Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    @ Kar: heel veel sterkte! Dat was erg schrikken zeg. Nu wel echt rustig aan doen he!

@ Tantan, fijn dat je ons op de hoogte hebt gehouden

2. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    #5462 jeetje, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Zwanger:
    KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens
    Karel1978 (Erica) - uitgerekend 21-09-2009 - 2 meisjes!
    Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje
    Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens

Bevallen:
    Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram
    Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling)
    Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging)
    FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram
    Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede)
    Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede
    Diana1980 - bevallen 15-06-2009- twee jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling)
    MC lover (Maddy) -bevallen 03-05-2008- Julian en Thomas 33+6- 2100 en 2190 gram allebei ca 42 cm (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging)
    Margit76 (Margit) - bevallen 25-04-2009 - Merle en Linde - 29+4 - 1161 en 1252 gram (onvolkomen en volkomen stuitligging - natuurlijke bevalling)

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Jeetje je hebt de verkeerde lijst gekopieerd... Hihi had net mijn gegevens aangepast.

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    #5464 FunnyMe, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Zwanger:
    FunnyMe- uitgerekend 23-03-2010

Bevallen:
    Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram
    Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling)
    Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging)
    FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram (natuurlijke bevalling, hoofd- en stuitligging)
    Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede)
    Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede
    Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling)
    MC lover (Maddy) -bevallen 03-05-2008- Julian en Thomas 33+6- 2100 en 2190 gram allebei ca 42 cm (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging)
    Margit76 (Margit) - bevallen 25-04-2009 - Merle en Linde - 29+4 - 1161 en 1252 gram (onvolkomen en volkomen stuitligging - natuurlijke bevalling)

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zo opgelost!

6. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    oeps, sorry. Niet gezien.

FunnyMe, welke tweelingwagen heb jij? Wij hebben dadelijk hetzelfde probleem namelijk(maar dan omgekeerd). Bas is ongeveer 16 of 17 maanden als de tweeling geboren wordt. Ik weet dat je op de urban jungle een stang kan zetten op de voorkant waar je een fietsstoeltje op kan zetten, weet alleen niet of dat kan als je 1 als wandelwagen en 1 als reiswieg hebt. Op de eaywalker kun je op de reiswieg met een riem een stoeltje zetten, is niet een heel comfortabel stoeltje maar het kan wel. Dit stoeltje kun je trouwens op elke reiswieg zetten die op 4 punten vastzit aan het frame. Wij gaan het op die manier doen tot Bas op zo'n meerijplankje kan.

7. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Kar,
    Rustig aan doen hoor!! Niet voor gaan dringen :p Ik mag eerst :)

8. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    Zwanger:
    FunnyMe- uitgerekend 23-03-2010

Bevallen:
    FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram (natuurlijke bevalling, hoofd- en stuitligging)
    Diana1980 - bevallen 15-06-2009- A. en S. 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling)

even aangepast

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik wilde hier eigenlijk even mijn ei kwijt.
    Vrijdagavond, Anna was een beetje aan het meuten dus die lag even bij ons in bed. Hubbie gaf haar nog een flesje want misschien had ze nogwel wat dorst. Ik dommelde half weg. 22.20 ik word wakker. Ik ruik iets.... Ja hubbie ruikt het ook. Een klap. Een rookmelder die afgaat. Hubbie springt uit bed en gaat in de schuur kijken. We hebben frietjes gegeten, misschien de frituurpan niet uitgedaan en is die in de fik gevlogen. Nee dat is het niet. Hij gaat bij de buren kijken. Alles is zwart van de rook. Naar boven. Hij legt snel Anna in bed en gooit mijn joggingbroek naar me toe. Bel jij 112. Het huis van de buurvrouw staat in de fik. Hij rent naar beneden en pakt het nummer van de buurvrouw. ELke keer dat hij belt drukt ze hem weg. De andere buren komen aangerend. De buurvrouw van de andere kant begint te gillen dat er een kitten binnen is. Ze wil een ruit inslaan om de kat te zoeken. Hubbie zegt dat dat niet kan. Is gevaarlijk. Het is te warm binnen. Kans op backdraft zegt hij (soort grote steekvlam als er zuurstof bij komt) De buurvrouw begint hiysterisch te gillen dat die kat eruit moet. Fuck die kat, mijn kinderen liggen in de kamer ernaast! Hubbie belt het cafe waar de buurvrouw altijd zit. En brengt haar op de hoogte. Eerst geloofd ze hem niet. Vast een grap. Ja was het maar een grap.
    Ondertussen komt de politie en nog geen minuut erna ook de brandweer.
    Ik moet van de brandweer de meiden gaan halen en Diesel uit huis halen. Snel! Want daarna gaan ze pas het huis binnen. Dus ik naar boven gerend. Buurman rende achter me aan. Allebei een kind (meiden lagen met romper in een zomerslaapzak) Snel een deken om ze heen en wachten maar. Diesel was bij iemand anders in de tuin. Na een tijdje mocht ik naar binnen om 2 flessen en de voeding te gaan halen. Omdat er nog niet duidelijk was of we ons huis weer in konden heb ik mn moeder gebeld (liep alleen in mn t-shirt, joggingbroek op blote voeten) en ben daar gaan slapen. Hubbie zou eigenlijk ook daar gaan slapen, maar er werd hem geadviseerd om thuis te gaan kijken of we rookschade hadden en alle ramen tegen elkaar open tezetten. Dus hij sliep liever thuis. Gelukkig hadden we geen rookschade.
    Vannacht nachtwacht. 4.45 telefoon. Een bevalling. 4.55 zit ik in de auto en om 5.40 kom ik in het gezin aan. Kindje is al geboren. Blijkt geen gehemelte te hebben. Ene oortje heeft een bijoortje andere oortje heeft geen oorschelp en waarschijnlijk ook een bijoortje. Ouders in paniek. Om 7.20 heb ik ze zover ik kan op weg geholpen en zitten ze in de auto naar de kinderarts.
    Ik vond dit erg confronterend. Op de 20 weken echo was niets gezien. Want zoals de vk zei, als het bovenlipje gesloten is kijken we niet verder. Toch heeft dit me wel aan het denken gezet, want het kan iedereen overkomen. Daarom wilde ik dit opschrijven. Mijn hoofd leegmaken. Hopen dat ik nog even een uurtje kan slapen.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

heb nog niet teruggelezen maar had al begrepen dat jullie wisten dat ik vrijdag opeens naar het zh moest. Bedankt voor het medeleven!

Gelukkig ben ik sinds gisterochtend weer lekker thuis en bleek het allemaal erg mee te vallen. Vrijdag had ik opeens bloed verloren, en dus meteen maar gebeld. Ik moest meteen komen en dus ook ter observatie blijven. Ze hebben uiteindelijk alleen ctg's gemaakt en geen echo's. Die ctg's waren trouwens een RAMP met deze twee woelwaters! Heb er elke keer wel 3 kwartier aangelegen (eerste keer zelfs ruim een uur) omdat ze niet stillagen en dan weer elke keer hetzelfde kindje werd gemeten.. pff. Maar goed, ze doen het dus ontzettend goed en zijn ook heel beweeglijk wat ook een goed teken is. Ik heb dus geen bloed meer verloren en daarom mocht ik ook snel naar huis. Ik moet het nu rustig aan doen - dus niet meer werken en niet teveel schoonmaken etc.

Ik had en heb ook veel buikpijn en dat heb ik ook meerdere keren gemeld maar blijkbaar is dat niets ernstigs, 'omdat ik het al sinds 27 weken heb'. Tja... Beetje rare redenatie, bovendien stond het echo-apparaat klaar toen ik binnenkwam. Kleine moeite om dan even de cervix en de baby's te checken lijkt mij. Maar goed.

Morgen hebben we de groei-echo en de reguliere controle bij de gyn. Ik denk ook dat dat een reden was dat ik al naar huis mocht.

Maar, alles gaat dus goed, de baby's zitten hoog en 'droog'. ;)
    Ik ben wel ontzéttend moe opeens.. gisteren bijna de hele dag geslapen, vannacht ook weer uitzonderlijk goed en lang. Net alsof het er nu allemaal uitkomt ofzo. Sverre is lekker uit logeren bij opa en oma (ik mis hem enorm!) en mag daar zeker nog tot dinsdag blijven. Kunnen Alex en ik even bijtanken.

Ik ga snel weer bijlezen. En ik wacht keurig mijn beurt af met bevallen, beloofd! ;) :D

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje Funny wat een ongelooflijk weekend heb jij gehad.. Wat zullen jullie geschrokken zijn! Eng hoor, brand zo dichtbij. :(

En van dat kindje, dat soort dingen vind ik ook altijd confronterend en eng. Ik vind die 20-wk echo prettig omdat er toch een aantal dingen uitgesloten worden, maar je weet het nooit. Die arme ouders..

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Heee wat een goed nieuws! :) :)
    Wat heerlijk dat ze allebei thuis zijn! Gaan jullie ook nog een verlaat kraamfeest of verlate kraamtijd houden? Dit moet wel gevierd worden natuurlijk! Geniet er van en sterkte met de drukte en het zorgen!

13. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Kar, wat een schrik zeg! Fijn dat het uiteindelijk niks ernstigs blijkt te zijn. Lex en Midas waren trouwens ook altijd zo druk bij een CTG. Was het bij jou ook moeilijk om de kindjes onder de microfoon te vangen? Onze mannen vonden het zo vervelend dat ze er constant tegenaan schopten met als gevolg dat ik drie keer per dag een uur aan dat ding moest liggen. Erg leuk.

FunnyMe, gefeliciteerd!! Wat geweldig dat je spontaan zwanger bent geraakt! Super hoor, een broertje of zusje voor Anna en Sophie. Ik weet niet of jij het vroeg, maar volgens mij kun je op de Urban Jungle Duo een beugel kopen waar je een wiegje op kunt monteren, terwijl je de wandelwagenzitjes voor de tweeling er gewoon in hebt.

Nieuwe mama's to be, van harte welkom!
    Leuk dat jullie mee komen schrijven.

Ik vergeet vast nog een heleboel mensen, volgende keer lees ik wat beter bij.
    Hier gaat alles oké. Midas en Lex zijn al weer 6 maanden! Gaat snel.
    Vorige week naar het CB geweest. Midas is nu 64 cm en 6080 gram, Lex 67 cm en 7800 gram! Qua lengte scheelt het niet zo veel. Qua gewicht des te meer.
    Ze ontwikkelen zich prima. Midas ligt op schema en Lex ligt iets voor, zoals de vorige keer eigenlijk ook zo was.
    We hebben gisteren twee kinderstoelen gekocht. Mijn man is zo'n enorme knieperd. Hij wilde wel twee knalroze kinderstoelen kopen voor onze jongens omdat ze goedkoper waren dan een andere kleur.
    Uiteindelijk toch geen roze stoelen gekocht, misschien niet zo modern van me, maar een roze kinderstoel vind ik echt niet leuk voor een jongen.
    Het eten voor de jongens is een drama. Stukjes vinden ze echt helemaal niks. Het groentepotje met aardappels, spinazie, doppers en kip eindigde in een hysterische huilpartij.
    Fruit met liga ging vanmorgen al niet veel beter. Ben heel benieuwd wat de broccoli vanavond gaat doen.

Groetjes en tot een volgende keer.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ff tussendoor: Ik was even aan 't lezen bij de bevallingslijstgroepen en kwam daar bij de augustusmama's dit tegen!

30 mei - Simon & Lucas - zoons van Sweepy - 31 wkn? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte?

Even verder gezocht en op pagina 1116 daar staat een bericht van Sweepy over haar twee zoontjes. Hopelijk gaat nog steeds alles goed met ze!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Helena, wat goed dat je mannetjes het zo goed doen! En blijven aanbieden dat eten.. het schijnt dat baby's wel 18 keer (!) iets moeten proeven voor ze gewend zijn aan de smaak.. Sverre vond gepureerde doperwtjes wel lekker, en worteltjes. Spinazie ging en gaat hier ook door de kamer hoor. ;)

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @Funny: wat een verhaal joh! Lijkt me doodeng!
    Wat ik uit je andere verhaal lees.. ben je kraamhulp of verloskundige ofzo? :) Maar erg he voor die ouders? Dat soort verhalen moet ik nu niet teveel lezen want dan wordt ik best bezorgd :)

@Kar: fijn dat je weer thuis bent! Gelukkig heb je snel een afspraak bij je eigen gyn. Ga je nu morgen wel vragen of ze even naar je cervix kijken? Lijkt me een geruststellende gedachte als je weet dat die nog lekker dicht zit :)
    En ja, we moeten wel allemaal netjes onze beurt afwachten he ;)

Dus Sweepy is bevallen... Ik ben zo benieuwd hoe het gaat! Straks maar eens snuffelen door de berichtjes

@Helena: wat vliegt de tijd he! alweer 6 maand oud..poh...Maar roze stoelen voor de boys....?? nee dat kan niet, dat is toch niet stoer! 8)

Hier net terug van een heel druk weekend. M'n pa werd 60, en dat moest natuurlijk gevierd worden. Toch een hele tour, want zij wonen in het oosten, en vanuit Maastricht is dat toch een heel eind rijden.
    Was dan ook doodmoe :)
    Iedereen natuurlijk super geintresseerd, en mensen gaan je dan succes wensen. Ineens bedenk je dan dat je toch al bijna aan het eind zit! WAAHH...ff stress moment ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb ook even zitten snuffelen ivm Sweepy ;), kom vanavond verder bijlezen.

9 juni 2009, 21.57 door Daan78

Hier is ***Buddynieuws Sweepy*** :

Hoi Daan,

Het is even geleden dat je iets van me hebt gehoord, maar er is ook veel gebeurd de laatste tijd.
    Heel erg bedankt voor je lieve kaartje. Ik wilde er nog op reageren, maar is er niet meer van gekomen.

Ik ben namelijk bevallen !!
    Op 30 mei zijn onze 2 zonen geboren. Ik zal je de details besparen maar het is natuurlijk begonnen en geeindigd in een spoedkeizersnede met rugggeprik
    en later toch onder volledige narcose. Ik vind het dus heel erg jammer dat ik de geboorte niet bewust heb meegemaakt.
    Maar dat was nodig om de mannen gezond ter wereld te brengen. Simon is als eerste geboren (het kleintje) met 605 gram en Lucas met 1320 gram.
    Een groot verschil dus. Simon had het erg zwaar toen hij geboren was, en net toen ze besloten om hem te gaan beademen besloot hij het toch zelf te doen.
    Ze liggen uiteraard allebei in de couveuse en liggen aan adem ondersteuning, ze ademen dus allebei zelfstandig.

Lucas is ondertussen ook van de infusen af en doen het goed op de borstvoeding. Simon heeft nog wel ondersteuning dmv infuus maar doet het ook goed op de bortsvoeding, de hoeveelheid wordt langzaam aan opgevoerd.

We mogen ook iedere dag met ze buidelen, dat houd in dat de kindjes uit de couveuse op je blote borst worden gelegd om contact te maken met lichaamswarmte, geur, ze horen je hartslag enzo en daar worden ze heel rustig en relaxed van. Dat is echt een heel bijzonder gevoel, nu voel je ook alle bewegingen, maar nu niet meer in mijn buik maar op mijn buik.
    Verder zijn ze erg pittig zoals ze dat noemen, ze laten nogal van zich horen als ze het er niet mee eens zijn. Maar het gaat dus naar omstandigheden goed met ze.

Ik ben nog herstellende van de keizersnede, wat me toch best zwaar valt, maar ik heb natuurlijk ook 4 weken plat gelegen daarvoor en dat helpt niet mee.
    We zitten nu in het Ronald mcdonald huis en dat staat naast het ziekenhuis, echt een geweldige oplossing maar je moet nu steeds op en neer naar de NICU (waar de mannen liggen) en dat zou je niet hoeven als je na een keizersnede naar huis gaat, dan kun je veel rustiger opbouwen. Maar ik kan al steeds een beetje verder lopen, de rest doen we met de rolstoel.

Ik kom binnenkort weer op het forum kijken, maar ben momenteel nog erg druk met alles.
    Kolven kost ook veel tijd.... Maar het gaat goed en het is voor een heel goed doel. Het valt me eigenlijk wel erg mee.

18. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Oh, wat fijn dat alles naar omstandigheden goed is gegaan met Sweepy. Wel twee hele kleine mannetjes zeg!

Iemand ook de laatste tijd nog iets gehoord van Adi?

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    FunnyMe: och wat een weekend heb je achter de rug... heftig hoor! Hoe is het nu met jullie?? En met de ouders van het kindje?

Kar: fijn dat je weer thuis bent en dat het verder allemaal goed in orde is. Bij mij waren ze ook altijd zo enorm beweeglijk tijdens de ctg's, trapten echt die doppen eraf, zelfs op het laatst nog!!

Karel: van harte gefeliciteerd met de 60ste verjaardag van je vader!!

Helena: je jongens doen het echt super, goed hoor!!

Margit: wat fijn dat de meiden thuis zijn!! Super hoor! Maar idd aanpoten..

Goh jee idd wat een ukkepukkies de kids van Sweepy!! Ben wel erg benieuwd hoe het verder allemaal is gegaan!! Lijkt me een heftige periode, pffff.
    En ben idd ook wel erg benieuwd hoe het met Adi is.
    Schreef zij ook nog op een ander topic mee??

Hier het weekend gewerkt, dus ben moe, niet zozeer van de drukte, want het was rustig, maar wel van het belachelijk vroege opstaan ;)

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat ik gister m'n slijmprop verloren ben :S Het was een lange, stevige, witgele snottebel zegmaar :)
    Wat denken jullie? Verder had ik wat krampjes, maar die zijn vandaag helemaal verdwenen sinds dagen! :S

Wat een naar verhaal FunnyMe!

Kar, gelukkig dat het weer goed gaat!

Deel Deze Pagina