Kar, ja miss was dit vals alarm, maar de beste positie is nu hopelijk vergeven en dametje ligt klaar voor de start! Kan zomaar heel snel gaan nu hoor! Ik had indertijd 1 of 2 dagen voor de geboorte ook zulke indalingsweeen. Ik duim dat het snel gaat voor je! LIEFS!!
@Karel; Even snel over de Synagis-injecties (de injecties tegen het RS-virus). Dit is wat ik vond op internet (heb onderstreept wat voor jullie belangrijk is): Palivizumab is geregistreerd voor de preventie van ernstige, door respiratoir syncytieel virus (RSV) veroorzaakte, lagere luchtwegaandoeningen waarbij ziekenhuisopname vereist is, bij specifieke groepen kinderen met een verhoogd risico op RSV-ziekte. Dit zijn prematuren (kinderen geboren na een zwangerschapsduur van ≤35 weken) die bij het begin van het RSVseizoen (oktober tot en met maart)1 jonger waren dan 6 maanden, kinderen jonger dan 2 jaar die in de voorafgaande 6 maanden een behandeling voor bronchopulmonale dysplasie (BPD) nodig hadden en kinderen jonger dan 2 jaar met een hemodynamische significante congenitale hartaandoening. Palivizumab is reeds opgenomen in het GVS voor prematuren en kinderen met BPD. De vergoeding voor prematuren is beperkt tot een zwangerschapsduur <32 weken. Het middel moet voor de eerste keer door een kinderarts worden voorgeschreven en het ziekenfonds moet vooraf toestemming geven (bijlage 2 voorwaarden). Deze aanvraag betreft uitbreiding van de vergoeding voor kinderen jonger dan 2 jaar met een hemodynamisch significante congenitale hartaandoening. In deze kostenconsequentieraming (KCR) worden de kosten van uitbreiding van de vergoeding berekend. Voor de profylaxe van RSV-infecties zijn in Nederland geen andere middelen op de markt. De behandeling met palivizumab bestaat uit maandelijkse injecties (maximaal 5) in het RSVseizoen, waarvan de eerste dosis indien mogelijk moet worden toegediend voor het begin van dit seizoen. Heb het nog even met mijn vriend erover gehad, maar ook hij heeft nog nooit gehoord over de voorwaarde dat ze dan juist naar de kinderopvang zouden moeten. Staat hierboven in het stukje ook niet genoemd. Ik zou het nog maar eens navragen. De kinderarts moet een recept uitschrijven. En de kosten worden volledig vergoed! Onze jongens hebben een lichte vorm van BPD, dus kwamen sowieso in aanmerking. Ik zou er nog even achteraan gaan. En verder; ga lekker genieten van de aanstaande thuiskomst!!! Volgende keer zal ik meer reageren, maar ik ga nu verder met de voorbereidingen voor de verjaardag. Om 13.00 uur komt de eerste visite, heb er zin in!!!
Jipper, een hele fijne dag vandaag! Maak vooral veel foto's als de jongens lekker taart gaan eten! Noor ik hoop idd dat het nu snel van start gaat.. Vannacht weer krampen, nu nog steeds. En veel (spier)pijn rond schaambot. Allemaal voorwerk, hopelijk zorgt 't ook voor verwerking en/of ontsluiting. Ging jij nou vandaag trouwens ook nog de verjaardag van je jongens vieren? Zo ja, veel plezier!
Hm. de arts had ook een brief met alle voorwaarden. Daarin stond dus: inderdaad <32 weken, longaandoening,geboren worden of naar huis gaan vlak voor het rsv seizoen en gebruik maken van kinderopvang... maar ja, maakt ook niet uit. Hij ging het uitzoeken of we ervoor in aanmerking komen en dan horen we het morgen wel... Voor ons beide is morgen een mooie dag! Jij hebt je mannetjes jarig en onze meisjes komen thuis We hadden de bovenste deel van de trouwtaart ingevroren en die gaan we morgen eten met champagne Straks gaan we het welkom thuis bord al klaar zetten en de ballonnen opblazen.. ik heb er zo in in!! Kar ik denk toc echt dat er al eea gaande is! Je bent nu bijna 37 weken he? Dat is toch een mooie termijn hoor! Goed gedaan
Noor, Wauw prachtige taarten zeg! Super! Hoe krijg je het voor elkaar ! Haha! En natuurlijk ook prachtige mannetjes ! Dat heb je ook maar mooi voor elkaar gekregen ! Kar, Hmmm maar afwachten weer dan! Hoop toch dat het deze week wel doorzeg! Jipper, Hadi k het goed gelezen en zijn jullie kleintjes vandaag jarig? Van harte gefeliciteerd in ieder geval ! Karel, Jullie alvast heel veel succes morgen! Een heel spannende maar geweldige dag natuurlijk! Rs-virus, Hier heeft de kinderarts het er toen wel over gehad (terwijl als ik het zo lees wij er geen 'recht' op hadden...! Vreemd! Maar ach maakt ook niks uit verder, wij hebben dit geweigerd. Sorry verder weet ik het echt niet. Ja hier alles goed maar druk ! Komt vast wel weer dat het wat rustiger is (zoals nu, haha, leander is met de grote weg en ik dus ff tijd om hier te komen kijken ) Liefs, Hanneke!
Karel ik wil je een hele leuke, mooie, speciale dag wensen morgen, wat lijkt me dat speciaal. Wat goed zeg dat je wel kraamzorg krijgt, ik hoorde altijd dat het vervalt als ze in het ziekenhuis hebben gelegen of hebben jullie dit zelf geregeld? Wij hopen ook op een mooie dag morgen, de 2e echo, pppfff we zijn erg zenuwachtig, niks duidt erop dat het niet goed zou zijn, de afgelopen 2 1/2 wk zijn mijn kwaaltjes heerlijk toegenomen, maar nu schieten er van die enge gedachten door je hoofd! We zitten al zo leuk in de tweeling-gedachten, we hebben het soms samen nergens anders meer over, zo leuk, hopelijk kunnen we morgen echt los gaan!
Noor, wat een heerlijke jarige jongetjes op jouw foto's! Echt genieten zo te zien. En prachtige taarten! Super! Karel, staat het bord inmiddels? Wat een goed idee van jullie taart en de champagne, een beter moment is er niet lijkt me! Ik hoop dat je komende nacht wat kunt slapen, het zal wel spannend zijn.. Linda, het zit vast goed met de echo maar ik kan me je gedachten wel goed voorstellen hoor. Ik had het ook, zeker bij de 2e echo maar eigenlijk bij alle echo's daarna weer.. Elke keer weer opgelucht (en verbijsterd!) dat er twee babietjes te zien waren. Nu nog, trouwens, hoewel ik ze zo goed voel. Alles goed met de rest? Ben heel benieuwd hoe Krista het nu heeft, hoe haar jongens het doen... En de rest natuurlijk ook! Hier is het rustig; kramperig maar het gaat niet doorzetten. In ieder geval worden ze niet op 30 augustus geboren, haha.
@ Karel: wat geweldig dat je meiden naar huis mogen! Een hele fijne dag morgen! En wat een goed idee, bruidstaart en champagne, daar is het echt zo'n dag voor. Wat een mooi welkomstbord zeg, hoe kom je daar aan? @ Kar: je had zelf 3 sept. in gedachte toch? Ga je dat nog halen ? (En is de ruzie weer bijgelegd?) Wat vervelend dat je zo een naar voorgevoel hebt wat betreft het jongetje. Sterkte hoor. @ Margit: Een beetje bijgekomen van je gesprek afgelopen donderdag in het LUMC? Waarom hebben ze eigenlijk daar gelegen want je woont toch in Den Haag? Was daar geen plaats op de NICU? Hoe was de bruiloft? Hebben jullie ervan kunnen genieten dat jullie even lekker samen opstap waren? (of heb je continu met je telefoon in je handen gezeten ?) @ Noor: een beetje opgeknapt? Wat een mooie taarten zeg! @ Linda: komt morgen vast helemaal goed met die echo. Toch altijd weer spannend, dat heb ik ook nog steeds hoor. Dat was ik die vroeg naar ervaringen met accupunctuur. Ik zou het willen uitproberen tegen rusteloze benen. @ Okki: Wat een geweldige gewichten zeg. Fijn dat je er nu zelf ook wat meer vertrouwen in krijgt. Dat ze in stuitligging liggen is voor jou eigenlijk wel positief toch? Nu kun je voor een keizersnede kiezen zoals je wilde. Moeten we gaan duimen dat ze zo blijven zitten of heb je ze toch liever met hun koppies naar beneden? @ Jipper: hebben jullie een leuke dag gehad vandaag? Wat vonden ze van de zandbak? Gaan jullie morgen ook nog wat bijzonders doen of houden jullie het bij vandaag? Deze week toch je eerste werkweek? Spannend hoor, hoeveel ga je eigenlijk werken? Hier een paar jankdagen gehad maar gelukkig gaat het nu weer goed. Af en toe hakt het er wel in hoor, dat slechte slapen en dan die hormonen. Ik had echt veel te veel gedaan vrijdag waardoor ik gisteren echt moest bijkomen. Helaas hebben mijn vriend en ik een andere visie over wat rustig aan doen betekent dus de dag gisteren eerst begonnen met ruzie en daarna dus maar eens lekker uitgehuild. Gelukkig vannacht weer een keer goed geslapen waardoor alles er gelijk heel anders uitziet. Vrijdag mijn laatste werkdag gehad, was een leuk afscheid, wel appart om te weten dat ik nu zo lang vrij ben. Als het goed is tot begin februari. Maargoed, morgen eerst nog het gesprek aangaan met de bedrijfsarts. Ik voel allemaal gerommel onderin mijn buik. Gisteren kreeg ik echt zo'n menstruatiegevoel en nu een harde onderbuik en veel spanning daar. Hopelijk zijn ze een goed plekje aan het uitzoeken.... Tot nu toe lagen ze allebei overdwars.
@jeetje: ik heb er goede ervaring mee tijdens mijn IVF-behande,ling, rusteloze benen heeft ook met doorbloeding te maken dan kan acupunctuur goed helpen, ik had het altijd rond het hormonen spuiten.
Leuk leuk leuk Karel! Nu wordt het wel heeeeeel echt! Jeetje, fijn dat je je weer iets beter voelt. Nu die benen nog.. Ik heb er ook van die jankdagen tussen zitten. En hier idd ook soms een verschil van mening over wat rustig aan doen is.. Ik denk dat ik de 37 wk wel ga halen ja.. En wie weet nog wel langer ook. Beter voor de baby's maar voor mij minder.
Hé allemaal! Druk geweest maar toch even tijd gevonden. Okki, wat een supergewichten zeg van je tweetal! Ze zijn allebei al zwaarder dan Midas bij zijn geboorte. Dat stemt hoopvol. Bij ons zijn beide jongens trouwens tot 32 weken aan het draaien geweest. Noor, wat een supermooie taarten! En wat hebben ze er heerlijk van gebunkerd zeg! Echt geweldig om te zien. Ben je zelf al weer wat opgeknapt? Hanneke, fijn dat alles goed gaat met jullie. Lijkt me wel fijn als Leander de twee grootsten af en toe even op sleeptouw neemt. Heb je ook wat tijd alleen met Benthe. Margit, ben ook benieuwd hoe die bruiloft is geweest. Jipper, misschien inderdaad best verstandig om met iemand te gaan praten over je bevalling. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er nog mee worstelt. Het was echt een traumatische ervaring. Ik denk zelf de laatste tijd wel vaak of ik het risico nog een keertje durf te nemen om zwanger te raken. Wat als mijn placenta het weer niet goed doet? Dat soort dingen spoken wel eens door mijn hoofd, maar dat ligt heel erg aan mijn eigen gemoedstoestand. Geniet in ieder geval wel heel erg van de eerste verjaardag van je grote knullen. Jeetje, die stomme hormonen ook. Om je even een hart onder de riem te steken, het duurt nog een hele poos voordat je van ze af bent . Je krijgt ook twee jongetjes hè? Lijkt me zo leuk, drie van die knullen. Begint Bas al een beetje door te krijgen wat er staat te gebeuren? Linda, wat superspannend! Ik duim voor jullie dat alles helemaal goed is. (En hoop ook nog stiekem op een dun tussenschotje) Kar, volgens mij is je lichaam er gewoon klaar mee. Het is vast een kwestie van dagen. Nog steeds overtuigd van een jongen en een meisje? Karel, wat geweldig dat je meiden morgen thuis komen! Ik kan me je gemengde gevoelens heelgoed voorstellen. Je wilt zo graag dat ze mee naar huis gaan, maar bent tegelijkertijd ook huiverig dat je zelf helemaal verantwoordelijk bent voor die kleintjes. Ik ben heel benieuwd hoe je de couveusenazorg vindt. Ik heb deze zelf nooit gehad. Geef je meiden een dikke knuffel en maak er een mooie dag van morgen! Hier een hele drukke week achter de rug. Ik ben moe, verkouden en de jongens ook helaas. Dat betekent volle neusjes en 's nachts toch wat vaker uit bed om diezelfde neusjes leeg te zuigen. Over drie diensten heb ik lekker vakantie! Dan gaan we heerlijk een paar dagen naar zee met de jongens.
Dank jullie wel..Mijn schoonvader heeft hem gemaakt... Linda: succes met je echo morgen! Morgen wordt een mooie dag Kar wordt het echt heel zwaar nu? Kun je nog wel lopen? Wij hadden ook steeds onenigheid over rustig aan doen. Volgens mijn man mocht ik helemaal niets meer! alleen maar as the world turns kijken op bed Jeetje: jankdagen...echt niet leuk, maar ik vond het soms ook wel heerlijk om geoorloofd heerlijk te janken Als je dan weer eens goed slaapt, voel je je meteen beter... Noor: de taarten zien er prachtig uit! EN aan je zoontjes te zien was hij ook lekker!
Jipper, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je twee mannetjes! Wát een mijlpaal! Ik hoop dat jullie gisteren een hele leuke dag gehad hebben, dat ze de kado's leuk vonden en dat jullie vandaag weer een bijzondere dag hebben. Denk je nu ook de hele tijd terug aan een jaar geleden? Het lijkt me voor jullie wel extra speciaal.. Karel, jij en je man ook een héle fijne, bijzondere dag toegewenst vandaag! Het is nog even de uren aftellen en dan zijn ze eindelijk waar ze horen te zijn!
Pfff vannacht een hele slechte nacht zeg.. Overal pijn, harde buiken, misselijk en maagzuur.. Ik hoop echt dat ze snel besluiten te komen want ik begin het goed zat te worden. Ook het feit dat ze continu wakker lijken te zijn is erg vermoeiend, al is het ook gezellig en geruststellend natuurlijk. Ik denk wél dat het septemberbaby's gaan worden, zie ze vandaag niet meer geboren gaan worden.