Gisteren bijlezen was er niet meer van gekomen dus vandaag maar nieuwe poging! Allereerst voor ik het vergeet, jullie krijgen de groetjes van Daisy (en Fenne en Linne ) Karel en man, Heel veel sterkte en succes! Hoop dat de kindjes nog even bij mama binnen mogen blijven! FunnyMe, Tjonge! Hoe is het nu verder afgelopen? Heftig nachtje zo zeg! En dan ook nog dat babytje waar alles niet helemaal goed was, lijkt me idd wel echt schrikken voor de ouders. Ben je inmiddels wel weer wat bij gekomen van het buren-brand-avontuur? En tja daar sta je dan met 2 kleintjes buiten op de stoep! Kar, Gelukkig dat je weer lekker naar huis mocht! Zeker geschrokken lijkt me! Maar nu dus maar rustig aan! Hoe gaat het zo zonder Sverre thuis? Wel erg wennen zeker? Morgen maar lekker weer genieten als ie er weer is! (geloof dat dat bericht wat ik gevonden heb ook is wat jij gevonden had over sweepy of niet? Sorry dus, maar bij mij zijn de pagina nummers anders . Bij mij zit dit topic nu ook pas op pagina 275 !) Wat vervelend die gyn zeg! Zou echt eens gaan kijken of je niet op controle mag/kan bij een andere. Ik kan me namelijk voor stellen dat je de laatste weken een normale gyn wil en heel erg hoopt dat hij met de bevalling toevallig lekker geen dienst heeft! Ellen, Tonge 6 maanden ook weer! Gaat super snel! Whaha die roze kinderstoelen, nee dat zou ik ook niet gedaan hebben! Of je moet er een hoes bij kunnen kopen ofzo haha! En die groenten enzo, ach gewoon rustig aan hoor, komt echt vanzelf! Noor, Weet niet of ik toen nog gereageerd had op je stukje! Maar fijn dat het met de boys goed gaat! En de grote meid die heeft idd vakantie, dom van mij! Komt denk ik omdat de scholen hier nog geen vakantie hebben dat ik daar niet aan gedacht had! Maar ze heeft nu dus al wel genoeg van die rare vakantie! Voor jullie wel lekker lijkt me idd geen gehaast smorgens om op tijd op school te verschijnen! Ylaisa, Fijn dat alles eigenlijk goed gaat! En die nachten, tja das minder meid! Maarja niks aan te doen eigenlijk. En als je ze lekker bij jullie in bed neemt? Slapen ze dan niet rustiger? Misschien dat een idee? Inbakeren is misschien ook een idee idd! Gewoon maar een beetje uitproberen denk ik, cb misschien nog ideeen? Krista, Hmmm spannend ! Gelukkig is het ziekenhuis goed bevallen voor nu! Hoop dat dat met de bevalling ook zal zijn! Jeetje, Ik ben (tja eigenlijk was ofzo gezien ik al ruim een jaar niet werk) tandartsassistente en heb gewerkt tot aan de bevalling eigenlijk. Wel met 32 weken nog bijna 2 weken vrij gehad omdat we op vakantie gingen, maar daarna toch weer gaan werken, wel halve dagen, en uren voordat ik eindelijk de trap op en neer was. Ik wilde eigenlijk met 36 weken echt stoppen, maar dat heb ik niet gehaald omdat ik bevallen ben. Zo dat was het wel geloof ik! Ga in ieder geval weer stoppen! Moet iemand laten lurken! Haha! Ben al 10 minuten te laat zie ik voeden tegenwoordig weer op tijd omdat het voor Benthe fijner is gewoon elke 3 uur aangeboden te krijgen dan zelf erom te moeten vragen. Sinds we op haar verzoek voeden was ze namelijk heel erg prikkelbaar, huilerig, snel overstuur. Nu sinds een week of 2 weer op tijd en weer een heerlijk tevreden rustig kindje terug! Liefs, Hanneke
Hanneke, wat fijn dat Benthe het weer zo goed doet nu. Kan goed zijn dat ze gewoon niet 'snapte' hoe dat werkte, op verzoek eten. Ze heeft natuurlijk vrij lang op een strak regime gezeten in het ziekenhuis. Dat bericht was idd waar ik op doelde . Ik hoop dat ze snel, waar dan ook, weer iets laat horen.
Hanneke, ik vroeg me gisteren net af hoe het met Daisy zou gaan. Ik neem aan goed? Karlijn, wat vervelend van je gyn. Kun je het niet bij haar aangeven dat je je niet serieus genomen voelt? Lijkt me erg vervelend. Wat moet je trouwens een handvol pillen wegwerken zeg! Omeprazol ook ivm de zwangerschap? In mijn werk wordt het gebruikt bij reflux (zeg ik dat goed, Noor?) en bij jou tegen maagzuur? Karel en man, Heel veel sterkte. Ik hoop van ganser harte dat die weeënremmers aanslaan, maar heb er helemaal vertrouwen in dat het anders ook wel goed komt. Hanneke, fijn dat Benthe het zo goed doet bij het op schema voeden. Hoe gaat het met Malou en Ruben? Lekker door de kamer aan het banjeren? Krista, Spannend allemaal zeg. Ik ben zo benieuwd wanneer je kleintjes zich gaan aanmelden!! Noor, Grappig dat Isa het blijkbaar zo leuk vindt op school dat ze het echt mist. Ik kan me dat ook wel van mezelf herinneren van vroeger. Al die kinderen waar je op school mee kunt spelen en het constante vermaakt worden spraken mij ook erg aan als kind. Ylaisa, Tja, om de drie uur voeden 's nachts is behoorlijk standaard in het begin. Voed je ze op schema of komen ze om de drie uur? Wij lieten ze 's nachts gewoon komen en voedden ze overdag om de drie uur. Het is inderdaad vermoeiend. Wij verdeelden de voedingen. Laatste voeding deden we samen, de voeding daarna was van mij en die daarna voor mijn man (ongeveer 23.00 uur, 03.00 uur en 06.15 uur) Konden we allebei zo'n 6 uur slaap aaneengesloten pakken. Jeetje, Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en heb tot 25 weken slaapdiensten gedraaid. Wel ben ik met 20 weken teruggegaan van 80% naar 50%. Met 25 weken draaaide ik dus alleen nog avonden en met 28,5 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis waar ik heb gelegen tot de bevalling met 33 weken en 3 dagen. Ik had gelukkig een heel meedenkende manager, maar je moet wel op je strepen gaan staan, wat Noor ook al zei. Mijn gyn zei dat 26-28 weken een mooie tijd is om te stoppen met werken bij een tweelingzwangerschap. Denk goed aaan je kindjes en jezelf hoor! Anders ga je lekker de ziektewet in, toch? Zo, ik ga mijn jongen maar eens aankleden. Liggen lekker te spelen in de box. Ik ga vandaag met mijn vriendin mee. Ze heeft een gesprek over sterilisatie. 4 kinderen vindt ze toch echt genoeg. Ze hefet het gesprek metg een gyn uit het ziekenhuis waar ik heb gelegen. Ben benieuwd of hij me nog herkent. Groetjes!
haha, sorry voor alle snelle typ-fouten. Margit, hoe gaat het ondertussen met je meiden en met jullie?
Net bij het CB geweest. Meiden zijn allebei ongeveer 150 gram afgevallen. Anna weegt nu 7555 en Sophie 7430 gram. De mevr van mvm komt zo. Heb gebeld of ze iets eerder kon komen.
Even een update: Weeënremmers lijken voorlopig aan te slaan zodat de 48 uur die de longrijpers nodig hebben geen probleem lijken te zijn. Wat we daarna zullen doen moeten we ff bekijken. Mocht dan alles rustig blijven dan zou mijn vrouw op zaterdag naar huis kunnen
Karel en man, heel veel sterkte. Gelukkig dat de weeenremmers lijken aan te slaan. Ben heel hard voor jullie aan het duimen dat jullie meiden nog even blijven zitten! Helena, leuke foto zeg! Als ik het zo een beetje lees loopt het erg uiteen tot hoelang jullie zijn blijven werken. Ik had het ook al eens aan de gyn gevraagd voordat het rooster gemaakt werd zodat ze er op mijn werk een beetje rekening mee konden houden. Helaas laat mijn gyn zich niet zo uit daarover en begon een wazig babbeltje nergens over (zoals gewoonlijk eigenlijk, echt een onduidelijke man). Heb morgen weer een afspraak en zal het nog eens navragen. Ik ben zowiezo wel van plan om lekker op tijd op mijn strepen te gaan staan hoor, dat was ik al van plan voordat ik wist dat we een tweeling kregen. Vorige ZS was erg zwaar en ben toen met 26 weken al thuis gebleven, maar reden te meer dat ik het zo raar vind dat mijn leidinggevende nu we een tweeling krijgen zo laks is. Bas is sinds gisterenavond ziek, vind ik altijd zo sneu zo'n klein mannetje met flinke koorts en snot dat overal vandaan komt. Hij is de hele nacht aan het spoken geweest dus ik had het vanmorgen ook wel even zwaar, gelukkig heeft hij net 2 uur achter elkaar geslapen en kon ik ook mijn ogen nog even dicht doen. Ik heb ook staalpillen maar ik wist niet dat je daar ook foliumzuur bij moet slikken? Is het genoeg om gewone zwangerschapsvitamine erbij te slikken? Hier gelukkig geen opstoppingen.
Karel's man: goed nieuws tot nu toe dus! Doe je haar de hartelijke groeten van ons (mij)?? En nogmaals heel veel sterkte! Komt vast allemaal goed. Ellen: aaahhh wat een vrolijkerds, jouw mannetjes! Echt een leuke foto! En wat zijn ze anders! Zijn ze trouwens twee-eiig? Of weten jullie dat niet? Je ziet eigenlijk niet zo heel goed dat Lex zoveel zwaarder is dan Midas hoor. Ze zien er allebei heerlijk knuffelbaar uit! Die omeprazol is idd tegen maagzuur, en vooral omdat het vermoeden bestond dat ik daar zo ontzettend misselijk van was de hele tijd. Ik neem 't sinds een paar dagen weer omdat ik weer misselijker werd. Helaas heb ik nu toch 's nachts nog last van maagzuur. Ach, nog maar 2 maanden...
Ik kreeg dus eerst die foliumzuur (5 mg, dus medicinale dosis) om bloedarmoede te voorkomen; blijkbaar is dat toch niet voldoende dus nu krijg ik er staalpillen bij. Mijn gyn kwam ook pas met die foliumzuur toen ik al 24 wk zwanger was hoor. 'Oh dat had ik eerder moeten zeggen...' . :x Toen dacht ik wel 'Wat ben je nog meer vergeten te zeggen dan?!' Maar 't valt tot nu toe mee geloof ik.
@Hanneke Steijn is nu 2 dagen ingebakerd met een hydrofieldoek..het lijkt te helpen hij wordt er zichtbaar rustiger van. Britt is nu alleen weer wat onrustiger...haha @Helena We voeden ze op schema elke 3 uur..en 's nachts laten we ze komen Afgelopen nacht is het rustig geweest. We hebben alle voedingen van het weekend namelijk 1uur opgeschoven waardoor de laatste nu om half 1. Gister hebben we deze voeding iets opgehoogd in de hoop op een rustige nacht..en ze kwamen pas tegen 6 uur..dus bijna met de voeding van half 7. Dus ik kon 4 uurtjes achter elkaar slapen. Ik doe samen met mn man de laatste voeding om half 1..alhoewel het soms wijzer is als ik die alleen doe want hij valt bijna in slaap. 's nachts doen we de voeding ook samen...maarvooralsnog wijzer als ik die alleen doe...want dan ligt mn man echt nog in knorrenland en de eerste voeding in de ochtend doe ik alleen omdat mn man dan naar zn werk moet. Deze wijze is voor ons het handigst...en het is niet anders...je raakt ook wel gewend aan die korte uurtjes slapen. @Karel Ik hoop dat je zaterdag naar huis toe kunt!!
Ylaisa, misschien Britt ook maar eens inbakeren dan? Ik vind het echt knap hoor, hoe je (jullie) het doen. En echt, die nachten wennen, zoals je zelf ook al zegt. Leuk is het niet, mij brak het na ong. 6 weken opeens op. En hier ook zo'n vent die gewoon niet eens wakker werd van gehuil! Maar nu is het juist andersom. Dus ze leren wel bij. Het lijkt mij trouwens wel een enorme toer om alleen te voeden.. Tenzij ze natuurlijk om en om komen. Ben trouwens heel benieuwd naar je koningskoppel, dus als je ooit weer eens een foto hebt...
Helena, wat een leuke foto van je mannetjes!! Zo ondeugend en vrolijk Karel!! Zit ik Kar te waarschuwen dat ze moet wachten, ging jij bijna stiekem! Ik schrok er wel van hoor! Kippenvel gewoon. Ik hoop dat het inderdaad aanslaat en je lekker van het weekend weer naar huis mag. 30 weken is nog wel iets te klein! Jeetje, mijn gynaecoloog zei mij bij 26 weken dat ze me aanraadde met werken te stoppen bij 28 weken. Dat was dus lekker om mijn manager daarvan op de hoogte te stellen. Allereerst had ik nog plannen gemaakt om vanaf dan halve dagen te werken, maar echt precies vanaf 28 weken werd het zo zwaar, het lopen en staan ging echt niet meer makkelijk. Ik ben toen dus ook de ziektewet ingegaan. Ik werk bij Nespresso als verkoper, dus de hele dag staan en soms niet eens tijd voor pauze! Als ik zittend werk had gedaan was ik wel wat langer doorgegaan want ik mis werken wel een beetje Kar, ik kreeg ook staalpillen maar wat een drama qua verstopping is dat. Soms 4 dagen niks en een buikpijn en misselijkheid dat je dan hebt! Ik doe het niet meer, ik neem nu iedere dag floradix en probeer wat meer vlees te eten, want de gyn zei dat het wel heel belangrijk was, ook omdat je bij de bevalling veel bloed verliest. Iedereen, thanks voor de steun De babies zijn nog steeds superrustig, m'n moeder zegt dat dat vlak voor de bevalling altijd is, afwachten dus maar. De krampjes zijn nog steeds verdwenen, hoewel ik gister steken zoo laag in m'n vagina had. Spannend!
Krista, ik vind het zo spannend voor jou! Ik kan me idd herinneren dat ik Sverre ook weinig gevoeld heb de dagen voor de bevalling, en ook op de dag zelf. Dus wie weet... Hou ons op de hoogte! Hier heb ik vanmiddag even babyspulletjes gekocht - van die dingen die te aftands waren en echt vervangen moesten worden(hydrofielluiers, hoeslakens, etc.). Pfff een klein stukje lopen gaat al niet meer. Stekende pijn onderin mijn buik, keiharde buiken. En nu sinds dat moment dus bij elke beweging die ik maak een keiharde buik. Grrr ik baal dan ZO van mijn lijf!
Babies hebben hier trouwens steeds vaker en herkenbaarder de hik. Nu nog schattig, over een paar weken niet meer weet ik uit ervaring. Sverre leek op het laatst de hele dag door te hikken, wat heb ik me daaraan geergerd zeg...
Hoi meiden, Ik ben hier nu al en tijdje aan het meelezen met jullie verhalen. Een soort voorbereiding @de meiden die richting hun bevalling gaan en al dan niet nu bedrust moeten houden (bijv. Karel) veel sterkte en succes! Ik heb een vraagje: ik ben enorm geveld door de misselijkheid. Het is niet zozeer het overgeven (doe ik wel, maar ik ben niet uitgedroogd of zo) maar de misselijkheid de gehele dag. Ieder moment dat ik niet slaap ervaar ik nu eerlijk gezegd als een kwelling. Ik voel me er bijna schuldig om, dat ik dit zo schrijf, maar ik heb het de laatste weken echt heel erg moeilijk. Ik heb al Emesafene, dit helpt echter maar matig. Daarnaast wil ik het niet teveel gebruiken. Mijn vraag aan jullie is of sommigen van jullie dit herkennen, en zo ja, wanneer ging je je beter voelen. Ik stel de vraag hier omdat ook jullie te maken hebben of hebben gehad met dubbele hormonen. Alvast bedankt voor antwoorden! Gr. Luca
Hoi Luca, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel heel vervelend dat je je zo beroerd voelt. Kan zijn door de extra hormonen, maar kan ook zijn doordat je er zelf gevoelig voor bent. Ik heb er weinig last van gehad. In totaal een keer of 10 overgegeven waarvan 3 keer weer aan het einde van de zwangerschap doordat de kindjes alles omhoog duwden. Toen werd ik namelijk pas echt beroerd. Heb je je medicatie van je huisarts gekregen? Misschien kujn je gewoon aangeven dat het niet werkt om te kijken of je op andere medicatie beter reageert. Ben je trouwens zwanger van een eeneiige of tweeeige tweeling? Groet, Ellen
Hoi Luca, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken je verhaal - ik was bij mijn eerste zwangerschap nauwelijks misselijk, beetje zeeziek zeg maar. Maar bij deze zwangerschap al vanaf week 6. En ook brandend maagzuur erbij. Ik denk dat het dus bij mij wel een kwestie van veel hcg was. Bij mij is het -helaas!- pas overgegaan toen ik tegen de 21 wk zwanger was. En toen voornamelijk omdat ik medicijnen tegen maagzuur kreeg. Want ook daar kun je misselijk van worden, zelfs zonder dat je het maagzuur als zodanig ervaart. Dus je zou nog eens kunnen overleggen met je gyn of dat 't misschien is. En tips.. bij mij hielp/helpt kauwgom kauwen of pepermunt eten een beetje. En zo rustig mogelijk doen. Niet te grote maaltijden - ik was vooral 's avonds zo misselijk, heb wekenlang bijna geen avondmaaltijd binnen gehouden. In ieder geval héél veel sterkte, ik weet hoe ellendig het is. En blijf je gezellig hier praten?!
Hoi! @Helena (Ellen) en Kar: dank! Het is (naar alle waarschijnlijkheid) een tweeeige tweeling. Beide kindjes hebben een eigen placenta en vruchtzakjes. Daarnaast heb ik mijn eisprong links en rechts gevoeld. @Kar: wat je van jouw misselijkheid vertelt, klinkt behoorlijk zoals ik het ervaar. Hoewel ik 's ochtends vaker heb overgegeven, voel ik me 's avonds het meest rot. Ik hou me al zo rustig mogelijk, en pepermunt heb ik al aardig wat gegeten. Cola light (met mate, volgens voorschrift gyn.) werkt ook. Daarnaast vaak eten zodat je maag niet leeg is. Ik ervaar wel wat maagzuur, ook meer 's avonds, maar de medicatie daartegen hielp jou? Ik ga pas over 5 weken weer naar de gyn., zouden dingen als Rennies in de tussentijd kunnen helpen? Of is het beter als ik om een recept vraag? Dan ga ik nu een kauwgompje proberen Kar, 30 weken alweer. Gaat alles goed? En voor Ellen al twee kleintjes! Fijn hoor