JAAAAAAAAAAAAA maandag mogen ze naar huis!!!!!!!Jippy!!!!! 11:00 uur gaan we ze ophalen...Ben helemaal happy We gaan nu maar eens proberen voor te slapen
Denk niet dat het hier nog lang gaat duren voor ze geboren gaan worden.. Misschien is het wishful thinking, maar de hond is onkarakteristiek rustig en wil de hele tijd bij mij in de buurt zijn. Dan zit ze bijvoorbeeld met een beetje weemoedige blik naar me te kijken. Verder ben ik extreem in mezelf gekeerd.. labiel etc. We zullen zien!
Spannend Kar... onze hond had dat ook.. echt op z'n vervelendst toe..steeds voor m'n voeten lopen en half op mijn schoot liggen...zucht... maar goed
@Karel; Geweldig!! Wat een fantastisch nieuws!! Geniet ervan!! @Kar; Wat spannend!! Ik hoop dat je gelijk hebt! Hou ons op de hoogte!
Kar, Succes meid! Hoop dat ze zich snel laten zien en horen ipv alleen voelen ! Karel, Wat een super nieuws! Geweldig meid! Gefeliciteerd! Geniet van jullie meiden!
Karel: JIPPIE wat een supernieuws!!! HEERLIJK!!! Kar: spannend meis!! ik hoop voor je dat de kleintjes zich snel aandienen!!
wat een goed nieuws hier!!! Karel: wat superrr zeg benieuwd of je van de opwinding lang kan slapen Kar: duim voor je, heb je het gehad of hou je het nog even uit?
@ Karel: Wat ontzettend fijn dat je meiden maandag naar huis mogen!! Gefeliciteerd! Inderdaad alvast even voorslapen, haha! Gelukkig komen ze op 7 voedingen naar huis, dat scheelt zoooooveel! @ Kar: wat een zware laatste loodjes! Ik duim ook mee dat je kleintjes zich snel en allebei gezond aandienen! @ Krista: ben ook benieuwd hoe het met jou en je mannen is! Beetje bijgekomen van alles? Zijn Lucas en Marcus allebei weer beter? Hier: vanavond gaan Gijs en ik voor het eerst weer samen weg, we hebben een bruiloft (op het strand, lekker met dit weer, arm bruidspaar). Gijs z'n vader en zijn vriendin komen oppassen... Toch wel een beetje spannend hoor! Maar ook heerlijk om even met z'n 2-en weg te gaan!
@Karel hee gefeliciteerd!!! super lijkt me dat, spannend.. Ben gister op controle geweest; meisje weegt 1300 en jongen weegt 1600!! Geloof dat ze goed in de curve zitten!! En ze liggen allebei in een stuitligging...de gyn zei dat ze heel waarschijnlijk zo blijven zitten...Kunnen ze dat nu al zeggen bij 29 weken??? Iemand ervaring daar mee? maar hij zei dat ik dan in ieder geval kon kiezen voor een keizersnede. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in...dat alles werkelijk gaat gebeuren...
@Margit: Ik heb nog eens gevraagd naar de RS-virus vaccinatie, en de opvang...omdat jou kindjes zo lang niet naar de opvang mogen... Als je de vaccinatie krijgt moeten de kinderen aan een aantal voorwaarden voldoen. Niet iedereen krijgt het namelijk omdat het heel duur blijkt te zijn! Onze meiden voldoen nog net aan de eisen, dus ze komen er voor in aanmerking. Maar een van die voorwaarde is dat ze naar de opvang gaan...wat ik dus vreemd vindt is dat jou kids wel de vaccinatie krijgen, maar dat ze dan ook zeggen dat ze niet naar de opvang mogen, want als dat zo is zouden ze ineens niet meer aan de voorwaarden voldoen...Snap je? Of speelt er bij jou iets anders misschien... 7 voedingen gaan ze misschien niet redden, maar Romy is nog steeds zo aan het smakken na de fles, dat ik ze thuis 's avonds iig gewoon meer geef en hopelijk slaapt ze dan iets langer. Morgen hebben we een gesprek met de verpleging over hoe en wat... Als ik medische indicatie krijg van het zkh komt dinsdag ook de kraamhulp... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel spannend vindt, en ook eng.. vreemd..je kijkt zo lang naar hun thuiskomst uit en als het dan zover is.....brrrrr. GElukkig is mijn man de hele week thuis! @okki: bij 29 weken blijven ze meestal wel liggen zoals ze liggen...mooie gewichten trouwens! helemaal volgens de norm
Margit: spannend en gezellig, even samen weg! Weet nog dat ik en Alex voor 't eerst weer samen weggingen, we hebben alleen maar over Sverre gepraat. En ik moest ook bellen natuurlijk. Okki: Wat een mooie gewichten zeg! Keurig! Ze kunnen nog draaien hoor, hier is het jongetje van de week nog weer met het hoofdje naar beneden gaan liggen.. En een week eerder dus in stuit gedraaid. Het voelt niet fijn maar blijkbaar is er nog genoeg ruimte.. Karel: natuurlijk is het eng en spannend! Je moet het opeens alleen doen (of krijg je nog wel hulp thuis?)! Als Romy zo aan het smakken is lijkt me dat ze gewoon nog honger heeft, of niet? Ik zou dan idd gewoon wat meer aanbieden.. Wat een raar en spannend weekend gaan jullie tegemoet! Net alsof je opnieuw gaat bevallen, of niet?? Hier: de hele nacht krampen gehad die niet weggingen als ik beneden ging zitten, en ook harde buiken. Kindjes zijn erg rustig. Hond is nog steeds aanhankelijk. De pijn is nu ietsje weggetrokken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat het weer net zoals bij Sverre dagen gaat duren.. En daar werd ik vannacht wel erg bang van. Begin ook opeens bang te worden voor de pijn. Dit doet al zoveel pijn, laat staan echte weeen... Ik ben erg benieuwd of het septemberkindjes gaan worden of nog net op 't nippertje augustusbaby's..
Misschien een rare vergelijking..maar het voelt alsof we een puppy gaan ophalen..niet een, maar twee De eerste weken hebik hulp ja..zoiezo kraamhulp, mijn man, en mijn ouders komen 2 weekjes... Ik denk dat jij volgende week gaat bevallen...
Pfff ik heb alweer de hele dag kramp en harde buiken. Maar het wordt niet 'echt'. Moet ik nu het ziekenhuis bellen?? Heb vanaf 1 uur op bed gelegen en wel veel geslapen. Kindjes zijn eigenlijk de hele tijd wakker geweest. Drukken alle kanten op, wat het nog pijnlijker maakt.
@ Karel: die voorwaarde dat ze naar de opvang moeten heb ik nooit gehoord. Voor zover ik weet is de enige voorwaarde dat ze < 32 weken geboren moeten zijn. Misschien heeft het er mee te maken dat Merle en Linde ook problemen met hun longen hebben gehad, dat dat al voorwaarde genoeg is. Ze krijgen komende dinsdag hun eerste RS-prik in ieder geval. Over de 7 voedingen: dat gaan ze vast snel redden. Volgens mij heeft dat vooral te maken met de bloedsuikerspiegel. Hoe sterker en zwaarder ze worden hoe langer er tussen de voedingen kan zitten (anders daalt de bloedsuikerspiegel te snel). Kan me voorstellen dat je het, naast geweldig, ook heel spannend en eng vindt dat ze thuiskomen. Vond ik ook. Maar je zult zien dat je in het ziekenhuis al heel veel geleerd hebt, veel meer dan vrouwen die net bevallen zijn en hun kind meteen bij zich kunnen houden. En het zou wel lekker zijn als je idd een kraamhulp een paar dagen kunt krijgen. Vond ik wel heel fijn, even wat hulp bij de praktische zaken (en ze streek bij mij ook ). Ook fijn dat je man thuis is en je ouders 2 weken langskomen. Dan heb je zelf ook af en toe nog even tijd om adem te halen en, niet geheel onbelangrijk: te GENIETEN DAT ZE THUIS ZIJN!!!
@ Okki: dat zijn echt supergewichten! Gaat helemaal goedkomen met die twee van jou! Stuitligging: bij mij zei de gyn met 29 weken (ook tweemaal stuitligging) dat ze nog konden draaien en dat er met 32 weken gekeken zou worden hoe ze dan lagen en, als ze dan nog in stuit lagen, de afspraak voor een KS ingepland zou worden (dat zou dan bij 38 weken gebeuren).
@ Kar: sorry, heb daar helemaal geen ervaring mee... Maar als je ongerust bent zou ik gewoon bellen. Dat heb ik wel geleerd van mijn zwangerschap en bevalling: bij twijfel bellen! Beter een keer te veel dan te weinig! Sterkte meis!
Hmpf het is weer rustiger hier. Heb het idee dat het indalingsweeen waren ofzo. Er wordt behoorlijk gewroet namelijk daar beneden. Door 't meisje, dat zich ook lekker uitstrekt volgens mij want mijn ribben hebben 't ook zwaar. Vals alarm waarschijnlijk dus.