Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Jeeee ze zijn er eindelijk!!!!!! :D

Gefeliciteerd met Mette en Bjarne!!

Lekker genieten nu!!!

2. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    O Kar, gefeliciteerd! Ik kreeg er tranen van in m'n ogen. :) Ik hoop dat alles goed is gegaan en je snel weer op de been bent!

Hier was vandaag ook een hele hectische dag. We wilden reageren op een 'direct te huur' woning, waarvoor je tussen 9 en 930 moest bellen, dus Fred om 855 al bellen, maar nee hoor, hij moest om 9 uur terug bellen. Pakt die gek de satellietklok erbij! Maar stipt 9 uur gebeld en toen waren we eerste op de lijst :D Maar Fred heeft al wéken niet gewerkt en je moest aan kunnen tonen dat je de afgelopen 3 maanden minstens 2370 p/m hebt verdiend. Maar goed, die vrouw zei dat we dan maar zoveel mogelijk oudere loonstrookjes mee moesten nemen. Haha die hebben we ook niet... Maar Fred kwam met een ingenieus idee om een werkgeversverklaring te vragen. Die kan ie morgen ophalen. Pff wat een opluchting! Dus als alles goed gaat hebben we morgen een dubbel bovenhuis met 5 kamers!

Ook nog naar het cb geweest, waar ze prikken kregen :( ik moest net zo hard huilen als zij. Nu hebben ze echt veel last. Veel koorts en ze worden steeds wakker van de pijn. Hoop dat het snel over is, die arme stakkers. Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om ze te troosten. Ik vind ze zielig maar word er toch een beetje kriegelig van :(

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Kar, gefeliciteerd met je twee nieuwe kleintjes!!!

Wat fijn dat je ze eindelijk in je armen kunt houden :)

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Kar en husband: GEFELICITEERD met de geboorte van METTE en BJARNE!!!
    Sverre: gefeliciteerd met je broertje en zusje!!!

zooooo dat is zeker snel gegaan hahaha 10 minuten na de eerste sms!!
    Superleuke namen!!! en heel origineel idd!!
    Ben erg benieuwd hoe het allemaal is en idd ook naar de gewichten!!
    Hoop dat jullie snel samen naar huis mogen en heerlijk samen kunnen genieten!!

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    TNX voor de felicitaties aan mijn adres. Leefde vandaag echt met haar mee, omdat mijnbevalling nog zo vers in mijn geheugen zit. Felicitaties van jullie heb ik overgebracht.
    Update over Karlijn

Mette woog 2965 gram en Bjarne 2765 gram. Bjarne had een knoop in de navelstreng en de navelstreng zat om zijn nekje. Karlijn heeft in totaal 15 minuten geperst. Ze is nu erg moe en emotioneel. Ze blijft vannacht in het ziekenhuis, ligt nu op zaal. Heeft nog niet kunnen douchen maar is al wel naar de WC geweest. Mette en Bjarne moeten elke 2 uur geprikt worden op hun bloedsuikerspiegel, en dat 24 uur lang. Ze weet dus niet of ze morgenavond naar huis mag of pas zaterdag. Sverre heeft zijn broertje en zusje al kusjes gegeven.

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Krista: dat wordt spannend morgen!! Ik duim voor je!!! Keep us posted!! Sterkte en beterschap met de kleintjes! Meestal is het na 24 uur over!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6887 Pippie1976, Sep 24, 2009
    Last edited: Sep 24, 2009
    Zo, dat zijn mooie gewichten! Waarom zou er elke 2 uur een bloedsuikerspiegel geprikt moeten worden eigenlijk?

@ Krista: wat zielig voor Marcus en Lucas! Hoeveel verhoging hebben ze? Heb je ze al een paracetamolletje gegeven? Dat hielp hier tot nu toe wel bij de prikken. En wat Noor ook al schrijft: meestal is het over na 24 uur.

Je schreef trouwens dat jouw jongens twee-eiig zijn. Hoe weet je dat zo zeker? Hebben ze dat in het zkh uitgezocht? Ze lijken wel heel erg op elkaar trouwens! Net als hier, ook twee-eiig (waarschijnlijk :(), maar het zijn heel duidelijk zusjes, ze lijken heel erg op elkaar.

Succes met het huis morgen. Leuk, een dubbel bovenhuis!

@ Jipper: ik bedoelde eigenlijk ook een babygym en niet het speelkleed (moet nog even wennen aan al die speelgoednamen :)). De fysio zei ook al dat zo'n babygym goed is, omdat ze dan leren reiken met hun handjes en dat is ook weer goed voor de rugspieren. Het ging goed met de fysio, ze was tevreden en we hebben weer wat nieuwe oefeningen gekregen om de rug- en nekspieren te versterken.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Spannend! Dat wordt dan verhuizen he? :) en 5 kamers...ideaal!
    Hoe vonden ze trouwens de gewichten van je jnogens bij het CB? HEb je nog op je kop gehad? ;)

Vervelend he die prikken? Vond het ook helemaal niet leuk!
    Misschien kn je ze een paracetamolletje geven? Mochten wij toen wel als de meiden er last van kregen...

Ben blij dat het zo goed gaat met de kids van Kar en met haar zelf. Kan me goed indenken dat ze moe en emo is... Dat ligt nog ers in het geheugen, maar ze kan weer goed slapen na 9 maanden! Hopelijk mogen de kinderen snel mee naar huis!

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe gaat dat eigenlijk als kinderen wel in het zkh geboren worden en niet in de couveuse hoeven, maar nog wel even moeten blijven? Mogen ze dan in een bedje naast hun moeder op de zaal liggen of liggen ze op een babyzaal? Ik hoop toch dat eerste!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij mij mochten Malou en Ruben gewoon bij mij op de kamer blijven, ieder in zo een plastic bak bedje. Had wel een 1 persoons kamer, maar als ik een 2 of 4 persoons kamer had gehad hadden ze ook gewoon bij mij mogen blijven.

Voor de nacht werd er gevraagd of ik ze bij me wilde houden of dat ze ze mee mochten nemen naar de babykamer, nou was voor mij geen moeilijke keuze want ik wilde ze natuurlijk bij me houden, wil toch elke moeder als het kan ;)?!

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Dat ligt eraan... als de kindjes verder gezond zijn mogen ze bij de moeder en inderdaad 's nachts op de kinderafd. Maar soms liggen ze wel in een gewoon bedje op de couveuse afd. bijv. als ze antibiotica moeten ofzo...

Tja, wij hebben in onze zkh periode veel kindjes zien komen en gaan, die maar 1 of 2 dagen er lagen... :)

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Kar, Alex en Sverre, gefeliciteerd met
    Mette en Bjarne!!
    Ik hoop dat alles heel goed met jullie gaat. Wat een flinke kinderen zeg. Prachtige gewichten. Ik begrijp dat ze beide nog wat moeite hebben om zelf hun glucose op peil te houden? Ik ben heel benieuwd naar je verhaal. Geen tekenen van PND? Geniet lekker van je uitgebreide gezinnetje'

Krista, wij deden rijstebloem in de fles van Lex toen hij een maand of 3 was. Nu zeker niet meer. We deden dit omdat hij al aan de absolute hoeveelheid voeding zat (eigenlijk best ver er boven). Hij gebruikte Friso Comfort omdat dat goed werkte voor zijn darmen en de kinderarts vond het verstandiger om de voeding nog wat verder te gaan indikken dan meer te geven of over te stappen op Friso Forte/Extra. In Comfort zitten vezels die hem goed hielpen poepen en die zitten niet in de andere voeding.
    Erg sneu dat je kereltjes zo'n last hebben van de prikjes. Geef ze maar een dikke knuffel van me.

Margit, onze jongens vonden de babygym pas vanaf een maand of 5 een beetje leuk. Nu vinden ze hem helemaal geweldig en hangen er soms in. Wat ze al heel snel leuk vonden waren die rammelbeestjes in een ring zoals deze. HEMA - baby - speelgoed - cadeaus - rammelaar
    Konden ze ook al snel goed vasthouden.

Hoera! Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop. Nog wel even wennen, hij is behoorlijk groter dan ik had, maar hierop kan ik weer lekker fotoalbumpjes maken.
    Ik heb vannacht gewoon gedroomd dat ik weer zwanger was! Ik werd er wakker van en heb me er gewoon echt druk om gemaakt. Stom hè? Ik was heel bang dat de wond van de keizersnede weer open zou gaan omdat het nog maar 8 maanden geleden is en geen jaar. Kindje zou overigens welkom zijn hoor. We hebben het al wel eens over een derde kindje.
    Ik ga maar eens lekker slapen. Tot morgen allemaal!

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    waaaaaaaaahhhhhhhhhhh wordt er helemaal emo van

Karlijn: van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!

14. okki

okki Lid

Nov 15, 2008
    72
    0
    0
    Kar van harte gefeliciteerd met Mette en Bjarne!!!

ben er helemaal stil van....

(who's next:)??)

Laat het allemaal over je heen komen en pas goed op jezelf!!!

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ja dan liggen ze samen bij de moeder. Ik wilde ze graag samen in 1 bedje. Dus eerst lagen ze in zo'n plastic bakje samen, later in een tweelingwiegje.

Wij moesten ook elke paar uur voor het bloedsuiker laten prikken. Omdat ze onder de 3 kg zijn geloof ik.

16. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    Kar en man en sverre!! Gefeliciteerd!!!! Wat een mooie gewichten en namen ( scandinavisch toch ) nou geniet lekker en rust goed uit!!!!

17. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Karel Dat doorslapen komt ineens..zodra je denkt dit duurt eeuwen gebeurt het ineens. Hebben ze pyjamatjes aan..ivm wakker worden en het koud hebben. Dat hadden mijn kleintjes ook..trapten elke keer de dekens weg..nu hebben ze boxpakjes in bed aan..alles is dan lekker bedekt, je kan ook slaapzakjes doen..maar dat doe ik nog niet want ik vind het leuk ze lekker toe te stoppen

@Krista..jeetje dat word verhuizen..heftig hoor vind je niet..van de 1 op de andere dag. Leuk hoor!

Hier: vanmorgen uitgeslapen tot half9..laat 's ochtends de kleintjes altijd zelf komen met dit als gevolg haha..Kom nu alleen niet meer zo goed uit als ik 5 flessen wil geven..dus vandaag worden het er vier maar wel de middagfles wat opgehoogd..en dan de laatste om 2200uur..dan zit er wel 5 uur tussen maar waarschijnlijk moet ik ze toch wakker maken. Wel heerlijk hoor! Maar het is nog even te vroeg voor 4 flessen..dus ik denk dat ik voortaan toch mn wekker zet ;)

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Karlijn: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON EN DOCHTER!!

WAUW ECHT EEN KONINGSKOPPEL, SUPER! Mooie namen en gewichten! Ik hoop dat je lekker snel naar huis mag met je kindjes!
    Geniet ervan!

Okki, you're next (toch?) hihi!

Enise; hoe is het met jou en de kleintjes?

Vanaf 26 weken levensvatbaar. Ik dacht eerst ook altijd vanaf 28 weken. Ik hoop dat ze nog lekker lang blijven zitten!
    Maar het stelt me wel gerust dat ik bijna 26 weken ben....Mocht er dan iets gebeuren, dan hebben ze een kans op overleven.

Vanavond gaan we eindelijk de babykamer ophalen!! Ben zo benieuwd hoe het hier staat! Dan moeten we de muur nog een kleur geven, maar welke.....We hebben een bruinige/grijzige (beetje tiamo kleur) vloerbedekking en bruin/grijzige meubels. Het is echt heel mooi. We wilden een echt tiamo kamertje maken. Heeft iemand een idee voor de kleur muur?? Alle tips zijn welkom!

xx en een fijn weekend!
    Nikkie

19. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    #6899 KristaB, Sep 25, 2009
    Last edited: Sep 25, 2009
    Nou Kar, goed gedaan! Wat zijn ze klein he :) Terwijl ze toch zo groot zijn voor een tweeling! Maar wat naar van die prikjes. Wat is er gebeurd dat dat moet? Bij mij hoefde dat helemaal niet.

Noor, dankjewel :D Ja het gaat al beter met de kleintjes, en ze hebben wonder boven wonder heel goed geslapen vannacht.

Margit, ik heb geen temp opgenomen, ze waren gewoon zo heet! Ze zweetten en waren rood. Gister om 1830 1 paracetamol van 120mg gegeven en daarstraks om 930.
    Bij een van de eerste echo's zei de echoscopist "2 amnions, 2 chorions, ja duidelijk tweeeiig" Dus eigenlijk hebben we dat aangenomen en nooit meer aan getwijfeld.
    Ze lijken inderdaad veel op elkaar, maar ik denk als gewone broertjes, niet als 1-eiige tweeling, want ik zie zoveel verschillen. De vorm van het hoofd is heel anders enzo.
    Bij mij mocht Marcus gewoon bij me blijven, maar ik had ook een 1-persoonskamer. Maar ik hoorde op de zaal ook kindjes huilen. Ik denk dat het tegenwoordig vooral bij de moeder blijven is in moderne ziekenhuizen.

Karel, ja echt ideaal.
    Doordat we dat huis aan het bezichtigen waren en we gister direct antwoord moesten geven of we het wilden, waren we te laat op het CB, dus ze hebben alleen prikjes gekregen en toen moesten we weer weg.

Helena, ja dat klinkt heel verstandig. Helaas dat ik te laat was op het CB anders had ik dat ook even overlegd. Hoewel de mannetjes nu weer gewoon normaal drinken, echt niet teveel.
    Misschien hadden ze het gewoon even nodig.

Nikkie, ik zou de muren cremewit maken. Dat staat er mooi bij en is lekker licht!

Ylaisa, ja wel heftig verhuizen, maar ik zie er al zooo lang naar uit dat het niet voelt als plotseling.

20. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    O ja dames die nog moeten bevallen, ik zie hier een advertentie staan van zwangerschapsbegeleiding, vandaar dat ik eraan denk; Doe vooral een zwangerschapscursus!! Ik heb dat niet gedaan omdat ik te lui was en dacht "dat gaat al tienduizenden jaren vanzelf, dat doe ik dus ook wel even". Dat deed ik niet even, en ik wist echt niks! Ik denk dat ik veel baat bij ontspanningsoefeningen en ademtechnieken zou hebben gehad, want ik kon bij de hevigere weeen niet echt meer ademhalen, behalve toen de dokter me voordeed hoe te puffen. Maar dat deed ze ook maar 3 keer en toen wist ik het gewoon neit meer!! Ik was gewoon heel erg verkrampt en misschien was het wel sneller gegaan als ik kon ontspannen.

Share This Page