Wow Chaya: GEFELICITEERD! Super hoor! Wat fijn dat alles zo goed verlopen is en dat jullie heerlijk samen thuis zijn! Lekker genieten! En als je tijd hebt ons natuurlijk even laten weten hoe het met je gaat, maar voor nu bovenal veel geluk samen! Liefs Noor[/b]
Chaya gefeliciteerd meid! Ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's. Mooie namen! (toevallig vroeger ook naar Beverly Hills gekeken? hihi) Wat een superbevalling heb je gehad, ik duim dat de rest van ons ook zo'n goede bevalling mag hebben.
Super Chaya! Gefeliciteerd met je twee knulletjes! Fijn te horen dat het zo vlot en goed verlopen is. Marian
Ik zal nu even wat een uitgebreider verhaal doen. Gisteren moest ik weer voor controle en mijn man kon dit keer ook mee. We hadden geluk want we hadden een hele uitgebreide echo. De gyn heeft deze keer ook gekeken hoe zwaar de kleintjes ongeveer zijn. Eerst heeft hij de doorsnee van het hoofd opgemeten, daarna van de buik en tot slot de lengte van een beentje, de computer rekent vervolgens uit hoe zwaar het kindje is. Ze zaten allebei iets onder de kilo en dat was prima voor 27 weken. Op een gegeven moment ging de gyn inzoomen op een hoofdje en kregen we ineens 3d beelden te zien van het gezichtje. Het was niet echt superduidelijk maar wel heel erg leuk om te zien. Ik wist niet eens dat dat kon in het ziekenhuis. Mijn bloeddruk was verder ook goed en mijn baarmoeder zat niet eens extreem hoog voor een tweelingzwangerschap, maar dat vind ik niet zo erg. De gyn zei dat het groeien van de buik vanaf nu dubbel zo hard zal gaan. Het ene kindje ligt nu trouwens linksonder met het hoofdje met zn ruggetje langs de linkerkant en het andere kindje ligt met zn hoofdje vlak boven mn navel en het ruggetje langs rechts. Als ik dus onderin voel schoppen is het het rechterkindje en voel ik rechtsboven schoppen dan is het het linkerkindje. Wel grappig om te weten. Nu kan ik ook wat beter in de gaten houden of ik ze beiden wel voel.
mooi dat alles goed was bij de gyn sascha dat van beide kindjes voelen vind ik erg moeilijk bij elke echo lagen de kindjes weer anders nu voel ik voornamelijk rechts midden veel beweging en zo afentoe onderin helemaal maar heb ook vaak het idee dat die 2 daar binnen zitten en zeggen hup 1 2 3 en schop en het dus gewoon tegelijk doen allemaal vind het erg verwarrend maar goed ik mag vandaag weer over een uurtje zie ik mijn kleintjes weer een een klein schermpje verschijnen en hoop ik met heel mijn hart dat alles oke is
Wow Chaya proficiat. Ondertussen is het ook weer een tijdje geleden dat ik hier komen piepen ben, maar wij waren getroffen door een virus op onze pc. Gisteren op controle geweest bij de arts, alles zit nog goed, maar ons ene kleintje wil zich niet meer draaien en zit dus met de poep eerst. Mama krijgt dus een keizersnede. Ah ja het is eens iets anders . Welkom aan de nieuwe twinmothers to be. Hopelijk hebben jullie ook zo een voorspoedige zwangerschap als ik. De arts zei gisteren, als ik ze tot 37 weken kan bij me houden en ze wegen genoeg, dat ze bij me mogen op de kamer, dus ik heb nu een nieuw doel voor ogen hé. Veel groetjes en tot de volgende
He Sascha Wat leuk! 3d in het zieknehuis! Ik wist dat ook niet, is ons niet overkomen helaas, wij moesten ervoor naar een echobureau.... Fijn dat je nu weet wat je voelen moet om ze beiden te kunnen voelen! Bij mij lag martijn heel dominant rechts vooraan (kop voor) en die voelde ik de hele dag. Lotte lag links-achterin (ook kop voor) half achter Martijn en kon ik alleen voelen als ik op mijn linkerzij op bed ging liggen en me heeeel goed ging concentreren. Hoi Fiekebolletje, een keizersnee.... Was dat schrikken toen je het hoorde? Maar goed, een stuitbevalling is ook niet fijn natuurlijk.... Dus dan wist ik het ook wel! Hoe doen ze dat eigenlijk bij tweelingen? Wachten ze af tot je spontaan begint of plannen ze net als bij eenling zwangerschappen een week of 2 voor uitgerekende datum? Daar was ik wel nieuwsgierig naar! Mijn schoonzus krijgt wss ook een keizersnee, want haar kleintje ligt ook nogsteeds in stuit. Maar ja, dat is er 'maar' eentje Ik hoop voor je dat de laatste weken van je zwangerschap net zo goed verlopen als het eerste deel! Marian
Jaja, ik wacht nog steeds... Zometeen een tensie controle in het zh....verder niks bijzonders hier @sacha: het is een hele verduidelijking na de echo he, vond ik ook altijd...en het is altijd een verrassing hoe ze liggen...dat ze toch zo creatief zijn met zo weinig ruimte... voor gummetje hoop ik dat alles in orde is... en fieke, veel succes toegewenst! Mijn kleintje was pas met 34 weken gedraaid, terwijl die al vanaf 28 weken dwars lag, dus ik had me er mentaal helemaal op voorbereid, en ik weet nog dat ikhet aan het helemaal niet leuk vond ... maar als je in de achterhoofd houdt dat dat het beste is voor jou en je twee ukkies, dan lukt t wel! Heb je al een datum..?
Hier lagen ze al sinds de 20e week allebei met het hoofdje naar beneden en zijn niet meer van plek veranderd. Ik dacht eigenlijk dat dat dan bij alle tweelingen wel zo zou zijn, omdat ze maar weinig ruimte hebben... Had ik dus goed mis Marian
Nou als je die van mij ziet, dan schrik je echt...iedere keer wat anders...ze hebben volgens mij alle mogelijk liggingen gehad! Ik dacht na 26 weken dat dat hoofdje wel beneden zou blijven, maar ze wilden de dwars ligging nog uitproberen ofzo.... ah jah...k heb gewoon twee eigenwijze kindjes daarbinnen, die geheel volgens eigen wil alles bepalen......ik zal eraan moeten toegeven
@Gummetje was alles goed bij de gyn? Hoeveel weken ben je ook alweer nu? @Fiekebolletje balen van dat virus op de pc. Mooi dat alles goed was met de kleintjes, maar ja toch even schrikken lijkt me dat je nu een keizersnede krijgt. Das het enige waar ik tegenop zie tenminste, ik hoop zo dat ik gewoon kan bevallen. Nog maar iets meer dan 2 week en dan zit je al op de 37 weken dat schiet lekker op. @Marian, jammer dat jullie het niet gehad hebben, ik vond het ook een enorme verrassing hoor. @Mima wat is een tensie controle? Tjonge de 39 weken gepasseerd inmiddels, ben je er niet al enorm zat van nu? Ik hoop dat die van ons gewoon lekker met 37 weken komen. Hebben mn man en ik ook nog een paar weekjes samen vrij. Ik ga even op de bank liggen, heb veel last van mijn banden bij het lopen en na een beetje rust gaat het vaak wat beter. Ik moet helaas wel wakker blijven want de kinderwagen kan vandaag bezorgd worden.
hoi hoi ben ik weer ben nu 29 weken en 4 dagen en alles was goed bij de gyn heb weer een groeiecho gehad en beide kindjes gaan gelijk op ze liggen ook beide in hoofdligging en nu begrijp ik ook waarom ik steeds alleen in het midden en recht voel schoppen en links helemaal niks daar liggen de kleintjes dus hihihihi dacht effe dat past niet maar ze liggen knus tegen elkaar aan met het vlies er tussen uiteraard
Ohhhh Chaya, gefeliciteerd met de geboorte van jullie knulletjes. Ik hoop dat jullie een mooie kraamtijd tegemoet mogen gaan. Ik ben inmiddels 19 weken en de laatste weken gaat mijn buik echt bizar hard kilo's ook overigens... heb echte vreetkicken. Ging het bij jullie op een gegeven moment ook zo hard? Waren jullie met 20 weken al veel aangekomen? Ik zit op dit moment op 3 kilo erbij terwijl het met 17 weken slechts 1 kilo was eh-ohhhh... Mima, ik hoop dat jouw wondertjes het ook gauw gezien hebben daarbinnen en dat ze de buitenwereld snel willen komen verkennen gummetje, heerlijk dat alles zo goed was bij de echo. Tot hoe lang hebben jullie eigenlijk doorgewerkt en hoeveel dagen?
ik werk niet heb ik voor de bevalling ook niet gedaan was thuis voor de kindjes en dat blijf ik voorlopig doen zolang de portomonee het nog volhoud
hoi hoi bedankt voor de steun met de keizersnede. Ik weet het nu ongeveer 2 weken en ik heb me erbij neergelegd. Ik vind het belangrijk dat de keizersnede het beste voor de kindjes is. Maar eerlijk gezegd ben ik wel een beetje bang voor het gevoel achteraf. Ik vrees dat ik niet het gevoel zal hebben dat ik bevallen ben. Ons kleintje die nu met de poep naar beneden ligt heeft dus 4 maand met het hoofd naar beneden en ik dacht dus dat het zo ging blijven liggen, niet dus . Er wordt niets gepland, de arts wil ze zelf laten komen, hij is niet echt te vinden voor inleidingen, tenzij het niet anders kan. Veel succes nog aan jullie allemaal
euh word er ook nog gedahct aan wat jij wil fiekebolletje die arts kan er niet voor zijn maar misschien vind jij het prettiger om voorbereid aan een keizersnede te beginnnen in plaats van plotseling tijdens de weeën ik vind het afentoe zo vreemd hoe ze in ziekenhuizen met mensen om gaan jij hebt zelf toch ook wel wat te zeggen neem ik aan laat je niet afwinpelen hoor meid ik kan me daar zo boos over maken (hhmmm hormoontjes denk ik hihi) maar als je iets wil gewoon op je strepen staan of je moet het met hem eens zijn natuurlijk
Hey girls! Wat wordt er toch lekker gekletst! Gezellig hoor! Mima; hoop toch echt wel voor je dat je dit weekend mama wordt! Chaya: hoe is het inmiddels? Gummetje: wat fijn dat je thuis kunt zijn! Fiekebolletje: meid, succes straks met de keizersnede! Zo is het hoor, alles voor je kindjes nu! Natuurlijk is het even een tegenvaller, maar het is niet anders. Niks gepland, dan blijft de datum dus ook een verrassing. Dat lijkt me trouwens ook wel bizar< als je weet: dan en dan worden mijn kindjes geboren. Marian: jeetje dat ze bij jou al vanaf 20 weken in hoofdligging lagen! Wel een lekker idee, misschien blijven ze bij mij ook wel liggen (euhm heb niet echt de indruk gezien de drukte daarbinnen) Sascha: wat fijn dat alles weer oke was bij de controle! En supergaaf dat je 3dbeelden kreeg. Heb ik ook niet gehad, maar misschien dat het ene apparaat het wel kan en het andere niet? Mars: ik was ca 1 week geleden ongeveer 5,5 kg aangekomen, nu inmiddels denk ik wel weer wat erbij, het gaat nu hard! Merk wel dat ik elders wat gewicht kwijtraak, dus probeer met af en toe een glas drinkontbijt tussendoor wat extra's te nemen. heb gewoon niet bizar veel honger (nog?) Ik werk nog steeds 28 uur, ga straks 20 uur werken (2dgn per week en 1 weekend per maand) Liefs Noor
hoi dames, ik wil even vertellen dat alles oke is hier maar morgen kom ik hier even om jullie te vertellen hoe het nu allemaal gaat. maar als jullie willen weten hoe mijn jongens eruit zien, er staat een foto in mijn album. tot morgen