Krista: ik had dat vandaag ook. Ik dacht eerst dat ik gewoon (erg veel) afscheiding verloor... maar aangezien ik zaterdag dat ook in iets mindere mate had, met een streepie bloed erdoor heen...?? En inderdaad weer menstruatieachtige krampen.. bah... Maar het verliezen van je slijmprop hoeft nog niets te zeggen over de bevalling toch? Anders moet je toch nog opschieten hoor Krista!
Slijmprop was bij mij echt een 'prop'. Bloederig en gróót. En bij mij begonnen een paar uur later de weeën. Dus het is wel degelijk een begin van de bevalling... Oeh Krista, wat spannend! Maar je bent ook al 35 weken..! Ben heel benieuwd hoe lang je nog moet. Karel, moet jij niet even contact opnemen met je gyn als je bloed -hoe weinig ook- verloren bent? Ook al is het bloederig slijm?? Nog even ophouden hoor, die meiden!
@Kar Fijn dat je weer thuis bent, nu goed naar je lichaam luisteren he..en gewoon alles aankaarten..en bij twijfel altijd bellen!!! @Karel en Krista SPANNEND Ik heb deze verloren nadat mn vliezen waren gebroken..echt een grote klodder..manlief was er getuige van en die wist niet wat hem overkwam hahah Hier gaat alles redelijk ok. We hebben zeer weinig nachtrust..3 uur achter elkaar slapen is luxe. Dit komt mede doordat Steijn zo onrustig is. Nu hebben we hem sinds afgelopen nacht voor het eerst ingebakerd met een hydrofieldoek en zodra hij hierin ligt is hij meteen apenrelaxt...je ziet hem bijna genieten..Dus vannacht hebben we hem alleen gehoord met de voeding om half 4 en om 5uur toen wou hij zijn speen.. Denk dus echt dat dit DE oplossing is..want eerder als je hem in bed legde was het meteen krijsen..nu niet meer. VErder gaat alles goed hoor. Ze doen het redelijk goed op de kunstvoeding op wat krampjes na..maar de druppeltjes helpen..nadeel vind ik wel dat die poepluiers echt TE erg zijn..qua hoeveelheid en stank hahaa Britt hangt nog steeds het tevreden poppetje uit. GEwichten zijn nu Britt 3430gr ( groeit als kool! ) en Steijn 2890gr..bijna 3kilo!!! Als hij 3kilo is mag hij ook naar 100cc volgens de verpakking..maar de laatste paar dagen heeft hij weer moeite om te drinken en red hij amper de 65cc...dus dat is nog even afwachten.
Nog even een vraagje: misschien een rare vraag maar als je zo thuis zit, begin je over de meest rare dingen na te denken Wij krijgen een eeneiige tweeling, dus het kan zo zijn dat ze als 2 druppels water op elkaar lijken. Denk je dan dat je als ouders je kinderen uit elkaar houd? Mijn moeder vroeg hoe we dat gingen aanpakken, armbandjes ofzo, maar ik dacht dat moedernatuur er wel voor zou zorgen dat je als ouders je eigen kinderen wel herkent Of niet... Hoe ervaren jullie dat?
Anna en Sophie zijn ook 1eiig. In het begin konden we ze goed uit elkaar houden omdat Sophie bijna 3 ons zwaarder was (en dus lekkere bolle wangetjes) Ik was er ook bang voor dat ik ze niet uit elkaar kon houden. Had pakjes zelfde pakjes andere kleur. Nu lijken ze eigenlijk veel meer op elkaar als in het begin. Anna heeft nu eigenlijk altijd het pakje in het rose aan en sophie in een andere kleur. Maar dat is meer voor de buiten wereld. Ik moet eerlijk zeggen nu nog wel eens moeite te hebben met uit elkaar houden (en schaam me om te zeggen dat dat niet altijd lukt). O ja wij hadden armbandjes met de naam gekregen, dus dat kun je ook altijd nog doen.
@ FunnyMe: jee wat een weekend heb jij gehad zeg! @ Kar: Fijn dat je toch al weer naar huis mocht en dat het mee bleek te vallen. Wel raar dat ze zo makkelijk over buikpijn doen en dat ze geen echo hebben gemaakt. Vandaag afspraak met je eigen Gyn toch? Ben benieuwd. @ Karel en Krista: Ik ben mijn slijmprop op maandag verloren en de dinsdag een week later bevallen, het hoeft dus niet gelijk te gaan beginnen zoals bij Kar, maar in geval van Karel zou ik zeker even contact opnemen met de gyn, met de rest van je klachten.....31 weken vind ik nog wel erg vroeg.... Krista, spannend hoor, zal vast niet lang meer duren nu. @ Ylaisa: dat zou fijn zijn, als inbakeren DE oplossing is. Hopelijk kun je nu zelf ook een beetje tot rust komen....Hoe is het nu met de spruw? @ Karel: Wij zaten er al aan te denken om een watervaste merkstift mee te nemen naar het ziekenhuis meteen als kindje 1 eruit is z'n naam op zijn voetzool schrijven @ Margit: Jouw meiden gelukkig weer helemaal beter en nu weer echt thuis! Fijn hoor. Hoe gaat het met jezelf?
Tja menstruatieachtige krampen kunnen ook weeen zijn. Ze zullen je straks wel aan het CTG leggen. Kom je melden wanneer je meer weet? Of beter nog heb je een buddy?
Ik heb ook vandaag naar het ziekenhuis gebeld en zij vonden dat ik even langs moest komen. Ze maakten meteen een CTG en een echo en alles was goed. Baby B is WEER gedraaid naar hoofdligging, die aap, hij speelt echt een spelletje Die CTG was minder erg dan ik me voorgesteld had eigenlijk, maar het is wel best onhandig; die babies trekken zich er niks van aan, ze gaan lekker ergens anders liggen. Het op je rug liggen is wel vervelend, dus ik vroeg of ik mocht bewegen, en dat mocht maar toen waren de hartjes kwijt Ben nu iig wel geruster op de bevalling, de verpleging was zo aardig, we kregen zelfs lunch! Het bed lag lekker en dus die ctg die helemaal niet zo erg was Ze zeiden ook dat het rommelen waarschijnlijk wel een teken is dat het gaat beginnen. Vandaag heb ik wel weer krampjes, dus we gaan het zien! Eigenlijk kan ik niet wachten
@ karel en Krista, jullie maken het spannend! Meiden, hoelang hebben jullie door kunnen werken? Ik werk in de zorg (verstandelijk gehandicapten) en vind het af en toe al behoorlijk pittig omdat het onregelmatig is en 8 uur lang rennen, bijna geen tijd om even te zitten. Ik heb dit ook aangegeven bij mijn leidinggevende maar ze doet er helemaal niks mee. Nu kwam ze laatst met de vraag of ik 4, 5 of 6 weken van te voren met verlof wilde en liet mij totaal geen ruimte om te zeggen dat ik de kans om tot week 34 te werken op 0 inschat. Erg vervelend want het rooster tot 1 oktober is al gemaakt (ik ben dan 32 weken) en dat zijn dus diensten waar mijn collega's dadelijk waarschijnlijk voor op gaan draaien. Hoe is dit bij jullie verlopen?
Ik werk in de kraamzorg. Dus onregelmatig, en ik kreeg allemaal gezinnen waarvan de kraamvrouw op zolder lag. Heel veel traplopen dus. Ik ben al vrij snel minder gaan werken. Met 20 weken ben ik helemaal gestopt met werken. Het ging gewoon niet meer. Ik had ontzettend last van mn bekken.
Hier even de man van Karel1978: Mijn vrouw heeft me gevraagd even een berichtje te posten dat ze vandaag is opgenomen in het AZM en ze krijgt daar weeenremmers en spuiten om de longtjes van de kindjes te laten rijpen. Deze zouden over 48 uur actief moeten zijn. Hopelijk blijven ze na 4 dagen bedrust nog 7 weken zitten; anders proberen ze iig te zorgen dat de longetjes werken. grtnx
Man van Karel, lief dat je even een berichtje komt plaatsen! Ik kan me voorstellen dat je er toch niet helemaal bij bent met je hoofd. Dus toch weeën.... Heel veel sterkte! Hou je ons op de hoogte? Wens haar ook maar heel veel sterkte van mij!!!
Man van Karel: allereerst sterkte met de schrik, zal toch wel even behoorlijk schrikken zijn denk ik. Verder: ontzettend bedankt voor het op de hoogte stellen! Laten we hopen dat de weeenremmers goed werken en dat de kleintjes voorlopig nog even binnen blijven!! Wens haar sterkte en succes toe en we denken aan jullie!!
Krista; jij maakt het ook spannend! Fijn dat ze in het zkh zo aardig en behulpzaam waren, zo hoort het! Ben benieuwd! Jeetje: bij tweelingzwangerschappen gaat de gyn er eigenlijk een beetje vanuit dat je met 28 weken zo'n beetje met verlof gaat. Je bevallingsverlof gaat sowieso met 34 weken in, alles wat je daarvoor niet meer kunt werken wordt ziektewet. Too bad voor je baas dus. Denk heel goed aan jezelf! Jij en je kindjes zijn het allerbelangrijkste. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer punt uit. Ik werk zelf als seniorverpleegkundige en heb gewerkt tot 30 1/2 week. Maar door mijn functie stond ik sowieso al minder aan het bed en de laatste weken helemaal niet meer, behalve bijv weleens IV-medicatie bereiden en aanhangen of superviseren over een acuut geval. Goed op jezelf passen hoor, beter te vroeg stoppen dan te laat!!
Karel en man: Wat spannend! Ik hoop dat de bedrust en remmers hun werk doen en jullie meiden nog lekker even blijven zitten! Krista: bij jullie dus ook superspannend.. Ik vond dat op m'n rug liggen ook erg onprettig, en idd die babies schuiven er lekker op los. Ik vond de laatste van 3 ctg's echt onaangenaam, werd er heel onrustig van - ws door het op mijn rug liggen. Maar het bed is okee inderdaad. Komt helemaal goed met jouw bevalling! Jeetje: ik ben dus tot vrijdag doorgegaan met werken. En had 't nog wel langer gedaan als ik niet gedwongen was te stoppen. Niet omdat 't nou zo lekker ging maar omdat het gewoon niet 'af' is. Maar, ik heb dan ook een zittend beroep, vooral geestelijke arbeid. Ik zou in jouw geval gewoon op een gegeven moment de ziektewet in gaan. Jammer dan, als ze geen rekening met jou houden moet jij het maar zelf doen! Overal lees ik dat tweeling-zwangeren met 20 wk moeten gaan minderen met werken, en minstens 1.5 uur per dag moeten rusten... Hier: vanmiddag groeiecho gehad. En alles helemaal goed en mooi op schema. Ze kon helaas niet controleren of 't nog steeds ( ) een meid en een jongen zijn, maar ze groeien goed. Het jochie is nu 1400 gram, en 't meisje 1573. Meisje loopt iets voor op de groei en 't jochie is mooi gemiddeld. Raar vond ik wel dat mijn eigen gyn niet wist dat ik opgenomen was geweest (dossier niet gelezen?), mijn buikpijn wéér negeerde, er wéér geen cervixmeting is geweest.. Volgens hem dragen veel vrouwen ook gewoon tot 40 weken een tweeling overigens, er was zelfs op 't moment van mijn controle een bevalling bezig! Vrouw was 39+5. Toen zonk de moed me wel even in de schoenen.. Hij zei ook dat de baby's vanaf nu elke week elk 2 ons aankomen. Verder heb ik staalpillen gekregen omdat mijn HB 6.5 was, op 't randje. En ik ben al zo verstopt..
Kar: wat vervelend dat je Gyn eig niet echt naar je luistert dus.... maar alles weer goed dus, dat is fijn om te horen!! Heb je al eens floradix geprobeerd? Dit hielp bij mij enorm goed om mijn Hb op te krikken en heeft niet de obstiperende bijwerking die Ferrofumeraat wel heeft.... En slik je ook nog foliumzuur? Dat helpt ook de ijzeropname te verhogen!
Ja krijg ook foliumzuur; ik zal die staalpillen eens even proberen en als ze niet bevallen koop ik meteen die floradix! Ik heb ook niet het idee dat ik last heb van bloedarmoede ofzo. Dus 't zal wel meevallen. Samen met die losec/omeprazol en de 'gewone' zw.vitaminen is het ondertussen een hele handvol pillen die ik moet slikken.