Hallo dames! Ik kom mij ook even melden op deze club. Ik ben namelijk 14 weken zwanger van een tweeling. Een spontane tweeling en we hebben al 2 jongens maar zijn erg blij met deze bijzondere zwangerschap. Waarschijnlijk zijn ze 2-eiig want ze hebben eigen vruchtzakken, vliezen en placenta. Alles gaat goed alleen heb ik vanaf 7 weken last van extreme vermoeidheid (heb 3 weken nonstop in bed gelegen) en behoorlijk wat misselijkheid maar dat is nu wel over aan het gaan. Alleen die vermoeiheid blijft... nouja ik zie dat Kar bijna moet bevallen, spannend joh!
Kar; ppfff wat een lange adem heb jij zeg! Echt knap van je! Ik hoop toch echt voor je dat ze zich nu erg snel gaan melden! Ik las dat er nog eentje was gedraaid! Nu nog? In de juiste ligging, hoop ik..succes meis! Bopa; een-eiige, wat speciaal! Leuk hoor! Ik heb niet alles terug gelezen, dat krijg ik niet voor elkaar zit nu ook op mijn werk ahum..). Hier veel last van mijn onderrug en soms harde buiken. Ben woensdag naar het ziekehuis gegaan, omdat ik ook groen-bruinige afscheiding had. Ik was bang icm de harde buiken dat het mogelijk vruchtwater zou zijn. Alles was goed. Mijn bmm zit nog potdicht en die buikpijn, ik moet gewoon rustiger aan gaan doen (ik deed al niks meer voor mijn gevoel)! alvast fijn weekend meiden. Ik lees morgen alles terug! Kar, ik denk aan je xx
@ Okki: ik heb ook Aerosleep matrasbeschermers gekocht, maar nog niet gebruikt, want ze draaien zich nog niet om in bed. Ik weet niet of het nou echt helpt, maar ik dacht laat ik het maar doen voor de zekerheid... Mag je de aerosleeper in het begin nog niet gebruiken? Ik heb deze ook gekocht. En heb dus geen zeiltje of molton gekocht, omdat ze in de winkel zeiden dat het niet nodig was.... Ik hoorde bij de baby-dump dat je geen dekbedje mag gebruiken....was ook nieuw voor me. Ik moet nog veel leren ben ik bang... xxx
Jongens wat een geschrijf! Ik wil iig Kar weer succes wensen Het gaat dit weekend gewoon gebeuren hoor! En als alles nu al zo goed verweekt is, zullen de weeen denk ik niet zo lang duren.. Misschien duurt het bij jou ook maar 2 uur!! Minke welkom! Weer een tweeling-moeder-to-be erbij! Het gaat goed hier Die vermoeidheid gaat weer weg hoor.. Even volhouden nog! Bopa: een eiig! Leuk joh! Je weet nog niet of het meisjes of jongens zijn he?! Krista: hoeveel wegen jou jongns dat maat 2 niet meer past? Wij hebben nog een hele lading maat 1 liggen, als we daarvan overhouden kun je die dan gewoon omruilen?? Nou weet ik het niet meer wat de rest schreef Ik moet weer verder...de hulptroepen komen zo...JIPPY
@ karel...nee we weten nog niet wat het zijn...alleen dus dat ze de placenta delen en dus een-eiig zijn... Ben erg benieuwd wat de gyn 1 okt gaat zeggen...duurt nog zo lang. gisteren avond is trouwens al het eten er weer uitgekomen...en een maagpijn dat ik daarna had...niet normaal. De hele nacht het gevoel gehad alsof m'n maag in de fik stond...nog een beker warme melk geprobeerd...maar ook dat hielp niets. Moet straks toch nog even langs de apotheek om m'n zetpillen langs te halen...dus vraag gelijk maar even of ze iets hebben tegen dat branderige gevoel (en wat ik mag natuurlijk)....rennies heb ik al geprobeerd maar geven geen verlichting.
Hai meiden, Wip ook maar weer eens langs.. Kar: Jeetje meid.... 39 weken alweer?? Ik ga voor je duimen!! Hopelijk duurt het niet al te lang meer! Karel: Wat zijn jou meiden goed gegroeid zeg!! En wat zien ze er onwijs lief uit zo samen!! Nikkie: Troost je... ik weet ook helemaal niet wat ik nu wel en niet moet kopen! Ben ook bang dat ik een hoop te leren heb ... Nieuwe tweelingmama's: Welkom hier! Met mij gaat alles wel goed! Ik voel de jongens goed, vooral als ik ga slapen! Ben wel heel kortademig! Maar ja, valt niks aan te doen! Ook ben ik van de week langs de gyn geweest omdat ik vocht verloor.. het was best veel en rook erg zoet! Gelukkig is er niks aan de hand! bmm zit hier ook potdicht! Maar de schrik zat er wel even goed in!! Voor de rest eigenlijk niet veel te melden! Ik ga weer verder duimen voor kar! bye bye!
Wat zijn jullie toch allemaal lief! Maar hier nog steeds geen actie hoor. We wachten gewoon maandag af. Dan moet het toch wel gaan gebeuren zou je denken.. Met een beetje hulp misschien?? Minke, welkom! Leuk, nog een tweelingmama erbij! Ik ga zo de lijst weer even uppen, kun je jezelf er op zetten als je wilt. Er zijn nog een paar meiden hier ongeveer even ver zwanger als jij! Boba, ik zou als ik jou was maar eens aan je gyn vragen of hij/zij iets voor brandend maagzuur voor kan schrijven. Het klinkt namelijk heeeeeel herkenbaar voor mij. Rennies helpen hier ook niet voldoende. Ik heb nu omeprazol (losec) voorgeschreven gekregen. Het is geen fijn middeltje en wordt in het eerste trimester geloof ik niet aangeraden maar overleg het even met je gyn. Het heeft hier ontzettend veel verlichting gebracht -en nog. Eleni, oeh dat lijkt me schrikken ja. Gelukkig is alles nog goed met je bm. Fijn dat alles lekker loopt. Nikkie, luister naar je lichaam hoor! Nu al zoveel harde buiken is niet zo goed.. Echt rustig aan gaan doen. (Voel me heel erg bemoeizuchtig en moederlijk nu... ) Fijn dat die afscheiding niets ernstigs was. Was 't ook geen schimmel of hebben ze dat niet gecontroleerd? Hier dus inderdaad een draaikont-baby. Tot nu toe lag hij bij elke controle andersom - ik heb zelfs het vermoeden dat hij vannacht weer omgedraaid is maar weet 't niet zeker. Ze zijn vandaag (gelukkig) een beetje rustig namelijk. Ik snap het ook niet hoor, waar hij de ruimte vandaan haalt! Ik begin opeens enorm vocht vast te houden.. Dikke vingers. Ik hoop elke keer dat het tekenen zijn maar ik denk dat dit gewoon ermee te maken heeft dat ik vanmiddag even in de tuin heb gezeten - aanwijzingen geven aan Alex wat hij moest snoeien en weghalen enzo.
@ Kar, bedankt voor de tip, ga het er 1 okt zeker met de gyn over hebben. heb nu van de apotheker een fles antagel meegekregen...kon absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap en mocht ook samen met de emesafene zetpillen gebruikt worden. nu maar hopen dat het gaat helpen.
Ik kom even snel gluren, heb niet echt puf om uitgebreid te reageren. Gelukkig is het weekend!! @Kar; Wat ben je toch een onwijze bikkel!! Ik voel dat het dit weekend gaat gebeuren... Maar ik geloof niet dat ik echt een voorspellende gave heb hoor... Sterkte weer!! @Minke; Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier. Gezellig dat je mee komt kletsen! @boba; Wat leuk dat jij ook een 1-eiige tweeling verwacht. Bij ons hadden ze ook 1 placenta en 2 vruchtzakken. Ben benieuwd wat het bij jullie zal worden. Willen jullie het vooraf weten? Hier houd ik het even bij. Ga zo lekker douchen en dan nog even Popstars kijken ofzo. Lekker kansloos... Fijne avond allemaal!!
Ja hoor alles gaat goed hiero! Van de week combinatietest gehad, kans op kindje met down is 1 op 14007. Erg klein dus. Ik heb wel een veel te lage bloeddruk waar ik veel last van heb, voel me heel slap en ben veel duizelig. Bloeddruk was 90/50 Met de meiden gaat het ook erg goed. Sinds een paar dagen loopt Sophietje (ze kruipt ook nog veel) en Anna lijkt haar ook bijna te volgen.
Kar, Nou meid, hoop toch dat het echt dit weekend gaat gebeuren! Zet hem op meid ! Heeft nu ondertussen wel lang genoeg geduurd he ! Hoop dat de bevalling (wanneer dan ook) naar wens mag verlopen en jullie twee prachtige wondertjes in je armen hebben straks! En tjonge al 39 weken, wauw zeg, echt wel lang! Had daar nog even helemaal niet bij stil gestaan zeg (laatste keer dat ik daarna keek was je net of bijna 38 weken, te lang niet gekeken dus)! Mineke, Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En welkom hier ! Krista, Ach wat schattig zeg! Heerlijk lijkt met dat ! Hoe is het verdere met de mannetjes? Ieuw getsie kat van het balkon gevallen, heeft ie er niks aan over gehouden verder?? Linda, Vervelend dat je je niet zo lekker voelt! Hoop voor je dat dat snel weer beter word! Nikkie, Gelukkig dat in het ziekenhuis alles goed bleek meid! Houden zo! En dan idd maar nog wat rustiger aan doen hoor! Boba, Getsie toch weer eruit gekomen! Drama nacht gehad dus ! Hoop dat ze bij de apotheek iets hadden voor het brandende gevoel. Eleni, Fijn dat alles eigenlijk goed gaat met je! Gelukkig was er ook bij jou in het ziekenhuis niets verontrustends aan de hand! Gelukkig maar! En natuurlijk schrik je op zo een moment, hoop dat jullie er nu weer een beetje overheen zijn! Jipper, Lekker weekend idd ! Hebben jullie nog een lekker weekendje weg gevonden trouwens? FunnyMe, Gelijk heb je hoor! Lekker doen wat voor jou fijn is! Bloeddruk idd wel erg laag, had ik ook de tweede zwangerschap, niet fijn en ik viel er ook heel vaak door. Hoop dat jij dat niet hebt. En wauw Sophie al aan het wandelen! Wat gaat het toch snel zeg! Zo hier laat ik het bij voor nu! Geloof dat ik het meeste weer gelezen heb. Nu even gaan kolven, lekker onder het computeren ! Liefs, Hanneke!
Nope, nog steeds niet... Jeetje joh, jouw meiden gaan echt snel! Wat goed! Jammer van jouw lage bloeddruk, kan heel ellendig zijn inderdaad. Maar die erge misselijkheid, is die weg of onder controle? En ook alweer ruim 13 weken.. Pff gaat zo snel allemaal.
Hanneke, fijn dat alles goed loopt bij jullie. Ja, alweer 39 wk.. Had het zelf ook niet helemaal gedacht hoor - en toch ook wel, vreemd genoeg. Maar ik vind het idee dat ik misschien nog maar 2 dagen tweelingloos ben ook wel heeeeel vreemd hoor!
Pff ik werd wakker omdat Alex naar bed kwam. En moest plassen en daarna had ik dus weer gigantische buik- en rugpijn. Ik heb nu telkens als ik wakker word van die pijn hoog in mijn rug, net onder m'n ribben. Maak me een beetje zorgen dat 't misschien mijn nieren zijn. Dus mocht ik er last van houden dan ga ik toch maar even langs de huisartspost denk ik.
Naar die pijn Kar! Ik hoop dat het snel ophoudt, en anders inderdaad de ha-post bellen. En zo langzamerhand moeten die 2 er maar eens uitkomen! Ik ga nu ook slapen. Sterkte!
Hoe gaat het nu Kar? Is de pijn weggetrokken of ben je toch nog bij de HAP terechtgekomen? Hoop het niet hoor!!
Zwanger: Kar76 (Karlijn) - uitgerekend 25-09-2009 - jongen en meisje (?) (Ook moeder van Sverre, geboren op 11-07-07). Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80- uitgerekend 4-01-2010. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Marye - uitgerekend 16-03-2010 Boba80 - uitgerekend 21-03-2010 Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Lindavnr - uitgerekend 23-03-2010. Linda - uitgerekend 25-03-2010. Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram.[/QUOTE] Heb even mezelf erbij gezet! Hoop dat het goed is gegaan. Ben meestal niet zo handig in dit soort dingen. Kar; laat maar even controleren bij je arts! Wie had dat nou gedacht, dat je je tweeling nog zo lang bij je zou dragen. Ik hoop voor je dat je snel mag gaan bevallen. IIg veel succes meis! Minke, welkom hier! Ze konden niet zeggen of het een schimmel oid was. Heb geen last van jeuk of branderig gevoel. Die kleur heb ik nu ook niet meer gehad. Ik wacht het even f. Als ik het niet vertrouw, hang ik weer aan de bel. Ik weet niet meer wie, maar er had iemand een behoorlijk lage bloeddruk! Ben je niet erg duizelig en slapjes? Kun je er niks voor krijgen? Fijn weekend! xx Nikkie