus ;) Verder alles goed?

Hanneke: hoe is het met jou/jullie??

Sweepy: meis hoe is het met je??

Kar: fijne vakantie!!

Karel: hoe is het nu met je??

Ylaisa: hoe is het met jullie??

Hier goed, maar wel lekker druk hihi.
    De mannetjes gaan lekker.
    Nog een weekje en dan gaan we lekker een weekje naar de Weerterbergen, heerlijk!
    Morgen en vrijdag nog werken en verder een lekker druk weekje.

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @Diana: Spannende dag vandaag! Hopelijk krijg je goed nieuws en kunnen we hier lezen dat je bevallen bent :)

Hier gaat het niet zo lekker. Ik heb enorme rugpijn en pijn aan mijn ribben. Ik loop echt te janken van de pijn, en een paracetamolletje helpt niet meer :(
    Verder is alles opgezwollen, mijn handen doen zo pijn, ben misselijk en voel me ook gewoon een beetje ziek. Maak me nu toch wel wat zorgen omdat het ook wel wat symptomen zijn voor zw. vergifitiging toch?

Naja, iig niet werken vandaag want daar moet ik voornamelijk zitten en ik weet niet hoe ik het dan moet houden...
    Gelukkig morgen naar de gyn..Hopelijk kan ze me iig wat andere pijnstillers geven ofzo..

Groetjes!

20. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Wat ontzettend vervelend Karel, dat je je zo voelt.
    Fijn dat je morgen naar de gyn mag. Hoop dat ze iets voor je kan doen. Zal voor je duimen dat het geen zwangerschaps vergiftiging is. Kan me wel voorstellen dat dat door je hoofd gaat.

Heerlijk Funny me, inderdaad lekker genieten hoor!

Succes met inpakken Noor en veel plezier natuurlijk!

Hier alles prima. Eindelijk weer eens echt goed geslapen. Gisteravond nog een uurtje gaan lopen (op een slakkentempo) voor dat ik naar bed ging. Vannacht geen last gehad van pijn in mijn heupen. Natuurlijk wel een paar keer eruit geweest om te plassen, maar viel weer snel in slaap. Hoop dat het zo blijft!

Deel Deze Pagina