Zwanger: KristaB (Krista) -uitgerekend 24-08-2009 - 2 jongens Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens Eleni - uitgerekend 26-01-2010 Luca79 - uitgerekend 11-02-2010 Funnyme -uitgerekend 23-03-2010 Bevallen: Sascha78 (sascha)- bevallen 14-08-2007- Allana en Marlena- 27+6 (geplande keizersnede) 2810 en 2590 gram Noor28 (Noor) - bevallen 26-08-2007 - Chris Antonie en Tijn Pieter - 35+1 - 2125 en 2490 gram (natuurlijke bevalling) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm - (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) MC lover (Maddy) -bevallen 03-05-2008- Julian en Thomas 33+6- 2100 en 2190 gram allebei ca 42 cm (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) FunnyMe (Fanny)- bevallen 15-08-2008- Anna Luna en Sophie Emma- 36+4- 2510 en 2790 gram (natuurlijke bevalling, hoofd en stuitligging) Helena1977 (Ellen) - bevallen 12-01-2009- Lex Evert en Midas Klaas- 33+3- 2110 en 1120 gram. (geplande keizersnede) Margit76 (Margit) - bevallen 25-04-2009 - Merle en Linde - 29+4 - 1161 en 1252 gram (onvolkomen en volkomen stuitligging - natuurlijke bevalling) Ylaisa bevallen 05-06-2009-Britt en Steijn-34+5-2100 en 1950 gram-beide 44cm-keizersnede Diana1980 - bevallen 15-06-2009- 2 jongens 38+1 - 2460 en 2945 gram (natuurlijke bevalling) Karel1978 - bevallen 24-07-2009 - Romy en Sofia - 31+4 -1460 en 1650 gram Daisy - bevallen 25-07-2009 - Maartje - ong. 7 pond
Wat bij mij ook altijd helpt tegen obstipatie is een kop sterke koffie op de nuchtere maag... Na 15 minuten liep ik te rennen hoor
Eleni, Welkom hier zou ik maar zeggen dan ! Hier met 35 weken en 6 dagen bevallen. Misschien kan je even in dat lijstje kijken, daar staat bij met hoeveel weken iedereen bevallen is ! Voor de obstipatie kan je misschien wat krijgen van de huisarts? Of iets van roosvicee laxo ofzo proberen? (ow zie nu dat die al op je boodschappenlijst staat !) Luca, Ook jij welkom dan als ik dat nog niet gedaan had. Denk dat geslachtsbepaling idd net zo zou zijn als met een eenling zwangerschap. Maar idd de kindjes moeten er wel goed voor liggen. Hier een tijd gehad dat de gyn het van de ene wel kon zien en de andere niet. Nou toen wilde wij het van beide niet weten. Later zag hij het toch en wisten we met ruim 28 weken dat het een meisje en jongetje waren. En ja dat was helemaal goed ! Kar, Vervelend hoor! Nouja gelukkig een receptje misschien dat het helpt voor je. En dus advies is vooral rustig doen en vooral genieten van de momentjes met de kindjes in je buik. Misschien even rustig praten met ze, je gedachten leeg maken, dat dat helpt om je weer wat lekkerder te voelen? Karel, Wat fijn dat de naar de hc zijn ipv de ic! Echt al een vooruit gang ! Als je de borstvoeding wil afbouwen, dan kan je minder gaan kolven. Wil je juist borstvoeding blijven geven en wil je straks ook je kindjes aan de borst, dan zou ik proberen idd minimaal 6 keer per dag te kolven. Verder zou ik zeggen, zorg nu al dat je een goede lk hebt die je kan helpen, die je kan bellen met vragen, die kan komen om te helpen, ect. In veel ziekenhuizen maken ze er niks van namelijk! Hier snapten ze bijv ook niet toen Benthe de eerste 4 weken na de geboorte in het ziekenhuis lag en ik 7-8 keer per dag/nacht kolfde ik haar overdag als ik er was ook bij de borst wilde leggen, terwijl ze sliep en ook niet zoog. Werd compleet voor gek verklaard, alleen de kinderarts die snapte me wel en was het helemaal met me eens. Maar ik zou dus zeggen zorg voor een goede IBCLC opgeleide lactatiekundige -> http://www.nvlborstvoeding.nl/adreszoeken.asp?msid=02&sid=7 Krista, Fijn dat de thuismonitoring eigenlijk goed was. Heel veel succes morgen, hoop dat je idd weer lekker naar huis mag! Pfff 5 praatjes moeten maken? Wel met bekenden hoop ik? Bij onbekende zou ik gewoon doorlopen hoor! Haha! Je bent toch zeker geen publiekelijk bezit ! Liefs, Hanneke!
@Hanneke: Tot nu toe gaat het kolven heel goed. Ze hebben in het ziekenhuis al aangegeven dat ze snel willen oefenen met aanleggen. Ik mag nu al kangaroeen met de dames en dat is heerlijk! Over een tijd gaan ze dan tijdens het kangaroeen al de goede houding aan leren en de meiden goed neerleggen zonder dat ze hoeven te drinken want dat gaat toch nog niet.. Maar als ik het goed begrijp is het nodig die 6 keer per dag aan te houden om de productie op gang te houden? Dan kunnen we verder met bv als ze thuis zijn! @Krista: Ik ben benieuwd wat de artsen morgen zeggen! Heelveel succes!!
Om je productie op gang te krijgen, op gang te houden en om je productie te verhogen ! Wel handig om te weten dat je productie altijd hoger is dan je met een kolf eruit krijgt ! Over een paar weken drinken ze natuurlijk veel meer, dus verhogen is ook nodig maar zolang je meer kolft en er dus meer vraag is zullen je borsten meer melk maken! En super hoor dat je ze al lekker bij je mag houden! Over een tijdje lekker aan proberen te leggen, enne je niet gek laten maken met die cc's hoor !! En fulltime kolven is gewoon kut, maar ach het is natuurlijk voor een super goed doel! Ik heb er ook weleens de balen van gehad hoor die weken. En nu dat ik weer 8x per dag kolf (de hoeveelheid voedingen die ze normaal dronk) baal ik er weer van !
Karel, had nog niet gezegd dat ik het ook zulk goed nieuws vind dat je meiden al naar de high care mogen! Echte vechters dus! Krista, oeh dat is ook spannend voor jou dan, morgen. Ben heel benieuwd of je moet blijven of idd lekker weer naar huis mag.. Sterkte alvast! Ik voel me na het bezoek aan de huisarts wel veel beter. Iemand die me serieus neemt en even heeft gekeken, dat helpt enorm. En ik probeer maar gewoon te genieten van de kindjes, het is zo voorbij en daarna zal ik het nooit meer voelen.. Ook wel een raar idee hoor!
Karel, raar vraagje misschien maar huilen jouw meisjes ook al? Ik weet nog dat Margit dat laatst een keer vertelde en dat ik daar echt van schrok - ik had er stom genoeg nooit rekening mee gehouden dat zulke kleine kindjes natuurlijk ook huilen...
haha, ja ze huilen ook al en niet zo'n beetje ook! De longrijpers hebben hun werk goed gedaan Het is nog niet dat echte huilgeluid, maar meer het piepen net als een puppie, klinkt wel heel schattig eerlijk gezegd Tijdens de geboorte hebben ze ook al flink gekrijsd!! Je moet idd wel echt genieten hoor van je zwangerschap. Dat besef ik nu eigenlijk pas. Vond dat eerder altijd zo stom als mensen dat zeiden, maar ik weet nu dat je het echt kunt missen als je ineens bevallen bent. Ineens lijken die 8 maanden zo voorbij geweest te zijn
@kar76; Hoi, ik heb voor jou de site van de pnd deskundige, ik heb al inmiddels contact met haar. Deze week ga ik een afspraak met haar maken voor een gesprek. Symptomen en mogelijke oorzaken van postnatale depressie en premenstruele spanning Op de site kan je veel info vinden over haar ideeën en behandelingen. In 2003 ben ik terechtgekomen op de psych afdeling van het Erasmus (voor gesprekken) tijdens mijn zwangerschap omdat ik moest afbouwen van de a.d en eigenlijk ging het ook best wel goed....tot na de bevalling. Angstig niet slapen en rare gedachten en met medicijnen ben ik er toen weer bovenop gekomen en idd na een lange tijd begreep ik pas wat iedereen bedoelde met "genieten"... De bevalling viel ook in de dezelfde periode als mijn vorige bevalling van mijn overleden eerste zoontje een jaar daarvoor..tuurlijk is dat allemaal heftig maar zelf had ik het idee dat het vnl aan mijn hormoon huishouding lag. Maar helaas wisten ze daar niks mee te doen in het Erasmus..nu wil ik mezelf beter voorbereiden op alles (natuurlijk kan je je niet overal voor behoeden) en ben ik zelf op dit spoor terecht gekomen. Toen ik in 2003 bij het Erasmus onder behandeling was zag ik ook regelmatig "studenten/psychiaters" met tasjes lopen van een merk a.d waar ze een college overhadden gehad...en jahoor ik kreeg idd dat medicijn...en over hormonen wilden ze niks weten. Gebruik nu prozac dat kan je "veilig" gebruiken, maar het liefst wil ik daar ook vanaf. En ik heb het idee dat ik later meer aan die hormonen heb. Ben erg benieuwd wat mij dit gaat opleveren (na een zoektocht van ruim 25 jaar...) Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want ik weet uit ervaring dat de medicijnen daadwerkelijk na 2/3 maanden pas echt helpen. Liefs Okki
Hier even een inbraak van een mama uit het 'zwanger van de 2e' clubje. KAR kletste daar mee totdat bleek dat ze zwanger was van een tweeling. Ik dacht ineens van ff spieken hoe het ervoor staat. Nou ik zie dat je nog zwanger bent en dat je een koningskoppeltje verwacht! Leuk hoor! Geniet ervan en een voorspoedige bevalling!! De andere dames natuurlijk ook *breekt weer uit*
Lilly, wat lief dat je even komt spieken hier! Okki, bedankt voor de link. Ikzelf deed het 't beste op Efexor en daar heb ik nu weer een recept voor. Het mag alleen absoluut niet tijdens zwangerschap en borstvoeding; maar ik heb 't nu ook niet nodig. Zwangerschapshormonen zijn hier een natuurlijk antidepressivum! Dus die hormoontherapie, daar zit zeker iets in. Mijn moeder kreeg ook een depressie precies toen ze de overgang in ging, volgens mij is dat ook niet alleen maar het lege-nest-syndroom geweest ofzo. Hormonen doen volgens mij echt veel meer met je hersenen dan tot nu toe is aangenomen. Alles goed met de andere zwangeren hier? Krista, hoe is het?? Ben zo benieuwd wanneer we een berichtje van jou krijgen dat je bent bevallen!
nou me hart gevolgd en ze 150cc voorgeschoteld elke keer en gekeken wat ze dronken, nou bijna alles de grootste zeg maar. En...vAnnacht hebben ze geslapen van 22.00 tot 5.30 dus 7,5 uur!!!Ik zelf helaas niet, want vanaf 03.00 lig je toch wakker van ze komen vast elk moment haha. Nu maar hopen dat het aanhoudt en ze zo goed blijven doorslapen, maar 7,5 uur had ik echt niet verwacht zeg, ik hooptte op 5 a 6 uurtjes dus dit was echt TOP!!
Diana: wat heeeerlijk!! O, en heel herkenbaar, dat zelf wel wakker zijn, had ik ook indertijd!! Krista: ben zo benieuwd!! Kar: groot gelijk dat je je goed voorbereid en het zekere voor het onzekere neemt. Hier gelukkig geen ervaring met een PND, maar het lijkt me vreselijk. Hoe is het vandaag met je?? Geeft het idee dat je af en toe iets meer rust en tijd voor jezelf hebt je meer rust? Karel: hoe is het vandaag met jou en de meisjes?? Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen of je nog een fotootje plaatst? Vind ze zooo cute! FunnyMe: aftellen naar de echo voor jou!! Hoe voel je je? Hanneke: wat top dat Ruben jouw melk nu wel neemt! Hoe is het nu met je buik?? Okki en Eleni: wat gezellig dat jullie oook meer mee komen kletsen, the more the merrier!! All: ik moet me zo langzamerhand meer gaan verdiepen in de tweede verjaardag van de mannetjes. Kan het me gewoon niet voorstellen! Hele binken worden het!! Tengere mannetjes, maar niet te geloven dat ze iets minder dan twee jaar geleden nog maar zo piepklein waren!! Echt iniminie hihi, alhoewel er hier natuurlijk nog veel kleinere kindjes geboren zijn! Echt stoere binkies zijn het inmiddels. Ga zelf de taarten maken voor hun verjaardag. Lekker met marsepeinbekleding, maar er denk ik 1 met autootjes en 1 met een piraatje. Nog even en het is zover, pfffff.
Diana, wat goed! Ik herken het ook, het liggen wachten tot ze komen, hihi. Gelukkig wen je snel aan doorslapen.. Gewoon je gevoel blijven volgen dus! Noor, ja bij jouw ventjes gaat het ook alweer snel..! Leuk idee van die taarten. Sverre vond de taart dit jaar maar zozo, hij was drukker met zijn kadootjes, haha. Ik heb vannacht minder buikpijn gehad, ik denk dat ik toch behoorlijk gerustgesteld ben omdat er eindelijk eens iemand naar die baarmoedermond heeft gekeken.. Nu Sverre nog weer aan het slapen krijgen 's nachts en laat de tweeling dan maar komen! Heb net Sverre's oude kleertjes uitgezocht.. Ooowww wat zijn die klein! En we hebben eigenlijk alleen maar maat 56 van hem; en dat vind ik al zo ietepieterig. Gelukkig zitten er ook wat dingen bij die een meisje ook aan zou kunnen, ik hoef niet zoveel bij te kopen. We hebben al aardig wat gekregen en ik verwacht ook veel roze na de bevalling... Ik heb vorige week zelf een eerste roze-gestreept truitje gekocht. Dat voelt zo vreemd! En ik was er ook helemaal ontroerd van, moest echt tranen wegslikken. Muts die ik ben.
Nog een fotootje dan Vandaag wel even de kraamtranen gehad zeg.. bah... ik kon alleen maar janken Krista! Ben je al bevallen? Diana: fijn dat je nu lekker kunt doorslapen zeg! Noor: klinkt lekker die taarten!! Kan ik al een bestselling plaatsen?
oooooow Karel: wat een lieffieeeeeee!!! Tegen de tijd dat het zover is zal ik wel een foto van de taarten plaatsen!! Moet ik wel zorgen dat ik ze veilig neerzet, anders zitten de handjes er meteen in Kraamtranen: heeeeeeeel normaal, en zeker in jouw situatie!! lekker laten gaan bij tijd en wijlen, komt vanzelf goed!! Kar: ja leuk he, hier hadden ze vorig jaar ook niet zo heel veel met de taart, Tijn kieperde m meteen van zijn bordje af en snoepte er daarna wel van maar ging er vervolgens mee boetseren. Chris keek eerst heel bedenkelijk: wat schotel je me nou voor?? en heeft er daarna ook van gesnoept en mee gekleid Fijn dat je je nu wat rustiger voelt! Hopelijk blijft dat even zo!! En zo herkenbaar die emoties haha ik kon ook al helemaal wegkwijlen bij die kleine kleertjes indertijd!!
wat een mooie foto zeg! en die kraamtranen, nou hier waren ze voor elk kind aanwezig dubbel zoveel dus haha,maar gaat voorbij gelukkig
Karel, wat een poepie!! En zoooo klein.. Ik liet de foto aan Sverre zien en die zei heel schattig 'Is kindje??'. En die kraamtranen zijn heel logisch. Je hebt ook nogal wat achter de rug - en nog steeds. Neem de tijd!