Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    joepie! ik mag van daisy doorgeven dat hun mooie dochter maartje is geboren! ze is 51 cm en weegt ruim 7 pond!

namens mij en donique van harte gefeliciteerd meis!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Daisy en man: GEFELiCITEERD MET JULLIE DOCHTER MAARTJE!!!
    Merel*: gefeliciteerd met je zusje, pas je goed op haar vanaf je wolkje??
    Fenne en Linne: gefeliciteerd met jullie kleine zus, straks een fijn speelkameraadje!!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Daisy, GEFELICITEERD met MAARTJE!
    Wat een mooie naam, en wat een mooi gewicht! ik hoop dat je snel weer opknapt. Geniet er van met zijn allen!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, hoe is het met jou? En je twee meiden? Vandaag zou bekend worden of je naar huis mocht toch? Doen de wee-remmers nog steeds hun werk?? Ben zo benieuwd!

Diana, geen probleem... :)

Ylaisa, hoe is het bij jullie nu? Ik hoop iets meer rust 's nachts door inbakeren en voor jou door de flesvoeding. En ik hoop dat Steijn snel van de krampjes af is.

En Margit, hoe is het nu voor jullie om de meiden thuis te hebben?? Ik hoop dat je snel weer tijd hebt om iets te laten horen!

Hier: best goed. Ik kan merken (en zien!) dat mijn buik echt hard groeit nu. De huid staat strak en doet vooral 's avonds pijn. En mijn banden trekken 't ook niet zo goed. :D Verder ben ik vrij misselijk, 't jongetje zit heel hoog en drukt echt op mijn maag. Maar goed. Ze zitten nog lekker, bewegen volop en ik vermoed dat ze nog wel een week of 9 blijven zitten ook... ;)

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Krista!! Heb jij nog twee knulletjes in je buik of inmiddels in je armen?!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy, Daisyman, Merel*, Fenne en Linne,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Maartje!

Mooi gewicht hoor! En vast ook een prachtig kindje!
    Liefs, Hanneke & Fam!

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Daisy en man! GEFELICITEERD, lekker genieten nu!

@Alle zwangeren...wat betere dagen voor jullie he..nu met dit weer..het weekend beloofd wel weer meer zon..hopelijk trekken jullie het nog een beetje.

@Helena
    Ik baker nu alleen Steijn in. De eerste dagen met een hydrofieldoek en veiligheidsspelden gekloot..was geen succes want meneer wurmde zich eruit en was daarna overstuur.
    Sinds vandaag de Puckababy binnen...wat een top uitvinding! Een succes dus.
    Britt vind het goed zo en is nog steeds een tevreden poppetje.

@Kar
    Blij dat de kindjes nog lekker zitten!!!
    Inbakeren bij Steijn helpt goed..nu officieel met de Puckababy..mn oma vertelde dat ze vroeger altijd kindjes inbakerde zelfs in het ziekenhuis en in Rusland schijnen ze het ook allemaal te doen. Het is goed voor Steijn..hij is toch plots uit me getrokken..
    En de krampjes lijken sinds gister ook minder.
    Had eerst van VSM Cinababy..werkte naar mijn idee niet. Nu Infacol ( ofziets ) en dit gaat super.

Verders gaat het hier sind gister goed!
    Ik heb de kleintjes sinds een paar dagen op 6 voedingen zitten, te weten;
    0ngeveer 05.00uur
    8.30 uur
    12.30uur
    16.30uur
    20.30uur
    23.30uur
    Maar Steijn bleef huilerig en gek genoeg Britt ook..onrustig na elke voeding en erg veel zuigbehoefte. Toen bedacht ik me gister ineens dat ze misschien nog wel gewoon honger hebben.
    Dus ik heb sinds gister de laatste voeding Britt op 135cc gezet en Steijn op 100cc. En dit drinken ze helemaal op..en vandaag ook bij elke voeding..en alles houden ze binnen.
    Nu heb ik de afgelopen nacht niks gehoord!!!!!!!!!! pas om 05.00uur...dus hup een voeding erin en de wekker om half 9 gezet..maar er doorheen geslapen en de kleintjes schijnbaar ook want die hoorde ik pas om 10.00uur...heerlijke tijden!!
    Dus weereen voeding erin en om 12.30uur ook weer..maar dit dronken ze niet helemaal op natuurlijk...maar ik wou weer het schema oppakken. Nu heb ik de hele dag al rustige kindjes..en een vrolijke Steijn!!!!!!! En ik ben ook helemaal in mn sas!
    Alleen twijfel slaat weer even toe want nu ben ik weer bang dat ik teveel geef.
    Wat denken jullie?

8. suiske

suiske Actief lid

Dec 21, 2006
    104
    0
    0
    he allemaal

Wat leuk dat er ook een topic is voor tweelingen. Wij hebben vandaag te horen gekregen dat wij ook een tweeling verwachten ben nu 8 weken zwanger. Ik vond het wel een beetje een schok hoor, we moeten er dan ook nog een beetje aan wennen we hadden dit helemaal niet verwacht (komt ook helemaal niet voor in beide families.) Dit worden ons 2e en 3e kindje. Ik hoop hier wat handige tips op te doen voor de komende tijd. Enne alle mamma's die bevallen zijn Proficiat!

Gr Joyce

9. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Daisy, Daisyman en lieve meisjes, gefeliciteerd met Maartje!!
    Wat een leuke naam weer! Ik hoop dat je goed herstelt en optimaal kunt gaan genieten.

Ylaisa, bij ons was de richtlijn volgens het ziekenhuis altijd 150 ml per kilo gewicht van het kindje. Een kindje van 9 pond drinkt dus 675 ml per dag. Gedeeld door 6 is 112 ml, dus zeg maar 5 keer 110, 1 keer 120 ml. Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij ons hier redelijk aan hebben gehouden bij Midas, Lex kreeg eigenlijk altijd meer. Hij was een hele hongerige baby de eerste maanden. Eigenlijk mocht het niet van het CB, maar ik heb altijd het CB als adviesorgaan gezien en met advies kun je doen wat je wilt. Ik had liever een tevreden baby.
    Fijn dat die puckababy goed werkt! Ik vind ze er altijd erg lief uit zien.

FunnyMe, ik ben eigenlijk nooit naar de huisarts geweest. Voelde me ook niet beroerd ofzo, ik lustte het alleen niet meer. Na 2 weken lustte ik trouwens wel weer groente en aardappels(die ik normaal heel vies vind, haha). Misschien ben ik daarom uiteindelijk ook niet gegaan. Wat snel vergeet je dat allemaal weer zeg!!

Hier een erg vermoeide moeder. Het vele werken breekt me wel erg op. Ik moet bijna elke dag opkomen draven zo langzamerhand.
    Vorige week een beetje ingestort en besloten met mijn man dat ik voorlopig wat minder ga werken. Pffff. Even wat druk van de ketel...

10. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Helena
    Jouw kindjes waren dus hiermee tevreden..die van mij dus niet als ik het rekensommetje aan zou houden..Zoals het er nu uitziet zou Steijn dan volgens het rekensommetje 25cc "teveel" krijgen per voeding..
    En Britt ongeveer 45cc per voeding "teveel"
    Dat rekensommetje..is dat minimaal??
    Ben gewoon zooo bang dat ik ze teveel van het goeie geef!
    Britt heeft wel 100cc gehad per voeding verdeeld over 6 voedingen maar ze bleef daarna onrustig en ( dacht ik ) zuigbehoefte houden..maar klaarblijkelijk had ze nog honger.
    Nu blijft ze rustig en valt ze heerlijk in slaap..Eigenlijk geef ik Britt 1 voeding teveel..want die 135cc is gebasseerd op 5 voedingen..
    Poeheeey erg lastig.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rekensommetje is voor wat ik begrepen heb een gemiddelde.
    Max word volgens mij berekend op 180cc per kilo lichaamsgewicht.
    Min word volgens mij berekend op 120cc per kilo lichaamsgewicht.

12. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ohh Ylaisa, ik herinner me ook nog dat getwijfel over de hoeveelheid schepjes die Sverre per dag mocht hebben.. Ik vond bv een getob maar toen hij eenmaal flesvoeding had werd 't niet veel beter. ;) Hihi.
    Volgens mij klopt wat Hanneke zegt. Er is een rekensommetje voor in ieder geval.
    Maar als jij ziet dat ze het beter en rustiger doen op wat meer voeding, zou ik net als Helena gewoon je gevoel volgen.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Suiske/Joyce, GEFELICITEERD met je tweelingzwangerschap! Kan me voorstellen dat 't een hele schok is - ik herinner me de echo waarop wij het te horen kregen nog zó goed. Vooral 't gezicht van mijn vriend, haha. :D :D Ik had zelf al een voorgevoel dus voor mij 'klopte' het wel dat het er twee waren. Bij mij kwam de schok en het besef pas na een week ongeveer. En nu is het soms nog moeilijk te geloven dat er twéé baby's komen over een paar weken!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Joyce/Suiske,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ylaisa,
    Rekensommetje weet je verder? cc's x kilo lichaamsgewicht en dat dan delen door het aantal voedingen dan heb je het aantal cc per flesje. Fijn dat het verder eigenlijk allemaal goed gaat! En ik zou gewoon kiezen voor lekker tevreden kindjes ipv kindjes die allemaal mekkeren.

Ellen,
    Fijn dat je even wat minder kan gaan werken meid. Even weer jezelf opladen, genieten van alles ipv op je tandvlees lopen ;)! Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt.

Kar,
    Fijn dat je de kleintjes nog allemaal lekker voelt bewegen, dat je er misselijk van word is wel wat minder! Hoop dat ze nog wel even blijven zitten, is gewoon beter voor de kindjes natuurlijk, maar het moet niet te erg worden voor jou zelf natuurlijk! En nog 9 weken, das nog wel lang en toch nog zo kort. Maar zou wel heel knap zijn als jullie dat vol houden ;)!

Hier een kleine meid die tijdelijk geen borst wil. Ik zit aan de pijnstillers omdat ik alweer een aantal weken flinke buikpijn heb, bijna 3 weken geleden in het ziekenhuis geweest en enige wat ze kunnen doen is pijnstilling geven, ik ben eigenwijs dus niet begonnen maar nu donderdag toch maar begonnen. Maar resultaat is dat ik Benthe aanleg, ze drinkt wat, dan laat ze weer los en gaat ze kokhalzen en het lijkt wel alsof ze ligt te griezelen, dan hapt ze weer aan en laat weer los en zet het op een krijsen. Oftewel blijkbaar smaakt de melk vies. Nu dus 8x per dag netjes aan het kolven, en aan het weggooien, kleine krijgt nu kunstvoeding en ik leg haar ook niet meer aan. Anders krijgt ze het idee dat borst vies is en we willen natuurlijk geen borstweigeraar. Als ik weer met de pillen stop, hoop toch wel vandaag of morgen, dan ga ik haar weer laten dirnken, hopen dat het dan beter smaakt.

Met Malou en Ruben gaat het goed! Zijn lekker veel met papa op stap om mij rust te geven. Wel lekker, maar nu verveelde ik mn eigen weer dus maar even hier gekeken ;)! Ga nu weer even kolven en dan naar bed!

Liefs, Hanneke!

15. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjes

ik mag met daisy haar moppie gaan showen. dus hierbij wil ik u voorstellen aan maartje:

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Aaaaahhh Daisy, wat een poepie! :) :) Wat een mooi meisje is Maartje zeg! Goed gedaan! :D

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    oeeeeeeeeeeeeh wat een cutie!!!!!!!!
    wat een mooi poppetje!!!

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Bevallen!!!

Dames, hier ben ik weer! Trotse moeder van 2 dames!!!!!!
    Vrijdagochtend geboren, tijdens een 2 uur durende bevalling!!!!!

Ze heten Romy en Sofia.

Het is een hele hectishe week geweest, en de bevalling kwam heel erg onverwachts, maar wat doen de dames het goed! Romy weegt 1460 gr. en Sofia 1650 gram ongeveer. Ze moeten nu nog 5 weken blijen maar iedereen is heel tevreden.

Ik ben net thuis, dus ik ga pas morgen bijlezen etc etc, maar ik wilde jullie wel graag het grote nieuws vertellen :D

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel & Karel's man:

GEFELICITEERD MET ROMY en SOFIA!

Jeeeeeetje!! Ik had al zo'n vermoeden toen we niets meer hoorden.. Maar dit is wel een enorme verrassing! :) :)
    Wat een mooie namen hebben jullie ze gegeven.
    Wat heerlijk dat ze het goed doen!

Is met jou zelf ook alles goed?

Ik ben helemaal verbijsterd.... :) :$ :D

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    (Ik hoop toch stiekem wel dat ze hier nog even willen blijven zitten.... ;))

Share This Page