Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6281 Pippie1976, Sep 4, 2009
    Last edited: Sep 4, 2009
    @ Noor: gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag (met mooie taarten :)) van!

@ Lindanvr: ik werkte 5 dagen en ga straks 3 dagen werken. Mijn vriend werkte 5 dagen en gaat straks 4 dagen werken. We hebben dan nog voor 2 dagen opvang nodig. Daar ben ik nu hard naar op zoek...

@ KristaB: dan heeft Marcus toch nog lang in het zkh gelegen zeg, 10 dagen. Ben je mentaal al een beetje bijgekomen van je bevalling en de periode erna? Zit je er over te denken om je ziek te melden na je verlof (omdat je schreef dat de MW in het zkh het daarover had gehad).
    Geef je nu trouwens nog bv of ben je gestopt? Zijn ze daarom steeds op zoek naar je borst? Dat ze nog gewend zijn aan de borst maar die niet meer krijgen?

Ik kan mijn meiden af en toe ook wel achter het behang plakken hoor. Het is idd best zwaar om de hele dag alleen voor 2 baby's te zorgen. Helemaal als er nog niet echt ritme in zit en ze nog zoveel huilen als bij jou. Ben blij dat bij ons het ritme nu een beetje begint te komen! Qua spelletjes: idd wat Karel zei doe ik ook, ze op je knieen leggen en dan tegen ze kletsen, gekke bekken trekken, liedjes zingen. Of door de kamer dansen of gewoon lopen. Wat ze ook leuk vinden hier, is het Nijntjemobiel dat in de box hangt. Daar kunnen ze zich zeker wel bijna 10 minuten mee vermaken:).

Waar ik nog benieuwd naar was: zijn Marcus en Lucas 1- of 2-eiig?

@ Kar: weer een beetje bijgekomen van de zware dag gisteren? Kun je vandaag even lekker rustig aan doen?

@ Karel: goede nacht gehad met je meiden?

@ Helena: jij alweer helemaal beter?

@ FunnyMe: hoe is het met jou? Nog steeds zo misselijk of gaat het alweer beter?

@ Ylaisa: heeft Steijn een beetje doorgeslapen vannacht?

@ Linda: ik zie net aan je banner dat je nu 11 weken en 1 dag zwanger bent! Op naar de 12 weken meis!

Hier: gisteren de fysio thuis gehad. Ik had alleen in mijn hoofd dat ze om 14:30 uur zou komen, maar het bleek 13:15 uur te zijn (zal dat dan toch die zwangerschapsdementie zijn :)). Huis was dus nog in totale chaos :$. Nou ja, was ze wel gewend, zei ze...
    Ze was heel tevreden. De meiden moesten even laten zien wat ze kunnen en dat ging goed (vooral Merle kan zich lekker 'uitsloven', Linde is wat luier :)). We moeten alleen wat meer oefeningen op de buik doen, om de rugspieren te versterken, maar dat was eigenlijk niet anders dan bij andere kinderen van hun (gecorrigeerde) leeftijd. Mamma weer helemaal blij natuurlijk. Over 2 weken komt ze weer terug.
    Krijg er toch meer en meer vertrouwen in dat ze toch niet heel veel gekke dingen hebben overgehouden aan hun vroege komst. Je weet natuurlijk niet wat zich in de toekomst nog kan openbaren (wat jij ook al schreef KristaB), maar so far so good!

Zo, ik ga maar eens aan de koffie!

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6282 Pippie1976, Sep 4, 2009
    Last edited: Sep 4, 2009
    @ Kar: gefeliciteerd met je 37 weken!!! Ik hoop dat je kids (m/v:)) zich deze week gaan aandienen!

3. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwanger:
    Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje :( (Ook moeder van Sverre, geboren op 11-07-07).
    Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje.
    Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens.
    Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens.
    Luca79 - uitgerekend 11-02-2010.
    Funnyme - uitgerekend 23-03-2010.
    Lindavnr - uitgerekend 23-03-2010.
    Linda - uitgerekend 25-03-2010.

Bevallen:
    Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005)
    Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...)
    Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009)
    MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm.
    Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009)
    FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram.
    Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram.
    Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram.
    Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram.
    Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm.
    Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter)
    Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram.
    KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram.
    Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram.
    Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte.
    Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte.

En deze maar weer eens tevoorschijn gehaald.

@ Eleni en Luca: hoe is het met jullie?

@ Jeetje: weer een beetje bijgekomen van de afgelopen week? Voel je je beter nu je niet meer hoeft te werken?

@ Okki: hoe is het met jou? Jij bent na Kar de volgende op het lijstje om te bevallen zie ik. Hoop dat jij ook zeker die 37 weken gaat halen!

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

Maak meteen van de gelegenheid gebruik om even te reageren. Ik ben net terug van vakantie en het was lekker om even weg te zijn.

De misselijkheid is stukken minder nu, wat fijn om niet meer in die eerste periode te zijn (ok, dat rijmt... :) )!

Wel begint bij mij nu al kortademigheid op te komen. Is dat normaal voor zwangere tweelingmama's? Met 17 weken al?

Wat wel leuk is dat ik de twee al een hele tijd regelmatig voel. Rechts wat vaker dan links, hoewel links de laatste tijd in opkomst is.

@Kar: ik hoop dat de kleintjes zich snel aandienen nu je in de veilige periode zit. Die laatste loodjes lijken me behoorlijk zwaar!

ps. Ik ben zo benieuwd wanneer ik ga weten welke sekse de kleintjes hebben! Over anderhalve week een echo, maar dat is bij de vk in het zkh met 's werelds oudste echoapparaat en de 20 weken echo is pas als ik bijna 21 weken ben. Ben erg nieuwsgierig :)

5. okki

okki Lid

Nov 15, 2008
    72
    0
    0
    Kar gefeliciteerd met de 37 weken!!

Ik zit nu op 30 weken, en ik vind het wel erg frustrerend dat je niet van 40 weken kan uitgaan....(kan bij een eenling ook niet natuurlijk) je weet gewoon niet waar je aan toe bent...

Ben de uitzet langzamerhand bij elkaar aan het verzamelen...phoe wat een spullen..
    En dan mag ik eindelijk dubbelop spulletjes uitzoeken...kan ik nog niet kiezen:)

En toch bij elke aankoop krijg ik een raar gevoel...weer die angst die blijft..

Jipper; succes met je eerste schoolweek!

6. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    dankje voor jullie reacties!
    Ik heb m'n eigen een tijdje geleden al behoorlijk ingelezen: ik kan geen volledig ouderschapsverlof opnemen, maar maximaal de helft van mijn contract uren. Ik krijg dan 25% vergoed.
    Heb ook al eraan zitten denken om tijdelijk te stoppen met werken, voor een paar maanden. (3-4) om alles op orde te krijgen en ondertussen een baan te zoeken met vaste uren overdag.
    Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker in ieder geval voor ons om kdv te regelen. Mn vriend werkt tot half 7 - 7 uur 's avonds en zou dan pas de kinderen op kunnen halen bij het kdv.. erg laat en weet niet eens of dat wel kan.
    Of om onbetaald verlof te nemen, maar als ik dan daarna alsnog besluit om daar te stoppen met werken moet ik volgens mij wat dingen terug betalen (dat weet ik alleen niet helemaal precies, stond nogal onduidelijk in de cao)

Maar goed, blijft lastig dus.

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    Helaas komt Steijn de afgelopen nachten om half 5..ik kan het uitzingen tot even na 6 uur..met hoofdpijn.
    Ik heb een aantal dagen geleden de spenen vervangen van de DR Brown fles. Deze heeft verschillende fases qua spenen en ze waren nu toe aan fase 2 ( 3 maanden en ouder )..ik denk dat het hier mee te maken heeft. Steijn heeft namelijk altijd moeite gehad met zn zuigkracht..en ik denk dat hij hier meer kracht voor nodig heeft waardoor hij dus bij elke fles 40 laat staan..dat keer 5 voedingen is 200cc wat hij per dag mist!!!
    Ik ga dus zo de fase 1 speen weer halen..en kijken of dat baat..want dan vind ik het niet zo raar dat hij 's ochtends zo vroeg komt..Arme ziel heeft gewoon honger.

@Okki
    Ik had ook snel last van kortademigheid maar mijn HB was ook erg laag en dan kan je hier ook last van krijgen

8. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    @Ylaisa: over kortademigheid. Daar had jij dus ook al vroeg last van? Zal het de volgende keer in het zkh aankaarten.

@alle meiden die al kindjes hebben:
    Ik mag dan zwanger zijn en wel van twee kids, maar ik kan me nog zo weinig voorstellen bij het moeder zijn en de dingen die je dan meemaakt!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Luca: fijn dat het beter gaat qua misselijkheid enzo! En ja, die kortademigheid wordt alleen maar erger... ;)
    Over moeder worden: daar moet je echt ingroeien. Ik heb het idee dat dat het grootste verschil is nu, voor mij, dat ik al moeder ben nu ik ga bevallen. Dat maakt het zo'n andere ervaring. Maar ik heb ook nog regelmatig dat ik er nog niet bij kan dat ik echt moeder ben hoor.. Vind het zo bizar af en toe dat Sverre gewoon niet beter weet of ik ben 'mama'. :)

Wij kregen ook pas bij de 20 wk echo te horen wat het geslacht van de baby's was. Zeker de gyn wil er gewoon niet naar kijken. Bij de groeiecho's wel, maar ja, dat was pas vanaf 30 wk en toen werd het steeds moeilijker iets te zien..!

Ylaisa: daar zit wat in, dat Steijn gewoon te hard moet zuigen en daar te moe van wordt en daardoor honger heeft.. Het is het proberen zeker waard!

Okki, 30 weken alweer! Jij bent de eerste na mij aan de beurt dus.. En idd, het is raar dat je voor je gevoel elk moment kunt bevallen.. Alhoewel ik die 40 wk nog wel als realiteit zie, en mijn gyn helaas ook.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Luca, je kunt natuurlijk altijd een geslachtsbepaling laten doen bij een echo-bureau. Kan soms al voor 30 euro geloof ik. :)

Hier nog steeds twee heerlijk rustige kindjes in de buik.. Misschien raar maar met deze termijn is het soms echt fijn als ze even niet continu elkaar en mij liggen te schoppen.. :D
    (Ik voel ze overigens wel hoor.)

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden,

Ik breek even in jullie topic.
    Ik ben zwanger van een tweeling, nu 22 weken. Ook ik heb best last van kortademigheid. Ik las dat iemand dat ook had. Is dat normaal?

Liefs Nikkie

12. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi Nikkie, dat is echt heel normaal. Sowieso is je baarmoeder groter/hoger dan normaal, maar ook bij maar 1 kindje had ik er last van hoor. Je lichaam moet gewoon ook extra hard werken; je hebt extra bloed dat rondgepompt moet worden etc.
    Niets om je zorgen over te maken, wel heel irritant...!

13. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Luca...sorryyyy...was een beetje in de war ..was dus voor jou bedoeld mbt kortademigheid.
    Het schijnt namelijk dat als je HB te laag is je lichaam te weinig rode bloedlichaampjes aanmaakt die nodig zijn om oa je hersenen zuurstof te geven, symp zijn; oa kortademigheid, hoofdpijn, hartkloppingen en moeheid. Is je HB al eens getest/geprikt? Zou het inderdaad aankaarten.

14. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Ben wel benieuwd hoe het gaat worden (als ik iig iets meer gewend ben aan de drukte van het tweelingmoederschap), en Kar, kan me goed voorstellen dat iets rustigere volgroeide kindjes in je buik ook wel heel fijn kan zijn nu ;)
    Vind je het 'eng' of een naar idee, het idee dat je de 40 weken of zelfs meer zou gaan volmaken?

En ik denk er inderdaad wel over na om er gewoon een extra echo tegenaan te gooien. Voor de geslachtsbepaling bedoel ik dan. Maar je zegt dus duidelijk doen voor de 30 weken omdat het dan moeilijker te zien is? (de achternaam van de kids hangt er vanaf, dus wel willen het erg graag weten wat het gaat worden)

Nog een vraagje: veel koppels doen ook een 3D/4D echo. Wat is de leukste periode bij een tweeling hiervoor?

15. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hihi, ik had het berichtje van Okki echt 2 keer nagelezen om zeker te weten dat het waarsch. voor mij bedoeld was :D
    Geen probleem natuurlijk!
    Ik ga het zeker aankaarten. Eigenlijk had ik het al gezegd bij de vorige keer dat ik de vk in het zkh zag, maar zij vond het te vroeg voor een diafragma-hoogstand.

Kun je je HB gehalte beinvloeden door bepaalde voedselsoorten? Ga ik ff googlen...

@Nikkie: heb er nu met 17 weken ook al last van dus....

16. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hey Nikkie,

Bekend forumvriendinnetje ;)

Wat gaaf als jullie zeggen dat je rond de 17 wkn al wat voelt, dat zou dan voor mij al over anderhalve maand zijn.

Heb gister trouwens heel duidelijk mijn baarmoeder gevoeld, dat ie hoger ligt dan mijn schaambeen zeg maar, had ergens gelezen hoe je dat met je handen op je buik kon voelen, het randje voelde zeg maar echt gevoelig. Heb namelijk sinds gister weer behoorlijk rekpijn, mijn buik is ook weer dikker en ik kom geen gram aan, vanaf wanneer gebeurd dat? Door de misselijkheid eet ik wel iets minder maar niet veel minder dan eerder omdat ik ook wel weer honger heb.

Moet zeggen dat ik verder deze week voor het eerst een beetje 'zat' ben van de misselijkheid (jaja toch klagen) het is echt continu, heb sinds gister ontdekt dat cola helpt, en het werkt echt een beetje, drink nu dus een blikje cola light, terwijl ik juist tijdens de behandeling gestopt was met cola!

Merk trouwens dat ik jullie verhalen met de beebs echt heel aandachtig lees, lijkt me nml. zo lastig met voeding enzo, al jullie tips probeer ik nu al op te slaan hihi.

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    HB is toch ijzer? Ik begreep dat ijzertabletten best vaak voorkomen bij een tweelingzwangerschap, of hala ik nu dingen door elkaar?

18. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Luca: huh? hangt voor jullie het geslacht af van de achternaam die de kinderen krijgen? hoezo dat dan?

19. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    @Linda: ik voelde ze zelfs al eerder dan die 17 weken, dus misschien jij ook :)

Kleine beetjes eten, geen vet of scherp voedsel en 3 glazen cola (light) per dag zijn dingen die ik in mijn misselijke periode, maar ook nu nog vol hou. Cola mag ook prima, zolang je je dan wel aan die 3 (max. een keertje 4) per dag houdt begreep ik van een gyn.

Ik hoop dat je misselijkheid snel over gaat. Maar nog even en je zit in het tweede trimester!

20. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    We vinden beide mijn achternaam mooier, maar mijn man (en ik trouwens voor mijzelf ook) vindt het ook weer leuk om zijn (minder mooie) naam door te geven. De afspraak was dus dat als de eerste een jongetje werd, ik de achternaam mocht kiezen, en als het een meisje werd, hij de achternaam mocht kiezen.
    Nou zul je natuurlijk zien dat het een jongetje en meisje tegelijk wordt ;)

Share This Page