Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Kar, ik was vanmorgen al even snel gaan kijken of er bericht van je was, helaas nog steeds niet begonnen dus.....ik heb vannacht nog wel aan je gedacht hoor, ik dacht 'die ligt nu vast te puffen'. Maar helaas. Ben wel benieuwd naar die foto :).
    Wel fijn dat je goed geslapen hebt.

Kan zo pijnlijk aanvoelen he, als je kind liever bij de ander zit. ik herken het wel hoor, vind ik ook altijd even slikken. Maar het is gewoon even een fase moet je maar denken. Dadelijk is het weer andersom. Hier wil Bas altijd het liefste met papa spelen, meestal kan ik daar genietend naar kijken maar soms voel ik ook wel wat jaloezie. Ze zijn allebei behoorlijk van de wilde spelletjes, hoe wilder hoe beter, en tsja, daar kan mama nu even niet aan meedoen.

@ Linda en Lindavnr: fijn weekend en fijne vakantie!

@ Diana: kun je 1 niet in een campingbedje op jullie slaapkamer leggen zodat ze overdags appart liggen? En van de telefoon de stekker eruit boven en het losse gedeelte mee naar beneden?

@ Boba: werk je ook in de zorg ofzo dat je avonddienst hebt?

@ Margit: had jij vandaag je gesprek met de bedrijfsarts? Hoe is het gegaan?

Hier een beetje rare dag. Vannacht bedacht Matthijs zich ineens dat de kat vanmorgen naar de dierenarts moest voor de enting. Gelukkig was de kat binnen dus dat viel makkelijk te regelen maar de ochtend loopt wel ineens anders. Vervolgens worden we door het CB gebeld waarom we niet geweest waren. oeps. Normaal ben ik van de afspraken onthouden en de agenda checken maar beide afspraken wist ik echt niet meer :). Zullen we maar op de zwangerschap gooien ;). We mochten een uurtje later alsnog naar het CB. Bas is weer helemaal goedgekeurd en heeft zijn prikjes gehad, BMR en Meningokokken. We wilden eigenlijk vanmiddag naar ikea maar nu maar even aankijken hoe Bas zich voelt (en of ik het nog trek 8))

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Diana, ik denk veel aan je de afgelopen week - weet nog hoe jij er doorheen zat op het laatst! Qua slapen van de jongens, kun je de 'vaste' slaper niet in de wandelwagen beneden laten slapen? En die in de gang ofzo zetten?
    En idd ik zou gewoon de stekker uit de telefoon trekken, je hebt waarschijnlijk nog wel een mobiel voor noodgevallen en anders ben je gewoon even niet bereikbaar..

Boba, ik hoop voor je dat je de hartjes mag horen, mijn vk deed daar nogal moeilijk over toen omdat je niet weet welk kindje je hoort. Uiteindelijk mocht ik toch even luisteren en dat is zo speciaal altijd! De gyn laat overigens de hartjes ook altijd horen, en zien.

Jeetje, dat afspraken vergeten heb ik ook heel sterk de laatste weken! Elke keer 'verrast' Alex me weer met afspraken die blijkbaar gemaakt zijn, in mijn bijzijn zelfs.. Hoop dat Bas geen last krijgt van de prik. Vond het de naarste van allemaal. Maar dat zat meer in mijn hoofd dan in de prik zelf.

Hier een vrij rustige dag, tot net, tijdens mijn rustuurtje. Toen begonnen de krampen weer en moest ik zelfs een beetje puffen. Maar nu beneden alles weer rustiger. Ben wel enorm geirriteerd door de hond en eigenlijk ook door Sverre en Alex en door de in mijn ogen ZOOI hier in huis... Vrij vermoeiend dus. ;)

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Zo...weekend!! :D Het is lang geleden dat ik dat zo kon zeggen. Klinkt wel goed!

Ik pik het weer op vanaf m'n laatste berichtje hoor.

Wat een mooie buikfoto's! Ben er wel een beetje jaloers op. Ik ging net een beetje van mijn groeiende buik genieten en toen werden ze geboren... ;) Neem maar lekker veel foto's en geniet er vooral erg van!

@Kar; Lekker dat je een nacht goed hebt geslapen. Het gedrag van Sverre moet je ook maar even op de naderende bevalling steken denk ik. Wellicht dat jij ook wat anders reageert nu, omdat het toch wel zwaar en spannend is. Of zie ik het verkeerd? Als jullie straks de bevalling achter de rug hebben en het 'normale' leven weer op kunnen pakken zal het vast weer goed komen. Maar toch veel sterkte! Enneh..spreek die kleine aapjes nou maar eens goed toe, want ik vind dat het tijd wordt dat ze geboren worden (en vele met mij denk ik... ;))!!
    Hou je taai!

@Linda; Heel fijn weekend. Geniet ervan!

@lindavnr; Hele fijne vakantie! Lekker uitrusten hè?

@diana; Vervelend dat ze nu niet zo goed slapen. Daar stel je je toch een beetje op in hè? Hopelijk gaat het snel weer beter. Ik vind de tips van jeetje wel erg slim...

@boba; Werkse!

@jeetje; O, o, begint de zwangerschapsdementie toe te slaan? ;) Gelukkig kwamen jullie er nog op tijd achter... Tenminste, de dierenarts dan.
    Heeft Bas last van de prikjes of zijn jullie toch nog naar de Ikea?

Hier; De 1e week zit erop. Heb het overleefd en zie het weer rooskleuriger in... ;)
    Staat alleen ook weer een druk weekend voor de deur, omdat vriendlief een heel weekend in Antwerpen is bij een street-art-event (hij maakt zelf street-art met graffiti). Gelukkig is mijn moeder morgen een hele dag beschikbaar, dus zij komt me helpen met de boys. Wat extra handjes kan ik wel gebruiken nu ze zo aan het klimmen en klauteren zijn.

4. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Even snel want ik word zo opgehaald: Tot over 2 weekjes!!
    (in mijn album staan echo en buikfoto :) voor de nieuwsgierigen hihi ;))
    Doeii!!

5. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    En kar, HEEEEL veel succes met de komende bevalling!!
    Ik denk aan je!! Hopelijk mag het gauw gaan gebeuren!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Lindavnr: een HELE FIJNE vakantie!
    Ik ga er van uit dat ze geboren zijn als je terugkomt... Zou toch erg zijn als 't niet zo was! ;)

Buikfoto gaat denk ik niet meer lukken vandaag; niet omdat ik ga bevallen straks (al blijf ik duimen), maar geen zin. ;)

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Poh...heel ff m'n hart luchten...
    Na een week alleen thuis begint het toch zwaar te worden :( De meiden zijn heel makkelijk hoor, alleen huilen als ze honger hebben enzo, maar door de moeheid begint elke tegenvaller echt zwaar te worden...Net bijv. alleen het badje gedaan. Romy gaat dan lekker in de handdoek poepen, kan ik bijna weer opnieuw beginnen. Tja dan sta ik toch bijna te janken :)
    En dan ook nog elke week wel een bezoek aan zkh of CB...en het idee dat ik dan alleen moet... :$

Gelukkig komen mijn ouders eind volgende week, dus dan kan m'n moeder goed helpen, want van mijn schoonouders kan ik niets verwachten. Ik vertrouw ze eigenlijk niet zo met de kinderen. M'n schoonmoeder heeft ms, dus die laat veel uit haar handen vallen en zit in een rolstoel en mijn schoonvader is zo houterig en heeft zich ook bijna niet bemoeit met de verzorging van z'n eigen zoon, dus die weet echt neits...:(

Hopelijk kan ik vannacht eens een beetje slapen en we hebben besloten om dit weekend echt met z'n vieren te blijven, dus geen bezoek...

Zo, even gespuit :)

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, dat is toch heel begrijpelijk! Het is ook hartstikke zwaar. Doen jullie de nachtvoedingen nog samen of alleen? Anders kun je misschien vragen of je man 't vannacht doet, kun jij blijven liggen (al word je waarschijnlijk toch wel wakker.. ). En een weekendje alleen klinkt wel goed. Even bijkomen, tussendoor wat slaap pakken.. STERKTE!

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6549 Pippie1976, Sep 11, 2009
    Last edited: Sep 11, 2009
    @ Jeetje: lief dat je eraan hebt gedacht! Had om 16:35 uur pas het gesprek, dus heb me de hele dag op lopen vreten ;). Gelukkig was m'n (stief)schoonmoeder er, dus had ik een beetje afleiding. Had me helemaal voorbereid en ging er vanuit dat het een ontzettende bullebak zou zijn, maar het was een aardige man. Ik hoefde alleen mijn verhaal te doen en hij zei toen meteen dat de 16 weken zwangerschapsverlof voor 90% van de vrouwen voldoende is om alles weer op de rit te hebben, maar voor 10% dus ook niet. En ik val dus in die 10%. Was geen enkel probleem om in de ziektewet te blijven. Ik moest maar rustig aan doen en over 4 weken terugkomen. Dat viel dus helemaal mee!

Heeft Bas nog last gehad van zijn vaccinaties? En ben je nog naar IKEA geweest?

@ Jipper: jij zal blij zijn dat het weekend is idd! Maar de kop is eraf :)! Je zal wel hartstikke moe zijn na weer een hele week werken. En dan ook nog het weekend alleen... Ik heb net als jij een druk weekend voor de boeg. Mijn vriend heeft een vrijgezellenweekend, dus hij is vanaf morgen 9:00 uur t/m zondagmiddag weg. Gelukkig komt mijn broertje morgen langs met zijn vriendin en ze blijven gezellig slapen.

@ Karel: helemaal herkenbaar. Het is ook hartstikke zwaar! Eén kind thuis is al heftig, laat staan 2! Realiseer je ook dat je 6 zware weken zkh achter de rug hebt waar je moe van bent, nu al een week de gebroken nachten en dan ook nog eens twee kinderen thuis in je eentje. Dat is ook niet niks! Fijn dat je ouders volgende week langskomen. Zo doe ik het ook hoor: sinds mijn meiden thuis zijn heb ik minimaal 1, maar het liefst 2 keer per week iemand een dagje langs om te helpen. Met een tweeling kun je echt wel wat extra hulp gebruiken. Als ik jou was (en als het kan) zou ik gewoon je vader of moeder (of iemand anders) vragen om mee te gaan naar afspraken bij het zkh of cb. En neem je rust wanneer het kan. Probeer te slapen als zij ook liggen te slapen (lukt mij eigenlijk nooit, want ik ga dan liever even broodje eten, kopje koffie drinken of forummen (en er moet natuurlijk ook nog gekolfd worden...) maar ik neem het me elke dag wel voor :)). In ieder geval verstandig om even een weekendje met z'n 4-en te doen, daar kom je ook wel een beetje van bij denk ik. Sterkte meis en een knuffel voor jou!

Hoe is de RS-prik gegaan eigenlijk? Vast goed! En hoe was de intake van het CB?

@ Lindavnr: dit lees je vast niet meer, maar toch: fijne vakantie!

@ Kar: fijn dat je een hele nacht hebt geslapen! Misschien is dat wel de stilte voor de storm!

De rest weet ik niet meer, sorry!

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: Goede tip van Kar trouwens: idd de nachtvoeding om en om doen. Wij doen het zo: Gijs doet de voeding om 23:00 uur en ik die rond 6:00 uur, zodat we allebei nog een goede nacht slaap kunnen pakken. Ik moet dan wel nu naar bed, anders slaap ik alsnog te weinig. Weltrusten dus :).

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ja we doen het nu meestal om en om..Komt omdat ik soms ook gewoon door het gehuil heen slaap :)
    Ik ga ook vragen of m'n moeder mee gaat naar het CB ed... Alleen ze wonen in het oosten van het land, dus ze zijn er niet altijd om bij te springen.
    Maar m'n man gaat nu ook zoveel mogelijk mee. Gelukkig kan hij makkelijk vrij pakken.
    Ik ben gewoon soms erg perfectionistisch ingesteld. Wil alles meteen goed doen. Vind het ook moeilijk om de aandacht te verdelen tussen de meiden. BEn dan bang dat de een meer krijgt als de ander en voel me dan weer schuldig...tja...moe en misschien nog wat zwangerschapshormonen..geen goede combi ;)

De vaccinatie ging op zich goed Margit. Even huilen toen het werd ingespoten, maar daarna weer heerlijk slapen! Een hele vriendelijke verpleegster die me vertelde dat een spuit ruim 600 euro kost!!
    naja lang leve de verzekering :)
    De verpleegkundige gaf nu ook idd aan dat zij adviseren om de kinderen niet naar een kdv te doen, maar ze begreep ook dat het soms niet anders kon..

Het CB op bezoek stelde niet zoveel voor. Ze keek erg paniekerig toen onze hond Sofia een lekkere lik gaf :) We kregen toen ook meteen de folder over gevaren in en rond het huis...hoezo subtiel :) Ook gaf ze aan dat ik best weer meer kon gaan kolven! Ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen! Doe het nu 3 keer op een dag en dat is prima :)

Kar: wanneer gaat het nu gebeuren? :p Je bent nu toch al 38 weken? Ik zit hier elke dag in spanning ;)

Margit: jij kan dus nog even lekker thuis blijven van het werk?

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Karel, zoals Margit schrijft deden wij het ook vaak, alleen deed ik de nacht en Berry de vroege ochtend. Dan kon hij aansluitend naar zijn werk. Ik vond het echt enorm schelen.
    Pas je wel goed op jezelf? Zo'n periode in het ziekenhuis, heen en weer reizen en alle spanning die erbij hoort, hakt er behoorlijk in. Toen onze kinderen thuis waren ik zo blij was, dat ik de eerste dagen echt op adrenaline ging en na een week of twee een enorme inzinking kreeg. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment tijdens een nachtvoeding op de kinderkamer gewoon tranen uit mijn ogen lekten omdat ik zo moe was. Niet eens bewust huilen. En dan had Lex nog niet eens de handdoek vol gepoept.

Margit, wat super dat je nog wat extra tijd krijgt om de boel op de rit te krijgen. Echt goed dat je dit hebt aangegeven.
    Fijn dat je hulp krijgt en er ook iets mee kunt. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er knettergek van zou worden als ik twee dagen per week hulp zou krijgen met de kinderen. Dat wil ik het liefst graag zelf doen. Ik krijg wel vaak hulp in de huishouding van mijn schoonmoeder. Dat vind ik echt super. Vanaf na mijn vakantie komt mijn oppas waarschijnlijk ook twee ochtenden per maand de grote dingen aanpakken in mijn huis. Dat lijkt me heerlijk want de badkamer en ramen wassen, daar heb ik juist weer geen energie voor.

Jeetje, afspraken vergeten is herkenbaar hoor! Tot twee keer toe de tandarts vergeten toen ik zwanger was :).
    En heb je nog gehaktballetjes gegeten bij Ikea?

Kar, je gaat dit weekend bevallen hoor! Ga ik gewoon vanuit. Grappig dat je moeder zei dat je begon te tekenen. Je schijnt echt aan iemand te kunnen zien wanneer het lichaam er klaar mee is.
    Ben benieuwd of je nu echt zulke flinke babies gaat krijgen en of het nu echt een jongen en een meisje zullen zijn.
    Heel veel sterkte met puffen straks. Ik hoop op een lekkere vlotte bevalling voor je.

Lindavnr: super zeg een tussenschot! Fijne vakantie!

Linda, veel plezier op je weekendje weg.

Nikki, Boba, welkom en gefeliciteerd!

Diana, ik heb die telefoon ook vaak vervloekt! Wij haalden op een gegeven moment boven de batterijen uit de telefoon als we een kindje op onze slaapkamer zetten. Als je er eentje hebt met een basisstation en een handset dan doet de telefoon beneden het nog wel gewoon. Soms vergeten we het en natuurlijk belt er dan altijd iemand.... Verder wel alles oké met jou en je jongens?

Hier vandaag erg gelachen en . Lex en Midas spelen wel eens op een kleed op de grond, maar tegenwoordig vinden ze het leuker om naast het kleed te liggen dan erop. Ze rollen en wringen zich alle kanten op. Ik was even de afwasmachine aan het inpakken en hoor opeens enthousiast gekraai uit de kamer. Ligt Midas op zijn buik onder de salontafel en Lex ligt heel triomfantelijk ònder de tv-kast met de tv-kabel in zijn hand :$. Beide dus naast het eenpersoondekbed wat ik als kleed gebruik. Knap van die kleine guppies, maar misschien wordt het toch tijd voor een kruipbox, haha!

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hee wat leuk, een topic over tweelingen!! Ik ben dan geen moeder, en ook (nog) niet zwanger, maar wel een deel van een tweeling :D

Voor de (aanstaande) ouders lijkt het me best zwaar om 2 tegelijk te krijgen, maar aan de andere kant krijg je er natuurlijk ook 2x zoveel liefde voor terug...

Ik weet dat mijn moeders zwangerschap lastig is geweest. Veel misselijkheid en ziek zijn tijdens de gehele zwangerschap, en nog een paar maanden daarna... We zijn ook een maand te vroeg geboren, wat schijnbaar normaal is bij meerlingen.

Ben zelf heel erg blij dat ik altijd een 'speelkameraadje' heb gehad. We hadden eigenlijk wel genoeg aan elkaar, maar ook haar vriendinnen waren die van mij, en omgekeerd. Kan me het leven ook niet anders voorstellen dan met mijn tweelingzus.
    Op de een of andere manier begrijp je elkaar zonder te praten en voel je elkaar aan, ongeacht de afstand die er tussen je zit. Heb er geen verklaring voor hoe we altijd hetzelfde zeggen, of elkaar aanvoelen als we ziek zijn en net op dat moment even bellen hoe het gaat...
    Kan zo wel uren doorkletsen over het tweeling zijn, maar goed :p

Vroeg me af:
    Zijn er hier ook tweelingen die een tweeling hebben gekregen of in verwachting zijn van een tweeling? Ik begreep (misschien klopt het niet hoor) dat tweelingzwangerschappen meestal een generatie overslaan.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Moppie, wat leuk om te horen van een volwassen tweeling! :) Die band tussen tweelingen is en blijft toch heel bijzonder.. Leuk om te lezen hoor.

Over het een generatie overslaan van tweelingen, dat is een fabel. Tenminste: het erfelijke aspect van zwanger worden van een tweeling zit hem in het feit dat je als vrouw een dubbele eisprong erft. Van ofwel je vader, ofwel je moeder. Mocht je vader dus het 'gen' van de dubbele eisprong dragen (zoals in mijn geval), dan krijgt hij natuurlijk geen tweeling -want je moeder heeft het gen niet- maar jij hebt wel weer kans op een tweelingzwangerschap.
    Het maakt dus ook niets uit of je vriend/man/partner wel of niet tweelingen in de familie heeft voor de kans dat jij een tweeling krijgt - maar dus wel weer voor de kans van jullie kinderen op het krijgen van tweelingen.
    Een-eiige tweelingen zijn altijd 'spontaan' dus daar heeft iedereen even veel kans op.

Hoop dat je het verhaal snapt.. het is inmiddels 3 uur 's nachts.. ;) :)

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, ik denk dat er heel veel zit in wat Helena en Margit ook al zeiden, je moet die 5/6 weken ziekenhuisbezoek en alle stress daaromheen ook niet uitvlakken natuurlijk. Dat hakt er gewoon keihard in. Ik hoop dat je ouders je komende week een beetje kunnen ontlasten en gelukkig werkt je man op de uni -dat is idd een flexibele werkgever. (Werk er zelf immers ook... ;))

Ik blijf het zoooo knap van jou en de andere prematuur-moeders vinden hoe jullie het allemaal doen, die weken pendelen tussen thuis en ziekenhuis, de stress om te vroeg geboren en kwetsbare kindjes, en dan natuurlijk gewoon de zorg voor die twee kindjes thuis!

Helena, wat een knappe jongens! Tijgeren of rollen om ergens te komen kunnen ze dus al.. En snel zijn ze daarin he?! Bij Sverre hadden we dat ook, je draait je om en woeps, ze zijn ergens anders. :D En dat triomfantelijke gezichtje dan... :) Geweldig!
    Geniet je een beetje van je vakantie??

Margit, sorry, het was me helemaal ontschoten je gesprek met de arbo-arts. Maar wat fijn dat hij zo begripvol was en je je pas weer over 4 weken hoeft te melden zeg. Die meevaller kon je wel even gebruiken. Geeft vast wat rust in je hoofd.

Nou, ik zit dus weer beneden. Boven in bed dacht ik net hee, er zit regelmaat in de krampen -maar nu is alles weer weg. Pff.. Ik merk ook dat ik mijn buik echt lelijk begin te vinden nu. Al die striemen, ze kruipen steeds hoger op. :( En die lekkende borsten..

Ik vind het zo vervelend om zo te klagen.. daarom probeer ik het ook echt niet te doen. Ook niet echt motiverend voor degenen die nog even moeten namelijk. ;) Maar het is ondertussen wel gewoon genoeg. Ik kom nergens meer, zit mezelf (en volgens mij mijn gezin ook) enorm in de weg en heb gewoon ontzettend veel pijn de hele tijd. Zucht.

16. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Kar, waarom zou jij niet mogen klagen? Vanaf 28/29 weken begint een tweelingzwangerschap gewoon steeds zwaarder te worden en voor alle tweelingmoeders in spé is het wel gewoon de realiteit.
    Nachtbraken, rugpijn, buikpijn, zelfs weer overgeven 's nachts in mijn geval, het hoort er allemaal bij.
    Ik vind trouwens dat je je echt kranig weert. Ik heb natuurlijk vanaf week 28 geen fluit hoeven doen. Elke dag een rondje om het ziekenhuis was het enige wat ik zelf graag wilde en verder kon ik de hele dag op mijn kont zitten. Geen klein kereltje wat mijn aandacht vroeg. Ik vind het echt knap van je. En het is nu een kwestie van dagen voordat de tweeling zich aan komt melden. Ik ben gewoon zo vreselijk benieuwd hoe je het vindt om ineens twee kindjes te krijgen! Het lijkt me echt vreemd om er twee te krijgen wanneer je eerst 1 kindje hebt gehad. Misschien realiseer jij je ook wel meer dat het best bijzonder is, twee kindjes in je buik. Ik vond dat gedweep van iedereen om me heen maar raar. Het was mijn eerste zwangerschap en ik wist niet beter dan dat dit voor mij normaal was. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het moet zijn om zwanger te zijn van 1 kindje. Ken je het boek van Renate Dorrestein: "Zolang er leven is"? In het boek speelt een verhaal over een moeder die twee tweelingen heeft en daarna een eenling baart en zich veel zorgen maakt over de kwetsbaarheid van dat ene kindje. Zo zou ik dat denk ik ook voelen. 1 is maar zo alleen. Nog steeds vergis ik me trouwens vaak als iemand zwanger is en vraag ik hoe het met de kindjes gaat.

Moppie, wat grappig om te horen! Jij bent de helft van een twee-eiige tweeling? Ik heb een eeneiige tweeling. Ik ben heel benieuwd of onze jongens ook zo'n connectie met elkaar hebben als ze wat ouder zijn. Ik merk wel dat ze nu hun eigen broertje wel prefereren boven andere kindjes.

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6557 Pippie1976, Sep 12, 2009
    Last edited: Sep 12, 2009
    @ Kar: gewoon lekker blijven spuien hier. Daar is het forum toch (ook) voor? Echt niet alleen voor de leuke en gezellige verhalen hoor. Als jij je rot voelt moet je dat gewoon opschrijven, dan kunnen wij je weer een beetje proberen op te vrolijken :). Ik blijf voor je duimen dat het dit weekend gaat gebeuren *duim, duim*

Heb je nog wel een beetje kunnen slapen vannacht?

@ Helena: wat een knappe mannetjes heb jij zeg! Kan me voorstellen dat het heel grappig is om te zien als ze zo lekker aan het rollebollen zijn!

@ Karel: waar bemoeit die dame van het CB zich mee zeg! Je moet toch lekker zelf weten hoe vaak en of je kolft. Ik neem me elke dag voor om 4 keer p/dag te kolven, maar meestal kom ik ook maar op 3 keer uit... Baal ik wel van, maar vaker komt er idd gewoon niet van. Kijk, alles kan natuurlijk, maar het moet voor jezelf ook nog een beetje te doen blijven!

En die RS-prik: die wordt ook nog eens duurder naarmate je meiden zwaarder worden... Bij mij is het nu al 1100 euro per spuit...:$. Moest ook nog twee verpakkingen zelf in de koelkast bewaren, dus ik heb nu zo'n 2000 euro in de koelkast staan :). Maar goed, de verzekering betaalt liever die spuiten, dan dat ze evt. weer een ziekenhuisopname moeten betalen, dat is veel duurder.

Die RS-verpleegster zei dus nu ook dat ze aanraden om niet naar een KDV te gaan? Dan snap ik helemaal niet meer hoe jou zkh er bij komt dat je verplicht naar een KDV moet als je de RS-prikken krijgt ('t is echt een raar zkh, maar dat wisten we natuurlijk al :().

En ja, ik blijf inderdaad nog even in de ziektewet. Even nog iets meer tijd om bij te komen van alles wat er gebeurt is met mijn meiden en mijzelf. Geeft idd wel even wat rust in mijn hoofd.

@ Moppie: idd leuk om wat te horen van een volwassen tweeling. Ben je van een 1- of 2-eiige tweeling? Heb je nog tips voor ons tweelingmoeders over hoe we onze tweelingen het beste op kunnen voeden? Wat vond je vooral wel fijn en wat helemaal niet?

Wat Kar schreef, zo heb ik het ook altijd begrepen, dat het een fabel is dat het een generatie overslaat. Onze meiden hebben trouwens dubbel kans om zelf ooit een tweeling te krijgen, want de moeder van mijn vriend is van een 2-eiige tweeling, dus van die kant krijgen ze de kans op een dubbele eisprong ook nog eens mee...

18. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    @ Jeetje....werk inderdaad in de zorg, werk als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis.
    Gelukkig houden m'n collega's wel goed rekening met me dus kan ik het wat rustiger aandoen m.b.t. tillen e.d. scheelt een hoop.

@ Kar...hoop voor je dat het niet lang meer gaat duren...en klaag maar lekker hoor...

@ Margit...fijn dat de bedrijfsarts begripvol was en je nog wat extra tijd krijgt om aan je nieuwe leventje (als tweelingmama) te wennen.

@ hier...vanochtend weer 2 x moeten overgeven....voel me minder misselijk...maar toch komt m'n maag steeds in protest.
    Heb net zelfs de wc niet kunnen halen dus de hele gang onder het spuug.
    Gelukkig kwam manlief het opruimen terwijl ik boven de pot hing.
    Wat ben ik toch blij dat ik een man heb die zelf ook jaren in de zorg heeft gewerkt dus ook van aanpakken weet...en niet dommig voor zich uit staat te kijken als ik over m'n nek ga.
    Scheelt een hoop.
    Hoop dat ik zo toch wat kan eten...en dat het binnen blijft.

Nog 2 avonddienstjes te gaan

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Dank je voor de uitleg Kar! begin het nu te begrijpen. Bij ons in de familie zitten aan mijn moeders kant tweelingen. Mijn opa's broer was een tweeling dus het kan goed zijn dat mijn opa het gen ook heeft gedragen (als ik het goed begrijp)

Ik ben inderdaad de ene helft van een twee-eiige tweeling. Het schijnt dat bij een-eiige tweelingen de band nog sterker is!

Tips? het is heel lastig. Mijn moeder heeft altijd geprobeerd om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, ook met mijn oudere broer, maar dit kwam meer uit haar verleden. Soms word ik er wel gek van dat alles op een weegschaaltje moet ;)

Wat ik vroeger absoluut NIET leuk vond (maar misschien jullie tweelingen wel) was dat we altijd, maar dan ook altijd dezelfde kadootjes kregen op onze verjaardag. Dat was gewoon gemakkelijk.
    We lijken echt niet op elkaar (zus lijkt op mams, ik op paps) en hadden bijvoorbeeld ook nooit tegelijk dezelfde kleding aan. Als we dat wel hadden, dan in ieder geval in een andere kleur (kan me nog een roze en een groene mickey mouse trui herinneren van mijn kleutertijd)
    Het is in ieder geval voor heel veel mensen erg makkelijk om een tweeling als 1 persoon te zien. Onze namen vallen bijvoorbeeld ook altijd in combinatie van elkaar haha...

Vergeet in ieder geval niet dat je tweeling twee individueen zijn. Ik heb er heel veel moeite mee gehad toen ik volwassen werd. Mijn zus en ik hadden altijd alles samen gedaan. Zelfde klas, zelfde vriendinnen, zelfde sport. We wisten niet beter. Na de middelbare school zijn we samen in een appartementje getrokken. We waren wel op zoek naar afzonderlijke kamers maar dit kwam voorbij en we hebben meteen ja gezegd. Toen zij voor 1,5 jaar naar het buitenland ging heb ik een crisis doorgemaakt. Ineens was mijn maatje, mn begrip, mn alles!! weg. Op dat moment heb ik pas geleerd (ik was al 21) hoe het was om op eigen benen te staan. Dit heeft ons gelukkig wel veel dichter naar elkaar toe gebracht (gek genoeg).

Mijn tip is eigenlijk: laat je kinderen afzonderlijk kiezen wat ze willen doen. Als de een wil gaan voetballen en de ander wil gaan basketballen, dan hoef je ze niet samen te laten gaan (hoewel tweelingen dat wel altijd samen willen doen dus lastige opgave haha). Je hoeft je kinderen niet op afzonderlijke scholen te plaatsen, of in afzonderlijke klassen (ze wouden ons graag uit elkaar vanwege onze persoonlijke ontwikkeling, maar niks is erger dan een hechte tweeling uit elkaar halen). Tweelingen kiezen op een gegeven moment wel hun eigen weg, al zullen ze altijd meer tijd met elkaar doorbrengen dan met andere broers of zussen.

Stimuleer je kinderen in ieder geval wel om vriendjes te maken. Sommige tweelingen hebben genoeg aan elkaar, maar het is voor het sociale vlak erg belangrijk dat jullie kinderen voldoende vriendjes naast de tweeling broer of zus hebben!

Oei, heel verhaal. hoop dat jullie er wat aan hebben. Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Hoop dat ik er een antwoord op kan geven...

20. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Kar, gewoon lekker klagen hoor, daar is dit forum toch ook voor? Een normale zwangerschap is al zwaar op het einde, laatstaan een tweelingzwangerschap......en degenen die jou nog moeten volgen weten dit echt wel hoor, dus daar hoef je ons echt niet voor te sparen ;). Daar komt bij dat ik zelf ook lekker mijn hart wil luchten dadelijk als ik zover ben :D. Wacht maar, als jij dadelijk met je prachtkindjes in je armen zit dan moet je continu mijn gezeur aanhoren :p (voor zover ik dat niet nu al doe ;))

@ Moppie, echt leuk om jouw ervaringen van het tweeling zijn te lezen! Bedankt voor de tips.

@ Margit, fijn dat die arts zo aardig en begripvol is, wat doe je eigenlijk voor werk?

de rest probeer ik vanmiddag nog even te reageren, nu geen tijd meer

Share This Page