Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens Funnyme -uitgerekend 23-03-2010 Bevallen: Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) MC lover (Maddy) -bevallen 03-05-2008- Julian en Thomas 33+6- 2100 en 2190 gram allebei ca 42 cm (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram (natuurlijke bevalling, hoofd en stuitligging) Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Margit76 (Margit) - bevallen 25-04-2009 - Merle en Linde - 29+4 - 1161 en 1252 gram (onvolkomen en volkomen stuitligging - natuurlijke bevalling) Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling) Karel1978 - bevallen 24-07-2009 - Romy en Sofia - 31+4 -1460 en 1650 gram Daisy - bevallen 25-07-2009 - Maartje - ong. 7 pond Zooooo ik hoop dat dit de meest recente lijst is/was. En dat ik de laatste gegevens goed heb overgenomen. Nieuwe zwangeren, zet je naam er bij!
Karel: super gefeliciteerd met je baby's!!!! Ook voor je man In 2 uurtjes je bevalling! Viel het mee? Heel fijn dat alles goed is met ze en inderdaad erg mooie namen!! Daisy, jij ook nog gefeliciteerd Heel leuke foto en wat een leuk mutsje @alle meiden met goede tips wat betreft misselijkheid: hartstikke bedankt! Ik ga een heleboel proberen, en hoop dat het snel wat beter gaat (Ik ben trouwens wat wisselvallig aanwezig soms, komt omdat ik me vaak niet goed voel nu.)
De kids doen het heel goed en iedereen is helemaal gek van de dames. De bevalling was heel vreemd. Maandag opname ivm weeen. Direct aan de remmers en longrijpers. Dit ging heel goed. Donderdag nog onderzoeken gehad. Cervix was nog 2.5 cm en geen ontsluiting verder. Dus wij dachten dat we lekker naar huis konden, want op de ctg was ook alles rustig. Vrijdagochtend werd ik wakker, rond 2.15 uur met een heel nat shirt. Mijn borsten lekken dacht ik nog. Ook even naar de wc, en het vocht bleef maar lopen. Tja, toen wist ik genoeg, maar ik vond het zo onwerkelijk!! Direct gebeld, aan de ctg en ja hoor...weeen. Ik wilde mijn man al bellen, maar dat hoefde niet van de verpleging want zo snel zou het niet gaan. Eerst maar eens overleggen met de gyn...nou, toch goed dat ik enigzins eigenwijs ben, want ik had toch gebeld. Ondertussen kreeg ik al de behoefte om naar de wc te gaan. Ik dacht; o.oh, dat is niet goed. Direct door naar de verloskamer maar nog steeds dacht iedereen dat het nog lang niet zo was. Mijn man was er nog steeds niet, ondertussen keek de gyn; Oh ik zie al haartjes..ja u heeft al 9 m ontsluiting!! AAAA, man waar ben je.!! Man stormt binnen en een half uur later mag ik persen en bingo, daar is Romy, 5 min later komt Sofia... 2 uur tijd... Het was heel vreemd. Ik was ook heel nuchter, kon ook tijdens alles grapjes maken en dacht echt; IS dit het nou?? En bij het hechten heb ik alles bij elkaar geschreeuwd Ben nu wel een beetje in de war. Zo blij dat ik naar huis mag, maar ook zo verdrietig dat de meiden er niet zijn.. HEt voelt niet goed Gelukkig mogen we ze heel veel verzorgen in het ziekenhuis en dat doet goed. Ik heb vandaag al mogen kangarooen en het is o wonderlijk te zien dat zon meisje dan op je reageert! Heerlijk! Hopelijk vliegen de 5 weken voorbij... Ik moet echt de tijd nemen om alles bij te lzen hoor.. Het zal een hectische tijd worden met heen en weer reizen... Ik zal ook snel kijken naar een fotootje
Karel, wat een verhaal! Zo te lezen heb je dus eigenlijk geen weeën gehad?? Alleen persdrang? Ongelooflijk. En lang leve de eigenwijsheid! Doe je rustig aan? Ik kan me voorstellen dat het super verdrietig is dat je niet meer bij ze kunt zijn, gelukkig laten ze jullie veel zelf doen. Maar je moet ook een beetje om jezelf denken hoor, je bent wél bevallen! Ik ben blij dat alles goed met jullie is.
Karel, en Karel-man, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Romy en Sofia! Mooie namen hoor! Fijn dat alles eigenlijk goed gaat en jullie ze al lekker vast mogen houden! Hopelijk vliegen die weken voorbij en hebben jullie de meiden snel lekker thuis! Daisy, Wat een prachtig meisje! Hoop dat jullie snel naar huis mogen en dat alles verder goed gaat en goed is gegaan!
Ik zit alweer (gisternacht ook) beneden omdat ik zo ontzettend veel buikpijn heb. Echt menstruatie-achtige pijn waar alleen -af en toe- paracetamol tegen helpt. Ik ga maandag maar even urine wegbrengen, hopelijk komt 't door een blaasontsteking. Ik word er wel steeds bezorgder om en ik weet ook dat ik dit niet nog 8 weken trek. En ik word ook eerlijk gezegd steeds kwader dat ik keer op keer meld dat ik zoveel buikpijn heb en dat het niet eens in mijn dossier genoteerd wordt! Dit is toch niet normaal?!
KAr; dat wou ik je nog zeggen! Zo begon het dus bij mij ook! Ga aub jezelf na laten kijken hoor!! Bij mij bleek ik streptokokken infectie te hebben wat leidde tot blaasontsteking! Maar dat zien ze niet altijd direct. Neem je klachten serieus en ga aub...
Karel, gefeliciteerd met je dochters! Wat een supersnelle bevalling. Wonderlijk! Heel veel sterkte de komende tijd want het heen en weer reizen zal nog best pittig worden, maar boven al, geniet van Romy en Sofia! Daisy, wat een mooi meisje zeg en wat een leuk mutsje heeft ze op!
Karel wat snel en dat zal zeker ff slikken zijn, denk aan jezelf en neem de tijd dit leuke heugelijke feit een plekje te geven,want te snel kan zeker erg onwerkelijk zijn.Iig van harte gefeliciteerd !!!!Lekker genieten nu hoor. Even nog een vraagje over flesvoeding zoon 1 woog donderdag 4100 gram en mag volgens cb 120cc klaargemaakte voeding per keer.Hij krijgt met de nacht meegerekend 7 voedinginen maar de nacht was extra dus moest ik niet meetellen dus 6 voedingen,maar hij krijgt al die 6 voeidingen al 135cc klaargemaakte voeding en gisteren al het idee hij heeft er niet genoeg van en ja hoor vannacht kwam hij een uur eerder normaal 22.00 en dan 02.30 en dan 6.30 nu kwam hij al om 01.30 toen hebben we ze beide 165cc klaargemaakte voeding gegeven om weer opdezelfde tijd uittekomen maar weer kwamen ze toch eerder. zoon 2 woog 4700 gram hij mocht 135cc klaargemaakte voeding, hij kreeg smorgens en savonds van ons al 165cc klaargemaakte voeding omdat hij anders niet tevreden was. Volgens verpakking mogen ze allebij 5 voedingen van 165cc klaargemakte voeding, maar ja ze hebben dus 6 voedingen, bij me dochter deed ik gewoon (ook met 6 voeidingen) de verpakking aanhouden en de ene keer dronk ze meer en de fles leeg en de andere keer niet. Wat zouden jullie doen?Voor hongerige baby proberen of meer voeding geven? Voor hongerige baby moet je daar een grotere speen voor hebben?Geeft dat darmkrampjes(hebben ze nu vrijwel niet,bijna niet gehad ook) graag bedankt voor jullie advies!
Karel gefeliciteerd met je dochters....ook voor de anderen die al bevallen zijn!! Heb alle verhalen gelezen..(met tranen in mijn ogen, kan het ook nooit meer droog houden geloof ik) Laat wel niks van mij horen, maar ik lees toch elke dag even bij....heb nooit zo'n behoefte om iets op te schrijven. Zit zelf even in een dip...ben pas 40 geworden....maar ik voel me zelf helemaal niet zo ( en iedereen denkt ook dat ik stukken jonger ben, misschien kloppen mijn geboorte papieren gewoon niet) Tot snel en iedereen veel succes en sterkte liefs Okki
Karel, gefeliciteerd!! Wat goed zeg, maar je bent toch voor je beurt gegaan! Ik hoop dat mijn bevalling ook zo snel mag gaan. Even een update over hier: Ik ging woensdag op controle, had een hele hoge bloeddruk, dus de doktersassistente wilde ook graag m'n urine controleren op eiwitten. Dat was ++, niet goed dus. De gynaecoloog vond het vervolgens wel een goed plan als ik bloed liet prikken en opgenomen zou worden om 12 uur lang mijn urine te sparen om de eiwitten te checken. Dit was dan wel in het andere ziekenhuis, dus een stukkie verder. Daar aangekomen was het best gezellig, lag alleen op een kamer, dus Fred kon onbeperkt blijven. Uit de urine kwam een waarde van 1.7, ik weet niet wat het is, maar je mag 0.3 hebben. Er is dus sprake van zwangerschapsvergiftiging. Ze keken het nog even zonder medicijnen aan. Dus nog een nachtje blijven. Die avond kwam er een verpleegster eersteklas bitch echt onbeschoft melden dat mijn bezoek weg moest, terwijl de verpleegsters van de dag ervoor zeiden dat het niks uitmaakte gezien ik alleen op een kamer lag. Maar goed, regels van het ziekenhuis dan maar. "OO ik zie dat je nog geen infuus hebt", maakte ze het nog even erger. Nee. En er waren al minstens 8 andere verpleegsters aan mijn bed geweest die dat blijkbaar ook niet nodig vonden. Dus ik zei "Waarom bepaal jij opeens al die dingen?" Goed, toen ging ze een dokter halen die het opeens ook nodig vond een infuus te plaatsen. Jullie vragen je vast af waarom al die ophef over een infuus? Nou ik ben echt panisch voor naalden, ik val bijna flauw als ik ze zie, en ik was al zo dapper om 2 keer in 2 dagen m'n bloed te laten prikken, krijgen we dat ook nog door zo'n bitch!! Nou en bij bloedprikken vind ik mezelf altijd weer een sukkel omdat het echt geen pijn doet, maar dit deed dus echt wel pijn!! Vrijdag wilde ik weleens weten hoe het zat met naar huis gaan, want ik had en heb nergens last van, geen harde buiken ofzo. Dat bleek dus nog zeker dagen te duren. Dat hadden ze ook wel meteen kunnen zeggen!! Babies nog steeds super, geen harde buiken, maar wel nog steeds hoge bloeddruk en eiwitten. Gestart met medicijnen Aldomet/methyldopa. Die sloegen super aan, dus gister nog een dagje aankijken en als alles goed ging kon ik vandaag dus naar huis. Eindelijk thuis dus nu, zonder kinders. Iedere dag komt er dan iemand om me thuis te monitoren, CTG, bloeddruk, eiwitten, 2x per week bloedprikken. M'n moeder haalde me net op en zei "Nou ook raar dat ze je laten gaan, vanavond zit je hier weer" En verdraaid, sinds ik ingestapt ben in de auto heb ik harde buiken... Sowieso worden ze tussen nu en 2 weken geboren, want max met 37 weken word ik ingeleid als er niks spontaan gebeurd. Eng!! Wel staat nog steeds een natuurlijke bevalling op de planning. Ze liggen nog steeds goed ervoor. Tot zover mijn belevenissen!!
* Breekt in * @ Karel & Man: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! Wat is dat in een keer rap gegaan zeg!! (lees stiekem mee!) Geniet van jullie wondertjes!! Liefs, Eleni * Breekt weer uit *
hihi sorry Trouwens wat betreft die opmerking over visite... Ik heb ruzie gekregen met mijn buurvrouw in het zkh Madam was ook bevallen die dag en dan krijg je natuurlijk visite..geen probleem. Maar de HELE kamer stond vol, lag ik daar met mijn katheter en vreemde mensen aan MIJN bed :x De visite bleef tot het eind, maar om 20:00 kwam er nog nieuw visite aan! Madam moest borstvoeding geven op een andere afd. en de visite bleef toen gewoon zitten totdat ze terug kwam om half 10... de mensen gingen om 22:00 uur weg en toen ging ze nog eens liggen bellen!!! Toen ik om 22:30 vriendelijk vroeg of ze misschien wilde ophouden met bellen zodat we konden slapen kreeg ik de volle lading over me heen. "Het was haar eerste dag,...... en ik moest maar accepteren dat het in het leven soms anders gaat dan gepland" Tja, dat weet ik maar al te goed als mijn meiden 8 weken te vroeg komen :x Toen heb ik haar de huid vol gescholden (lang leve de hormonen) en 10 min. later vroeg ze of ze naar een andere kamer mocht @Okki: proficiat met je verjaardag!! @ Krista: Ik ben heel benieuwd wanneer jij gaat bevalen! Gaat ecjt niet meer lang duren @ Daisy: Ik heb nog niet alles kunnen lezen maar in ieder geval proficiat met jullie dochter!!! @alle anderen: bedankt voor jullie felicitaties en leuke reacties! Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en met de kids!
Daisy, gefeliciteerd met Maartje! Hoop dat je snel opknapt van de keizersnede. Karel, gefeliciteerd met je 2 meiden! Diana ik zou me niet teveel druk maken over de hoeveelheid voeding. Ik vind dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken. Ik heb me hier nooit aan het schema van het pak ofzo gehouden. Ik maakte vaak 150 of 180 klaar en zag wel wat ze opdronken.
Okki en Eleni, leuk jullie weer even te zien! En jullie hoeven toch niet stiekem mee te lezen?! Hoe meer hoe beter hier! Want het gaat hard met de zwangeren! Krista, jeetje dat was zeker ook wel even schrikken. Gelukkig had je zelf geen klachten; wat goed dat ze het toch hebben opgemerkt dan. En spannend die harde buiken! Enne, je bent morgen al 36 weken dus ze zijn er gewoon binnen nu en EEN week! Diana, ik ben het eens met Funny over die voedingen. Al heb ik heel wat afgetobt met Sverre toen, ik denk dat ik er deze keer makkelijker over zou denken. Tevreden kindjes zijn heel wat waard. En ze stabiliseren zich vanzelf - net als je denkt 'ze drinken véél te veel' valt er een voeding weg ofzo. Lekker laten drinken tot ze voldaan zijn. Funny hoe is het met jou? Nog zo misselijk? Ik hoop dat het wel een beetje wegtrekt rond de 12 wk. Want met twee van die dreumesen om je heen.. Die ook al bijna jarig zijn trouwens! Heb je nog leuke speciale plannen? Hier: ik merk dat ik heel erg in mezelf gekeerd raak. Ik kan ook niets hebben van Sverre, vind hem heel stout en druk terwijl hij eigenlijk niet anders doet dan normaal. Vreemd genoeg heb ik nog geen haast met 't kamertje (nog niet af), of 't geboortekaartje (nog niet uitgezocht). Dan denk ik weer dat het nog wel even zal duren.. We zullen zien! Het kan heel snel gaan, dat heb ik deze week wel gemerkt!
Kar, jeetje ik zou dat niet kunnen hoor...wat nou als je volgende week bevalt ofzo... dan heb je nog geen kaartjes? Hihi ja ik ben echt een stresskip wat dat betreft. Ik ben nog steeds heel beroerd. Ben al 4kg afgevallen. Maar goed ik weet waar ik het voor doe. Nog maar 8 nachtjes slapen en dan de echo!Ik hoop zo dat het allemaal goed zit!
Karel: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE MEIDEN!!! wow wat is het snel gegaan!! Kan me je overrompeling wel voorstellen toen je met gebroken vliezen liep! Had ik indertijd al, was compleet verrast terwijl ik toen toch al 35 weken was Wat super dat ze het zo goed doen!! Ze zijn nog klein en kwetsbaar, maar moeten nu goed groeien en veel slapen en dan hopelijk over een paar weken naar huis! En jeetje je bent gewoon alweer (veel!!) online!! Wat een prachtige poppetjes zijn het! Je kunt goed zien hoe klein ze zijn als je de foto van Romy ziet, met die veiligheidsspeld erop!! O en groot gelijk dat je je buurvrouw in het zkh de waarheid hebt verteld, vindt dat echt niet kunnen! Had er zelf overigens als vpk ook wat van gezegd hoor! Naast de felicitaties wens ik je ook veel sterkte voor de komende, hectische periode. Het is niet niets om heen en weer te pendelen, terwijl je ook zelf net bevallen bent en onder de hormonen zit. Pas goed op elkaar en reageer je heir gerust af!
Krista: nou idd lekker dan. pffff. ze hadden aan mij een slechte gehad daar in het zkh Spannende tijden ook voor jou! ben erg benieuwd!! Mocht het heel snel gaan, dan wens ik je vast een mooie bevalling toe!! Funny: ook al bijna de echo dus, fijn! Ben benieuwd!! En ja je meiden al bijna 1 jaar! Wat vliegt de tijd!! Kar: pas goed op jezelf, trek op tijd aan de bel, beter te vaak dan te weinig! ben de rest alweer vergeten haha Okki: haha ja joh ze hebben gewoon per ongeluk 1969 op je geboortebewijs gezet, had 1979 moeten zijn Eleni: kom hier ook lekker meekletsen joh! Je bent welkom hoor!! Diana: volg je eigen gevoel, dat is het belangrijkste! Hanneke: wat naar dat je zo'n last van je buik weer hebt! Hopelijk knap je snel weer op!!