Even mijn berichtje nog aanvullen hoor: hier ook bij elke voeding die ik alleen doe, bedoel ik. We zetten ze er natuurlijk niet in als we ze samen voeden .
Hmm 2 verkopers zeiden gisteren dat je een kind eigenlijk niet langer als 1.5 uur in een maxi cosi moet laten. dit is namelijk echt een stoeltje bedoeld voor in de auto, voor het vervoer. daar is ie voor gemaakt. Maar het is voor de rug helemaal niet ideaal. Want mijn vriend vroeg ook: waarom een wipstoeltje kopen als je ook de maxi cosi gewoon heen en weer kan 'wippen'. Maar daar waren ze beide heel duidelijk over: Dit is voor de rug heel slecht en de MC is daar niet voor gemaakt. Dus wij gaan voor 2 wipstoeltjes!
ja dat van het ruggetje heb ik ook wel eens gehoord en margit hihi ik snapte je wel hoor, dacht ook niet dat jullie dan beide met een maxicosi op schoot zaten zet je ze dan ieder aan een kant en dan hou je de flessen vast?
Wij gebruiken ook af en toe de mc, maar omdat de meiden nog zo klein zijn is dit niet ideaal. Ze zakken dan een beetje in.. nu leg ik het voedingskussen op bed en leg er daar 1 in na het voeden zodat ik de andere kan voeden en de ander kan uitboeren... We gaan nu ook een wipstoeltje halen omdat ze nog zo wakker zijn na het voeden. Kunnen ze daar lekker in zitten, rondkijken en spelen. De box vinden ze namelijk niet zo, en ik vind het ook leuk dat ze een beetje kunnen zitten...
Hihi, dan is het goed . Ja, ik zet ze ieder aan een kant van me en dan hou ik de flessen vast. Ik doe dat nu ongeveer een maand zo, denk ik, hiervoor gaf ik altijd eerst de één en dan de ander de fles, maar aangezien ze tegenwoordig (bijna) altijd tegelijk wakker zijn, doe ik ze nu samen. Vind het eigenlijk leuker om ze één voor één de fles te geven (lijkt me voor hun ook knusser, lekker bij mamma op schoot), maar ik vind het zielig om de één 20 minuten te laten huilen omdat ik de ander eerst de fles geef. Maar goed, ik denk dat ik ook wipstoeltjes ga kopen. Aan de andere kant, toch raar dat ze zeggen dat een MC slecht is voor het ruggetje, want in de auto moeten ze er toch ook fatsoenlijk 1,5 uur in kunnen zitten??? Af en toe denk ik wel eens dat we ons teveel gek laten maken door alle verschillende producten die er zijn, maar ja, je wil ook een goede moeder zijn en dus het beste voor je kinderen aanschaffen. Lastig hoor... Iemand een tip voor goede, niet te dure, wipstoeltjes?
op marktplaats zag ik best mooie, die er dan zeg maar echt nog schoon uitzien, ik hoef ook niet perse twee dezelfde kleuren, probeer wel twee hetzelfde merk te zoeken.
Zoals de verkoper het zei, en dat klonk heel logisch, is de autostoel is zo'n vorm gemaakt dat hij voor vervoer in de auto ideaal is en het veiligst is. Maar dit is helaas niet de ideaalste houding voor het kind. Maar goed, veiligheid gaat dan voor en beter voor het ruggetje dan dit kunnen ze het niet maken. Dus vandaar de tip om ze er niet te lang in te laten zitten. Wipstoeltjes zijn nieuw al niet heel duur zag ik gister bij de babydump (voor 30 euro heb je er al 1) maar heb ik 2 hele leuke gezien en die hoop ik voor 20 euro wel te kunnen kopen. 1 sowieso want heel toevallig was die van een collega van mij die hem op marktplaats gezet had, dus die mag ik voor 15 euro over kopen. Deze, met trilfunctie En dan zoeken we er nog zoiets bij, maar hoeft niet persee hetzelfde te zijn ofzo. View attachment 18891
Wat handig Margit! Hoe doe je dat dan als ze zich verslikken? Dat doen onze meiden namelijk.. Vandaag bij het CB geweest...Romy weegt 3340 en Sofia 3450 Ze groeien echt goed!. En oh ja, de verpleegkundige zegt dus dat je best iets meer mag geven dan op de nutrilon doos staat. Is toch echt kijken naar wat je kind wil...
@ Karel: Wat zijn ze lekker gegroeid zeg! Onze meiden verslikken zich nu eigenlijk nooit meer. Toen ze net thuis waren nog wel, maar ik denk dat ze daar een beetje overheen groeien. Zal met jouw meiden ook wel gebeuren denk ik. Maar als ze zich verslikken is het idd wat lastiger om ze allebei te gelijk de fles te geven. Dat was ook één van de redenen dat ik het de eerste tijd één voor één deed.
Pfff, hoor net van de gastouder die ik op het oog had dat gastouders aan huis vanaf 2010 nog maar bij één gezin mogen oppassen (mag wel bij meer, maar er kan maar één gezin per gastouder de kinderopvangtoeslag aanvragen). Er zal vast een goede reden voor zijn, dat deze regel wordt ingevoerd, maar ik snap het niet... . Nu moet ik dus op zoek naar iemand die nog niet bij een ander gezin oppast. Ga nog wel even uitzoeken of deze regel niet gewoon pas per 2010 ingaat (en niet met terugwerkende kracht), want ik kan me voorstellen dat deze nieuwe regel anders voor heel veel mensen voor problemen gaat zorgen (want je zou maar een oppas hebben die bij meerdere gezinnen oppast, dan moet je opeens de volle mep gaan betalen). Weet iemand hier toevallig hoe dat zit?
Marktplaats.nl > 2 rode wipstoeltjes Kees Basic - Kinderen en Baby's - Tweelingen Ik heb nog twee wipstoeltjes te koop. Ik vond ze namelijk niet zo handig. Omdat onze jongens ook heel klein waren en overal in scheef zakten, hebben wij doomooseats gekocht. Kan ze echt aanraden. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar vooral echt kleine kindjes kunnen er goed in zitten/slapen. Ze zijn heerlijk zacht en de hoes in gedeeltelijk wasbaar, gedeeltelijk afneembaar. Vaak zijn ze wel ergens in de aanbieding. Ik heb die van ons voor 75 euro p/st nieuw gekocht bij Prénatal. De kleur ging er uit. Lex en Midas zitten er nu nog steeds prima in. Ze zitten tijdens elke maaltijd in de zitjes.
Krista gefeliciteerd met jullie nieuwe woning, lekker veel ruimte met 5 kamers! Margit bij mij moesten ze op de kinderafdeling met elke dag de belofte dat ze misschien de volgende dag wel bij mij op de kamer zouden mogen. Helaas ging het steeds niet door. Uiteindelijk hebben ze van dinsdag tot zondag op de kinderafdeling gelegen en daarna mochten we allemaal naar huis. Achteraf vond ik het persoonlijk ook wel lekker dat ik nog even lange nachten kon maken voordat ik thuis in het ritme kwam van 1,5 uur bezig met voeden, 1,5 uur rust en daarna weer voeden, 24 uur lang. Kan me ook niet meer voorstellen hoe ik dat toen gedaan heb. Respect voor alle dames die er nog midden in zitten. Helena en... is je droom uitgekomen of was het bedrog?? Karel jij vroeg iets over doorslapen? Onze oudste sliep met 6 weken door en de tweeling met 8 weken. Ongeveer van 23.00 uur tot 6.00 uur Nikkie 26 weken zwanger, inderdaad een lekker idee dat ze nu een kans van overleven hebben. Over zwangerschapgym, ik heb het nooit gedaan. Bij de eerste wel zwangerschapszwemmen gedaan en dat vond ik erg relaxed. Ik vond zelf de bevalling er goed te doen en het puffen ging eigenlijk wel vanzelf. Bij de twins een keizersnede dus dan had ik er sowieso niks aan gehad. Boba vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent 's morgens. Hoop voor je dat het gauw stopt. Wat heb je gekocht voor manlief? Nog gefeliciteerd! Wij zijn in februari 8 jaar getrouwd. Over de extra babydoos, kruidvat wilde niet een extra doos geven, etos en prenatal wel. Ik vind het niet meer dan logisch. Wat heb je nu aan 1 speentje of rompertje met 2 baby's?? Diana hopelijk valt het mee met het ruisje, lijkt me wel spannend vooral omdat het in de familie voorkomt. Gelukkig zijn de heupjes goedgekeurd. Onze oudste van de twee heeft wel beugeltjes gehad voor heupjes. lindavnr mooi dat je t naar je zin hebt gehad in Tunesie. Succes met bijkomen ervan, haha. Okkie ja you're next in line! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar probeer het maar gewoon op je af laten komen. Iedere bevalling is weer anders en je kunt het gewoon niet vergelijken. Misschien is jouw bevalling wel een eitje (bij wijze van spreken dan) En wanneer de pijn te erg wordt is er altijd nog pijnstilling. Ik heb een ruggenprik gehad voor de keizersnede. En t viel mij enorm mee, heb bijna niks gevoeld. De infuusprik daarintegen pffff. Over het rijden naar het ziekenhuis. Gewoon een keertje proefrijden en je weet de weg. Margrit ik vind het heel knap dat je t kolven zo lang volhoudt. Ik heb in totaal 5 maanden borstvoeding gegeven dus ongeveer evenlang. Wanneer je er zat van bent zou ik gewoon stoppen hoor, ze hebben al genoeg weerstand opgebouwd met bv die al gekregen hebben. Linda mooi dat alles goed was met de kleintjes. Mooie echofoto's ook! Jipper supernieuws zeg dat de jongens niet meer voor controle hoeven. Jeetje lief dat je even vraagt naar mijn schoolweek. Vorige week dinsdag heeft mn duopartner voor de klas gestaan en heb ik geobserveerd. Vrijdag heb ik zelf weer wat lessen gedaan en dat ging wel goed. Afgelopen dinsdag heb ik zelf voor de klas gestaan. 's Morgens ging het super, maar 's middags waren ze weer zeer druk. Tijdens crea hebben ze wel goed gewerkt. Morgen ga ik het ook weer alleen doen, dit keer zonder mijn duopartner. De directeur komt af en toe even om het hoekje kijken. Zie het op zich wel weer zitten hoor, ben wel erg benieuwd hoe ze morgen zijn. Dat was wel even schrikken de buikkrampen of niet? Gelukkig maar dat het niet doorzette. Wel lief dat je schoonouders zo bezorgd om je zijn dat ze hun vakantie erom willen laten. Diana ik ben ook lid van die tweelinghyves, zal je even opzoeken. Margrit wat een stomme arts zeg, hoezo IETS te vroeg?? En dat was wel even schrikken van de knuffel. Ylaisa ben benieuwd of je vriendin echt zwanger blijkt te zijn, zou wel grappig zijn. Een beetje laat maar nog van harte met je verjaardag! Is het sollicitatiegesprek inmiddels al achter de rug? Karel lekker poepverhaal, maar mooi voor Sofia dat ze van haar verstopping af is. Onze meiden (alle 3) hebben ook erg last gehad van verstopping, echt zielig is dat. lindavnr jullie hebben dezelfde kinderwagen als ons, alleen die van ons is limegroen. Bevalt ons prima. Leuk twee jongens! Over de box, wij hadden twee boxen en later van die hekjes die je aan de muur kunt bevestigen. Het beviel mij prima dat ze elk hun eigen speelplek hadden, wanneer ze samen liggen doen ze elkaar op een gegeven moment pijn speeltjes op elkaars hoofd e.d. Margrit haha wat een reactie. Ik denk dat ze daarmee duidelijk wil maken dat ze een tweeling niet ziet als twee dezelfde persoonlijkheidjes. Het komt er alleen wat beroerd uit, haha. Noor wat kunnen die kids grappig uit de hoek komen he af en toe. Djuna laatst ook, reden we een dorpje binnen waar het feestweek was. Overal dus vlaggetjes in de tuinen. Zegt ze: "Goh in dit stadje zijn wel veel mensen jarig he?" We lagen helemaal dubbel van het lachen. Na een fatsoenlijke uitleg natuurlijk hihi. Zo eindelijk weer bijgelezen hier. Hier sinds vandaag weer ziektevrij volgens mij. Gisteren heeft Allana nog overgegeven maar vandaag is wel heel helder gelukkig. Vannacht hebben ze ons helaas geen nachtrust gegund vanavond dus maar vroeg op bed. Komende zondag ga ik naar de tweelingbeurs in Drachten in de hoop daar nog wat te verkopen. Misschien een tip voor de zwangere dames in het Noorden van het land? Zo de dames hebben een broodje achter de kiezen dus ik zal ze op bed brengen. Mijn moeder komt straks dus ze hoeven niet mee om Djuna op te halen.
Vandaag weer bij de gyn geweest, we zijn alledrie weer goed gekeurd. Hij heeft naar het vruchtwater gekeken en de buikjes opgemeten en ik mag weer twee weken wegblijven. Ik natuurlijk vragen naar een groeiecho, zegt hij doodleuk: dit was een groeiecho. Dus ik h, ik dacht dat een groeiecho zo een uitgebreide was bij de echoscopist, en dat dan alles opgemeten wordt en ook de doorbloeding van de placenta nagekeken wordt enzo? Vond hij dus nog steeds niet nodig. Dat doet hij alleen als hij denkt dat ze niet goed groeien "en jouw kinderen groeien als kool" zei hij. Aan de ene kant positief want volgens hem zitten ze beiden op de curve van een eenling (jongetje links net iets onder de gemiddelde curve, jongetje rechts net iets boven de curve)aan de andere kant blijf ik het raar vinden en voel ik me gewoon niet serieus genomen. Nu zit ik er over na te denken om maar gewoon een afspraak te maken voor een groeiecho, of misschien toch een andere gyn te vragen, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje moeilijk om die stap te zetten. Bij de bevalling heb je het ook niet voor het uitzoeken en ben je afhankelijk van degene die dan dienst heeft en als ik nu een andere vraag en deze alsnog bij de bevalling heb dan ben ik ook een beetje bang dat hij me dat niet in dank afneemt. Vriendlief kwam gisteren trouwens thuis met griep en 39.5 koorts. Ik voel nu ook wat opkomen dus ik denk dat ik zo maar even de assistente van de huisarts ga bellen of ik nog voorzorgmaatregelen oid moet nemen ivm de mexicaanse griep. Ik zal een andere keer weer ff op jullie reageren maar heb nu ff weinig fut...
Ik ben het wel een beetje eens met de gyn jeetje. Bij mij werd ook alleen een groeiecho gemaakt als ze dachten dat er iets mis was...Als de gyn denkt/ziet dat dat bij jou niet het geval is , dan kan ik me indenken dat het ook niet nodig is om een groeiecho te maken. Al begrijp ik heel goed dat jij dat graag wil Hopelijk knapt je vriend snel op!
Bij mij niet... ik kreeg ze omdat ik die krampen kreeg en er sprake zou zijn van ttts in het begin... Maar misschien dat dat in elk zkh anders is...
oh, ok. Maar gaat niet alleen om de groeiecho hoor, mijn gevoel is gewoon niet goed bij die man, hij gaat niet in op vragen, schrijft niks op en doet zelfs over een schimmelinfectie moeilijk om iets voor te schrijven en ga zo maar door. Een paar weken terug had ik een andere gyn en die nam mij gewoon een stuk serieuzer en dat vind ik wel zo prettig (overigens maakte hij wel gelijk een afspraak voor een groeiecho). Zij zien misschien tweelingzwangeren aan de lopende band maar voor mij is het allemaal nieuw. Die andere gyn had ik ook toen ik een vruchtbaarheidsbehandeling kreeg voordat ik van Bas zwanger werd en ik zit er toch over te denken om te vragen of ik naar hem over kan stappen. Ik werd net door de assistente van de huisarts teruggebeld omdat ze moest overleggen met de huisarts, Matthijs heeft waarsch. de mexicaanse griep en omdat Bas en ik in de risicogroep vallen moeten we gelijk contact opnemen als we koorts krijgen. Nu krijg ik eigenlijk nooit koorts maar ik hoop dat het voor Bas een beetje mee zal vallen.....
@ Jeetje: Pfoe, wat vervelend als het idd de mex. griep is! Waar baseren ze die conclusie dan op? Op welke klachten ofzo? Want ik neem aan dat ze hem niet gezien hebben..? Maar jullie morgen d'r wel gewoon bijblijven enzo? Zou me gelijk zorgen gaan maken of ik wel nog naast 'm mag slapen hihi. Hopelijk gaat het verder niet over naar jullie! Bterschap voor je vriend!
@Jeetje Zo'n groeiecho kregen wij alleen met 20 weken en ik had de "mazzel" toen ik in Adam z-huis lag dat ze daar ook zo'n echo deden. Maar over algemeen word ook hier verstaan onder een groeiecho buikje/hoofdomtrek/en lengte dijbeenbot. Ik hoop dat de rest van jullie gespaard blijven van de griep! Beterschap voor je mannetje! Hier: Sollicitatiegesprek ging niet door..helaas, ik word nog gebeld voor een nieuwe afspraak. Vanmiddag gesprek bedrijfsarts en alhoewel iedereen zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken kan ik me er behoorlijk druk over maken...heb gewoon het idee dat ik me straks een potje moet gaan verdedigen. De kleintjes hebben gister voor het eerst een paar hapjes fruithapje gehad...in het begin even wennen maar snel daarna waren ze al ongeduldig aan het trappelen als het volgende hapje te lang duurde, erg leuk! Zaterdag smste ik die vriendin met de vraag of ze zwanger is ivm mijn droom...en zij stuurde terug dat ze van niks wist...Dus ik enigsinds teleurgesteld haha..maar gisteravond kreeg ik een sms van haar vriend dat ze een test gaan halen want ze is overtijd!!! Jeuh....zou ik dan toch gelijk hebben...althans mn droom?!