Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    @jipper
    Leuk een zandbak voor de kleintjes! beetje zand eten is niet erg, daar stoppen ze snel genoeg mee!

Ik was weer voor mijzelf aan het werk in mijn atelier (schilderen en grafiek) maar toen ik zwanger werd was ik telkens te moe.:(en nu
    ben ik bezig om in het huis de boel op orde te brengen.

Misschien dat ik in de toekomst wel weer voor de klas wil, maar de laatste keer heeft een erg negatieve bijsmaak gekregen..en ik wil nog zoveel andere dingen.
    Toch blijf ik de vacatures in de gaten houden;)...je weet maar nooit he!

groetjes

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    HAllo!

We zijn net in het zkh geweest en de meiden liggen samen in een normaal bedje!! Zit er zo schattig uit!
    Morgen krijgen ze naar alle waarschijnlijkheid de gehoor test en Sofia mag morgen ook van de monitor...

We beginnen heel stiekum te hopen dat ze maandag naar huis mogen....

duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim....;)

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh we duimen!!!!!!!!!!! foto!!!

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    foto :)

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooohhhh Karel wat een goed nieuws en wat een lieve foto! :) Ik duim mee!

Jeetje, dat zijn zeker goede gewichten, bij 30wk3 dagen waren die van mij rond de 1500 gram allebei, dus die van jou lijken daar boven te zitten! Fijn idee lijkt me.

Hier een vermoeiende dag met een roteinde - slaande ruzie met de broer van Alex (ik dus), hij heeft me uitgescholden en is toen de deur uitgestormd. Zijn vader keek weer behoorlijk pissig ('ik zit hier ook niet op te wachten'. Nee, ik wel in mijn eigen huis..) dus dat gaat weer lekker. Hopelijk zien we zowel die broer als zijn ouders nooit meer, maar dat gelukje zal ik wel niet hebben vrees ik. Alex is volgens mij ook nogal boos op me omdat ik nogal tekeer ging nadat hij me uitgescholden had. Dan mag hij dus erg hard zijn best gaan doen weer goed op me te worden.

6. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    Karel1978
    Wat en poepies....ik hoop dat ze snel mee mogen
    het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
    Echt tof zo met z'n tweetjes (krijg helemaal de kriebels:))

groetjes
    Okki

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ karel: ahhh wat een lieve foto. Ik hoop heel erg voor je dat je maandag je 2 ukkies mee naar huis mag nemen om daar eindelijk lekker van ze te genieten!!

@ KAr: hmm wat vervelend, zo;n ruzie met je schoonbroer.. :(
    Vervelend... succes en sterkte..

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    He vervelend Kar! Nooit leuk zo'n ruzie, zeker niet als de hormonen door je lijf gieren..
    Maar ja, je laat je ook niet uitschelden in je eigen huis toch? Wat er ook gebeurt mag zijn... There are limits!! ;)

Sterkte joh...

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6129 Pippie1976, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
    Zo, er is weer veel geschreven vandaag!

@ Karel: ik duim met je mee! En wat een poepies zeg, zo samen in dat bedje! Ik las trouwens je vraag over welke speen je moet gebruiken (ander topic). Wij hebben ook de difraxfles met de kleinste speen. Als je merkt dat ze daar goed uit drinken (niet te langzaam, niet te snel -> bij ons zeiden ze dat de melk er in druppeltjes uit moet komen en er niet uit moet spuiten, want dan kunnen ze zich verslikken en daarnaast drinken ze dan te snel, waardoor de zuigbehoefte niet genoeg bevredigd wordt), dan is dat prima. Heb je die difraxspeen in het zkh ook al gebruikt of gebruiken jullie daar de spenen van het zkh? Ons raadden ze aan om al van het begin dat ze uit de fles gingen drinken je eigen fles + speen mee te nemen, zodat ze daar al aan zouden wennen en niet nog moeten wennen aan een nieuwe speen als ze thuis zijn. Dus als je dat nu nog niet doet, zou ik je aanraden om nu met je eigen spenen te beginnen zolang ze nog in het zkh liggen. Zodat ze thuis gewoon lekker vertrouwd door kunnen drinken.

Voor de rijstebloem moet je denk ik tzt een speen met een groter gat aanschaffen. Dat is denk ik gewoon echt een andere speen dan die voor de melk.

Hier: beetje drukke, emotionele, dag gehad (ben o.a. vanochtend weer in het LUMC geweest waar Merle en Linde de eerste 4 weken op de NICU hebben gelegen, voor een gesprek met de maatschappelijk werkster daar. Heftig om daar weer rond te lopen en ook een heftig, maar wel heel fijn gesprek gehad. We hebben ook met haar gesproken toen de meiden daar lagen en ik had nog wel de behoefte om nog een keer met haar te praten.), dus ik ga zo even lekker op de bank hangen tot de voeding van 23:00 uur en niet op iedereen reageren. Ik haak morgen weer in op alle verhalen.

O ja, nog wel even mijn ritme-avonturen: gisteren de tactiek van Jipper geprobeerd bij Linde. Ze heeft 25 minuten gebruld en toen was het over (toen was het ook 22:00 uur en dan is het meestal over...). Vanavond weer geprobeerd, maar toen hielp het niet. Heb het schatje nu maar aan haar vader overgedragen en die zit nu met haar. Het is nu 5 voor 10, dus ik hoop dat het zo over is voor hem ;). Blijft lastig in te schatten wat het nou is: verwerken van de dag, krampjes of misschien iets anders :(. Konden ze nou maar praten ;).

En echt tot slot: Linde woog gisteren precies 4 kilo! Ben helemaal trots op haar :)!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wow wat goed van Linde! 4 kilo..:)

Wij gaan nu idd de spenen meenemen en gebruiken in het zkh...Gisteravond nog even geweest om 2300 uur...Romy lag goed te huilen, bleek erge honger te hebben..we waren dus precies op tijd..

De zuster vertelde dat ze al bezig is om ze terug te brengen naar 7 voedingen voor thuis... Ze vertelde dat de meiden goed slapend hun fles dinken, dus dat is makkelijk :) En 's nachts doen ze de meiden inbakeren zodat ze lekker rustig doorslapen.. Je ziet dan toch meteen dat ze rustg worden..

Margit, misschien dta zo'n ritme toch even tijd nodig heeft om in te werken!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kar: wat naar zeg!! Poeh echt klote!!
    Hoop dat het nu wat beter met je gaat!!

Karel: veelbelovende berichten en wat zien ze er schattig uit in het bedje samen!!

Margit: een emotionele dag dus gisteren. Maar wel heel goed voor de verwerking denk ik. Wat goed Linde precies 4 kg!!!

Okki: ja als je dat dan zo ziet, zo'n foto, kun je je bijna niet voorstellen dat jij straks ook een soortgelijke fotot kunt maken he?!

hier nog altijd niet helemaal opgeknapt, maar voel me redelijk.
    Wel moe, hoofdpijn, stem nog steeds weg, maar niet hondsberoerd. Vandaag niet gaan werken. Gooi zo weer een taart in de oven en ga vanmiddag even plat denk ik. Vanavond nog weer twee taarten decoreren. En morgen weer feest, hoop wel dat ik me dan weer wat beter voel! Eerst maar eens KOFFIE!!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, dat huilen 's avonds heeft Sverre ook vrij lang gedaan. Bij hem leken het wel krampjes. Of idd gewoon de dag verwerken. Sverre heeft vrij lang gehad dat hij even moest huilen voor hij in slaap viel, bij vlagen nog weleens. Al verwerkt hij de dag steeds vaker 's nachts, in dromen, nu.
    En wat groeien jouw meiden toch goed! :) :)

Karel, ik wilde ook nog zeggen dat je zo goed kunt zien dat ze gegroeid zijn op de laatste foto..! :) En wat fijn dat de zuster al echt bezig is ze te wennen aan een 'thuis-ritme'. Ze zijn dus toch wel een beetje lief daar... ;)

Noor, klinkt goed, al die taarten! :D Vandaag maar lekker rustig aan doen, je krijgt volgens mij een druk weekend, of niet?

Hier: 36 weken zwanger!! En vanochtend ontdekte ik dat de striae echt optrekt naar boven. :D Het doet ook echt zeer, de huid. Verder kan ik me bijna niet meer omdraaien in bed van de rugpijn. Lopen is ook moeizaam, mijn buik hangt en trekt ook echt naar voren en dat voel ik in mijn rug.

Over een uurtje bij de gyn. Ben benieuwd. Hou vandaag opeens vocht vast en heb ook zere handen.. En vind dat ze eigenlijk gewoon geboren moeten worden!! :D

Fijne dag allemaal, hier regent het maar dat vind ik eerlijk gezegd niet eens zo erg... ;)

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kar, ik ben ingeleid met 36 weken precies. Was heel hard gaan huilen bij de gyn, kon niet lopen of staan of zitten en liggen. En eten en drinken kwam er weer uit omdat ik zo vol zat met baby.

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Spannend Kar! Ik ben benieuwd wat ze zeggen!
    Niet meteen in het zkh blijven he...eerst hier even verslag uit komen brengen :p

Krista hoe is het eigenlijk bij jou? zijn de jongens (en moeder) oke?! Met het armpje van Lucas?

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    vroeg hier nou iemand van de week naar acupunctuur?

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kar: Spannend dan, wat ze gaan zeggen!
    Als ze je nu ineens zomaar gaan inleiden, duik dan vantevoren nog ergens achter een ziekenhuis computer om ons in te lichten hè! ;)

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kar: en hoe was je controle????

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Het blijft lang stil bij Kar..... ;)

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo!

Het bleef lang stil omdat we eerst even Sverre bij m'n ouders op moesten halen en ik daarna 2 uur op bed gelegen heb.. Helaas verder nog geen nieuws! ;)

Het was goed bij de gyn, jochie is weer met koppie beneden gaan liggen. Meisje werd meteen kwaad toen 't echoding erop gezet werd, heel grappig. Op zich is alles goed met ze, alleen nu ligt het meisje weer 2 wk voor in groei op de jongen, terwijl ze vorige week nog keurig gelijk op gingen. Nu meet de gyn alleen de buikjes en haar buikje was 37 wk en die van het jochie 35 wk. Ze hebben nog genoeg vruchtwater en zijn erg beweeglijk dus geen reden voor zorg.
    Maar volgende week weer een groei-echo; er is blijkbaar een keer een meetfout gemaakt maar waar en wanneer?

Mijn bloeddruk begint ietsje hoger te worden, 125/70, maar nog erg netjes dus. Heb ook weer ijzer laten prikken, hij wilde zeker weten of ik bloedarmoede heb ivm de bevalling. Denk zelf van wel eigenlijk, dus wat dat voor consequenties heeft..?

Hij vroeg ook nog of mijn bevalling van Sverre uit zichzelf op gang was gekomen of ingeleid was. Half om half, de weeen kwamen wel maar niet echt goed dus heb wel de hele dag aan infuus gelegen. Ik heb zelf een beetje het gevoel dat er wellicht wel een inleiding in zal zitten, zeker als de groei uiteen blijkt te lopen.

Het stomme is, ik blijf me zo'n zorgen maken om het jochie. Ik ben zo bang dat het niet goed met hem af gaat lopen.. Dat gevoel heb ik al een tijdje en ik weet niet waar ik dan zo bang voor ben.. Dat hij het benauwd heeft/krijgt in mijn buik, of dat er iets bij de bevalling mis gaat ofzo. Waarschijnlijk moet ik dat gevoel gewoon los proberen te laten.

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb me trouwens een pijn rechtsonder/achter in mijn ribben.. Net of iemand me getrapt heeft daar. Het zijn of de baby's, of ik krijg het aan mijn longen. :( Maakt het liggen en zitten in ieder geval nog moeizamer.

Deel Deze Pagina