Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    meiden even een teken van leven van mijn kant. Ik ben een beetje druk, probeer wel mee te lezen en leef ook zeker mee, maar kom er niet altijd toe te reageren, sorry daarvoor. Zal het hopelijk morgen komen goedmaken ;)

Kar: hoop voor je dat er nu toch wat schot in de zaak gaat komen. Je bent wel een super-broeder hoor!!

all: c u 2morrow!

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @kar hoe gaat ie????

@Joss ik mag met 14,5 week weer, heb een echo met 8 en met 10,5 week gehad. De twin zijn 2 eiig en op mijn werk weten ze het al vrij lang aangezien ze ook mijn hele 'weg ernaar toe' hebben meegemaakt. Mijn directe collega's wisten dat ik met de 3e IVF bezig was.

Ijzetabletten had ik ook uit voorzorg gekregen maar ik mocht er weer mee stoppen want de waarden in mijn bloed waren zo goed dat ik van de arts wel even op mijn eigen gehalte kon teren. Bloed zal nog wel ene keer geprikt worden. Ik ben er wel even blij mee wnat ik kreeg direct obstipatie waar ik zowieso snel last van heb dus ik had veel buikpijn daardoor, fijn dat het bij jou goed gaat!

Wanneer ben jij uitgerekend?

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik begrijp dus dat er meerdere meiden zijn met vage ongi-achtige klachten? Bij mij komt het en gaat het. Ik heb volgens mij geen verhoging, maar waar ik wel last van heb is dat ik 's nachts zo ontzettend zweet! Echt niet normaal meer :( Dat had ik ook na de bevalling en komt nu weer... Mijn schoonzusje vertelde me dat dat je hormonen zijn die je uitzweet, dus of dat dat nu nog steeds zo is...
    Nou ik ga er maar vanuit dat ik binnenkort ongesteld moet worden voor het eerst na de bevalling...

Gisteravond kwamen mijn schoonouders eten. Kwamen ze toch weer aanzetten met een zak oud speelgoed terwijl we de dag ervoor gezegd hadden dat we het voorlopig niet wilden hebben.
    Mijn man had er buiten al wat van gezegd gelukkig, maar ik was moe en had er genoeg van en heb dus op een vrij botte wijze gezegd; "Zo, dat is lelijk! Dat kan meteen naar de zolder" :) Zou de boodschap aan gekomen zijn?

Hoe is het verder met Kar? Al aan het bevallen?

Diana: ik ben heel benieuwd hoe de zumba les was :)

4. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hé dames,

We zijn dinsdagavond terug gekomen van ons vakantieadres.
    Midas werd helaas weer ziek.
    Maandagmiddag was hij al niet helemaal oké. 's Nachts werd hij huilend wakker en heeft ons hele bed eronder gespuugd. Ik denk dat ik het toch aan heb voelen komen want ik had een thermometer en paracetamol-zetpillen meegenomen. 40 graden, koorts dus en de volgende dag met pieken en dalen tussen de 39 en 40 graden, ondanks de zetpillen. Berry en ik compleet geradbraakt, dus ook voor ons was het geen rustige vakantie. En juist voor onszelf gingen we naar zee! Dus uiteindelijk maar de keuze gemaakt om toch maarf naar huis gegaan, zodat we allemaal lekker in ons eigen bed konden slapen.
    We zijn 's avonds nog snel naar huis gereden van de kust van Noord Holland naar vlakbij Zwolle, waar wij wonen. De jongens hebben bijna de hele weg geslapen.
    Ondertussen even bij de Mac gestopt, wat gegeten, jochies een flesje gegeven en daarna weer door.

Het gaat nu al veel beter met Midas. Hij heeft temperaturen van achter in de 37 tot begin 38 en is al veel levendiger. Gisterochtend heeft hij voor het laatst gespuugd en nu houdt hij alles lekker binnen. We gaan binnenkort wel even met hem naar de huisarts.
    We vragen ons wel af of hij extra vatbaar is voor virusjes door zijn slechte start en of we daarin nogt iets extra's voor hem kunnen doen. Dit is de tweede keer in twee weken dat hij ziek wordt.
    Wel superfijn dat Berry vakantie heeft. Zo konden we Lex ook nog de aaandacht geven die hij nodig heeft.
    We zijn nog wel even lekker op het strand geweest.
    Zie hier het bewijs, haha!

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Nog een leuk verlaat kraamkadootje. Echt leuk, heeft mijn tante zelf gemaakt n.a.v. ons geboortekaartje.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Owww Helena wat een heerlijke jongens! :) :) Ze gaan echt steeds meer op elkaar lijken!
    Arme Midas.. Schrikken is dat he, van die hoge koorts! En zo jammer dat jullie nu terug moesten komen van vakantie..
    Het kan dat hij extra vatbaar is door zijn vroeggeboorte en slechtere start, maar ik moet zeggen dat Sverre in zijn eerste jaar ook echt alles kreeg wat rond ging. Had hij net buikgriep gehad, kreeg hij weer een oorontsteking (=tandjes bij hem), was dat over kreeg hij een verkoudheid of de 5e ziekte ofzo.. Pfff. Hij was meer ziek en snotterig dan gewoon 'gezellig gezond'.

Karel, ik denk wel dat ze de boodschap begrepen hebben.. :D :D Al zullen ze het wel op je hormonen en de vermoeidheid gooien. ;) Ellendig van die opvliegers 's nachts. Klinkt erg hormonaal ja. Dat zweten, nu je het zegt herinner ik me dat ik dat idd ook had na de bevalling. Echt heel vervelend.. Zeker als je ook nog lekkende borsten hebt. Hele bed nat elke keer. :(

Joss - ik heb eigenlijk meteen toen ik wist dat ik zwanger was verteld dat ik zwanger was. Kon het niet voor me houden. En toen we een tweeling bleken te hebben al helemaal niet. Het ging ook als een lopend vuurtje rond. :D
    Mijn 'baas' heeft er nooit enige consequentie aan verbonden -ik bedoel hij ging er niet vanuit dat ik eerder zou stoppen met werken ofzo. Ook al gaf ik wel aan dat dat wellicht nodig zou zijn. Moet ik ook zeggen dat hij me zelfs nu nog lastig valt met werk-dingen. Dus het is niet zo'n hele sensitieve man... ;)

Hier: errug veel krampen en ook harde buiken. En het gevoel dat er iets 'scheurt' onderin. Heb het idee dat ze naar buiten willen. Lopen gaat nu echt bijna niet meer en het was al moeizaam. Ik heb straks om 13:45 een ctg en hoop dus heel hard dat daar baarmoeder-activiteit op te zien is. Daarna heb ik om 14:40 een afspraak met de gyn.
    Gisteravond waren de kindjes enorm druk, echt tot vervelens toe. Uren lang. Nu zijn ze heel rustig dus wie weet hebben ze zich in een startpositie gemanoevreerd??

Ik hoop dat ik jullie op de hoogte kan blijven houden!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat een lief kadootje! En ook een leuk kaartje trouwens!

Oh en ik vind ook dat je jongens op jou lijken, Helena!

8. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    wow kar dat klinkt errrug serieus!! hou je taai!

Hier ; gister ook bij schoonouders langs geweest...oja ik heb op zolder nog lakentjes en andere bed spulletjes gevonden..heb alles voor je gewassen hoor (waaa 38 jaar oud...op z'n minst):x
    Ik heb vriendelijk bedankt...leuk lakentjes zonder elastiek e.d en leuke gele onderleggers(?) en lakentjes met borduursel. maar ik heb alles al.

Heb nl de aerosleep matras beschermertjes gekocht....iemand hier ervaring mee. (lees weer allemaal tegenovergestelde reacties)

ben weer weg......

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar heel veel succes! ik heb zo'n gevoel dat jij je tasje in ieder geval mee moet nemen! Vandaag is DE dag..ik voel het!

Succes!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wat een leuke klompjes! En wat een scheetige jongens...zucht...

Ik dan ook eventjes showen :)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeeeeeetje Karel, wat zijn jouw meiden gegroeid! :) :) Schattig hoor, die koppies zo bij elkaar.. En echt een tweeling, geweldig!

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ja, in een week tijd waren ze meer als 250 gram gegroeid. Maandag weer naar cb, ook voor de eerste prikjes, dus ik ben benieuwd hoeveel ze dan gegroeid zijn!

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Helena: wat een schatjes hebben jullie! Jouw jongens lijken idd echt op jou. Wat vervelend dat Midas ziek werd op vakantie, had je je er net zo op verheugd, moet je eerder naar huis :(. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt! Ik heb van onze KA begrepen dat baby's de laatste maanden in de baarmoeder de meeste weerstand meekrijgen en dat te vroeg geboren kinderen dus minder weerstand hebben. Die moeten ze opbouwen als ze geboren zijn en daarom zijn ze ook vatbaarder voor allerlei rondvliegende virussen. Dat zal dan bij Midas ook wel het geval kunnen zijn. Aan de andere kant heeft Sverre in het eerste jaar dus ook alles gekregen wat er maar te krijgen viel en die was volgens mij zelfs te laat geboren (of niet, Kar?). Dus misschien hangt het ook wel gewoon van het kind af.

@ Jipper: de KA heeft geen reden gegeven waarom we nog niet met bjivoeding konden starten. Heb ik ook niet nagevraagd, ging er maar gewoon vanuit dat zij het wel zal weten ...:)
    Hoe gaat het nu met jou en je leerlingen? Heb je ze goed onder de duim?

@ Kar: ik heb ook het gevoel dat jij je tasje mee moet nemen vandaag! Heb je ook al de muziek uitgezocht die je tijdens de bevalling wilt draaien en heb je lekkere warme sokken bij je :)? (dat lees je in al die tijdschriften, dat je moet bedenken welke muziek je wilt draaien, welke sokken je aan wilt en welk elastiekje je in je haar wilt, haha, zonder dat beval je net zo goed hoor, ik kan het weten :)).

@ Karel: wat een moppies! Ze zijn goed gegroeid zeg, hoeveel wegen ze nu?
    Die schoonouders van jou zijn wel een beetje hardleers zeg... Dan vragen ze ook om zo'n reactie van jou hoor, vind ik!
    Ben je trouwens al weer een beetje bijgekomen of nog steeds zo moe?

@ Okki: ik heb ook Aerosleep matrasbeschermers gekocht, maar nog niet gebruikt, want ze draaien zich nog niet om in bed. Ik weet niet of het nou echt helpt, maar ik dacht laat ik het maar doen voor de zekerheid...
    Fijn dat je weer schoenen aankunt trouwens!

De rest weet ik even niet meer, sorry!

Hier: de hoofdpijn is redelijk snel gezakt gisteren. Gelukkig maar, want ik zou met een vriendin gaan eten en daar had ik heel veel zin in, dus ik had het niet leuk gevonden als ik had moeten afzeggen. 't Was wel weer heerlijk om er even 'uit' te zijn zeg!

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel te melden op dit moment. Misschien straks wel weer :). Eerst maar eens een paar wasjes draaien ;).

14. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel goed van je die opmerking naar je schoonouders..petje af hoor..ik kan het nog steeds niet..met als gevolg nog steeds een tas met kleding uit het jaar kruik op de overloop, toch maar even Roemenie blij maken.
    En wat zien je moppies er goed uit..een lekkere bolle toet!

@Kar Ik hoop niet dat je voor de gek wordt gehouden en dat het doorzet en dat je in het ziekenhuis mag blijven haha! Succes!

@Helena Wat sneu voor Midas!!! En uiteraard voor jullie en jullie vakantie! Waar waren jullie? Bergen/Egmond? En wat een mooie foto!

Hier: vanmorgen huisarts weer gebeld..gisteravond speelde de pijn weer op en werd erger..kon er niet van slapen en dus een paracetemol genomen en dat hielp wel..vanmorgen ook weer pijn. Heb gister toch even naar verschijnselen van baarmoederontsteking gesurfd nav 1 van jullie die het hadden opgenoemd en die verschijnselen heb ik dus ook! En....het schijnt voor te komen na een operatie zoals een ks. Dus assistente gevraagd om een bloedonderzoek en dat kan ik morgen doen en als het erg afwijkend is hoor ik morgenmiddag meteen de uitslag. Ik hoop er bijna op want dan weet ik tenminste wat er aan de hand is.
    Zometeen ff een kopje doen bij een vriendin, die heeft een dochtertje van anderhalf..en die had mond en klauwzeer maar dan de baby variant..blaartjes in dr mondje..echt sneu! Nooit van gehoord! En even naar de hema..leuke slaapzakjes voor 10euro!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahaha, dat heeft Sverre dus ook gehad! Ik zei toch dat dat kind ongeveer alles wat er rondvloog ook oppikte... :p :D :D
    Is inderdaad wel zielig, hij had overal blaasjes, tussen tenen en vingers maar dus ook in zijn mondje. Eten en drinken was dus pijnlijk. Gelukkig was het snel weer over.

Ik ga idd mijn tas meenemen zo.. Alex zei net tegen me 'Ik ben eigenlijk best zenuwachtig. Al een paar dagen'. Zo lief.
    Ik zelf ook. Ik zie ook een beetje tegen de pijn van de weeen op. Maar dat heeft geen zin..

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Het is ook spannend! Heel veel succes!
    Ik duim voor je dat er iets gaat gebeuren!!

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: hoe was het bij de gyn???? Of ben je daar maar gebleven:)?

@ Ylaisa: goed van je dat je de huisarts weer gebeld hebt. Ik hoop voor je dat je er binnenkort achterkomt wat er aan de hand is en dat er makkelijk iets aan te doen is.

Hier: vanmiddag de fysio weer langs gehad. Ze heeft een test met beide meiskes gedaan om te kijken hoe hun ontwikkeling gaat en dat ging eigenlijk best goed (helemaal omdat ze net op een onhandig moment langskwam en de dames half slapend in de box lagen :)). Ze hebben wel allebei een voorkeurshouding naar rechts, dus daar moeten we wat oefeningen mee doen. En we moeten ook het aankleedkussen recht voor ons leggen, volgens mij schreef jij dat ook al, Jipper? Zal wel even wennen worden om zo te verschonen denk ik.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zit weer thuis op de bank..

Ctg was goed, bloeddruk ook, 115/80. Hij heeft even gevoeld en alles is helemaal verweekt. 'Boterzacht' zei hij. Hij kon ook met twee vingers wel naar binnen, soort van, maar hij kon niet diep genoeg om de vliezen te kunnen breken. Hij wilde wel graag inleiden had ik het idee maar het risico is nu te groot dat het een te langdurig proces wordt. Hij aarzelde volgens mij wel toen hij met de echo zag dat het vruchtwater echt zo goed als op is..

Maar goed. Wie weet heeft dit gewroet geholpen -ben niet gestript want dat kon dus net niet - maar zo niet, dan moet ik maandag weer terug voor ctg en controle. En waarschijnlijk dan inleiden.

Ben er niet eens zo heel down onder. Had er eigenlijk wel op gerekend, ergens. Ik hoop dat 't dit weekend gaat gebeuren.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hé meisjes! ;) Er is weer lekker geschreven vandaag. Vriendlief en de jongens zijn nog niet thuis, dus ik kan even rustig reageren... :)

@Helena; Wat onwijs balen dat de vakantie zo is verlopen. Vooral ook naar voor Midas. Was hij er erg slecht van? Hopelijk knap hij snel weer op!
    De weerstand van te vroeg geboren kindjes is wel minder, zoals Margit ook al schreef, maar tijdens het eerste levensjaar vermindert dat bij ieder kind sowieso. Bovendien is het ene kind van nature vatbaarder dan het andere kind. Ik denk dat je niet heel veel voorzichtiger moet zijn dan je zou doen met een op tijd geboren kindje. Dus gewoon regelmatig je handen wassen, enz. Het is natuurlijk ook van belang dat ze weer weerstand opbouwen.
    Hele leuke foto trouwens van jou en de boys. Echt stoere mannekes zijn het, heerlijk! :D

@Karel; Wat een mooie meiden hebben jullie toch. En ze hebben nog steeds erg donker haar. Hebben jullie dat ook?
    Fijn dat ze zo gegroeid zijn. Daaruit blijkt hoe goed ze het bij jullie hebben... ;)

@Kar; Wat onwijs balen dat het nu nog niet doorzet en dat de gyn nog niet echt iets voor je heeft kunnen doen. Nu maar hopen dat hij toch iets geprikkeld heeft en het straks op gang komt. Ik ben wel toe aan wat actie!! :p

@Margit; Fijn dat je weer bent opgeknapt. En wat goed dat je nu toch regelmatig eens even op stap gaat zonder de meiden. Dat doet je vast goed.
    Dat van het aankleedkussen kregen wij inderdaad ook als tip. Daarnaast is het goed om regelmatig te wisselen van arm als je ze vasthoudt, bijvoorbeeld tijdens de voeding. Verder weet ik me even geen andere tips te herinneren, maar misschien dat m'n vriend dat nog weet.

@Ylaisa; Wat goed dat je toch de HA gebeld hebt. Heel veel sterkte morgen en hopelijk krijg je snel uitsluitsel!

@Noor; Hoe is het nu met je?

@sascha; Hoe is het met de 'terroristjes' in jouw klas?

Hier; Vannacht en vanmorgen leken de jongens al iets minder last te hebben van snot en slijm. Hopelijk is dat straks nog steeds zo als ze thuiskomen. Met mij gaat het iets beter. Wel nog last van m'n keel, maar iets minder futloos. Vanavond maar weer vroeg naar bed.
    Op school loopt het ondertussen wel lekker. Mijn mentorgroep weet nu een beetje wat ze aan me hebben en dat is fijn. Er is maar 1 andere klas waar ik moeite mee heb, maar daarin ben ik gelukkig niet de enige (toch altijd fijn om te horen ;)).

Zo, wij gaan vanavond eens een weekendje weg boeken. Daar kan ik me nu al op verheugen! ;)

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    He Kar...toch wel jammer hoor! MAar goed, dan is het gewoon dit weekend...Of anders de 22ste..dan ben ik jarig en wordt ik 30 :$ Maar goed dat is een ander verhaal ;)

Wij hebben het aankleedkussen ook recht voor ons liggen. Kregen we ook asl tip van de fysio. Het is even wennen, maar nu gaat het prima. En de meiden kijken ons nu recht aanbij het verschonen.

Jipper wij hebben inderdaad beiden donker haar, al was ikzelf tot m'n 6de jaar wel blond! Het begint nu ietsjes uit te vallen bij de meisjes, maar het blijft erg veel. Ik kan al flink met het borsteltje aan de slag ;)
    We hebben de meiden net met de huis tuin en keuken weegschaal gewogen en komen over de 3 kilo :$ Dus ze zijn heel erg hard gegroeid, maar wat het daadwerkelijk is weten we pas maandag bij het CB...

Deel Deze Pagina