Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    @Margit:

Ik zou (zolang jij het volhoud) doorgaan met de bv. Wij merken nu pas hoeveel beter bv is dan kv. In ieder geval voor de darmpjes. Dus alles wat ze extra meekrijgen is mooi meegenomen toch?

Maar het moet geen belasting voor je worden. Je hebt het als druk genoeg en als het je tegenstaat zou ik gewoon stoppen...
    En als ik het zo lees doen je meiden het super goed!!

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: dank voor je reactie!
    Hoe gaat het met jou zelf trouwens? Je komt heel erg sterk over! Ga je vaak naar het zkh? En is het ver reizen voor je? En ben je al een beetje bijgekomen van de bevalling? Ik weet dat ik tijdens de weken in het ziekenhuis helemaal niet met mezelf bezig wad. De verpleegkundigen en Gijs moesten me er echt aan herinneren dat ik net bevallen was en dat ik wat rustiger aan moest doen... Let jij wel ook een beetje op jezelf :)

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Dank je wel Margit.
    Met mij gaat het op zich wel goed. Ik was eigenlijk al heel snel bijgekomen van de bevalling, maar ja, ik heb ook wel een easy bevalling gehad :) Soms vergeet ik wel eens dat ik net bevalen ben en dan stort je eventjes in... Ik probeer nu veel te rusten en regelmaat in mijn dag te brengen, en dat helpt.
    We gaan nu meestal 2 keer per dag naar het zkh. Meteen 's morgens na het kolven. Dan mogen we 's morgens de kinderen verschonen ed, en dan 's avonds rond 19:00 uur. dan gaan we kangaroeen enzo.

Maar we gaan soms ook maar 1 keer om toch even goed uit te rusten.

Soms komen de kraamtranen ineens opzetten, maar het doet me zo goed dat de meiden zo sterk zijn. Als ik me sip voel, en ik zie ze weer dan fleur ik weer op :)

Gelukkig heeft mijn man nu ook vakantie en die helpt me enorm. Verder leven we nu even dag voor dag :)

EN NU WIL IK WETEN HOE HET MET KRISTA IS!!! :D

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, ik kan je helaas geen advies geven over de bv en het kolven.. Ik snap wel heel goed dat het zwaar is. Maar zolang jij het nog trekt.. Ik kan me zo voorstellen dat alle borstvoeding meegenomen is, zeker voor prematuurtjes. Aan de andere kant moet het ook niet zo zijn dat jij het gevoel hebt alleen maar met voeden en kolven bezig te zijn.
    Moeilijk hoor.
    Maar, je meiden doen het dus super! :)

Karel, heel goed om dag voor dag te leven. Meer kun je niet doen. Lekker genieten van je meiden als je bij ze bent, ik vind het fijn om te lezen dat je opfleurt van ze. Het lijkt me echt hartverscheurend om ze elke keer achter te moeten laten. Petje af hoor! (En ook voor Margit en Hanneke en de anderen die zolang moesten pendelen tussen thuis en ziekenhuis natuurlijk)

Hier: echt teveel gedaan vandaag. Kan me amper nog bewegen. Vanmiddag namelijk ook nog boodschappen gedaan, eten gekookt.. Sverre is volgens mij ENORM moe, kreeg de ene huilbui na de andere, echt van die hysterische peuter-krijsbuien.
    Agossie, nu hoor ik hem huilend in bed zeggen 'Niet huilen, nee, niet huilen..'. Hopelijk voor hem valt hij snel in slaap.

5. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ylaisa: heb gisteren geprobeerd om de meiden tegelijk te voeden in de maxicosi, maar vond dat nog niet heel makkelijk gaan. Heb jij nog (andere) tips? Ben heel benieuwd hoe het hier gaat vanaf maandag als Gijs weer gaat werken. Heb je nog handige tips voor als je overdag alleen bent met een tweeling?

Hier komen opa en oma zo op bezoek: gezellig! Zo leuk om te zien hoe gek zij op hun kleindochters zijn!

Goed weekend allemaal!

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar76: beetje bijgekomen van gisteren?

@ Karel: heel herkenbaar: ik heb ook zo'n snelle en makkelijke bevalling gehad, je zou bijna vergeten dat je bevallen bent ;). Maar toch is dat ook een belasting voor je lichaam. Gun jezelf ook de tijd om te herstellen (je bent ook kraamvrouw als je kindjes in het ziekenhuis liggen!). Geniet ze weer van je meisjes vandaag!

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    Ik leg de kleintjes altijd in een voedingskussen of naast elkaar tegen een gewone kussen aan...en dat lukt prima tegelijk de fles geven..ze liggen dan ook wat dichter bij elkaar dan als je ze in een maxicosi zou doen..en tja..tis wel wat lastiger met knoeien etc
    En mbt het alleen zijn overdags..Sowieso voed ik ze dus tegelijk..want ze komen ook vaak tegelijk en als de 1 dan huilt..dat trek ik heel slecht..
    's avonds doe ik ze in badje omdat ik dan hulp heb.
    En voor de rest, zorg voor veel regelmaat voor de kids maar ook voor jezelf en rust natuurlijk...probeer er af en toe eens uit te gaan met de kleintjes..een korte wandeling.
    Boodschappen doe ik meestal alleen...vind het zo'n gedoe met de kleintjes..en de keren dat ik met de kleintjes wou gaan regende het..Boodschappen doe ik ook meteen voor een paar dagen zodat je niet verplicht de deur uit hoef.
    Tja en verders wijst het zich vanzelf...tis soms lastig maar ik ervaar dat alleen als de 1 na de ander huilt of soms tegelijk...dan zie ik even niet meer zitten....maar 9 van de 10 keer gaat het prima!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, alvast sterkte morgen, je eerste dag alleen! Ik weet nog dat ik het héél spannend vond en ik had toen maar 1 kindje. Die tip van het voedingskussen ga ik ook onthouden. En had Diana het er laatst niet over dat ze ze allebei in één wipstoel had zitten?? (Dat lijkt me ook maar korte tijd mogelijk trouwens.. anders wordt 't wel erg krap! :) )

9. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    hallo allemaal,

Alweer een hele poos geleden was ik actief op deze site.Mijn jongs zijn inmiddels al 19 maanden oud en groeien als kool. Ik was even nieuwsgierig hoe het met sommige tweelingmoeders is die nu weer zwanger zijn of inmiddels bevallen.

ik zie dat er een hoop tweelingen bij zijn gekomen en dat er een hoop zwangere zijn van een tweeling.
    Veel geluk allemaal

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Voeden: ik had er eentje links naast me op de bank liggen en de ander rechts. Tijn was altijd net iets sneller klaar die boerde ik dan eerst en daarna Chris. Maar het waren altijd vlotte drinkers, max tien min per fles, dat scheelt natuurlijk. In het begin had ik ze zelfs allebei op schoot!!

Jo: he wat leuk! :)
    en wat zie ik? weer zwanger?!?!?! Gefeliciteerd!!! Wist ik nog helemaal niet!! Tamtam gaat minder snel blijkbaar haha.
    En al een echo gehad? vast wel. het is er dus eentje! Stiekem wel een beetje opgelucht?!?!

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfff ik zit hier te kokhalsen van het brandend maagzuur.. het komt echt met golfjes omhoog. :( :( Mijn medicijnen waren op, ik was te laat met bijbestellen en moet 't dus nu met rennies en gaviscon doen. Die niet meer voldoende werken. Zelfs niet in combinatie met cola. Bleeeeeggghh wat is dit toch vies (en pijnlijk!).

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kar, wat naaaaaaaaaaaaar, bah. is het nog wel een beetje weggegaan??? Nog een beetje kunnen verder slapen??
    Knuf voor jou!!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Uiteindelijk is het weggegaan, of tenminste, ik ben in slaap gevallen. Had er bij Sverre ook zoveel last van. En gelukkig kan ik vanmiddag die medicijnen weer ophalen. Moet ook naar de gyn trouwens. Hoop wel dat alles nog goed is. En dat we binnenkort weer een groeiecho krijgen. Ik vind het toch wel spannender worden nu.

Ik las trouwens ergens dat de eerstgeborene van een tweeling zo'n 150 gram zwaarder is dan de tweede. Klopt(e) dat bij jullie? Als het meisje hier idd als eerste geboren zou worden zou het kloppen, zij was zo'n 170 gram zwaarder dan haar broer.

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Kar bij ons was de eerstgeborene Romy. Zij woog 1470 en Sofia 1660. Bij ons klopte dit dus niet :)

Grappig om te lezen hoe jullie dat voedings "probleem" oplossen :) Kan ik straks ook nog gebruik van maken!

Hier alles prima. De meiden zijn allebei van het infuus af en liggen nu samen in een warmings/waterbedje. Echt zo schattig om te zien! Romy zit steeds de sonde uit de neus van Sofia te trekken hihi :D
    Qua gewicht zitten ze nu weer over hun geboortegewicht.

Trouwens als jullie alleen thuis zijn en je gaat boodschappen doen ofzo..laat je de kinderen dan alleen thuis? of zorg je voor oppas ofzo...;)

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: Wat naar! Fijn dat je vanmiddag je medicijnen weer op kunt halen! En je schrijft dat je naar de gyn moet. Maakt hij/zij niet standaard een echo dan bij iedere controle? Was bij mij wel. Succes bij de gyn in ieder geval.

Hier was Merle de eerste en zij was 90 gram lichter dan Linde... dus ook bij ons klopt het niet. Maar misschien geldt het alleen voor kindjes die 'op tijd' geboren worden?

@ Karel: zijn Romy en Sofia al uit de couveuse: wat ontzettend goed! En mogen ze altijd samen liggen? Dat is wel heel fijn. Vond het jammer dat dat bij ons niet kon/mocht.

Hier: mijn eerste dag alleen! Even ontbijten achter de computer en dan zometeen de voeding. Linde is al een beetje wakker en Merle slaapt nog, dus ik ga eerst Linde eten geven. Mochten ze in de loop van de dag een keer tegelijk wakker zijn, dan ga ik het duovoeden eens uitproberen :). En vanmiddag naar het CB voor de vaccinaties: helemaal geen zin in!

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Succes vandaag Margit!! Gaat vast goed :)

De meiden zijn idd uit de couveuse. Heel fijn, want dan kunnen we ze ook makkelijker oppakken voor op schoot te nemen ofzo.
    Ik heb Sofia ook al aan de borst gehad. Maar toen ze mijn borst gevonden had keek ze me zo aan van; Ja en nu? ;)

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Bij ons klopte dat ook niet. Anna werd eerst geboren en woog 2510 gram. Sophie als 2e en woog 2790

*** nog 4 uur en 10 minuten***

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ook hier was Chris de eerste en meer dan 300gram lichter dan zijn broertje. Tijn heeft hem gewoon heel elegant voor laten gaan :)

Kar: succes bij de gyn!

Margit: succes en sterkte bij het CB!!

FunnyMe; Benheel benieuwd naar je echo!! Laat je het vandaag wel wetenhier??!?!?!?!

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ja tuurlijk laat ik het weten!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0