Margrit fijn dat het zo goed gaat met de meiden. Mijn meiden waren ook rond dat gewicht toen ze mee naar huis gingen en ik had wel een verkleiner er in, gewoon die er standaard bij zit. Over het voeden, ik gaf de een bv en de ander de fles, dit wisselde ik per voeding. Het vergde wel de nodige administratie (wie de fles, wie de borst en dan ook nog welke borst is er aan de beurt, plus nog noteren wie er gepoept had/geplast want dat kun je niet allemaal onthouden met twee, ik tenminste niet). Wat ook scheelt is dat iemand anders je gemakkelijker kan helpen. Een iemand geeft dan de fles en jij zelf de bv. Ik moet zeggen dat ik de eerste maanden ook wel erg zwaar vond elke 3 uur voeden wat inhoudt dat je ongeveer 1,5 uur aan t voeden bent en dan 1,5 uur rust en dan kun je weer. Maar er gaan steeds meer voedingen af en t is steeds beter te doen. Ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen hoe ik dat deed. Af en toe kwam mijn moeder een nacht zodat ik 1 voeding kon kolven en overslaan dat scheelde ook een heel stuk. En dan overdag/'s avonds nog kraamvisite pff ben wel blij dat allemaal achter de rug is. Er komen alleen weer andere "problemen" voor in de plaats. O ik lees nu dat ze thuis waren en nu toch weer in het ziekenhuis liggen vanwege een virus. Wij hebben dat zelf ook meegemaakt met de meiden. Marlena heeft een week in het ziekenhuis gelegen toen ze een maand oud was, ook antibiotica omdat ze het niet wisten. Allana werd na een week ziek en mocht gelukkig thuis blijven omdat we al wisten dat het om een virus ging.Sterkte ermee, ik hoop dat ze gauw opknappen en dat jullie dan eindelijk thuis van jullie gezinnetje mogen genieten. Diana er komt vanzelf wat meer regelmaat in de voedingen. Ik zou zelf proberen om dat kwartiertje nog te rekken zodat er wel 3 uur tussen zit. Ik heb bijna nooit minder dan 3 uur ertussen gehad ook niet als ze huilden (misschien alleen op een regeldag) en ze sliepen met 8 weken door! En het kost inderdaad nogal wat die voeding en ook de luiers vliegen er door in het begin. Hanneke wat super dat Malou en Ruben kunnen lopen nu kunnen ze dus het hele huis onvelig maken! En de wasmachine draait hier ook behoorlijk overuren nu ze steeds naar buiten gaan. Mijn meiden gaan na de vakantie naar dagopvang ze komen dan beide in dezelfde groep ook omdat je dan maar met 1 leidster te maken hebt voor wat betreft overleg e.d. Luca van harte welkom hier! Hopelijk gaat alles voorspoedig met je zwangerschap. Eleni ook jij van harte welkom hier en ook jou wens ik een voorspoedige zwangerschap.Dat ze beide hun eigen vruchtzak en placenta hebben hoeft nog niet 100% zekerheid te geven dat ze 2-eiig zijn, ze kunnen nog steeds 1-eiig zijn door een vroege eideling. Okki wij hadden ze in het begin beneden in wiegjes, toe sliep ik zelf ook beneden. Later hadden we 1 ledikantje op onze kamer staan met aan elke kant een kleine (in het midden opgemaakt). Nog later sliepen ze samen op een kamer elk in hun eigen bedje. Kar lekker zo'n vakantie wel lastig dat je zelf niet zo goed kon slapen. Ik zou me niet te druk maken over hoe het straks gaat. Mijn dochter was 2,5 toen de kleintjes kwamen en die sliep ook niet altijd even goed, maar dat red zich allemaal vanzelf weer! Het schiet voor jou nu ook op, spannend! Wanneer de gyn jou niet zo ligt kun je toch ook om een andere vragen of niet? Ik had bijna elke keer een andere das ook weer niet alles natuurlijk. Alvast gefeliciteerd met Sverre's verjaardag! En hoe is je sollicitatiegesprek gegaan?? Ik lees nu dat het wel goed is gegaan, maar dat de zwangerschap ze niet goed uitkwam? Nou duimen dan maar dat het toch positief uitdraait. Karel goed van je dat je nu in de ziektewet zit, lekker rustig aan doen. Heb je al eens een filmpje gemaakt van je bewegende buik? Erg leuk voor later! Succes met je nieuwe houding! Over die loting, als de kindjes goed liggen zou ik zeker gaan voor een gewone bevalling! Ik zou geen risico willen lopen op een onnodige keizersnede. Wel raar dat ze het nu al heeft over inleiding met 38 weken. Mijn gyn had het liefst dat ik zo lang mogelijk door zou lopen. De geplande keizersnede had hij het liefst in week 39 gedaan. En over je buik die kan best nog een groeispurt gaan maken hoor! Funnyme ook terug van vakantie, klinkt in ieder geval erg gezellig! Wij moeten nog, dus ik heb nog iets om naar uit te kijken. Nog even en dan zijn jouw meiden alweer een jaar oud! Mijn meiden worden 1 dag eerder 2 jaar. En zie ik het goed dat jullie aan t oefenen zijn voor een broertje/zusje voor de meiden? Leuk! Noor welcom back. Fijn dat de kinderen (en julie ook) zo ontzettend genoten hebben! Jipper bedankt voor de link, ik kende m nog niet. Helene ik heb ook een keizersnede gehad en de kindjes lagen niet bij mij, die kreeg ik kort te zien en daarna gingen ze weg, pas 2 uur later mocht ik ze voor het eerst aanraken en pas 7 uren laten voor het eerst op de arm. En dus helemaal geen huid op huidcontact en dat heb ik erg gemist. Ik had eerst nog helemaal geen band met ze, net of ik ze geadopteerd had. Dit had ik met mijn oudste totaal niet, na een gewone bevalling. Mijn kindjes mochten ook niet bij mij op de kamer elke dag hadden ze wel weer een andere reden waarom ze beter op de kinderafdeling konden blijven. Ylaisa, niet te snel willen. Met 1 kind staat er 9 maanden voor om op je oude gewicht te zitten dus reken maar hoeveel het is met 2 kinderen. En mensen snappen heus wel dat je een buikje hebt wanneer je net een tweeling gehad hebt. Niet voor schamen, trots op zijn, je oude figuur komt vanzelf weer terug. Knap dat je ze tegelijk hebt aangelegd. Wanneer je t niet zit zitten kun je ook altijd nog kiezen voor om en om bv en fv. De een bv de ander fv en volgende voeding wisselen. Heb ik ook gedaan en vond het erg prettig. Degene die bv gehad had werd als eerste wakker en kreeg dan fv en de ander bv. De volgende voeding werde de ander eerst wakker. Kwam heel mooi uit steeds. Het was ook erg fijn als je dan hulp had dan kon iemand anders de fv geven. Wat een schattige fotootjes zeg, heel lief! Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling) pff ben weer helemaal bij. Tjonge wat een werk. Hier gaat alles lekker zn gangetje. De meiden slapen elke morgen keurig uit tot in ieder geval 8 uur. De oudste niet, maar die gaat zelf naar beneden en kijkt even tv zodat mama uit kan slapen hihi. Kom helemaal tot rust nu ik vakantie heb. Gisteren samen met mn moeder een begin gemaakt met de grote voorjaarsschoonmaak (ja ik weet t een beetje laat, hihi). De meiden spoken wel steeds van alles uit nu, alle kastjes worden leeggeroofd en als iets niet mag, boos en dikke tranen! Ja t is moeilijk als je klein bent, alles wordt voor je beslist. Ben zo lang aan t reageren dat ik nu echt weer wat anders moet gaan doen. Volgens mij hoor ik boven ook wat gestommel dus zal de meiden van bed halen.
Hallo allemaal, Ik schrijf dit niet voor mezelf (bij mij zit er maar eentje in het buikje ;o) maar voor mijn collegaatje. Ze is er net achtergekomen dat ze een 2ling verwacht. Ze heeft een beetje rondgekeken naar 2ling kinderwagens maar schrok een beetje van het gebrekkige aanbod. Dus nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips? Ze zou ook het liefst een wagen willen waar ze de maxicosi op kan klikken. Alvast bedankt voor de hulp!
Er is inderdaad niet zoveel aanbod qua wagens. Wij hebben ook heel lang rond gekeken! Uiteindelijk hebben we voor de easywalker duo gekozen. Hier kunnen 2 maxicosi's op. Niet helemaal naast elkaar, maar schuin boven elkaar. Volgens mij kan op de urban ... geen mc's.. Maar dat weten andere dames hier op het forum wel Wel spannend voor je collega!! Voor jou ook want je hoeft nog maar een paar weekjes zie ik Succes!
Hoi Cjpt, Wij zijn heel goed geholpen bij Babydump. De enige tweelingwagen waar je ook mc's op kan klikken is de Easywalker Duo, schuin boven elkaar. Zelf hebben wij de Urban Jungle Duo gekocht, maar nog niet mee gereden Op het moment dat wij het advies kregen, hadden ze ook nog een wagen van Kees, die niet leverbaar was en nu helemaal niet meer in het assortiment staat, maar die vond die vrouw echt het beste. Het voordeel van die drie is dat ze losse reiswiegjes hebben, die je er zo op zet dat je oogcontact met je baby kan hebben. Er is namelijk ook nog de XAdventure, die buggy blijft, maar waar je losse babynestjes inlegt. Door het zonnescherm kan je ze dan niet zien. Er is ook nog de Zoom, achter elkaar, maar daar weet ik niks van, alleen dat die in Duitsland veel goedkoper is!
Hanneke, hier zitten de meiden samen in 1 groep. In het begin omdat ik dat zelf erg prettig vond (ze zijn nog zo klein) en nu vooral omdat ze heel erg naar elkaar toetrekken. De bedjes bijvoorbeeld, die staan nu tegen elkaar aan. Ik hoef ze niet uit elkaar te halen want dan gillen ze net zo lang tot ik ze weer goed heb gezet. Ik heb erover gedacht om als ze naar de kleuterschool (of peuterschool) gaan ze wel uit elkaar te halen. Het lijkt me ook goed als ze hun eigen dingetjes gaan doen.
CJPT, wij hebben de Teutonia besteld maar daar kunnen ook geen maxi-cosi's op. Ik geloof dat ze bij de Firstwheels City Twin bezig zijn met adapters maar op dit moment kunnen ook daar nog geen mc's op. Ik vond het aspect van oogcontact, zowel in de nestjes/wiegjes als wanneer ze eenmaal in de buggy kunnen, heel belangrijk en daarom hebben wij de Teutonia gekozen. Qua prijs zit hij ergens in de middenmoot. Hanneke, wij hebben de kindjes op één groep aangemeld op het KDV. Eigenlijk niet over nagedacht.. leek me het meest logisch en ook wel fijn voor ze. Ik denk dat ik bij de lagere school wel even goed moet nadenken of ze in dezelfde groep moeten, maar dat hangt natuurlijk vooral ook van de grootte van de school af, het beleid, en hoe ze dan zijn. Meisje/jongen, ik weet niet hoe 'close' die zijn? Ik wil de individualiteit wel stimuleren in ieder geval. Maar ze ook niet een onveilig gevoel geven doordat ze hun broer/zus opeens moeten missen. Het wordt al een mooi lijstje, leuk!
hey lieven meiden.. Kennen jullie me nog?? Ik heb besloten niet meer actief op het forum te zijn, het is voor mij nog te moeilijk allemaal... Pfff ik zou ook nog zo graag zwanger willen zijn en ene kindje krijgen!!!!!!!! Heb het echt nog moeilijk... Momenteel gata het met de meiden wat op en neer..Thirza zit in de molen in het z'huis wat betrfet onverklaarbare plekjes op haar hele lichaam...er is afgelopen dinsdag en kweekje gemaakt en krijg over 2 weken uitslag dus dat is afwachten. Thirza zal in januari ook geopereerd worden aan haar oogjes ivm scheelheid...Pfff.... Kyara gaat nog steeds erg open neer met eten en momenteel is het hier een DRAMA ze eet erg slecht en kokhalst dan ales bijelkaar...heeft alweer allerlei onderzoeken gehad, helaas is maandag het slokdarm onderzoek mislukt Wat dus nu inhoudt dat de kleine meid WEER wordt opgenomen maandag om 14.00u ze willen haar gaan observeren en zien wat het eetpatroon is onder ''vreemde'' mensen.....dus ja dan zitten we daar weer mee... Ik zou ook zo graag onbezorg willen genieten...... Er lijkt hier geen eind aan te komen..en zit er soms ook best doorheen. Gelukkig zijn onze meiden echt super makkelijke meisjes en geniet ik ook wel van de poppies maar er komt echt steeds ellende tussendoor....wat ik niet kan hebben Lieve meiden, ik wens jullie allemaal heel veel goeds en zal het hier zeker in de gaten houden. Ook zou ik jullie zo graag ontmoeten maar ja het is zo ver weg alemaal..zou me zo goed doen om eens met jullie te meeten. Dikke kus en knuffels van janke en Kyara en Thirza Oja natuurlijk voor jullie nog even een spam van de meiden... Jajaja ik weet het bij thirza is de pony erg lang maar de afspraak voor de kapper staat er Kyara http://i559.photobucket.com/albums/s...G60/img008.jpg Thirza http://i559.photobucket.com/albums/s...G60/img009.jpg Samen http://i559.photobucket.com/albums/s...G60/img003.jpg http://i559.photobucket.com/albums/s...G60/img010.jpg
Kreeftje meid, het zit jullie echt niet mee Wat ontzettend vervelend..... Mijn gedachten zijn nog regelmatig bij je, dus ik vind het fijn iig even een teken van leven te horen. Ik hoop dat jullie met zijn allen spoedig in rustiger vaarwater terecht komen!! Heel veel liefs, en je weet, je mag me altijd pben he! Liefs Noor
Hallo meiden, ik ben 20 weken zwanger van een tweeling en heb deze week de 20 wekenecho gehad. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want er zijn een aantal dingen die ik niet snap. In het begin van de zwangerschap is er vastgesteld dat het om een monochoriale, diamniotische zwangerschap gaat (eigen binnenvlies, gedeeld buitenvlies) en dat er dus kans op TTS zou kunnen zijn omdat de tweeling een placenta deelt. Met de 20 weken echo dacht de echoscopiste dat er toch 2 placenta's waren maar ze zei dat het wel monochoriaal was. Dit kan toch niet? Tussen de kindjes was ook een behoorlijk verschil in gewicht. Het ene kindje weegt 289 gram en het andere kindje weegt 362 gram maar volgens haar hoefden we ons geen zorgen nog te maken om TTS. De een is gewoon wat groter dan de ander. Ons is steeds verteld dat de tweeling eeneiig is en daarom vind ik het heel raar dat de een toch al een stuk groter en zwaarder is dan de ander. Dit is toch juist een kenmerk van TTS? Of kunnen ze dat alleen maar aan de hoeveelheid vruchtwater beoordelen en heeft het verdere gewicht daar niks mee te maken? Ik hoop dat er hier iemand is die me dit kan uitleggen, liefs, Judith
Hoi Jeetje! Allereerst van harte proficiat met je tweeling die op komst is! Wat betreft dat ttts. Bij mij dachten ze ook dat ik dat had, en heb toen 5 weken achter elkaar, wekelijks een echo gehad om het in de gaten te houden. Het verschil in gewicht is niet allesbepalend, maar wel iets om in de gaten te houden. Je moet ook maar zo denken dat die metingen altijd iets kunnen afwijken. Als het kindje iets gedraaid is kunnen ze het buikje al niet goed meten en is het resultaat niet altijd helder... Maar als het verschil in grootte oploopt is dat een teken, dat de ene iets meer snoept dan de ander. Maar dan nog; realistisch gezien is het natuurlijk heel normaal dat er iets gewichtsverschil is, dus laat je daar niet gek door maken hoor! Bij mij keken ze ook naar het tussenvlies. Bij mij was dat heeeeeel dun. Dat vlies moet altijd lekker golven, en niet in een vouw komen..Dat is namelijk ook een teken van ttts. Monochoriaal betekent dat ze de placenta delen, waarschijnlijk bedoelde de echoscopiste monozychoot (een-eiig) Tuurlijk hoef je je echt niet meteen zorgen te maken voor TTTS, maar je moet het wel in de gaten houden hoor! Bespreek het goed met je gyn! De echoscopiste doet er wel wat makkelijk over als ik je verhaal zo lees. Groetjes!
Ylaissa, Wat fijn dat jullie avondje weg goed gegaan is! Fijn dat de borstvoeding goed gaat meid! Kolven moet je eigenlijk natuurlijk elke voeding doen die hij drinkt, vraag = aanbod ! Dus eigenlijk heel normaal dat je ‘maar’ 1 voeding per keer kolft. Je kan hoogstens proberen je productie hoger te krijgen door juist nog vaker te kolven (een paar regeldagen inlassen met de kolf als het ware) dan kan het zijn dat je meer gaat kolven per voeding ! Heb je eigenlijk nog weleens met een lk gebeld of langs laten komen? Die kan je misschien goed helpen met een hoop dingen! Sascha, Fijn je weer eens te zien ! Die was, tja ach hoef er zelf gelukkig niet veel aan te doen! Wasmachine wast het voor ons, droger die droogt het voor ons en dan blijft alleen het vouwen nog over (en dat doet Leander vaak ). Wauw bij jullie lekkere uitslapers! Lekker hoor! Hier mag ik met Malou en Ruben ook echt niet klagen! Die worden namelijk smorgens om rond 6 uur wakker, dan krijgen ze een schone luier, dan een fles lekker bij ons in bed, dan nog even knuffelen, kroelen en spelen en dan gaan ze weer in hun eigen bedje verder slapen om pas rond 10 uur wakker te worden! Wel slapen ze door dat extra slaapje smiddags maar 1.5-2 uur, maar die ochtend zo vinden wij wel heel erg luxe! Haha! Fijn dat het verder allemaal goed gaat bij jullie! Kar, Hoe is de verjaardag geweest vandaag meid? Weinig buiten kunnen zitten geloof ik he? Nouja hoop dat dat de pret niet heeft mogen drukken en jullie een fijne, gezellige en toch ook mooie dag gehad hebben! FunnyMe, Haha, moest wel even lachen over die bedjes! Wat schattig zeg! En natuurlijk gewoon lekker zo laten staan, ze geven duidelijk zelf aan wat ze willen ! Kinderwagen -> CJPT, Tja er zijn toch redelijk wat kinderwagens waar je 2 kindjes van gelijke leeftijd in kan vervoeren. De meeste zijn geloof ik al wel genoemd he? En op een Urban Jungle kunnen geen maxicosi’s idd. Maar dat wilde wij ook helemaal niet ! Haha! Wagens waar je die wel op vast kan klikken zijn volgens mij alleen de Easywalker en de Zoom daar kan je ook twee cosi’s op klikken. Weet alleen niet of je dan van hun merk moet hebben of er ook cosi’s van Maxi Cosi op kunnen. Maar dat moet ze dan even na vragen! Ook is er een teutonia twin ofzoiets maar geen idee of daar cosi’s op geklikt kunnen worden. Kreeftje, Tuurlijk kennen we je nog ! En lijkt me moeilijk hoor meid! Dikke knuffel! Overigens wat een prachtige meiden! Ow en die krulletjes zijn echt zo schattig! Haha! Geniet van je meiden hoor! Sterkte met de opname van Kyara, pfff lastig hoor! En ook sterkte met de operatie van Tirza! Jeetje, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap (als ik dat nog niet gedaan had ). Maar met je vragen kan ik je niet helpen. Wil je meer duidelijkheid denk ik toch dat je een (goed) gesprek met je gyn aan moet gaan. Gewoon ook omdat er zoveel verschillende dingen verteld worden en jullie gewoon iets meer duidelijkheid willen! Lijkt met niet teveel gevraagd! Even maar apart antwoord op de kdv antwoorden! Super bedankt daarvoor trouwens! Het kdv hier kwam er dus zelf mee om ze in aparte groepen te zetten. Hun redenen waren om ze te leren dat ze ook weleens zonder elkaar kunnen zijn! Tja, net alsof ze dus altijd 24 uur per dag bij elkaar zijn…tenminste zo kwam het op ons over. Wij zelf vinden het eigenlijk dus grote onzin en zo te lezen is het ook helemaal niet vreemd om ze bij elkaar in de groep te hebben. Zowel thuis als daar spelen ze soms samen, en soms apart. Leander had nog gevraagd of ze dan heel de tijd bij elkaar zaten ofzo of dat ze elkaar gingen vervelen ofzo. Want dat kan natuurlijk, dat bijv Malou alleen wil spelen of met een ander kindje en dat Ruben haar dan altijd achter na gaat en dus haar hindert in het spelen met iemand anders, maar nee dat was ook helemaal niet het geval aldus hun. Alleen als ze aan tafel gaan, dan gaan ze altijd naast elkaar zitten, maar zelf vind ik dat juist positief, lekker een beetje het ‘ritme’ van thuis, want hier zitten ze met het eten ook altijd naast elkaar. Maar vooruit onze keuze was dus ook om ze lekker bij elkaar te laten! Sascha, Hmmm, 1 leidster? Hier zijn er geloof ik 3 leidsters en 1 stagiaire op de groep. En dan volgens mij ook niet elke week dezelfde. Maar dat kan ook zijn ivm ziekte of vakantie ofzo. En ik zelf ga meestal niet mee, het is meestal papa die ze wegbrengt en weer ophaalt. Maar snap wel wat je bedoeld! FunnyMe, Tja dat naar elkaar toe trekken valt hier eigenlijk wel mee. Ze spelen wel met elkaar en knuffelen wat meer dan andere kindjes maar het is gewoon niet zo dat ze onafscheidelijk zijn ofzo. Ze doen gewoon ieder lekker hun eigen ding. En over dat met de basisschool snap ik idd zeker als ze erg veel samen zitten steeds op school, maar dat duurt nog zooo lang ! Kar, Wij hadden er van te voren eigenlijk ook niet over na gedacht. En voor ons ook gewoon het idee dat ze toch iemand bekends hadden dan haha, maar ook omdat ze hier pas sinds ze ruim 16 maanden zijn naar het kdv gaan. En idd dat onveilige gevoel dat zou ik echt niet willen. Het moet leuk zijn om erheen te gaan, das ook een van de redenen dat ze gaan. Hadden ze het na een aantal keer echt duidelijk niet leuk gevonden hadden we toch naar wat anders gaan kijken, maar het gaat eigenlijk al vanaf dag 1 prima ! Zo dat was het wel! Hier weinig te melden! Allemaal zn gangetje! Ook het ritme wat we sinds woensdag met Benthe wat meer in de gaten houden (overdag niet meer dan 3 uur tussen de voedingen) gaat super! Weer ons lieve kleine maar vooral tevreden meisje weer terug ! Liefs, Hanneke!
Hallo allemaal! Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij, sorry maar heb het allemaal niet bij kunnen lezen dus even kort: Ellen: fijn dat je naar de jongens vroeg, ze doen het hartstikke goed. Jouw kleintjes ook zo te lezen, twee vrolijkerds! En heb je de fietskar al gebruikt, en hoe bevalt ie? Hanneke: Goed zeg dat Malou en Ruben lopen, een hele mijlpaal. En je kleine meid doet het ook goed, zo te horen. Hoe gaat het met mama? Noor: Hoe is het met jou kanjers? Alle nieuwe *aanstaande" tweelingmoeders: welkom en proficiat! Hier gaat alles goed, Julian en Thomas zijn twee vrolijke bezige jongetjes, dol op eten, vooral Thomas (dat heeft ie van zijn moeder). Ze gaan nu regelmatig los staan (zelfs in hun kinderstoel, ojee) en zetten af en toe een of twee losse stapjes, ze zijn nog een beetje bang en vooral Julian gaat snel weer zitten na een pasje. Woensdag moeten ze weer naar het CB, ben benieuwd. Wij willen in augustus naar een camping in Frankrijk gaan (waarschijnlijk met de caravan), iemand ervaring met kamperen met de kids en waar ik absoluut aan moet denken of andere tips? En weet iemand een leuke kindvriendelijke camping die niet te duur is? Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes! Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Bevallen: Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling) MC lover (Maddy) -bevallen 03-05-2008- Julian en Thomas 33+6- 2100 en 2190 gram allebei ca 42 cm (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging)
Hoi Meiden! Ik heb even een vraag. Momenteel voed ik de kleintjes om de 3 uur op een vast schema..soms komen ze iets eerder maar over het algemeen houd ik 3 uur aan. 's nachts komen ze zelf..zet er geen wekker meer voor. Hoe is dat bij jullie gegaan..voedde ( voeden ) jullie ook op schema..of op verzoek. En hoe zorg je ervoor dat je de nacht kan doorslapen. Ik geef Steijn ( dat is degene die 's nachts altijd komt ) met de laatste voeding iets meer..dat schijnt te werken want gisternacht kwam hij niet...en vannacht pas om 4 uur..maar de volgende voeding op schema is alweer om half 6...dus heb hem maar een beetje gegeven om hem zoet te houden. Moet ik met de laatste voeding nog iets meer geven...zodat hij de hele nacht zoet is...of is het nog te vroeg om dat te bepalen..omdat hij miss vanavond wel doorslaapt? Ben benieuwd. Vind het namelijk nog best lastig..want zoals Britt die nu ruim 3 kilo weegt, die moet ik eigenlijk altijd wakker maken...maar die klokt zo 100cc naar binnen..terwijl ze eigenlijk volgens het ziekenhuis schema op 65 zit.
ylaisa, Ik heb mijn jongens ook op verzoek gevoed, zij sliepen met ruim 4 maanden door. Ze zeggen wel eens dat je ze de laatste voeding voor 23.00 uur moet geven en dat ze dan doorslapen, na 23.00 slapen ze vaak diep en als je ze dan wakker maakt om te voeden komen ze niet meer in zo'n diepe slaap, maar of dat waar is????? Wat betreft de hoeveelheid (jij geeft toch borstvoeding of heb ik het mis?) dat kun je ze gewoon zelf laten bepalen, het ene kindje kan meer in 1 keer op en zal dan waarschijnlijk minder vaak komen, het andere kan wat minder op en zal wat vaker komen. Ook heeft het ene kindje meer nodig dan het andere. Het belangrijkste is dat ze groeien en genoeg natte luiers hebben, overvoeden kun je ze met borstvoeding eigenlijk niet. Probeer niet te zeer bezig te zijn met drinken ze wel genoeg of drinken ze niet te veel, levert alleen onnodige stress op! Je kleintjes weten over het algemeen heel goed wat ze nodig hebben. Succes en geniet van je kleintjes en neem ook tijd voor jezelf! Liefs Maddy
Hoi dames, Ik moet jullie even van het goede nieuws op de hoogte brengen. Vandaag een echo gehad, en allebei zijn ze nog steeds groot! Allebei al 2800g! Baby A nog steeds hoofdligging, maar baby B wéér stuit! Hij speelt echt een spelletje Ik ben zo benieuwd naar ze! 's Avonds bij ieder pijntje denk ik, "Ja kom maar op met die weeen!!!" Maar ik geloof dat ze nog blijven zitten. Ondanks alle ongemakken gaat t best goed nog!
Nog even een tip wat betreft krampjes (heb ik van de osteopaat en hielp bij Thomas fantastisch). Leg een platte hand onder zijn/haar billen en onderrug, pak met de andere hand de enkeltjes vast (gekruist) en beweeg dan zijn/haar knietjes richting buik, hou zo vast en 'trek' dan zachtjes met je platte hand aan zijn onderrug/billen. Ik hoop dat je het snapt! Maddy
Hoi! Ik ben niet zo zeer bezig of ze wel genoeg binnen krijgen..want dat weet ik wel. Britt zit aan de borst en die weeg ik voor en na de borstvoeding ..Steijn krijgt ook borstvoeding maar voor hem kolf ik en krijgt dus via de fles..dus ook bij hem weet ik precies hoeveel hij krijgt..en ze groeien ook prima! IK denk niet dat ik ze al mag voeden op verzoek..Britt misschien wel die is namelijk 3100gr maar Steijn is nog maar 2600gr. Vooralsnog voed ik ze dus om de 3 uur..althans om de 3 uur is een richtlijn..soms een half uur eerder of later..en in de nacht laat ik ze gewoon maar slapen..behalve als ze zelf komen natuurlijk.. Ik zal Steijn vanavond bij de laatste voeding weer ff wat meer geven..misschien is hij dan weer meer verzadigd en slaapt hij de nacht door.
Wil dit graag proberen..alleen heb er geen voorstelling bij hoe ik aan onderrug/billen moet "trekken"
Ylaisa, hoe is het gegaan vannacht? Hielp het door Steijn iets meer te geven? Ik weet ook niet of je al op verzoek mag voeden.. Lijkt mij wel omdat ze zich wel keurig aan jullie 3 uur houden. Ik bedoel, ze komen toch niet vaak eerder? Dat ze al na 2 uur weer honger hebben? Dan kunnen ze dus goed in dit schema mee en zou je eens een dagje kunnen proberen hoe het werkt. Maar, goede kans dat ze dus nu op jullie schema zitten en zich keurig om de 3 uur melden. Krista, wauw dat zijn al topgewichten! Dat verklaart de buik wel! Goed nieuws hoor. Gelukkig hou je het nog goed vol, hoe langer hoe beter... Maddy, wat fijn dat het zo goed gaat met jouw knullen! Het lijkt me heel druk deze dreumes periode, je moet eigenlijk overal ogen hebben (dat vond ik bij één kindje al!). Maar het is ook superleuk. Ze leren en ontdekken zoveel nu. Karel, jeetje, jij bent ook alweer 30 weken zwanger! Ruim! Je mag jezelf nu wel hoogzwanger noemen vind ik! Hier: beetje druk weekend gehad - verjaardag Sverre was erg druk, wel gezellig maar als schoonzus en 3 kinderen komt is het altijd chaos. Ze is ook continu bezig met competitie tussen haar jongste (die gisteren 2 werd) en Sverre. Ze riep deze keer zelfs in een heel drukke kamer 'Ja, Sverre praat dan wel, maar mijn kind is zindelijk..!!'. ... Ik word daar echt zó moe van. Sverre's slaapgedrag wordt (in mijn ogen) steeds zorgelijker al heeft hij vannacht in zijn nieuwe kamer (!) verbazingwekkend goed geslapen. En ik dus eindelijk ook weer eens een keertje. Door dat hele slaapgedoe van hem, en door mijn eigen moeheid merk ik wel dat ik echt als een berg opzie tegen de komst van de tweeling.. Ik voel me zó schuldig. Alsof ze helemaal niet welkom zijn ofzo.. Maar dat is het niet. Ik kan het op dit moment gewoon even niet bedenken hoe alles moet straks. Als ik nu al zo moe ben.. Ik ben helaas afgewezen voor die baan waar ik vorige week was wezen solliciteren. En dat heeft er ook wel ingehakt merk ik. Ik ga nu als een speer alles afronden hier op mijn werk en dan de ziektewet in. Ik ben er zó klaar mee. En dan zie ik na mijn verlof wel weer, wat ik dan wil en ga doen.
Vannacht kwamen ze allebei..Britt precies om half 3..en toen lag Steijn ook te woelen dus heb hem er gelijk bij gedaan. Moet zeggen dat Steijn ( gelukkig ) wel weer goed in slaap viel..normaal na de laatste voeding is er geen land met hem te bezeilen..en ben ik een tijd bezig om hem in slaap te krijgen. Nu was dit wel het geval met de nachtvoeding :x en uiteindelijk lag ik om half 4 er weer in. Maar.........om 5 uur kwamen ze alweer ...snap er niks van..maar goed anders hadden we de volgende voeding om half 6 gehad. Dus tja...het is toch weer elke avond/nacht anders.. Wat onwijs jammer van de baan! Begrijp dat je er tegenop ziet..de komst van de tweeling..en vooral nu Sverre onrustig is. Straks als ze er zijn maakt die moeheid vanzelf plaats voor oerinstinct ...en kan je de hele wereld aan...en natuurlijk ben je dan nog wel moe..maar anders moe. Een schrale troost..maar je krijgt wat je aan kan Rustig aan!