Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Auwauw... meisje zit enorm onder mijn ribben te wroeten.. :( Af en toe voel ik echt zo'n soort krakerig gevoel als ze erlangs schuift! Of schopt. Brr.. vreemd gevoel. :D

Dit had ik bij Sverre niet, die lag wel met zijn billen onder mijn ribben maar mijn placenta lag toen precies tegen mijn ribben aan de andere kant, en functioneerde als stootkussen voor zijn voeten! :D Moest wel elke keer zijn kont opzij duwen als ik op wilde staan ofzo.

Ik ga de hond eens uitlaten en dan de commode en planken op de babykamer soppen, zodat daar kleertjes etc in kunnen. En een wasje met babykleertjes aan! :) :) :)

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Is de nesteldrang ingekickt? :p

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Diana, hoera voor je kerels!! Inderdaad heel herkenbaar om dan zelf wakker te worden om 03.00 uur. Had ik de eerste dagen ook. Gaat gelukkig vanzelf over ;)

Karel, wat een lief kleintje zeg! Lief hè, als ze helemaal in zo'n snuggle liggen. Hebben je kindjes trouwens een tintje? Vind ze al zo'n mooi huidje hebben...

Kar, wat lees ik nu!! Commode soppen, kleertjes wassen...je gaat me toch niet vertellen dat je ook geboortekaartjes hebt uitgezocht!!?!:D:p

Krista, heb je al nieuws?

Okki en Eleni, welkom en natuurlijk gefeliciteerd!

Lex en Midas doen het echt heel goed! Ben zo trots op die kleintjes. Ze eten steeds meer warm eten. Beginnen het ook echt lekker te vinden. Boterham met pindakaas is ook favoriet hier. Echt kinderen van hun vader, Berry is ook zo'n pindakaasmonster.

Met mijzelf gaat het even niet zo lekker. Ik ben gewoon heel erg moe en veel te druk. Ik merk soms zelfs dat ik boos wordt op de kleintjes als ze huilen. Dat is helemaal niks voor mij, ligt helemaal niet in mijn aard dus daar schrik ik dan weer van en dan moet ik weer huilen en huilen we gezellig met z'n drieën. Wat een gedoe.
    Ook lichamelijk gaat het niet zo geweldig. Ik ben de laatste maanden enorm aangekomen (ben nogal een stresseter) en kan maar moeilijk de knop omzetten naar een gezondere leefstijl. Zal allemaal wel met elkaar te maken hebben.

Ook nog een beetje een rare vraag :), maar ik heb een bult aan de rand van mijn vagina. Het is een vrij zachte bult. Ik dacht zelf aan een spatader. Iemand hier ervaring mee? Volgende week is mijn huisarts terug van vakantie, dan ga ik even bij hem langs.

4. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #5624 Pippie1976, 29 jul 2009
    Laatst bewerkt: 29 jul 2009
    Dag dames, weer even een teken van leven van mij. Hoop dat ik vanaf nu weer wat meer kan meedoen, want het is lekker druk op het forum zie ik al!

Ten eerste: Karel, gefeliciteerd met Romy en Sofia! Leuk he, twee meiden . Fijn te horen dat het zo goed met ze gaat en dat ze 'alleen' maar hoeven te groeien voordat ze naar huis mogen. Super dat de longrijpers hun werk hebben gedaan, dan scheelt zoveel! Ik duim voor je dat ze met 37 weken met jullie mee mogen. Over het kolven: dat moet je idd 6 keer per dag blijven doen... Pittig he? Maar ik vond het wel heel fijn dat ik Merle en Linde mijn eigen melk kon geven. Ik kolf nog steeds trouwens, omdat de meiden niet goed uit de borst kunnen drinken (ze vinden het heel gezellig, maar ze drinken niet meer dan 10 cc per keer...). Kolf geen 6 keer meer, maar 4 keer per dag (meer kan wel, maar ik wil af en toe ook zelf nog even uit kunnen rusten) en daarmee heb ik voldoende voor 2 van de 7 voedingen. De rest krijgen ze Nutrilon.

Krista en Kar76: ik heb alles meegelezen. Heel veel succes met de laatste loodjes!

Ylaisa, hoe gaat het met Britt en Steijn? Heb je al een beetje een ritme kunnen vinden en lukt het je om af en toe wat rust te nemen voor jezelf? En ben je helemaal overgestapt op kunstvoeding of geef je weer BV? Hier ook spruw gehad trouwens... maar ik hoefde mijn moedermelk niet weg te gooien. Denk dat het hier minder erg was dan bij jullie (ik had zelf ook geen last van mijn borsten). Merle en Linde vonden de Daktarin trouwens supersmerig. Echt zielig wat een gezichtjes ze trokken als ik het in hun mondje deed. Hebben Steijn en Britt dat ook?

Tweelingmamma's: alles goed bij jullie?

5. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Over ons:

Hier gaat het heel goed. Merle en Linde zijn nu ruim 2,5 week thuis en het gaat lekker. Vond het in het begin wel heel spannend om ze thuis te hebben (zeker omdat we de vorige keer na 4 uur weer terug moesten naar het ziekenhuis), maar ik begin er langzaam maar zeker vertrouwen in te krijgen en ervan te genieten. Mijn vriend heeft gelukkig ook 3 weken vrij genomen, dus we kunnen deze weken mooi gebruiken om een beetje bij te komen en ritme te vinden. Het is zo leuk om mijn moppies nu goed te leren kennen en de verschillen tussen ze te zien. In het ziekenhuis maak je ze maar ze kort mee per dag eigenlijk. Ik was ook wel een beetje bang dat ik ze niet uit elkaar zou kunnen houden, maar dat is geen enkel probleem. We beginnen nu echt wel wat verschillen te zien, dus ik denk toch dat ze 2-eiig zijn (ze hadden elk eigen placenta en vruchtzak, maar dan is er nog 5% kans dat ze 1-eiig zijn en omdat ze zo op elkaar lijken/leken waren we nog aan het twijfelen).

Het ritme begint een beetje te komen. In het begin had ik echt het gevoel dat we van voeding naar voeding aan het rennen waren (zo blij dat ze niet met 8 voedingen naar huis zijn gekomen, maar met 7 :)), maar het begint nu wel te wennen. Iemand schreef hier een keer: stel je er maar op in dat je nergens anders meer tijd voor hebt, dan kan het alleen maar meevallen. En zo voelt het ook wel. Ik merk wel dat het onmogelijk is om echt eigen dingen te plannen op een dag, want je weer nooit wanneer de dames besluiten om wakker te zijn en wanneer om te slapen. Hoe doen jullie dat, Ylaisa en Diana? Gewoon maar 'go with the babyflow' of hebben jullie al wel echt een dagstructuur van wakker zijn, spelen en slapen? Wij voeden trouwens nog steeds op schema, dus die tijden staan wel vast. Maar zoals nu liggen de dames na de 9:00 uur voeding heerlijk te slapen en gisteren waren ze klaarwakker op dit tijdstip. Geen peil op te trekken dus...

Verder vraag ik me af in hoeverre je al met kinderen van deze leeftijd kan 'spelen' en wat je dan kan doen? Ik kom nog niet echt verder dan liedjes zingen, gekke bekken trekken en tegen ze kletsen.

Ik ben trouwens best wel onzeker of ik het allemaal goed doe. Herkennen jullie dat (vast wel :)). Echt zo'n gevoel van "wat weet ik er nou van?". Dus probeer maar veel te lezen op internet (ik had willen 'inlezen' tijdens mijn verlof, maar dat is er natuurlijk niet van gekomen...). Hoe doen jullie dat? Gewoon maar je gevoel volgen? Ik las bijv. ergens dat je je kindje tijdens het verschonen af en toe op de zij en rug moet leggen om het leren omrollen te stimuleren. Ik wist helemaal niet dat ik dat moest doen en dan denk ik: 'wat weet ik nog meer niet???'. Hoe doen jullie dat? (Aah, word af en toe gek van mezelf :$).

Ik hoor een dame huilen, ik ga maar eens kijken! Tot snel allemaal!

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Helena: sterkte! Lekker huilen af en toe en je rust nemen (ja, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan :))

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    Allereerst wat fijn te horen dat het zo goed gaat met de meiden!
    Over eigen tijd plannen etc;
    In het begin moest ik daar ook erg aan wennen...want inderdaad het is "go with the babyflow"
    Zoals nu; Britt en Steijn hebben voeding gehad om 9 uur..leg ze allebei in bedje zoals altijd..maar Britt is nog klaarwakker en verveeld zich..dus die heb ik nu inde box leggen..maar eigenlijk wou ik even gaan douchen. Nu is het inmiddels half 12 en nog niet gedoucht omdat ik met Britt bezig was haar te vermaken..geeft niet..vanavond even een douchje..Zo gaat het dus...Merk vooral bij Britt dat dit bepaalde periodes zijn...zoals een paar weken geleden ook..denk dat er een sprongetje aankomt..maar ze worden natuurlijk ook steeds wakkerder en sommige willen dan echt vermaakt worden.
    Je kan inderdaad niks plannen.
    Wou boodschappen met ze doen vandaag...maar het weer is erg onheilspellend...dus mams komt even oppassen en kan ik weg.
    En spelen....Ik loop vaak even met ze rond...en zie ze dan in de rondte kijken...geweldig! Ze zien nu veel kleuren en het schijnt dat rood favo is.
    Maar het schijnt dat mama het mooiste speelgoed is en ze vinden het geweldig als je lekker met ze zit of loopt..een beetje zingt of gewoon praat over van alles! Het horen van je stem..het gewoon bij je zijn vinden ze super! En misschien een speeltje met geluid voorbij laten gaan..deze volgen ze dan heel langzaam....goed trickeren met kleurtjes.

Ik geef nu volledige flesvoeding en merk dat ze meer verzadigt zijn. Had denk toch niet zo veel voedingsstoffen meer..omdat ik zo uitgeput was had ik alles al verbruikt.
    Ze doen het goedqua voeding, Steijn drinkt 6x 100cc..en Britt 6x 135cc...maar laat vaak wat staan.
    Had gister CB gesproken en de hoeveelheden zijn wel aan de hoge kant maar als ze niks teruggeven en ze zijn tevreden is het prima...die sommetjes..de verpakkingen zijn een richtlijn.

Over dat verschonen...ik denk dat dat de mentaliteit van deze dagen is...deden ze dat vroeger ook???..Denk het niet...en mijn paps en mams kunnen gewoon omrollen hahaha.
    Het is hetzelfde met hoe je ze in bedje moet leggen..iedereen weet het beter te vertellen.
    Wat ik echt adviseer is het boek "oei ik groei" Dat geeft je echt inzicht in wat je kleintjes allemaal beleven en wanneer..wat jij kan verwachten en hoe je ze kan helpen.
    Je doet het super hoor...want je hebt 2 kleintjes gekregen en die krijg je niets voor niets.

@alle anderen...lees snel weer bij...hoop dat alles goed gaat!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit wat goed om iets van je te horen! En wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie. Moeilijk is het he, moeder zijn? ;) Ook met 1 kindje had ik dat hoor, dat je je leven laat bepalen door hun ritme. Kan me voorstellen dat het met twee nog sterker zo is.. En ik vroeg me ook weleens af hoe alles moest en ik vroeg me heel vaak af of ik het wel goed deed. En nog! En toch is Sverre twee geworden. ;)

Qua spelen enzo; Sverre vond 't op een gegeven moment ook fijn om in de wipstoel te zitten/liggen/hangen en dan naar mij te kijken, als ik aan het stofzuigen was. Of naar buiten, waar precies voor het raam bloemen in de wind aan het wiegen waren. En wat Ylaisa ook zegt, mama (en papa ook hoor) is gewoon het aller-allerleukste! Lekker zingen, praten, rondlopen, voor het raam kijken..
    Ik heb Sverre trouwens nooit met verschonen op zijn zij gelegd en wat Ylaisa ook zegt, hij heeft toch echt leren rollen! :)

Belangrijkste les die ik heb geleerd, vooral in Sverre's eerste jaar, is om mijn gevoel te volgen. Deed ik dat niet, dan kwam ik mezelf keihard tegen. Ik hoop dat ik straks met deze twee zo dapper ben vanaf 't begin mijn gevoel te volgen en niet eerst te luisteren naar alle advies waarmee je overspoelt wordt..

Ik vond Oei ik groei ook een fijn boek; zowel omdat ik wist wanneer er weer een moeilijkere periode aan zat te komen, maar vooral omdat je een beetje gaat snappen wat er nou precies in die kleine koppies gebeurt! En als je leest wat ze allemaal leren en meemaken, is zo'n sprongetje opeens een stuk beter te hanteren voor de ouders.. :D

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, fijn dat alles bij jou ook zo goed gaat! En wat fijn dat ze zo goed eten. Heeft Steijn nog last van krampjes of is dat ook beter? Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe jouw kindjes er nu uitzien... ;)

Helena, is het mogelijk voor je om gas terug te nemen op je werk? Ietsje rustiger aan, zodat je wat meer tijd hebt voor jezelf, en voor de jongens? Ik herken het wel, dat je boos wordt als ze huilen.. En dan mee gaat huilen omdat je je meteen schuldig voelt. Klinkt als stress en moeheid idd. Sterkte hoor!

Krista, hoe is het met jou?? Bevallen?!

Alle andere zwangeren en mama's ook okee?

Hier nog niets gedaan vanochtend.. Ja, heb dvd gekeken. Ik had de tvserie Dexter besteld, 12 afleveringen van een uur, binnen een week alles gekeken! En dus net de laatste 3, superspannend dus ik moest het einde weten..
    Ik ga zo naar boven en soppen. Nesteldrang lijkt gearriveerd ja.. Haha. :D

De baby's zijn trouwens erg onrustig/druk in mijn buik, al bijna de hele ochtend zijn ze wakker, en ook op een andere manier dan tot nu toe. Kan 't niet goed uitleggen maar het is net of ze meer ruimte proberen te maken voor zichzelf. Ik hoop niet dat ze besluiten nu nog andersom te gaan liggen ofzo.

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben blij dat jullie het herkennen (heerlijk, zo'n forum :)).

@ Kar76: wat bedoel je met je gevoel volgen, want anders kwam je jezelf heel hard tegen? Kun je een voorbeeld geven?
    En heb lekker gesopt en gewassen vanmiddag (Had ik niet ergens gelezen dat jij het een beetje rustig aan moest doen :))? Babies weer wat rustiger?

@ Ylaisa: voed jij Britt en Steijn tegelijk of na elkaar? Mijn vriend moet maandag weer werken, dus dan moet ik de voedingen overdag alleen gaan doen. Ben wel benieuwd hoe jij dat doet.

@ Helena: jouw kindjes zijn toch ook te vroeg geboren? Na hoeveel tijd ben jij weer gaan werken? Gewoon na je normale verlof (de 16 weken zeg maar) of later?

@ Krista: jij woont toch ook in Den Haag? In welk ziekenhuis ga je bevallen (of misschien ben je daar nu wel aan het bevallen?!)?

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mij is Krista gewoon bevalen hoor! Het blijft zo stil!

Hier gaat alles prima. Sofia mag waarschijnlijk vandaag al van haar infuus af, omdat ze zelf zo goed eet. Ze zit nu op 12 x 21 ml :)
    Romy moet nog even aangroeien, zij zit op 12 x 14 ml bv.
    Vandaag even rompertjes maat 44 kopen, de dames moeten er toch netjes bijliggen :)

Wel twijfel ik een beetje aan het kolven. Ik kom niet verder als 110 ml per keer (= totale opbrengst). En nu met de stuwing heb ik het idee dat ik er niet alles uitkrijg. Weet iemand of dit normaal is, of dat het straks vanzelf meer wordt? Ben er zo onzeker over :(

@KAR: hoe gaat het bij jou? alles weer wat rustiger??

@Helena: de meiden waren bij geboorte erg rood. Dat blijkt normaal te zijn bij prematuurtjes. Nu begint dat langzaam weg te trekken en blijft er idd een mooi kleurtje over..maar goed, dat kan ook geligheid zijn hoor. Ik zie dat zelf niet zo. :) Ze hoeven iig niet onder de lamp!

@MArgit: Fijn dat het goed gaat met de meiden! Hoe lang hebben ze nu in het zkh gelegen? En heb jij ook al die tijd gekolfd? Hoe ging dat bij jou??

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, wat fijn dat je meiden het zo goed doen! En Sofia al van het infuus af, geweldig! Die 110 ml is dat per kolfbeurt? Ik heb geen idee of het te weinig is, maar het klinkt wel okee. Misschien vaker kolven? Stuwing.. auw.

Margit, voorbeelden.. hmm.. Ik heb bijv. veel te lang doorgelopen met mijn postnatale depressie voor ik hulp ging zoeken, omdat iedereen me vertelde dat het normaal was dat ik me onzeker en angstig voelde. Terwijl ik zelf al op dag 4 voelde dat het niet normaal was, zoals ik me voelde. Verder heeft Sverre nogal wat oorontstekingen gehad zijn eerste jaar en ik heb de eerste keer ook te lang gewacht met naar de huisarts gaan, omdat anderen zeiden dat het wel meeviel met de koorts en zijn apathie etc. Niet dus!
    Dus toen ik een paar keer meegemaakt had dat mijn gevoel het eigenlijk altijd goed had, ben ik dat meer gaan volgen. Maar het is moeilijk, als verse moeder, om niet te luisteren naar mensen waarvan je denkt dat ze 'experts' zijn (bv. je eigen moeder, die heeft toch ook kinderen groot gekregen?! ;) ).

Krista is volgens mij ook gewoon bevallen hoor! :) Spannend!

Hier een redelijke nacht. Sverre heeft vanaf 1 uur bij ons in bed geslapen maar aangezien ik een dekmatras heb en Alex niet, komt hij niet op mijn bedhelft. :D (oei, gemeen..)

Maar met het rustig aan doen lukt het nog niet altijd. Alex heeft nu werk en dat betekent dat ik nu de hond 2 keer per dag uit moet laten en dat ik weer elke avond sta te koken. Verder heeft hij de auto mee dus als ik ergens heen moet (fysio) is er alleen de fiets. En ik doe vandaag ook boodschappen omdat Alex en Sverre pas tegen 6 uur thuiskomen en ik vind dat het eten dan voor Sverre klaar moet zijn.

Ik word er ook wel boos om hoor, Alex die vindt dat ik niet teveel mag doen (hij bedoelt dan huishouden & babykamer etc.) maar tegelijkertijd laat hij mij dus wel doodleuk koken etc. Terwijl ik aan het eind van de dag niet meer kan bewegen van de pijn. Mannen....!!

Babies zijn gelukkig weer rustiger. Buik lijkt ook iets meer te hangen dus wie weet is er eentje ingedaald?

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: mijn meiden hebben 11 weken in het ziekenhuis gelegen. Zijn met 40+3 weken naar huis gekomen (eigenlijk al met 39+2, maar toen kreeg Linde een infectie). Ik ben een dag na de bevalling begonnen met kolven. Heb best wat weken max. 110 cc per dag gekolfd (heb sowieso niet veel melk en door de stress was het helemaal weinig), dus jouw 110 cc per kolfbeurt is hartstikke netjes! Met een kolf haal je er trouwens nooit zoveel uit dan als je kindjes zelf uit je borst zouden drinken. Ik kolf nu nog steeds en heb ong. 340 cc per dag. Niet veel, maar ik vind het een fijn idee dat ik de meiden nog iets van moedermelk mee kan geven. Borstvoeding lukt hier niet goed. Ik denk dat Merle en Linde teveel gewend zijn aan de fles (in het ziekenhuis was het op een gegeven moment: of BV blijven proberen, maar dan zou het langer duren voor ze al hun voedingen zouden drinken (en naar huis zouden mogen), of vrijwel alles fles en dan sneller naar huis. Heb gekozen voor dat laatste.). Vind het wel heel jammer dat ik geen volledige BV kan geven (ik leg de meiden wel aan als ze aangeven daar behoefte aan te hebben, maar het troost ze meer dan dat ze drinken. Ik vind het wel heel leuk om ze aan de borst te hebben, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik door heb gezet met kolven). Veel sterkte met kolven!

En wat goed dat Sofia al van haar infuus af mag! Zijn beide dames trouwens meteen goed gaan ademen of hebben ze nog aan infantflow/low-flow gelegen?

@ Kar76: mooie voorbeelden, snap wat je bedoelt! Fijn trouwens, dat Alex weer een baan heeft. Wel minder dat er dan weer meer op jouw schouders terecht komt qua huishouden. Heb je familie in de buurt wonen die je een beetje kan helpen misschien?

Hier een nacht met 'apekooien' (= erg wakkere meisjes die alleen maar bij pappa en mamma willen liggen en gaan huilen als ze in bed liggen) achter de rug. De dames waren gisteren overdag al verdacht veel aan het slapen, dus vannacht waren ze wakker. Pfff... wel zwaar hoor, maar goed, hoort erbij! Kreeg van de kraamzorg al het advies om ze overdag meer wakker te houden, maar als deze meiden slapen, dan slapen ze ook en dan zijn ze met geen mogelijkheid wakker te houden. Hoe doen jullie dat?

En nog een vraagje: af en toe geef ik Merle en Linde een speen, maar hoe zorg je er nou voor dat de speen in de mond blijft zitten, zonder hem de hele tijd vast te hoeven houden (hij valt er steeds uit als ze net niet hard genoeg zuigt. Ondingen!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Karel: 110cc per keer vind ik geen slechte productie hoor, zeker gezien het feit dat je pas net bevallen bent en bovendien heen en weer rent tussen huis en ziekenhuis!
    Bovendien haalt een kolf nu eenmaal minder makkelijk de borst leeg dan een baby ;)
    Heb nog wel een tip, wat heel fijn kan zijn voor zowel de stuwing als de productie. Babyluiertje onder de goed warme kraan, dan wat uitknijpen en om je borst heen leggen, past mooi, en dan kolven. Het klinkt idioot, maar het helpt wel! Ik heb op deze manier twee keer een borstontsteking kunnen voorkomen. Door de warmte gaan de melkkanaaltjes wat makkelijker open staan, waardoor de melk makkelijker stroomt zegmaar.
    Oja, don't do it in front of your husband whaha
    Wat goed dat Sofia wrs al van haar IV af mag!! super hoor! Zuslief volgt vast snel!!

Kar: wat ik vaak deed op het einde van mijn zwangerschap, was "groot' koken. Bijv een enorme pan pastasaus, 1 keer van eten, twee keer in de vriezer. En zo ook bijv met andere gerechten. Dan hoefde ik alleen nog maar de pasta/rijst/aardappeltjes erbij te doen en klaar is Klara. Had toen ook een voorraadje aangelegd in de vriezer, kwam handig uit in de eerste periode thuis! Wellicht een idee? Sauzen zijn prima in te vriezen!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Margit, geen idee eigenlijk wb de speen...
    Ik heb hier altijd ronde speentjes gebruikt, die met een plat onderkantje pakten ze niet. deed er in het begin een spuugdoekje aanknopen met een puntje, rolde die minder snel weg.
    Poeh die spooknachten, ik kan het me nog zo goed herinneren. Er zijn heel wat dagen geweest dat de vraag niet eens was: wil je koffie? maar: hoeveel koffie wil je? :D It will get better in time.
    En tja wakker houden, dat was hier ook geen succes hoor, lukte echt niet. Zijn miss wat van die regeldaagjes, het wordt beter!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    even belachelijk dan, als we het toch over melkproductie hebben ;)
    Ik kolfde vanaf dag 4 400cc melk per voeding!!! terwijl de jongens toen 40cc dronken ofzo. Niet normaal. Heb toen echt een beetje moeten minderen anders werd het alleen maar meer en das niet fijn voor je (.)(.) Ik nam de telefoon weleens op met: Campina, met Noor :D

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    @ Margit:

Ik zou ook gekozen hebben voor de fles als ze daarmee mee naar huis kunnen hoor! Vind het knap van je dat je zo doorzet met bv om ze zo toch nog moedermelk mee te geven..
    In het ziekenhuis gaan we nu proberen dmv kangaroeen om ze goed aan te leggen, omdat ze heel erge zuigbehoefte hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dat dat gaat!
    Ze liggen nu ook op een speentje te zuigen en die floepen er idd steeds uit! Ik zou niet weten hoe dat op te lossen...stukje tape eromheen?? ;)

Omdat ik de maandag ervoor ben opgenomen, hebben ze meteen longrijpers gehad en die hebben gelukkig hun werk goed gedaan. Dus ze hoeven niet aan de beademing ofzo.. Het enige wat ze nu dus hebben is voor Romy een infuus met bijvoeding en uiteraard een sonde.

Heb vandaag even met een lactatiekundige gesproken en die vertelde dat je met een tweeling toch wel een liter melk per dag moet produceren!! :$ Voor mij betekent dat, dat ik nu bijna om de 2 uur moet kolven en dan kan ik na de stuwing terug gaan naar om de 3 uur...

hhahaha lees nu je opmerking noor...Campina... ja zo voelt het soms wel!! :D

18. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    Ik voed ze nu tegelijk..krijgen allebei de fles. Toen ik nog borst gaf aan Britt en kolfde voor Steijn deed ik het apart...maar ook weleens tegelijk..Britt aan de borst en met de andere hand Steijn de fles, maar dat vond ik geen succes.
    Over het speentje..ik heb er een soort van tuttel aan vastgemaakt..kan ook een spuugdoekje gebruiken. Door de zwaarte blijft het beter zitten en ik merkte bij mijn kleintjes dat ze de speen probeerde vast te houden maar dit lukte nooit dus viel de speen eruit...nu kunnen ze de tuttel vastgrijpen. Werkt een stuk beter nu..en ze krijgen ook steeds meer zuigkracht dat scheelt ook.
    Zat eerst aan ducktape te denken...vooral in de nacht..of elastiekjes om de oren maar het schijnt dat ik dan jeugdzorg op mn dak krijg ;) hahahaha grapje hoor

@Karel
    Vind het ook geen slechte productie..
    Ik had op een gegeven telkens net genoeg voor 1 voeding.
    Je moet veel drinken..goed eten en goed rusten. Masseren schijnt ook te helpen...en aan je kindjes denken

19. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Voor de nieuwsgierigen ;)

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0