@ Krista: wat ontzettend balen zeg, dat Marcus een infectie heeft opgelopen. Gelukkig is het geen hersenvliesontsteking! Hij moet bijna 1,5 week in het JKZ blijven? Dat is lang zeg. Lijkt me voor jullie ook moeilijk en niet praktisch, met Lucas thuis en dan op en neer naar het ziekenhuis. Sterkte! Over het slapen van Lucas: slaapt hij normaal gesproken samen op de kamer met Marcus? Misschien mist hij hem, nu Marcus in het zkh ligt? Dat hij daarom nu niet in zijn eigen bed wil slapen? Of is dat te zweverig gedacht ? @ Helena: dat gitaar spelen klinkt wel erg leuk. Leuk dat jullie er ook een filmpje van hebben gemaakt: mooi voor later! @ Jipper: dat tijgeren klinkt ook wel erg grappig! Zetten jullie dat ook op film? @ Kar: jouw meiden zijn toch 1-eiig? Kan je ze al uit elkaar houden (volgens mij schreef je een tijd geleden een keer dat je bang was dat je ze niet uit elkaar zou kunnen houden)? Hier gaat alles goed en zijn gangetje. Heerlijk, na alle commotie van de afgelopen maanden. Hoop dat het voorlopig zo blijft! Het is leuk om te zien dat de meiskes zich eigenlijk net zo ontwikkelen als 'normale' pasgeboren baby's als je het bekijkt vanaf de uitgerekende datum. Ze beginnen lekker om zich heen te kijken en willen niet meer alleen maar bij ons liggen, maar vaak ook lekker op schoot en dan rondkijken. We zien ze ook steeds meer van elkaar gaan verschillen. Qua karakter, maar ook qua uiterlijk. Ik denk inmiddels toch dat ze 2-eiig zijn (ze hadden allebei eigen placenta en vruchtzak, maar dan is er nog 5% kans dat ze 1-eiig zijn). Ikzelf begin ook langzaam maar zeker een beetje tot rust te komen. Hoewel ik wel nog regelmatig erg verdrietig ben over alles wat er is gebeurd en dat we nog niet alles kunnen doen wat op tijd geboren kinderen wel kunnen en we met deze meiskes toch wat voorzichtiger moeten zijn, realiseer ik me nu ook dat we 2 hele mooie dochters hebben gekregen en daar gaat het uiteindelijk om! Ben ook blij dat ik met mijn werkgever heb kunnen regelen dat ik nog wat langer verlof heb, want anders had ik morgen weer moeten beginnen met werken ! O ja, en reden voor een feestje: Merle en Linde zijn deze week in gewicht verdriedubbeld sinds hun geboorte!!!
Ik gooi deze er ook maar weer eens op. Kunnen de nieuwe dames zichzelf toevoegen! Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje. Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte.
@ Kar: wel lief dat Sverre je overal bij wil betrekken maar ook wel erg zwaar voor jou denk ik. Je wil dan ook geen 'nu even niet' zeggen. Heel veel sterkte met de laatste lootjes, komt nu wel echt dicht bij voor jou. Raar idee he, binnen nu en een paar weken heb je 3 kinderen.... Ben wel erg benieuwd naar die beloofde buikfoto. Ik werk als groepsbegeleider van verstandelijk gehandicapten, vandaar dat ik ook weekenden en avonddiensten heb. @ Jipper: Leuk he, dat tijgeren en klauteren. Ik begreep dat jouw jongens met 26 weken geboren zijn? Heftig zeg..mag ik naar je verhaal vragen? Oja, je had het laatst over een lijst met uitgedeelde tweeling namencombinaties? Waar kun je dat vinden? (ik weet wel nu al dat wij ook niet bijster origineel zullen zijn met namen, de namen van jouw jongens staan bij mij hoog op het lijstje) @ Helena: ook al zo'n heftig verhaal van je zwangerschap..... Het lijkt wel erg weinig voor te komen dat je met een tweeling een normale ZS hebt, op een normale tijd bevalt en na je bevalling je kindjes mee naar huis neemt. In het lijstje zie ik ook maar enkele 37+ers....... hoe gaat het nu eigenlijk met jou Helena? Een tijdje terug was je zo moe en zou je minder gaan werken. Gaat het nu beter? @ Krista: heftig allemaal hoor. Marcus in het ziekenhuis, Lucas die niet in zn bedje wil slapen, kolven, en dat terwijl je zelf nog moet bijkomen van een heftige bevalling. Gelukkig dat jullie er op tijd bij waren met Marcus, heeft Lucas hier nu ook grote kans op? (ennuh, waar zit de humerus?) Wat betreft het niet in eigen bedje willen slapen: wij gingen ook altijd even kijken na een kwartiertje, even geruststellen, kijken of er niks aan de hand is (poepluier ofzo) en weer weg. Niet teveel poespas want anders gaat hij leren dat hij vooral niet in zijn eigen bedje hoeft te slapen. (moet er nog wel even bij zeggen dat dit wat mij betreft alleen opgaat als er niks aan de hand is met je kindje.) @ Sascha: ik doe altijd als ik wat aan het schrijven ben even een paar keer copy tussen door, als je het dan om de een of andere reden kwijt bent even pasten. Maar uiteraard ben ik door schade en schande wijs geworden, haha. Maar morgen begint voor jullie het normale leven dus weer, Djuna gaat toch nog maar kort naar school, waarom gaat ze dan nu al naar een nieuwe school? (of begrijp ik het nu verkeerd?) Gaat bij ons inderdaad erg druk worden als de tweeling er is. Bas is dan een maand of 16 / 17 als alles goed gaat. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo goed weet hoe ik het moet gaan aanpakken dan en ben een beetje bang dat ik erg tekort ga schieten. Ik wil de tweeling ook graag BV gaan geven maar zie al helemaal voor me dat Bas het dan net op een rennen zet naar iets waar hij niet aan mag zitten ofzo. Of dat hij valt en getroost moet worden. Hoe deed jij dat als je bij alledrie tegelijk moest zijn? Ben ook een beetje bang voor een evt. ziekenhuisperiode met al die heftige verhalen hier, zou het echt moeilijk vinden om Bas dan elke dag bij een oma of kdv te brengen terwijl hij zijn aandacht van papa en mama ook nog zo hard nodig heeft. @ Margit: verdriedubbeling van het gewicht is zeker reden voor een feesje! Fijn hoor, dat het allemaal een beetje z'n normale gangetje begint te gaan voor jullie! Hoelang zijn de meiden nu thuis? En hoelang mag jij nog thuis blijven? Lijkt me zo raar dat je verlof officieel al ophoudt als je nog maar kort de uitgerekende datum bent gepasseerd. Hier gaat het erg goed. Heb al een paar dagen dat roze wolk gevoel: heb een geweldige vriend, een prachtzoontje en zit echt te genieten van dat getrappel in mijn buik. Heb wel al een megabuik voor 25 weken, al zeg ik het zelf. Ik zat net even foto's te kijken van vorige ZS en dan lijk ik nu toch al een buik te hebben vergelijkbaar met een week of 34. Vond ik wel shocking eigenlijk. Ga nu maar eens mijn vriend en ons bed opzoeken, wordt wel tijd
Krista, jullie krijgen het ook wel even voor de kiezen zeg! Arme Marcus.. En Lucas zo verdrietig als hij moet slapen. Bij mij kwam ook op dat hij misschien z'n broertje mist. Maar ook dat hij wellicht last heeft van de moeilijke geboorte? Als hij zo blijft zou je eens een osteopaat kunnen raadplegen. Wellicht heeft hij pijn aan zijn nekje.. Wel fijn dat z'n armpje de goede kant op gaat. Margit, wat goed, verdriedubbeld in gewicht! Jouw meiden zijn echte vechters hoor.. Zo knap zoals ze vanaf het begin al ontwikkelen en groeien enzo. En wat heerlijk dat je nog langer verlof hebt, ik vroeg 't me van de week al af of je al moest gaan werken. Gelukkig niet dus. Lukt het met vinden van een oppas? Jeetje, ah ja, dat kan natuurlijk ook nog, de zorg. Wordt dat niet erg zwaar met zo'n dikke buik? Ik had rond jouw termijn ook een buik van 34 weken, en nu dus een alsof ik al 40 wk zwanger ben. Wat ook logisch is, als beide kindjes nu ruim 2000 gram zouden wegen.. Sascha, fijn dat de verjaardag zo leuk was! Ik hoop dat Djuna het leuk vindt op school! En Noor, dat geldt voor Isa ook! Ik herinner me dat ik vakantie leuk vond maar ook altijd wel blij was als ik weer naar school mocht. Het voelde voor mij ook altijd alsof de vakantie even lang duurde als het schooljaar, haha. Ik heb goed geslapen vannacht! Ik kan er weer een beetje tegen voor m'n gevoel. Ik heb ook 't lijstje nog eens bekeken en inderdaad, zelden iemand die langer dan 36.5 wk zwanger is..! Mijn moeder denkt dat ze op 3 september komen, ikzelf op 10 september, en Alex denkt nog in augustus. We zullen zien! Ik hoop alleen dat ze niet in 't weekend van de Vuelta geboren worden want dan wordt 't moeilijk om bij het ziekenhuis te komen..
Zow! Er is veel geschreven Heb eerst aantekeningen moeten maken @Jeetje:! Wat goed van Bas dat hij zijn eerste stapjes heeft gezet! Toch weer een mijlpaal... @Margit: Bedankt voor de tip van de luiers! 100 stuks per week! poh.. Wij lopen nu al alle aanbiedingen af De arts had zich vergist. Ze mogen pas met 36 weken van de monitor af Maar ja, ze hebben helemaal geen dipjes meer, dus ik maak me geen zorgen Wij kunnen de meiden al wel uit elkaar houden. Vanwege het gewichtsverschil zie je wel goed de verschillen maar die worden steeds minder! Sofia heeft op haar rug een soort van wijnvlekje dus daar kan ik haar aan herkennen. En er begint al duidelijke karaktertrekjes te komen. Romy is veel pittiger en laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is. Sofia is wat "makkelijker". Echt een klein prinsesje Als Sofia zich een beetje uitrekt in het bedje begint Romy bijv. meteen te mekkeren en te slaan met haar handjes.. De ondeugd @Jipper: Jullie ook druk aan het verven? Wij hier ook! Was inderdaad super weer voor MEt het oogje van Romy gaat het al beter. Ziet er al meteen minder dik uit en volgens mij heeft ze er ook minder pijn aan gelukkig... Hopelijk blijft het zo! @Linda: Ik heb het tweelingenboek ook gekocht! HEerlijk..Als ik weer eens niet kon slapen las ik er uit.. Er staat zoveel info in! @Helena: BEdankt voor de handige tip over het bedje opmaken! En wat schattig dat Midas gitaar heeft gespeeld! Leuk dat je het gefilmd hebt! Daar kun je nog vaak van genieten @Krista: Wat zielig voor MArcus! Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk knapt hij snel op en mag hij idd vrijdag naar huis toe! Misschien dat Lucas hem inderdaad mist en daarom zo slecht slaapt... HEt kolven is vermoeiend he... BEn nu ruim 3 weken bezig en begin echt doodmoe te worden... Ik kolf nu ong. 7 keer per dag (anders knap ik idd uit elkaar ) maar ik sla er nu regelmatig 1 over, meestal rond 20:00 uur, zodat ik kan slapen tot 00:00 uur en dan voor het laatst kolf.. En dan om 6,30 weer op.... Ik kolf niet altijd mijn borsten leeg, doe alleen de potjes vol En dan onder de douche goed masseren. Door de warmte gaan die kanaaltjes openstaan en kun je de bobbeltjes goed wegmasseren. Ik denk wel dat zodra de meisjes thuis zijn ik ermee stop. Hopelijk kunnen ze dan goed aan de borst, en ach...de hele vriezer staat ondertussen al vol dus .. Hier is de highcare ook een super afd.! Alleen de medium care niet Volgens mij hebben ze na ons laatste gesprek de roostering aangepast en de verpleging van de highcare op mediumcare gezet We hoorden de zusters namelijk klagen dat ze niet meer op MC mochten werken En het gaat nu heel goed! Trouwens wat super dat je zoveel bent afgevallen! Respect! Ik moet nog 4 kilo...zucht...de knopen van de oude broeken kunnen nog net niet dicht... Trouwens, de meisjes drinken nog niet zo heel veel aan de borst, dus na het aanleggen krijgen ze hun dagelijkse hoeveelheid nog per sonde.. zo..als ik iets of iemand vergeten ben..sorry Groetjes!
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje. Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte.
Jemig, wat wordt er veel geschreven. Ik dacht dat ik er toch behoorlijk bovenop zit... @Helena; Wow, wat een verhaal zeg! Wat hebben jullie een spannende tijd moeten meemaken. En als ik het goed begrijp heb je erg lang in het ziekenhuis moeten liggen. Gelukkig heb je ze nog wel een hele tijd 'binnen kunnen houden'. Die jongens van jullie zijn hele grote kanjers zeg, dat blijkt wel uit hoe goed ze het toen deden en nu nog steeds doen. Zijn ze nou wel 1-eiig? Of is dat een hele domme vraag...? Wat grappig dat Midag gitaar heeft gespeeld. Dat zag er vast heel erg 'cool' 8) uit?! Onze jongens krijgen fysio zodat ze goed gevolgd worden bij hun ontwikkeling. Ik heb begrepen dat dat standaard is bij extreem-prematuren, maar dat kan ik mis hebben hoor. Ze krijgen fysio totdat ze 2 jaar zijn. Dat is de grens waarop ze de 'achterstand' op hun leeftijdsgenootjes (vind ik nog steeds niet eerlijk om het zo te noemen) moeten hebben ingehaald. @Kar; Hoe gaat het nu met je? Vanmorgen wel weer iets beter geloof ik? Nog even volhouden meis! @Krista; Ik weet niet eens of ik je al had gefeliciteerd met de geboorte van Marcus en Lucas. Bij deze dan nog van harte!! Maar het is niet vanzelf gegaan hè? Pfff...wat een verhaal ook. En dan nu weer die infectie van Marcus. Jullie krijgen het niet cadeau. Hoe gaat het nu met ze? En ook heel belangrijk, hoe gaat het met jou en je vriend/man? Hou je taai hoor! @sascha; Fijn dat de meiden (en jullie) zo'n leuke verjaardag hebben gehad. @Margit; Wat doen jullie meiden het toch fantastisch hè? Ik ben van een afstandje ook supertrots op ze (en op jullie )! Lekker genieten hoor, zeker nu je lekker langer thuis kunt blijven. Dat is niet meer dan terecht! @Jeetje; Heerlijk dat je zo aan het genieten bent op je roze wolkje. Hou dat gevoel vast hè?! Ons verhaal in het kort: Toen ik 25 weken zwanger was brak er een vlies (niemand weet hoe dat gekomen is, 'gewoon domme pech'...). Ik ben toen met spoed naar het Sophia Kinderziekenhuis gebracht. Daar ben ik opgenomen met volledige bedrust en heb de jongens nog een week 'binnen kunnen houden'. Daan had ondertussen geen vruchtwater meer, maar op wonderbaarlijke wijze blijft je lichaam dit aanmaken, zodat ze ook zonder vruchtwater kunnen 'overleven'. Na een week vonden ze het blijkbaar welletjes en precies een week nadat ik ben opgenomen zijn ze geboren. Via een spoedkeizersnede, omdat Daan in aangezichtsligging lag en de navelstreng meezakte. Ik heb dus niets meegekregen van hun geboorte. Daarna hebben ze 7 weken in het Sophia gelegen op de NICU (laatste week in een warmtebedje) en nog 6 weken in Breda. Een week voor de uitgerekende datum (dat is meestal de grens) mochten ze beide mee naar huis. @Karel; Wat leuk dat je ze ook al echt uit elkaar kunt houden. Vanzelf ga je steeds meer verschillen zien hoor. Grappig dat Sofia een wijnvlekje op haar rug heeft. Luuk heeft een aardbeienvlekje op zijn schouder, dus dat was bij ons in eerste instantie ook de manier om ze uit elkaar te houden. Zijn jullie trouwens écht aan het verven nu? Heb je niet iets anders aan je hoofd? Maar het was er inderdaad prachtig weer voor. Hier moeten alleen de kozijnen achter nog en dan zijn we weer klaar voor een poos. Wat het kolven betreft. Natuurlijk is het super dat dat lukt en kun je heel trots zijn op jezelf dat je het al zo lang volhoudt. Maar bedenk dat het niet ten koste moet gaan van jezelf. Stop dus inderdaad als je denkt dat je het niet meer trekt. Je meiden hebben er helemaal niets aan als ze straks een oververmoeide moeder hebben... (ik spreek uit ervaring...) Zo pfff...ik ben weer bij geloof ik. Een heel verhaal weer. Ik ga even mijn jongens vermaken, want die worden behoorlijk vervelend nu...
@Jeetje, Djuna gaat niet naar een nieuwe school, maar ikke wel. Ik ben namelijk juf en ga nu op een andere school werken. Nu nog even een beetje spammen: Net van bed, in de pyama het eerste cadeau uitgepakt een mooie pop: De taart: Zingen terwijl de taart wordt binnen gebracht: Een groot cadeau uitgepakt: Zo dat was het eerst wel weer. Nu eerst een kopje thee en dan de kinderen van bed en Djuna van school halen.
@Sascha: wat een leuke foto's!! Die als ze net uit bed zijn..met de pop hihi..schitterend! @Jeetje.. wij dachtne dat het een wijnvlekje was, maar jij noemt nu aardbeivlek...dat is het juiste woord!! Weer wat geleerd
Jeetje = Jipper Wij dachten ook dat het een wijnvlekje was, maar er werkte op de afdeling een verpleegkundige die zelf een hele grote wijnvlek heeft en die vertelde ons dat het 'maar' een aardbeienvlekje (hemangioom) is. Hier een site met wat meer info, als je dat interessant vindt: https://www.pediatric-dermatology.com/beeld/Hemangioom_folder.pdf. Het trekt vanzelf weer weg.
@ Sascha: ahhh, ja, dat kan natuurlijk ook nog . succes morgen dan in je nieuwe baan! Leuke foto's trouwens. @ Jipper: Wat een verhaal joh, moet echt een moeilijke en spannende periode geweest zijn. Hebben ze dat nooit kunnen achterhalen waarom toen een vlies brak? Wel bijzonder dat je kindje in feite ook zonder vruchtwater kan overleven.....wat een wonder he? @ Kar: Wat een nachtje fatsoenlijk slapen al niet voor je kan doen he? Kun je overdag wel een beetje slapen eigenlijk? @ Karel: fijn dat het in het ziekenhuis nu beter geregeld is. @ Okki: hoe gaat het nu met jou?
@Krista Wat zielig voor Marcus..hopelijk knapt hij gauw op! En mbt Lucas en het slapen..misschien is inbakeren iets voor hem. Zoals het bij mij overkomt voelt hij zich lekker en geborgen bij jullie en in de maxicosi etc. Wellicht helpt het...maar het kan ook even tijdelijk zijn...wat Margit al aangaf misschien mist hij zijn broertje wel. @Margit Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jouw kleintjes er nu uitzien Hier gaat alles lekker..Kleintjes zijn rustiger..denk toch dat de prikjes vorige week maandag ervoor hebben gezorgd dat ze wat onrustiger waren. Ze drinken nog 6 flessen maar heb nu alle flessen opgehoogd en de ene dag worden die volledig leeggedronken en dan komen ze 's nachts/'s ochtends wat later...en soms weer wat eerder. Steijn kan nu echt lekker lachen met hier en daar een geluidje...bij Britt is het moeilijker een lach te krijgen. Ik geniet echt van ze nu...alhoewel ik nog steeds van die baal dagen heb als ik heel moe ben...en dan voel ik me ook nog eens schuldig tegenover hun.
haa meiden, ik heb een vraagje tussendoor net mijn echo gehad, en ik blijk een een eiige tweeling te krijgen! dit zag ze omdat ze samen in 1 vruchtzakje zitten. Nu zei ze dat dit niet ideaal is, maar goed.. ze waren allebei prima in orde, mooi even groot en goede hartactie... Mijn vraag: hier ervaringen van moeders/zwangeren met 2 kindjes in 1 vruchtzakje?
Krista, Sorry hoor, maar toen ik dit las moest ik zo hard lachen! Een soort van Hulk-baby, haha! We hebben dit met Lex trouwens ook wel eens gehad, maar dat was meestal maar 1 nachtje, dus helaas, geen tips van mij. Wel hetzelfde gevoel hoor, ik kon hem dan wel achter het behang plakken. Wat jammer dat Marcus een infectie te pakken heeft. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Midas heeft er in het ziekenhuis eentje gehad en daar was hij met een paar dagen weer bovenop. Jeetje, met mij gaat het ondertussen weer wat beter, lief dat je het vraagt. Alleen de beslissing al om minder te gaan werken geeft rust. Ik ben ook gestopt met hormonale voorbehoedsmiddelen gebruiken en ik merk dat ik daardoor zelf beter in balans ben. En...over 3,5 week heb ik lekker 3 weken vakantie!! Kar, wat grappig dat Sverre zijn naam eer aan doet. Ik ben altijd al erg geinteresseerd geweest in namen en hun herkomst, vandaar dat ik het wist. Jipper, onze jongens zijn hardstikke eeneiig, maar door het verschil in grootte en de wat andere vorm hoofd van Midas door zijn dysmaturiteit prima uit elkaar te houden. TTTS kan nier voorkomen bij een twee-eiige tweeling omdat die geen gedeelde placenta kunnen hebben.
Dat dacht ik inderdaad al, maar wist het niet meer zeker. Bij ons konden ze in het begin het tussenvlies ook niet goed zien. Toch wilde niet 1 gyn toen al bevestigen dat ze 1-eiig zijn. Dat deden ze pas na de bevalling... Maar toen hadden wij het al lang gezien... Fijn trouwens dat je je weer iets beter voelt. Het is ook niet niets wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik heb nu meer dan een jaar niet gewerkt, dus ben aardig bijgekomen. Vind het knap dat jij toch vrij snel weer bent gaan werken! Wat voor werk doe je eigenlijk? @Ylaisa; Fijn dat je kleintjes weer rustiger zijn en jij nu echt van ze kunt genieten. Heerlijk hè? @jeetje; Een kindje kan na 24 weken in principe zonder vruchtwater. Het is er dan alleen nog om ze te beschermen tegen 'de buitenwereld'. Het is zeker een wonder. Waarom het vlies brak heeft niemand kunnen achterhalen. Zoals ik al eerder schreef 'gewoon pech'.
@ Jeetje: de meiskes zijn nu 5,5 week thuis en ze hebben bijna 11 weken in het ziekenhuis gelegen (zijn 3 dagen na de uitgerekende datum thuisgekomen, op 10 juli). Ik verwacht half oktober weer aan het werk te gaan, nog zo'n 8 weken vrij dus. Vind het wel heel fijn dat ik ongeveer net zo lang bij ze thuis kan blijven als dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen. Fijn dat je zo aan het genieten bent! Ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat jij één van degenen bent die de 36.5 week makkelijk gaat halen. Als het niet zo is, dan zie je dat dan wel weer. Zou me daar nu nog geen zorgen over gaan maken. @ Kar: ik ben nog niet heel hard bezig met het zoeken van een oppas. Wel her en der een beetje aan het rondvragen, maar op een of andere manier ben ik er nog niet zo mee bezig, hoe het straks na mijn verlof moet... Ben 'in het moment' aan het leven op dit moment en aan het genieten. Moet er binnenkort wel achteraan, dat weet ik... @ Linda: leuk dat je even de uitkomst van de echo komt vertellen! Je weet dus nu al dat het of j/j of v/v wordt! Nog even een paar weken afwachten en dan weet je het (of wil je het niet weten?)! @ Karel: fijn dat je Romy en Sofia uit elkaar kunt houden. En die meiden zijn na de 36 weken zó van de monitor af hoor! Kolven is pittig he, ik doe het nu al dik 16 weken en het is ook niet mijn favoriete bezigheid. Maar ach, ik heb een telefoon met internet, dus ik kan mooi ondertussen dit forum lezen (berichtjes schrijven gaat wat lastiger). En ik vind het gewoon fijn dat ik ze mijn melk kan geven, heb het gevoel dat het ze goed doet. Mijn ouders zijn vandaag langsgeweest. Zo leuk om te zien hoe gek ze op hun kleinkinderen zijn! Mijn vader was vroeger niet veel thuis en heeft best veel van mijn jeugd gemist, maar dat is hij nu aardig aan het inhalen.
@ Ylaisa: ik heb met mijn vriend de afspraak dat ik geen foto's van de kinderen op internet plaats, dus helaas moet ik je teleurstellen . Over de lachjes: die beginnen hier ook met grote regelmaat te komen. Zo ontzettend mooi en ontroerend om te zien! Ben helemaal verliefd!