@Daisy: o je bent ook op de 24ste bevallen mooie datum idd Hier alles goed hoor! De dames (alle drie dus ) doen het goed. Morgen gaat m'n man weer werken en probeer ik hier in huis weer eea op het rit te krijgen zodat alles spik en span eruit ziet als de meiden thuis komen Jongens wat een lijst! Kar jij bent de eerstvolgende! Spannend!! Wordt je al zenuwachtig? Hoe was je weekendje? @Jeetje: sterkte joh. wat een emoties komen er dan los he. Sterkte hoor! @Luca: ik weet helaas niets over de binding bij een keizersnede... maar bij mijn bevalling (gewoon natuurlijk) heb ik de kids ook niet echt lang bij me gehad. Misschien maar 2 tellen. Zeker Romy, de eerstgeborene werd snel weggehaald. Sofia bleef iets langer liggen. Toen besefte ik ook pas dat ik bevallen was Ze moesten zo snel de couveuse in. Dat vond ik wel jammer, maar eenmaal gewassen, gehecht en aangekleed ben ik direct naar de kids gegaan en mocht ik ze ook meteen aanraken enzo. Ik denk dat je zoiezo keizersnee of niet, zo snel mogelijk moet gaan kangaroeen, verzorgen ed om die binding te krijgen, maar dat gaat echt vanzelf...
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje. Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 17-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte.
Zo, dat moest ik eerst even kwijt. Wat ik verder onthouden heb: Krista, jeeeeeetje wat een bevalling from hell inderdaad.. Kreeg er ook kippenvel van, om te lezen hoe ze met Lucas om zijn gegaan. Zo zielig. Zit hij dan nu nog in gips ofzo? Arm ventje. En arme jij natuurlijk! Dat gesjor en geknip en .. pfff... Jeetje, fijn dat het ietsje beter gaat qua slapen. Slik je trouwens al magnesiumpillen? Die schijnen erg te helpen tegen rusteloze benen. En wat moeilijk en dubbel van het overlijden van de vrouw van je vader.. Ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen door wel te gaan - voor je vader en zusjes. Maar het is wel heel dubbel natuurlijk. Sterkte met alles! Okki, fijn dat jij die schildkliermedicijnen krijgt en dat ze helpen! En nee, het is niet raar om een keizersnee te willen als je vorige bevalling heel zwaar/naar was. Zeker met een tweeling, je wilt niet dat er risico's genomen worden toch? Gewoon blijven aankaarten. Dat niet-mee-willen-werken herken ik ook wel, mijn gyn staat bijv. volgens mij ook niet open voor inleiden voor de 40 wk als het met mij niet meer goed zou gaan maar met de baby's bijvoorbeeld wel.. Gezondheid en welzijn kindjes gaat voor het psychisch en fysiek functioneren van de moeder volgens mij. Helaas. Eleni, GEFELICITEERD met je twee jongens! Wat leuk, 2 knullen! Jongensmoeder zijn is heel leuk, wat Helena ook al zei!
Ik hoop dat ik de namen goed heb onthouden trouwens, van wie wat had geschreven. Zo niet, sorry! Hier is alles goed. Weekendje was op zich wel leuk maar wat is familie toch gecompliceerd..! Alex en ik ergeren ons op dit moment kapot (ik meer dan hij, hij is wat ontspannener) dat mijn moeder echt elke keer als wij Sverre iets verbieden of gewoon opvoeden, zich er tegenaan gaat bemoeien. En dan dus ook zegt 'Nee Sverre, niet doen, luisteren naar mama' ofzo. Zwaaaaar vermoeiend en je ziet aan Sverre ook dat hij gewoon niet weet naar wie hij nog moet luisteren. Met als gevolg dat hij gewoon naar niemand luistert! Maar goed. Slecht geslapen maar vannacht wel veel ingehaald. Na het lezen van Krista's verhaal en het feit dat mijn naam bovenaan het lijstje staat, begint het toch te kriebelen hier..! Ik had het idee oh die bevalling doe ik wel even maar nu ik lees hoe het ook kan..! Slik. Maar ik heb toch nog het idee dat ik hoe dan ook het liefst gewoon vaginaal wil bevallen. Vond het zo speciaal! Maar goed ik had dan ook het geluk dat ik Sverre vrij lang vast mocht houden toen hij net geboren was. En dat is idd heel fijn.
Krista en man,van harte gefeliciteerd met jullie 2 mannen!! Hopelijk zijn jullie lekker aan het genieten!!! Uhm sorry foutje,ik heb per ongeluk 17 getypt ipv 16,Fenne en Linne zijn uiteraard van 16 Juli!En Maartje van 24 Juli alleen dan een jaar later,hahaha @Kar,spannend hoor meis! Veel succes met de laatste loodjes!!!
Daisy, hoe vinden jouw meiden hun nieuwe zusje eigenlijk? En is het niet ongelooflijk druk met drie van die kleintjes?!
Ze snappen er nog niet heel veel van hoor,maar uiteraard weten ze heel goed dat er heel wat veranderd is hiero. Ze kijken,wijzen en geven wel kusjes etc maar thats it! Maartje hoort er nu 'gewoon' bij denk ik,ze zijn al aan dr gewend,de 1e nacht werden ze wakker omdat Martje huilde maar dat is ook weer over gelukkig.. En jij,ben je een beetje nerveus voor wat er komen gaat??
Krista: gefeliciteerd met Marcus en Lucas!! Jee meid wat een zware bevalling heb je achter de rug!! Hoe voel je jezelf nu?? En och och een armpje (sleutelbeentje?) gebroken, arm jochie. Heeft hij er veel last van?? Neem de tijd om te herstellen, voor zover dat lukt met twee van die kleine hummeltjes erbij. Gaat het goed met iedereen verder?? Ben beetje druk met werken, dus niet helemaal bij... Alles verder wel goed hoor hier, maar beetje druk en moe dus
Sascha, Vervelend dat de meiden niet echt mee wilde werken met de foto's. Mocht je niet een andere keer terug komen ofzo? Misschien dat ze het dan 'beter' deden/leuker vonden? Nouja hoop dat het iets geworden is en je hoeft ze niet te kopen natuurlijk als je niet wil (maarja dan zijn ze weer zóóóó leuk dat je ze toch maar wel wil hebben haha, hadden wij eerst met foto's vond er 2 eigenlijk niet mooi maar toch genomen omdat ik ze wilde hebben!!!! Haha!). Wat betrefd dat ze een andere tweeling hadden kunnen geven heb ik bij Malou en Ruben niet gehad, maar die zijn ook niet de kamer uit geweest na de bevalling, alleen om van de verloskamer (waar wij bij waren) naar de gewone afdelingkamer te gaan. Maar met Benthe vond ik het heel gek, ze is eigenlijk meteen weggehaald ook en ik zag haar pas weer een uur later ofzo (niet te vergelijken misschien maar toch) en ze leek helemaal niet, maarja het moest toch zo zijn. Ook als ik nu de foto kijk dat ze net geboren is en ik kijk de foto dat ze in de couveuse lag met al die slangetjes en toeters en bellen ziet ze er gewoon heel anders uit. Maar ik heb daar verder (gelukkig) geen last oid van/mee gehad. Maar ook mij hadden ze dus gewoon een ander kind kunnen geven... Daisy, Leuk even van je te horen! Fijn dat Maartje het lekker doet en gelukkig zijn Fenne en Linne er al helemaal aan gewend. Gek he hoe snel dat eigenlijk gaat, ze nemen het maar gewoon als het is en hier lieten ze eigenlijk weinig merken dat er iets veranderd was ofzo, het leek wel alsof ze vonden dat Benthe er al een jaar was ofzo ! Wel lief dat ze haar lekker verwennen met kusjes en aaitjes! (Datum had ik ook niet gezien, zal het nog ff aanpassen). Okki, Wat verveldend dat je tweede bevalling zo tegen gevallen is eigenlijk. Maar hoe dan ook, ik zou toch nooit vrijwillig kiezen voor een keizersnede. Gewoon ik wil geen snee in mn buik, ik wil geen operatie, ik wil gewoon mijn kindjes krijgen zoals het bedoeld is, klinkt lekker ego, maar zo voelt het voor mij. En daarbij komt dat ik het echt vreselijk vind in het ziekenhuis, dus nee voor mij het liefst zo min mogelijk toeters en bellen ! Luca, Jij wilde bevallingsverhalen? Wat wil je precies weten? Waarom wij gekozen hebben voor een vaginale bevalling? Dat hebben wij gedaan in goed overleg met de gynaecoloog die het ook echt zag zitten en er ook vertrouwen in had dat we dat konden samen . Daarbij heeft hij heel duidelijk voor en na delen van zowel een stuitbevalling als een keizersnede verteld en toen hebben wij dus besloten dat mocht de tweede in stuit draaien (eerste lag al een hele tijd met kopje onder, tweede half schuin een beetje erboven) we het vaginaal gingen proberen, lukte het niet dan zouden we natuurlijk alsnog een keizersnede gaan doen. Pijnbestrijding heb ik bij de bevalling van Malou en Ruben tegen mijn wil in wel gekregen, lag even een beetje proberen te slapen, kwam iemand even 'kijken' wat ze vaker deden dus deken omhoog en toen zat de naald in mn been. Heb toen dus pethidine (schrijf je dat zo?) gehad terwijl ik eigenlijk niet wilde. Tweede bevalling dus ook echt alles geweigerd, gyn raadde ruggeprik aan maar ik wilde niks, wilde ook niet dat het me gevraagd werd en pas als ik het wilde dus vroeg erover gepraat werd. Toen dus ook zonder pijnbestrijding bevallen, ik vind het gewoon niet nodig en ik vind bevallen zonder pijnbestrijding prima te doen, omdat het wel even zeer doet met de hoofdjes, maar verder vind ik het prima te doen en echt niet mega pijnlijk ofzo. Maar de bevalling even kort ik kreeg op woensdag avond wat krampjes, in de loop van donderdag werden die erger, donderdag avond rond 20.00 in het ziekenhuis aangekomen, rond 22.00 vliezen gebroken door de gyn, rond een uur of half 3 die stomme prik gekregen, 06.35 volledige ontsluiting, om 07.03 Malou geboren met kopje eerst, toen zij even op mijn borst en hun met echo kijken hoe de tweede lag dat was dus in stuit, even gewacht toen werd Malou weggehaald en moest ik weer gaan persen en is om 07.29 Ruben geboren. Karel, Fijn dat alles goed gaat met alle drie de meiden ! En hoop dat het met de man in huis ook goed gaat! Ow die gaat vandaag weer werken. Lijkt me lastig, kan jij wel naar de meiden toe nu hij er niet is? Of gaan jullie dan vanavond samen en dan vanmorgen niet? Hoe gaat het met het kolven meid? Trek je het nog een beetje? Hoop het wel hoor! Kar, Idd jij boven aan de lijst! En ik vind eigenlijk dat jij ook idd als eerst aan de beurt bent kunnen eigenlijk geen 'voorkruipers' gebruiken, maar dan vooral voor de mama's en baby's bedoel ik ! Vind voorkruipers niet erg, maar dan zouden die kleintjes ook zo vroeg zijn, wat we dus beter niet kunnen hebben ! Fijn dat het weekend wel fijn was, en niet fijn dat het toch een beetje tegen viel zo met de bemoeiers! Lastig hoor! Maar vooruit, nu tenminste weer lekker thuis, weten jullie waar je aan toe bent en voor Sverre ook fijner als ie weet wat de regels zijn ! Noor, Druk daar dus, geloof ik idd ook best! Maar fijn in ieder geval dat alles goed gaat hoor. Zo moet het! En moe das wel vervelend en slapen met 3 van die ondeugende kleintjes is ook lastig ! Hier doen ze nog alle drie een dut smiddags (en mama dus ook) maar Isa natuurlijk al lang niet meer dus smiddags even liggen gaat niet. Liefs, Hanneke!
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje. Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte. Even geboortedatum van Fenne en Linne aangepast !
@ Hanneke: We gaan nu elke dag 1 keer. iig deze week. Mijn man komt rond 3 uur thuis en dan gaan we. Dan kunnen we de meiden verzorgen in het ziekenhuis en als ze goed wakker zijn een flesje geven. Deze week gebruik ik om voor mezelf weer wat ritme te krijgen en het huis grondig te poetsen..'t was nodig Als ze straks terug gaan naar 8 voedingen per dag, dan ga ik een keer extra naar het zkh om flesjes te geven en hopelijk mag ik ze dan ook in bad doen. Dat mag pas als ze 2 kilo wegen en Sofia zit al bijna aan de 1800 gr, dus ik hoop dat het snel kan. Nu slapen ze nog zoveel, dat we ze maar lekker laten liggen.. Het kolven..tja. Gaat goed hoor, maar nu na ruim 2 weken gaat het je soms wel opbreken. Je merkt meteen als je moe bent, of te lang wacht dat je productie afneemt en dan moet je meteen weer stevig aan de bak! Het zkh raakt ook bv "kwijt" Ook weer zo'n raar verhaal. De meiden krijgen fortifier bij de melk, dus mijn bv moet naar de papkeuken. De verpleging zegt dat de papkeuken bv achterhoudt Is toch raar?? Zit ik me hier suf te kolven, wordt er zo nonchalant omgegaan met mijn vloeibaar goud Er gebeuren toch rare dingen in dat zkh...:x Naja, nog even volhouden en dan snel mee naar huis!! @Okki: ik heb het niet helemaal meegekregen, maar wilt weten of je beter een keizersnee kan hebben v.s natuurlijke bevalling? Ik zou ook geen keizersnee willen hebben. Al is het al voor het lange herstel! Ik was zo blij dat ik de dag na de bevalling al op mijn benen kon staan en makkelijk bij mijn meiden kon zijn! @Daisy: wij konden mee doen aan een onderzoek dat het zkh voor je zou kiezen of je een keizersnee kreeg of een natuurlijke bavlling. Dit stond ons zo tegen. Die beslissing wil je zelf nemen en wij wilden ook graag een natuurlijke bevalling. Ik heb geen pijnbestrijding gehad. Was ook niet nodig want het ging allemaal zo snel!! Sofia is in stuit bevallen, maar dat was helemaal niet vervelend. Ik denk dat mijn "geluk" ook was dat ze nog zo klein waren... @Kar: niet teveel enge verhalen lezen he! Het kan op alle manieren gaan... JE weet het niet, dus ik zou me nu ook niet druk maken. Gewoon over je heen laten gaan, en het duurt nog wel ff hoor! Jij maakt je termijn gewoon lekker af
Karel nou ja zeg, borstvoeding achterhouden?! Waarom in hemelsnaam? Voor door de soep ofzo?! (Je moet er toch niet aan denken..) Echt heel raar inderdaad, en slordig. Je zou bijna een eigen koelkastje ergens neerzetten. Hanneke, ik hoop idd ook dat er geen voorkruipers komen, maar ook vooral voor die baby's en moeders! Jeetje en Okki moeten echt wachten tot ik bevallen ben hoor! Hoe gaat het dan nu bij jou? Kun je je nog voorstellen dat Benthe er ooit niet is geweest? Went het snel trouwens? En Malou en Ruben, spelen die een beetje de grote broer en zus? Het lijkt me echt raar en ook heel naar als je het gevoel hebt dat je willekeurig elk kind(eren) bij je krijgt, als ze even weg zijn gehaald, na een bevalling. Bij Sverre hebben ze zelfs met de eerste Apgar test gewacht tot ik er klaar voor was om hem los te laten. Ik hoop heel erg op weer zo'n nazorg. De bevalling zelf mag wel iets makkelijker deze keer, 't duurde allemaal veel te lang toen en ze hadden achteraf gezien ook veel eerder moeten ingrijpen en/of pijnbestrijding moeten geven. Maar toch ga ik deze keer niet de bevalling in met het idee 'ik wil pijnbestrijding'. Ik wil wel dat ze deze keer naar me luisteren als ik er om vraag, en het me dan ook geven. En dan geen ruggeprik! Beslist niet. Ze werken nu in het ziekenhuis hier met dat infuus en het pompje wat je zelf kunt bedienen, ik vergeet telkens de naam..
Ik baal enorm op dit moment!! :x :x We hebben net te horen gekregen - toevallig omdat we in de buurt van die winkel waren, en via de internetsite - dat de winkel waar we de kinderwagen besteld hebben, gesloten is en dat we voor meer info contact op moeten nemen met een advocatenkantoor!! Failliet dus! :x Nu moeten we dus halsoverkop ergens een wagen zien te bestellen. Ik vind het ook zo raar dat je er toevallig achterkomt!! :x
@ Kar: da's wel erg naar zeg, toch hopelijk nog niet ook al het hele bedrag betaald? Dat pompje pijnbestrijding gebruiken ze bij ons in het ziekenhuis ook, dus mocht je het gaan gebruiken ben ik benieuwd......(hoewel ik me afvraag of ik er aan toe zal komen, ontsluiting bij Bas duurde maar 5 uur en je mag het toch alleen tijdens de ontsluiting gebruiken?) Tegen rusteloze benen (en armen) heb ik al erg veel geprobeerd, ook die magnesiumpillen. Ik heb het normaal ook zonder zwanger te zijn en omdat het ook een zwangerschapskwaal is heb ik het nu dubbelop :x. Ik zit erover te denken deze keer accupunctuur te proberen, dat is het enige dat ik vorige ZS niet geprobeerd heb, heeft iemand hier ervaring mee? Maar het enige wat tot nu toe echt werkt is op 1 been gaan staan en kniebuigingen maken tot het pijn doet, en voor mijn armen heb ik gewichtjes naast mijn bed. Maar om dit 's nachts om het uur te doen is niet echt leuk, dus tips zijn altijd welkom @ Okki: persoonlijk zie ik heel erg op tegen een keizersnede maar kan me wel voorstellen dat je hier voor kiest als je vorige bevalling traumatisch is geweest voor zowel jou als je kind. Mag ik vragen wat er toen gebeurd is? @ Daisy: volgens mij heb ik jou helemaal niet gefeliciteerd met Maartje........ Bij deze alsnog gefeliciteerd!!!!!! @ Karel: wat een raar verhaal over het achterhouden van moedermelk!? Doe je zo je best met kolven.....vreemde dingen gebeuren daar in het ziekenhuis. Ik vind het trouwens echt super van jullie dat je een gesprek aangegaan bent over de slechte zorg die je meiden krijgen. Kun je ondertussen wel verbetering merken? (buiten dat melkverhaal dan)
Zo weer een tijd geleden dat ik hier gelezen heb.Alle dames die bevallen zijn GEFELICITEERD!!!Weer een dubbele hoeveelheid kindjes erbij. @luca: mijn dochter is met de keizersnede ter wereld gekomen(stuit en te weinig vruchtwater), qua binding is het echt niet veel anders hoor, ja je man gaat lekker met je kindje(s) naar de afdeling en jij wordt dan nog gehecht,maar daarna kun je zo snel als mogelijk ook erheen. De reden dat ik zo heel graag met de twins een natuurlijke bevalling wou(is gelukt) is dat je je benen niet meer kunt bewegen na de ruggeprik en dat als je kindje huilt of je hem even wilt oppakken dat niet zelf kunt.MEt de twins dus de 1ste in hoofd de 2e in stuit, de 2e is er overigens met de eerste perswee gewoon uitgetrokken,omdat de navelstreng en de benen gelijktijdig kwamen. Qua pijnbestrijding bij een gewone bevalling heb je de morfinespuit, die ik nooi meer wil hebben,hielp niks voor de pijn werd alleen super dissy en kotsmisselijk zodat ik moest spugen.Omdat ik vanwege depijn totaal van de wereld was heb ik een ruggeprik gekregen en dan voel je bijna niks meer wat was dat heerlijk!! Als je meer vragen hebt pb me dan maar, heb allebij dus meegemaakt dus weet van beide wat af.
Kar, is dit niet iets voor jou? Marktplaats.nl > zeer luxueuze duo(trio)wagen - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Keizersnede en lichaamscontact: Ik had geen keuze, Lex en Midas moesten gehaald worden. Ik kan me voorstellen dat wanneer je telkens complicaties hebt bij een natuurlijke bevalling, je kijkt naar alternatieven. Je moet je wel realiseren dat de ene keizersnede de andere niet is en dat hier net zo goed complicaties kunnen ontstaan. Je ondergaat een zware buikoperatie met alle risico's die een dergelijke operatie met zich meebrengen. Bij mij is zowel de operatie als het herstel heel voorspoedig gegaan. Het is mij allemaal 100% mee gevallen. Omdat onze kinderen gestabiliseerd moesten worden op de NICU hebben we ze pas uren later weer gezien. Ook daarbij denk ik geen garanties. Als je natuurlijk bevalt kan het ook zijn dat je kinderen eerst geholpen moeten worden voordat je met ze mag knuffelen. Op dat moment maakt dat ook echt niet uit, dan wil je alleen maar dat het goed met ze gaat. Hier verder alles oké. 1 moppie in de box, 1 in bed. Ik krijg zo mijn vriendin en haar 4 kinderen op visite. Heel gezellig, maar ook best druk. Groetjes allemaal!
@jeetje; Erg schokkend is mijn bevallig niet geweest, maar doordat ik het jaar daarvoor bevallen ben van en overleden kindje was alles bij elkaar genomen toch erg heftig. Dat kindje was al in mijn buik overleden dus niet tijdens de bevalling. Maar bij de laatste bevalling heb ik 14 uur op zo'n vreselijke kamer gelegen..telkens andere artsen voor je neus. Lig je te staren naar een prachtige tl balk en een klok. Je hoort constant de hartslag van je kindje...draadjes die los gaan harttonen die ineens stoppen..Door de bekken instabiliteit kan je geen kant op..kindje ligt gedraaid harttonen die dalen. pomp er bij...kortom genoeg voor mij om te zeggen; niet nog eens. en na de bevalling ben ik weer te snel gaan doen alsof er niks gebeurt was..5 dagen daarna ; flinke pnd..:x Klinkt raar maar misschien zijn de 5 dagen verplichte rust na een keizersnede voor mij uitstekend. Tja ik weet dat ik het niet voor het kiezen heb. Misschien is dat wel beter ook! groetjes Okki
@Krista GEFELICITEERD..pfff was wel even afzien denk. Hoop dat je snel hersteld en lekker kan genieten! @Margit Hoe gaat het nu..alleen voeden..doe je ze al tegelijk? @Karel Hoe gaat het nu in het ziekenhuis..beter, na je gesprek? Hier gaat alles lekker! Kleintjes hebben maandag hun eerste prikjes gehad..was even afzien voor mij...Veel nare verhalen over koorststuipingen wat volgens mn oma epilepsie is ..Maar het was even krijsen en toen was alles weer goed. Later op de dag ook nergens last van gehad gelukkig. Britt weegt nu ruim 4200 en Steijn ruim 3600..dus weer lekker gegroeid. Qua lengte is Britt 53cm en Steijn 50cm. Spruw bij Steijn is eindelijk weg...en het is een vrolijk mannetje nu..helemaal in zn sas. En bij Britt zit het nog op dr tong..dus we moeten bij haar even doorgaan. Ik geef nog steeds 6 voedingen..maar de laatste geef ik bij beide meer..Steijn overdags 100 en de laatste 135 en bij Britt overdags 135 en de laatste 165..De laatste voeding is dan rond 00.00uur en dan komen ze rond half 5 weer. Vandaag ook begonnen met de eerste voeding in de ochtend om dan ook meer te geven..en zo wil ik het langzaam opbouwen en kijken of ik langzamerhand naar 5 kan. Vanmorgen om half 9 kwam Steijn weer...ondanks dat ik meer had gegeven om 5 uur...Dus hopelijk hebben ze het gauw door. Het breekt me weleens op dat ze zo vroeg komen..de laatste vind ik niet erg want dat is toch net na As the World Turns ..maar de eerste zou ik wel wat later willen hebben..7 uur ofzo..afwachten maar. Steijn kan ik al een beetje triggeren voor een glimlach..maar Britt lacht alleen in dr slaap...Kan niet wachten tot ze meer lachen..zo'n warm gevoel krijg ik daarvan! Gister een vrije middag gehad..mams bood aan om op te passen zodat ik even lekker vrije tijd had..Dus naar de stad geweest en teveel geld uitgegeven..iets wat ik al sinds maart niet meer heb gedaan...en goh moest helemaal wennen om iets voor mezelf te kopen..had alleen maar spulletjes voor vriendinnen en voor mn kleintjes...en toen bedacht ik me dat ik ook maar iets voor mezelf moest halen..dus een blousje gekocht aangezien dat me geen beroerd gevoel geeft om te passen...broeken is wat anders want dat is nu echt nog een ramp. Hey vraag; ben 5 juni bevallen middels ks..maar heb pas volgende week mn controle..heb het idee dat dat eigenlijk veel te laat is..klopt dat? Nou meiden ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!