thnx voor jullie tips meiden en idd margit ik ga zo voor de echo, hoop zóóó dat met de kleintjes alles goed is, vind het nu toch wel weer spannend, om 10.15 uur echo en daarna door naar het werk, vandaag ook voor het eerst volledig in positie-kleding-outfit naar het werk hihi. Ik dacht ik start de dag daarmee positief
Ik denk dat het wel verplicht was. Ik weet dat de verpleging 's morgens bijna alle kindjes gingen ophalen Maar omdat ze er voor zorgen dat ik bij iemand lag die ook een kindje op de couveuse had, weet ik dat niet zeker... De voedingsdeskundige op dit Forum zegt dat je niet te vaak te veel mag geven en je je aan het pak moet houden... Pff, waarom kunnen die kinderen niet meteen met de pot mee eten Hoe zou het met Kar zijn?! Hopelijk is ze al goed opgeknapt en zijn ze alledrie thuis!
@ Hanneke: het is niet dat ik het kolven niet zie zitten en er de meerwaarde niet van in zie. Dan zou ik het niet al 5 maanden doen! Ik vraag me alleen af of het nog heel veel zin heeft als ik maar zo weinig productie heb. Als ik ze nou half of volledig van moedermelk kon voorzien zou het anders zijn.
Pff 5 maanden kolven... Ik vind het knap hoor! Wat kun je de kids nu geven dan aan bv? Een flesje per dag ofzo? Ik denk dat elk flesje of het er nu 1 of meer is, meerwaarde kan hebben. Als de kwaliteit nog goed is dan he, want die kan achteruit gaan... Op het laatst was ht bij mij bijna water en dat was gewoon niet goed meer.. Ik was het ook zo zat dat kolven en zere borsten dat ik er mee gestopt ben... Sinds gisteren overgegaan op 6 voedingen. Gewoon om de 4 uur, en dat gaat vooralsnog prima! Vannacht was het 24:00 - 05:00 - 09:00. Dus dat gaat de goede kant uit! Nu liggen ze na de voedding nog lekker wakker in bedje een beetje te spelen met de knuffels. Binnenkort kunnen we echt actief gaan spelen met ze na de voeding Ze krijgen binnenkort zo'n kleed die je in de box kan leggen, dus kunnen ze samen spelen
Meiden, Wij hebben weer een echo gehad en alles was super goed !!! Pppfff we zijn zo blij en opgelucht, je kon ze heel goed zien en ik heb twee mooie plaatsjes die ik snel in ga scannen vanavond. Ik had gewoon een hogere bovendruk bij het bloeddruk meten van de zenuwen! Nu durf ik echt echt echt te gaan genieten!
Pfff, ik ben op zoek naar een oppas aan huis of gastouder bij ons in de buurt, maar dat valt nog niet mee. Ik ben ook een beetje te kritisch vrees ik . @ Karel: wat fijn dat jullie nu op 6 voedingen zitten en dat het goed gaat. Scheelt een hoop he, een voeding minder!
Ja echt wel! Dat ene uurtje extra om dingen te doen scheelt een heleboel geren en gevlieg Bij ons doet de kinderopvang ook gastouders leveren. Misschien dat er bij jou ook een speciale instantie zit? of misschien weet het CB iets?
@lindavnr; Welkom terug!! Heb je lekker genoten van je vakantie? Hoe is Tunesië? Heb je veel bijzondere dingen gezien? Ook een beetje opgeladen om er weer tegenaan te gaan? Dat is natuurlijk wel de bedoeling van vakantie hè? @Karel; Ohw, die voedingen vond ik in het begin ook altijd zo ingewikkeld. Wij hadden/hebben enorm hongerige jongens en toen we overstapten op flesvoeding leken ze nog steeds niet verzadigd (van mijn bv kregen ze al helemaal geen voedingstoffen meer binnen). Soms hebben we zelfs met halve schepjes lopen klooien... Maar zo te lezen pakken jouw meiden die 6 voedingen goed op. Dat betekent dat ze eraan toe waren. En als ze tevreden zijn is het allemaal prima toch? @Okki; Wat fijn dat de laatste echo wel beter was. Dat is toch een beetje zorg minder. Als ik jou was zou ik zeker nog eens gaan kijken in het ziekenhuis waar je, als alles goed gaat, zult bevallen. Even een afspraak maken om de afdeling te bekijken. Dat vinden ze echt niet raar hoor. En natuurlijk vooraf even de route rijden of uitstippelen is ook niet onverstandig. 112 bellen lijkt me niet nodig. Als je het niet vertrouwd zou ik eerst naar het zkh bellen, zij zullen dan advies geven. Sterkte in ieder geval. Spannend dat jij de volgende bent! Wij slepen je er hier wel doorheen!! @Margit; Pfff...knap hoor, dat je nog steeds aan het kolven bent. Ik moet er echt niet meer aan denken. Hoewel het soms ook wel een rustmomentje was. Dan móest ik even gaan zitten... Heb jij dat ook? Misschien kun je het zo gaan zien. Je móet kolven, dus je móet even gaan zitten. Een soort time-out. Maar als je het echt niet meer ziet zitten zou ik stoppen. Het moet ook niet ten koste gaan van jezelf hè? Je meiden hebben al 5 maanden moedermelk gehad, een betere start heb je ze niet kunnen geven. En nu mag je best wel weer een beetje aan jezelf gaan denken... Wat de oppas betreft. Wij hebben ook een oppas via het kinderopvangbureau hier in de regio. Zij bieden zowel opvang op een kdv als opvang bij een gastouder aan. Misschien kun je daar eens naar zoeken. Je weet dan in ieder geval zeker dat de oppas gecontroleerd wordt en op een aantal gebieden (zoals kinder-EHBO) gecertificeerd is. Ook wordt het huis gecontroleerd, of alles veilig is en je hebt regelmatig evaluaties. @Linda; Wat fijn dat de echo helemaal in orde was!! Nu lekker gaan genieten van het grote wonder in je buik! Ik was ook altijd zo zenuwachtig voor de controles dat mijn bovendruk soms 160 was... Had ook een soort ziekenhuisfobie. Maar daar ben ik nu wel vanaf... Hier; Vanmorgen ben ik met de jongens naar de kinderarts in ons streekziekenhuis geweest en.... *tromgeroffel*....hij hoeft ze NOOIT meer te zien!!!!! Ik ben zo blij en trots!! Ze zijn qua groei helemaal bij (lijn -1 in de curve, dus net onder het gemiddelde van hun leeftijdsgenootjes!!) en ook qua lichamelijke ontwikkeling zijn ze ongeveer zo ver als andere kinderen van hun kalenderleeftijd (hoewel ik daarin graag nog even bevestigd wil worden door de fysio). Dit hadden we een jaar geleden alleen maar kunnen dromen en al helemaal niet durven hopen. Pfff...ik moet er even een traantje van laten...
Jipper: Wat goed dat je kids helemaal "bij" zijn qua ontwikkeling!Wat is dat dan snel gegaan he! Echt super Fijn dat je dan niet meer naar het zkh hoeft!
@ Jipper: ik ben zooo ontzettend blij voor je !!! Zit nu ook met tranen in mijn ogen! Dat is toch de grootste wens van een moeder met te vroeg geboren kindjes! Echt super-, super-, superfijn. Jullie mogen heel trots zijn op Luuk en Daan, maar ook zeker weten op julliezelf, want jullie hebben er ook heel hard voor gewerkt om jullie mannetjes zo ver te krijgen. Echt geweldig! En wat grappig dat ze (bijna) exact hetzelfde wegen. Idd echt een eeneiige tweeling .
ha meiden, tunesie was heel gaaf ja! Was mn 3e keer daar al, maar de 1e twee keer was ik nog maar jong dus wist er niet veel meer van. Was nu wel heel fijn, zaten in het naseizoen met elke dag lekker zon maar ook smiddags bewolking.. en dan vond ik heerlijk! Die warmte, pfoe.. dat was toch ff minder fijn! Hoef nu donderdag pas te gaan werken gelukkig, dus ff tijd om bij te komen en rustig aan alles weer te wassen hier en op orde te krijgen Woehoe, morgen echo!
Lindavnr veel succes morgen!!! Meiden ik heb foto's van onze kleintjes in m'n album nouja de echo's dan
@ Linda: Ohhh leuk die echo's!! Rechts is echt heeeel mooi duidelijk zeg! Wauw! @ Jipper: Wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat en de arts ze niet meer hoeft te zien!!! Proficiat!
Weet iemand of er een leuke tweeling-hyves is? @Linda: Mooie echo's hoor! Altijd mooi om te zien he @Lindavnr: Succes morgen!
Ben wel erg benieuwd hoe het met Kar, Mette en Bjarne gaat.... Okki, wat goed dat het nu weer goed is met de placenta! Hoe hebben ze dat in eerste instantie eigenlijk gezien dat het niet goed was? Kunnen ze dat makkelijk zien op een echo? (volgens mij kijkt mijn gyn eigenlijk alleen maar of ze evenveel vruchtwater hebben en of het tussenvlies mooi golft, meer niet) Spannend he? Om de volgende te zijn, en.....ik kom vlak achter jou aan! Krista, wanneer krijgen jullie de sleutel van je nieuwe huis? Moeten jullie veel klussen? Wel druk, klussen en verhuizen met 2 baby's.... Margit, gefeliciteerd met jullie mijlpaal! Lijkt me een bijzonder moment als je kindjes net zolang thuis zijn als dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen, zeker als ze zolang in het ziekenhuis hebben gelegen als bij jullie. Wat betreft het kolven kan ik me goed voorstellen dat je het spuugzat bent....het kost toch altijd behoorlijk wat tijd en energie en als het maar weinig oplevert....anderhalf flesje per dag per kind toch? Ik ben er wel van overtuigd dat het voor je kindjes nog nut heeft, maar de vraag is of dat nog opweegt tegen de moeite die jij er in steekt en dat kun je natuurlijk alleen zelf beoordelen, het moet wel te doen blijven en niet teveel een last worden. Als het teveel een last wordt zou ik stoppen hoor, vijf maanden borstvoeding is toch al geweldig? (Maar aan de andere kant, stoppen is heel moeilijk en ook al een stukje loslaten vond ik destijds. Heb echt moeten huilen toen ik de beslissing nam te stoppen). Over gastouders: Bij de stichting van het kdv waar Bas naar toe gaat hebben ze ook een gastouderbureau. Zij hebben ook mensen voor bij je aan huis. Zoiets zullen ze bij jullie toch ook wel hebben? Linda, fijn dat de echo goed was! Vooral de echo van het kindje rechts is mooi zeg. En is ook een mijlpaal om geheel in positiekleding te lopen toch ! Lindavnr, weer thuis. Klinkt als een pitttige vakantie! Hopelijk komt de misselijkheid door de pittige dagen en het weinige slapen, en is het snel weer over. Veel succes bij de echo morgen. Jipper, wat goed dat jouw kindjes helemaal bijgelopen zijn en dat ze niet meer naar de kinderarts moeten! GEFELICITEERD!!! Echt iets om trots op te zijn! Sascha, hoe is jouw schoolweek verlopen afgelopen week? Ben wel benieuwd of je het weer een beetje ziet zitten.... Karel, ik dacht altijd dat het heel makkelijk was als je je kinderen de fles geeft, maar uit jullie verhalen blijkt dat dat ook altijd maar puzzelen is of je het wel goed doet . Konden ze inderdaad maar gelijk met de pot mee-eten , scheelt een hoop gedoe......(de tomatensaus en spinazie op de muur daargelaten ) Over zwangerschapscurussen: ik heb er dit keer voor gekozen om geen cursus te volgen. Bij Bas heb ik er echt niks aan gehad. Het heeft me zelfs erg in de war gebracht. De 'juf' had namelijk gezegd dat je vooral niet moet persen met je handen in je knieholte en je kin op je borst. Laat dat nu het eerste zijn wat de verloskundige en de kraamhulp tegen me zeiden hoe ik juist wel moest persen. Het persen ging echt niet goed doordat ik er zo van in de war was. De kraamzorg belde net voor de telefonische intake: we hebben recht op 49 uur als de kindjes niet thuis zijn maar ik wel.....vind ik erg veel. (Ze zei er nog wel bij dat het niet de bedoeling was dat wij dan de hele dag in het ziekenhuis waren en de kraamzorg op Bas lieten passen ) Als beide kindjes thuis zijn komt er op die 49 uur nog eens 2 uur extra per dag. Hier van het weekend trouwens even erg bezorgd. Ik kreeg ineens flinke buikpijn, nog geen krampen maar het voelde precies hetzelfde aan als het begin van toen ik van Bas ging bevallen. Ik was echt even bang dat ze nu al zouden komen maar het zette gelukkig niet door en na een uurtje was het gelukkig weer over. Echt lief, mijn schoonouders willen in de herfstvakantie een paar dagen weg maar mijn moeder is zowat de hele maand oktober weg en mijn vader wilde ook in de herfstvakantie met zijn jongste dochters een midweek weg om de voor hun nare periode af te sluiten (na het overlijden van hun moeder/zijn vrouw). Nu hadden mijn schoonouders bedacht dat er dan niemand op Bas kon passen of mij naar het ziekenhuis kon brengen mocht het toevallig dan gebeuren en Matthijs ook nog uit zijn werk moest komen. Ik vond het zo lief dat ze daar aan gedacht hadden, ze vonden echt dat ik dan niet 'alleen' achter mocht blijven. Ik heb nu aan een vriendin gevraagd of ze evt. op Bas kan passen mocht het die week gebeuren en tegen mijn schoonouders gezegd dat ik ook een taxi kon bellen naar het ziekenhuis dus dat ze gerust konden boeken. (en dat ik zowiezo niet van plan was om dan te gaan bevallen ) Dus nu ging ze dan toch ook maar een paar dagen veluwe boeken.
jipper: gefeliteerd met het goede nieuws. lindavnr succes morgen andere linda mooie echo hoor. margrit: fijn he dat ze nu zo lekker bij jullie thuis zijn, wat betreft je emotie een tijdje terug over jullie band met je kindjes, je hoeft je daar geen zorgen over te maken of schuldig over te voelen, je geeft je nu toch hun liefde en aandacht en dat voelen ze dus ze krijgen liefde genoeg en wat denk je van de band tussen kindjes en hun mama die via gevoel gaat dat heeft een woord maar je kindjes voelden heus wel dat je aan ze dacht toen ze in het ziekenhuis lag, dat is jullie moeder-kind lijntje. Karel ik ben lid van de Tweelingmama - Hyves.nl staat veel info op heb er veel gelezen al in de zwangerschap en nu nog bestaat al een aantal jaar dus veel berichten en wordt nu nog volop gekletst. Niet allemaal gelijk gaan zoeken naar mijn hyves hahaha, ach mijn naam hier is niet helemaal een eerlijke naam maar degene die me daar terug kan vinden mag me best een berichtje sturen hoor hahahaha altijd leuk!!