Luca allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb antagel genomen. Is verkrijgbaar bij de apotheek. Eerst schreef de gyn het voor, maar het is ook zonder recept te krijgen. Ik heb het nu weer in huis gehaald
Bedankt. Heb het meteen ff gegoogled. Ik ga z.s.m. maar eens het een ander vragen aan de gyn. (ik slik liever pas medicatie als ik het met de gyn. heb overlegd. Je weet nooit of er een reden is voor mij om iets anders te nemen).
Luca, ik heb een tijdje Rennies genomen maar die hielpen niet meer. En toen Gaviscon, zo'n drankje maar daar werd ik nog misselijker van omdat het zo'n nare substantie is -korrelig en heel dik, brrrr. Heb toen Maalox tabletten gehaald. Die werkten ook wel okee.Dit mag je gewoon nemen, hoef je echt niet te overleggen. Je kunt het altijd proberen, 5 weken is nog wel heel lang hoor. Mijn gyn heeft me toen uiteindelijk omeprazol (vroeger losec) voorgeschreven, maar dat wordt in het eerste trimester afgeraden. Ik slik 't ook alleen als ik echt niet anders kan. Maar nu de kindjes weer hoger komen te zitten word ik weer steeds misselijker, wat Helen ook al schreef.
Karel&Man, Fijn dat de weeënremmers lijken te werken! Longrijpers hebben nu in ieder geval tijd gehad! Spannend! Hoop voor jullie dat ze evt lekker mee naar huis mag! Kar, Idd waarschijnlijk heeft ze dat gewoon nog niet door! En wacht misschien tot ze te veel honger heeft ofzo . Nouja nu gewoon elke 3 uur aan de borst en het gaat prima. Lekker nog wat inkopen gedaan dus, fijn! Maar met die buik maar een beetje uitkijken hoor een beetje rustig aan, das beter denk ik! Ellen, Ik had Daisy even een pb gedaan ivm de verjaardag van Fenne en Linne. Maar het gaat goed met de meiden, met Daisy ook, nu de laatste loodjes. Wel erg vermoeiend allemaal. Met Malou en Ruben idd ook helemaal prima! Vandaag maken ze het kdv onveilig *gniffel* valt wel mee hoor. Herkende die gyn je nog? Haha! Lekkere mannetjes hoor!! Links Lex rechts Midas gok ik whaha, vast mis! Haha! Funnyme, Hoe is het met de mvm geweest? Maar beide meiden 150gram afgevallen? Das ook wat? Wel flink de lengte in misschien? Of een beetje hetzelfde gebleven? Verder natuurlijk prima gewichten! Jeetje, Beterschap voor kleine Bas! Ylaisa, Fijn dat het inbakeren lijkt te helpen bij Steijn! Misschien anders ook wat voor Britt? Al moet je het natuurlijk niet gebruiken bij enkel een beetje onrustig zijn ! En ach mama kan overdag nog een dutje doen, dus geeft niet dat je man wat minder de voedingen doet snachts toch? Hier overigens een vent die altijd wakker is geweest bij Malou en Ruben en nu bij Benthe weer. En het belachelijke, hij kan alleen maar kijken, want ik geef en gaf natuurlijk borstvoeding, en toch was hij altijd wakker om te genieten wel lief, maar vond/vind dat ie beter lekker kan gaan slapen maar hij vind het fijn zo ! Krista, Hmm allemaal maar afwachten daar dus! Nu nog maar even genieten van de wondertjes in je buik en dan straks genieten van de wondertjes uit je buik ! Luca, Welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap! Misselijke is vervelend. Hier beide zwangerschappen emesafene zetpillen gebruikt. Bij de tweeling gebruikt van ong 10 weken tot ong 24 weken, bij de derde gebruikt vanaf ong 12-13 denk ik tot ruim 40 weken (paar dagen voor de bevalling mee gestopt). Dus ja hier bij beide zwangerschappen last van misselijk en veel overgeven gehad, maar waar het aan ligt? Ik weet het niet ! Succes/sterkte in ieder geval! Liefs, Hanneke!
Luca : van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat naar dat je zo misselijk bent. Die emesafene heb ik mijn vorige zw.schap ook gebruikt tot bijna aan het einde, het werkte bij mij redelijk. De misselijkheid en overgeven werd in eerste instantie na een week of 14 een stuk minder (begon trouwens al voor dat ik kon testen dus ik was er erg vroeg bij:x) maar kwam met een maand of 5 helaas terug. Het was toen wel een stuk dragelijker doordat ik er beter mee om kon gaan, klinkt misschien heel raar maar ik kon het overgeven toen een beetje plannen en als het er eenmaal uit was was de misselijkheid ook een tijdje weg. De tips als steeds kleine beetjes eten enzo heb je al gehad dus daar zal ik niet meer over uitwijden. Gek genoeg heb ik deze zw.schap bijna geen last gehad, alleen zo'n wee gevoel de eerste 14 weken en maar een paar keer moeten overgeven. Terwijl het er toch echt 2 zijn nu en toen maar 1 . Ik vind tot nu toe deze zwangersschap zowiezo een stuk makkelijker dan de vorige, raar he? Maar ik denk dat ik daar uiteindelijk nog wel op terug ga komen denk dat de zware periode er nu toch wel aan gaat komen, helaas, zucht....
@ Krista: nog niet gemeld vandaag Bas is gelukkig aardig opgeknapt vandaag, had zo met 'm te doen gisteren. Klein voordeeltje voor mama als hij ziek is, is dat hij dan wel lekker bij je wil zitten. Meneer is normaal echt niet van het knuffelen gediend. Vandaag weer bij de gyn geweest, met de baby's alles prima. Ze liggen lekker overdwars met de koppies bij elkaar, schattig om te zien. Vorige keer zat de ene met z'n kont op het hoofdje van de ander, was ook erg grappig. Ik heb de gyn gevraagd waarom de zw.schap monochoriaal blijft terwijl de echoscopiste bij de 20 weken echo 2 placenta's had gezien (zie ook mijn stukje van vorige week) Hij zei dat je alleen in het begin enigzins kan zien of het om een dik of dun tussenschot gaat en dat later in de zw.schap het weleens lijkt dat je 1 placenta ziet maar dat het er dan 2 zijn die vergroeid zijn of dat je 2 placenta's lijkt te zien en dat het er toch maar 1 is. Dus om alle risico's goed in de gaten te kunnen houden, houden ze het op monochoriaal en dus 1 placenta. Ook gevraagd of ik nu extra foliumzuur moest slikken in combinatie met die staalpillen. Zijn reactie: doe je dat nog niet dan? (ik moest wel aan jouw gyn denken Kar) Wel gezegd dat ik de normale Zwangervitamine slik met daarin normale hoeveelheid foliumzuur, maar dat ik had gelezen en gehoord over 5 mg. Die ging hij toen gelijk uitschrijven, bleek later dat hij 0.5 mg had voorgeschreven, tsja, die kan ik ook gewoon in de winkel kopen natuurlijk, daar hoef ik echt geen recept voor. Ook nog gevraagd of ik ook een cervixmeting zou gaan krijgen ( had echt een lijstje met vragen meegenomen, die man is altijd zo kort van stof, ik dacht: nu ga je eens de tijd voor me nemen ook). Standaard een cervixmeting vond hij echt de grootste onzin (je zag 'm toen ook echt denken: oja, daar heb je weer zo'n zelfdokter). Ik heb vervolgens aangegeven dat ik het werken in de zorg hele dagen erg zwaar vond en dat ik dat had aangegeven op mijn werk maar dat ze er niks mee deden. Zijn antwoord: dan meld je je toch gewoon ziek. Ik zei dat ik best aangepaste diensten wilde draaien maar hij vond dat ik me eerst maar ziek moest melden en als ik werd opgeroepen door de bedrijfsarts ik maar met hem moest kijken of ik aangepaste diensten kon gaan draaien. Ik vind dat zelf wel erg rigoreus en ben er echt nog niet aan toe om volledig thuis te blijven dus ik heb dit vandaag overlegd met mijn leidinggevende en vanaf morgen ga ik halve dagen werken, YES. Ben helemaal blij nu, ze nam het erg goed op en op de woning werden de diensten gelijk aangepast. Ik moet nog wel gaan overleggen met de bedrijfsarts maar dat duurt altijd een tijd voordat je daarterecht kunt. Nou, is nog een heel verhaal geworden zeg ga nu lekker ons bed opzoeken.
hoi dames Luca gefeliciteerd!!! Hebben jullie allemaal aan fietskar?Zoja welke en hoe duur was die?Bevalt die goed en hebben jullie er babyschelpjes in en past dat in elke fietskar voor 2 kinderen en waar koop je die babyschelpjes?
Wat een leuke verhalen weer allemaal om te lezen hoe het met de kindjes allemaal gaat.En afvallen,ach op een gegeven moment gaan ze meer de lengte in en van al het rennen en springen zou je zelf ook afvallen,zolang jij weet dat ze hun eten binnenkrijgen zou ik me niet druk maken. Met mijn jongens gaat alles gewoon zijn gangetje, de eerste lachjes zijn gezien bij beiden maar je moet nog wel veel moeite doen om ze te krijgen, misschien denken ze wel: gek mens haha en lachen ze daarom haha.maar ze lachen en daar gaat het om haha. Ik heb alweer hardgelopen,ging barslecht helaas, ik sportte normaal 6 keer per week, na een week na de zwangerschap was ik op eigen gewicht en pastte eigen kleding,maar ja ik eet best veel maar sport nu natuurlijk nog niet, dus ben alweer zwaarder, maatje 34 blijft weer even in de kast.Ga eind van de week weer beginen met sporten,probeer toch weer 3 keer te gaan,dus het komt vast wel weer goed, heb er echt weer zin in.
Jeetje, jouw gyn lijkt wel heel erg op de mijne. Die vindt cervixmetingen ook grote onzin (heb er dus ook nog nooit een gehad, ondanks buikpijnen). En ik herken nog wel meer dingen. Ach, zolang alles goed gaat zal 't wel in orde zijn. Verschil is denk ik ook dat bv Karel in een academisch ziekenhuis controles had, ik dus niet. Wat fijn dat je iets hebt kunnen regelen op je werk! Grote opluchting. Diana, jeetje joh, jouw mannetjes zijn ook alweer een maand! En nu al lachen, knap hoor. Fijn dat alles zo goed loopt. Enne, rustig aan met sporten hoor, je hebt er al een topprestatie opzitten. Maatje 34... Daar kan ik alleen van dromen!
@Hanneke,bedankt voor het overbrengen van groetjes Ik kom even melden dat morgen ons meissie gehaald wordt dmv een keizersnee!!! Ik hoorde het gister,2 weken geleden lag ze er helemaal klaar voor en nu(bijna onmogelijk)is ze toch weer gedraaid,ze ligt nu in stuit en ivm keizersnee vorig jaar wil de gyn geen risico's lopen en gelijk een ks doen! Spannend!!!! De rest,allemaal heel veel succes en geniet van jullie twins! Wat is het toch bijzonder om een tweeling te hebben,hoe erg je nu ook geniet,het wordt echt alleen maar leuker!! Liefs, Dais,Fenne en Linne..
even een berichtje van mij want dan kan ik me ff aboneren. zodat ik morgen het blijde nieuws meteen kan brengen aan jullie! veel succes morgen daisy!
@ Diana: al een week na de geboorte op je oude gewicht en in je eigen kleren Hoe heb je dat gedaan? @ Kar: ik had me ook al eens zitten verwonderen over de overeenkomsten tussen onze gyns. Het is dat je aan de andere kant van Nederland woont . Maar wat je ook al zei: wat een groot verschil he, tussen de verloskundige en de gyn. Ik vind het zo jammer dat we niet bij de verloskundige mochten blijven, je bent bij de gyn toch meer een nummer en gaat het om het medische verhaal terwijl je bij een verloskundige zelf alle aandacht krijgt. Ik ben wel blij dat dit niet de eerste zwangerschap is, bij de eerste ben je toch wat onzekerder over alles wat je voelt. @ Daisy: Heel veel succes morgen! Spannend hoor.....
Dais: ik las het nét op je hyves!! Wat spannend!!!!!!!!! Heel veel succes!! wij wachten met spanning op nieuws!!
Oeh Daisy wat spannend! En alsnog gefeliciteerd met je twee meiden, sorry, was 't helemaal vergeten.. Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!
Dais, heb je al pb gestuurd! Maar heel veel succesmorgen! Hoest met de anderen? Ik ben ontzettend misselijk. Ben al bijna 3 kg afgevallen. Het is niet dat ik moet overgeven maar ik krijg gewoon niets weg. Vanmiddag even de ha gebeld en moet morgen beetje ochtendurine inleveren. Dan kijkt hij of ik niets tekort kom omdat ik zo weinig eet. Sta vannacht weer op wacht. Hoop niet dat ik gebeld word want ben behoorlijk brak!
OOOOooooh wat spannend Daisy! Heel veel succes morgen. Ik hoop dat alles heel goed zal gaan en dat we snel wat van je horen. Ik ben heel benieuwd welke mooie naam dit meisje zal gaan krijgen. Luca, ik heb ook antagel gehad tegen misselijkheid, maar ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik er net iets te veel van nam, ik er weer misselijk van werd. Als je het goed inneemt is het geweldig spul. Diana, wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met je zoontjes! Ik had trouwens het zelfde hoor, na de bevalling weer heel snel onder mijn oude gewicht (ben vrij stevig van mezelf), maar nu er al weer ver overheen. Jammer, jammer... Hanneke, je had het goed hoor! Lex heeft blijkbaar toch duidelijk een dikker koppie De gyn herkende me trouwens meteen! van gezicht, dat wel, maar hij had het verhaal niet paraat wat ook logische was aangezien ik hem het minst van van alle gyneacologen heb gezien. Was ook niet belangrijk, we kwamen natuurlijk voor mijn vriendin. Wel interessant om te weten vond ik dat sterilisatie bij en vrouw tegenwoordig ook bijzonder weinig voorstelt. Onder lokale verdoving worden twee veertjes in de eileiders gedaan. Zo maken ze een steriele ontsteking die littekenweefsel vormt waardoor binnen 3 maanden je eileiders helemaal dicht zitten. Ik wist niet dat dit bestond! Lijkt mij ook nog wel een optie voor ooit, als we zeker weten dat het klaar is voor ons. Ylaisa, heb je nu beide kindjes ingebakerd? Zou fijn zijn als het echt helemaal zou werken en jullie ook wat meer rust zouden krijgen. Bij ons was het helaas geen succes. Ik heb nog een Swaddle Me Preemie (voor kindjes onder de 4 kilo) liggen. Midas sliep er prima mee in toen hij net thuis was. Hij was in het begin erg onrustig thuis. Maar helaas... als hij wakker werd schreeuwde hij alles bij elkaar. Beetje jammer. Dus mocht er nog iemand willen inbakeren bij een prematuurkindje...ik heb nog zo'n ding Margit, hoe is het met jullie en de meiden? Karel, hoe staat het bij jullie? Is het gelukt om de weeën te stoppen? Ik hoop het! Karlijn, hoe gaat het met jou? Doet het thuis zijn je al goed? Ben zo benieuwd of je echt een jongen en een meid gaat krijgen! Nog eventjes wachten.... Zwangere dames, doen jullie rustig aan? Ik hoorde dat het volgende week weer heel warm gaat worden. Lijkt me geen pretje om dan zwanger te zijn. Ik denk echt aan jullie op zulke momenten. Heel veel sterkte
Funnyme, heel veel sterkte. Ik heb dit ook gehad in het begin van mijn zwangerschap. Lust je nog wel alles? Dat had ik namelijk. Ik lustte alleen nog brood met smeerkaas. Dat heb ik dan ook veel gegeten en verder gewoon mijn vitamines geslikt. Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen.
Helena, tja ik denk dat ik alles nog wel lust. Ik krijg het alleen niet weg. Ik vind het heel moeilijk om te gaan eten. Ik ben misselijk zonder over te geven. Ben jij toen ook naar de ha geweest??
Spannende dagen komen eraan voor sommige zie ik.LeukLeukLeuk Even een vraagje aan allen:zouden jullie hier niet meer de namen van mijn jongens willen vermelden?Je kan ze terugvinden door google en ik wil niet dat iedereen die daarop zou googlen al me berichtjes kan lezen.Bedankt.
Daisy, Veel te laat maar toch even een berichtje (wat je waarschijnlijk niet meer ziet). Heel veel succes morgen meid! Geniet van je kleine meisje en ik ben ook reuze benieuwd naar de naam die jullie voor jullie vierde dochtertje hebben gekozen! Ellen, Ja idd, aan het bollere toetje had ik het geraden! Maar kon het net zo goed mis hebben ! FunnyMe, Hoop voor je dat je niet opgeroepen word vannacht! En sterkte met het misselijke! Hoop dat je snel toch weer wat binnen kan krijgen. Verder niet echt onthouden, sorry! Alle zwangere meiden succes in ieder geval !