Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Margit, wij hebben die Rainforest van Fisher Price, ik vind hem fantastisch maar de jongens niet, want ze haten het om te liggen als ze wakker zijn. Misschien als ze echt kunnen kijken en willen grijpen dat ze het leuker vinden. Het nadeel is dat eht wel een heel dun kleed is. We hadden eerst het speelkleed van Ikea gekocht en dat is echt veel zachter. Die ligt nu bij opa en oma.
    Maar het kleed heeft veel dingen om naar te kijken: felle kleuren en lampjes die knipperen en heeft ook muziekjes of rainforest-geluiden. We hebben ook de wip-/ligstoeltjes met zo'n boog met speeltjes eraan, en die vond Marcus vandaag voor het eerst heel interessant :D

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfoe het slapen wil niet echt. :D
    Ik ben maar even iets gaan drinken beneden. Toch wel een beetje nerveus. Beetje bang voor de pijn etc. Maar dat moet ik loslaten..;)

Even een paar snelle reacties:

Krista, superstoer dat je alleen met de bus de stad in bent geweest! Wat een gedoe zeg, als ik dat zo lees.. En hoe kunnen ze nou denken dat jouw knullen meisjes zijn -of tenminste 1?? Ik vind het echte jongenskoppies!

Margit, Sverre vond een babygym heel erg leuk. Dus niet een speelkleed, maar zo'n ding waar ze onder liggen. Daar heeft hij echt heel erg lang mee gespeeld en het voordeel is dat je hem ook over het wipstoeltje kan zetten als ze, zoals Krista's jongens, niet willen liggen. Ik zag dat Ikea nu een leuke houten heeft. Wij hebben er eentje van Marktplaats gehaald die het ook prima deed, van Chicco. Dit is hem (niet onze woonkamer, plaatje van internet geplukt ;)):

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jipper, ik vind jouw jongens er zo heerlijk boevig uit zien! :D Volgens mij hebben die echt de grootste lol samen en zijn ze best ondeugend! Geweldig om te zien.

Helena, blij dat je je weer iets beter voelt. En goed dat je je ziek gemeld had!

Nikkie, supergewichten bij je echo! Keurig!

Okki, fijn je even snel voorbij te zien komen...! :) Zet hem op he?

Zo.... sorry voor iedereen die ik vergeten ben.

Ik zal vragen of mijn vriendin Tantan jullie op de hoogte wil houden. Ze is wel pas zelf 13 sept bevallen dus ik weet niet hoeveel ze online kan komen, maar in ieder geval zal ze het melden als de twee geboren zijn denk ik!
    En dan kom ik zelf weer heel snel foto's laten zien! :D

4. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    je leest het wel niet meer denk ik Kar want je zult inmiddels wel aan het infuus liggen, maar heel veel strekte gewenst!
    Enne wat betreft het aan z,n voetje eruit trekken als hij dwars ligt, onze 2e lag in stuit en z,n voeten kwamen gelijk met de navelstreng dus hij is er ook uitgetrokken, dat scheelt een hoop persen en je hebt geen hoofdje wat "staat" wat een hoop pijn scheelt, ok het is niet prettig maar het ging wel sneller haha.

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ohhhhh ik dacht dat ik het hier al gepost had, niet dus SORRY!

*Karlijn-nieuws*

Er is plek in het ziekenhuis, dus ze wordt vandaag ingeleid!!! Ik hoop dat Alex me af en toe een updatetje stuurt zodat ik dat met jullie kan delen. Aan de andere kant hoop ik dat hij het te druk heeft omdat de bevalling zo snel gaat. Maar als er nieuws is, probeer ik dat zo snel mogelijk hier te melden.

Dit was van vanmorgen half 8. Tot op heden heb ik nog geen nieuws ontvangen. Zodra ik weer nieuws heb kom ik dat hier melden!

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tantan: thanks for the update!!!
    Wow het gaat dus idd echt gebeuren joehoe!!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou dat heb ik dus ook! Dacht al dat het aan mij lag, maar niet dus :) Ik heb ik weer een goed excuus om nieuwe schoenen te kopen! :D

Vind het trouwens super stoer dat je alleen, met de bus nog wel, de stad in bent geweest!!

Ben echt benieuwd of KAr al aan het puffen is ;) Vind het leuk dat we op de hoogte gehouden worden!!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    waaaaaaaaahhhhhhhhh ik wordt gewoon emo van het feit dat kar nu ana het bevallen is, meid ik duim voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Krista: super verhaal van je uitstapje, echt knap meid!!!

@nikkie: wat goed zeg, mooi op gewicht, mijn foto staat in mijn album, ben ook wel, naar jou benieuwd ;)

Weet niet meer wie het vroeg, Margit geloof ik maar hier gaat het goed, misselijk en moe maar zorg zo goed mogelijk voor mezelf, ik geniet echt (ben blij dat het lukt na de afgelopen jaren) en fantaseer de hele dag, niet enorm roze wolkerig ofzo maar zit ondanks de kwalen best goed in mijn vel alleen ik word nu al een huismus, ben het liefst thuis.

Ben trots op mijn banner vandaag en duim voor maandag dat alles goed is!!!

@all: vind het super leuk om met jullie mee te lezen over jullie verhalen over voeding, slapen etc. maar tips kan ik nog niet geven ;)

9. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    KAR SUCCES!!! Eindelijk!

@Krista wat een uitstapje voor jou heerlijk..maar wel een gedoe in de bus zeg!

@Margit Mijn verlof eindigde afgelopen maandag en heb me gister ziekgemeld met de mededeling dat ik zelf meteen een afspraak met de bedrijfsarts zou maken..vanmorgen gebeld met de bedrijfsarts en 2 okt kan ik terecht...zij vertelde mij dat mn werkgever ook al had gebeld want die had wat vragen...pfff..dan word ik meteen al weer zenuwachtig. Wat vertelde jij tegen de bedrijfsarts??
    Over de 5 voedingen..denk wel dat ze eraan toe zijn. Mijn schema is alsvolgt.
    Eerste laat ik ze zelf komen tussen half 7 en half 8 ( dit hou ik zo ivm werken straks )
    11.00uur
    15.00uur
    1830uur-19.00uur
    22.30uur
    Bij de laatste moeten we ze altijd wakker maken..
    Succes!

Hier: Gister HA geweest, niks bijzonders...hij vertelde dat hij net pas las dat ik een KS heb gehad en dat werpte weer ander licht op mn klachten. Ik moest het nog maar even aankijken..want het kan best lang duren voordat alles weer zn plek heeft..Dus nou ja..dat doe ik dan maar.
    VErder..me ziekgemeld en 2 okt gesprek bedrijfsarts waar ik best tegenop zie..heb altijd het idee dat ik mezelf moet verdedigen ofzo.

10. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Jipper, Karel en Krista, thankx voor jullie reactie!
    Jipper, waren jouw kindjes met 26 weken geboren? En wogen ze toen rond de 800 gram? Dus mijn kindjes zijn nu al levensvatbaar? Dat zou voor mij wel een geruststelling zijn!

Kar, oooo vandaag is de dag dat je de twins vasthouden mag!! Spannend Kar, zet hem op meis!!

xx

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Nikkie: volgens mij zijn baby's in de buik inderdaad levensvatbaar vanaf 25 weken buiten de buik en tellen ze vanaf dan ook 'mee' in de maatschappij. Wel is de kans op infecties, neulogische problemen en nog meer natuurlijk nog veel groter (en zijn de longetjes en andere vitale organen zonder de toediening van steroiden om de ontwikkeling te versnellen, nog niet 'af').

Ik hoorde van de toekomstige papa van een eenlingzwangere met veel zwangerschapsproblemen, dat de houding van de gyn. ook duidelijk veranderde na die 25 weken. Daarvoor ging het om het welzijn van de moeder, erna veel meer om het welzijn van het kind.

Hoop dat alles goed gaat met Kar!
    Ik ben zelf best wel heel erg bang voor de bevalling...

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik dacht altijd dat het met 28 weken was. Kwam ik met 26 weken bij de gyn feliciteerde me ze met deze termijn :) Ze zijn dus nu levensvatbaar, maar inderdaad nog heel erg kwetsbaar!

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Nikkie: Ik geloof dat de grens van levensvatbaarheid 26 weken is (vanaf dan gaan ze actief proberen de kindjes in leven te houden, daarvoor nog niet) en dat ze vanaf 28 weken zeggen dat dan de kansen van een kindje steeds beter worden om goed te overleven. Daarom wordt hier ook vaak gejuicht als de 28 weken zijn bereikt!
    Maar hou ze toch nog maar even binnen, zou ik zeggen :)!

@ Krista: vind het heel stoer van je dat je met de bus naar de stad bent geweest! En wat een suffe opmerkingen allemaal he? Bij mij vragen ze ook ALTIJD of het een jongen en een meisje zijn, terwijl er toch duidelijk roze dekentjes in de wandelwagen liggen (maar goed, het is dan wel weer een donkerblauwe wandelwagen)! Ik zal eens opletten als ik in de stad loop de volgende keer of ik je zie lopen :). Je hebt een Urban Jungle toch?

@ Ylaisa: nog even geduld dus, pffff... daar zit je op te wachten! Tegen de bedrijfsarts heb ik eigenlijk niet zoveel speciaals hoeven te vertellen. Heb gewoon mijn verhaal gedaan over de vroeggeboorte en dat was eigenlijk al genoeg. Ik zou als ik jou was ook gewoon je verhaal vertellen, ook over de periode voor je bevalling, dat is ook hartstikke heftig geweest bij jou, dat afwachten of ze wel zouden blijven zitten in je buik, de ziekenhuisopname, platliggen en nergens heen kunnen en toen bevallen bij 34 weken, aantal weken in het zkh. Dat heeft absoluut mentale impact!

Ik ga denk ik morgen dat 5 voedingenschema eens proberen!

@ Linda: heerlijk toch, lekker genieten hoor van je zwangerschap! Je hebt er zo lang op moeten wachten, dus geniet van elk moment (okee, behalve misschien als je boven de toiletpot hangt :)), van je groeiende buik en van de schopjes die je straks gaat voelen! De 9 maanden zijn zo om (achteraf gezien dan...), dus geniet ervan!
    Spannend, maandag echo!

@ Tantan: fijn dat je ons op de hoogte komt houden. Ben benieuwd of Kar al aan het puffen is :).
    Jij ook nog gefeliciteerd met je zoon trouwens, Tantan!

Hier: komt zo de fysio, eens kijken of de oefeningen van de afgelopen week een beetje geholpen hebben!

14. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    ik zal dat inderdaad aankaarten..die gehele periode, en nu mijn lichamelijke klachten.
    Maar voel me tegelijkertijd schuldig want eigenlijk is er ( behalve lichamelijk ) niks met me aan de hand..tuurlijk heeft die periode me aangegrepen en als ik er lang overnadenk komen vanzelf de tranen...maar ik ga natuurlijk met een hele andere reden de ziektewet in en dat is puur vanwege mn werk..die eikels hebben nooit wat van zich laten horen destijds en dan verwachten ze dat ik de motivatie heb om daar terug te komen..Hoop zo dat ik deze week wat hoor van sollicitaties...dan meld ik me spontaan weer beter..want dit is niks voor mij.

15. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Margit76 TNX!

**Update van 13 uur, sms van Karlijn zelf**

Heb nu infuus met pijnstilling. Wat een genot! Had om 12 uur bijna 5 cm. Alles gaat goed, baby's doen het ook prima. Ben helemaal high van dat spul. Heerlijk!

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Tantan wat super dat je ons op de hoogte houdt!

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oeh wat spannend, hoe zou het nu zijn?

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hoe zou het met Kar zijn??? spannuuuuund!!

19. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik vermoed dat ze er nu wel ongeveer zullen zijn. Leuk om zo mee te kunnen leven met een ander!

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Spannend he! Zullen de kids al geboren zijn? Of zou ze nog lekker aan de dope zijn ;)

Deel Deze Pagina