Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Diana,
    We hebben niks meer van je gehoord! Zou je goed nieuws hebben?

Karel,
    Jij moet vandaag naar de gyn, ik hoop dat jij ook goed nieuws voor ons hebt en dat het geen zwangerschapsvergiftiging is!

Zuster Suus,
    Lekker he, eindelijk weer goed slapen! Hier gaat dat ook weer beter :)

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    @KRista:

Ben net idd geweest. Mijn bloedruk was oke, dus geen zw. vergiftiging. Moest wel meteen aan de bel trekken als de misselijkheid over ging in braken enzo..

Heb wel carpaal tunnel syndroom en ze adviseerde skatebrases :)
    En ik moet naar de fysio voor mijn rug... Gelukkig kan ik morgen al terecht, want ik hou het niet langer vol zo..

Over 2 weken dan weer terug voor weer een echo en cervix-meting.. De echo's gaan dus wel door, alleen niet meer elke week :)
    Maar de ukkies haden nog heel veel vruchtwater en ze gaan beide gelijk op. Dus de kinderen doen het heel goed!

Enne..Diana... geen nieuws is goed nieuws????? Ik hoop het wel hoor!

3. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Diana
    Ik hoop dat je een leeg buikkie hebt inmiddels..of anders heeeeel snel gaat krijgen

@Karel
    Ik hoop dat je heel veel baat gaat krijgen met de fysio..want dit is ook geen doen en je moet min nog 10 weken hoor!!

Ik vraag me af hoe het met Sweepy is..of heeft ze zich tijdens mijn afwezigheid al gemeld.

Hier gaat het goed. Britt en Steijn zijn nog wel in het ziekenhuis.
    Britt is nu 2080gr..en mag in principe naar huis alleen het drinken wil nog niet echt..dwz vaak de helft van de fles of uit de borst de helft en de rest via de sonde. Sinds gister zijn ze haar aan het trainen..dus van de 8 voedingen 6x de fles incl de 2x dat wij er zijn dus dan krijgt ze ook nog de borst. Ze heeft gister 2x de fles leeggedronken en vannacht ook weer!
    Steijn begint eindelijk goed aan te komen ,zit nu op 1890gr!
    Het drinken gaat ook steeds beter..drinkt nu vrij regelmatig de helft van de fles, echt een dapper mannetje want je ziet dat het hem veel energie kost.
    Britt verslikt zich trouwens wel vaak tijdens het drinken, dat is nog wel engig.
    Ik hoop ze volgende week allebei mee te kunnen nemen..eigenlijk hadden we de hoop op as weekend..maar ik weet niet hoe snel dat drinken ineens kan gaan..de zuster zei dat ze ineens het licht kunnen zien van 1 op de andere dag...dus dat hoop ik maar.

Ik vraag me af aan alle Tweelingmoeders hoe hun dat deden met de verdeling onderling qua voedingen geven.
    Straks hebben we ze thuis en krijgen ze om de 3 uur voeding, dus 8 voedingen in totaal.
    Nu als ik 's ochtends om half 9 met Britt begin en om 9 uur met Steijn en daarna nog even knuffelen ben ik om 10 uur klaar..en dan zijn we nog met zn 2-en ook..en om half 12 dient de volgende voeding zich alweer aan.
    Hoe deden jullie dat allemaal...en hoe was het verdeeld als de man weer ging werken..
    Ben benieuwd.

4. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ylaisa, dat is goed nieuws! Ik denk dat ze even moeten wennen aan fles en borst, want ze zijn natuurlijk best jong! 34 weken waren ze toch?

Welke maat hebben ze nu?
    Ik ben me dat aan t afvragen terwijl ik de babykleertjes aan het strijken ben.. We hebben eigenlijk gewoon 50/56 rompertjes en kleertjes, en zelfs al 62.

Groetjes!

5. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

Aug 25, 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Jeetje meiden, wat ontzettend spannend dat we niets meer van Diana hebben gehoord! Ik hoop zo dat ze al bevallen is!

Wat fijn Karel dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Hoop dat de fysio morgen iets voor je kan doen.

Ylaisa, wat fijn dat ze steeds beter gaan drinken. Hoop dat ze snel 'het licht' zien en dat je snel thuis kunt gaan genieten van je kids. Het drinken gaat natuurlijk steeds beter, dus in het begin zul je waarschijnlijk wel een tijdje bezig zijn met de voedingen, maar je zult zien dat ze steeds vlotter gaan drinken. Waarschijnlijk gaan ze ook niet met 8 voedingen naar huis, maar met 7. Dan heb je dus net iets meer tijd.
    Als ze goed drinken, kun je ze natuurlijk ook nog in een wipstoeltje zetten als je ze de fles wilt geven. Misschien kun je ook nog voorstellen in het ziekenhuis om ze een keer tegelijk aan de borst te leggen, dan krijg je hier al vast wat handigheid in. Wel handig voor thuis straks.
    Verder heb je ook nog recht op couveuse nazorg als je kinderen zo'n tijd in het ziekenhuis gelegen hebben. De kinderarts tekent hier een aanvraag voor als je er naar vraagt.
    Succes meid, komt vast goed allemaal!

Hier alles prima, vanavond wel redelijk dikke kuiten en enkels van het vocht. Heb ik eigenlijk nog niet eerder gehad zo. Zit nu maar even met mijn voeten omhoog.

6. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Ylaisa, wat super dat ze het zo goed doen. Bij ons dronk Lex zomaar van de een op de andere dag uit het flesje.
    Wij kregen Lex twee weken eerder mee als Midas, daarom hebben we ervoor gekozen om te wachten totdat Lex geen sonde meer nodig had en Midas wel met sonde mee naar huis genomen.
    Gelijktijdig voeden met flesje doe ik altijd met 1 kindje op schoot en eentje naast me op de bank. bij de boertjes wissel ik ze meestal. Ik voed ze ook eigelijk bijna altijd tegelijk. Werkt wat mij betreft heel erg goed. Borstvoeding heb ik niet zo veel ervaring mee. Misschien Hanneke?

Diana, wat spannend. Ik hoop dat je nu aan het bevallen bent en dat alles goed gaat.

Krista, ik denk dat je wel de goede maatjes hebt hoor. Ik zou er misschien nog een paar maat 50 pakjes bij halen. Hebben onze jongens toch nog wel vrij lang in gezeten.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, ik moet zeggen dat ik jullie gewoon niet meer bij kan houden! Ik kan alles gewoon niet meer onthouden, wie nou hoever was, wat er nou bij wie was, hoe het nou bij iedereen ging/gaat. Ik onthoud het dus gewoon niet meer. En das gewoon heel lastig reageren. Probeer wel steeds het lezen bij te houden, maar ook dat schiet er al snel bij in. Sorry dus daarvoor!

Hier gaat het met alle drie de kinderen prima! Sinds 13 mei loopt Ruben los en sinds afgelopen maandag doet ook Malou eindelijk losse stapjes ;)!

Uhm Ylaisa, fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes zeg! Over het voeden, hier deed ik gewoon alle voedingen van Malou en Ruben op verzoek van de kinderen aan de borst. Nooit tegelijk dat lukte me niet en dat wil ik ook niet. Ik vind/vond dat het voeden van je kindje echt iets tussen mama en baby moet zijn ;) (evt papa er ook bij ;)) maar niet ook nog dat momentje met je broer/zus moeten delen. Ze moeten je al zoveel delen ;)! Na 7 weken volledige borstvoeding bleek dat ze toch niet zo erg goed gegroeid waren (achteraf onzin ;) en snap niet dat ik erna geluisterd heb, maar oke, ik wist ook nog gewoon niks van mama zijn laat staan van borstvoeding). Maar toen zijn wij in schema gaan voeden. Elke 2 uur voeden, we deden Ruben om 6.00, 8.00, 10.00 en zo verder tot 22.00 en we deden Malou om 7.00, 9.00, 11.00 en zo verder tot 22.00. Toen deden we ook soms een flesje kunstvoeding dat kon Leander dan geven. Maar verder was het vooral gewoon bij mij aan de borst. Half uurtje drinken, half uurtje rust ;) en dan de volgende weer een half uurtje drinken. Dat was natuurlijk niet optimaal. Met 3 uur ertussen is het gewoon veel fijner, maar op verzoek zou helemaal super zijn. Is het echt een schema van precies om de 3 uur dat je straks aan moet gaan houden van de kinderarts dan zou je bijv idd om 7.00 Britt kunnen voeden, en dan als zij klaar is Steijn kunnen voeden (ongeacht of dit nu borstvoeding of kunstvoeding is natuurlijk). Dan ben je met een uurtje klaar en heb je 2 uur rust ;). Maar bijv als je borstvoeding geeft kan je je man/vriend gewoon de luiers laten doen en dan de kleintjes bij jou laten brengen, zo verdeel je het toch ;)! Wij zijn overigens later weer gewoon op volledige borstvoeding gegaan gewoon weer op verzoek. Toen deed ik als de ene honger had en gedronken had, meteen de tweede erachteraan laten drinken. Zo had ik voor mijn gevoel toch minder voedingen ;)! Weet niet of je hier uberhuapt wat aan hebt ;) maar oke heb mn hoofd er niet helemaal bij ;)!

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Krista
    Ze zijn inderdaad met 34.5 geboren, maar as zondag 37 weken..dus dan zouden ze het drinken toch langzamerhand onder de knie krijgen..althans dat is wat de zuster ons vertelde.
    Steijn heeft momenteel maat 44..en Britt schommelt een beetje..soms maat 44 afhankelijk van het merk..Prenatal valt naar mijn mening een beetje klein, en anders heeft ze weleens iets aan van de Hema maat 50/52.

@Zuster Suus
    Ik heb contact gehad met mijn verzekering en die miep wist in eerste instantie niet wat couveuse nazorg was...uitgelegd en toen zei ze dat ik daar geen recht op had..ook geen verlengde kraamzorg. Ik ben trouwens verzekerd bij Anderzorg. Ik ga morgen weer even navragen..want niemand kan zich voorstellen dat ik daar geen recht meer op heb.

@Hanneke
    Poe hey...je hebt dan toch geen moment rust zoals jij het deed...om de 2 uur..en dan apart voeden.
    Knap hoor.
    Ik ben nog een beetje in dubio wat ik zal doen..tegelijk of om de beurt..Ben het er helemaal mee eens dat het een momentje is tussen mama en baby..en dan moeten ze dat momentje ook nog delen.
    Ik ( wij ) zullen onze weg er gewoon nog in moeten vinden, wijst zich denk ik wel vanzelf..wat het beste aanvoelt.

Vandaag uiteraard weer 2x naar de kleintjes geweest, vanmorgen alleen..want Olaf moet weer even bijklussen..zodat hij straks weer vrij is als de kleintjes thuis zijn.
    Toch even lastig alleen...omdat ze daar van het strakke schema zijn..dus nadat ik Britt had aangelegd en ze niet meer wou aan de borst pakte de zuster haar over voor de fles..zodat ik met Steijn verder kon. Ik voel me dan best schuldig tegenover Britt omdat we min of meer ons knuffelmomentje hebben gemist..maar dat heb ik vanavond weer goed gemaakt.

Britt weegt nu 2110, haar geboortegewicht was 2100. Steijn weegt nu 1920 ( geboortegewicht was 1950 )...Met een beetje geluk weegt Steijn dit weekend 2000gr..dan is 1 criterium behaald om mee naar huis te mogen.
    Vanmorgen had ik de primeur! Steijn heeft voor het eerst zijn fles leeggedronken!!! Britt doet dat ook steeds vaker..ze krijgt minder de sonde..nog maar 2x per dag..en dan 6x de fles/borst
    Waar ik nog wel meezit is dat Britt altijd ongelovelijk veel last heeft van lucht in haar maagje..soms zelfs 20cc, dat is de helft van de fles..die ze dan ook niet opdrinkt. Dat vind ik zo zonde! Want anders had ze de fles echt leeggedronken. Ze kan nog niet echt boeren..lukt 9 van de 10 keer niet...en ze drinkt nu uit een Difrax fles ( met zachte speen en kromme hals ). Ik hoop dat dit gauw veranderd.
    Morgen een gespek met de NP ( nurse practice ofzoiets ), we gaan het dan hebben over de huidige situatie en de verwachtingen..Erg spannend dus!

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag meiden,

Ik ben inmiddels ook benieuwd of Diana al bevallen is! Ik hoop het.
    Hebben we eigenlijk nog wel eens iets van Sweepy gehoord?
    Zwangere dames: houden jullie het nog vol?
    Tweelingmamma's: ik ben ook wel heel benieuwd of jullie nog tips hebben over de eerste weken thuis met een tweeling (over dat voeden was ik ook al aan het nadenken Olove, goede vraag!)
    Olove/Ylaisa, fijn dat Britt en Steijn het zo goed doen. Lekker aan het groeien en drinken. Moeilijk he, dat je ze elke dag weer achter moet laten in het ziekenhuis? Ik hoop dat je ze snel mee naar huis mag nemen.

Met onze meiden gaat het heel goed: Linde is sinds maandag van de monitor af! Geen snoeren en draden meer dus (alleen nog de sonde). Merle gaat denk ik heel snel volgen. Ben heel blij dat ze van de monitor af is, maar vind het ook wel heel spannend. Je bent zo gewend om op de monitor te zien hoe het met haar gaat... en nu moet je erop vertrouwen dat je dat gewoon aan haar zelf kunt zien. Gelukkig waren ze ook altijd van de monitor af als wij met ze bezig waren, dus daar waren we al wel aan gewend. Verder hebben de beide meiden geen extra zuurstof meer nodig en zijn ze ook van de neusbril af! Gisteren is er nog een echo gemaakt van de open ductus en die is bij beiden zo goed als dicht: geen operatie dus! Allemaal goed nieuws. Zij voldoen eigenlijk ook aan alle criteria om naar huis te mogen (Linde woog dinsdag 2370 gram en Merle 2300 gram!), maar moeten alleen nog hun 8 voedingen zelf gaan drinken. Ze drinken er nu 2-3 per dag en dat loopt langzaam op. Je merkt wel dat het ze nog veel energie kost, maar dat komt ook omdat hun HB (ijzer) wat laag is. Daar krijgen ze vandaag wat voor en hopelijk gaat dat helpen. En dan is het dus: goed leren drinken en dan naar huis!!! Kan echt niet wachten om ze mee te nemen en lekker met ze te gaan knuffelen wanneer wij willen!
    We zijn dus nu ook weer hard aan het klussen in huis. Dat was natuurlijk nog in volle gang toen de dames geboren werden en heeft toen even stil gelegen. Maar nu is het wel de hoogste tijd aan het worden om alles af te maken! We hebben alle hulptroepen ingeschakeld, dus het huis is hier elke dag lekker vol. Probeer zelf wel voldoende rust te nemen, want ik merk dat het wel heel pittig is: naar de meiden, mee met hun onderzoeken en dan ook nog thuis de stress of alles op tijd af komt (heb volgens mij gewoon nesteldrang :)).

Ik ga maar weer eens aan de slag en zometeen lekker met oma naar mijn moppies!

Tot snel!

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ylaisa: wel fijn hoor dat de kleintjes het zo goed doen, die kunnen vast over ca 1 week lekker mee naar huis!!

Margit: wow die kanjers van jou doen het echt super! Wat heerlijk om te horen!!

11. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    #5251 diana1980, Jun 18, 2009
    Last edited by a moderator: Jul 19, 2009
    ff kort: we zijn maandagavond om 22.30 en 22:51 de trotse ouders geworden van 2 prachtzonen: 2460 gram en 2945 gram. We zijn gister weer thuis gekomen.Maar wat zijn ze klein zeg maat 50 is nog te groot.Wel weer even helemaal wennen,maar ze zijn best makkelijk, vannacht hebben ze geslapen van 01:00(laatste voeding) en met speentjes hebben we de volgende voeding kunnen rekken tot 05:30 dus ik hoop dat ze dit snel oppakken, want dit is natuurlijk heerlijk.

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Nou wat een geweldig nieuws! Dus toch goed nieuws gekregen maandag ;)
    Alles goed gegaan?!

Ook de felicitaties aan manlief!

13. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    DIANA GEFELICITEERD!!! LEKKER GENIETEN NU!

Vraag aan de dames, ik ben op zoek naar 2 rieten wiegjes voor bij ons op de slaapkamer..Ik vind het toch wel een fijn idee om ze de eerste tijd bij ons te plaatsen.
    Nu heb ik al op marktplaats gekeken..maar eigenlijk wil ik niet meer als 50 euro per wieg uitgeven. Hebben jullie nog tips?

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Diana: GEFELICITEERD!!!
    wat een mooie gewichten en wat een leuke namen!! Top hoor dat ze zo'n goede nacht hebben gemaakt! Hopelijk houden ze dat zo vol!!
    Geweldig nieuws!!
    Ik wens jullie een mooie kraamtijd toe en hoop dat jij je ook een beetje goed voelt!!

15. okki

okki Lid

Nov 15, 2008
    72
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik wil eerst even diana1980 van harte feliciteren!
    Ik zit alle berichtjes al een tijdje te volgen, en heb nog niet de moed gehad om mij voor te stellen. bij deze; ik ben 39 jr en mama van een zoon van 6 en je raad het al in verwachting van een tweeling!!
    Ben nu 19 weken en heb al een vruchtwater punctie gehad met versnelde uitslag( die was goed) en de rest moet nog volgen.Inmiddels weten we ook wat het zijn !! Een jongen en een meisje!!
    Het is nog steeds wennen aan het idee, en ik was behoorlijk geschrokken van het feit dat het er twee zijn!
    Ik heb voor onze zoon nog een zoon gekregen, helaas is hij in mijn buik bij 27 weken overleden...voor mij is een kindje krijgen niet echt vanzelfsprekend en ik ben vaak best wel angstig.

Ik lees graag jullie berichten en ook vooral de berichten over hoe jullie alles aan pakken....zo kan ik me langzaam toch een beetje gaan voorbereiden!

groetjes!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ylaisa: ik heb een leuke wieg staan, van Rotan, met een kap.
    Het is wel zo dat het een familiewieg is dus mocht Isa of een van de jongens dit later willen dan wil ik m weer doorgeven, maar mocht je m willen lenen dan kan dat hoor! Alles zit erbij! Matrasje, dekentjes, bekleding. Zal ns kijken of ik ergens een fototje heb mocht je belangstelling hebben ;)
    Het enige is natuurlijk wel dat je nooit een wieg vindt die hetzelfde is.

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Okki: welkom en van harte gefeliciteerd!! Jee kan me voorstellen dat het allemaal erg spannend is voor jullie! Fijn dat de voorl uitslag goed is!!

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Okki!

Welkom hier :) En proficiat met je tweeling:)
    Klets lekker mee, en succes met je zwangesschap! Kan me indenken dat het soms moeilijke tijden zijn voor je!

19. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

Aug 25, 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    #5259 Zuster Suus, Jun 18, 2009
    Last edited by a moderator: Jul 19, 2009
    DIANA
    Wat super geweldig meid, dat ze maandag nog geboren zijn. Van harte gefeliciteerd met jullie kanjers. Heerlijk ook dat jullie al lekker thuis zijn.
    Hoop dat alles goed gegaan is met je bevalling en dat je snel opknapt van de zware tijd die je achter de rug hebt! Heb je een fijne kraamhulp?
    Geniet ervan meid, je hebt het meer dan verdiend!

OKKI
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier natuurlijk!
    Wat een heftig verhaal zeg, dat je nog een zoontje hebt die overleden is bij 27 weken zwangerschap... Kan me voorstellen dat je zwangerschap niet echt onbezorgd zal zijn. Wel ontzettend fijn dat je vruchtwaterpunctie goed is in ieder geval.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Diana,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie twee mannen! Geniet ervan meid!

Okki,
    Jij van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Margit,
    Fijn dat het zo goed gaat met die kleintjes! Super zeg! Hopen dat ze snel goed leren drinken en dan lekker mee naar huis en dan nog meer genieten!

Ylaissa,
    Tja, we hadden geen keus, we moesten ze van de kinderarts elke 2 uur voeding aanbieden, of dit nu aan de borst, gekolfde borstvoeding of kunstvoeding was dat maakte hem niet uit, zolang het maar elke 2 uur was ;)! Dus ja ook als ik geen borstvoeding had gegeven was het druk geweest. Gelukkig is dat niet zo heel lang geweest hoor, denk een week of 10 ;)! Daarna ging er gewoon rustig wat meer tussen ;)! Maar wacht maar gewoon eerst rustig af hoe het zit met de voedingen als ze naar huis mogen. En dan maar eens kijken hoe je alles gaat doen ;) komt helemaal goed!

Share This Page