@Kar: Sterkte en een flinke dosis respect! Ik vind dat je je er flink doorheen slaat en hoop dat die twee zich nu eens snel aankondigen. Goed melden bij de gyn. over het bijna flauw vallen, de pijn in je bekken en dergelijke he! Het ziekenhuis en artsen is een plek en type personen waar het loont om goed voor jezelf op te komen en zeer duidelijk te zijn over klachten, lichamelijk en geestelijk. Hoe kundig ze ook zijn, er komt regelmatig ook een dosis botheid bij kijken. (Doe je vast al, het voor jezelf opkomen, maar ik dacht, het schaadt vast niet als ik dat nog even benadruk . Ben opgegroeid met een arts als 1 van mijn ouders van het oude stempel)
Precies.. hier dus ook. Ik heb denk ik de 'pech' dat de kindjes keurig in hoofdligging liggen.. Als nou de laagste in stuit lag was er misschien nog iets te regelen. Ach, ik voel me vandaag echt beroerd maar donderdag en vrijdag eigenlijk best goed. Toen dacht ik 'dit hou ik nog wel even vol'. Dus het wisselt echt per dag. Wie weet hoe ik me morgen voel.
@Luca Voor zover mij bekend is, is je HB gehalte je ijzergehalte. Deze word normaliter geprikt als je net zwanger bent..als deze dan goed is is er niks aan de hand..maar naarmate je zwangerschap vordert kan deze wel dalen waardoor je dus van die dingetjes last kan krijgen. Je kan het beinvloeden door bv Roosivicee Ferro te drinken..en veel spinazie/broccoli..en geen zuivel drinken bij je eten want daardoor word je ijzer eerder afgebroken.
weet niet meer wie het vroeg, ik geloof Margrit. Die test die ze deden gelijk na de bevalling was een bloedtest, dan halen ze wat bloed uit de placenta oid en dat wordt dan opgestuurd? Weet ook niet precies hoe dat gaat maar we kregen na 6 weken te horen dat het voor 97% zeker is dat ze 1-eiig zijn. En aangezien ze sprekend op elkaar lijken twijfel ik daar ook niet echt aan.
Gisteren geen tijd gehad om te reageren, maar natuurlijk wil ik Kar ook even een hart onder de riem steken. Jeetje meid, wat zul jij het zwaar hebben!! Voel je je vandaag wel weer wat beter? Ik hoop het zo! Ook vanaf hier een digitale knuffel voor jou!! *knuffel* Hou je taai meis!! @ Noor; Leuk dat je zo'n gezellige verjaardag hebt gehad. Ben je al een beetje uitgerust?
Zow he is het hier met iedereen? Kar hopelijk heb je een beetje geslapen... Dat hoop ik trouwens ook voor de rest haha Even ene vraag: Sofia had vannacht ineens een temp. van 36,1! Veel te laag dus..Snel even een dik vestje aan, en een kruik met een extra dekentje..Gelukkig zat ze vanmorgen weer op 36,8... Maar nu dacht ik laatst hier te lezen (dacht dat het margit was) dat ze een slaapzakje gekocht had omdat ze ook met dit probleem zat... Doe je dan dat slaapzakje gewoon onder het dekentje? En moet ze dan wel haar gewone kleertjes aan? Of kan dan alleen het rompertje aan... Dan ga ik zo eens even bij de HEma kijken naar een klein maatje, want dit is niet goed natuurlijk... Het is hier koopzondag dus mama gaat ook voor haarzelf een shoppen terwijl manlief met de meiden naar opa en oma gaat GRoetjes!
Goedemorgen! Hier nog twee baby's in de buik hoor. En een veel betere dag dan gisteren. Niet zo denderend geslapen maar ik was niet alleen, Sverre was wel 6 keer wakker en Alex dus ook. Vannacht weer veel buikpijn gehad maar die is nu een stuk minder. Baby's bewegen nog vrij veel, dus 't zal allemaal nog wel even duren. We wachten af! Karel, ja, het slaapzakje doe je gewoon onder alle andere laagjes. Dus kleertjes, slaapzak, lakentje, dekentje. En eventueel natuurlijk kruiken. Als je denkt dat het te warm is kun je het beste in het nekje voelen of het klam/heet is. Kleinste maatje slaapzak is volgens mij 70 cm, en bij de Hema 56/62 ofzo. Die kwam ik tenminste in Sverre's spullen tegen. Het ziet er trouwens ontzettend schattig uit! Shop ze straks!
Kar, Hmm nog altijd in buikje dus ! Sterkte en succes nog deze komende tijd! Maar vergeet ook vooral niet af en toe je geniet momentjes te nemen ! Verder even een vraagje aan degene die een traktatie hebben gemaakt voor kdv, psz, school. Wij zijn vandaag druk bezig geweest met freubelen voor het uitdelen op het kdv, vlinders geknipt, bellenblaas in een folie met strikjes, doosje rozijntjes eronder en de vlinders op de bellenblaas. En toen...ik bedacht me ineens, moeten we eigenlijk 2 traktaties maken? Of is 1 die door beide gegeven word ook goed ? Geen idee wat normaal is eigenlijk. Als ze ieder op een andere dag jarig waren geweest had je ook 2 dingen 'moeten' maken, een 'gewone' broer en zus laat je ook niet samen 1 ding doen. Kortom twijfel en wat hebben jullie gedaan? (of zouden jullie doen?).
Lastig he die dingen ik denk daar ook vaak aan..."Hoe zou ik dat doen? " Tja, ik zou dus 2 traktaties maken. Vragen aan elk kind wat ze willen uitdelen, want het is toch ieder zijn verjaardag... Succes
Afgelopen verjaardag was het een beetje laatste moment werk met trakteren. Ik bedacht 's morgens ineens dat het wel leuk was als ze zouden trakteren. Ze willen graag een gezonde traktatie dus ik heb gauw wat chinese mandarijnen in elkaar geflanst had precies genoeg nog. Had er eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik denk dat als ze straks naar school gaan ik ze wel elk hun eigen traktatie laat geven. Dan krijgen de kinderen dus dubbelop, maar goed dat is ook zo wanneer er twee verschillende kinderen (geen zusjes) op dezelfde dag jarig zijn.
Hmmm, dus we moeten volgende week weer aan het freubelen ! Haha! Wel dubbelop idd voor de andere kindjes, maar die nemen het toch mee naar huis. (zitten kindjes van 0 tot 4 in de groep dus iets voor iedereen vind ik toch al lastig daarom maar belleblaas en rozijntjes, moeten de ouders maar kijken wat ze ermee doen hoor. Ik ga niet voor de een het ene doen en voor de ander wat anders). Zelf laten zeggen wat ze willen kan trouwens nog niet ! Krijg ik toch geen zinnig antwoord! Straks als ze groter zijn dan wel ! Toen Benthe geboren is hebben we gewoon voor ieder kindje 1 ding gedaan, vandaar dat ik dat nu weer deed, maar ineens bedacht ik het me ;$ dat er eigenlijk misschien 2 dingen gemaakt moesten worden. Ow en Karel, dat slaapzakje zou ik idd als extra aan doen als je het gaat gebruiken, omdat ze het blijkbaar een beetje koud had . Als ze straks zich wat beter op temp kan houden kan je of/of doen ! Maar ik zou ook gewoon lekker een kruikje bij haar leggen, hoeft niet een hete, maar bijv een warme is ook lekker. Hebben Malou en Ruben ook heel lang gehad, omdat temp anders gewoon niet goed bleef.
Ze liggen nu idd heerlijk in hun slaapzakje... Dan kijken ze me soms zo aan van: "Wat is dit nu weer! " hihi, maar wel lekker warm... Ik bedacht me later ook dat je kids waarschijnlijk nog niet konden aangeven wat ze wilden uitdelen..stom Maar ja..'t ging om het idee
De mandarijnen zijn ook niet zo moeilijk te maken. Van papier een rondje inknippen en daar een chinees hoedje van maken en dan met zwarte stift oogjes, neus en mondje tekenen erg leuk gezicht. Je zou ook iets kunnen doen met soepstengels dat kunnen de meeste kinderen ook wel eten. Wat erg leuk is, is bijvoorbeeld een dropveter aan een soepstengel knopen en dan op het eind een viskoekje (of snoepje). Dan krijg je leuke hengeltjes. Het is toch moeilijk om iets te vinden wat alle kinderen kunnen/mogen hebben.
http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=1&strSorteer=intMail&intRubriek=1 Nog een leuke link met gezonde traktaties. Succes ermee!
Precies zeker op zo een kdv waar iedereen een andere leeftijd heeft! Op de basisschool word het al een stuk makkelijker, maar dan heb je misschien juist ook weer net een kindje in de klas dat ergens allergisch voor is...! Haha! Hmm die mandarijn is ook een idee idd! Ik zat al te denken aan iets van een bloem (om bij de natuur - vlinders - te blijven) en dan idd iets van een soepstengel. Die vishengels vind ik ook leuk idd! Maar pas voor over een paar jaar dan mogen ze namelijk nu hun eigen traktatie niet eens opeten! Haha! Ze krijgen nog geen snoep, alleen af en toe een koekje. Sascha, Hoe gaat het eigenlijk verder met je meiden? Karel, Fijn dat ze er lekker in liggen te slapen! En zal idd wel even gekke gezichten zijn! Maar ach als het maar lekker is voor ze is het allang goed ! Verder alles eigenlijk goed nu de meiden thuis zijn? (sorry door druk en ziek hier, en veeeel geklets in het topic, heb ik het niet echt mee gekregen).
@kar; Hoe is het nu...ik wil je niet bang maken maar hoe zit het met je bloeddruk.... had net dit stukje gelezen, en ik moest daarbij aan jou denken... Jij voelt je toch ook de ene dag beter dan de andere dag...en dat bijna flauwvallen Zwangerschapsvergiftiging i Er zijn verschillende gradaties. Een lichte verhoging van de bloeddruk hoeft geen klachten te geven en vormt meestal geen risico voor de baby. Als je hier last van hebt is het belangrijk om geen zwangerschapscontroles over te slaan, zodat je bloeddruk in de gaten kan worden gehouden en zo nodig kan worden behandeld. Als de bloeddruk verder stijgt spreekt men van pre-eclampsie. Het lichaam houdt vocht vast (oedeem) wat zich bijvoorbeeld uit in dikke enkels/benen (je kunt er putjes in drukken). Verder kan er eiwit in de urine zitten, je kunt last krijgen van hoofdpijn, misselijkheid en problemen hebben met zien. Een ernstige vorm van pre-eclampsie is het HELLP-syndroom. HELLP staat voor Hemolyse (afbraak van rode bloedcellen), Elevated Liver enzymes (verhoogde aanmaak van leverenzymen) en Low Platelets (een laag aantal bloedplaatjes). Hierbij kunnen de verschijnselen van pre-eclampsie optreden, maar kun je daarnaast ook last hebben van een hevige pijn in de bovenbuik en soms ook in de rug. De vochtophoping kan ervoor zorgen dat je een flink aantal kilo's aankomt. Pre-eclampsie komt meestal in aanvallen: periodes van ernstige bloeddrukstijging waarbij je je heel ziek voelt wisselen af met periodes waarin je je weer redelijk goed voelt. Tijdens zo'n aanval kan de ernstigste vorm van zwangerschapshypertensie ontstaan: dit heet eclampsie. Dan zijn er meestal ook stuiptrekkingen met armen en benen en kun je kortdurend bewusteloos raken. Waarschijnlijk weet je het bestaan wel hiervan, maar ik dacht voor de zekerheid... hou je taai
Okki, wat lief van je! Mijn bloeddruk is laag, gelukkig. Tenminste, woensdag was hij nog 110/65. Heb wel al 2 dagen hoofdpijn en ben misselijk maar ja, dat kan ook door iets anders komen. En vocht vasthouden doe ik ook niet. Dusss ik denk 'gewoon' de laatste loodjes. Maar af en toe denk ik wel 'zou mijn bloeddruk nog wel in orde zijn'. Vorige zwangerschap schommelde hij enorm, was af en toe ook erg hoog. Hanneke, ik had daar eigenlijk nog niet over nagedacht, trakteren bij een tweeling... Denk dat ik pas voor aparte traktaties zou gaan als ze zich bewust worden wat 'jarig zijn' is. En wat goed dat jouw kindjes nog geen snoep krijgen.. 't Was geloof ik een van de eerste woordjes die Sverre kende. Karel wat schattig dat je meiden zo verbaasd waren over de slaapzakjes! Hoop dat ze lekker warm blijven. Staat lief he?! Nou ik ga nu film kijken (rtl4) en de laptop uitzetten. Tot morgen!