Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Heel herkenbaar! Ik had precies hetzelfde, stond al veel te snel weer te koken 's avonds en rustte ook tussen de middag niet meer zodra de kraamhulp weg was.
    En dat wil ik dus deze keer echt anders! Ik heb me voorgenomen veel in bed te liggen en desnoods daar 't bezoek te ontvangen.

Okki ik zou dus gewoon jouw verhaal (blijven) vertellen bij je gyn en op die manier samen tot een geplande keizersnede komen. En als je eigen gyn niet wil luisteren moet je misschien overwegen een andere te nemen. Dit is nogal belangrijk namelijk - ook voor je man en kind(jes)!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, wat doen ze het goed! Knap hoor dat ze al zo'n 5 uur aan een stuk slapen. Komt vanzelf goed. Bij Sverre merkten we ook dat zodra hij overdag meer ging drinken (grotere flessen dus) hij ook 's nachts langer doorsliep.

Je kunt evt. voor de laatste fles voeding voor hongerige baby's geven? Of wat rijstebloem erdoor? Dat mocht van mijn CB vanaf 8 weken en kan 't doorslapen bevorderen.

En wat goed dat je weer even voor jezelf hebt kunnen shoppen! Is wel moeilijk ja, zeker met kinderen.. En die lachjes, heerlijk he?! Je zult zien dat Britt ook niet meer te stoppen is als ze eenmaal doorheeft hoe het (bewust) moet! :D

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier is alles goed. Al zit mijn buik wel erg vol de laatste dagen.
    Ik heb net mega-onderbroeken gekocht, en dextro energy en mueslirepen. Dus ik kan m'n vluchttas in gaan pakken.. Binnenkort ook maar vast de klossen onder 't bed doen denk ik, maakt het in- en uitstappen makkelijker.

Nog een maandje (denk ik) en dan zijn ze er al... Raar idee hoor! Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit zien, hoe ze zijn enzo..

Ik heb ook de indruk dat ze elkaar nu behoorlijk in de weg beginnen te zitten; af en toe lijkt 't wel oorlog. Rare bulten op mijn buik die pijn doen omdat mijn huid zo opgerekt wordt. :D :D

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    hoi!

@Ylaisa, ik heb de nacontrole 6 weken na de bevalling... Bij jou duurt het dan iets langer geloof ik..maar of het echt erg is..? als je nergens last van hebt dan zou het niet zoveel uitmaken denk ik.

't gaat goed met de kids he!! super man

@Kar: hoe is het met je wagen afgelopen? lijkt me echt verschrikkelijk! Kun je er echt niet bijhebben dan! hoe gaat het verder met je?

Vandaag gaan we weer in gesprek! Na ons eerste gesprek is er wel wat verandert, maar meer naar ons toe. Ze doen ineens zo overdreven aardig. Tja das leuk hoor, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik wil dat ze de kinderen goed verplegen.

Gisteren zijn ze een voeding vergeten. Het was maar goed dat ik er was en er dus om gevraagd heb, anders hadden ze geen eten gehad. "oh, ik dacht dat mijn collega dat wel gedaan had"...zucht..je moet niet denken maar nakijken denk ik dan! :x
    Zaten we gisteren in de dagrapportage te kijken, bleek dat de meiden al 10 uur op een en dezelfde zij lagen!!!!!!!!!! Ik werd echt woest gewoon. HEt liefst had ik ze meteen uit de bedjes gehaald en mee genomen. Het erge vind ik dat ze alles netjes noteren maar dan niet verder kijken. Ze zien dan toch elke keer hoe ze liggen!

Ook vroeg ik of ik Sofia een flesje mocht geven. Nou de zuster deed alsof ik gek was; daar zijn ze nog te klein voor mevrouw...
    Nou zuster, ze doen dat al ruim een week, als ze goed wakker zijn. Werd ze wat boos..; en wie heeft dat dan goedgekeurd!!?? Nou uw eigen collega's en het staat uitgebreid in de rapportages dus lees ze maar na...

Ligt dat nou aan mij of doen ze daar echt rare dingen.
    Kijk, ik ben natuurlijk een onervaren moeder en we zullen vast in een aantal dingen te overdreven reageren, maar dit vind ik niet normaal. Ze lezen hun eigen rapportages niet en iedereen doet maar wat, en dat op zo'n belangrijke afdeling... :(

Verder doen de meiden het goed hoor. Romy weegt nu 1700 gram en Sofia bijna 1800. We hopen dat Sofia al snel in een gewoon bedje mag, omdat het warmte bedje ook iets te warm voor haar wordt...

Ik ga nu aan mijn conditie werken..Heb de WII fit aangeschaft :) ga eens kijken of dat dat werkt :)

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel ik vind niet dat je overdreven reageert! Het gaat om het welzijn van jouw kindjes en het kan toch niet dat ze een voeding vergeten en ze zo lang op 1 zij laten liggen!! Ik zou daar ook nijdig om worden. Echt heel raar en gewoon nalatigheid eigenlijk. Het lijkt ook of ze helemaal niet overleggen ofzo.
    Ik hoop dat een nieuw gesprek iets meer op gaat leveren. Kan me je frustratie erg goed voorstellen.

Maar fijn dat ze het wel goed doen! Ze zijn al mooi gegroeid hoor! Is er al iets meegedeeld over wanneer ze evt mee naar huis mogen?

Die wagen, dat komt wel goed. Desnoods via Marktplaats. Het is lullig maar we hadden niets aanbetaald dus dat scheelt weer. Vreemd genoeg maak ik me er niet zo heel druk over... (Weer een teken dat ik denk dat 't nog wel even duurt voor ze geboren worden!)

6. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Kar Had ook het advies gekregen van een andere moeder om bambix te gebruiken..maar vanaf 4 maanden..Zij deed dit al va 7 weken en ook Johannesbroodpitmeel tegen het spugen..maar ik ga me hieraan niet wagen...vanaf 4 maanden zal wel niet zonder een reden zijn ivm de darmpjes..Had het idee ook dat ze de kleintjes vol stouwde en dan die pitmeel om het spugen tegen te gaan alleen maar zodat zij 's nachts kon doortrekken..ze sliepen namelijk vanaf 7 weken al vanaf 2200uur door tot 7 uur!!! Maar ik ga zeker even die rijstebloem overwegen. Ik kijk dit nog een week aan..want ben vandaag pas begonnen met de ochtendvoeding ook te verhogen.

@Karel Tjezusssssssss...wat een gezeik! Ik zou dit echt weer melden hoor! Ik vind het namelijk niet normaal! Je moet er namelijk vanuit kunnen gaan dat je je kleintjes in vertrouwen achterlaat..en dit is zooooo laks!!
    Ik heb weleens gedacht in onze ziekenhuisperiode dat er velen tussen zitten die wat gefrusteerd zijn ivm salaris en personeel tekort. Het is natuurlijk best een zwaar beroep en als je dan zo weinig krijgt. Maar dat praat het absoluut niet goed!!! Ik zou dit echt weer aankaarten..jullie gevoel en de kleintjes zijn het belangrijkste! En het heet niks voor niks de zorg waar hun inzitten!
    En wat fijn dat ze het zo goed doen!!!
    Rustig aan!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, een collega van mij gebruikte ook Joh.broodpitmeel maar haar kindje spuugde ook helemaal niet ofzo. Vond ik ook nogal vreemd. Wij hebben met Sverre ook eerst voeding voor hongerige baby's geprobeerd 's avonds (friso extra geloof ik?) en toen dus later rijstebloem. Dan krijgen ze meer een papfles.
    Goed idee om het een week te proberen. Wie weet is alleen het feit dat ze overdag meer krijgen genoeg om er een uurtje aan vast te plakken 's nachts!

8. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Okki: ik kan me goed voorstellen dat alles bijelkaar opgeteld genoeg is om niet nogmaals een vaginale bevalling te willen. Ik hoop echt voor je dat je het voor elkaar krijgt om een geplande keizersnede te krijgen! Krijg je hier eigenlijk extra begeleiding in? Is absoluut niet niks wat je hebt meegemaakt en gyneacologen zijn toch vaak geneigd alleen naar de kindjes te kijken en de vrouw met een verleden over het hoofd te zien (is mijn ervaring tenminste). Je kindje was toen toch met 27 weken zwangerschap overleden? Dit moet dan een ongelooflijk dubbele periode voor je zijn nu je ook weer de 27 weken nadert denk ik? Heel veel sterkte!

9. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Ylaisa: fijn dat de spruw bij Steijn helemaal weg is. En wat een mooie gewichten hebben ze. Leuk he, die eerste lachjes, daar smelt je helemaal van weg.
    Ik dacht eigenlijk dat rijstebloem pas vanaf 4 maanden mocht?

@ Karel: hoe ging je gesprek vandaag? Dit is toch te belachelijk voor woorden hoe ze met je kindjes omgaan? Krijg je niet de neiging om een ander ziekenhuis te zoeken?
    Hoe gaat het nu met jou zelf? (is je huis al schoon:D) Wel ook goed je rust nemen hoor. Je hebt heel wat te verwerken en als je daar niet voldoende bij stilstaat kom je jezelf dadelijk keihard tegen.

@ FunnyMe: hoe gaat het met je? Al wat minder misselijk?

@ Kar: schiet echt al op voor je he? Beseft Sverre het zich een beetje dat hij dadelijk een broertje en een zusje krijgt? Of is hij daar nog te jong voor?
    Trek je het zelf nog een beetje? Je had het laatst over blauwe plekken van het schoppen....en al zo een tijd buikpijn.
    Lukt het nu een beetje om de tijd te nemen voor jezelf? Of doe je nog steeds vanalles in het huishouden?

10. okki

okki Lid

Nov 15, 2008
    72
    0
    0

Hoi bedankt voor je reacti.

Ik ben er idd mee bezig met de 27 weken...maar ik voel de kindjes ontzettend bewegen. Dat stelt mij wel weer elke keer gerust.
    Ik ben onder controle bij het Erasmus, net als bij mijn vorige zwangerschap...ze hebben alle dossiers nog. Maar toen ik over een keizersnede begon was er een oplossing; praten met een psycholoog...:x Die fase hebben we nu wel gehad en ben wel wat stappen verder en weet eigenlijk donders goed wat ik wil en waarom.Heb daarom ook geen afspraak gemaakt, al dat gepraat..
    Ben nu al een keer bij het opperhoofd van alle gynaecologen geweest en de volgende keer heb ik hem weer ....misschien is dit bewust gebeurt.

We zullen zien!

11. okki

okki Lid

Nov 15, 2008
    72
    0
    0
    @karel1978 "Gisteren zijn ze een voeding vergeten. Het was maar goed dat ik er was en er dus om gevraagd heb, anders hadden ze geen eten gehad. "oh, ik dacht dat mijn collega dat wel gedaan had"...zucht..je moet niet denken maar nakijken denk ik dan! :x
    Zaten we gisteren in de dagrapportage te kijken, bleek dat de meiden al 10 uur op een en dezelfde zij lagen!!!!!!!!!! Ik werd echt woest gewoon. HEt liefst had ik ze meteen uit de bedjes gehaald en mee genomen. Het erge vind ik dat ze alles netjes noteren maar dan niet verder kijken. Ze zien dan toch elke keer hoe ze liggen!"

Meid gatver ik krijg hier de kriebels van..je zou ze bijna gewoon willen meenemen..
    Rare toestanden daar...mijn vertrouwen in ziekenhuizen e.d was al niet zo groot. Vooral je mond open blijven doen!!

Sterkte

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ga het er dan toch nog maar eens op wagen...
    Al een hele tijd lees ik mee, maar ik voel me een beetje een indringer als ik meeschrijf. Jullie hebben het zo gezellig met dit clubje. Maar ik lees zoveel herkenbare dingen en ook ik voel heel erg de behoefte om ervaringen te delen met mensen die écht begrijpen hoe het is om een tweeling te hebben (of te krijgen). Bovendien; ál die ziekenhuisverhalen, wat krijg ik daar steeds kippevel van...

Dus (onder aanmoediging van Margit... ;)) wil ik toch proberen mee te schrijven. Als er natuurlijk geen bezwaren tegen zijn... :)

@Karel; Goed dat je voor jezelf opkomt in het ziekenhuis hoor!! Daar moet je je helemaal niet schuldig of raar over voelen. Zoals al eerder werd geschreven; je komt voor je kindjes op, omdat ze dat zelf niet kunnen.
    Als ik jullie was zou ik ook echt een officiële klacht indienen (misschien beter als de meiden lekker thuis zijn), want dit is echt niet normaal!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Natuurlijk niet!! Gekkie.. Juist fijn, nog een ervaringsdeskundige erbij. En jij schreef toch al veel langer hier?

WELKOM TERUG dus! :) :)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfff ik krijg de laatste twee nachten telkens onwijs harde buiken. Waardoor ik niet lekker meer lig etc. Het begint als ik ben wezen plassen, of als mijn darmen pijn doen (die zitten volgens mij behoorlijk in de knel want ze spelen enorm op de laatste week).

Buik blijft ook nu gevoelig. Vervelend. En die twee daarbinnen trappelen/schuiven/wroeten gewoon lekker door.. :D Dat is dan wel weer schattig maar voor mama niet zo fijn.

Ohhh zo lief trouwens, vanochtend zag Sverre mijn blote buik en wees hij naar mijn navel en zei hij 'Broertjezusje daar naar buiten'. :D :D Hij krijgt volgens mij wel steeds meer een echt besef van wat er gaat gebeuren.

Vandaag de box in de kamer maar eens opzetten, kijken hoe hij (en de hond) daarop reageert..!

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    hey allemaal,

tja, gisteren dus gesprek gehad. Nou de hoofdverpleegkundige die "de zaak" onderzoekt vertelde dat hij elke dag controle hield en hij had gisterenochtend nog gevraagd aan de verpleging of er dingen waren voor gevallen. Antwoord van de zusters was natuurlijk; Nee hoor, er is niets gebeurt, alles is prima. Dus er was volgens hem niets meer aan de hand en hij wilde graag weten wat wij ervan vonden....

Nou wij vielen even stil van verbazing en toen heb ik droog opgemerkt: Ach, ze hebben gisteren een voeding vergeten en de meiden hebben 10 uur lang op een kant gelegen...maar verder gaat het goed hoor... :x
    Hij schrok zich natuurlijk te pletter en hij heeft wel tig keer zijn excuses aangeboden. Toen kregen we natuurlijk een blabla verhaal over dat hij al zo lang bezig is met veranderingen door te voeren etc etc.
    We hebben gezegd dat we op deze manier echt niet meer prettig thuis zitten en dat we dit echt niet normaal vinden. Ik heb toen al voorgesteld dat ze daar een hoofdverpleegkundige op zaal moet zetten die het overzicht heeft, maar volgens hem hielp dat niet.
    Ik heb duidelijk gemaakt dat er een groot communicatieprobleem is op de afd. tussen verpleegkundigen onderling maar ook naar de ouders toe. Hij was het daar wel mee eens gelukkig, maar hij wist niet goed hoe dat op te lossen. Tja, de man heeft helemaal geen overwicht....

Daarna nog een gesprek gehad met de arts. Daar hebben we het ook mee besproken en die schrok duidelijk ook. Maar ja, met een heleboel excuses komen we natuurlijk nergens :(

Maar goed, de meiden doen het heel goed! Romy mag misschien van de monitor af volgende week en bij Sofia mag het als ze 5 dagen achter elkaar geen dipje hefet gehad en deze heeft ze bijna niet meer dus dat gaat goed. Vanaf ongeveer volgende week gaan ze ook actief beginnen met aanleggen en meer uit flesjes drinken, zodat ze het zelfstandig drinken goed on der de knie krijgen en dan mogen ze naar huis!! Sofia zit al over de 1800 gram en Romy haalt haar bijna in :)

@Jipper: Je bent echt geen indringer hoor! Gewoon lekker meeschrijven en alles vragen wat je wilt weten..Daar is dit forum toch voor?? :) Ik zit er inderdaad over te denken om een officiele klacht in te dienen als de meiden thuis zijn. Mijn moeder zei het ook al..

@okki: "het opperhoofd van alle gyneacologen" Grappig..gisteren zei ik dat over de hoofdverpleegkundige :) Neemt hij/zij je wel serieus? ik vind het nogal denigrerend van hun om over een psycholoog te beginnen :x

@Jeetje: het huis is schoon hoor! maar inderdaad met als gevolg dat ik nu weer doodmoe ben :) Toch iets te fanatiek geweest :) Hoe gaat het verder met jou?

@funnyme: ben je alweer wat opgeknapt??

@Kar: is je tas al ingepakt? En hoe gaat het met je verder?

16. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo hier eindelijk weer eens een berichtje van mij, sorry niet bijgelezen loop al weken met kiespijn rond en twee bezoeken aan de tandarts hebben dit niet echt beter gemaakt, grrrr.

@Jipper: welkom (dacht ook dat ik je al eerder hier gezien had) al weer bijn a 1 jaar!!!

@FunnyMe: hoe gaat het met je?

@Karel: wat een gedoe zeg! Als ik dat zo lees ben ik zo blij dat ik in het Ronald Mc Donald huis zat en wij de jongens (op de nacht na) helemaal zelf verzorgen konden. Kom goed voor jezelf en je kleintjes op meid! Maar dat lukt ook wel met je moederinstinct! Je meiden doen het hartstikke goed zeg, wat een knokkers hebben ze zeker van hun mamma.

@Kar: spannend!

@Okki: goed zo, houd voet bij stuk, jij weet zelf het beste wat je wilt! Volg je gevoel!

@Ylaisä: hoe is het bij jou?

@Noor, Daisy en Hanneke: hoe gaat bij en met jullie?

@alle moeders met een tweeling en nog een (of meer) kindje(s) (opkomst):
    Hoe bevalt het met drie kleintjes, wat is het leeftijdsverschil en wat valt juist mee of juist tegen. Hoe doen jullie het allemaal of hoe zijn jullie van plan dingen te doen? En wat zijn jullie overwegingen geweest om al snel (of juist niet) nog een kindje te krijgen. Ik ben een tijdje gestopt geweest met de pil omdat ik graag nog een kindje wilde, toen weer begonnen want ik dahct nu krijg ik het juist wat rustiger dus ik kan beter even wachten tot ze naar school gaan, maar nu heb ik weer zoiets van maar als ze naar school gaan een ik krijg dan nog een kindje duurt het weer vier jaar dat dat kindje naar school gaat dus heb ik het eigenlijk nog langer heel druk? Misschien heel rare gedachtengang maar ben gewoon benieuwd naar jullie overwegingen en ervaringen. (maar denk toch wel dat ik er weer voor ga, het kriebelt zo)
    Wij zijn vorig weekend gaan proefkamperen tot mijn verbazing sliepen de jongens hartstikke ged en ook de tuigjes die ik heb aangeschaft watren erg handig, jongens hadden ook geen last van.
    Julian begint al aardig goed zelf te lopen, Thomas houdt het bij enkele losse stapjes maar houdt toch het liefst veilig mamma's hand vast. Komend weekend gaan we dus echt kamperen met de caravan naar de Jura (Frankrijk), spannend!

Alle (aanstaande) moeders geniet van de kleintjes!

Liefs Maddy

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @Kar; Ik lees al langer mee en heb wel eens eerder een berichtje geplaatst, maar dat is het wel hihi... Dus eigenlijk ben ik gewoon nieuw. ;)
    Zo te lezen begint het voor jou nu aardig zwaar te worden. Toch blijven die kleine drukteschoppers beter nog even in je buik zitten hoor. Nog een weekje of 3-4. Des te eerder kunnen ze daarna ook met jullie mee naar huis! ;)
    En wat heerlijk dat Sverre (echt een superleuke naam trouwens, ben heel benieuwd naar jullie namen voor de tweeling!) het nu een beetje gaat beseffen en zulke enorm schattige dingen zegt. Vind je het erg spannend hoe hij straks gaat reageren als zijn broer en zus er eenmaal zijn?

@Karel; Jullie meiden doen het echt supergoed hè? Hoe oud zijn ze nu? Dat er al gesproken wordt over het stoppen van de monitor is echt een grote stap! Hopelijk kun je daar, ondanks het gedoe op de afdeling, toch wel van genieten.
    Wat een 'lapzwans' van een hoofdverpleegkundige trouwens. Hoe heeft hij het ooit tot die functie kunnen schoppen als hij de afdeling dus eigenlijk niet goed kan runnen?! Of mag ik dat niet zeggen? :)
    Als het even meezit zijn jullie daar over een poosje lekker weg en kan het échte genieten gaan beginnen!!

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Bedenk net dat het misschien ook wel leuk is om even (ego) iets over onze boys te vertellen. ;) Want dat is me een stelletje hoor!!
    Bijna een jaar ondertussen (wat vliegt de tijd) en heel ondernemend. Sinds een paar weken tijgeren ze door het huis. Dus niets is meer veilig. En dan begint al een beetje het echte opvoeden. De blikken die je dan af en toe krijgt; dan smelt je helemaal. Hoe moet dat nou als ze straks écht stoute dingen gaan doen?! :( Eén blik en mama is weer om! ;):D

Vanmiddag krijgen ze hun 11-maanden vaccinaties. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, want ik hoor daar toch niet de leukste verhalen over. Hopelijk worden ze er niet ziek van, ze zijn net hersteld van een virus (overigens de 1e keer in een jaar dat ze ziek waren...hoezo gezond?! ;)).

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel - daar schiet je dan ook niet veel mee op, zo'n gesprek. Inderdaad hoe is het mogelijk dat die vent hoofd is van de afdeling?! Ik hoop dat de arts toch wat meer druk kan gaan uitoefenen op de verpleging.
    Maar wat een goed nieuws heb je toch elke keer over je meiden! :) :) Echt super. Ben heel blij voor jullie dat ze lekker groeien en ontwikkelen.

Maddy wat leuk je weer even te zien! :) Kiespijn, bah. Herken het helaas maar al te goed.. Ook dat je heen en weer naar de tandarts moet. Wat leuk dat jullie gaan kamperen en dat de jongens 't zo goed doen.

Ik kan je volgens mij niet helpen met je vraag over nog een kindje erbij - bij ons was de situatie omgekeerd omdat Sverre er natuurlijk al was..
    We hebben wel bewust geprobeerd 't leeftijdsverschil tussen Sverre en de volgende rond de 2-2.5 jaar te houden. Ik denk dat dat leuk voor de kindjes is maar dat komt door mijn eigen ervaring met mijn zusje die 2,5 jaar jonger is dan ik. Verder wilde ik ze echt niet te dicht op elkaar omdat mij een beetje zelfstandig kindje dat in ieder geval zelf kan lopen wel prettig leek tijdens en na de zwangerschap. En dat is ook zo. ;)

Jipper - jaaa dat opvoeden! :D Ik moet hier ook regelmatig verbergen dat ik enorm moet lachen als Sverre iets stouts doet. Het is ook zo grappig! Zeker nu hij terug kan praten. Het leukste is nu dat Sverre de hond aan het opvoeden is, en dat je jezelf enorm terughoort in wat hij allemaal tegen haar zegt. :D

Bedankt voor 't compliment over Sverre's naam.. :) Wij vinden 't ook een erg leuke naam uiteraard! De nieuwe namen zijn ook leuk ;). Heb net even gekeken en er zijn 't afgelopen jaar maar 17 jongens geboren met onze jongensnaam, en 76 meisjes die onze meisjesnaam hebben. Dus vrij zeldzaam weer. (Sverre's zijn er 27 geboren afgelopen jaar)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Effect van die 11-mnd prik viel hier trouwens enorm mee, maar dat was met alle prikken zo (zelfs de BMR). Alleen is er rond de 11 maanden ook een sprongetje en daar had Sverre enorme last van.

Share This Page