Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    valdispert is hoemeopatisch inderdaad.
    Ik gebruik de gele verpakking (feel-good) die helpt mij wel om toch wat rustiger te zijn anders heb ik een heel zeunwachtig gevoel maar kan dan niet zeggen waardoor dat gevoel komt.

2. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Diana
    Ik voed ze 's ochtends inderdaad ( bijna ) altijd alleen..mannetje is dan al te werk..alhoewel hij wel flexibel is door zn eigen bedrijf..en gedurende de hele dag doe ik ze ook alleen en dan altijd tegelijk en dat gaat prima.
    Je hebt wel wat teweeg gebracht met je opmerking over Valdispert want denk dat het voor mij ook wel goed is...die wisselende stemmingen gatver!

@Krista prikjes gingen "goed" weer even 2 tellen goed huilen en daarna weer lachen en druk brabbelen. Heb ze daarna in badje gedaan en liggen nu heerlijk te snurken.
    Ook is er weer even gekeken naar heupjes etc..Voor Steijn adviseerde ze ook een echo omdat het krap in de baarmoeder was en dan zou hij ook iets aan zn heupjes kunnen hebben, dus morgen even aankaarten in het z-huis. Ook moeten we meer op de houding van Steijn letten...zn hoofdje is namelijk niet goed rond..en als het ons met een maandje niet lukt krijgen we daar ook fysio voor.

@Kar jammer minder online..als je ons maar wel op de hoogte houdt ;)

@Karel ik hoop dat je je gauw beter voelt, Validspert zou indd wel wat voor jou ook kunnen zijn. En lekker laten gaan hoor...tis niet niks geweest allemaal.

Nou de prikjes gingen dus goed. Britt weegt nu 5700gr en Steijn ruim 5000gr..lekker gegroeid dus. Heb het onderwerp reflux en koemelkallergie nog aangekaart vanwege Steijn...maar omdat hij voor de rest nergens last van heeft..ook niet van het af en toe spugen ( branderig ) zag zij geen reden om er op in te gaan. En eigenlijk is die er ook niet..Wel is hij hartstikke gespannen..al vanaf het begin, gaat wel steeds beter hoeven ook niet meer in te bakeren maar had al het idee dat hij zich af en toe overstrekte en dat zag zij ook dus ook daarvoor oefeningen mee.
    Pfff..iets ergs..Britt wou ik in badje doen en loop met haar naar de badkamer en boem..dr hoofdje tegen t deurkozijn. Ik helemaal overstuur en huilen...en zij zat me met grote kijkers maar aan te kijken...niks aan de hand dus..denk dat ze een hoge pijngrens heeft ;)
    O....voor de eerste voeding maar de wekker gezet om half 7..en om half 8 de kids uiteindelijk maar zelf wakker gemaakt...wat een genot!!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ben er weer! Tele2 heeft ingezien dat het niet onze, maar hun fout was en heeft ons weer aangesloten.. :D Dus ik kan weer komen klagen. ;)

Ylaisa, ach arme jij! Britt heeft er zo te lezen weinig last van maar voor een moeder is het wel erg he, je kind per ongeluk pijn doen. Gelukkig herinneren ze zich niets van de eerste twee levensjaren... ;) :D (Denk ik ook heel vaak als er weer iets gebeurt waarvan ik denk 'oei'..) Wat een mooie gewichten hebben ze!

Goed dat je dat trouwens zegt van de fysio, ik zal er eens naar vragen bij de gyn, of straks bij het CB. Weet eigenlijk helemaal niet of wij naar een kinderarts moeten, ik neem aan van niet aangezien ze op tijd geboren gaan worden.. Ik weet dat stuitkindjes standaard een echo krijgen, maar krapte in de baarmoeder is natuurlijk ook wel een reden om de heupjes in de gaten te houden.

Diana, ik hoop dat die Valdispert je helpt. Ik ben natuurlijk wel erg gebrand op depressies etc, maar zo zenuwachtig zijn is daar dus ook een teken van. Dus hou het goed in de gaten hoor. Mocht die valdispert naar jouw zin niet snel genoeg helpen, dan alsnog even gaan praten met iemand.

Karel, wat jammer dat ze weer zo veel willen eten. Maar ze groeien natuurlijk ook als kool dus dan hebben ze meer voeding nodig.. Je kunt het eens proberen, wat hypoallergene kv door de borstvoeding heen, of half om half.
    Voel je je vandaag weer iets beter? Kan me goed voorstellen dat je ingestort bent. Vind het heel naar voor je..

Jipper, beterschap! Hoop dat je morgen niet al te veel last zult hebben en/of dat je iets voor je keel kan krijgen zodat het snel weer over is. Ik blijf het stoer vinden, lesgeven..

Hier: ben vanochtend zowaar mee geweest naar het tuincentrum.. Niet voor herhaling vatbaar maar toch. Geeft wel aan dat het hier dus echt nog niet gaat gebeuren. Sverre was helemaal blij dat ik even mee ging en dat was het wel waard. Kan me nu amper nog bewegen maar goed..
    Alex en ik hebben afgesproken dat we gewoon de 25e aanhouden als datum nu. Hopen of rekening houden met een eerder tijdstip is dan alleen maar meegenomen. Nog maar 11 dagen dus!

4. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi meiden

Hier ben ik weer, vandaag een kl*te-dag, ben al heel de dag aan het spugen...heb m'n zetpillen ook maar weer genomen maar voel me nu zo belabberd.
    Vanavond naar de Verloskundige dus ben benieuwd.

Verder hadden we eergisteren op een mooi kamertje (met 2 bedjes) geboden op marktplaats en vandaag al een mail gehad dat het bod is geaccepteerd.
    Voor 300,- hebben we nu een complete tweeling-babykamer.
    2 bedjes met hemeltje, commode + wandplank, kledingkast, badje + standaard en nog wat lampjes.
    We moeten wel zelf matrasjes aanschaffen, maar dat vind ik alleen maar hygiënisch.
    De kamer is van licht hout met een lichte vanille inzet.

Nu alleen nog even een afspraak maken om de kamer op te halen

Wat voor een kinderwagen hebben jullie eigenlijk?? zelf vind ik de easy walker duo wel iets....maar ken hem alleen van plaatjes.

@ Kar...had gehoopt dat het bij jou inmiddels wel begonnen zou zijn...maar de 25e is een hele mooie datum hoor (onze trouwdag...zijn die dag alweer 10 jaar samen waarvan 7 getrouwd)

5. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Dank je Maia en Kar76 voor de uitnodiging om me bij jullie aan te sluiten!

Hoi meiden! Aangezien jullie degene zijn met ervaring en ik pas net weet dat ik zwanger ben van een tweeling, wil ik jullie graag naar jullie ervaringen vragen.

Kunnen jullie aangeven of het mogelijk is met een tweeling om bv.3 dagen te blijven werken? Over 3 weken ga ik het nl. kenbaar maken op mijn werk, maar ik heb geen idee hoeveel dagen ik nog kan blijven werken met een tweeling. Mijn schoonmoeder zei al dat het verstandig was om misschien wel een jaartje fulltime moeder te worden...Hoe doen jullie dit?

Verden ben ik aldoor bekaf en heb al moeite met traplopen, hoe hebben/hadden jullie dat?

Fijn om te weten dat er meer zijn met tweelingen!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hoi Joss!

Allereerst proficiat met je zwangerschap!
    Ik vind de vraag over het blijven werken lastig. Ligt er natuurlijk net aan wat je doet en welke tijden etc. Zelf ga ik in november weer werken. Ik werk zelf 4 middagen/avonden, dus dat sluit goed aan met het werk van mijn man. De kinderen gaan dan wel naar de opvang alleen 's middags

Zelf moet ik er niet aan denken om thuis te blijven. Ik wil ook wel eens weg uit de luiers en even mijn eigen ding doen... Ik denk dat ik knettergek zou worden als ik thuis zou blijven ;)

Boba: balen dat je weer zo slecht bent...gaat het nu weer wat beter met de zetpillen? Ben benieuwd hoe het bij de vk gaat. En 300 euris voor een kamertje is een hele goede deal! Super man!

Kar: Spannend nu! JE gaat dus nog wel gewoon op pad?

Vandaag geprobeert wat meer te rusten. Had ik alleen de wekker zelf verkeerd gezet...een uur te vroeg! :x Naja, daarna weer lekker ingedommeld. Gelukkig voel ik me na goed slapen wel weer een stuk beter!
    Morgen voor nacontrole nar de gyn. Opa en oma mogen dan voor het eerst oppassen. BEn benieuwd hoe dat dat gaat ;)

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi Joss, welkom! Blij dat je ons gevonden hebt! :)
    Ik heb nog geen idee of 3 dagen werken te doen is met een tweeling, het lijkt mij wel als je de opvang goed geregeld hebt. Ik ben van plan weer 4 of zelfs 5 dagen te gaan werken; ligt een beetje aan de situatie met mijn vriend die momenteel werkloos is. Bovendien 'moet' je in mijn werk wel 4 of meer dagen werken wil je nog enige kans op een carriere/toekomst hebben..
    En wat Karel al zei, ik vind het heerlijk om mezelf te kunnen zijn op mijn werk - even niet 24 uur standby en mama zijn, maar gewoon Karlijn. :)
    Al je kwaaltjes zijn erg normaal trouwens hoor, zeker voor een tweelingzwangerschap. Bereid je maar vast voor... ;)

Karel, spannend dat opa en oma gaan oppassen! Jouw ouders? Die kwamen toch deze week helpen?
    En dat op pad gaan valt tegen hoor, vandaag eigenlijk voor 't eerst 'echt'. Ben wel vrijdag nog bij mijn ouders geweest maar verder zit ik gewoon de hele dag op de bank. Of ik lig in bed. Me te ergeren aan de rommel en viezigheid in huis... ;) :(

Boba, jee wat vervelend joh van je misselijkheid. Ik vraag het bij iedereen, maar kan het ook van brandend maagzuur komen misschien? Ik was ook zo misselijk (en ook vrij lang, tot wel 22 wk ofzo); en bij mij bleek het grotendeels door brandend maagzuur veroorzaakt te worden. Daar kun je dus last van hebben zonder dat het 'brandt' zeg maar. Het is het overleggen waard, met je gyn en/of vk. Sinds ik medicijnen tegen maagzuur heb is het echt beter! Sterkte!

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Kar; Nou, dan gaan we voor de 25e!!! Zal ik er niet meer over zeuren dat het nu toch echt wel tijd wordt... ;)
    Wel knap van je dat je vandaag op stap bent geweest. Je had wel bekijks met je dikke buik denk ik?

@boba; Wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Echt niet fijn. Zo lukt het natuurlijk nog niet echt om te genieten. Hou je taai!
    Wij hebben trouwens de Easy Walker (en meerdere mama's hier). Hele fijne wagen en past nog redelijk door deuren e.d.

@Joss; Welkom en gefeliciteerd met je bijzondere zwangerschap. Was het schrikken of had je het een beetje verwacht? Voel je je verder wel goed?
    Wat werken betreft; ik ben een jaar gestopt met werken (betaald ouderschapsverlof, ik werk in het onderwijs). Dat was lekker, maar ik ben blij dat ik nu weer aan de slag kan. Ik werk 3 dagen in de week en dat gaat prima (voor zover ik dat nu al kan zeggen na 1 week :D). Mijn vriend werkt 4 dagen. Dat betekent dus dat we voor 2 dagen een gastouder hebben.

@Karel; Fijn dat je na een beetje slapen weer wat bent opgeknapt. Dan weet je dus wat je te doen staat; je rust pakken waar dat kan. Lekker even gaan liggen als de meiden slapen en dan maar een iets minder schoon en opgeruimd huis. Zo moet je echt gaan denken hoor, anders houd je het niet vol met 2 van die aapjes in huis.
    Spannend dat er morgen voor het eerst op de meiden moet worden gepast. Dat gaat vast goedkomen!

Wel grappig dat ik al een aantal keren Valdispert heb zien langskomen. Dat staat hier ook op het nachtkastje. Maar dan de stress moments variant. Heb er vorige week dankbaar gebruik van gemaakt. Slaap er heerlijk op! ;) En ik weet niet wie het zei, maar zijn ze echt niet verslavend? ;):D Er is trouwens ook thee van Zonnatura met Valeriaan erin. Dat werkt bij mij ook goed. Vooral voor het slapen gaan.

Hier; Vanmorgen naar de dokter geweest. Heb geen keelonsteking, maar wel een virusje (HA sprak gelukkig niet over (Mex.)griep). De jongens hebben het ook, maar zij hebben juist last van slijm en snot (waar ze verder geen last van hebben, zijn even actief en vrolijk als altijd), bij mij slaat het op de keel (blijft een zwakke plek). Ga morgen wel gewoon werken, voel me niet ziek genoeg om thuis te blijven.

9. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    #6609 Joss, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
    @Karel1987, je hebt gelijk dat het inderdaad niet fijn is om fulltime tussen de luiers te zitten. Ik hoop dat mijn werkgever akkoord gaat met twee dagen aangezien mijn vriend niet partime kan werken.
    Spannend inderdaad dat je morgen voor een nacontrole moet. En dat de ouders dan gaan oppassen. Geef je ze dan voor het eerst uit handen? Succes morgen!

@Kar76, ik zie dat je al op je einde loopt. Trek je het nog een beetje. Ik kan me zo voorstellen dat je buik groter is als bij een eenling. Succes nog even met de laatste lootjes!

@Jipper, fijn om te weten dat je maar een virusje hebt opgelopen en niet de mexicaanse griep! Je hoort tegenwoordig zoveel mensen die het op hebben gelopen.
    Wij waren inderdaad blijverrast toen de gyn vertelde dat ze nog een hartje zag kloppen! Ons geluk kon niet meer stuk!
    Ik ben erg nieuwsgierig wat me te wachten staat bij een zwangerschap van twee. Nu voel ik me af en toe echt beroerd, maar moet gelukkig niet spugen.

@Boba, ik hoop dat jij je gauw beter voelt, want het lijkt me echt geen pretje. Ik ga voor je duimen! Ik zie dat je 13 weken bent! Jij ook nog gefeliciteerd! Wil jij weten wat het wordt?

10. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar de 25ste is zeker een mooie datum..dan worden ze weegschaaltjes..dat zijn de leukste mensen! :D haha wel wisselvalig. En de 27ste is nog mooier..dan ben ik jarig..maar eerder is natuurlijk wel fijner.

@Joss Gefeliciteerd! Al aan het idee gewend? 3 dagen werken is volgens mij wel te doen..er zijn zelfs tweeling moeders die 4 dagen werken..en sommige zitten er helemaal doorheen na de bevalling dat ze op het aantal dagen terugkomen. Het is echt persoonsgebonden.
    Ben je al snel buiten adem? Ijzer tekort kan ook een oorzaak zijn, iets wat je al snel hebt met een tweelingzwangerschap. Bloed prikken kan dat uitwijzen.

@Boba vervelend dat spugen..hopelijk word dat gauw minder. Wij hebben de Jane Powertwin..een tandem wagen met autostoeltjes erop. Heel handig omdat je zo overal doorheen komt en voor ons ook erg handig ivm de hond uitlaten. Voor een zwenkwiel dus met 1 hand vliegensvlug te besturen. Zijn in NL moeilijk te verkrijgen.

Hier: rustig avondje..kids hebben wel iets meer last gehad van prikken..wat huileriger tot de voedingen van 1900uur. Nu lekker rustig.

11. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hoi meiden hier ben ik nog even snel voordat ik ga slapen.

@ joss....gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap.
    Over het werken....ik wil straks 3 dagen gaan werken (werk er nu 4).
    Ik werk in de zorg, onregelmatige diensten dus...we hebben voor 2,5 dag een plek gevraagd bij het KDV van het ziekenhuis (ene week 2 andere week 3 dagen).
    Ben benieuwd hoe het straks gaat bevallen...en anders stop ik met werken en ga ik af en toe een dienstje poolen (oproepkracht).
    Wij willen weten wat het wordt, vorige week de echo gehad en sindsdien weten we dat het er 2 zijn... nu spannend wat het geslacht is van de twee en of het een- of twee eiig is.

@ Kar... weet niet of het van het maagzuur is...heb wel een paar keer rennies gebruikt maar daar zakt de misselijkeheid nietzo van.

@ jipper..bedankt voor je reactie m.b.t. de easy walker...denk echt dat we die straks gaan aanschaffen.

@ ylaisa...ga ook eens naar die Jane powertwin kijken

@ hier
    Vanavond dus voor controle bij de vk geweest.
    Helaas had ze nog geen verslag gehad van de echo... ze was dus ook niet op de hoogte dat we een tweeling krijgen.
    Vond het wel helemaal leuk toen we het vertelden en gelukkig hadden we de echo-foto's meegenomen.
    Vervolgens heeft ze nog even naar m'n buik gevoeld en m'n baarmoeder is 2 x zo groot als normaal op deze termijn..dat is dus een goed teken.
    Ze heeft ook nog naar de hartjes geluisterd met de doptone en had ze allebei (na elkaar) heel snel gevonden.
    je hoorde echt verschil... ene hartje klopte sneller dan de andere (op de echo was de ene ook veel drukker dan de andere dus dat kan wel kloppen).

We hebben nu een doorverwijzing gekregen voor de gyn en morgen gaat manlief gelijk bellen voor een afspraak.

De VK gaat morgen nog achter het verslag van de echo aan en stuurd deze dan door naar de gyn en een kopietje naar ons (zodat we het zelf ook kunnen lezen:D).

We hebben dus nog steeds geen definitieve uitgerekende datum, maar ach...heb de hartjes gehoord en ben al helemaal gelukkig:D

M'n moeder belde vanavond nog even en de babykamer die we via mp hebben gekocht krijgen we van haar.

Nu alleen nog een sponsor voor de kinderwagen zien te vinden en alle grote uitgaven zijn rond:D:p

12. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Boba atijd weer fijn om de hartjes te horen he! Wat fijn dat jullie de babykamer krijgen, scheelt weer.

Hier: erg vroeg op het forum voor mijn doen ( 09.21uur ) maar...dat de kids langer doorslapen maakt dat ik ook mn uurtjes kan maken en dus meer fris en fruitig ben. Ik moest ze vanmorgen ook weer om 7 uur wakker maken..ik moest ze wel wakker maken want anders komen we in de knoop met de volgende fles omdat we al om 11.15uur in het z-huis moeten zijn..en ik wil daarvoor nog de fles geven. Maar morgen laat ik ze slapen tot max 8 uur...dan kunnen we namelijk weer schuiven met de tijden en kunnen we 's avonds de fles om 8 uur geven ipv van half 7 - 1900uur...wat voor ons beter uitkomt ivm eten. Je zou haast denken dat ik wel naar 4 voedingen kan gaan..maar de gewichten zijn er nog niet naar..en voorlopig vind ik het wel prima zo.
    Zometeen plasje inleveren, waarschijnlijk heb ik blaasontsteking..alhoewel ik de voorgaande keren nooit zo'n last van krampen in mn rug had.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Boba, fijn dat je de hartjes gehoord hebt! Wat raar trouwens dat de vk nog geen verslag had. Komt vast goed! En fijn dat jullie de kamer kado krijgen!
    Wij hebben overigens ook de Duowalker (zwart), ik heb er nog niet mee gereden maar in huis stuurt hij heerlijk, zelfs met 1 hand! En dat is wel handig met een peuter en een hond erbij.. ;) Hij kost wel ruim 1100 euro... Dus hard op zoek naar die sponsor! :D

Ylaisa, heerlijk he, als ze opeens zo lang slapen en een echt ritme hebben. Krijg je echt zoveel rust van. Gaat straks ook enorm schelen als je weer aan het werk gaat. Ik 'hoop' voor je dat je een blaasontsteking hebt en niet iets anders.. Klinkt niet fijn in ieder geval. En sterkte in het ziekenhuis!

Hier: op zich alles goed. Alleen heb zo ontzettend veel pijn in buik, benen, rug, bekken etc. dat ik soms bang ben dat ik een echte wee niet eens zal voelen.. Zal wel hoor. Nu ik weer beneden zit gaat het overigens wel weer maar vannacht was afzien. Liggen wordt ook steeds ongemakkelijker.
    Maar.. nog max 10 dagen! :D

14. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poeh, één dag niet geschreven (m'n moeder was er) en meteen loop ik achter ;).

@ Joss: welkom en gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

@ Boba: wij hebben ook de Easywalker Duo (de blauwe, zie mijn foto). Ik vind hem prima rijden en de reiswiegen zijn er makkelijk op te zetten en af te halen. Hij is smaller dan je denkt, de meeste winkels kun je wel binnen.

Een tip: bij de ING kun je de Easywalker Duo met rentepunten kopen voor de helft van het geld! Dus misschien zit je zelf bij de ING of ken je iemand die je wat rentepunten wil schenken? Dat scheelt zo veel!

@ Kar: idd nog max. 10 dagen!!! Sterkte meis! Fijn dat je weer online bent, want we willen natuurlijk wel op de hoogte blijven van hoe het met je gaat!

@ Ylaisa: lekker dat je kids langer doorslapen, kun je zelf idd ook beter je uurtjes maken. Succes in het ziekenhuis en sterkte met de blaasontsteking. Hadden Britt en Steijn nog last van de prikken gehad vannacht?

@ Jipper: vervelend dat je een virusje hebt. Ben je vandaag wel gaan werken?

@ Karel: succes met de nacontrole bij de gyn (hoewel, meestal stelt dat niet zoveel voor volgens mij...).

@ Diana: hoe voel jij je vandaag?

Hier: heb de wekker al twee nachten wat later gezet en Linde kwam vanochtend om 6:30 uur! Wow! De dames liggen nu dan ook nog heerlijk te slapen (het is 9:40 uur) en ik kan mooi even rustig ontbijten, douchen en forummen :).

Wij hebben vanmiddag ook controle bij de kinderarts. Zal haar eens vragen of we misschien al naar 5 voedingen kunnen.

15. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    @ Boba, wij hebben ook de Easy Walker, (alleen nog niet uitgeprobeerd dus ik kan je niet vertellen hoe hij bevalt). Wij hebben 'm met rentepunten via de postbank / ing gekocht voor de helft van de prijs. Misschien heb je daar ook een rekening of ken je iemand via wie je 'm kan kopen? Scheelt toch weer een hoop geld :). Lekker dat je al een mooi kamertje op de kop hebt kunnen tikken (en dan ook nog krijgt ;)). Geeft wel weer rust denk ik. Ik weet dat we met de spullen kopen heel snel waren toen ik van Bas zwanger was, we konden echt niet wachten :D. Deze ZS zijn we echt veel lakser, hoop dat we niks belangrijks gaan vergeten, zie ik echt gebeuren :). Maar het allerbelangrijkste hebben we vrijdag gekocht: de bedjes :D.

@ Joss, gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je mee komt kletsen! Ik zie dat je ook Pco hebt en met Clomid zwanger bent geworden. Wist je dat je 2 eitjes had door de controles of had je geen folikelmetingen? Met Bas ben ik ook met Clomid 100 mg zwanger geworden maar had toen eigenlijk altijd 2 eitjes. Ik had toen dus heel erg rekening gehouden op een 2ling en stiekem ook gehoopt. Nu met de 2de ZS puur natuur zwanger geworden, en jahoor....alsnog een 2ling :D. (waarschijnlijk wel 1 eiig). Wij vonden het wel humor....
    Over het werken: Ik werk zelf 19 uur op contract en val vaak nog wat extra's in. Mijn vriend werkt er 32. Bas gaat nu 2 dagen in de week naar het KDV. Ons bevalt het zo prima en we willen hier dan ook niks aan veranderen ookal krijgen we nu wel een 2ling. Mij lijkt het helemaal niks om thuis te moeten blijven, je wereltje wordt dan zo klein...

@ Ylaisa, wat fijn dat Britt en Steijn nu zo lekker kunnen slapen! Scheelt zo ontzettend veel voor jezelf. Ik kan me nog goed herinneren dat je behoorlijk met de voedingen en het doorslapen aan het worstelen was. Veel succes dadelijk in het ziekenhuis. Bas moest vlak na zijn geboorte ook voor controle en foto van zijn heupjes maar viel reuze mee hoor. (zolang er niks aan de hand is ten minste maar daar gaan we vanuit natuurlijk ;)) Ook kreeg hij fysio vanwege voorkeurshouding en afgeplat hoofdje. Wij hadden een zijslaper voor hem wat goed beviel en de fysio was echt leuk om te doen....en dat scheve hoofdje en 'vastzitten' waardoor de voorkeurshouding ontstond is helemaal bijgetrokken.
    Hoop dat het bij jou alleen blaasontsteking is, wel raar die pijn in je rug...succes!

16. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, ik moest vandaag ook voor de nacontrole! Ik heb nergens meer echt last van, dus ze keek ook nergens naar. Wel een chlamydiatestje gedaan omdat ik een spiraaltje wil.
    Spannend he voor het eerst op laten passen door opa en oma! Er was zelfs een tijd dat ik ze door niemand wou laten vastpakken.. Maar het is wel heerlijk even zonder babies, en opa en oma vinden het fantastisch. Zo leuk, m'n vader doet makkelijk een halfuur een vrachtauto na als eentje niet wil slapen :)

Kar, wat voor werk doe je op de uni eigenlijk? Misschien heb je het ooit verteld, maar dan ben ik het vergeten..

Jipper, sterkte met je virus!

Boba, wij hebben de Urban Jungle Duo. Bij nader inzien is ie toch niet de allerhandigste. Hij is erg lang en past bijna niet in liften. Ik geloof dat de Easywalker handiger is. Zeker met die Maxicosi-adapters. Die mis ik echt.

De jongens hebben vannacht lekker van 2230 tot 430 geslapen! Hoop dat ze het gauw uitbreiden en verlengen.. Na die voeding alleen maar liggen kreunen, persen en huilen :(:(

17. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    @ Margit, snel gaat het hier he? Ik kan het ook niet bijhouden hoor, doe mijn best en lees wel mee maar op iedereen reageren is echt een dagtaak soms:D. Bij jou gaan de meiden ook wat langer slapen begrijp ik? Heerlijk he, als je weer wat meer tijd voor jezelf krijgt en op je gemak kan douchen enzo? Zo prettig als je weer een beetje in een ritme komt....
    Echt fijn dat je van de bedrijfsarts zoveel begrip krijgt trouwens, je werkgever had je ook al afspraken mee gemaakt toch?
    Succes vanmiddag bij de kinderarts. Moet je dan weer naar het Lumc of kun je dan naar de kinderarts in je eigen ziekenhuis?

@ Kar, nog maar 10 dagen! Heb wel met je te doen hoor, vooral dat je schreef dat je vriend je zelfs in je slaap van de pijn hoorde kreunen....je hebt voor ons lijstje trouwens wel een record gebroken van degenen die hun termijn hebben ingevuld.....Diana had op het lijstje het record met 38+1
    Ik had gisteren weer controle bij de gyn en hij zei iets over 40 weken, geen idee meer wat eigenlijk, ging een beetje langs me heen maar ik reageerde gelijk met "ben je tegen die tijd niet allang ingeleid dan?" Hij zei ook al dat hij dat alleen doet als het echt noodzakelijk is. Ik heb m maar gelijk gevraagd of het ook een goede reden is als de moeder er helemaal doorheen zit. Was gelukkig wel een goede reden vond hij, (zolang het tenminste verantwoord is voor de kindjes maar dat vind ik logisch). Pak van mijn hart, ik dacht ik vraag het maar gelijk, dan kan ik me er vast psychisch op voorbereiden mocht hij ook niet aan inleiden doen.
    Je ging een paar dagen geleden toch een bedsteun halen om je hoofdeind omhoog te kunnen doen? Helpt het een beetje om beter te slapen en tegen de pijn overal?

@ Karel, ben je een beetje bijgekomen het weekend? Het is allemaal ook wel erg vermoeiend, ook met die gebroken nachten, drukke periode nu, en een moeilijke periode achter de rug. En steeds visite waar je je toch weer aan aanpast. En je relatie verandert echt als je kinderen krijgt vind ik. Je moet elkaar toch weer in een andere rol leren kennen en over bepaalde situaties denk je allebei anders, plus als je allebei moe bent reageer je soms erg geirriteerd naar elkaar. Maar over een tijdje is alles weer heel anders en heb je echt je draai samen (en met z'n vieren) gevonden, echt waar. Maar voor nu in ieder geval sterkte!

Volgens mij ben ik weer redelijk bij nu en als ik nog mensen vergeten ben: sorry

Hier gaat het wel zijn gangetje. Gisteren ben ik weer bij de gyn geweest en alles was weer goed. De kindjes zijn eindelijk gaan draaien. Kindje links ligt het laagst en met zijn hoofd naar beneden, kindje recht ligt met zijn hoofdje naar boven. Ïk was even bang dat ze overdwars zouden blijven liggen en ik zowiezo een keizersnee zou moeten....Ik krijg wel steeds meer het idee dat de gyn maar een luie donder is. Ik gaf aan dat ik steeds steken heb op de plek waar je de ontsluiting gaat voelen op het moment dat je weeen krijgt maar dat vond hij niet verontrustend en ontsluiting hebben kan op dit moment echt nog niet. (dat er in mijn fam. heel veel miskramen en dreigende vroeggeboortes voorkomen ziet hij dan maar even over het hoofd :x). Wel was het mogelijk om wat meer druk te voelen door het toegenomen gewicht, ja hehe, denk ik dan. Maar dat voel je door je hele bekkenbodem en niet specifiek op die plek waar ik het over had. Verder deed hij erg moeilijk over het voorschrijven voor iets tegen schimmel terwijl het medicijn geen kwaad kan voor de baby's. Ik zei nog dat ik niet weer met z'n allen met spruw wilde zitten. "Nou mevrouw, dan moet het wel een hele forse infectie zijn wil dat voor komen" en bedankt :(......heb uiteindelijk wel iets gekregen maar moest echt doorzeuren. Toen nog gevraagd naar nieuwe staaltabletten. Volgens hem was mijn hb gehalte goed. Moet ik hem weer gaan vertellen dat hij goed was met 10 weken zwangerschap maar dat het met 18 weken drastisch gedaald was maar dat het toen bij de huisarts geprikt was en de huisarts het toen heeft voorgeschreven. Heeft hij dus duidelijk niet geregistreerd de vorige keer dat ik het hem vertelde. En dan nog vind ik het raar dat hij zegt dat mijn hb goed is omdat het 4 maanden geleden goed was. Wat een eikel. Uiteindelijk opnieuw geprikt en via de assistentes een nieuw recept gekregen. hb was 7.2 dus eigenlijk best goed voor deze termijn, maarja, ik gebruik die staalpillen dan ook al een behoorlijke tijd (assistente zei ook al: we gebruiken een ondergrens van 7.0 om staal voor te schrijven, moest ik weer gaan zeggen dat ik het al een aantal maanden gebruik dus als ik stop dat ik dan binnen no time op die ondergrens zit)
    Ook nog over de groeiecho's gehad, hij vind ze gewoon niet nodig, even kijken of het vruchtwater goed verdeeld is vindt hij wel voldoende en dan zien we volgende keer wel weer verder.
    Gelukkig zit mijn gevoel over deze zwangerschap gewoon goed en sta ik verder erg nuchter in de situatie (als ik bij hem mijn zin niet krijg ga ik 'm wel ergens anders halen ;)) maar als ik het gevoel had dat het niet zo goed zou gaan zou ik echt een andere gyn vragen want eigenlijk heb ik geen vertrouwen in deze man.

Zo, nu even boodschappen doen. Bas is op het kdv dus ik heb even lekker de tijd voor mijzelf. Wel balen altijd dat je dan weer achter je huishouden aanmoet ;). Vriendlief heeft er ook geen tijd voor omdat ik steeds andere klussen voor hem verzin:D. Kinderkamer is bijna klaar gelukkig maar eigenlijk wil ik het hele huis nog opgeruimd hebben, alle kasten reorganiseren om wat meer plek te creeeren.

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik kom hier even spieken voor Kar...

Meis, je bent nog steeds niet bevallen...pppffff. ik kan me voorstellen dat jet het helemaal gehad hebt!! Sterkte meis

Ik had vandaag voor de tweede keer groenige/bruinige afscheiding in mijn slip ter hoogte van mijn rechterlies.....heel raar. Het was maar weinig, maar toch. En dat al voor de tweede keer. In mijn slip bij mijn vagina, was het doorzichtig, en weinig zoals altijd zeg maar.
    Heb geen blaasontsteking....Iemand een idee wat dit kan zijn???

xx

19. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar zo vervelend die klachten! Hoop echt dat je er snel vanaf bent

@Margit wat lekker tot half 7! Hoe was het bij de kinderarts?
    Britt en Steijn hebben heerlijk geslapen vannacht en moest ik om 7 uur wakker maken voor de voeding.

@Jeetje toevallig vanavond zo'n kussen gehad van een vriendin zodat hij op de andere kant kan slapen. Geen fysio gehad vandaag..was fout gegaan. In eerste instantie stond de combinatie afspraak gepland voor begin nov maar naar vandaag verschoven maar die van de fysio stond nog in nov. Nu vind de arts het niet nodig..moeten eerst zelf kijken of het lukt met de voorkeurshouding en anders wel fysio inschakelen. Echo wordt in oktober gemaakt van Steijn en Britt.

@Nikkie zou echt niet weten wat het is..maar zo het wel even opnemen met de gyn..misschien een kleine infectie.

Hier: vandaag controle kinderarts in het ziekenhuis en eigenlijk dus ook fysio maar dat was niet goed gecommuniceerd dus geen fysio..en de arts vind het ook niet nodig..pas als we er niet uitkomen met Steijn's zn voorkeurshouding kunnen we de fysio inschakelen. Wel sinds vandaag zo'n speciale kussen om hem goed te kunnen afwisselen met zn lighouding.
    In oktober echo voor beide heupjes en in nov een belafspraak met de kinderarts, als dan alles goed is hoeven we niet meer naar het z-huis...jeuh!!!
    Kids hebben geen last meer gehad van de prikjes!
    En ik...ik heb geen blaasontsteking, ik moet de klachten ff aanzien ( doe ik al een aantal weken ) en anders terugkomen en misschien een echo van mn buik laten maken.
    Nu had ik al gevraagd of het misschien nog van de bevalling kan zijn..maar daar kon hij geen antwoord op geven.
    Aan degene die al bevallen zijn..meer als 3 maanden geleden..hebben jullie nog ergens last van gehad?? Nu heb ik wel een ks gehad..dus misschien is dat weer anders. Iig vandaag geen last.

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ylaisa: ik heb ook wel wat last van mijn buik en onderrug de laatste tijd. Maar ik hou het op een beginnende menstruatie die weer op gang komt. Ik weet niet of dat bij jou ook kan?

Kar: Hoe is het met jou? Het is stil geweest vandaag...lig je t bevallen? ;)

Hier op nacontrole geweest. Bij mij werd dus wel inwendig gekeken ;) Denk je er van af te zijn..naja alles was goed :)
    Mijn schoonouders hebben opgepast en alles was goed gegaan.

Misschien dat jullie me nog kunnen helpen.
    Mijn schoonouders hebben heeeeel veel oud speelgoed bewaart en dringen dit een beetje aan ons op. Als ik wat leuks zie, bijv. mobiel of puzzel dan is het meteen: "oh dat heb ik nog boven liggen". Mar in mijn ogen is dat oude prut.... Aangezien we nogal wat problemen hebben gehad met mijn schoonouders moeten we erg voorzichtig zijn, maar we moeten ook duidelijk aangeven dat we dit niet allemaal van hun willen, maar gewoon nieuw spul. Enig idee hoe we dit diplomatisch kunnen aanpakken?? ;)

Vannacht van haldf 1 tot 5 geslapen! heerlijk.! ben benieuwd hoe het zo gaat :)

Deel Deze Pagina