O ja, zoals ik wel verwacht had vind ik het echt supergave namen!! Een mooi rijtje bij elkaar zo! (Ik krijg ook meteen zin in het schaatsseizoen op tv, doordat ze zo echt Scandinavisch zijn hihi... )
Kar: wat een scheetjes!!!!! Wat fijn ook om even wat van je te horen! Fijn ook dat het allemaal zo goed verlopen is!! Tja het is nu echt ff bikkelen voor je! Hoe vindt Sverre zijn broertje en zusje??
haa Kar, Leuk iets van je te horen! wat een scheetjes, echt een lieve foto! En wat fijn dat de bevalling je zo is meegevallen!
Oh wat superlief Kar! Die mooie herkenbare ziekenhuismutsjes, haha! Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat.
Funnyme, gaaf na de 2 meiden een jongen!! Hanneke, ja ik weet dat ik het zelf moet weten, maar ik heb zoveel aan jullie advies omdat jullie weten wat ik meemaak! Mijn moeder en schoonmoeder zeiden namelijk allebei afzonderlijk van elkaar "Het is beter dat je stopt". Maar zij waren al al die tijd sceptisch. De beslissing zou het makkelijkst worden als er nu geen melk meer komt, maar juist nu heb ik weer meer!! Ok, ik heb bij dezen m'n besluit gemaakt Ik probeer het nog wel een maandje. Ik weet trouwens wel waardoor de BO komt, inderdaad omdat ik te laat ging kolven. Goed om even dat artikel te lezen. Ik ga maandag meteen fluconazol aan de HA vragen. Linda, niet schrikken Ik ben in totaal 29 kilo aangekomen. Maar niet in vet. Ik was natuurlijk ook hoogzwanger tijdens de heetste dagen dus ik hield enorm veel vocht vast. Heb ik veel lelijke striae aan overgehouden Maar het goede nieuws is dat ik binnen 2 weken na de bevalling alweer 25 kilo kwijt was. Misschien wel eerder maar in het zkh kon ik mezelf niet wegen En m'n buik begon al snel, ik zie hier een foto van mezelf met 14 weken en die zie je soms zelfs bij vrouwen die al tegen het eind lopen. Het grappige is, iedere keer denk je "Zooo wat is m'n buik groot!" Maar hij wordt (als het goed is) enorm!! Yes Kar!! Nieuws van jou. Daar zaten we met z'n allen op te wachten. Wat suuuper dat de bevalling zo goed ging. En nog beter dat de kindjes zo lief zijn. Ik snap dat je blij bent dat de kraamhulp weg is! Eindelijk weer je eigen wereldje Nu moet ik even zeuren Ik zei vorige keer toch dat m'n jongens zo vervelend waren de afgelopen dagen? Dat komt door opa en oma! Daar zitten we dus de hele afgelopen week, maar zij zijn zoo eigenwijs! Zeg ik "geef 150ml voeding" neeee, dan krijgen ze 120 want 'ze hebben zo'n last van hun darmpjes' of 'ze zitten zo vol want ze spugen'. Dan blijven ze dus jammeren en dan gaan Opa&Oma (heel lief en leuk, daar niet van) met ze door het huis wandelen, opa een vrachtwagen nabootsend. Dan zijn ze wel stil, maar zodra ze dan hun bedje raken is het weer huilen natuurlijk. Heel boos zijn ze dan. Maar omdat ze zich dan spannen, denkt oma weer dat het darmpjes zijn en ipv ze dan voeding te geven geeft ze ze thee.. Hooo En omdat ze maar niet slapen gaan ze ook weer huilen.. Vandaag werd dat me duidelijk, dat van het eten wist ik al, dus ik ben vroeg naar huis gegaan. Want ze bedoelen het zo goed, en met een kleine hint doen ze niks, maar echt ongegeneerd zeggen dat ze het fout doen kan ook niet, want dan zijn ze meteen beledigd en ze doen echt alles voor ons, dus dat wil ik niet.. Het is echt frappant. We zijn nu 2 uurtjes thuis en ze hebben nog geen kik gegeven.
Kar, Ahh, wat een prachtige kindjes! Fijn dat nu de kraamzorg weg is, zo kan je tenminste lekker samen zijn met je gezinnetje en van elkaar genieten en rustig aan elkaar wennen ! Krista, Fijn dat je in ieder geval weer waarvan het komt kan je daar wat aan doen zodat het niet meer gaat komen. En fijn dat je zelf een besluit hebt kunnen nemen (en dus ook niet naar ouders/schoonouders luisteren, maar alleen naar wat jij en je man/vriend willen voor de kindjes, dat is namelijk het enige dat belangrijk is!). En grrrr vreselijk lijkt het me als ze niet gewoon kunnen doen wat jij aangeeft. Sterkte daarmee. Verder heb ik besloten dat ik ga stoppen met hier mee te schrijven. Kom misschien nog wel af en toe kijken en misschien af en toe iets schrijven maar dat weet ik nog niet. Iedereen in ieder geval bedankt voor het luisteren naar mijn verhalen, bedankt voor het delen van jullie verhalen en ook bedankt voor de adviesen die ik hier af en toe heb kunnen krijgen! Alle zwangere meiden, geniet van deze bijzondere tijd! Alle mama's met kindjes, geniet van je prachtige kindjes! Kwijlkusje van Malou en Ruben! Dikke knuffel en liefs, Hanneke (en Benthe )!
Hoi meiden, Vreslijk slecht geslapen, sinds gister avond heb ik bruine afscheiding wat kan dat nou zijn? Vanaf dat ik zwanger ben heb ik nooit bloed verlies of bruine afscheiding gehad dus ik schrok me kapot!!! Ik heb wel eens gehoord een gesprongen adertje maar ik maak me toch kei ongerust. Ik voel mijn buik de hele week al, voel het echt groeien zeg maar, maakte me daar steeds niet onegrust over maar nu voel ik dus alles, en denk ik oje!!! Ga straks het ziekenhuis bellen...
Oh Linda, wat schrikken! Ik hoop dat het allemaal wel meevalt. Heb je er krampen bij? Als je die niet hebt kan het meestal geen kwaad, tenminste dat zei mijn gyn. Nou ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.
We moeten er rond half elf zijn. Ik denk zelf ook wel dat het niet zeer ernstig is maar je blijft toch ongerust. Degene aan de telefoon vroeg wel waarom ik niet eerder gebeld had, ik zei omdat het geen bloed was, dat was dan weer een goede afweging volgens hem maar nu heb ik helemaal zoiets van dat ik wil weten of het goed zit!
@ hanneke: wat jammer dat je met schrijven stopt! @ Linda: Wat ik net ook al zei, het is vast gewoon helemaal niets maar wel goed dat je gebeld hebt en langs mag komen! Die onzekerheid is helemaaal niet fijn en de gyn kan je zo vast weer geruststellen! Je zal nu zo ongeveer er wel bijna zijn, ik denk aan je!
Hanneke wat jammer dat je weggaat BEdankt iig voor al je goede adviezen Krista: Zo herkenbaar wat je schrijft! Mijn schoonouders komen vaak 'savonds en dan moeten de kinderen natuurlijk ook uit bed want anders zien ze ze niet (ook al wonen ze bijna om de hoek) En dan zijn ze zo onrustig!! Nu hebben we besloten ze gewoon niet meer uit bed te halen en als ze dan boos worden dat ze ze niet zien, nou dan moeten ze net als iedereen anders gewoon bellen om te vrgaen of ze overdag langs kunnen komen Ook deden ze alsof wij ons aanstelden wat betreft het huilen 'snachts. Want ja als zij er zijn huilen ze niet. Laatst hebben ze het dan toch gehoord, en toen kwam het door de krampjes. Ik moest maar gewoon even masseren dan ging het wel weg... *zucht* Linda: succes bij het zkh. Ik denk niet dat het iets is hoor, maar zeker goed dat je het laat nakijken!! We hebben een woezel en pip mobiel en daar leggen we de kinderen nou bij in de box. Nu beginnen ze de box eindelijk leuk te vinden Zo lief! Dat ze dan ook weer eens bij elkaar liggen. Ze pakken meteen elkaars handjes vast En dan vallen ze lekker in laap.
... pppfff gelukkig was met de kindjes (en de rest, placenta etc. ook) alles goed (ze waren heel druk, tja wat wil je met een strssige moeder). Maar het was wel goed dat we langs waren gekomen, het hoort gewoon eigenlijk niet zei de arts, we weten dus niet waar het van is, het wordt gelukkig al echt minder, waarschijnlijk een wondje van de baarmoedermond. Mijn buik is ook erg gevoelig dus ik blijf morgen ook een dagje thuis. Heb nog wel een spulletje gekregen voor mijn darmen omdat de stoelgang zo onregelmatig is. Daar kon de bruine afscheiding niet van zijn maar omdat mijn buik wel heel hard is steeds denkt de arts dat dát daarmee te maken heeft en samen met het nu snel groeien van de bm. Nou meiden ik ga op de bank en beweeg me niet meer voor vandaag
@Margit Hoe is het gesprek gegaan?? Ik zou ook alles zeggen wat je hier hebt opgeschreven...Want dan heb je best kans dat je werkgever zegt blijf nog maar even thuis want anders heb je kans dat je je weer ziekmeldt..en het lijkt mij dat dat alleen maar lastiger is voor beiden...En als je alles zo eerlijk zegt dan weet je werkgever waar hij aan toe is en wat hij misschien kan verwachten als je weer aan het werk gaat. Misschien af en toe een paar uurtjes?? Qua oppas...is er niet iemand in jullie buurt? Of anders een advertentie plaatsen bij de supermarkt. Ik hoop dat je er snel voor jezelf uitkomt. @Krista..Tjee weer borstontsteking, kan me voorstellen dat je er gek van word. En mbt borstvoeding geven, ik ben er ook mee gestopt vanwege continue spruw..gevoelsmatig heb ik er nog weken meegezeten...maar ik zag al gauw aan de kindjes dat het beter ging..en met mezelf ook. @Kar wat een moppies...echt een jongenskoppie en een meidenkoppie!! Hier: naar de bedrijfsarts geweest en gelukkig viel het allemaal mee..de man was erg meelevend..en heb het eigenlijk alleen maar over mn ks gehad. Nu maakt hij een analyse en moeten ik en mn werkgever maar een plan van aanpak maken. Wellicht dan eind okt een paar uurtjes werken..maar weet nui al dat mn werkgever daar niet mee aankomt omdat hij dat de moeite waard niet vind en sowieso ben ik er zo lang uitgeweest dat ik zowat weer ingewerkt moet worden omdat er zoveel is veranderd. AL met al viel het dus mee...nu kan ik het nog even uitzingen. Britt die duimt nu...heel schattig!!
@ Kar: wat goed om van je te horen en wat fijn dat het zo goed met jullie allemaal gaat. Lastig he, die gebroken nachten... Leuke foto, mooie kindjes! @ Linda: goed dat je naar het zkh bent gegaan en blij te horen dat alles goed is. Verstandig om even rustig aan te doen! @ Ylaisa: fijn dat het gesprek met de bedrijfsarts goed is gegaan. Weet je al wanneer je soll.gesprek nu is? Duim voor je dat dat wat wordt. Over duimen gesproken: wat schattig dat Britt duimt! Hier zijn ze wel de hele tijd hun handen in hun mond aan het stoppen, maar dat ze ook hun duim als speen kunnen gebruiken hebben ze nog niet door . @ Hanneke: jammer dat je stopt met schrijven! Veel geluk met Leander, Ruben, Malou en Benthe en als je nog eens in de buurt bent... kom dan gerust een stukje schrijven om te vertellen hoe het met jullie gaat! @ Karel: die mobiel hebben wij ook. Vinden ze idd geweldig! @ Krista: lastig he, van dat kolven... Hier is de productie aardig aan het afnemen, terwijl ik eigenlijk had besloten om nog even door te gaan... Hier: nou, vrijdag dus naar mijn werk geweest, ik zag er best tegenop om weer te gaan, maar het was eigenlijk heel leuk om een aantal collega's weer te zien (het was vrijdagmiddag, dus niet heel druk). Iedereen was heel geinteresseerd en ik moest natuurlijk 100x vertellen hoe het nu gaat . In het gesprek met mijn baas werd al snel duidelijk dat ze vinden dat ik maar weer aan het werk moet gaan en voordat ik het wist heb ik dus toegezegd om volgende week weer te beginnen . Eerst voor halve dagen (3 x 4 uur), dat wel, en dan langzaam opbouwen. Eigenlijk toch best wel snel, had me daar nog niet op ingesteld, was uitgegaan van begin nov ofzo... Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om weer te beginnen. Maar ik vind het wel moeilijk om Merle en Linde dan aan iemand anders toe te vertrouwen. Er komt vanavond iemand op gesprek, ik ben benieuwd, en ik heb nog wat andere lijntjes uitstaan... Eigenlijk vind ik het toch stom van mezelf dat ik niet gewoon heb gezegd dat ik pas weer begin als ik het thuis qua oppas op orde heb, maar ik heb me een beetje laten overrompelen door mijn baas. Maar ik heb dit weekend wel besloten dat ik, als ik niets naar mijn zin kan regelen, gewoon bel om te zeggen dat ik nog 2 weken vakantie neem. Ik moet wel met een rustig gevoel op mijn werk zitten! Beetje dubbele gevoelens hier dus... Verder zitten we sinds zaterdag op 5 voedingen! Jeuj, dat scheelt weer! Zo, ga nu mijn huis maar eens opruimen. De potentiele oppas die vanavond komt moet natuurlijk niet meteen wegrennen als ze die bende hier ziet .
@kar; Fantastisch dat alles zo "mee" is gevallen! Tof om je 2 kindjes zo te zien!! Begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden. Ga er toch aan geloven dat ik een "normale" bevalling ga krijgen, vrijdag een vrouwelijke gyn gehad, wat een verschil! Zij heeft zelf ook kinderen en we hebben wat meer gepraat over hoe en wat. Ga in ieder geval wel om pijn stilling vragen! Maar ze hebben bij het erasmus geen "pompje"...wel een gewone ruggeprik. (Wil ook wel lachen tijdens de weeën ) Weer goed nieuws; meisje weegt nu 1800 en het jongetje 2600!! Meisje heeft een flinke groei spurt gemaakt en doet het beter dan ooit... en na week 37 gaan we kijken of we en datum kunnen prikken om alles opgang te laten komen. Ze laten mij niet rond waggelen tot 40 weken, wat een verschil per ziekenhuis he. zou in week 38 wel mooi uitkomen, want dan is het school vakantie! Wel een beetje raar om zo te denken, maar wel praktisch. voorlopig nog even volhouden dan maar, het wordt wel erg zwaar! groetjes
Okki: wat fijn dat je zo'n fijne controle hebt gehad en SUPER dat het meisje het zo onwijs goed doet!! Jeetje, wat wordt het nu opeens echt dan he?! Linda: fijn dat alles goed was, kan me indenken dat het wel flink schrikken was!! Lekkr rustig aan doen inderdaad!! Hanneke: wat jammer dat je stopt met schrijven, maar ik kan het me wel voorstellen. Misschien wip je zo nu en dan nog eens langs om een updat te geven. Ik ben hier ook niet dagelijks te vinden, heb er de tijd niet altijd voor en soms ook geen puf om te reageren. Dit betekent echter NIET dat ik minder meeleef hoor!!! Vind het juist ook heel erg leuk om al die fases weer opnieuw te beleven. Margit: spannend weer gaan werken. Ben benieuwd hoe de potentiele oppas bevalt. I wish you a Mary Poppins! (LIjkt mij trouwens ook wel erg fijn hihi iemand die in de vingers knipt en het huis is spik en span. Dat is hier toch ook wel wenselijk Ylaisa: fijn dat het zo'n prettig gesprek was!! Wat cute dat Britt duimt! Ziet er altijd zo schattig uit, zo'n klein moppie met zo'n frutselduimpje in de mond!! Krista: het belangrijkste blijft dat je zelf achter je keuze staat!
Okki: wat een goed nieuws!! Nu begint het echt dichtbij te komen he! Spannend hoor. Fijn ook dat de gyn je niet verder wil laten "aanmodderen" Dat meisje van jullie is iig een sterke tante! Margit: Spannend; je kunt vandaag eens een sollicitatiegesprek afnemen Ik ben benieuwd of ze wordt aangenomen haha.. Komt ze alleen om op te passen of ook huishoudelijk werk? Wij hadden ook ineens een dag van 5 voedingen!! Maar nu helaas weer 6 Ach ja...gewoon rustig afwachten. Maar super dat jij alweer zover bent!! Ylaissa: wilde jj niet helemaal stoppen met werken? of iets anders zoeken? Ik ga vlgende week met de meiden naar m'n werk om ze te showen Ik ben er eigenlijk wel weer aan toe om te beginnen...even iets anders dan de luiers! 16 nov. mag ik weer Linda: Fijn dat alles goed bleek te zijn! Is alles nu weer rustig?
Kan iemand me hier iets vertellen over het gebruik van rijstebloem? 's avonds krijgen de meiden rond 22:00 uur een fles van 120 + 4, die krijgen ze dan net op, maar op de een of andere manier denk ik dat ze niet vol zitten. Maar meer melk durf ik niet te geven, omdat ze al aan het spugen slaan. En ze komen dan alweer om 02:00 uur... nu las ik dat het gebruik van rijstebloem ook helpt tegen het spugen, maar ook kan zorgen voor een wat langere nachtrust. Maar zijn ze nog niet t jong voor rijstebloem??
@karel: helaas, had gister het idee dat het minder werd maar het is er nog gewoon... even aankijken dus nog aaarrrccchhh ik wil dit niet!