@ Karel: ja, irritant he, als je werkmannen over de vloer hebt. Blijven ze de hele dag? Tja, het doorslapen... Bij ons zijn ze gaan doorslapen toen ze van 7 naar 6 voedingen gingen. Maar ieder kind is natuurlijk weer anders. 't Is toch een kwestie van wachten tot zij er aan toe zijn, vrees ik. Ik denk idd dat het een groeispurt/sprongetje is bij onze dames. Ze hebben vanochtend doorgeslapen tot 7:45 uur, wat een heerlijkheid (sorry Karel ). Dat hoopte ik ook al, want ik moet vanmiddag om 15:00 uur naar de bedrijfsarts en dat is eigenlijk rond de tijd dat ze normaal gesproken willen eten (ongeveer 7:00-11:00-15:00). Dus ik hoopte al dat ik het vanochtend een beetje kon rekken, zodat mijn schoonmoeder (die komt oppassen) niet in haar eentje aan twee kinderen een flesje moet geven. Dan kunnen we het mooi samen doen als ik terug ben. De dames liggen hier trouwens nu nog heerlijk te slapen (ja, als je de hele avond hebt lopen keten, dan heb je nu nog wel slaap ). Straks eens kijken of we een stukje kunnen wandelen, het is hier strakblauwe lucht. Dus voor ons geen ATWT op de bank . @ Jeetje: hoe was jouw gesprek met de bedrijfsarts trouwens? Heeft ie je 5 dagen voor je officiele verlof nog aan het werk gezet ? @ Jipper: hebben de mannen vannacht weer doorgeslapen?
Ha meiden, ben ik weer 'n keertje! Ik lees nog altijd alles trouw mee hoor! @ Kar: Wat fijn te horen dat je zo lekker aan het genieten bent thuis!! Zucht, baaldag vandaag..net belt het gastouderbureau op waar ik donderdag een afspraak mee had; ze willen pas in januari 2010 een afspraak maken ipv a.s. donderdag, omdat er zoveel gaat veranderen met de wetgeving (dat alle gastouders een diploma moeten hebben) Nu moet het merendeel van hun gastouders dus blijkbaar dat diploma gaan halen en ze gaf aan dat ze nog niet eerder dus met mij een moeder kan 'uitzoeken', omdat de kans er dan in zit dat ik over een paar maanden hoor dat ze geen diploma gaat halen en dan zit ik weer zonder opvang. Wel erg balen dus, want ik kan dus nu niets regelen voor mn werk.. terwijl mijn leidinggevende z.s.m. wil weten hoe ik het ga doen, hoe veel uur, enz. pff..ik zou toch denken dat als ik via een gastouderbureau een gastouder wil, hij/zij wel een diploma heeft ofzo?? Nja.. baal er nu wel van, want ik zou dus tot minder dan een maand voor mijn verlof helemaal niets kunnen regelen qua opvang. Mochten jullie nog tips hebben...
He vervelend joh! Ik had al gehoord idd dat dat ging gebeuren... Kunnen ze niet gewoon al een intake houden enzo en dat je op een wachtlijst komt ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt, maar dat je iig weet dat je een gastouder toegewezen krijgt met een diploma, alleen dat je nu nog niet weet welke...snap je wat ik bedoel? Ik zou met m'n werk gewoon heel eerlijk vertellen hoe de situatie er voor staat. Dit is iets waar jij niets aan kunt doen toch? En een KDV zoeken? Is dat geen optie? Ik heb ook nog niet alles rond met de opvang , maar ik kan altijd wel iets regelen met m'n baas. Het is toch even een gedoe!
Ja ze sturen me wel een inschrijvingsformulier toe, dus dan sta ik in ieder geval ingeschreven. Maar voor januari weten ze niet welke gastouders er een diploma willen gaan halen dus weten ze ook niet welke beschikbaar zijn. Op het werk vertel ik het inderdaad gewoon maar zoals het is, ik kan er ook niet meer van maken. Kdv is helaas geen optie voor ons, omdat ik 3.5 dag in de week opgevangen moet hebben. Mn vriend kan regelen dat ie elke donderdag vrij is, en ik kan regelen dat ik 1 dagdeel (dus bijv. maandagochtend) vrij ben, maar de rest (dus maandagmiddag, dinsdag, woensdag en vrijdag) hebben we af en toe opvang nodig als ik die dagen moet werken. (dat is ook elke week weer anders) Dit was voor het kdv helaas teveel, 3.5 dag. Die konden eigenlijk maar 2 dagen aanbieden voor nu, en voor 2010 wist ze het nog niet. En dit is helaas het enige flexibele kdv in mijn woonplaats.
@ lindavnr: die nieuwe wetgeving is zoooo irritant! Kun je niet een ander gastouderbureau benaderen? Ik heb ook al contact gehad met een aantal bureau's, maar er is er nog geen één geweest die me niet in wilde schrijven en niet meteen wilde gaan bemiddelen. Of wil je persé met dat bureau werken? Succes iig!
Nee niet persé, maar tis volgens mij het enige bureau hier in de regio. ik heb nog een andere gebeld maar die zaten hier niet met gastouders.. Ben nu maar aan het kijken via flexmoeders.nl.. geen idee of dat iets is.
Vaak is het wel zo dat als je die 2 dagen zou accepteren dat je dan nar een interne wachtlijst verhuist en dan eerder in aanmerking komt voor die overige tijden... Tja, het is zo'n gedoe dat allemaal te regelen! Wij moeten ook nog voor 1 middag iets zien te regelen... En dan willen ze wel dat moeders meer gaan werken...tja op zo'n manier gaat dat niet lukken natuurlijk...
@ Karel: Nou, dat ben ik helemaal met je eens! En dan gaat de vergoeding ook nog eens omlaag per 2010. Hoe ga jij het nou regelen? En wanneer moet jij weer beginnen?
Nou 16 november moet ik weer! Ik werk van maandag tot en met donderdag middag. Om 15:00 uur vertrek ik en om 21:00 uur ben ik thuis. Mijn man is er om 18:00 uur weer. De kinderen hebben deze dagen 's middags opvang. Vanaf 1 nov. hebben ze de dinsdag en woensdag middag, vanaf 1 dec. komt daar de maandagmiddag bij, maar voor de donderdag hebben we nog niets. De eerste maandagen illen we de buurvrouw even vragen, en de rest moeten we nog uitvogelen. HEt geluk is dat mijn man vrij flexibel is en dus eerder naar huis kan... Maar het blijft een gepuzzel.
@ Margrit: bedankt voor de tip van die sites ga ze thuis bekijken vanavond! @ Karel: hmm oke, dat is dan ook nog een optie. Maar volgens mij is het bij het kdv zo, dat als ik zeg dat ik de woensdag en vrijdag wil reserveren, ik voor die dagen sowieso ook betaal. Daarnaast zou ik er dan nog bijvoorbeeld de maandagmiddag en dinsdag bij willen, en ga ik ook voor die dagen betalen. Terwijl ik in de praktijk mn kinderen waarschijnlijk maar 2 dagen in de week hoef te brengen, maar wel elke keer op andere dagen.. Daarom zijn gastouders zo ideaal. Nouja, ik zoek gewoon nog goed verder en we zien het wel!
Hey meiden, 't is weer een tijd geleden, maar ik heb het natuurlijk ook zo druk Erg onhandig klussen met een babytweeling.. Ik ga proberen te reageren. @Jipper, Ik zou ook met m'n kindjes slapen hoor. Die nanny zegt dat allemaal wel leuk, en voordat ik kindjes had dacht ik ook dat ik het zo wilde doen, maar nu verplaats ik me vooral in hen. Ik denk altijd maar: als ik me rot voel wil ik ook een knuffel, en ik kan alles zelf, en zij kunnen helemaal niks, dus hoe verloren moeten zij zich voelen als mama niks doet @Margit, Als het goed is kunnen Fred en ik elkaar afwisselen met werken, echt handig. Waarschijnlijk krijgt Fred wel een nieuwe baan, dus zal het wel anders gaan, maar dan hebben we nog 2 oma's die op willen passen en mijn beste vriendin heeft aangeboden de vrijdag op te passen, en haar moeder en tante willen ook al oppassen!! Ik zat ook te denken, ik wil best op jouw kindjes passen, maar dan heb ik opeens 4 kindjes dat wordt een beetje teveel Gelukkig dat je baas begripvol is! Blijf maar lekker even thuis, want dalijk worden dingen alleen maar erger..! Helena, wat rot dat het met jou en je werk ook al zo slecht ging. Lekker voor jezelf kiezen, hartstikke goed. Karel, wat leuk het eerste lachje!!! Diana, hoe krijg je het voor elkaar om ze zo lang te laten slapen!? Kar, goed om weer van je te horen. Fijn dat je nu wel een roze wolk hebt! Geniet ervan! Ik had hetzelfde met Fred, geen idee hoe ik het zonder hem gered zou moeten hebben!! Nu weet ik wel redelijk hoe ze reageren en wat ik moet doen dus nu mag ie weer werken Haha heb jij ook een vreetzak Ik denk dat ze zelf wel weten wanneer ze geen honger meer hebben, dus ik liet het ook. Nu eten ze gewoon 6x per dag 150-180, dus prachtig volgens het sommetje. Karel, dat doen ze bij ons ook! Dan probeer je krampachtig een verdeling van de voeding te vinden zodat ze hun laatste fles om half 12 hebben, zodat ze mooi 6 of 7 uurtjes kunnen slapen, maar nee hoor!! Maakt niet uit of ze om 22 of 24 uur gaan slapen, ze komen altijd rond half 5. Of 6 uur als we sporadisch geluk hebben Maar ik geef ze altijd 's nachts met m'n slaperige hoofd een flesje hoor, ze leren het vanzelf toch wel..
meiden, ik ben ff snel, mijn moeder ligt slecht, we gaan er zo heen. ik weet niet hoe het gaat lopen de komende dagen, maar ik probeer jullie op de hoogte te houden. Liefs Noor
@krista: puur geluk denk ik ik wil toch eens proberen of de jongens zonder de fles van 21.30 kunnen.Dan zit er wel 12 uur tussen als ze de nacht dan doorslapen, maar we moeten ze toch uit een diepe slaap halen, dus ga het toch maar eens proberen, ze mogen nu rijstebloem dus dat erbij door bij de voeding van 18.00 uur, wat vinden jullie?Ze zijn nu 4 maand. is dat te jong voor 12 uur tussen de voeding snachts?
Hey dames, Ben ik weer even! Noor, wat naar dat je moeder zo slecht ligt. Was ze al langer ziek? Heel veel sterkte in ieder geval en een dikke knuffel voor Isa, Chris en Tijn. Krista, het lijkt me inderdaad een hele opgave, klussen met een babytweeling in huis. Schiet het een beetje op allemaal? En hoe gaat het met je kerels en jezelf? Oeh meiden, wat een geregel hè met die kleintjes als je wilt werken! Ik heb via mijn vriendin een hele lieve, superflexibele gastouder gevonden die bij mij thuis oppast (zwart weliswaar) en dat bevalt super. Zij komt zelf uit de gehandicaptenzorg maar vond het werk psychisch en lichamelijk te zwaar worden. Ze heeft er voor gekozen om iets te gaan doen waar zij gelukkig van wordt en dat is met kinderen werken en schoonmaken . Heel fijn voor mij, want ze is superlief met mijn jongens en maakt 1 keer in de zoveel tijd ook een groot ding (badkamer-keuken oid) in ons huis schoon. Echt geweldig want naast dat ik weinig tijd heb, heb ik ook echt een rothekel aan schoonmaken. Ze had zelfs ervaring met oppassen op een tweeling, dus wat wil je nog meer! Als ik jullie een tip mag geven: vraag gewoon eens om je heen. Misschien dat een van je vriendinnen via-via iemand kent die om werk verlegen zit en het leuk vindt om met kinderen bezig te zijn. Je moet echt goed om je heen praten. Margit, kunnen ze niet gewoon een groeispurtje hebben en ook extra honger hebben? Aangezien je schrijft dat ze direct in slaap vallen als ze de fles hebben gehad? Hebben onze jongens namelijk ook een periode van gehad, dat ze heel hard groeiden en daardoor 's avonds onrustig werden van de honger. Kar, wat fijn om wat van je te horen en wat super dat je zo geniet van je kleintjes. Ik kan me voorstellen dat je wel terugdenkt aan de eerste periode met Sverre. Ik ben blij voor je dat jullie dit nu bespaard blijft. En ja, je kunt pas meepraten over het voeden en verzorgen van een tweeling als je er ook daadwerkelijk een hebt en de drukte hebt ervaren, haha! Geen zorgen, je wordt er vanzelf heel handig en vindingrijk in. Noor heeft in dezelfde situatie gezeten als jij. Zij had natuurlijk Isa al toen haar zoontjes zijn geboren en Diana had ook al een dochter voordat de tweeling kwam. Misschien hebben zij nog handigheidjes voor je mbt het "in toom houden" van Sverre? Karel, oh, dat is zo schattig, dat eerste lachje! Andere dames, met jullie alles oké? Midas had helaas vandaag weer wat koorts en heeft er wat brood uit gegooid. Gelukkig knapte hij na de zetpil flink op. Ik denk dat hij last heeft van tandjes. Hij heeft zulke bobbels op zijn kaken! Lex gaat super. Een heerlijk eigenwijs droppie is dat. Sinds gisteren hebben we een playpen voor de jongens in plaats van een box. Ze hebben nu echt lekker veel ruimte en spelen ook lekker samen. Lex vind het vooral leuk om met alles te spelen wat Midas net in zijn handen heeft en er dan heel triomfantelijk mee te liggen zwaaien terwijl hij hard "eeeh, eeeh" roept. Hij kijkt dan zo eigenwijs, dat ik niet anders kan dan er hard om lachen. Midas pakt zijn speeltje overigens gewoon weer terug en rolt dan snel met zijn rug naar Lex, haha. Zo ontzettend leuk om te zien! Met mij gaat het langzamerhand weer beter. Ik sta nogal versteld van mijn manager. Ik had al geen hoge pet van hem op, maar nu.. Hij zou me vorige week bellen, maar geen telefoontje. We zouden dan samen kijken naar hoe het ging en eventueel een verzuimconsulent inschakelen. Ik heb hem vandaag maar gebeld. Hij deed heel laconiek. Tja, vergeten. Ik heb hem gezegd dat ik graag een gesprek wil met de verzuimconsulent. Dat heeft hij voor me geregeld. Geen woord over hoe het me gaat. Heel vreemd allemaal. Maar goed, ik blijf lekker nog even een poosje thuis. Groetjes allemaal!
Hey meiden! Gelukkig, jullie zijn er allemaal nog... @Noor; Heel veel sterkte met je moeder! Hou je taai! @Marye; Ik heb geen ervaring met 3d-echo's, maar het lijkt me heel erg mooi. Ben benieuwd naar het resultaat als je bent geweest. Maar dat duurt nog wel een paar weekjes... @Margit; Het is vast een sprongetje als ik het zo hoor. Dan kunnen ze plotseling zo 'veranderen' en vaak zie je een poos later dat ze heel veel meer kunnen. Laat je ze nog wel eens 'uithuilen' 's avonds, zoals ik eerder eens heb beschreven? Het is namelijk heel logisch dat ze 's avonds minder gezellig worden. Ze gaan dan de dag verwerken. Wel gaaf dat ze steeds meer gaan doen en laten merken dat ze steeds meer zien. Geniet er maar lekker van! Hoe was het trouwens bij de bedrijfsarts vandaag? @Karel; Het blijft lastig met die voedingen hè? En je wilt natuurlijk zo graag dat ze eindelijk eens écht door gaan slapen. Maar zoals jullie het nu doen, afwachten tot ze zelf aangeven dat ze honger hebben, is een beetje zoals borstvoeding. Niets mis mee toch? @lindavnr; Wat balen dat het niet lukt met dat gastouderbureau. Wij hebben heel veel geluk gehad (met de gastouder dan, niet met het bureau, want daar heb ik ook echt geen hoge pet van op...), dus ik kan je helaas geen tips geven. Hoop dat het snel wordt opgelost! @Krista; Lukt het een beetje met klussen? Dat zal inderdaad niet makkelijk zijn met die 2 kleintjes erbij. Sterkte! @Helena; Wat gaaf dat Midas en Lex steeds meer kunnen en zo samen spelen. Heel herkenbaar. Echt genieten hè? Nog even en ze hebben echt dolle pret samen (vooral op momenten dat je liever hebt dat ze gaan slapen... ). Dit tandjes zouden natuurlijk best kunnen. Hopelijk is dat het en knapt Midas snel weer helemaal op. En jij...rustig aan doen hoor. Trek je niets aan van je manager en neem de tijd om op te knappen. Niemand heeft er iets aan als jij er helemaal doorheen zit. Hou je taai! Hier; De jongens hebben al 3(!!) nachten helemaal doorgeslapen. We zijn helemaal verbijsterd. Juist op het moment dat je denkt: 'Ik zit er helemaal doorheen.', slapen ze plotseling door!! Heerlijk!! Misschien een hele rare vraag, maar geloven jullie in aardstralen en energiebanen? Vrijdag heeft vriendlief namelijk het bedje van Daan een stukje verschoven, omdat hij net bij de stekker van de babyfoon kon (en die er steeds uittrok) en sindsdien slaapt Daan 12 uur per nacht (Luuk werd dus blijkbaar steeds wakker van Daan, want Luuk horen we nog wel eens heel even, maar Daan ging steeds keihard huilen). Zou dat het kunnen zijn? Verder is het hier ook een ziekenboeg. Vriendlief is ziek thuis en nu komt heel veel echt op mij alleen neer. Ga dus straks lekker slapen, want ik ben kapot... Fijne avond nog allemaal!!
Allereerst van harte gefeliciteerd Het word zwaarder naarmate je verder bent denk aan moeilijker slapen kon maar geen goede houding vinden Al met al denk ik terug aan een hectische periode maar wat hebben we ontzettend genoten en nog steeds, het word alsmaar leuker!!! Zorg dat je voldoende je rust pakt zodat je straks voldoende energie hebt Hou er rekening mee dat mochten jullie weer gaan voor een kindje dat het er weer twee kunnen zijn Wij zijn namelijk gezegend met een tweeling en nu dus zwanger en ook dit keer was het weer een tweeling 1-eiig maar de tweede is niet verder gegroeid. Geniet van ieder moment het gevoel van twee kindjes in je buik is bijzonder en niet voor iedereen weggelegd!
Noor, Wilde jou, je man, je kinderen en je familie heel veel sterkte wensen komende tijd! Liefs en knuffel, Hanneke!
@ noor: Heel veel sterkte de komende tijd.. @ Helena: zo, dat klinkt wel ideaal zeg, die gastouder! Hopelijk mogen wij ook zo iemand tegen t lijf lopen!