Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Even ego hoor... ik was al 2 dagen overtijd en wilde een testje doen om mezelf ervan te overtuigen dat ik niet zwanger was. (meiden zijn er dmv icsi) Dus ik dacht nog kan nooit... maar er staan 2 strepen op... Ik ben even in shock!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    FUNNY, GEFELICITEERD! :) :) :) Wat een geweldig nieuws! En wat een enorme verrassing!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat een geweldige foto's van je meiden trouwens, met dat koddige staartje! :D

4. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Wow FunnyMe,
    Dat is een wonder!!! Hou ons op de hoogte!

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    haha Funny me! Wat goed nieuws! Proficiat :) Ben je alweer wat bijgekomen?? :D Zou het weer een tweeling zijn? :p

Hier net bij de gyn geweest. Alles prima in orde met de dames. MEt de echo van afgelopen vrijdag lag er 1 in hoofdligging, en de ander in stuit. Alleen deze lag met zijn kontje net onder het hoofdje van de ander, dus die zou als eerste komen.
    Ik vertelde toch dat ik zo'n menstruatieachtige klachten had? Nou de dames hebben gevochten om de eerste geborene te worden. en degene in hoofdligging heeft gewonnen!!!
    Ze zijn nu ook al ietsjes in gedaald...

Ik moet wel aan de steunkousen. Deze moeten dus wel speciaal aangemeten worden en dit duurt bij elkaar zo'n 3 weken!! Vind het dus eigenlijk niet handig, want misschien heb ik er dan wel niets aan... ;)

Over 2 weken weer een groeiecho..wat schiet het ineens op!!!

@Kar: wat jammer van je sollicitatie... Er komt heus nog wel iets anders op je pas hoor! Eerst maar eens even voor jezelf zorgen en lekker stoppen met werken ;)

6. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Funny me GEFELICITEERD!
    Ben je niet "bang" dat het weer een tweeling is ;)

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties... Wij zijn nog allebei flink in shock! Maar wel heel gelukkig!Al kan ik het neit geloven.

Ik ben niet heel bang voor 'nog' een tweeling. Mijn man wel. Vandaar dat we naar het zh hebben gebeld (mochten we sowieso wel als ik zwanger zou zijn) en nu krijgen we 3 augustus een echo.

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Funny Me: WOW!!!!!!!!!!!! dit is echt een (of twee hihi) klein wonder!! Wat bijzonder!!! En ja ik kan me goed voorstellen dat je toch wel een beetje (boel) in shock bent, maar dit is niet voor niets, meant to be, kan niet anders!! Supergefeliciteerd! En succes met het laten inwerken van de shock, hihi.
    Liefs!!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    O en ik zie, dat als ik de pendel mag geloven, dat er nu een jongen en een meisje in je buik aan het groeien zouden moeten zijn?!?!?! :)

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Karel: kijk aan dat is een goede uitgangspositie!! En jemig drie weken..... echt té lang! Laat staan dat je ze dan nog zelf aan kunt krijgen.....
    Kun je niet ondertussen een dan wel iets mindere, maar mogelijk toch nog iets helpende oplossing krijgen? (Bijv dubbele tubigripp??)

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kar wat balen van je afwijzing. Maar wat je zegt, de laatste dingen afronden en dan huppetee de ziektewet in, tijd om aan jezelf en je kinderen te denken! Wat naar dat Sverre zo slecht slaapt, wordt ie vaak wakker 's nachts?

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Krista: WOW 2800 gram al!! Dat worden flinkerds straks! Heerlijk hoor!! Red je het allemaal nog een beetje? Ik hoop dat je het de laatste weekjes nog een beetje volhoudt! Zet je riem een gaatje losser, dan steek ik er een hart onder ;)

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    MClover: wat leuk om weer wat van je te lezen! Wat fijn dat je mannen het zo goed doen! Leuke leeftijd is het toch ook he, dat leren lopen!!

Hanneke: jouw kanjers rennen inmiddels de kamer rond hihi. Gaat het allemaal goed?? En kom jij nog een beetje aan jezelf toe met twee dreumesen én een kleintje??

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. De jongetjes zijn toch zó ondernemend en zo druk bezig op motorisch gebied, springen al hartstikke goed, met twee voeten los van de grond, klimmen als apies en zijn nergens bang voor. Op taalgebied lopen ze wel wat achter vind ik. Ze zeggen alleen losse woorden en zelfs nog niet zo heel veel. Maarja, blijven stimuleren maar en tja, misschien zijn ze gewoon zo druk bezig zich op andere vlakken te ontwikkelen dat de taalontwikkeling er op dit moment een beetje achteraan hobbelt.
    Isa heeft nu natuurlijk vakantie, dus niet meer alle dagen haasten 's morgens, dat heeft best zijn voordelen. Jammer dat de jongens eigenlijk iedere morgen om half 7 paraat zijn (hebben ze niet van mij ;)) Isa kan zich goed vermaken over het algemeen, al broeg ze vandeweek al: is de school nou nóg met vakantie?!?! (ze heeft nog 4 1/2 week voor de boeg hahaha)
    En voor mij.... is het werkende leven vandaag weer begonnen.
    Even inkomen weer, maar lekker gewerkt. Ook wel weer gezellig!

14. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    FunnyMe: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat je even helemaal in shock bent nu.

Karel: jouw meiden willen beiden als eerste over de eindstreep :D dat wordt een stel later.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook steunkousen moeten dragen. Mij werd toen verteld bij de Medicorner dat ze ze ook met spoed maken voor zwangeren omdat het anders gebeurd dat vrouwen al bevallen zijn voor de kousen af zijn. Ook hebben ze daar confectiematen steunkousen. Ik heb toen gewoon zo'n paar gekocht. Kostte iets van 35 euro ofzo maar bevielen goed en kon ze tenminste gelijk meenemen.

Kar: jammer van je sollicitatie. Ik herken je gevoel wel wat betreft de komst van de tweeling. Had ik nou ergens gelezen dat je nog steeds 5 dagen werkt? Wil je daarna wel minder gaan werken? Ons zoontje is 1 juli 1 jaar geworden. Als onze tweeling geboren wordt is Bas ongeveer 16 of 17 maanden, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje tegen die drukke periode opzie. Maar alles zal ook zijn weg wel weer vinden denk ik dan.

Hier zijn het productieve (lees: dure) dagen geweest. Heb de easywalker besteld (voor de helft van de prijs bij de postbank, met rentepunten. Beter). Een schoonmaakhulp geregeld, want ik denk dat dat er toch wel wat bij in gaat schieten en wil het niet aan moeder of schoonmoeder vragen. Een auto gekocht. We hadden een peugeot 205, daar passen echt niet 3 kindertjes in. En een goeie kolf gekocht. Dan kan ik toch al weer heel wat van ons to do lijstje afstrepen:). Helaas nu wel een lege spaarrekening;)

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @Funnyme: dat wordt dan weer een spannende tijd tot aan de echo! Echt wel heel leuk nieuws hoor! 't is toch wel elke keer weer een wondertje he!!

@`jeetje: wij hebben ook die easywalker via de postbank :) echt super wagen. Hebben net de constructie met de 2 maxicos's uitgeprobeerd, nou dan heb je een machien hoor ! ;)
    Tip: lees echt de handleidingen goed door... wij hebben er best lang over gedaan om alles in elkaar te zetten :)

Oh ja...mag ik vragen naar welke auto jullie hebben gekeken? Onze hond heeft namelijk ook zijn eigen MC, dus we moeten ook plek voor 3 hebben! :) Onze auto kan dat nu wel, maar die kan ieder moment kaduuk zijn... ;)

@Krista: 2800 gram met 34 weken? Nou dan moeten die van mij nog een groeispurt gaan maken! Die wegen nu de helft... We zullen het zien over 2 weken :) Hoe voel je je verder? Nog tekenen dat er wat staat te gebeuren? Of is het nog rustig...

Tja, die steunkousen. Ik vroeg ook of het niet sneller kon, maar ja het is vakantie tijd en al die dames die het opmeten zijn op vakantie en degene die er wel is heeft een overvolle agenda :( Nu heb ik een ander bedrijf gebeld, kan ik ook dinsdag bij terecht en die hebben ze vaak op voorraad, dus dan heb ik ze wel sneller.
    Maar als ik die dingen aanheb, hoop ik helemaal dat het met bakken uit de lucht gaat komen!!:$

16. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Ylaisa: Je legt je hand onder de billetjes met een lichte druk en dan schuif je je hand (terwijl je die druk blijft geven) naar je toe, even vasthouden en dan weer loslaten. Hoop dat het nu wat duidelijker is. Wat betreft voeden op verzoek mijn kleintjes waren 2100 en 2190 gram toen ze geboren zijn, na een week ben ik begonnen met voeden op verzoek, dus ik denk wel dat het mag anders even navragen. Wat dat doorslapen betreft er valt echt niets van te zeggen he wanneer ze het nu lukt, ik was zo blij toen ze doorsliepen, hoop voor je dat dat bij jou snel is!

@FunnyMe: Proficiat met dit enorme wonder!!!!!

@Kar: balen dat je niet aangenomen bent. de ziektewet in en lekker uitrusten voor de kleintjes komen, zal jou en de kleintjes zeker goed doen!

@Krista: wat een flinkerds, ze hebben het goed naar hun zin in mamma's buikje!

@Noor: wat een vroege vogels heb jij, hoop dat die van mij het voorlopig op 8.30 houden. Fijn dat je meisje het zo goed naar haar zin heeft op school. Ik hoor wel vaker dat tweelingen wat later zijn met praten omdat ze zich onderling goed verstaanbaar kunnen maken is de behoefte niet zo groot. Maar dat komt inderdaad vanzelf! Al weer gewend aan het werken?

@Jeetje: komt allemaal steeds dichter bij he!

Wij zijn vandaag naar het CB geweest, alles goed (ruim 14 maanden zijn ze nu): Julian: 76 cm en 10,7 kg, Thomas 75 cm en 10,1 kg, ze blijven gelijk op lopen.

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, krijg je die steunkousen eigenlijk vanwege het vocht vasthouden? Of kans op spataderen ofzo? Ik hoop dat ze helpen. En dat het inderdaad even geen mooi weer wordt.. ;)

Jeetje, ik werk (officieel) inderdaad nog 40 uur. En na de bevalling in principe ook. Mijn vriend heeft op dit moment geen werk en echt alle kosten worden van mijn rekening afgeschreven. Hij woont zeg maar (bijna gratis!) bij mij in, huis is ook alleen van mij bijvoorbeeld. Ik zou ook zo ontzettend graag een huishoudelijke hulp willen maar ik vrees dat ik dat financieel gewoon niet op kan brengen. Is toch elke week een behoorlijke smak geld. Maar ik zie ook wel dat het zonder niet echt gaat lukken hier. Nu al niet. Met maar 1 kind (en een hond).. Pff..

Vannacht was ik van half 3 tot ong 6 uur wakker. :( Sverre werd rond half 4 wakker en wilde niet meer slapen. Uiteindelijk is Alex er dus uitgegaan en kon ik nog eventjes slapen. Maar de pijn waar ik de hele nacht last van had, heb ik nu ook nog. En de baby's zijn dus al die tijd ook wakker geweest. Is dat wel normaal?!

Vraagje: sinds gisteren krijg ik als ik langer dan 2 minuten loop (!) stekende pijnen rechts in mijn buik. Net als dat gevoel wanneer je te lang en te hard hebt gelopen, van die steken in je zij. Alleen zitten ze bovenop mijn buik. En alleen rechts. Dat is toch ook bandenpijn of niet?

Verder heb ik het gevoel dat 't jochie weer in stuit ligt nu. En dat hij heel irritant met zijn koppie onder mijn ribben zit te wroeten. Meisje wroet beneden met haar hoofd, soms tegen mijn heupbot aan, raar gevoel! We zullen zien maandag.. Ben wel benieuwd hoeveel ze wegen. Als ik Krista en Karel hoor kan 't dus nogal uiteen lopen.

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hey Kar; de kindjes liggen bij mij net zo! Ook met een koppie tegen m'n ribben aan :( niet zo prettig he!

Die steunkousen zijn inderdaad tegen het vocht. Ik heb daar best veel last van, ook in m'n handen en gezicht...

Ik zou toch maar eens even opletten met al die pijntjes hoor! Je loopt daar al zo lang mee toch? Misschien komen die steken doordat een kindje tegen een zenuw/ader ligt waardoor eea wordt afgekneld en niet meer goed kan doorbloeden?
    Als je nu de ziektewet ingaat krijg je gewoon 100% doorbetaalt. Ik merk dat sinds ik gestopt ben, meer rust heb, waardoor ik ook het huishouden zelf iets beter kan bijhouden. Elke dag een beetje...

Ik lig nu bijna elke nacht van 2 tot 5 wakker en volgens mij hebben de dames dan hun eigen feestje. LEkker schoppen, draaien..JIPPY!! Volgens mij is het een groot feest daarbinnen 8)

Wat betreft het verschil in gewicht: ik heb van de gyn een curve overzicht gekregen en onze kindjes liggen precies op gemiddeld, maar vanaf nu gaat die lijn echt extreem hard omhoog. Dus ik denk dat ze nu heel hard gaan groeien. Maar ja, dat zien we over 2 weken weer :)

Wanneer mag jij weer naar de gyn? Jij mag je ook al hoogzwanger noemen :D

Ik ben het soms wel helemaal zat. Soms wou ik dat ze er al waren, maar ja, ze moeten toch nog even blijven zitten. Maar ik zou er echt alles voor overhebben om even 1 nachtje goed te slapen.... Gewoon even een paar uur achter elkaar doorslapen en niet steeds wakker worden om naar de wc te gaan om vervolgens te gaan liggen piekeren :(

19. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Haha Noor, goeie van die riem. Volgens mij bestaat er geen een die ik nog pas :)

Het echo-apparaat geeft toch ook bij iedere meting de geschatte leeftijd aan? Daar stond dan ook 36w3. Ze zijn dus echt gewoon enorm :) En ik geloof niet dat jullie daar jaloers op hoeven zijn :p

Kar, echt respect dat jij alles in je eentje doet! Maar die ziektewet is echt heel fijn hoor. Vooral als je zo slecht slaapt als jij. Met zoveel stress neemt Sverre misschien wel iets van jouw gemoedstoestand over! :(

Vandaag een half uurtje over de markt gelopen en de opmerkingen waren niet van de lucht! "Zo die is zwanger!!", "Pfff, zo'n enorme buik", en "Zeker een tweeling!?" wel 4x.

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wacht maar tot ze geboren zijn Krista, dan krijg je pas opmerkingen!!

Deel Deze Pagina