Kar76 wat houdt het protocol dan precies in? Nou ik hoop dat ze nog even ietsje groeien, zou mooi zijn! Of ben je het zat?
Linda: dat houdt in dat ik pas ga bellen naar de poli als de weeen om de 5 minuten komen (geloof ik) en 2 minuten aanhouden. Dus regelmatige, 'echte' wee-activiteit. En bij gebroken vliezen altijd bellen maar ik hoef niet in paniek te raken als ze breken en baby 1 is nog niet ingedaald. Ik hoef ook niet plat dan of met de ambulance naar het ziekenhuis, blijkbaar is die regel achterhaald. Jipper: ja, belachelijk he?! Ik vond die vrouw met die 8-ling al erg.. Niet alleen voor de moeder maar ook voor de kindjes lijkt het me niet goed. Die kindjes kun je toch nooit tot een redelijke termijn voldragen?
Ik ga maar eens op zoek naar leuke meisjesnamen... Voor het geval we toch twee meisjes krijgen! (Dan hebben we wel echt kleertjes tekort trouwens... )
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje (Ook moeder van Sverre, geboren op 11-07-07). Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte. Zo, heb 'm er weer even bijgehaald.
Kar: ergens toch wel leuk dat het een beetje een verrassing blijft dan toch? Spannend! Mooi op gewicht hoor je kleintjes! Dag weer een beetje doorgekomen? Linda: ja hoor half uurtje op je hoofd gaan staan hahaha Geintje All: ik kan het ff niet bijhouden allemaal hoor, dus sorry sorry sorry als ik niet altijd reageer... Vandaag gewerkt (druk!) en vrij zat zon ook werken, dan maandag echt beginnen met de voorbereidingen voor de verjaardag. Ik probeer wel mee te lezen en bij te blijven, maar reageer niet altijd. Denk wel aan jullie allemaal hoor!!!!!! Zeker weten!! Zwangere dames: sterkte met de hitte!! xxx
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje (Ook moeder van Sverre, geboren op 11-07-07). Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op 6 maart 2005) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Maaike - Bevallen datum - aantal weken - Babette en Bodhi - gewicht & evt lengte. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte.
Bah! ik heb helemaal geen melding gehad van alle berichtjes van vandaag Moest ik 3 blz terug lezen!! KAr mooie buik!!Gewichtjes kloppen denk ik heel goed, want jij was/bent ongeveer hetzelfde als ik en Sofia weegt nu 1990 gram! Morgen dus feest want dan is ze 2 kilo!! En toch misschien 2 meisjes! wat een verassing ineens of vind je het niet leuk... Lindavnr: Bij mij dachten ze ook geen tussenschot te zien, maar op het allemega grootste echo machien was het toch te zien. De gyn zei toen: als je geen tussenschot gehad had, was je ineens de meest bekende patient van het hele ziekenhuis. Ik denk dat je je nog geen zorgen moet maken... want geen tussenschot is best heftig en wordt je heel streng gechecked... Toch nog even heel trots iets vertellen: De zuster vertelde dat alle artsen bij hun visiterondje altijd zeggen dat ze onze meiden zo mooi vinden (glim, glim) En dat ze er altijd zo hip bij liggen (glim, glim) Margit: las ik nou echt dat jij al 16 weken aan het kolven bent?? !! Wat knap!!!!!! Dat zou ik echt niet volhouden hoor.... sorry de rest kon ik echt niet meer onthouden Groeten!
@jipper Ik gebruik al bronwater..vanaf het begin al..en sinds 2 weken Johannes.. Hoop dat ze er gauw vanaf zijn, want ze zijn dan zo ontroostbaar. Ik kijk het deze week nog aan met dat doorslapen..omdat ik van de 1 op de andere dag ze bij elke fles meer aan ben gaan bieden ( ongeveer 35cc )..moet ze er nog wel aanwennen maar sinds gister drinken ze bijna alle flessen leeg. Het is alleen zo lullig..want weet nou bv niet of afgelopen ochtend nou goed ging...want Steijn werd om half 4 wakker van krampjes..en bij me gehouden..maar als hij die krampjes niet had..hoe laat was hij dan gekomen...Britt moest ik wel wakker maken even na 5 uur...dus tja..tis nog lastig te zeggen...maar ik geef ze deze week nog even en anders rijstebloem door de laatste voeding. @Diana #$%#&&*&@*CB!!!! Lekker je eigen gevoel volgen...! Haha dit hebben de meiden hier een paar weken terug ook tegen mij gezegd..want ik dacht ook dat ik ze teveel gaf...maar afgelopen week op het CB gaven ze aan dat ik langzaam weer kan ophogen. Je eigen gevoel is het beste! Waar het eigenlijk bij het CB op neer komt is dat je de flessen nu weer moet afbouwen..de inhoud dan. En...het lijkt mij wat er op de verpakkingen staat naar waarheid is..getest is...en natuurlijk gebasseerd op verschillende kindjes. Ik doe het ook volgens de verpakking en het gaat prima...ik geef zelfs nog 6 voedingen...waaronder 6x 150ml+5 en 6x 120ml + 4....volgens de verpakking zou dat over 5 voedingen moeten....nou ja..ze drinken het op..en soms laten ze wat staan...Ik vind het goed zo! @Kar...Tjee dat wist ik niet eens..dat de geslachten van jouw kindjes nog niet zeker zijn..das ook wat hahaha..En wat een mooie gewichten al..nog even lekker groeien en dan zijn ze er klaar voor!
@ Karel: Yep, dat heb je goed gelezen ! Niet meer 6 keer per dag hoor. Dat heb ik gedaan totdat ze thuiskwamen, maar dat red ik nu niet meer. Ik probeer minimaal 3 en het liefst 4 keer per dag te kolven. Dank voor de complimenten, dat doet me goed! Leuk, al die complimenten over Romy en Sofia! Waar koop jij al je hippe kleding ? Morgen 2 kilo: super! Bij ons in het ziekenhuis kregen de kindjes die de 2 kilogrens bereikten een vlaggetje op hun couveuse. Doen ze dat bij jullie ook (dat zul je morgen dan wel zien!)? Trek je het allemaal nog een beetje trouwens? Hoe lang liggen Romy en Sofia nu al in het ziekenhuis? En hoe gaat het met drinken? @ Kar: wat spannend zeg, dat het misschien toch nog 2 meisjes zijn! Dan kan het dus ook nog 1-eiig zijn! En wat een mooie gewichten! En een hele mooie buik zeg! @ Lindanvr: sterkte meid en kom hier maar lekker kletsen als je 't even niet meer trekt! Hier: vanmiddag naar de kinderarts geweest en ze was weer heel tevreden! Ze vond de meiskes erg ontspannen (vaak zijn prematuur geboren kindjes wat gespannen namelijk en overstrekken ze hun lichaam), dus dat was heel fijn. We gaan wel, voor de zekerheid, beginnen met fysiotherapie (wat jij ook al schreef, Jipper,dat is standaard voor extreem premature kindjes (onder de 32 weken geboren)). Verder mogen we proberen om naar 6 voedingen te gaan. Ga ik morgenochtend maar mee beginnen. Ben benieuwd. Ze waren ook goed gegroeid allebei (ong. 400 gram in 2,5 week) en zitten op de normale prematurencurve. Ben helemaal trots op ze! Ben vanmiddag met ze wezen wandelen trouwens. Grappig wat een bekijks je hebt met een tweeling! Ook in het ziekenhuis draaiden er heel wat hoofden om toen wij met de 2 maxicosi's langs kwamen lopen. Het lijkt wel alsof een tweeling een soort van magische aantrekkingskracht heeft! (Moet je nagaan hoe mensen zouden kijken als je een 12-ling hebt ). @ Ylaisa, Helena en Jipper: moeten jullie nog vaak voor controle naar de kinderarts eigenlijk? Wij moeten nu over een maand weer.
Goedemorgen allemaal! Klaar voor een warme dag? Ik heb nu al te doen met de zwangeren onder ons. Als ik jullie was zou ik een plekje met airco opzoeken vandaag en morgen... @Ylaisa; Heb je al eens overleg gehad met de kinderarts (niet die van het CB)? Ik neem aan dat jullie daar ook nog steeds onder controle staan met de kids. Misschien dat die nog tips kan geven tegen krampjes of in ieder geval kan kijken of er niet meer aan de hand is. Wat ik overigens nog wel eens ergens gelezen heb is dat een klein beetje venkelthee voor de voeding ook wel eens wil helpen tegen krampjes. (Ik trek nu alles wat ik weet of ooit gelezen/gehoord heb maar even uit de kast... ) Sterkte hoor! @Margit; Super dat de kinderarts weer heel tevreden was. Wat een heerlijk gevoel geeft dat toch hè? En ook leuk dat jullie nu fysio krijgen. Wij hebben, vooral in het begin, veel gehad aan de tips die ze geeft. Ook super dat je met de meiden bent gaan wandelen. Veel bekijks zul je inderdaad wel hebben. Pfff...nu zie ik het niet meer, maar in het begin kon ik me er ook zo aan iriteren. Vooral aan mensen die ook maar meteen in de wagenbakjes doken en ze even aanraakten. 'Zijn ze nou helemaal gek?!' Ik snap echt niet waarom mensen dat doen. Maar goed... Wat betreft de controles bij de kinderarts. De kinderarts in ons eigen ziekenhuis zien we nu zo om de 8 weken. Daarvoor om de 6 weken ongeveer. De neonatoloog zien we ieder halfjaar, maar ik denk dat dat volgende keer ook weer langer zal zijn. Misschien zelfs pas weer als ze 2 zijn (gecorrigeerd). Als het allemaal goed gaat hoef je natuurlijk niet zo vaak. De bezoekjes aan het CB tel ik niet eens mee. Dat vind ik een beetje onzin als je ook al regelmatig een kinderarts in een ziekenhuis ziet. Is alleen handig voor het wegen en meten en de prikjes natuurlijk.
Goedemorgen, Heb een zeer slechte nacht achter de rug dus voel me nogal brak nu. Blijf ook maar zoveel mogelijk binnen, alles zit dicht dus hopelijk houden we de hitte een beetje op afstand. Begin heel erg op te zien tegen de periode na de bevalling.. Ben zo bang voor de drukte en de maanden slapeloze nachten en het leven van voeding naar voeding.. Zeker met Sverre erbij die nog steeds niet beter slaapt en zoveel aandacht wil/nodig heeft. Pfff...
@margit: de kleertjes heb ik van de H&m, v&d en mijn schoonouders hebben wat vanuit frankrijk meegenomen. Ik haal soms ook wat uit Belgie. Ik vind dat ze daar over het algemeen wat leukere kleertjes hebben als hier. Maar ik denk dat ze al snel maatje 50 aankunnen! Volgens mij krijgen ze een kleurplaat aan hun bedje met hoera 2 kilo... maar we bedachten ons, dat ze gisterenavond gewogen zijn en vandaag waarschijnlijk vanmorgen en dan heb je natuurlijk kans dat ze nog niet veel is aangekomen..ach we zien het wel Ik lees her en der wat over fysio. Waarom moeten jullie daar heen met de kinderen? En wat doen ze dan? Is dat uit voorzorg ofzo? Of is er echt een reden voor de fysio... En controles bij de kinderarts en neatoloog? waarom bij beide? Is dat niet wat overdreven? Wat wordt er dan besproken als ik vragen mag?
@ Karel: ze gaat in ieder geval deze week de 2 kilo halen! Leuk hoor! Fysio: ik weet eigenlijk niet precies waarom ze daarheen moeten. Dat weet Jipper wel denk ik. Bij ons is er geen speciale reden op dit moment, maar gewoon om de motorische ontwikkeling een beetje in de gaten te houden. Ik geloof dat dat bij prematuur geboren kinderen wat meer nodig is dan bij op tijd geboren kinderen. Controles: wij zijn onder controle bij de kinderarts in het streekziekenhuis (eerste keer na twee weken thuis, nu na een maand en dat zal wel met steeds langere tussenpozen worden). Bij de neonatoloog in het LUMC moeten we in oktober terugkomen (dus na 5 maanden). De kinderarts kijkt bij de controle naar gewicht en lengte en of dat de groeicurve volgt, ze luistert naar hart en longen, kijkt naar de groei van de schedel, naar de heupjes en naar de algehele ontwikkeling. Eigenlijk wat ze bij het CB ook doen, maar zij heeft wèl verstand van premature kindjes ! @ Kar: vervelend dat je een slechte nacht achter de rug hebt. Misschien kun je vandaag ergens nog een beetje slaap inhalen? Als je wat meer uitgerust bent ziet de wereld er meestal al meteen weer een beetje beter uit (dat heb ik tenminste altijd) en zie je misschien alweer wat minder op tegen de drukke maanden die komen gaan . Druk zal het zeker worden, maar bedenk je ook dat je er dan 2 lieve kleine moppies bij hebt die het allemaal helemaal de moeite waard maken! Dat vind ik in ieder geval (over het algemeen gezien dan, zo denk ik er niet altijd over als ik midden in de nacht flessen aan het geven ben en ze daarna niet meer willen slapen )! Hier: vandaag begonnen met de opgehoogde flessen (110 cc ipv 90), maar de dames willen er niets van weten, haha. Dronken vanochtend uit protest allebei maar 80 cc. Heb Merle trouwens vanochtend even aan de borst gelegd (ik moest nog kolven en ze was al wakker) en ze dronk zowaar 15 cc! Ben niet echt van plan om er mee door te gaan, maar het was wel even heel leuk en fijn, zo gezellig aan de borst. Zwangere dames: sterkte met de hitte inderdaad. Ik ben blij dat wij een koel huis hebben.
ik zit er ff doorheen.De mannen sliepen voorheen tot 9.30 smorgens en dan in de box tot 12.30 daarna in bed tot 16.00 uur daarna box tot 18.30 daarna bed tot volgende morgen 9.30 maar omdat volgende week me dochter naar school moet weer en hun er dan ook uit moeten deze week maar begonnen met het andere ritme,maar dat valt vies tegen ze hebben dit ritme al vanaf de geboorte en ze(en ik ook) zijn nu dus helemaal van slag en ze huilen opeens veel terwijl ze dat anders vrijwel NIET deden.Ze gaan nu dus in de box na de fles van 6.30 en het middagslaapje kan ook niet meer van 13.00 tot 16.00 ivm ophalen van school dochter.Gister heb ik ze rond 9.30 weer een uurtje naar bed gedaan en daarna rond 12.00 uur weer,maar dat vond 1tje niet zon succes.Nu was ik naar de winkel geweest dus zijn ze op gebleven tot 10.30 wel in de wandelwagenbak en afentoe slapen maar niet veel, dus na de fles van 10.30 naar bed gedaan,maar 1tje huilt nu toch wel een beetje steeds.Het zijn nu natuurlijk 2 veranderingen een fles minder,langer ermee doen en andere slaaptijden. Het handigst is denk ik 6.30 fles in de box en mee naar school dochter wegbrengen 9.00/9.30 weer naar bed.10.30 fles en weer in de box 12.00/12.30 weer in bed.14.15/14.30 weer een fles en mee dochter ophalen van school en dan in box/wipstoeltje tot 18.00/18.30 fles en dan naar bed.Denken jullie dat dit een goed ritme is die vol te houden is?Of hoe zouden jullie het ritme doen rekening houdend dat de 1ste fles nu nog om 6.30 is en ik me dochter smorgens om 8.30 op school moet hebben en 15.15 weer op moet halen en woensdag en vrijdag haar om 12.00 en 12.15 op moet halen.Ik denk dat ik dan het beste uitkom met 5 flessen,maar mss zijn ze nog niet toe aan 5 ipv 6 flessen.Graag tips want ik weet het ff niet meer, ik hang de vlag uit als ze besluiten dat de school dicht te laten,want we hadden zon mooi ritme en dat liep echt perfect de jongens wisten het precies en nu is het in me hoofd echt een zooitje
@diana Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik zou wel graag wat willen weten en miss kunnen de andere moeders me ook antwoord geven. Ik las dat je de kleintjes vaak in de box legt na de voeding..en dan een aantal uurtjes. Leg je ze dan altijd wakker in de box...of slapen ze na de voeding..en als ze dan zo'n tijd in de box liggen..vallen ze dan uiteindelijk in de box in slaap? Die van mij vallen 9vd 10 keer altijd in slaap na de voeding. Wil ze graag na de voeding van 12.30uur in de box leggen of weggaan ( wandelen )..maar vaak slapen ze dan alweer en dan leg ik ze maar in bedje. En als ze wakker zijn leg ik ze niet langer dan 45min a 60min in de box omdat ze snel verveeld zijn...gapen en huilerig. Als ik ze dan in bedje leg slapen ze vrijwel direct. Heb soms het idee dat ik meer met ze "moet" doen..omdat het nu echt nog voeden en slapen is...of is dit normaal rond deze periode (bijna 11 weken oud...wel 6 weken te vroeg )???
Diana, het schema wat je voorstelt lijkt mij goed. Maar dan moeten ze idd wel 4 uur tussen de voedingen kunnen laten zitten. En op woensdag en vrijdag moet je ze niet in bed leggen maar in de wandelwagen als je je dochter op gaat halen, denk ik. Ik denk wel dat ze nog iets meer slaap nodig hebben dan nu uit je schema blijkt; maar wat Ylaisa ook al zegt, slapen ze in de box ook? Ylaisa, voor kindjes van gecorrigeerd 5 weken oud is het heel normaal dat ze nog zoveel slapen hoor. Echt. Steijn en Britt worden vanzelf wakkerder. Ze moeten gewoon heel hard groeien nu! Ik vind het zelfs heel goed dat je ze in hun bedje laat slapen. Maar je zou ook met ze kunnen wandelen en ze een slaapje in de wagen laten doen, als je graag naar buiten wil en/of boodschappen wil doen. Ik denk dat jij heel goed luistert en kijkt naar de signalen van je kindjes. Niets forceren dus. Als zij niet willen 'spelen' maar slapen, prima. Komt vanzelf!
Voor de dames die net zo lang zwanger zijn (geweest) als ik: lagen jullie baby's ook zo dicht aan de oppervlakte?! Het doet gewoon pijn, al die 'harde stukken' die schuren en mijn huid uitrekken. Als ik toevallig tegen 't aanrecht leun verga ik van de pijn.. Sverre lag nooit zo dicht onder mijn huid in mijn herinnering.