Ik ga het morgen goed navragen want toen ik elke week een echo moest maken vertelde de gyn. me dat ik die menstruatieachtige pijntjes in de gaten moest houden want dat zou kunnen duiden op acute ttts... Niet dat ik jullie nu ongerust wil maken ofzo... Ik zal het morgen iig laten weten! Krista jij bent echt al bijna uitgeteld!!
Oh wat leuk die lijst! IS het misschien een idee om de bevallen tweelingmama;s er ook bij te zetten? Of willen jullie hem echt voor de zwangeren houden?
Ik zou het juist handig vinden om de reeds bevallen mama's erbij te zetten! Want vaak weet ik niet meer hoe lang het al geleden is, en met hoeveel weken zwangerschap de kindjes zijn geboren! Dat maakt sommige verhalen beter te begrijpen Jeetje Karel als dat zo is, goed in de gaten houden. Maar volgens mij kan dat alleen optreden bij eeneiige tweelingen.. Ik heb foto's van m'n buik! Even kijken of ik ze erop krijg
Wat een mooie buiken! Over die menstruatieachtige krampen..het kunnen dus voorweeen zijn..want die voorweeen herken je omdat ze juist NIET regelmatig komen..ook wel oefenweeen genoemd.
Mooie buiken!! Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram
Mooi hoor Krista!! Leuk om buik(jes) te vergelijken Die pijntjes kan zoveel betekenen.. Ik ga het zo vragen, en ik moet dinsdag weer naar mijn eigen gyn. dus we houden het in de gaten. Het kan ook gewoon bandenpijn zijn ofzo Moet je bij voorweeen dan geen harde buiken krijgen ofzo? Ik heb dat (volgens mij) nog nooit gehad ene harde buik namelijk Ik vind die lijst ook wel handig, want dan weet ik hoever iedereen is en wie we om raad kunnen vragen
Waaaa Krista, wat een buik! Dan moet die van mij in 4 weken nog héél wat groeien... En je ziet idd heel duidelijk dat hij lager is gaan hangen de afgelopen maand. Karel, alvast succes/plezier bij je echo! Die pijntjes zullen dan wel groeistuipen zijn, of idd dat één kindje gaat indalen, of voorweeën. Je hoeft er geen harde buiken bij te hebben volgens mij. En harde buiken kunnen ook weer zonder die pijntjes optreden. Ik krijg nu elke keer een (pijnlijke) harde buik als ik 's nachts naar de wc ben geweest. Net alsof door de druk die er dan af is alles verkrampt ofzo. Erg onaangenaam. Funny, juist leuk om ook de bevallen mama's op de lijst te hebben! Mooie tweede namen hebben jouw meiden trouwens! Hier: weer een weekje verder vandaag.. Ik denk weer heel veel terug aan mijn bevalling van Sverre, 2 jaar geleden. Zo raar dat dat elk jaar terugkomt! Ik had het er gisteren nog met mijn zusje over, die bevalling - hoe zwaar en pijnlijk ook - ik zou het zó graag nog een keer meemaken. Dus ik duim dat deze twee lekker met hun koppie beneden blijven liggen!
Ylaisa, hoe het is met jou dan?? Trekken jullie het nog allemaal een beetje? Om de 2/2.5 uur lijkt me zwaar vermoeiend.. Hebben jullie nog kraamhulp thuis gekregen trouwens? Of moesten jullie het meteen alleen doen?
Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) He dames, Wat een weertje hè. We hebben net de fietskar helemaal gereed gemaakt voor gebruik en nu is het zulk flutweer. Jammer hoor. Misschien is het vanmiddag nog even droog, want hoewel de kindjes onder een zeiltje zitten wil mama ook wel graag een beetje droog blijven. Hier wordt volop gedraaid, gegild en ook best veel gehuild de laatste tijd. Ik heb het idee dat beide jongens weer in een zogenaamd sprongetje zitten. Lex kan steeds meer pakken, steeds beter op zijn buik draaien (maar helaas nog steeds niet terug, haha) en vind spelletjes doen steeds leuker. Hij kan erg lachen om kiekeboe-spelletjes en vind hop-paardje-hop heel leuk. Midas begint ook te draaien, alleen zit zijn arm hem nog in de weg. Verder lacht hij veel en ook hardop. Erg grappig! Ylaisa, hoe bevalt het met de tweeling thuis? Trekken jullie het nog een beetje? Diana, je jongens doen het zo te horen prima. Als je zoontje de voeding lust is het prima toch? Ik heb op het CB begrepen dat de hoeveelheden voeding berekend zijn op wat de niertjes van een kindje met een bepaald gewicht aankan. Volgens mij klopt dat niet helemaal hoor, want Lex dronk altijd al veel meer en Midas eigenlijk ook. Wat betreft de ontwikkeling van je jongens: misschien kun je deze site eens bekijken: Twee rijpe eicellen; tweeling! - Oei, ik groei! Er is ook een boek van en er staat zoals je ziet ook wat info op over tweelingen. FunnyMe, mijn beste vriendin heeft twee dochters die Sophie en Emma heten. Erg mooie combi. Krista, mooie buik hoor! McLover, hoe is het met Thomas en Julian?
Helena, die jongens van jou zijn echt precies op schema met ontwikkelingen, ondanks dat ze vroeg geboren zijn! Sverre draaide ook toen hij ongeveer 5 maanden was. En ik geloof de baby van mijn zusje nog later. Dat lachen is grappig he, en ook zeer aanstekelijk! Sverre heeft af en toe nog zo'n klokkend baby-lachje waar je wel mee móet lachen. (Vaak is het wel zo'n 'dat wordt huilen' lachje... )
Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling)
Hoi! Net terug... Met de dames gaat het helemaal goed! Ze hebben nog goed vruchtwater en ze zitten qua groei helemaal goed in de curve Ik heb de menstruatieachtige pijntjes aangekaart. De verloskundige die de echo deed waarschuwde hier wel voor en vertelde dat het inderdaad een teken van beginnende voorweeen kon zijn. Ze heeft voor de zekerheid mijn cervix nog gemeten, maar die was nog steeds het zelfde als 2 weken geleden... Als ik het idee had dat het erger werd of het niet vertrouwde moest ik meteen komen zei ze.... In ieder geval ga ik het a.s dinsdag nog met de gyn bespreken... Ik heb trouwens gelezen, in het blad psychologie (tja je moet wat in de wachtkamer ) Dat prematuur kindjes later hele lieve mensen worden. Dus dames die te vroeg bevallen zijn... dat is goed nieuws he!! @Helena: maandag wordt het weer beter weer, dus dan kunne jullie er misschien op uit met de fiets!! MAar eh...van mij mag het weer nog wel even zo blijven hoor! Ik begin net mijn enkels weer te herkennen
Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling) Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling)
ik had het oei ik groei boek maar kan hem nergens meer vinden, ik had hem een paar jaar geleden op marktplaats gezet mss heb ik hem toen wel verkocht,maar kan me dat niet herinneren.Heb ik iig nu spijt van dan haha. Ik kan wel globaal vinden op internet qua ontwikkeling maar niet bv met hoeveel weken ze kunnen gaan lachen met hoeveel weken ze de handjes kunnen ontdekken met hoeveel maanden ze kunnen gaan omdraaien ect ect. iemand van jullie?
Margit, Sterkte meid! Het zit jullie niet echt mee zeg! Hoop dat beide meiden snel opknappen en weer super snel mee naar huis mogen! Dikke knuffel! Kar, Alvast even van harte gefeliciteerd met de tweede verjaardag van Sverre! Beetje vroeg maar anders ga ik het vergeten ! Hoop dat jullie idd buiten kunnen zitten maar vrees het ergste ! Hmm solicitatie is maar afwachten dus, hoop het beste voor je! Karel, Mooie buik meid! Noor, Hier alles zn gangetje! Met de mannen ook alles goed? En hoe is het met Isa op school? Funnyme, Hoe gaat het met jullie meiden? Wat gaat het snel zeg! Die zijn ook alweer bijna jarig! Ylaisa, Hoe gaat het inmiddels meid? Hoop dat het allemaal wat gewend is nu en dat je niet zo veel meer hoeft te kolven en ze vooral lekker aan de borst hebt. En idd gewoon voeden als ze honger hebben zou ik zeggen maar ook wel de max tussen uren in de gaten houden ! Tegen krampjes buikje masseren idd, kleintjes lekker bij je dragen en je handen op het buikje leggen en dan gewoon alle pijn uit het buikje halen, en er rust voor terug geven, dat werkt hier altijd goed als Benthe wat onrustig is na het voeden. Krista, Fijn dat alles goed gaat eigenlijk meid! Super toch! En dat plannetje schrijven, je word er nooit slechter van zullen we maar zeggen. Gewoon fijn dat je een beetje van elkaar weet wat je van elkaar verwacht ! En natuurlijk kan je het! Succes alvast, maar nog maar even wachten hoor ! Mooie buik hoor meid! Ze hebben een ruime villa gebouwd daar binnen! Diana, Fijn dat alles goed gaat! Hoop dat het puzzelen met de voedingen snel voorbij is ! Misschien kan het cb of kinderarts je ermee helpen? En iets van boeken waar je om vraagt heb ik geen idee. Hier gewoon rustig afgewacht en vanzelf gemerkt wanneer er iets ging gebeuren ! Ellen, Hmm het weer is niet echt fijn voor mama om te fietsen idd! Snap dat jij ook niet graag nat word voor de lol! Hele drukke en heftige maar ook hele leuke periode bij jullie dus! Lekker genieten van al die dingen die die ondernemende mannetjes gaan doen! Zit er kwa gewicht en lengte eigenlijk nog veel verschil tussen Lex en Midas? Vroeg ik mn eigen even af ! Menstruatieachtige krampen, Heb ik de tweede zwangerschap wel gehad. Echt vanaf rond de 30 weken zo een ik-moet-ongesteld-worden-gevoel in mn buik en van onder. Maar uiteindelijk pas met 41+1 bevallen. Bij de eerste zwangerschap weinig last van gehad, slechts een enkele keer, maar nooit erg veel of lang of vaak. Lijstje, Handig zeg! Ook ik kan af en toe dus echt niet meer onthouden wie nou hoe ver is etc ! Zal ons er ook op zetten ,alleen hebben ze hier 4 namen ieder, word wel erg lang denk ik dus kijk wel even of ik ze erop zet of maar niet ! Meiden met een nieuw account, Je kan je oude en nieuwe account bij elkaar laten voegen, zo heb je al je andere berichten weer terug, weet niet of jullie dat willen, maar hier het topic daarover http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/151464-dubbele-accounts.html Vraagje voor de meiden van wie de kleintjes naar het kdv gaan, Zitten jullie kindjes in dezelfde groep? Of zitten ze gescheiden? Zouden jullie mij kunnen vertellen waarom jullie gekozen hebben ze in dezelfde groep of in aparte groepen te doen? Hier zitten ze in de zelfde groep en het kdv kwam met de vraag of we ze misschien apart wilde doen, vandaar dat ik even benieuwd was. Geen idee wat normaal is namelijk . Hier alles aardig zn gangetje! Zoals ik laatst ook al scheef kunnen zowel Malou als Ruben los lopen. En doen dit ook heeeeel veeeel ! Haha! Vind het wel een leuk gezicht hoor! Eten en drinken gaat ook prima! Groeien geloof ik ook, moeten binnenkort toch naar het cb voor Benthe dus dan zal ik ze eens op de weegschaal slingeren, ben wel benieuwd namelijk! Spelen veel samen maar ook veel apart van elkaar. Slapen doen ze ook nog prima, vrijwel elke nacht word er doorgeslapen. Ze gaan nog altijd op woensdag naar het kdv en dat gaat prima! Benthe doet het de laatste (ruime) week even iets minder, de nachten zijn al een week ong -> 21.30 BV, 23.45 flesje BV/KV hoeveel ze wil, 02.00 BV, 03.45 BV, 05.00 BV, 07.00 BV, 09.15 BV. Nu proberen we er overdag een beetje gelijke tijden tussen te laten, maar komt ze eerder kan krijgt ze gewoon eerder en begint de telling opnieuw en nu na een dag dat proberen heeft ze vannacht om 23.45 ong 115cc bv uit het flesje op, toen om 03.30 aan de borst gelegen en vanmorgen pas weer om iets voor 08.00 dat ze zich meldde. Mama en Benthe vinden die regelmaat dus toch wel fijn en hoop natuurlijk dat ze het zo goed blijft doen ! Haha! Liefs, Hanneke!
Zwanger: KristaB (Krista) - Uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens! Karel1987 (Erica) - Uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - Uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje! Bevallen: FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - Anna Luna en Sophie Emma - 36+4 - 2510 en 2790 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - Lex Evert en Midas Klaas - 33+3 - 2110 en 1120 gram - (geplande keizersnede). Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram - (natuurlijke bevalling). Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 2 jongens - 38+1 - 2460 en 2945 gram - (natuurlijke bevalling). Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) Heb hem even overgetypt, waren er bij jullie ook allerlei verschillende kleuren zwart/grijs? haha! Nouja nu weer 1 kleur bij mij in ieder geval!
Zwanger: KristaB (Krista) - Uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens! Karel1987 (Erica) - Uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - Uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje! Bevallen: FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - Anna Luna en Sophie Emma - 36+4 - 2510 en 2790 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - Lex Evert en Midas Klaas - 33+3 - 2110 en 1120 gram - (geplande keizersnede). Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram - (natuurlijke bevalling). Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 2 jongens - 38+1 - 2460 en 2945 gram - (natuurlijke bevalling). Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede @Kar Heb geen kraamhulp gehad..we moesten ( moeten ) alles alleen doen..maar in het ziekenhuis hebben we gelukkig veel geleerd. Hier gaat alles goed! Gisteravond voor het eerst op visite geweest met de kleintjes..bij vrienden van ons ( verjaardagen en alle andere drukke bedoelingen laat ik nog even achterwege ) We hebben Steijn en Britt daar ook even gevoed..en toen hebben ze daar heerlijk geslapen en hebben wij een onwijs gezellige avond gehad. Te bedenken dat ik al vanaf begin april nergens meer kwam en alleen maar thuis zat..het was heerlijk dus. Om half 11 thuis..drie kwartier later laatste voeding...en toen kwamen ze pas om half 4 weer..heerlijke nacht gehad dus, want normaal gesproken is Steijn na de laatste voeding moeilijk in slaap te krijgen. Maar hij is relaxter de laatste tijd. Ik geef nog steeds borstvoeding en kolf dan voor Steijn..alleen nu loop ik weer achter de feiten aan...heb nu in de koelkast genoeg voor de voeding van half 3 maar daarna houdt het op...terwijl ik toch regelmatig kolf maar haal er maar net genoeg voor 1 voeding uit..behoorlijk frusterend dus. Maar we zien wel hoe het gaat verlopen.