ja dat lijtk mij ook lekker, mijn schoonzusje doet de kleine altijd in zo'n gewatteerde slaapzak en dan zonder deken of niks, ik vind dat er zo zielig uitzien alleen op een matras, dus mijn man en ik hadden hele discussies hierover want zijn broer had gezegd dat het ivm wiegendood is maar dat vond ik onzin.
Sja, op een gegeven moment heeft een lakentje of dekentje geen zin meer hoor. Dan vind je ze overal in bed; met het hoofd naar het voeteneind, dwars, op z'n kop, wat je maar wilt... Hier slapen de jongens met een rompertje zonder mouwen, pyjama met lange mouwen en broekje en een heeeeeel dun slaapzakje. Soms trek ik een lakentje over ze heen als ze slapen, maar binnen een kwartier zijn ze daar alweer onderuit gedraaid... Het hangt ook af van de temp op de slaapkamer. Hier wordt het bijv. niet koeler dan 19 graden (misschien wel als het echt gaat vriezen...).
Hier slapen ze met een romper met lange mouwen in een winterslaapzak. En soms met een romper, pyama en dan in een zomerslaapzak. Jipper wij hebben ook zo'n fase gehad met de meiden. Duurde iets meer dan 3 weken.
@jipper: leve de slaapzak maat 110 die kun je lekker ver onder het matrasje stoppen zodat ze niet omhoog KUNNEN kruipen. deed ik bij mijn oudste ook
Mag ik even trots vertellen dat Sofia haar eerste lachje heeft laten zien? Ze was helemaal in tranen toen ze in badje moest, en eenmaal in het water kwam het lachje tevoorschijn! We waren allebei verbaasd We hebben echt een paar keer gezegd tegen elkaar; " dat was toch echt een lachje he?! " Echt zo leuk!!
Hee, wat leuk: gefeliciteerd! Mooi moment is dat, he? Geniet ervan! (Bij ons was het eerste lachje van Merle ook in bad trouwens, blijkbaar lokt water lachjes uit ).
Sja, maar dan moeten ze blijven liggen zoals je ze hebt neergelegd. En dan slapen ze helemaal niet meer vrees ik...
@karel wat leuk een lachje bijzonder he? @jipper: zie dat de jouwe alweer 1 zijn ja dan blijven ze niet meer stil liggen haha, maar toen mijn dochter ongeveer 1,5 was kon ze zelf ook weer terug onder de dekens kruipen en ging ze vaak zelf op haar buik liggen slapen toen hebben we de slaapzak ook niet meer ingestopt nee want dan raakktte hij verstrikt als ze heen en weer draaide. ik vroeg me af wanneer jullie naar 4 flessen gaan!Volgens cb mag ik nog gewoon 5 flessen geven, maar wanneer dan dus 4.En was dat met fruithapje?Want dat krijgen ze dus ook nog niet.Als ik de laatste fles eraf zou halen is de nacht voor hun van 18.00 tot 6.30 dat is al lnag met het feit dat ze de laatste tijd om 17.30 al doodmoe zijn en de fles krijgen en naar bed gaan.
Karel wat ontzettend leuk dat jullie het eerste lachje hebben gezien! Geniet er maar van want het gaat steeds vaker gebeuren! Diana, bij ons dronken ze op een gegeven moment de 5 flessen niet meer leeg. Toen zijn we overgestapt op 4 flessen. Ze gaven het bij ons zelfaan.
Daar was ik dan ook weer even... Heb niet bijgelezen, sorry.. Wilde alleen even laten weten dat het hier goed gaat. Mette en Bjarne zijn superbaby's. Echt schatjes, zo zoet en lief. Ze willen alleen 's nachts niet in hun eigen bed slapen maar op/bij papa en mama! Maar, ze slapen tenminste, wat al een verbetering is tov een paar dagen geleden toen ze vooral 's nachts hun wakkere uurtjes leken te hebben. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze vanzelf leren in hun eigen bed te slapen en tot die tijd neem ik de ongemakkelijke houding met een baby op mijn buik maar voor lief.. (Als iemand tips heeft... overdag willen ze wel alleen in bed slapen namelijk. Het is echt vanaf 't moment dat het donker wordt.) Sverre is een superlieve grote broer! Hij is schattig met de baby's. Geeft ze kusjes, is helemaal verbaasd over hun kleine handjes en oortjes, wil dingen met ze delen etc. Hij wil ze ook troosten als ze huilen ('Stil maar, ik ben bij je'). Hij heeft er (nog) geen moeite mee als we allebei een baby voeden en hij dus even zichzelf moet redden. Het valt me echt 100% mee hoe hij reageert, hopelijk blijft het zo goed gaan! Ikzelf: lichamelijk gaat het steeds beter, en psychisch gaat het ook goed. Ik ben alleen erg moe maar ja, dat hoort erbij. Ik probeer dan ook overdag zoveel mogelijk slaap in te halen. Ik merk alleen dat ik weinig behoefte heb aan de 'buitenwereld', en dus ook het forum. Heeft niets met jullie te maken maar alles met het kleine wereldje waarin je zit met een pasgeboren baby. Het is in alle opzichten zo anders dan toen met Sverre.. ik kan nu echt genieten van die kleine babylijfjes en hun geluidjes enzo. Ik pak ze met plezier op om ze te knuffelen en te troosten. Nu pas merk ik wat ik mezelf allemaal ontzegd heb bij Sverre, en wat ik gemist heb. Ik probeer snel weer langs te komen. Ben jullie in ieder geval niet vergeten hoor!! *KNUFFEL*
Ow wat schattig van Sverre! Krijg bijna tranen in m'n ogen Begrijpelijk hoor dat je genoeg hebt aan je kindjes en man! Het is ook heerlijk 2 van die kleine mensjes!! Misschien hebben ze nog wat last van een verward dag-nacht ritme? Wij hebben dat ook wel gehad dat ze de hele dag heerlijk lagen te slapen en zodra het donker werd, was het bingo... Wij hebben 2 nachtlampjes aan en soms laat ik de deur op een kier met de lamp op de gang aan. Dat helpt soms wel.. Dat bij je hebben met slapen kan nu nog geen kwaad hoor! Behalve dan dat jij misschien wat minder slaap krijgt?? Geniet van je kleintjes en wees maar trots op Sverre!! Heel super lief!! Knuffel!
Alex is trouwens nog thuis, nog altijd werkloos, en wat ik ben ik daar blij om op dit moment! Ik heb diep respect voor degenen die het alleen doen, een tweeling.. Pfoe. Gistermiddag was ik even alleen met 2 huilende baby's en een net-wakkere-peuter. 2 baby's tegelijk een fles gegeven (te enthousiast want even later spuugde Mette de helft weer uit) en ondertussen Sverre in toom houden zodat hij niet alles in huis afbrak.. Wauw. Maar ik was wel trots dat het gelukt was...!! Volgens mij eet Bjarne trouwens veel te veel. Hij krijgt 90 cc en dat 7 keer per dag maar hij weegt maar 3 kilo (ja ze zijn goed gegroeid!!). Maar elke fles gaat schoon leeg.. De wijkverpleegkundige deed er niet moeilijk over dus ik laat 't maar even zo tot de controle van 28 oktober. Wat een gedoe met die flesvoeding, dat was ik helemaal vergeten...
@Kar; Wat leuk om weer even wat van je te horen. Heel erg logisch dat je er geen behoefte aan hebt om te komen forummen. Geniet maar heerlijk van de roze wolk waar je nu op zit met je kindjes en je Alex!! Super dat Sverre zo'n lieve broer is. Het klinkt onwijs schattig! Geweldig hoor! @de rest; Het is maar stilletjes hier... Dit weer vraagt natuurlijk ook om lekker knus met het gezin dingen te doen hè? Als het droog blijft gaan wij eens lekker het bos in straks. De herfst opsnuiven... We zijn namelijk weer een beetje uitgerust. De jongens hebben al 2(!) nachten doorgeslapen!!! Heerlijk!
Hey Dames, Kar: Wat fijn dat het allemaal goed gaat met die 2. En wat leuk dat Sverre zo schattig met ze omgaat! Het is inderdaad erg rustig hier! Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie een antwoord hebben. Ik wil graag een 3d/4d echo laten maken. Nu heb ik naar dat bureau gebelt en een afspraak gemaakt voor 30 nov. Ik ben dan 24 w en 6d. Zij zeiden dat beide kindjes dan nog goed in beeld zouden moeten kunnen komen. Echter een andere moeder die net als ik in verewachting is van een tweeling, gaat naar een ander bureau. Daar zeggen ze, laten we het maar met 22 weken doen, want anders is het misschien te vol. Dus nu twijfel ik een beetje. Zal ik de afspraak laten staan of is het misschien verstandiger om hem naar een wat eerder moment te laten zetten? Mijn vraag is dus: Heeft iemand van jullie zo'n echo laten maken? En met hoeveel weken? En kunnen jullie even je advies geven Verder allemaal een prettig weekend!
Hoi Marye, Volgens mij heb ik een 3d echo gehad ook met 24 weken...volgens mij staat die ook nog in mijn fotoalbum hier Ik vond dat een mooie termijn! Dan hebben ze al een beetje vet Het ligt er ook maar net aan hoe ze liggen, soms ligt de een met een hand voor de ander ofzo..maar daar kun je toch niets aan veranderen.... Leuk hoor zo'n echo!! Ik had het geluk dt ze dat steeds in eht zkh deden Jipper fijn dat je weer lekker hebt kunnen slapen!!
Dank je Karel. Jou 3d foto's zien er mooi uit, dus ik laat de afspraak dan maar gewoon staan. Allemaal nog een fijne avond, ik plof voor de tv
't Is idd rustig hier. Het zal wel rustig zijn in tweelingland . De dames hebben hier weer sinds een week dat ze 's-avonds ontzettend onrustig zijn. Willen niet spelen, niet op schoot zitten, niet knuffelen, maar alleen maar met ons rondlopen. En dat dan van de voeding van 19:30 tot 22:30 uur. Pfff, dan is een tweeling toch wel heftig hoor, want je kunt het niet even van elkaar overnemen. Af en toe vallen ze dan op je arm in slaap en leggen we ze in bed, maar dan worden ze een kwartier later weer huilend wakker om vervolgens weer alleen maar rondgedragen te willen worden... Uiteindelijk geven we dan maar om 22:30 uur de laatste voeding (ipv om 23:30 uur) en dan vallen ze na de voeding meteen als een blok in slaap. Overdag hebben ze nergens last van, maar 's-avonds lijkt het wel alsof er een knop omgaat en er een enorme onrust loskomt. Een week of 8 geleden hadden ze dat ook al gedurende een week of 2. Hoop dat het over een week (of liever eerder) ook weer over is, want echt gezellig is het dan niet 's-avonds . Had wel in 'Oei ik groei' gelezen dat het weer sprongetjestijd is, en ik zie ook dat ze nieuwe dingen kunnen, dus misschien is dat het . Zo mooi om te zien trouwens, dat ze weer nieuwe dingen kunnen. Ze pakken de hele tijd alles vast (hun truitje, broekje, mamma's haar ), wrijven met hun vuistje in hun oogje als ze moe zijn en lijken veel meer bezig met wat er om hun heen gebeurt. Ook steken ze vanalles in hun mond en lijken ze zich iets meer bewust te worden van elkaar. Erg leuk om te zien! Weltrusten allemaal en tot morgen. Eens kijken of het dan wat gezelliger is hier .
@ Kar: nou vergeet ik jou nog bijna! Fijn van je te horen. Kan me helemaal voorstellen dat je even geen behoefte hebt aan het forum. Gewoon heerlijk genieten van jullie gezinnetje! Heel fijn dat het zo goed lukt om te genieten trouwens! Zal een opluchting zijn voor je!
Nou ik heb vandaag 2 loodgieters over de vloer..bah..daar heb ik zo'n hekel aan. Dan voel ik me helemaal niet thuis in m'n eigen huis... naja.. het is maar voor even Margit ik denk toch dat het idd een groeispurtje is! Vervelend is het wel he Hopelijk is het snel voorbij! Nou hadden wij de laatste tijd het zo gedaan dat ze om 12 uur de laatste fles kregen, maar dan werden ze toch steeds om half 5 wakker... Nu laten we ze na 8 uur slapen en geven we de fles als ze wakker worden. Dat was vannacht half 2 en toen weer geslapen tot half 8! Toen moest ik ze zelfs wakker maken! Hoe kan het nou dat ze toch die ruk kunnen maken maar niet op de momenten dat wij het willen 8) naja, voorlopig laten we het maar even zo.. is een stuk rustiger! Wat een weer he! Het is echt weer om lekker op de bank met een kopje thee naar as the world turns te kijken met m'n dochters