@saschaff word je daar niet gek van steeds een andere gyn dat heb ik ook steeds en ik vind er maar 1 tje leuk hoop wel dat ik die krijg met de bevalling @mima wel gaaf zeg een tweeling met het sterrenbeeld tweeling Ik heb de gyn opgebeld vandaag omdat ik nogal last had van mijn liezen een soort van spierpijn echt vervelend met lopen gelukkig is het alleen maar bandenpijn dus ben ook weer gerustgesteld
Hello hello! Mima, goed om wat van je te horen! Ja, jeetje, wie had dat gedacht na je verhaal van een paar weken geleden! Heeeeeeel veel succes met de laatste loodjes! En idd een tweeling met het sterrenbeeld tweeling: kan het toepasselijker? Sascha: jij ook alweer 26 weken! Gaat hard! Moet zelf nog heel veel doen aan de babykamer, moeten namelijk nog verhuizen! Maar alles is behangen en as zaterdag gaan we een tweede bedje kopen (eerste hebben we nog van mijn dochter) Al met al geen megarigoureuze dingen en ook gelukkkig geen zaken met een lange levertijd! Kan niet wachten tot ik straks de laatjes van de commode kan gaan vullen! Marian: leuke website! Ik ga er zeker nog eens terug kijken! Gummetje: gelukkig gerustgesteld! Hoe is het met Chaya? Liefs Noor
@mima lijkt mij ook heerlijk om 's avonds te fantaseren over een gevulde babykamer. Ik had dat met mijn dochtertje ook, ik ging elke avond even kijken, heerlijk. Ik werk inderdaad in het onderwijs. De gyn bedoelde trouwens niet dat de kindjes dan al komen, maar meer dat het lastig werken is met zo'n dikke buik omdat je ook meer last zal krijgen van bijv. bandenpijn. Ik hoop voor jou dat je niet zo lang meer hoeft te wachten tot je je kleintjes in je armen mag houden. @marian leuk om even van een "ervaren" tweelingmoeder te horen. Vond je het ook lastig om in het begin een ritme te vinden met de twee kleintjes? Dat lijkt mij namelijk wel echt wennen, vooral omdat we ook nog een peuter rond hebben lopen die veel aandacht nodig heeft. En de slapeloze nachten daar zie ik eerlijk gezegd ook wel een beetje tegenop. @Gummetje, ik had op zich wel steeds bij dezelfde kunnen blijven, maar toen de 1e gyn een keertje niet kon kwam ik bij een andere. Aangezien deze wel een uitgebreide 20 weken echo ging doen, ben ik daar eerst bij gebleven. Bij het maken van een afspraak voor de 25 weken echo vroeg die mevrouw of ik bij Zwertbroek een afspraak wilde maken. Over deze man had ik al een heleboel positieve geluiden gehoord dus dat vond ik natuurlijk prima. Helaas kan deze de volgende keer niet omdat ik beslist op 31 mei wilde, dan is mijn man namelijk ook vrij. Dus heb ik dan weer mijn eerste gyn. Vervelend dat je zo'n last had van bandenpijn. Hier voel ik ze ook wel goed hoor. En mijn liezen daar heb ik al een tijdje last van met lopen. Afgelopen zondag had ik 's nachts enorme pijn in mijn rug (had net verkeerd gedraaid) en dat kwam ook helemaal vanuit mijn liezen. Gelukkig is het nog niet weer gebeurd.
Ik ben trouwens af en toe al behoorlijk kortademig en heb soms hartkloppingen, begon dat bij jullie "ervaren" tweelingzwangeren ook al zo snel?
@Noor ik heb dat vooral in het begin van mijn zwangerschap gehad, nu gelukkig niet meer. Zodra ik maar een stukje moest lopen of een trap opging kreeg ik hartkloppingen en was ik helemaal buiten adem. Ik ben nu nog wel snel buiten adem, maar gelukkig geen last meer van hartkloppingen. Die zijn ingeruild voor harde buiken.
@marian: iedereen zit op ze te wachten inderdaad. Ik ben de oudste thuis, en de eerste die kids krijgt, ik ben zelfs het eerst kleinkind van opa die aan de vierde generatie begint....niemand kan meer wachten op de eerste tweeling in de familie, maar ze weten de spanning er heel goed in te houden....dus aan knuffels komen ze zeker niet tekort! @gummetje: ik vind t wel beter dat ik de meeste gyn's gezien heb...zo kom ik bij de bevalling niet voor verrassingen te staan... @noor: ja ik had dat ook...het ene moment wat meer dan de ander...maar het was wel vroeg begonnen...en zoals sasha zegt, bandenpijn wordt ook erger, daar heb ik nu heel erg last van, en van mn liezen en bovenbenen, en vochtophoping in mn enkels ...na jah..dat soort dingen dus @sasha: k begreep t dus iets anders..maar van dat lastig werken klopt zeker wel...je hebt alle rust nodig .... Ik wil later ook in het onderwijs vandaar dat k t vroeg...leuk om te weten iig Heel even dacht ik dat het gisteravond aan het beginnen was, maar dat was vals alarm....k kreeg om de 15 min hevige kramp, wat steeds erger werd, zo;n 2 uur lang...en toen viel ik in slaap....vanochtend werd ik wakker en het was alsof er niks geweest was....ze hadden er blijkbaar geen zin meer in.......
even weer een update vanaf denhaag @ noor, ik heb het ook en nog steeds die hartkloppinigen, ik vindt het een rot gevoel maar het schijnt geen kwaad te kunnen @ de nieuwe tweeling mama`s too be, gefeliciteerd en klep gezellig mee hier. @ marian, goh die kleine dreumussen van jou die groeien als kool zeg, wauw! @ mima, meid jij weet je tijd wel aardig uit te zitten he, je blijf positief ondanks dat ik weet dat het ook voor jou soms zwaar is, petje af hoor! hier gaat alles oke, zover als het kan soms wordt ik ook in de mailibg genomen door mijn lichaam en denk dan dat het is begonnen, maar na een tijdje stopt het ook hier weer. dinsdag naar de gyn en ga dan overleggen dat ik niet te lang meer wil lopen. ze had gezegd dat als ik 37 weken ben en het wordt te zwaar en de kindjes zijn groot genoeg dat ze me dan wil helpen, ik ben benieuwd. ik ben dan precies 37 weken en ik denk dat het dan misschien nog een weekje duurt voor je daadwerkelijk kan komen , tis mooi geweest dan. de 4 dames hier en huishouden wordt nu toch wel wat te zwaar voor me. ik hou jullie op de hoogte!
Hoi hoi Gisteren naar de dokter geweest. We zijn nu bijna 34 weken en hij wil me nu elke week zien. Mijn ventje vroeg: nog 4 weken zeker en dat is goed. Waarop de dokter replikeerde, hmmm neem maar nog 2 weken en we zullen dan ook blij zijn. Nou ik niet echt hoor zou ze liefst zo lang mogelijk in me houden. Het zal dus ook een keizersnede worden want het ene kindje zit met de poep voor de uitgang. Tjah het is een beetje een ontgoocheling, maar alles voor de gezondheid van de kindjes he. tot later
Ik ruik sterke ongeduldheid..... is goed te begrijpen hoor...k wilde ze dolgraag tot min 37 houden en max 38...en nu vind k het echt irritant aan het worden...gisteravond om 00:30 had ik krampen met duidelijk een stijging en een daling, en heeel regelmatig, om de tien minuten, toen om de acht minuten, en dan nog twee keer met 5 min, en rond kwart over 2 voelde ik gewoon niks meer, tot drie uur..toen zijn we maar gaan slapen..en vanochtend weer, maar dan om de vijf min...ik dacht ik ga ontbijten en dan zh bellen...was t alweer weg vind het niet leuk meer.... chaya trouwens petje af, met 2 kids en houshouden en dan nog de twins...k had t niet volgehouden, ik zit nu al 3 weken bij mn moeder..ben tussendoor wel naar huis gegaan maar ik kon gewoon niks doen, en zit dan de hele dag alleen...mn man blijft af en toe slapen, zoals de laatste twee nachten met vals alarm hihihi...verder komt hij in de avond altijd langs... Oh ja, wordt je dan ingeleid chaya? of heeft de gyn het er niet over gehad...k hoor altijd dat je een weenstorm over je heen krijgt wat niet weg te puffen valt ... lang leve de natuur! Ik heb ook dinsdag as een afspraak...we zullen t wel zien
hoi mima, tja het is zeker zwaar nu, ik heb mijn eigen meiden plus natuurlijk niet te vergeten nog 2 meiden van mijn mannetje in het weekend erbij. normaal vindt ik het super en kan er echt van al die hectiek genieten maar nu wordt het me allemaal wel te veel. manlief wil me graag van alle kanten steunen maar ja, zijn werkgever wil toch echt dat hij elke dag komt werken , dus staat er ook overdag alleen voor. vandaar ook dat ik het nu mooi vindt geweest, anders hadden die 2 deugnieten lekker tot 40 weken bij me mogen blijven hoor. mijn bevalling is met mijn oudste ook opgewekt, maar inderdaad die weeen strom die je dan over je heen krijg die zijn niet weg te puffen. het is allemaal wel heel snel gegaan, van geen weeen toto dat ze bij me op de borst gelegd in net 2 uurtjes. maar het is wel afzien ja. ik hoor het wel wat de gyn me gaat adviseren een dinsdag. goh bij jou is het dus goed aan het ropmmelen zeg. kan me voorstellen dat je nu ook zoiets hebt van laat het maar doorzetten. wel lief van je ma dat je bij haar mag blijven, heerlijk van genieten meid. we krijgen het dadelijk druk genoeg @ fiekebolletje, kan me voorstellen dat je even moest slikken toen je hoorde dat je een ks zal gaan krijgen,maar inderdaad alles voor je kleintjes he! weet je al hoe je gyn het wil gaan doen, ik bedoel, wordt het een geplande ks dan?
Hee meiden, goed om van jullie te horen! Chaya en Mima: ik wens jullie echt heel erg veel sterkte met de laatste loodjes! Voor je het weet hebben jullie je kindjes in jullie armen! Fiekebolletje: voor jou ook veel succes met het laatste eindje! En inderdaad: een keizersnee is niet niks, maar alles voor je kleintjes! @All: gelukkig dat de hartkloppingen herkenbaar zijn, dacht al bijna dat ik t aan mijn hart kreeg Heb vandaag met mijn werkgever besproken hoe ik het wil na mijn verlof en hij staat er gelukkig helemaal achter! (Werk als senior verpleegkundige en ben nu met 1 kindje al een stuk minder flexibel en straks natuurlijk helemaal niet meer) Werk gelukkig sowieso alleen al dagdiensten (das een voordeel van senior zijn ) maar heb straks echt mijn twee vaste dagen nodig en ga bovendien 1 dag minder werken... Ben zo blij dat hij zich helemaal inleeft! In het rooster van eind juni tot half juli heeft hij me ook al overgepland op eigen initiatief, mocht het niet gaan of mocht ik vervangend werk gaan doen, dan is daar dus personeeltechnisch al rekening mee gehouden. Super he? Was toch wel weer een soort opluchting! Allemaal fijne pinksterdagen! Liefs Noor
oeeeh het word spannend hier met al die meiden die op springen staan pfff hoe hou je het uit ik zit hier de weken af te tellen ben morgen 29 weken dan duurt het niet lang meer voor mijn gevoel
ja dat kan ik me ook enigzins wel voorstellen hebben jullie dat trouwens ook dat je wakker word van de pijn in je rug en benen als je dan geplast hebt is het wel weer een deel weg in mijn benen dan maar in mijn rug dat blijft het zal wel komen doordat het nu allemaal zwaarder word vind het gewoon echt niet grappig meer iemand tips wat ik eraan kan doen
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat Mima ondertussen bevallen is.... Ze is als sinds vrijdag niet meer online geweest! Spannend! Ik hoop dat ze snel wat laat horen! Marian
Zeker spannend! Die kans zit er wel in natuurlijk! Echt zo apart om te "wachten"op een tweeling en dan ook nog zelf een tweeling te verwachten!
haaa damess... daar ben ik weer....en ik ben nog steeds zwanger zo blij ben k er niet mee, maar k kan t ook niet helpen.... vandaag controle bij de gyn...bloeddruk was 130/95, dus net op de grens, ze hebben meteen bloed en urine afgenomen om te kijken of er sprake was van zw.vergiftiging, in dat geval zou ik morgen ingeleid worden... K ben gebeld met het nieuws dat alles in orde is...vrijdag moet ik weer mn bloeddruk laten controleren, dinsdag weer een controle, en ze hebben max tot volgende week vrijdag, dus met 40 weken precies, dan wordt ik toch ingeleid.... ik hoop dus dat ze zich zelf zullen aandienen.....en zsm want tis echt superzwaaaaar
Mima meid, ik heb met je te doen. Wie had dat gedacht, al bijna 39 weken zwanger van twee wondertjes. (Volgens mij is dat net zo zwaar als pakweg 48 weken van een eenling!) Hoop echt voor je dat de bevalling zich supersnel aandient! En dat je vrijdag niet meer terughoeft voor controle, maar dat je dan je kindjes al in je armen hebt! Denk aan je hoor! Zet m op, je kan het! Liefs Noor
MIMA En ik maar denken dat je al aan het genieten was van je wondertjes! Ik hoop voor je dat het snel gebeurt....Meid wat moet jij het zwaar hebben! Ik dans voor je beebs om ze aan te moedigen Marian
meiden mag ik me hier komen melden? Gisteren een echo gehad en wat zagen we? 2 kloppende hartjes en mooie groeiende beebs. Wij zijn de trotse en jonge ouders van onze 2ling op komst JOEHOEEEEEE Na een moeilijke tijd van hormoonbehandelingen kan ik dit trotse nieuws overbrengen ik wist al wel dat we zwanger waren maar een 2ling? in ons achterhoofd wisten we dat de kans geroot was maar nu is het gewoon ECHT! we zijn helmaal happy Ik hoop hier ervaringen op te kunnen doen en te kunnen delen, fijn dat er zo'n topic is. Liefsssss