@Chaya, ik voel me goed, thanks. Heb in het nieuwe huis de tweelingkamer behangen (in etappes) en dat gaat goed. merk wel dat lang staan en lopen een beetje vervelend begint te worden (nu al...) En aangezien ik werk als verpleegkundige vraag ik me af hoe dat zal gaan de komende periode (net 2 1/2 week vrij geweest, moet morgen weer beginnen) met staan, lopen, tillen en bukken. maar ja, wat niet gaat, gaat niet, we zien het wel. Kleintjes voel ik al heel goed bewegen, zelfs met 18 weken kon mijn man het al voelen van de buitenkant, dat maakt het toch weer wat tastbaarder! Momenteel veel jeuk aan mijn buik, maar ik heb sinds vandaag het wondermiddel gewonden: Mentholzalf van mentho10. Geeft meteen een superkoud gevoel en de jeuk trekt weg: heerlijk! Verder gaat het hier prima! En jij? Liefs Noor
Hoi Ja iedereen heeft blijkbaar klusjes thuis. Mijn man en ouders zijn onze bovenverdieping aan het opdoen en wij slapen nu in de woonkamer. Ik probeer het rustig aan te doen. Heb ook geen kans om iets te helpen doen want mijn man zou me bij wijze van spreken op het bed vastbinden. Ik hou me dus bezig met de kindervoorbereidingen ( doopsuikertjes en zo) en ik voel me wel een beetje een werfleider We bereiken allemaal mijlpalen zeker? elke week verder vind ik al een toffe ervaring. Ik schrik er soms van Wel nog veel succes allemaal en tot later
hallo allemaal, wat leuk dat er een tweeling forum is. mijn man en ik weten sinds een week dat we een tweeling krijgen. Dat was in het begin wel even schrikken hoor maar vind het nou geweldig.Wat het een beetje bijzonder maakt is dat ik zelf een van een 1eige tweeling ben meestal slaat het een genaratie over bij ons dus niet. nou heb ik een vraagje zijn er ook vrouwen hier die ijzer tabletten bij hun foliumzuur moeten slikken, ik moest dat gelijk doen toen ze zgen dat het er twee werden.Enzo ja hebben jullie daar ook last van bijwerkingen gehad. Voordat ik daarmee begon voelde ik me prima alleen moe maar verder nergsens last van.En nou ben ik elke morgen heel erg ziek overgeven misselijk en de hele dag lam, heb het 1 dag even niet geslikt omdat ik zo beroerd was en wat blijkt de volgende morgen niet meer beroerd dat is toch raar. wat spannend voor jullie dat jullie allemaal al bijna op het eind lopen ik moet nog even maar ik hoop mijn moeder na te doen die is van ons bevallen op de uitgerekende datum maar dat komt zelden voor maar goed je weet het niet. oke ik hoop hier nog heel wat gezelligge uurtjes rond te brengen. en ik wens voor diegene die bijna moeten bevallen een heelveel geluk. liefs maris
de dames zijn druk aan het klussen! @Noor: verpleegkundige lijkt me echt zwaar tijdens de zwangerschap...ik zou wel heel rustig aan doen...petje af! @chaya: nog even doorzetten meid! ik weet goed hoe jij je voelt, ik loop ook weken met dat dubbelgevoel, maar langzaamaan veranderd het van dubbel naar enkel, namelijk: jullie mogen er best uitkomen! @fieke: het gaat ineens superhard he! Geniet ervan zou ik zeggen... @maris: gefeliciteerd! Voor de meesten onder ons was t zeker wennen aan het begin, maar daarna is het heel speciaal....ik hoor van ouders van tweelingen dat ze het echt enig vinden! Maar je hebt nog de tijd om bij te komen, daarna kun je met de voorbereidingen beginnen! ik heb ook meteen vanaf het begin foliumzuur en ijzer gehad, dat heb ik een hele tijd geslikt, op een gegeven moment ben ik met de ijzer gestopt, omdat ik misselijk werd van die pilletjes, op het moment van slikken, niet in de ochtend...k heb al eerder dezelfde ervaring met ijzertabletjes, dan ruik ik zo;n roestige geur als ik ze ga innemen...maar ik was toen ver in mijn zwangerschap. Misschien wordt jij er misselijk van omdat je nog aan het begin van je zwangerschap zit...k ben wel blij datik ze vroeg heb gekregen, want ik heb geen ijzertekort gehad....
Hee meiden! @Mima: Dit weekend viel het best mee, maar het was dan ook rustig op het werk. Gelukkig heb ik een seniorfunctie, waardoor niet mijn volledige werk uit directe patientenzorg bestaat, maar ca 50% ervan, dit maakt dat het lichamelijk iets beter te behappen is dan anders. het gaat nu goed, dus we merken het vanzelf wel. Zodra ik ook maar twijfel ga ik "van het bed af". misschien dat ik eerst vervangend werk kan doen en anders maar niet. Wait and see. Jeetje joh, je gaat alweer hard op weg naar de 38 weken! Dat had je een paar weekjes geleden toch ook niet gedacht?!?! Spannend hoor dat het nu ieder moment kan beginnen! @Fieke: jij ook al op de 33 weken WOW! Ook nog aan het klussen thuis, hihi, ik mag van mijn man ook zowat niks doen... Wel lief toch? @Maris: van harte welkom, klets lekker mee! Hoever ben je inmiddels in je zwangerschap? Voor ons was het inderdaad ook wel even wennen, maar eigenlijk hadden we al vrij snel het gevoel: dit is zo bijzonder, we gaan er gewoon van genieten! Slik geen losse ijzer / foliumzuur, maar ik slik tot nu toe gewoon zwangerschapsvitamines met beide erin. Begon met een Hb van 8.1, dus dat is een goed begin. Maar wellicht dat de gyn het later alsnog adviseert. Heb na de bevalling van mijn dochter ijzer geslikt omdat ik best wel wat bloed had verloren en werd er niet misselijk van, maar moest wel opletten dat ik extra veel vezels at, anders kreeg ik last met poepen... (sorry voor de details) Voor allemaal lieve groeten! Noor
Hoi hoi @ Maris, idd welkom in het clubje Ik denk dat het voor ons allemaal schrikken was de eerste keer toen we te horen kregen dat het een tweeling was. MAar eenmaal zover vind ik het superleuk. Ik heb het even gevraagd ivm vitamines en ik slik gewoon zwangerschapsvitamines. @Noor, tot wanneer moet je werken? ik heb tot mijn 26 weken gewerkt en moet zeggen dat ik nu wel geniet van de rust. Ziezo zo gaat het weer vlot hè, voor we het weten liggen we allemaal met onze kindjes in de armen tot later
@Fieke: geen idee tot wanneer ik werk. officieel begint mjin verlof natuurlijk met 34 weken, maar de gyn had al gezegd dat ik er veel rekening mee moet houden dat ik met 28 weken moet stoppen. We wachten het af...
hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. ik ben op dit moment 8 week heen. Op 31 mei moeten we heen voor de tweede echo erg spannend allemaal hoe gaat het verder met jullie de meeste lopen al bijna tegen het eind toch? oke tot gauw maar weer. liefs maris
hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. ik ben op dit moment 8 week heen. Op 31 mei moeten we heen voor de tweede echo erg spannend allemaal hoe gaat het verder met jullie de meeste lopen al bijna tegen het eind toch? oke tot gauw maar weer. liefs maris
Spannend hoor Maris! Ik loop nog niet tegen het einde hoor zoals je ziet, maar als de eerste 12 weken om zijn gaat het wel ineens een stuk harder: goed vooruitzicht? Ik heb 31 mei ook weer een echo, toevallig! Ik heb m ergens 's morgens, jij?
hoi noor, wij hebben de echo om half elf s,ochtends in groningen in het umcg. ik ben ook blij als die twaalf week voorbij zijn dan beb ik toch wat rustiger. liefs maris
Ik laat ook weer even wat van me horen, ben dan wel allang niet meer zwanger, maar was even aan het kijken hoe het met jullie is! Zo te zien gaat het allemaal wel goed hier.... Sommigen al een mooi eind opweg! Spannend hoor! Ikzelf ben met 36+2 ingeleid, en dat terwijl ik het gevoel had dat ik nog wel wat langer kon doorlopen.... Neem eens een kijkje in mijn album of op de site, kunnen jullie vast even een voorproefje hebben van hoe gezellig een tweeling is! Groetjes, Marian
@ maris, gefeliciteerd meid en fiijn dat je gezellig mee komt kleppen hier @ marian, doet me goed om te zien dat het met jou en je kleintjes zo goed gaat, fijn om weer eens wat van je te horen. mag ik je vragen waarom je ben ingeleid? hier gaat het ook nog wel oke, wordt wel zwaar nu en ik ga volgende week met controle (ben dan 37 weken) vragen wanneer ze mij willen helpen. ik ben eigenlijk klaar nu met zwanger zijn,de kleintjes zijn groot genoeg en ik zal dan ongeveer 38 weken zijn, dus het is dan mooi geweest. ben benieuwd!
hallo allemaal ik ben nieuw hier ben momenteel 28 weken zwanger van een tweeling deze worden in het ziekenhuis behandeld als 1 eiig omdat ze niet goed kunnen zien hoe of wat bovendien is het vlies erg dun ze hebben ook hetzelfde geslacht hier laat ik me nog niet over uit maar we zijn er in elk geval erg blij mee aangezien we er ook al 2 hebben van het andere geslacht verder gaat de zwangerschap goed heb sinds 1 dag ongeveer wel een druk op mijn liezen en voel dat er overal geduwd en getrokken word in mijn buik hihihi ik schud soms alle kanten uit
Ik ben ingeleid i.v.m. hoge bleoddruk, eiwit in urine en megaveel vochtophoping. Ook waren de kleintjes niet meer voldoende gegroeid, de werking van de placenta's was niet meer optimaal... Marian
Hee meiden! Gummetje welkom! Marian79: ga zeker eens even lezen wat me mogelijk te wachten staat Vandaag weer even bij de gyn geweest en ben weer door de APK, Bloeddruk 125/75, urine helemaal in orde, gewicht 60,5 (+5,5kg). Gelukkig weer. Volgende week donderdag weer een echo. Alles goed met jullie? Liefs Noor
hallo, Ik heb al veel te lang niks meer laten horen hier! Ook weer een hoop nieuwe hier, gezellig! Ik ben inmiddels ook alweer 26 weken zwanger. Vanaf 20 weken ga ik elke 2 weken op controle. Dit doen ze omdat ze 1 moederkoek delen, ze willen de groei goed in de gaten houden. Ik heb inmiddels al drie verschillende gyneacologen gehad. De eerste twee waren niet leuk, de derde (had ik de vorige keer) was echt een stuk beter. Hij is zelf vader van een tweeling dus kan zich ook veel beter invoelen in de situatie. Ik ben eigenlijk van plan om door te werken tot ik 32 weken ben. Dan is het namelijk zomervakantie. Volgens de gyn heb ik dan al een buik van 40 weken en hij denkt dus niet dat ik het ga redden. Ik moet zeggen dat ik nu ook vaak last heb van harde buiken. Is deze week echt extreem. Hebben jullie daar ook last van? Volgende week donderdag moet ik weer op controle (ik heb dan weer 1 van de minder leuke gyns) ben benieuwd wat hij ervan zegt. Voor een aantal hier wordt het al behoorlijk spannend zeg! Als die van mij met 37 weken komen dan is het ook al over 11 weken, klinkt echt al erg dichtbij vind ik. Hoever zijn jullie met de kamertjes, de kaartjes en de uitzet? Wij zitten nog steeds op onze kinderwagen te wachten (zal straks even erachter aan bellen) en volgende maand komt de babykamer. Ik begin nu al last te krijgen van nesteldrang ik wil gewoon alles klaar hebben nu. Mijn moeder heeft deze week al mijn kleinste babykleertjes gewassen, ik kreeg echt zin om ze er al in te zien toen ik ze aan de waslijn zag hangen. Maar goed nog even geduld hebben, want het liefst wil je ze ook zo snel mogelijk mee naar huis natuurlijk. Lijkt me echt verschrikkelijk om je kleintjes steeds achter te moeten laten in het ziekenhuis.
hey dames, het doet me goed te lezen hoe goed het met iedereen gaat...houden zo! @marian, leuk dat je even wat van je laat horen! Ik krijg de kriebels als ik foto´s zie....hoe dicht ik er ook bij zit, ik vind het nog steeds heel moeilijk om me voor te stellen dat ik straks tweeeeee kleine babies krijg.... gummetje, join the club! ik telde de weken ook af, had nooit verwacht dat ik de 38 zou halen...zo zie je maar weer...ze hebben het heeeel erg naar hun zin blijkbaar! @sasha, heel herkenbaar wat je meemaakt...als je eenmaal klaar bent met de kamer kun je ervan genieten, ik kon er soms een hele tijd naar kijken en mij voorstellen hoe de kleintjes erin liggen .... zoo mooi Werk jij in het onderwijs´.. Het is wel waar dat je vroeg een buik van 40 weken krijgt, maar dat is echt geen garantie dat ze komen. Ik kan had ook vroeg (voor de 30 wk) een buik van bijna uitgerekend met 1 kind, en kijk dan, 10 weken later zitten ze er nog steeds. Ik was met precies 35 weken naar het zh gegaan omdat ik een hele nacht pijnlijke harde buiken had, en kramp onderin, en een enorme buik natuurlijk, nou, eenmaal aan t ctg was het ineens heeeel rustig, de gyn die zei toen tegen mij van gezien je buik zullen ze niet lang blijven zitten, het kan morgen, over een week, hooooguit twee zijn....nou afgelopen maandag, kom ik op controle met mn 37,3 weken bij diezelfde gyn, die stond er ook van te kijken....en voor de zekerheid navragen of ik niet ookal weer die ene was hihihihi maar goed, ik blijf wachten en wachten...maar vind t steeds minder leuk...k wil ze nu echt in mn handen hebben...het rommelt al sinds vorige week dinsdag bij mij, en de ene keer wat heviger dan de andere, maar het komt maar niet op gang... Oh ja, sinds gister hebben ze ook het sterrenbeeld tweeling, vond ik wel leuk...nu mogen ze ECHT komen!
Geweldig! Een tweeling met sterrenbeeld tweeling! Ik vind het super om te horen dat je kleintjes zo lang blijven zitten! Ze vinden het wel fijn bij mammie! Maar als ze er zometeen uit zijn zullen ze tegen elkaar zeggen: Als we geweten hadden dat we zo lekker geknuffeld werden elke dag dan waren we eerder gekomen Succes met de laatste loodjes Mima! Marian