@ Karel1978; Dit is echt te raar voor woorden, ik hoop dat je kindjes snel naar huis mogen! Veel sterkte Hou je taai
@Karel; Nu maar hopen dat de arts haar woord houdt en het inderdaad gaat bespreken met de verpleging. Het blijft allemaal heel vreemd hoor. Ik neem aan dat jullie, ondanks het gesprek maandag en de 'sorry, sorry, sorry', het toch nog wel hogerop gaan zoeken? Of niet? Hopelijk mogen jullie meiden gewoon volgende week mee naar huis. Ik ga er in ieder geval hard voor duimen!! (Heb trouwens weer een instelling veranderd, nu zou m'n album toch echt te zien moeten zijn... )
Karel: jeetje kan me echt voorstellen dat je het helemaal gehad hebt en als nu de borstvoeding de reden is dan zou ik idd ook lekker gaan kolven als ze dan wel mee mogen, gggrrr. voor die andere moeder ook vreselijk trouwens ja. Hier: soms nog erg onzeker, na drie jaar kunnen we eindelijk plannen maken en lekker fantaseren, mijn man gaat helemaal los haha maar mij bekruipt soms de angst van het zal toch wel echt goed gaan? zal blij zijn als ik 12/13 wkn ben! Nog een tweelingvraag: ik ben wel regelmatig misselijk maar het is met kleine beetjes eten over de dag goed te doen. ik hoef ook niet over te geven. ik lees alleen over extreme misselijkheid bij tweelingen maar ik heb dat helemaal niet! hoe was het bij jullie? en nog een leuk vraagje, is een hele grote box echt nodig? wij wonen niet echt groot en we kunnen van iemand een standaard model krijgen.
@ Karel: noujjaa wat belachelijk!! Alles bij elkaar opgeteld geloof ik helemaal dat dit de druppel is!! tss! @ Linda: k ben ook totaal niet misselijk, nergens last van! Ik eet wat minder omdat ik snel vol zit, maar verder... niet echt iets. Last van mn borsten al sinds het begin. @ spulletjes kopen: ik vind het ook wel heel moeilijk hoor. Ik wil graag al spulletjes kopen maar ben toch weer een beetje bang... dadelijk koop ik van alles 2 en dan gaat het niet goed...zit ik met 2 wiegjes enz.... Nja.. gelukkig hebben we nog tijd genoeg maar toch.. @ hier: gaat ie goed, op de vermoeidheid na. Vandaag rijden we naar mijn schoonouders in de hoop dat ze thuis zijn, om het te vertellen. Hebben ze al voor elke dag gevraagd of we konde komen maar lukte maar niet, dus nu gaan we maar op goed geluk.
oh wat leuk lindavnr! eindelijk vertellen! ben je inmiddels een beetje gerustgesteld? hoe is je vriend/man eronder? jij bent dus zelfs helemaal niet misselijk, ach ja dat bewijst maar weer dat het bij iedereen anders is! hoe inderdaad wel extreem moe maar ben in de ochtend altijd vroeg wakker. En die bbobies wow ze zijn deze week nog meer gegroeid!
@Linda: ik was ook helemaal niet misselijk. Alleen extreem moe! Wij hebben een box van 1.20 bij 1.20 Maar volgens mij hoef je niet per se er 2 te hebben hoor... je hebt ook een tweelingbox die iets groter is als een eenling box. Wij hebben pas de spullen gehaald na de 20 weken echo geloof ik... Update: De verpleging is idd op de hoogte gesteld. Morgen gesprek met zaalarts en neonatoloog... De meiden zijn gisteren al meteen van de saturatiemeter gehaald en Romy is meteen op 8 voedingen gezet. Dus ze zijn echt bezig met "het naar huis gaan" Romy is nu ook 2 kilo..Morgen gaat de rest van de monitor eraf, en gaan ze apart in een eigen bedje... Bv gaat al iets beter...Sofia drinkt nu de helft uit de borst, andere helft uit de fles... Maar er was een andere moeder aanwezig en haar bv was ook kwijt! :x ongelooflijk he... naja, hopelijk mogen ze snel mee naarhuis!
Karel: goede berichten over je meiden! Jeetje ik vind het zoooo knap van ze! Allebei al 2 kilo, en ze drinken ook zo goed enzo. Dat van die bv daar vind ik onbegrijpelijk. Echt bizar. Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn?! Maar ja. Dat heb je zelf ook al bedacht en gezegd. Inderdaad hopen dat ze heel snel naar huis mogen, maar zo te lezen komt dat wel goed! Okki: ik zie dat je een mijlpaal hebt gehaald, 28 weken! JOEPIE! Alles verder goed met je? Linda: ik ben wel ontzettend misselijk geweest, en het werd ook steeds erger. Het begon in de 9e week, en ik ben tot ruim 22 wk wel aan het overgeven geweest. Eten maakte het alleen maar erger, ik heb wekenlang geen avondmaaltijd binnen gehouden. Ik heb van de gyn toen anti-maagzuur pillen gekregen (losec) en dat hielp als een trein. Ik had namelijk ook al vanaf de 6e week erg veel brandend maagzuur en waarschijnlijk heeft dat die misselijkheid (mede) veroorzaakt. Ik had zelf, mede door die misselijkheid, al snel het 'gevoel' dat ik weleens zwanger van een tweeling kon zijn, omdat mijn vorige zwangerschap eigenlijk zonder veel kwaaltjes was geweest. Hier dan weer geen grotere borsten, misschien een halve cupmaat. Jammer... De box: wij hebben ook een grote, van BamBam, geloof ook 1 bij 1 of 1.20 bij 1.20. Daar passen wel 2 baby's in. Je kunt eens op Marktplaats kijken, hij is ontzettend handig maar wel duur. Wij hebben hem ook 2e hands. Lindavnr: spannend en leuk, het vertellen! Ik hoop dat het gaat lukken vandaag. Zijn het de eerste kleinkinderen van je schoonouders? Veel plezier! Hier: zijn gangetje. Vannacht weer slecht geslapen maar vreemd genoeg went dat ook.. Ik heb vannacht allerlei dingen bedacht die nog moeten. Ik merk dat ik gemakzuchtiger/makkelijker ben nu met de 2e/3e, zo hebben we nog geen thermometer en dat soort dingen klaarliggen. Van die kleine dingetjes die nog wel moeten maar die ik snel vergeet omdat die echt niet meer in mijn systeem zitten. Zoals 't badje en de tummytub schoonmaken en tevoorschijn halen..
@ Karel: wat een verhaal weer zeg! Echt ongelooflijk dat jullie zoveel pech hebben met het zkh! Gelukkig doen je meiden het heel goed! Ik heb er zelf ook voor gekozen om niet te wachten tot de bv goed ging, zodat ik ze eerder mee naar huis kon nemen. Zou ik ook gewoon doen als ik jou was. Dat uit de borst drinken leren ze dan thuis wel verder, ze zijn al zo goed bezig! Bij ons was het trouwens dat we ze voor en na het drinken uit de borst wogen, zodat je weet hoeveel ze gedronken hebbmen en hoeveel je evt. nog met een flesje na moet geven. Mocht je trouwens nog een kolf willen kopen/huren: ik heb nu de Ameda Lactaline Personal. Is een goede, dubbelzijdige kolf en stuk goedkoper dan Medela-kolven. @ Linda: hier ook niet echt misselijk geweest, alleen dat volle gevoel. Ook geen grotere borsten trouwens (helaas...). Kan me voorstellen dat het allemaal nog heel spannend is, helemaal omdat jullie zo lang op de zwangerschap hebben moeten wachten! Ik duim met je mee dat alles goed blijft gaan! Het blijft trouwens spannend hoor: na de 12 weken ga je toeleven naar de 20 wekenecho en daarna naar de 28 wekengrens (dat had ik tenminste). Dat wetende: probeer gewoon per dag te genieten! Wij hebben trouwens een enkele box, dat gaat de eerste tijd prima en daarna kopen we er wsch een enkele box bij (op aanraden van het Tweelingenboek ). Maar wij hebben dan ook een megawoonkamer, dus dat kan ook makkelijk. @ Lindanvr: leuk, het grote nieuws vertellen! Geniet ervan! @ Okki: idd gefeliciteerd met de 28 weken!! @ Jipper: wat een poepies zijn de ventjes van jou toch! Stoere kapsels ook!
@Linda; Logisch dat je nog onzeker bent. Zeker als je al zo lang bezig bent om zwanger te raken. Wij zijn pas rond 18-20 weken begonnen met grote spullen aankopen. Op veel zaken, zoals meubeltjes e.d., zit levertijd. Je moet er dus wel op tijd bij zijn. Maar er zijn meestal wel regelingen dat, als er onverhoopt toch iets misgaat, de levering kosteloos geannuleerd kan worden. Hoewel we daar natuurlijk helemaal niet vanuit gaan!!! De misselijkheid was bij mij vergelijkbaar met jou. Een beetje onbestemd gevoel en als ik dan iets at was het weer even over. Achteraf gezien vond ik het meer een erg hongergevoel dan echt misselijk. En de box; wij hebben gewoon een standaardmodel. Kunnen ze in het begin makkelijk samen in hoor. Hier zijn ze vrij snel op de grond gaan spelen, dus de box hebben we niet zoveel gebruikt. Denk dat dat nu gaat komen, om ze even veilig 'weg te zetten'. @lindavnr; Wat spannend dat je het vandaag aan je schoonouders gaat vertellen!! Laat je weten hoe ze reageren? @Kar; Vervelend dat je nog steeds niet goed slaapt. Hoop voor je dat je toch af en toe nog even een lekkere nacht kan maken. Je hebt natuurlijk straks nog een topprestatie te leveren. Hou je taai! @Karel; Morgen van de monitor? Dat was voor ons het sein om naar huis te gaan. Nog even 24 uur zonder monitor en toen mochten ze mee. Heb het nog maar eens goed over de voeding, dat je ze wel met de fles gaat voeden, dan zijn jullie volgens mij volgende week lekker met z'n viertjes thuis!! @Okki; Ook namens mij van harte met het behalen van de 28 weken. Weer een mijlpaal!! Gaat alles nog goed? @Margit; Thanx! Met jouw meiden ook alles nog steeds super?
Jipper Ik kan nog steeds je foto's niet zien... Doe ik iets fout? Ik klik op je naam... Bij andere zie ik wel foto's... Wat doe ik verkeerd? De meisjes mogen pas mee als de sonde er ook uit is... dat zal ook wel snel gebeuren hoop ik Linda Mijn boobies zijn ook erg gegroeid. Ik ben van een b-cup naar d gegaan ... En dat is nu nog steeds zo... ik vraag me af of ze nog slinken want ik kan zo niet op mijn buik slapen Kar Raar he dat je ook aan dat slechte slapen went? Ik sliep soms maar 2 uurtjes op een nacht, maar was overdag echt super wakker... Tja, je lichaam is zich toch al aan het voorbereiden voor de slapeloze nachten Alle aanstaande moeders die straks spullen gaan kopen... Letten jullie goed op de tweelingen korting?!?! Bij (bijna) alle babyzaken hebben ze dat hoor.. Bij de babydump kregen wij korting op alles!! Terijl dat normaal allen op de "dure" dingen alleen is. oh ja en wij hebben bij alle supermarkten een babydoos gehaald Zitten echt leuke bij... En als je een account aanmaakt bij het kruidvat kun je volgens mij onbeperkt een babydoos aanvragen... Margit bedankt voor de tip wat betreft de kolf..we zijn ons daar nu idd op aan het orienteren... Hoe weet je trouwens straks wanneer de meiden meer mogen drinken? GEwoon kijken wat ze opdrinken uit de fles?... in het zkh smokkelen we ook met de hoeveelheid... Als bijv. Sofia 20 heeft gedronken uit de borst, mag ze nog maar 20 uit de fles...maar dan zeggen we dat ze minder gedronken heeft zodat ze nog een extraatje heeft in de fles en dat gaat er dan ook smakelijk in!
Hoi Bedankt voor de reacties op mijn 28 weken! Ik voel me prima!, mijn voeten zijn ietsje opgezwollen en mijn humeur is niet altijd even vrolijk8). Volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis voor echo en controle! Ik laat alles maar over mij heen komen, toch bekruipt mij soms een angstig gevoel....ik denk dat dat nooit weg gaat. Heb het tweeling boek gehad van CZ (van duijvelaar &geluk) eindelijk iets waar je wat aan hebt! Ben druk aan het lezen, natuurlijk kom je dan ook weer die rottige verhalen tegen over het verlies van je baby...(lekker weer even huilen dan maar) merk op die momenten dat zoiets nooooooit slijt! En ook weer brullen toen die kraamdoos binnen kwam.. tja er wordt hier wel wat uitgehuild maar ook er word ook veel gelachen!! Ik ga zo een duik nemen! Groetjes
@okki; Lekker huilen hoor! Natuurlijk slijt zoiets nooit... Fijn dat je je dan lichamelijk wel helemaal goed voelt. En die emoties horen er natuurlijk bij. Pfff...wat die hormonen ook allemaal met je doen hè? Toevallig zit ik de laatste dagen ook weer veel te lezen in het Tweelingenboek. Tijdens de zwangerschap en eerste maanden heb ik er eigenlijk niet in gekeken. Vond sommige dingen die erin staan zo'n onzin. Maar nu is het wel weer leuk. Voor de meiden die heel onzeker zijn over de aandacht verdelen; in het Tweelingenboek zijn daar ook een aantal pagina's aan gewijd. Zeker de moeite waard om te lezen. (zie achterin het boek onder trefwoord 'aandacht') @Karel; Het lag aan mij... Ik had m'n album ingesteld als privéalbum. Daardoor kon je het waarschijnlijk niet zien. Nu zou het écht moeten lukken...
@ Karel: wat een raar verhaal weer zeg...hoop echt voor jullie dat je je meiden snel mee naar huis kan nemen. En wat doen je meiden het goed zeg! @ Linda: de misselijkheid was bij mij ook niet zo erg, meer een beetje op de achtergrond. Vorige ZS was ik wel extreem misselijk en elke dag veel overgeven, tot het einde aan toe. Heb er toen ook medicijnen voor gekregen, terwijl ik toen toch echt zwanger was van 1 kindje en nu van 2. Het kan dus ook andersom . @ Kar: Nog even volhouden en dan mag je om een hele andere reden wakker liggen . Nee ff serieus, is echt zwaar af en toe, die slapeloze nachten, eindeloos vaak naar de wc moeten en op geen enkele manier meer lekker kunnen liggen. Sterkte met de laatste loodjes! @ Jipper: jaaaa, ik kan je foto's nu ook zien, wat een droppies zeg! Ik ga die pagina's over aandacht straks gelijk even opzoeken, hoop dat er ook wat bijstaat over aandacht verdelen met een ouder kindje erbij, dat is waar ik erg tegenopzie. @ Okki: Moeilijk hoor, dikke knuffel voor jou. Grappig dat je dat boek van CZ gekregen hebt, hangt er zeker vanaf welke aanvullende verzekering je hebt, ik heb geloof ik basis of de eerst volgende ofzo. Box: Wij hebben de box van Bas nog staan waar hij nog regelmatig ingaat en die zal hij nog wel een poosje blijven gebruiken als de tweeling er is. Voor de tweeling kopen we dan dezelfde waar ze met z'n 2en ingaan de eerste tijd. Als ze niet meer met elkaar in de box kunnen is Bas zijn Box wel ontgroeid denk ik en hebben de tweeling elk een eigen box. Kinderdagverblijf: Ik werk ook onregelmatig dus wij moesten ook eerst goed uitpuzzelen hoe we het zouden doen. Je hebt hier kdv's met flexibele plekken maar hier hebben wij uiteindelijk niet voor gekozen omdat daar nogal wat niet zo flexibele regels aan verbonden waren. Uiteindelijk mocht ik bij mijn werkgever 2 vaste dagen in de week opgeven dat ik vrij ben (vond ik wel zo reeel want zo hebben ze nog 5 dagen over om de 19 uur die ik werk te verdelen) en mijn vriend is een dag extra thuis. Nu gaat Bas dus 2 dagen in de week naar het kdv, of ik nu moet werken of niet. Ik zou wel zo snel mogelijk inschrijven zoals al eerder gezegd werd hier. Later kun je altijd nog wijzigen. Wij hebben de tweeling gelijk ingeschreven toen we wisten dat we een tweeling kregen (met 9 weken) maar er zijn gewoon geen 2 plekken vrij op hetzelfde kdv en dezelfde dagen als Bas gaat. De tweeling kan pas volgend jaar augustus terecht terwijl we vanaf februari nodig hebben (en dan krijgen ze nog voorang omdat Bas er al zit) dus dat halve jaar moeten we nog op een andere manier zien te overbruggen.
Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Heb vannacht gelukkig een keer goed geslapen maar de afgelopen nachten werd ik weer echt gek van de rusteloze benen en armen. Heb nu een slaapmiddel gekregen van de gyn maar zelf durf ik het eigenlijk niet zo goed te gebruiken. Wat hem betreft kon het echt geen kwaad zolang ik het niet te vaak gebruik en op de afdeling wordt het ook vaak gebruikt zei hij. Vorige ZS zei de verloskundige ook dat ik een slaapmedicatie mocht gebruiken als het zo extreem was maar zij mocht het niet voorschrijven. Toen kwam ik er voor bij de huisarts en die ging zowat uit zijn dak om wat de verloskundige had gezegd en noemde een heel rijtje complicaties op door gebruik van slaapmedicatie. Was onzin volgens de gyn, nu weet ik dus niet zo goed of ik het wel of niet zal nemen, denk het toch niet. Ben er vorige keer uiteindelijk toch ook doorheen gekomen. Wij gaan zo lekker uit eten. Mijn zusje van net 15 komt voor het eerst oppassen, ze heeft vorige week een avond 'geoefend' waar wij bij waren. Ik moet zeggen dat ik het wel erg spannend vind hem voor de eerste keer echt aan haar over te laten maar we blijven expres in de buurt, restaurant is op loopafstand . Zou wel erg handig zijn voor dadelijk, een flexibele oppas erbij.
@ Kdv: ik heb sterk de neiging om de beslissing te nemen om na mijn verlof mijn vakantiedagen op te nemen en dan te stoppen met werken tijdelijk, voor een maandje of 3-4. Gewoon om alles een beetje geregeld te krijgen. We zitten gewoon echt heel lastig met oppas; die hebben we geen. Mijn vader werkt en mijn schoonouders wonen een uur verderop, dus kunnen niet structureel oppassen een dag in de week (Ook ivm werk). Dus komt altijd op een kdv neer, en omdat ik onregelmatig werk (dus ook 's avonds) en mijn vriend rond 7 uur pas thuis is, zou hij pas om 7 uur de kinderen op kunnen halen op het kdv (als dat al mogelijk is zo laat). Nja, verre van ideaal in ieder geval. En ik kan op mijn werk helaas maar 1 dagdeel opgeven die ik vrij wil, dus bijv. alleen de maandagochtend. Tsja..daar schiet ik wel heel weinig mee op. En meer dagen gaat nooit lukken, dat willen alle moeders hier wel...(en terecht) Financieel kan het makkelijk dat ik even stop met werken, en dan na een paar maandjes 2 of 3 vaste dagen in de week ga werken, overdag. Maar kben er nog niet helemaal uit en moet het ook nog allemaal ff uitzoeken, maar nja... dat heeft tot nu toe wel echt mn voorkeur. @ spullen kopen: Ik denk dat wij zeker nog een paar weken wachten met kopen. Wel een goede tip van die tweelingkorting! We hebben al eens rondgekeken bij de babydump en veel leuks gezien, dus dan zal ik er zeker naar vragen hihi. @ hier: Zojuist mn schoonouders verteld! Ze hadden het nu wel een beetje verwacht (wisten ook van de vorige keer) omdat we zo graag langs wilde komend it weekend. Vonden het super, en zeker het nieuws dat het er 2 zijn vonden ze geweldig! Gelijk ook de broer van mn vriend gebeld en zn vriendin. Die vond het ook leuk zei die, maar ik weet dat hun er ook wel een beetje van balen omdat zij heel graag kinderen willen, maar elke keer maar niet beginnen. Eerst omdat ze geen huis hadden maar een flatje, en nu weer omdat de man zijn baan kwijt is en ze willen wachten tot hij weer iets heeft. Ze heeft wel eens gezegd tegen mn schoonmoeder dat zij graag het eerste een kindje zouden willen omdat hun al 7 jaar samen zjin en wij nog geen 2 jaar... maarja.. helaas hihi. Dus ze zal wel een keertje moeten slikken, maar ach...boeie
Wat is dat nou voor een rare reden Lachen dat jullie dan toch als eerste zijn en dan meteen 2! Daar kunnen ze niet tegenop hihi...
Ja hun hadden graag het eerste kleinkind gehad... Tenminste, zij dan.. Maar ja.. te laat hihi. Daar kunnen ze inderdaad niet tegenop, zou je denken hiih. Ondertussen weet ik wel sinds vandaag (en mn vriend haha) dat zn oma tweeling was en 2 andere in de familie... dus het zat er toch wel een beetje al in daar hihi. Hij dacht dat er maar 1 tweeling in zijn familie was.
@ Lindavnr: Lijkt me heerlijk zeg, een paar maanden stoppen met werken als de kindjes geboren zijn, als dat kan zou ik dat lekker doen als ik jou was. werk je ook in de zorg? Bij mij was het ook zo dat ik maar 1 dagdeel op mocht geven maar ik heb gezegd dat ik toch echt niet 6,5 dagen voor hun paraat ga staan en voor elke dag opvang ging regelen voor 19 uur werken. Is altijd personeelscrisis in de zorg en op deze manier jaag je gewoon mensen weg en veroorzaak je zelf je crisis. Daar waren ze blijkbaar wel gevoelig voor en mocht dus 2 dagen opgeven. Maar geld wel alleen voor deze woning, mocht ik naar een andere woning gaan dan moet ik weer opnieuw onderhandelen. Wij hebben trouwens kdv opvang van 7 tot 19.00. Ook omdat mijn vriend afhankelijk van mijn werktijden haalt en brengt, maar hij is zelf weg van 7.15 tot 18.45. ik ben nu ook wel aan het kijken hoor, voor regelmatiger werk, verre van ideaal om onregelmatig te werken met 3 kleine kinderen. Ik zou eigenlijk de zorg uit willen, iets met mijn opleiding doen (heb eigenlijk heao gedaan dus is wel echt ff wat anders) maar ik merk wel dat het niet echt de juiste periode is om te solliciteren, zowel kwa zwangerschap als kwa economie.
Ik werk ook in de zorg inderdaad. Maar ik weet dat dat niet gaat lukken, extra dagdelen vrij vragen. 1 collega is het gelukt in haar sollicitatie om 2 dagdelen vrij te mogen vragen, maar eigenlijk is niemand het daar echt mee eens. Tis fijn voor haar, maar de rest wil dat ook wel. Iedereen zit met kinderen thuis/op kdv en iedereen heeft het probleem. Dus als hij nu nog iemand extra dit toe zou zeggen, wordt het gewoon oneerlijk. Daarnaast is mijn baas niet zo'n grote fan van mij, en ik niet van hem, dus hij zal dr niet zo rouwig om zijn als ik inderdaad besluit te stoppen hihi. Helaas heb ik echt TOP collega's, echt een super team, dus dat maakt het wel heeeel erg jammer om te stoppen. Maar ik weet 't nog niet. Ik wil idd ook vast werken liever, dan heb je tenminste een beetjer vastigheid. En dan kan ik later over een paar jaar altijd nog terug naar onregelmatig als ik dat werk liever doe. Ik zit vooral met het 'probleempje' dat ik activiteiten begeleider niet zo super vindt..en daar komt het nogal gauw op neer in de zorg met vaste tijden... maar ja, van de andere kant.. 2-3 daagjes in de week is het misschien wel weer leuk om te doen. hihi, we zien wel! Maar kdv kan dus wel tot 19.00u. hmm oke.. dat zou ons probleem al iets verlichten