Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden. nog een paar vraagjes, wel prettig die experts hier.

-Tot hoelang konden jullie werken?
    -En hebben jullie in het begin ook wel eens bloedverloren?
    -Bij mijn eerste echo was er een lengte verschil van twee dagen (10 mm) bij mijn beebs is dat normaal bij een 2-eiige.

Door de schok bij de gyn ben ik zoveel vergeten te vragen.. maar 20 juni mag ik weer...

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb tot 20 weken gewerkt, maar werk in de horeca, dus veel staan/lopen dat ging niet meer!

Ik heb op precies 12 weken een dagje wat bloed verloren

Bij mij zat er ook "maatverschil" in de baby's

Ik vergat ook erg veel te vragen de eerste keer, maar lang leve het internet!

3. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ik heb een aantal keren bloed verloren in het begin, rond 11 weken was het bij mij (gelukkig) voor het laatst, maar het was toch elke keer best wel schrikken hoor.

Ik werk op dit moment nog 2 dagen in de week, vooralsnog gaat dat goed, maar de kindjes en mijn gezondheid gaat voor alles, dus als het niet meer gaat ga ik het niet forceren (zég ik nu..... maar tis nog niet zover, ik weet dat ik ook erg eigenwijs kan zijn :oops:)

Mijn beebs verschilden in het begin ook 2 dagen, de laatste keer scheelden ze 1 dag. Vanmiddag mag ik weer, ik ben echt heel benieuwd hoe ze er nu voor staan en eigenlijk ook wel ontzettend nieuwschierig of de geslachten te zien zijn :)

4. mima meis hoe is het met je
    of ben je ondertussen al aan het bevallen
    ik hoop het voor je meis
    lijkt me zwaar en dan vooral met dit mooie weer

ik werk niet
    heb geen bloedingen gehad ook
    en de kindjes gaan gelijk op kwa groei maar tis dan ook niet duidelijk of ze 1 of 2 eiig zijn daar komen we pas achter bij de geboorte

5. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    nog steeds geen enkel teken van een bevalling...

- ik werk niet, student, dus ik heb nog een paar vakken op eigen tempo afgesloten...
    - van week 5 t/m week 12 bruinverlies en in week negen een bloeding wat wel schrikken was!
    - bij mij was er pas met 24 weken significant verschil op te merken...dus niet van 1 of 2 dagen maar die kleine liep toen al iets meer dan een week achter.

marian: grote kans dat ik dus ook ingeleid wordt...hoe heb jij het ervaren...k ben daar zo bang voor omdat je over weenstormen hoort enzo...

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ik kreeg om 7 uur 's ochtends mijn eerste tabletje (vaginaal) ingebracht, tweede tablet 4 uur later, derde tablet weer 4 uur later. Dus laatste om +- 15 uur. Om 18 uur begon het op gang te koemn en om 21 uur werd het ineens heeeeel erg heftig! Dat heeft geduurd tot 11 uur de volgende ochtend, toen mocht ik meepersen. Mijn ontsluiting bleef hangen op 7-8 cm :( Ik heb hele erge rugweeen gehad, dat was niet echt prettig (en da's zacht uitgedrukt :rolleyes: )

Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar moet wel eerlijk zijn hoe het bij mij is verlopen.....

Ik heb wel pijn bestrijding gehad toen ik daar om vroeg, zelfs met een beetje slaapmiddel erin waar ik niet om had gevraagd! En dat was heerlijk, want ik heb twee uurtjes kunnen slapen en toen ik weer wakker werd doezelde ik wel tussen de weeen door weer weg.

Ik zit echt te wachten op bericht dat ze geboren zijn!
    :whistle: :whistle: Hup, Baby's Hup! :whistle: :whistle:

Marian

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Sorry meiden, ik breek even in.

Ik weet niet of je mij nog kunt herinneren, Mima, maar we hebben in het begin nog wat gekletst op het miskramenforum toen je in angst zat vanwege de bloedingen. Op de een of andere manier moest ik zojuist aan je denken en vroeg ik me af hoe ver je nu zou zijn. Gelukkig bestond "jouw" topic nog en kon ik dat meteen nagaan. (ik kijk nl. al heel lang niet meer in dit gedeelte van het forum) Wow, al bijna 40 weken en dat voor een tweeling! ;)

Ik wil je heel veel succes toewensen met de bevalling en duim heel hard voor je dat deze heel soepel verloopt en jij 2 mooie gezonde beebs in je armen kunt houden (wel zwaar hoor, hihi).

Liefs,
    Marla

8. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Jemig Mima, nog even en je haalt écht de 40 weken. Ik neem mijn petje voor je af hoor!
    Ik ben overigens bij mijn zoontje ook ingeleid. Ik heb inderdaad wel een weeënstorm gehad, ging in 1 uur tijd van 2 cm naar volledige ontsluiting, dat was wel vrij heftig, maar ik kreeg toen ook een pethidine prik en daar werd ik erg rustig van dus was het wel draaglijk. Uiteindelijk heb ik er maar 4,5 uur over gedaan, dus ik mocht niet klagen. Ik hoop dat het bij jou ook goed zal verlopen. Ik denk aan je!

Vanmiddag voor de screeningsecho geweest, en beide beebs doen het echt uitermate goed. Ze lopen nu allebei een week voor op groei dus dat gaat lekker. En..... we krijgen er een zoon en een dochter bij :D We zijn echt supertrots en ik ben er helemaal blij mee :D.

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Wat leuk! Een zoon en een dochter! Echt supergefeliciteerd!

Marian

10. @mars:wauw wat leuk zeg van allebei 1 beter ken je het niet doen toch hihihi
    koningswens noemen ze dat van harte met dit nieuws

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mars wat leuk gefeliciteerd!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    MJ24:
    Ik heb geen bloedverlies gehad
    Mijn kindjes lopen qua groei ook iets uiteen, ondanks dat het een 1eiige tweeling is, maar dit schijnt allemaal normaal te zijn, als ze maar mooi op hun eigen curve blijven groeien.
    Ik werk nog steeds (3,5 dag) al doe ik het nu een weekje rustiger aan.

Gisteren 3decho gehad, gaaf om te zien, maar druk! Hte was goed dat ze toelichtte welk been of arm van wie was, want je werd er soms bijna niet wijs uit!
    Zal straks is even proberen wat foto'tjes te uploaden.

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mima: succes meid! Hoop dat je ondertussen lekker bevallen bent! Ik heb trouwens erg wisselende verhalen gehoord over inleiden, soms wel een weeenstorm, soms helemaal niet. Laat het maar gewoon over je heen komen, je weet met een bevalling sowieso nooit wat je te wachten staat. Succes!

14. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    heyyy dames...ik ben er nog steeds......

@marian: klinkt best heftig aan t eind...k wilde gewoon wat verhalen horen/lezen, maar wat noor zegt, je weet sowieso niet wat je te wachten staat...

@marla: meid, ik vind het zoooo lief van je dat je wat van je laat horen...toevallig keek ik gister eventjes op het miskramenrubriek om te kijken of k een reactie van je kon vinden maar dat was niet het geval...en zie, vandaag een reactie van marla...echt hartverwarmend om te lezen....

@mars: superrr..een zoon en een dochter! en wat goed om te horen dat ze het goed maken..!

en eerlijk eerlijk dames k en het echt helemaal zat... gister helemaal desperate aan de ananas en bitterlemon en kaneel gezeten, gewandeld en een warme douche genomen en meteen mn bed ingedoken, maar verder dan wat krampen kwam het niet...ik heb zometeen een controle, en dan krijg k meteen een afspraak voor een inleiding deze week...
    bij mij is de vochtophoping meer geworden...eerst waren alleen mn voeten opgezwollen, en als k ging liggen werd het duidelijk minder, nu zijn mn knieen ook niet meer te herkennen en mn onderbenen doen zo'n pijn als k t aanraak..t lijkt alsof t op springen staat....*dat ben k ook wel hihihi*

....jullie horen t wel;)

15. @mima:meis ik leef met je mee en hoop dat ze je snel verlossen en dat je die 2 kleintjes in je armen mag nemen

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Het blijft spannend met je Mima! Toen het vocht bij mij zo erg was wisten ze nit hoe snel ze me moesten inleiden dust wie weet! Ik blijf ze aanmoedigen:

:whistle: :whistle: Hup, Baby's Hup! :whistle: :whistle:

17. Fiekebolletje

31 okt 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    Veel succes mima, wie had dit enkele weken geleden durven dromen hè.

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Succes Mima! Hoop voor je dat ze zich uit zichzelf aankondigen! (Misschien moet je ze nog even streng toespreken! ;))

19. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Hoi dames,

Heel lief van jullie....ik blijf ze aanmoedigen, streng aanspreken, negeren, oma erop af sturen...maar ze zijn gewoon eigenwijs!

Ik wordt morgen ingeleid, om 8 uur moet ik daar zijn, en dan komen ze pas in de nacht of donderdag....

inleiden was niet mijn voorkeur maar ik vind dit een enorme opluchting!

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi ik lees hier al een tijdje mee en wil je voor morgen toch echt veel geluk wensen en vind het echt een wonder dat je bijna de 40 weken gehaald heb dat hoor men niet zovaak he na voor de andere tweeling mama's veel geluk :)

Deel Deze Pagina