Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Jipper hartelijk gefeliciteerd met je jongens! Jullie hadden net als wij een fototaart zag ik, leuk hoor! Ik kan je alvast verklappen dat het tweede jaar net zo snel (misschien nog wel sneller) gaat als het eerste jaar, dan kun je je daar vast op voorbereiden, hihi.

Karel, super dat je eindelijk je meiden mee naar huis mocht nemen vandaag. Eindelijk een echt gezin, nu begint het echte ritme thuis, van slapen, verschonen, voeden en van zelf niet slapen, heel veel succes met alles! Geniet maar lekker van de bruidstaart!

Kar ik ga voor je duimen dat het Chinese eten gaat helpen, kan me voorstellen dat je er nu wel zat van bent!

Noor wat een mooie taarten zeg, heb je daar een cursus voor gevolg oid? Ik zag op internet namelijk workshops om zulke taarten te maken en dat leek mij eigenlijk ook wel wat. Dus als je zin hebt nog eens een workshop te organiseren dan houd ik me aanbevolen als eerste deelnemer.

Afgelopen donderdag was ik nog even flink geschrokken. Allana viel van de stoel af en in eerste instantie dacht ik gewoon even troosten en t is weer klaar, tot ik allemaal bloed zag liggen op de grond. Bleek dat ze een gat in haar hoofd had. Gauw alles schoon maken om te kijken hoe ernstig het was en t viel gelukkig een beetje mee. Het bloed altijd zo enorm bij een hoofdwond en dan lijkt het erger dan het is. Wel de huisarts nog even gebeld voor advies, omdat ik niet goed kon zien hoe diep het was. Zij gaf advies om het gewoon wat in de gaten te houden en dat ik weer kon bellen/komen als ik het niet vertrouwde. In de vakantie had Allana ook al pech, toen kreeg ze haar duim tussen de deur. Daar moesten toen 2 hechtingen in en dat was behoorlijk pijnlijk, zielig voor zo'n klein meisje. Gelukkig zie je daar nu bijna niks meer van. Maar goed ze worden helaas niet groot zonder vallen.

Op mn werk gaat het ook wel goed, wel een moeilijke groep. Voornamelijk 3 jongens die constant negatieve aandacht vragen, vermoeiend, maar goed ook daar zullen we wel weer een manier voor vinden om mee om te gaan. Vanaf morgen gaat de LIO (leerkracht in opleiding) de helft van de groep draaien op dinsdag (en op woensdag en donderdag) dus dan heb ik alleen groep 6. Zal een stuk rustiger zijn denk ik.
    Nu even gauw eten vast voorbereiden en dan over een half uurtje weer met de oudste naar zwemles. Druk, druk, druk.....

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Karel wat een super foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

is dat trouwens inderdaad de easywalker ? ;)

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja dat is de easywalker. Wij hebben 'em in het limegroen met rode maxicosi's.. kleurt niet zo lekker, maar dat boeit niet ;)
    Je hebt er wel heel veel bekijks mee... In het zkh draaide iedereen zich om :)

Jipper heb je een leuke dag gehad? Hoe was de taart?

Sacha: Lijkt me schrikken als je ineens bloed ziet...:$ GElukkig is alles wel goed nu...en ja idd..het hoort er helaas wel bij...vallen en weer opstaan!

Kar hoe is het met jou? nog niets gebeurt ondertussen?

Alles gaat hier nog prima! Ze hebben nog helemaal niet gehuild oid..soms check ik de babyfoon of hij het nog wel doet ;)
    Ik denk wel dat ze het vreemd vinden dat ze niet meer bij elkaar in bed liggen.... in het begin waren ze namelijk wel wat aan het mekkeren, maar ja als ik merk dat ze elkaar echt missen leg ik ze gewoon bij elkaar...

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Karel: aahh wat super die foto!! :D
    Hahah de easywalker duo deluxe is wel dé kinderwagen als ik het zo hoor... alle tweelingmama's die ik de laatste tijd spreek, zijn van plan om die te kopen of hebben 'm al :)
    Wel fijn dat iedereen er zo positief over is!

@ Sacha: wow ff schrikken dus... gelukkig valt het nu mee.. heeft ze geen last meer van hoofdpijn?

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jipper: wat een leuke foto's van de birthdayboys!!! Super!!

Karel: geweldig die kleine poppetjes in die enorme maxicosi's!!! Welkom thuis voor Romy en Sofia!!

Sascha: oei dat is idd schrikken zeg!! Sterkte met de drukte op het werk, hopelijk geeft de aanwezigheid van een LIO je idd wat rust.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Wat een geweldige foto. Dan zie je pas echt hoe klein ze zijn hè? Logisch dat je zoveel bekijks hebt/had. Het zijn ook nog een supermooie meiden. Het zal alleen maar meer worden... ;)

We hebben gisteren inderdaad een superdag gehad. Vandaag was het rustig. En dat was wel nodig, want de jongens moesten erg bijkomen van de drukte (en de suiker van de slagroomtaart... ;)). Waren zeurderig én hyperdepieper (dat begon vannacht al... :(). Hopelijk slapen ze nu lekker een nachtje door.

@Sascha; Oef, dat was even schrikken inderdaad. Heeft ze er nog last van? En dan ook nog haar duim tussen de deur. Het zit haar niet mee. Heeft de één meer pech dan de ander?
    Wel vervelend dat je zo'n bewerkelijke groep hebt. Dat maakt het begin van het schooljaar niet gemakkelijker. Ben je al aan het aftellen naar de herfstvakantie? ;):p

@Kar; En? Werkt het eten al?

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, ahhhhh wat een poepies! En wat een grote maxi-cosi's! ;) Wat schattig (ook wel zielig) dat ze elkaar missen.. Zijn natuurlijk helemaal gewend bij elkaar te zijn! Heel veel succes voor vannacht! :)
    En nu mag je ook je banner aanpassen! :D

Ik zat vandaag al te overleggen met Alex hoe wij 't doen met de maxi-cosi's als ik bevallen ben; de wagen meenemen is niet echt een optie omdat hij mij moet duwen in een rolstoel waarschijnlijk. Zo ging 't vorige keer tenminste wel.. Dus ik denk 1 op schoot bij mij en de andere aan Alex' arm.

Jipper, ik hoop dat de jongens lekker zullen slapen vannacht! Het is ook niet niets, jarig zijn, middelpunt van de belangstelling etc.

Sascha, die arme Allana! Ze treft het niet inderdaad.. :( Kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent. Bah. Sterkte ook met lesgeven, het lijkt me zwaar vermoeiend met drie van die aandachtzoekertjes..

Hier is alles nog rustig - tot nu toe doet 't eten niets. Het was wel erg gezellig. Vreemd genoeg kan ik wel weer redelijk lang zitten; denk toch dat er een baby ingedaald is. Heb nog steeds die (spier)pijn bij mijn schaambot, dat is wel vervelend, vooral ook met omdraaien in bed. Ik hoor en voel ook alles kraken als ik me omdraai de laatste dagen. :D

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi dames,

Sorry dat ik hier inbreek maar lees dat jullie positief zijn over de Easywalker! Ik heb een Easywalker duo die ik wil verkopen. Had hem gekocht omdat ons eerste zoontje nog niet zo ver kan lopen maar sinds Teun geboren is wil hij zelf lopen. Dus gebruiken we de Easywalker Sky weer en mag hij zelf lopen.
    De wagen is zwart van kleur en er zitten 2 zwarte voetenzakken bij. Mocht je interesse hebben dan pb me maar!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi!

Wij hebben een niet standaard formaat box, en we hebben zelf een kleed gemaakt - lekker dik schuim/foam met daaromheen van een lekker zacht stofje een hoes. Of twee hoezen, voor als er een wordt ondergespuugd ofzo.
    Verder zou je nog internet kunnen afspeuren..

10. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    @ Karel: wat schattig die foto, kan me voorstellen dat jullie veel bekijks hadden toen je het ziekenhuis uitliep. Hoe was de taart en champagne?

@ Jipper: zo te zien op de foto's was het een leuke verjaardag. Bijzonder he, een eerste verjaardag.

@ Helena: beterschap! Lekker hoor, vakantie in het vooruitzicht. Ben je wel al minder aan het werk of gaat dat pas na je vakantie in?

@ Margit: aahhhh, dat zijn wel een hoop entingen in een paar dagen....Wat zij de CB arts? Je moest ze toch niet weer gaan vertellen dat de leeftijd gecorrigeerd moet worden?

@ Kar: er zijn nog meer dingen die een bevalling schijnen op te wekken :D ;). En als je vannacht dan toch wakker ligt ;)

@ Linda: fijn dat alles goed is.

@ Sascha: sterkte voor je brokkenpilootje.

Hier weer een vervelende dag. Vanmorgen belde de bedrijfsarts en begon weer hetzelfde verhaal als een paar weken geleden: dat ik, zolang ik niet opgenomen moet worden, bedlegerig ben of aan een ernstige ziekte lijdt waaraan ik binnen een jaar zal overlijden (ja dat zei hij letterlijk!) ik gewoon aangepast werk kan doen en dat het UWV het niet goed zou keuren als ik thuis bleef. Dat het UWV het al goed gekeurd had geloofde hij niet want hij had daar zelf gewerkt en wist heus wel hoe het daar aan toe gaat.....Zijn motto: als je een boterham kunt smeren voor jezelf dan kun je dat ook voor een ander.
    Vervolgens heb ik mijn leidinggevende gebeld en die zei dat ze zijn advies dan eigenlijk wel op moet volgen en dat ik dan maar moet komen koffie drinken want meer valt er niet aan te passen aan het al aangepaste werk.
    Heb vervolgens het UWV gebeld. Die zeiden dat mijn ziekmelding inderdaad allang was goedgekeurd en dat ze niet snapte waar die man moeilijk over deed, gewoon thuis blijven en rustig aan doen.
    Vervolgens heb ik de bedrijfsarts nog een keer aan de lijn gehad en begon hij weer over aangepast werk en dat ik dat gewoon 8 uur per dag kon blijven doen. (terwijl ik 4 weken geleden wel 4 uur mocht gaan werken). Ik natuurlijk tegenstribbelen en zeggen wat het UWV en mijn leidinggevende gezegd hadden en dat ik het raar vond dat ik van hem nu weer 8 uur moest gaan werken terwijl ik eerder 4 uur mocht gaan werken. Zijn reactie: HEB IK JOU 4 WEKEN GELEDEN OOK AL GESPROKEN DAN? :$
    Uiteindelijk bleek dus dat hij niet doorhad dat ik 4 weken geleden al op zijn spreekuur was geweest en dat het om aangepast werk gaat wat te zwaar wordt. Hij dacht dat ik nog mijn eigen werk deed (wat ik natuurlijk allang gemeld had maar waar hij gewoon niet naar luisterde). Uiteindelijk kreeg ik zijn excuses en goedkeuring om thuis te blijven.
    Heb natuurlijk weer de hele dag zitten huilen door stress en boosheid. Wat een lul zeg. Maar uiteindelijk wel erg blij dat ik voet bij stuk heb gehouden.

11. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    @karel gefeliciteerd met de thuis komst van jullie meiden!!!
    wat een poepies....
    geniet er van!

@Jipper van harte met de 2 boy's!!
    Ik begrijp dat je op zulke momenten weer moet terug denken aan de geboorte van de kinderen...het zal je wel heeeeel lang bij blijven.
    Probeer het te koesteren het zijn jouw ervaringen, jij moet ze een plek geven.
    Ik moet eerlijk zeggen dat na bijna 6 jaar de ervaring van de bevalling nog iedere verjaardag z'n kop op steekt...

Okki

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje: dat is ook echt niet normaal hoor!!!

Hier alles goed, vanacht voor het eerst over de kleintjes gedroomd :)

Ben vanochtend trouwens wakker geworden van de honger hihi. Nou verder nog regelmatig misselijk maar dat hebben we er graag voor over!

Gisteren wel even de papieren van de creche bekeken, slik... 2 wordt wel heel duur.......... ik dacht misschien is een 2e kindje wat goedkoper maar dat zie ik nergens staan.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje: wat een ongelooflijk hork van een oetlul zeg... Kan me voorstellen dat je de hele dag hebt lopen huilen maar ik ben trots op je dat je je poot stijf hebt gehouden! Echt waar, wie denkt hij wel niet dat hij is als iedereen het er mee eens is dat je stopt?!

Linda, vergeet niet dat je een tegemoetkoming krijgt via de belastingdienst (kinderopvangtoeslag). Ga maar eens naar hun site, daar kun je invoeren wat jullie (evt. gezamenlijke) salaris is, hoeveel uur opvang je wilt afnemen en wat dan het netto bedrag is. Je krijgt 2/3 vergoed, afhankelijk van je persoonlijke situatie.
    Goedkoop is het idd niet - wij kregen de offerte van het kdv en ik moest ook even slikken. Wij hebben Sverre er natuurlijk ook nog 2 jaar zitten...

Karel, hoe is het gegaan vannacht?! Heb veel aan je gedacht gisteren en vannacht. Ben heel benieuwd.

Hier dus een slechte nacht, ws door smaakversterkers in het chinese eten. Viel pas rond 3:30 in een onrustige slaap. Sverre was ook onrustig, zelfs Alex. Ik ben net wel wat langer blijven liggen dus het gaat weer. En koffie doet wonderen.. ;)
    Geen bevalling hier dus nog! Ik denk nu weer echt dat 't nog wel kan duren. Ik ga nu voor 10 september.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Een foto van vanochtend:

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Kar netjes!!!!!!!!! wauw

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Valt mee he? Ik kan me niet voorstellen dat daar twee baby's in zitten hoor.. ;)
    Volgens mij was ik bij Sverre op 't eind net zo dik, maar volgens Alex ben ik nu echt zwaarder.

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mooie foto kar!! :D
    Leuk!!
    Ik heb laatst een buik gezien van een tweelingmama... nouuuu..dat hoop ik toch niet dat ie ZO groot wordt, die was écht mega hihi. Maar we zien wel, tot nu toe is er een heeeel klein bultje te zien maar meer nog niet haha

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar nette buik! Ik kan me wel indenken dat het zwaar begint te worden!

Nou hier de nacht doorgekomen... en ja, bij ons doet de koffie ook wonderen :)
    Het zkh had de meiden op 7 voedingen gezet, maar dat ging dus helemaal niet! Wat een gekrijs vannacht.... Uiteindelijk toch een fles gemaakt en Romy greep hem bijna uit mijn handen ;)
    We blijven nu toch voorlopig op 8 voedingen zitten..ik ga er liever een keer extra uit en dat e rustig blijven, dan dat gekrijs en dat je niet weet wat je moet doen.. Ik ben dus heel benieuwd hoe het vannacht gaat...

Vandaag ook kraamhulp gehad. Wel heel fijn...ze heeft toch iets meer tips die je goed kunt gebruiken...
    straks lekker voor het eerst wandelen!

Linda: je krijgt idd veel geld terug..voor 2 middagen kregen wij iets van 400 euro terug....

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @jeetje; Wat een sukkel is die arts zeg!! Wel fijn dat het nu uiteindelijk allemaal goed is gekomen, maar ik kan me heel erg voorstellen dat je toch weer even een traantje hebt gelaten. Sjongejonge, wat zijn er toch *&^$$#...

@Karel; Nou, dat zal wel even wennen zijn geweest vannacht. Maar volgens mij hebben jullie het, ondanks het gehuil, goed doorstaan. En prima toch dat je weer overgaat naar 8 voedingen. Als ze dat nou nodig hebben... Misschien kun je zelfs overwegen om de voeding al iets op te hogen. Dan heb je 's nachts weer wat meer rust. Prematuurtjes hebben nou eenmaal 'heul veul' honger!!
    Geniet ervan hè?!

@Linda; Vervelend die misselijkheid. Hoop voor je dat het snel voorbij is.
    Wij hebben, door de kosten van het kdv, uiteindelijk gekozen voor een gastouder. Ik werk natuurlijk maar 40 weken (lang leve het onderwijs! ;)), maar je betaalt voor een kdv wel 52 weken. In ons geval dus 12x2=24 weken voor niets. Kun je wel subsidie terugkrijgen, maar dan is het nog een smak geld. Bij een gastouder betaal je voor de uren dat ze daar zijn. Niet meer en niet minder. Vonden wij een prettige gedachte. (Dat en de meer persoonlijke aandacht voor de kinderen en de gastouder is een bekende van mijn ouders...)

@Karel; Mooie buik hoor!! Jammer dat het niet op gang is gekomen gisteren. En nu zo te lezen ook nog weinig actie. Dan duim ik maar met je mee voor de 10e!! :D

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, even een dagje niet meelezen en ik loop meteen weer achter... :$. Ga straks even een poging doen om alles terug te lezen, nu even snel ego:

Het ging gisteren goed bij het CB. We hadden gesprek met de jeugdverpleegkundige i.p.v. de arts (blijkbaar is het om en om) en dat was een superaardige dame. Ze was vol lof over hoe Merle en Linde het doen, qua gewicht, lengte, hoe ze eruit zien en zei dat het pittige dames zijn. Mamma stralend van trots natuurlijk:)! En geen woord gerept over achterstanden!

De meiskes moesten natuurlijk wel even huilen bij de prikken, maar gelukkig waren ze al snel weer aan het lachen. Vannacht wat verhoging bij beiden, maar dat was vanochtend alweer gezakt. Wel beiden behoorlijk onrustig en erg hongerig vannacht, dus ik heb weinig geslapen (ook hier lang leve de koffie :)). Heb vanochtend de Synagis-prik afgebeld en verzet naar morgen. Had er geen goed gevoel bij om ze vandaag alweer te laten prikken. Had ik eigenlijk meteen toen ik de afspraak maakte al niet, maar toen heb ik er niets van gezegd. Stom! Moet toch beter naar mijn gevoel luisteren! Weer wat geleerd.

@ Karel: fijn dat je meiden thuis zijn! Mooie foto in die maxicosi's! Je eerste gebroken nacht dus achter de rug... Geniet van het wandelen vandaag. Hoop dat het bij jullie iets warmer is dan hier.

@ Kar: mooie buik!

Zo, ik ga even mijn boterhammetjes eten.

Deel Deze Pagina