Lindavnr, ik werk ook onregelmatig. Als ik werk dan gaan de meiden ma wo vr naar kdv, di en do gaan ze naar opa en oma. Als ik vrij ben dan passen mn ouders op mn neefje. En gaan de meiden soms een (half) dagje naar het kdv.
dan hebje wel een superflexibel KDV dat dat zo kan Funnyme! Dat ze de ene week wel komen en de andere week niet. Of betaal je sowieso voor die drie dagen, of ze nou wel of niet gaan?? Jipper: ja dat is waar ook! Nou super hoor!! Ik krijg geen cent van mijn werkgever
Noor ik betaal gewoon voor die 3 dagen. Omgerekend is dat namelijk goedkoper dan flexibele kinderopvang.
@Lindavnr: ik werk partime...van maandag t/m donderdag van 16:00 - 21:00 uur. Mijn man werkt op de uni en is vrij flexibel als hij geen les hoeft tegeven...Ze gaan de middagen dat ik werk naar de opvang... ik ga dan toch eens proberen ze gewoon door te laten slapen. alleen wort Romy echt wel wakker rond de tijden dat ze gaat eten maar sofia niet en dan ben ik zo bang dat ik de hele dag bezig ben..Nu bn ik in 3 kwartier klaar met de dames te verschonen en voeden dus dat is ook wel lekker. Vandaag van 02:30 tot 06:30 geslapen! En toen de kraamhulp kwam ben ik nog lekker blijven liggen..alleen nu is ze weg, dus nu moeten we echt alles zelf doen... Zo nu even eten en nog wat rusten De gordijnen open, meer benede in de box leggen en 's avonds lekker tutten zodat ze iets wakkerder zijn helpt goed...alleen hebben ze erg lsat van de poeperij dus we moeten veel luiers verschonen @Margit: onze kids kunnen zich aardig warm houden, maar wij gaan toch denk ik ook een slaapzakje halen...
Daarom, en ze gaan echt niet elke week 3 dagen. Al zou ik daar ook geen problemen mee hebben. Als ik een dagje voor mezelf nodig heb dan gaan ze en anders hou ik ze thuis. Alleen zitten we nu tussen 2 kdv in. DUs gaan ze pas 1/10 of 1/11 weer.
Haha Karel, Goeie van de burrito! Maar ik neem het risico van buikkrampjes niet! Al in het ziekenhuis vonden ze dat Marcus zoveel buikkrampjes had en vorige week hebben ze daar 2 dagen extreme last van gehad, dus ik let nu beter op wat ik eet. Ik laat m'n jongens gewoon slapen tot ze wakker worden om te eten. Ikzelf vind het vervelend om wakker gemaakt te worden, dus zij misschien ook wel. Lucas slaapt langer dan Marcus, dus wat je zegt dat je dan de hele dag bezig bent, is wel een klein beetje waar.. Ylaisa, ik geloof dat je een paar weken geleden had gezegd dat je een paar druppeltjes olijfolie bij de voeding deed en dat had ik onthouden! Dus dat had ik Marcus ook gegeven. En ja hoor!! Lindavnr, ik ga na mijn verlof ook weer werken, 24 uur per week. Gewoon even aankijken hoe dat gaat, maar ik wil misschien zelfs wel 32 uur gaan werken. Mijn vriend werkt als ie zin heeft en dat was de afgelopen weken heel fijn, zodat ik niet alles alleen hoefde te doen. Je moet gewoon even kijken hoe het einde van je zwangerschap gaat en als de kleintjes thuis zijn. Een maatschappelijk werker in het ziekenhuis had ons er nog van op de hoogte gebracht dat je na je verlof direct in de ziektewet door kan gaan, als er dingen niet goed zijn gegaan (zoals bij mij met Lucas en later Marcus) en je daardoor van slag bent. Kar, wat gaat het goed he! Ik snap dat je het gehad hebt, ik wilde ook dat ze er uit kwamen, ik vond ze groot genoeg enzo! Maar ik heb wel gemerkt dat ze daardoor wat 'gehandicapt' waren. Goed uit de borst drinken heeft lang geduurd, wat alle verpleegkundigen aan hun vroeggeboorte toeschreven. Tijdens de voeding in slaap vallen.. Nu doen ze dat niet meer. Het zijn geen schokkende dingen, maar zullen zich later niet meer dingen openbaren? Jipper en Margit, dank je voor de interesse Marcus heeft in totaal 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, voor die antibiotica die via een infuus toegediend moest worden. De dokter zelf zei dat ie eigenlijk niet echt ziek was omdat we er zo vroeg bij waren. Lucas' armpje is toch niet echt mooi gegroeid, op de rontgenfoto zie je echt een knik. Om het gebroken gebied zit een hele grote 'wolk' botmassa, vooral aan de binnenkant van de knik. De dokter zegt dat het niet erg is, dat dankzij de lengtegroei van het bot het weer volkomen recht wordt. Ok... Fysiotherapie is niet nodig, want hij kan alles ermee en heeft er geen last meer van De dokter van het consultatiebureau kon hem er zelfs aan optillen (doen ze om te kijken hoe sterk ie is volgens mij). Marcus heeft net zo erg gespuugd!! Ze slapen in hun wandelwagenwiegje, en hij heeft gewoon op de flap tot aan de onderkant gespuugd!! O ja, ik heb Cinababy voor de darmkrampjes gekocht en we geven het eigenlijk stiekem elke voeding, maar dat werkt heel goed, misschien een goeie tip. Ik vind de voeding ook maar lastig.. Beide jongens blijven huilen na een fles van 90cc! Ze drinken makkelijk 120. Ik wil het ze best geven, maar 'experts' hebben het steeds maar over overvoeden.. Wat vinden jullie?
Geef je bv Krista? Dan kun je toch niet overvoeden? ik zou het gewoon eens proberen hoor...als ze dan toch tevreden zijn... Wat een verhaal trouwens over het armpje van Lucas...weten ze zeker dat het goed gaat komen? Ik vind het nogal wat... Trouwens, hoe weet je of de kinderen last hebben van darmkrampjes? Blijven ze dan "mekkeren" of huilen?
ik had ergens gelezen dat een baby zelf weet wanneer het genoeg is dus dat je niet kan overvoeden maarja ik ben nog maar een leek natuurlijk
Kinderen die borstvoeding krijgen drinken zoveel ze willen. Daar heb je, als je niet weegt, geen zicht op. Dus stoppen ze als ze genoeg hebben kennelijk. Volgens mij moet je het gewoon een beetje aftasten. Als ze teveel hebben gedronken spugen ze. Dat is niet leuk, maar dan weet je wel of je teveel hebt gegeven... @Krista; Fijn dat het beter gaat met de jongens. Het was wel een spannende tijd hè? Hoe voel jij je nu?
Ja he, dat dacht ik ook. Nou dan geef ik ze voortaan gewoon 120cc. Als mijn jongens darmkrampjes hebben, dan krijsen ze echt, en strekken ze zich heel krampachtig. Hun buik is dan ook keihard van het spannen. Af en toe stopt het en komt het weer. @Jipper, Ja echt fijn, het zijn nu echte mensjes, niet meer een baby waar ik verantwoordelijkheid voor heb, maar ik verder niet zo goed ken, zoals toen ze in het ziekenhuis lagen. Lichamelijk ben ik echt snel hersteld vind ik, dus in dat opzicht voel ik me goed. Maar als ze weer een dag veel aandacht hebben gevraagd en juist op het moment dat ik wil rusten of slapen weer aandacht vragen, OOOO dan wil ik ze wel achter het behang plakken. Heel erg geniet ik nog niet van ze eerlijk gezegd. Het is altijd alleen maar eten en daarna huilen. Knuffelen willen ze niet, of kunnen ze niet, want ze gaan meteen naar m'n borst zoeken. Kunnen kindjes van deze leeftijd al spelletjes doen? Dat zou het wel leuker maken.
Ik heb alles gelezen maar reageer morgen (of vannacht.. ) even; we zijn de hele dag gebleven en pas net thuis. Was super gezellig maar ik ben echt kapot nu.
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Gelukkig huilen onze meiden niet zo heel veel, behalve als ze eten willen en dat is vrij constant om de drie uur... Ik leg de meiden vaak op mijn schoot, tegen m'n knieen en dan speel ik met hun handjes, en dan kunnen ze in mijn haren graaien enzo... Op die manier kunnen ze ook niet naar je borst grijpen want als ik ze tegen me aan hou doen ze dat ook bij mij...maar eerlijk gezegd geniet ik al als ik naar ze kijk en ze bijvoorbeeld een lachstuipje hebben
@ Krista; Ik begrijp ook wat je bedoelt hoor. Het is ook best zwaar om een hele dag alleen (?) voor 2 baby's te zorgen. En ik vrees dat ik je niet kan geruststellen. Het wordt niet minder namelijk... Hoewel je natuurlijk wel steeds routine krijgt. Gisteren kon ik de jongens ook wel achter het behang plakken. Toen dacht ik voor het eerst: 'Ik zal blij zijn als ik weer mag gaan werken.' Wie had dat gedacht?! Vandaag ga ik ook een poos naar school. Lokaal inrichten, dossiers lezen, collega's zien. Heb er zin in! Fijne dag allemaal!!
Goedemorgen! Waaa ik ben 37 wk vandaag...! En ik heb een hele goede nacht achter de rug! Ik werd wakker om te plassen, rond half 2, kroop met pijn terug in bed en toen ik weer op de wekker keek was het half 5! Sverre heeft voor 't eerst in maanden geen kik gegeven en werd pas om 8:45 wakker. (Hij lag er ook pas tegen 22:00 in hoor ) Heerlijk dus! Baby's zijn erg rustig nu.. Gisteren natuurlijk een drukke dag gehad. Krista, wat de anderen ook al zeiden: met bv kun je niet overvoeren, dus ik zou gewoon meer aanbieden en kijken wat ze opdrinken denk ik. Wat sneu dat ze zoveel krampjes hebben - ik herinner me van Sverre nog hoe wanhopig je je daardoor kunt voelen. Laat staan met twee van die kleintjes! Hier cinababy geprobeerd en ik weet eigenlijk niet of het hielp, hij vond 't wel erg lekker maar ik had het gevoel dat de alcohol die er in zat 't meeste werkte.. En w.b. genieten, ik ben niet helemaal representatief omdat ik een depressie heb gehad maar bij mij kwam het echte 'genieten' ook pas toen Sverre rond 11 maanden was.. Daarvoor is het gewoon hard werken, van de ene ziekte/verkoudheid naar de andere, sprongetjes, nieuwe ritmes ontwikkelen, je kindjes leren kennen, 'overleven'. En tuurlijk genoot ik ook van de lachjes en de knuffeltjes en de interactie die echt komt, maar je bent zooooo moe ook. Sterkte hoor! Karel, geen kraamhulp meer.. spannend eventjes, of niet? Gaat jullie vast lukken. Ik hoop dat jullie nieuwe 'regime' van licht/donker etc gaat werken. Fijn dat je zo kunt genieten van ze. En in 3 kwartier klaar met voeden/verschonen! Voed je dan om en om of tegelijkertijd? Noor, keukenprinses! Klinkt allemaal weer erg goed! Eigenlijk vind ik het ook zo leuk om te bakken enzo, maar ik heb het geduld niet, en ook de goede spullen niet. Jammer.. ik herinner me trouwens wel van die woensdagmiddagen dat mijn moeder poffertjes bakte of taart/koekjes. Jouw kids straks dus ook! Opvang en werk: (Lindavnr vroeg dat toch?) M'n vriend is werkloos nu, maar toen hij nog werkte, werkten we beiden 4 dagen. Ik was dan op maandag thuis (betaald ouderschapsverlof, ik werk op de universiteit) en hij op vrijdag. Dus Sverre gaat 3 volle dagen naar het kdv. We denken erover een vierde dag voor hem te regelen omdat hij thuis duidelijk te weinig uitdaging krijgt - op maandagen is hij standaard strontvervelend en ons aan het uitdagen, grenzen verleggen, niet te genieten etc. Als alles gewoon goed gaat (dus geen depressie, ziekte etc.) ga ik straks dus gewoon weer 100% werken - zeg ik nu. Maar heb wel aangegeven dat ik pas per 1 januari weer begin. Heb nog veel vakantiedagen van dit jaar over die ik achter het zw-verlof plak denk ik. Ik ga er ook vanuit dat Alex binnenkort weer werk vindt. En ik heb me ook voorgenomen weer 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen. Het kdv hier is vrij flexibel; toen Alex nog ploegendiensten werkte konden we Sverre de ene week 's middags brengen en de andere 's ochtends en dan rond 16:00 weer ophalen. Pfoe een heel verhaal!