Hoi dames, @Caithlin: dan ben ik verkeerd ingelicht, k dacht 10 weken hihi @karin: bij mij waren ze met 9 weken 22mm en 19m. maar zoals eerder gezegd zou me daar niet zo druk om maken. Mijn buik is ook opgezet, k voel de baarmoeder steeds beter... vanmiddag om 14 uur heb ik mijn intake bij de vk... hou jullie op de hoogte!
Hee Mima, ga jij ook naar de VK? Ik alleen naar de gyn, vind ik best jammer eigenlijk. Nee ga er ook niet druk om maken..ahum Baarmoeder voelen..is dat niet akelig? Moet ik dan onder de buik voelen? en dan voel ik een randje?
heyy ben er weer ja karin, ze heeft me naar de gyn doorgestuurd, ze heeft de intake gehouden, de rest is dus aan de gyn... ja ik vond het eerst een beetje eng, maar het is wel leuk, je merkt de groei een beetje. Je voelt een bobbeltje in je onderbuik, je hoeft niet eens zo hard te drukken
heb nog geen echo gehad het is dus afwachten tot volgende week op de echo dan ziet alles er wat beter uit om te zien zal me benieuwen 2 of 1
Meid, je bent ruim een week korter zwanger dan Mima! Misschien voel je het over een week ook wel En daarbij is geen lijf gelijk he! Als het voelen van de baarmoeder automatisch zou betekenen dat je een tweeling verwacht zou ik dat ook al eerder te horen hebben gekregen voor m'n eerste echo. Probeer je toch iets minder druk te maken (ik weet het, is moeilijk ) en iets meer te genieten van het feit dat je zwanger bent!
zo even dit topicje nieuw leven in blazen, zou zonde zijn als tie weg ging! hier gaat alles oke, heb wel een vraagje aan de medetweeling mama`s too be! vanaf hoeveel weken hebben jullie voor het eerst jullie kleintjes voelen schoppen? ik weet niet of je met een tweeling het dan eerder voelt dan wanneer je er eentje bij je draag? groetjes chaya
Hi Chaya, Ja, ik vind deze topic ook leuk en fijn! Kan alleen geen antwoord op je vraag geven..denk wel dat we ze best vroeg zullen voelen aangezien het er twee zijn. Met mij ook alles goed. Niet echt veel last van kwaaltjes, maakt me soms wat onzeker Volgende week dinsdag krijg ik weer een echo..kan niet wachten.Vorige week was ik helemaal blij en zeker en nu zoek ik toch weer bevestiging ;-( Zal blij zijn als ik de 12 weken voorbij ben...en dan zullen we weer andere onzekerheden tegenkomen.. Groetjes...Karin
hoi karin, leuk weer wat van je te "horen" ik denk ook wel ja dat we ze eerder zullen voelen dan bij eentje, het is nu toch dubbel op ik heb ook niet meer zo veel last van kwaaltjes, is gelukkig allemaal wat afgezakt, blij toe hoor! wat fijn dat je weer een echo mag maken, toch elke keer weer een bevestiging dat echt alles goed gaat met je kleintjes... ik heb mijn laatste echo verleden week een maandag gehad en hoef nu pas 18 december terug te komen vindt het wel jammer want dan zijn er alweer 5 weken voorbij het liefst heb ik natuurlijk elke week een echo hahaha fijn om te horen dat het goed met je gaat! groetjes chaya
Hey meiden, Ik denk dat het er helemaal aan ligt waar je placenta (s) liggen. Bij mij liggen ze beide aan de voorkant en voelde ik ze dus eigenlijk niet eerder dan andere zwangeren. Ben denk ik bij week 17 ongeveer wat gekriebel gaan voelen en zal ze nu zo ongeveer 2 weken echt redelijk duidelijk voelen. De laatste dagen kan ik er echt niet meer omheen
Hoi dames, Ik kreeg van iemand de tip dat er nog meer aanstaande tweelingmoeders zijn. Ik ben zwanger van een tweeling en het twee zoontjes van 5 en 3. In het begin was het eventjes schrikken maar nu zijn ze niet meer weg te denken. Na drie maanden misselijk en moe ga ik me nu heel goed voelen. Fijn dat er meerdere op deze site zijn zodat we elkaar misschien kunnen ondersteunen en kunnen helpen bij bepaalde vragen. Groetjes Audrey
Dag dames... Wat leuk een 2ling zeg. Het lijkt mij erg leuk maar wel ff wennen. Ik moet woensdag voor mijn eerste echo. Mijn ma is een 2eiige 2ling dus de kans dat ik een 2ling krijg is wel iets groter. Het is nog even afwachten tot woesdag dus. Ben voor het eerst zwanger dus weet ik niet hoe het voelt of er 1 of 2 baby's in mijn buik zitten
Succes bij de echo dan. De kans is groot aanwezig als jou moeder van een tweeeiige tweeling is. Dussse hou je vast wie weet zijn het er twee. Bij mij zit het niet in de familie, ik ga ermee beginnen haha. Succes
Haha ja het is natuurlijk altijd afwachten en hoeft niet altijd. Maar bij mij vroeg de gyn gelijk zit het in de familie, is je moeder een tweeling. Dan schijnt de kans groot te zijn. En wat uitzonderlijker als dat zoals bij mij niet het geval is. Groetjes en een fijne week
Klopt ja, bij twee-eiige tweelingen dan. Want dubbele eisprong kan erfelijk zijn! Btw. nog gefeliciteerd trouwens, was ik in m'n vorige berichtje vergeten te zetten Veel zwangere tweelingmama's 2 be op het forum!
1 wondertje is natuurlijk fantastisch! Toch lijkt het me zo leuk en apart...een tweeling. Donderdag 30 november om 12.15 uur hebben wij onze eerste echo. Nog even afwachten dus, zo spannend!
Hallo allemaal, hier ook een tweelingmama 2 be. Ik weet het sinds 13 november en de schrik zat er in het begin goed in. De verloskundige heeft me ook nu doorverwezen naar de gynacoloog. Daar moet ik aanstaande donderdag heen. Ze wist voor 95% zeker dat ik een tweeling zou krijgen allebei een aparte vruchtzak en een aparte dooierzak. Ben echt zenuwachtig voor donderdag, hoop dat alles goed is en dat de hartjes nog steeds kloppen. Ik heb ook afgelopen vrijdag de sleutel van me nieuwe huis gekregen en zijn daar druk in bezig. Ik heel erg moe en last van me rug. maar verder voel ik me prima mag echt niet klagen. xx jessey