hihi hier helemaaaal geen gevoel!! ahhah ik heb echt geen flauw idee of voorgevoel of het jongetjes of meisjes zijn! is weer eens wat anders
Het is hier gewoon niet meer bij te houden!! @alle meiden die 12 weken hebben gehaald (wat klinkt dat raar...); Gefeliciteerd!! De 1e mijlpaal! @Boba; Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Wel heel bijzonder dat je dromen al 2 keer zijn uitgekomen. Je hebt een gave... @Kar; Ben je nu nog niet bevallen?! Die kleintjes van jou maken het wel heel erg spannend. Maar het is nog niet de 10e hè? @de rest; Hoop dat het allemaal goed gaat, heb het echt niet 'opgeslagen'. Ben er even niet zo bij... Ego; Vandaag kennisgemaakt met de leerlingen. En het was verschrikkelijk...!! Zo'n klas als dit heb ik nog niet gehad in mijn 'loopbaan'. En dat kan ik al constateren op de 1e dag. Zegt genoeg toch? Morgen gaan we een dag naar een buitensportcentrum, dus dan kunnen ze nog even hun gang gaan, maar daarna gaat de zweep erover. Heb ze 10 uur in de week... @Hanneke; Je vroeg nog welke lessen ik geef. Even uitleg vooraf; ik geef les op het VMBO-BB/KB. Ben eigenlijk 'basisschooljuf'. Geef daarom meerder vakken (ik krijg altijd wat overblijft...). Dit jaar zijn dat Engels, Nederlands, Aardrijkskunde en Geschiedenis.
@Margit Steijn gebruikt nu bij alle voedingen de papspeen..door de toevoeging van Johannesbroodpitmeel wordt het wat dikker maar niet zo dik als pap dus we moeten de fles rustig aan geven. Hij drinkt nu alle voedingen leeg en komt nu weer tegen half 7 in de ochtend. Ik moet officieel 21sept weer werken..maar wil al mn vakantiedagen opnemen en dan kom ik uit op 19okt weer beginnen..maar ik wil niet terug naar mn huidige baan..werkverhoudingen zijn erg verstoord...heb ook totaal geen interesse getoond toen ik in de ziektewet ging en in het ziekenhuis belandde..Vooralsnog denken ze dat ik terugkom..alhoewel ik sterk het gevoel heb dat ze me dan gaan ontslaan. Druk sollicitatiebrieven aan het versturen nu voor 2 dagen in de week. @Kar wat spannend!!!! Ik hoop het zo voor je..is het rustig vandaag..of heb je zelf ook het gevoel?? @Boba GEFELICITEERD!!! En wat apart dat het al zo dicht bij je in de buurt zat..je zus..je oudste zus. En die droom..tja..ik heb het zelf niet gehad over mezelf..maar heb wel al jaren voorspellende dromen over zwangerschappen van vriendinnen en mn zusje. BIj mijn zusje vorig jaar zei ik dat ze op 10okt een test moest doen..ik had sterk het gevoel dat ze zwanger was..en ja hoor posi! Ze was nog niet eens ongesteld..moest nog een paar dagen wachten. Bij mn beste vriendin vorige week nog..droomde dat ze een test deed en die was posi maar met een vage streep. 2 dagen later deed ze een test en die was posi..inderdaad een vage streep..dus hup naar de etos een andere test halen en ook posi. Jammer genoeg ook een keer over een miskraam. Nou..verder hier gaat het lekker. Steijn drinkt weer goed..maar met gebruiksaanwijzing zodat hij alles binnen houdt. Zelf denk ik dat hij reflux heeft..is ook schor..dus ik denk dat dat komt door een geirriteerde slokdarm. Gekke is 2 maanden terug bi de kinderarts was hij al schor en toen heeft zij aangegeven dat ik Johannes moet gebruiken zodat hij zn voedingen binnen houdt en het schorre had te maken met zn geirriteerde slokdarm. Toen is er nooit gesproken over reflux. We houden hem nu ook zittend met de voedingen..en laten hem heel rustig drinken..zelf wil hij heel snel..want zolang hij melk in zn keeltje voelt wordt de boel verzaagd en brandt het niet zo..althans dat vermoedde heb ik. Maar nu gaat het goed. Ze zijn nu 3 maanden! En....de krampjes zijn over!!! Jeuh!!!!! Gebruik al een halve week geen druppels meer..wat een heerlijkheid..en hoezeer je er ook tijdens de krampjes mee bezig hoe onopgemerkt het blijft als ineens de krampjes weg zijn..Dat bedacht ik me ineens vandaag. Hier even een schitterende foto
Wat een drukte hier! Heb wel bijgelezen maar ben alles natuurlijk alweer vergeten, tsja, zwanger he......wat ik onthouden heb: @ Jipper, zwaar om na zo'n tijd met zo'n klas te moeten beginnen! Succes hoor...... @ Boba, leuk dat je ook mee komt kletsen. Gefeliciteerd met je zwangerschap. @ Kar, dus als het aan je schoonmoeder ligt barsten de weeen straks los en worden je kindjes morgen geboren, hoop voor je dat ze gelijk heeft. Wel grappig dat ze er zelf al zo van overtuigd is dat je schoonvader er op tijd voor uit zijn werk moet komen. @ Margit, ik hoop voor je dat je niet zo een eikel van een bedrijfsarts hebt als ik, anders ben je volgende week al weer aan het werk. Zorg er in ieder geval voor dat je alles voor jezelf goed op een rijtje hebt wat je kwijt wilt (en een beetje overdrijven kan geen kwaad voor de zekerheid) en laat je vooral niet met een kluitje het riet in sturen! Maar het zal best meevallen allemaal......het zou raar zijn als de bedrijfsarts geen begrip heeft voor de situatie, maar voorbereiden kan in ieder geval geen kwaad. @ Lindavnr, jij hebt met de echo toch ook een gesprek over hoe het nu verder moet, naar het Radbout of daar blijven e.d.? Ben wel erg benieuwd wat deze gyn gaat zeggen. @ Karel, gelukkig dat het meegevallen is de eerste dagen alleen. @ Ylaisa, wat een leuke foto! Fijn dat de krampjes weg zijn. Wij hadden echt geen idee wat we zouden krijgen, maar iedereen om ons heen zei 2 meisjes. En omdat de zwangerschap zo heel anders is dan de vorige keer vond ik het zelf ook wel logisch als we meisjes zouden krijgen. Iedereen zat er naast we krijgen toch 2 jongens. Zelf hadden we een jongetje en een meisje wel erg leuk gevonden maar omdat ze waarschijnlijk 1 eiig zijn hebben we dat idee maar snel aan de kant geschoven .
yep klopt, deze gyn kijkt eerst of hij een tussenschotje kan vinden en zo niet, willen we naar het Radbout na mijn vakantie om daar te laten kijken. Dan heb ik voor mijn gevoel tenminste alles laten doen wat ik wilde.. Al blijf ik er gewoon vanuit gaan dat er niets zit... dan kan het alleen maar meevallen.
Helaas....! Hier is nog geen enkel teken van een naderende bevalling dus ik vrees dat mijn schoonmoeder ernaast zat. Tenzij het straks echt los gaat en dan een stuk sneller dan de vorige keer. Vreemd genoeg hou ik er rekening mee dat ik weer net als bij Sverre 2 dagen voorweeen heb voor het 'echt' begint. En dan nog halfslachtig. We zien wel.. Als er niets raars gebeurt zal ik het hier vrij snel komen melden als ik ga bevallen/bezig ben/bevallen ben. Beloofd!
Ylaisa, die foto is TE LIEF! Jeetje wat een hollands welvaren! En ze lijken echt op elkaar ook al is het jongen/meisje. Dat van die krampjes herken ik helemaal! Toen 't bij Sverre eindelijk over was (ook precies bij 3 mnd) realiseerde ik het me ook niet meteen terwijl het dus 3 maanden mijn avonden had beheerst.. Vreemd hoe dat werkt he? En over die reflux, als je echt denkt dat dat het is moet je wel naar de kinderarts/huisarts gaan, je gevoel volgen hoor! Jipper, wat balen dat je klas van die etterbakken zijn.. Hoop dat je ze er stevig onder weet te krijgen. Nogmaals, alle respect voor docenten. Zeker na alle verhalen die ik gehoord heb over het VMBO, petje af hoor. Jeetje, met jou ook alles goed verder? Jij hebt ook de 28 wk mijlpaal gehaald zie ik! Hoera! Hanneke, fijn dat alles met jullie goed is. Heb je trouwens nog steeds koorts of is die inmiddels weer weg? Lijkt me zo vermoeiend, koorts kan zo uitputtend werken.
Heey meiden, Ben ondertussen al wat aan het meelezen hier... Kar, ik hoop voor je dat ze snel mogen komen! Spannend hoor! Ben je nog steeds misselijk enzo? Succes iig! Wat een mooie foto, geweldig! Echt scheetjes hoor! Heb vandaag een flinke slijmdraad verloren. Tenminste ik kon er draden van trekken, Sorry voor de details....Werd een beetje bang dat het vruchtwater zou zijn. Maar dat plakt niet, toch?? Gisteren hebben we de echo gehad. Alles was goed. Maar de gyn zei dat ons linker kindje (klinkt beetje raar) als eerst zou komen. Heel vreemd, want toen we de pretecho lieten maken wist de echoscopist ons met zekerheid te vertellen dat de rechter als eerst zou komen omdat de vlies zo lag. Dit zou volgens hem niet kunnen veranderen. Na de echo van gisteren kreeg ik meteen schrik dat ons linkerkindje misschien naar onderen gezakt zou zijn ....kan dat? Ze heeft ook gekeken of dat ik ontsluiting of iets dergelijks heb (omdat ik buikkrampjes heb). Maar dat is niet het geval. En mijn baarmoederhals is nog mooi lang. Weet iemand hoe dit zit?? Liefs Nikkie
Ylaisa: ze zijn echt zoooo cute samen die twee van jou!! Nikkie: nee, vruchtwater is,zoals het woord het al zegt, echt zo dun als water... Wrs verlies je gewoon flink wat afscheiding...
@Kar Ik moet ook naar de kinderarts deze week. En over bevallen...bij mij was het heel snel gebeurt..om 10.30uur braken mn vliezen ineens..11.30uur in ziekenhuis..een half uur later heftige weeen..en om half 3 keizersnede. En ik had geen idee dat het die dag zou gebeuren..geen voortekens.
Nikkie, geen zorgen maken over je kindjes! Ze zijn nu nog zo klein dat ze nog van positie kunnen wisselen. Kindje dat het laagste ligt komt als eerste. Waarschijnlijk was dat eerst het rechterkindje en nu het linkerkindje bij jou. En zeker als alles nog mooi dicht zit en je baarmoedermond nog mooi lang is, is alles gewoon in orde. Hier een kindje dat 'eigenlijk' niet meer zou moeten kunnen draaien maar die ook nog rustig van hoofd- naar stuitligging is manoevreerd (en vice versa) de afgelopen weken. En dat slijm, is gewoon slijm. Sta je trouwens al op de lijst?? (Als je wil natuurlijk...)
@ Kar, balen hoor, had het wel gehoopt voor je.....maar het kan nog, het is pas 21.30 . Was je vorige bevalling erg zwaar? Met mij gaat het wel goed hoor. Ik voel me alleen wel alsof het bij mij ook elk moment kan gaan gebeuren zo vol zit mijn buik voor mijn gevoel...en dan moet ik nog minstens een maand of twee (zucht ) en tsja, die nachten he, heb nu weer zo een last van mijn benen dat ik echt blij ben als ik een keer een paar uurtjes aan een stuk heb kunnen slapen, maargoed, daar kun jij over over mee praten.... @ Nikkie, lijkt mij dat ze zowiezo nog niet met 22 weken kunnen zeggen welk kindje als eerste komt? Ze kunnen toch nog alle kanten op? Misschien volgende keer even vragen bij de gyn..... Morgen komen mijn schoonouders de tweelingkamer behangen, vriendlief denkt dat hij dat zelf dit weekend gaat doen dus ik hoop dat dit een leuke verassing voor 'm is als hij uit zijn werk komt en de kamer is klaar. Vorige week heeft mijn vader ook geholpen in onze slaapkamer met verven, kwam hij 's avonds boven om te gaan klussen, hoefde het niet meer . Zo draag ik ook mijn steentje bij, door stiekem mensen te regelen om te klussen
Daar hou ik me maar aan vast dan.. Begin wel weer een beetje kramp te krijgen. Ik ga morgen bij de gyn -als ik durf- wel evt inleiden ter sprake brengen. Al vrees ik weer een doof oor.