Hey dames, Hier weer een beetje opgekrabbeld van alle ziekte, maar nog steeds supermoe. Zondagnacht maar 4 uur geslapen door gespook van onze kereltjes, gisteren de hele dag cursus gehad waar ik echt voor jan met de hele korte achternaam zat "zucht" , vanmorgen naar het CB geweest en nu lekker even een poosje op de bank. Net "Komt een vrouw bij de dokter" van Kluun eindelijk eens gelezen. Oh ja, score van het CB: Lex: 8810 gram/70,5 cm Midas: 7250 gram/69 cm Ze gaan allebei hardstikke goed! Lex ligt qua lengte en gewicht helemaal goed, Midas natuurlijk nog wat te licht. Ook qua ontwikkeling, hoewel Midas vanwege zijn bouw gewoon nog wat spierkracht mist. Zo trots weer op mijn mannen! Jipper, wat super dat je jongens goedgekeurd zijn! Kan me helemaal voorstellen hoe het voelt. Bij elke check up blijf je toch huiverig of hun vroeggeboorte nog consequenties heeft gehad. Maar echt geweldig dat ze het zo goed doen. Lindavnr, twee jongens!! Het is zóóóoo leuk twee jongetjes! Vraag maar aan Noor, Krista en Diana Die kinderwagen schijnt heel handig te zijn. Past zelfs achterin een VW Polo heb ik me laten vertellen. Ik heb ook geen maxicosi-adapters en heb ze ook echt nooit gemist. Wij zijn begonnen met 1 gewone box. Totdat ze kunnen draaien gaat dat prima. Daarna een extra box er bij geleend en binnenkort gaan we voor een playpen omdat de heren alleen nog maar op een kleed willen spelen en ze overal heen rollen (half onder de bank, onder de tafel, onder het tv-kastje....) Jeetje, wat doet die bedrijfsarts vreemd zeg rondom jouw verzuim. Ik vind het echt raar. Ik ben zelf vanaf 20 weken structureel voor een aantal procenten de ziektewet in gegaan en heb nooit problemen gehad. Ik kreeg af en toe telefoon om te vragen hoe het ging, ik vertelde dat het naar omstandigheden goed ging en de arts raadde me altijd aan om het nog een stapje rustiger aan te doen! Wist hij veel dat ik net een muurtje stond te sausen in de kinderkamer, haha. Margit, wat een rare opmerking van die vrouw. Ik moet zeggen dat ik wel vaker onbegrip merk t.o.v. vroeggeboorte. Mensen hebben geen idee wat voor impact dit heeft. Die knuffelbeestjes vond ik ook altijd zo eng. Nu nog steeds hoor. Ook dekentjes die ze nu los kunnen trekken of hydrofielluiers onder het hoofd waar ik snel mee gestopt ben.... Diana, wat vervelend dat je kerels zo onrustig slapen. Heb je ze op 1 kamer liggen? Lex en Midas hebben ook zo'n periode gehad. Wij zetten dan vaak een kindje met bedje op een andere slaapkamer. Ik kreeg het idee dat ze zich toen meer bewust werden van de geluiden van de ander en daar op 1 of andere manier 's middags slechter tegen konden. Karel, wat een poep en pies festijn bij jou! Die meid maakte er wel een feestje van zeg! Hanneke, de laptop bevalt prima! Even wennen want hij heeft weer een wat groter toetsenbord, maar verder heel erg oké. We gaan trouwens nu niet al bewust voor een derde kindje. Het zou zeker welkom zijn, maar we gebruiken nog wel steeds voorbehoedsmiddelen. Misschien dat we hier in januari weer mee gaan stoppen... Okki, ik zou gewoon de ambulance bellen, haha! Volgens mij zou ik helemaal de kluts kwijt zijn als thuis mijn vliezen zouden breken. De gyn zei trouwens toendertijd ook tegen mij dat ik gewoon de ambulance mocht bellen als alles loos mocht gaan. Hoe gaat het trouwens verder met je?
Ik vind een grotere box geen onzin hoor. Beetje vreemde opmerking van zo'n verkoopster, maar oke.. Ik zou ook met 1 beginnen en dan later eens kijken hoe het gaat. Wat wij hebben gedaan; Op marktplaats kijken...wij hebben eentje gevonden van 1.20 x 1.20... Moet wel in je woonkamer passen natuurlijk Mooie wagen trouwens!!
Lindavnr, gefeliciteerd met je mannen! Jongetjes zijn zoooooo leuk!!! (wij hebben er straks 3 ) Leuk om zo vroeg het geslacht al te weten, dan kun je lekker gaan fantaseren 8). Helena, jouw mannen gaan ook lekker, fijn hoor! Nu nog even uitrusten zelf.......(oja, die opmerking over het sauzen van de muur, moest er erg om lachen ) Karel, hoe gaat het nu eigenlijk met jouzelf? Een paar weken geleden was je zo moe en hadden jullie wat meningsverschillen over troosten van de meiden enzo.....voel je je al wel wat beter?
1.20 bij 1.20 is een grotere, neem ik aan? hihi Een tweelingbox, dus? Fijn te horen dat de kinderwagen een handige is! hihi ik heb helaas een kia picanto en daar past ie écht niet in. maar we gaan een grotere auto kopen binnenkort Gezinsauto hihi @ Linda: Jullie gaan voor 1 box, de gewone zoals ik het begrijp? Dus geen extra grote..?
Hier alles goed! Bedankt voor het vragen We beginnen ons al goed aan te passen aan de slapeloze nachten. En ach, dat wordt trouwens ook steeds minder gelukkig Ik ben eigenlijk helemaal niet meer zo moe. Ik durf alleen nog niet auto te rijden want dat vertrouw ik nog niet zo. Je reactievermogen is toch wat minder. Door de moeheid wordt je knorrig en op wie kun je je dan het makkelijkst af reageren? precies je partner Is nu allemaal koek en ei Onze box is erg groot ja ... misschien wel iets te groot. Die man die hem verkocht was timmerman en had hem zelf gemaakt! We zijn er wel erg blij mee, maar vooralsnog vinden de meiden de box echt helemaal niets! Meteen huilen geblazen..dus je ziet maar weer, het is toch echt eerst bekijken. ik zou dus echt eerst een normale kopen en dan kun je altijd zien wat je gaat doen...
Gaaf hoor 2 jongens! Ik denk dat deze ook een jongen is! Ik zou juist geen tweelingbox kopen. Wij hebben het wel gedaan (onze staat nu op MP) en ik vond het alleen handig voor de eerste tijd. Op een gegeven moment gaan ze rollen enzo en dan vond ik het wel handig om er een goedkope (gewoon via MP 20 euro) bij te kopen. Maar goed met een maand of 10 (toen ze konden zitten) zette ik ze wel weer samen in de box. Nu spelen ze niet meer in de box, maar wel altijd samen/ bij elkaar.
Hmm oke.. dus het handigste zou zijn om 1 gewone box te kopen en dan evt. daarbij een keer indien nodig een 2e box aan te schaffen. Maar dat neemt inderdaad wel veel ruimte. Hmm..nog even over nadenken..mag een box eigenlijk voor een verwarming
oke want anders past het namelijk nooit.. 1 past net denk ik, maar dan komt de tweede bij de verwarming. We hebben het alleen nooit warmer als 21 graden binnen (meestal 20) dus tis niet dat dat ding op 25 graden staat ofzo.. Maar thnx voor je antwoord
jeetje; Ik denk toch dat je idd wel even op je strepen moet gaan staan voor een groei echo!! zit je bij een streek ziekenhuis?, je kan altijd een ander ziekenhuis benaderen. Volgens mij is het ook gewoon standaard die uitgebreide echo's!! vanacht voor het eerst echt kramp benen gehad, niet echt tof!! groetjes
Zwanger: Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80- uitgerekend 4-01-2010. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Marye - uitgerekend 16-03-2010 Minke - uitgerekend 16-03-2010 (al moeder van 2 zoons '07 en '03) Boba80 - uitgerekend 21-03-2010 Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Lindavnr - uitgerekend 23-03-2010. Linda - uitgerekend 25-03-2010. Joss - uitgerekend 18-04-2010 Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - Mette en Bjarne (ook moeder van Sverre) Zo, weer even naar boven gehaald. Zal straks nog wel even reageren enzo... Ben wel heel benieuwd hoe het met Alex, Karlijn, Sverre, Mette en Bjarne gaat...
@ Jeetje: ik zou ook aandringen hoor. Dit is gewoon te belangrijk! Wanneer heb je weer een echo? @ Okki: Vervelend dat je die kramp in je benen had. Hopelijk is het eenmalig... @ Lindavnr: wat leuk, twee jongens! Hoe is de 'stand' hier eigenlijk met jongens en meisjes? Zal zo eens kijken, ben wel benieuwd! @ Helena: wat een mooie gewichten die mannen van jou! En wat fijn dat het weer goed was op het CB. Daar mag je zeker trots op zijn! Zijn jullie eigenlijk ook nog op controle bij de kinderarts? @ Karel: fijn dat het tussen jullie weer lekker gaat. Idd, slaapgebrek is niet echt goed voor een relatie. Hier: heb een advertentie gezet voor oppas aan huis en wilde één van de reacties even met jullie delen... Eén van de dames die reageerden, schreef: "Elk kind is een uniek wezen, zelfs een tweeling...". Huh ? Zelfs een tweeling? Alsof een tweeling één of andere vreemde menssoort is ofzo??? Nou ja, die dame wordt het dus niet, dat lijkt me duidelijk! Heb wel contact met een leuke dame via een gastouderbureau. Hoop dat dat wat gaat worden.
Okee, compleet nutteloos onderzoekje, maar de stand van jongens-, meisjes- en gemende tweelingen is op dit forum: Twee jongens: 7 keer (met Jeetje, Eleni en Lindavnr erbij 10) Twee meisjes: 6 keer Gemengd: 4 keer (met Okki erbij 5) Was even benieuwd! Grappig om te zien dat de meeste mamma's hier dus twee jongens hebben. Maar goed, er komt natuurlijk weer een hele lading tweelingen aan, dus dat zal de stand wel weer veranderen .
Hihi...grappig... Wel gek, ik had juist het idee dat er veel meer 'meisjestweelingmama's' meeschrijven... Nog steeds geen tijd om uitgebreid te reageren. Moet nu echt aan m'n correctiewerk (yahoo, het échte leven is weer begonnen! ).
hey meiden!! Heb niet altijd de tijd en mogelijkheid om uitgebreid mee te babbelen hoor, en er wordt hier lekker geklept Kar: hoe is het met jullie? Ben erg benieuwd naar je verhaal en foto;s!!! Okki: superfijn dat alles weer goed was!! WIj hebben indertijd ook een verlaagde navelstrengdoorbloeding gehad bij Chris, met 3 dagen was het weer normaal (toen echter wel bedrust gehouden in het zkh) Het wordt nu spannend!! Lindavnr: super, jullie ook weer een goede echo en wow, dus wrs twee knullen! Nou, ik kan je vertellen: dat is heel erg leuk!! (Net zo leuk als twee meiden of j/m natuurlijk, maar toch hahaha) Leuk die update! Ik dacht ook dat er meer meidenmoeders waren, maar misschien dat de meidenmoeders gewoon wat actiever zijn hier, dat scheelt natuurlijk ook Jeetje: inderdaad: gewoon vragen/aandringen hoor!! Jipper: wat super dat je knullen het zo onwijs goed doen!! Wat moet dat toch een opluchting zijn en ik denk iik een soort van afscheid van het prematuur zijn! Gefeli!! Super! Margit ja ik kan me voorstellen dat je wel even je wenkbrauwen optrok bij het lezen van die reactie, maar ik denk dat ze het wel op een goede manier bedoeld heeft hoor Meer in de zin van: ook al lijk je miss ontzettend veel op elkaar, toch ben je ieder een apart individu. Maar spannend of het idd wat wordt met die gastouder!! Helena: flinke mannen aan het worden zeg!! Fijn joh! Kids weer helemaal opgeknapt?? Karel: nou idd, slaapgebrek kan voor spanningen zorgen, af en toe moeten die er even uitgegooid... Fijn dat het beter gaat! Zo grappig, Isa had vanmorgen een spijkerbroek aan met een shirt, en ik ook, shirts leken ook wel wat op elkaar, zegt ze "nu zijn wij een tweeling". Over de jongens zegt ze altijd als ze hetzelfde aan hebben: nu zijn ze een echte tweeling. Maar heel vaak, en ook vandaag hadden ze andere kleertjes aan. Dus ik vroeg, naar aanleiding van haar opmerking over ons tweeling zijn: "zijn CHris en Tijn nu dan ook een tweeling?" zegt ze: "ja want ze hebben hetzelfde hoofd" whahahahahahahaha __________________
- zo gaan wij het ook doen ja! - wat is een playpen? zijn dat van die hekjes voor op de grond? dat had mijn nichtje met de drieling, die kan je in de woonkamer zetten en dan weer inklappen ook best handig voor als je je handen vrij wilt - meiden, zijn twee wipstoeltjes handig? Ik zag twee mooie op marktplaats. Iemand zei dat ze gewoon de maxicosi gebruikt maar ik dacht misschien zitten ze wat 'vrijer' in een wipstoeltje (moet dus ook nog in de woonkamer staan haha). -@margit, jeetje wat een vreemde opmerking van die vrouw... makkelijke keuze in ieder geval om die niet uit te nodigen hihi
@ Linda: wij gebruiken nu ook nog de maxicosi's, maar zit er toch over te denken om wipstoeltjes te kopen. Ze zaten er de eerste 3 maanden eigenlijk nooit in, maar nu bij elke voeding en daarna nog even om te spelen, dus ik denk dat ik toch wipstoeltjes ga kopen. Is volgens mij ook beter voor hun rug. Maar ik hoor ook nog graag de reacties van anderen.
wij gebruikte de wipstoeltjes al vanaf het begin, als ik ze alleen moest voedden dan deed ik ze daarin, ze pastte er in het begin nog samen in dus had ik er 1 boven en 1 beneden.Nu staan ze beide beneden en als ik de voeding van 21.30 alleen moet doen dan leg ik 2 stoelkussen op de grond en leg ze daar met de schouders op zodat ze schuin liggen en geef ze zo de fles. Hier ook 2 jongens dacht iid dat er meer meiden hier waren.Ik dacht altijd dat ik een echte meiden mamma was en koin me niet voorstellen een jongensbaby leuk te vinden, maar ik vind ze nu zelfs leuker!En als ik zie wat voor meidenproblemen een 5 jarige kan hebben(de babiepop toevertrouwen aan een vriendinnetje wat komt spelen haha) ben ik blij dat het 2 jongens zijn.Ach dan zullen ze wel ruzie krijgen over de autotjes hahaha